Hei kaikille

Kertokaatten

Mitä on miesviha, mistä se kumpuaa.
Onko se tietämättömyydestä johtuvaa pelkoa ja ennakkoluuloja?

Sinä nainen, joka vihaat miehiä, kerro miksi vihaat.

22

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HiljaistaOn

      Iltalääkitys on vissiin jo napattu.

    • Eufrastiina

      Esimerkki:
      Kun olin nuori, meillä kävi mies, joka ihastui minuun ja istui puoleenyöhön kylässä. Meidän kaikkien piti aamulla lähteä töihin, vanhempieni vielä varsin aikaisin. Kerran he koettivat ehdottaa, että eikö olisi jo aika mennä nukkumaan? Mies vastasi: "Ei minun tarvitse mennä töihin ennenkuin kahdeksitoista!" Kuvastaa, miten empatiakyvyttömiä kiltitkin miehet osaavat olla.

      En mennyt koskaan naimisiin.

    • htetbsr
      • Eufrastiina

        Ja perinteisten sukupuoliroolien maissa kaikki ovat onnellisia, varsinkin naiset? Ja miehet ilman seksiä? Siellähän se naisviha vasta kukoistaa. Ja pedofilia ja miesseksi.

        Minä en ole koskaan vihannut muita miehiä kuin isoisääni, joka pyrki lääppimään minua nuorena. Levätköön rauhattomasti. Lähenteli kuulemma minun jälkeeni muitakin sukulaistyttöjä. Mutta pedofiileja kuuluukin vihata.


      • isoisän.haamu
        Eufrastiina kirjoitti:

        Ja perinteisten sukupuoliroolien maissa kaikki ovat onnellisia, varsinkin naiset? Ja miehet ilman seksiä? Siellähän se naisviha vasta kukoistaa. Ja pedofilia ja miesseksi.

        Minä en ole koskaan vihannut muita miehiä kuin isoisääni, joka pyrki lääppimään minua nuorena. Levätköön rauhattomasti. Lähenteli kuulemma minun jälkeeni muitakin sukulaistyttöjä. Mutta pedofiileja kuuluukin vihata.

        Meillä ei ole vallalla "perinteisiä" sukupuolirooleja ja silti naiset eivät ole tyytyväisiä. Pitää saada lisää feminismiä ja taistelua.

        Miten selität tämän? Mikä on tarpeeksi ja loppuuko femakointi mihinkään?


      • Eufrastiina

        Naiset väsyvät kun käyvät töissä ja sen jälkeen joutuvat hoitamaan pienet lapset ja kotityöt. Ja ero tulee, jos mies ei tue vaimoaan, vaan odottaa samanlaista palvelua, mitä sai äidiltään. Ja sitten nainen vasta onkin kiinni sidottu, yksinhuoltaja.

        Jotenkin mahdoton yhtälö.

        Minusta alle kouluikäiset lapset pitäisi hoitaa kotona. Mutta naisten eläke ei saisi pienentyä sen takia. Tietenkin on kova komento nykyaikaiselle naiselle pysyä kotona niin kauan. Ja siinä putoaisi kehityksen kelkasta työelämässä. Ensin pitäisi mennä täydennyskoulutukseen. Tai tehdä ensin lapset ja sitten käydä koulut, kun he ovat riittävän isoja.

        Ehkä ura ja lapset on mahdoton yhtälö. Miksi mennä naimisiin ja hankkia lapsia, jos he haittaavat vapautta? Pitäisi ajatella, mitä oikeasti haluaa, ennenkuin tekee tyhmyyksiä. Minusta maailmassa on jo ihan liikaa ihmisiä, joista liian suuri osuus on lapsia, jotka myydään orjaksi, joutuvat elämään sodan keskellä, näkevät nälkää, sairastavat.


      • laiskastiina
        Eufrastiina kirjoitti:

        Naiset väsyvät kun käyvät töissä ja sen jälkeen joutuvat hoitamaan pienet lapset ja kotityöt. Ja ero tulee, jos mies ei tue vaimoaan, vaan odottaa samanlaista palvelua, mitä sai äidiltään. Ja sitten nainen vasta onkin kiinni sidottu, yksinhuoltaja.

        Jotenkin mahdoton yhtälö.

        Minusta alle kouluikäiset lapset pitäisi hoitaa kotona. Mutta naisten eläke ei saisi pienentyä sen takia. Tietenkin on kova komento nykyaikaiselle naiselle pysyä kotona niin kauan. Ja siinä putoaisi kehityksen kelkasta työelämässä. Ensin pitäisi mennä täydennyskoulutukseen. Tai tehdä ensin lapset ja sitten käydä koulut, kun he ovat riittävän isoja.

        Ehkä ura ja lapset on mahdoton yhtälö. Miksi mennä naimisiin ja hankkia lapsia, jos he haittaavat vapautta? Pitäisi ajatella, mitä oikeasti haluaa, ennenkuin tekee tyhmyyksiä. Minusta maailmassa on jo ihan liikaa ihmisiä, joista liian suuri osuus on lapsia, jotka myydään orjaksi, joutuvat elämään sodan keskellä, näkevät nälkää, sairastavat.

        Oletko sinä Eufrastiina töissä ja onko sinulla pieniä lapsia?

        Ei pitänyt olla lapsia eikä miestä ja töissä käymistäkin sopii epäillä.

        Mitä siis valitat? Hoida omat asiasi ja anna muiden hoitaa omansa.


      • feministitaiteilija
        Eufrastiina kirjoitti:

        Naiset väsyvät kun käyvät töissä ja sen jälkeen joutuvat hoitamaan pienet lapset ja kotityöt. Ja ero tulee, jos mies ei tue vaimoaan, vaan odottaa samanlaista palvelua, mitä sai äidiltään. Ja sitten nainen vasta onkin kiinni sidottu, yksinhuoltaja.

        Jotenkin mahdoton yhtälö.

        Minusta alle kouluikäiset lapset pitäisi hoitaa kotona. Mutta naisten eläke ei saisi pienentyä sen takia. Tietenkin on kova komento nykyaikaiselle naiselle pysyä kotona niin kauan. Ja siinä putoaisi kehityksen kelkasta työelämässä. Ensin pitäisi mennä täydennyskoulutukseen. Tai tehdä ensin lapset ja sitten käydä koulut, kun he ovat riittävän isoja.

        Ehkä ura ja lapset on mahdoton yhtälö. Miksi mennä naimisiin ja hankkia lapsia, jos he haittaavat vapautta? Pitäisi ajatella, mitä oikeasti haluaa, ennenkuin tekee tyhmyyksiä. Minusta maailmassa on jo ihan liikaa ihmisiä, joista liian suuri osuus on lapsia, jotka myydään orjaksi, joutuvat elämään sodan keskellä, näkevät nälkää, sairastavat.

        Minustakin naisten pitäisi saada joko olla kotona tai sitten pitäisi saada harrastaa kaikkea kivaa, mutta siitä pitäisi saada kunnon palkkaa ja eläkettä.


      • 6600miljoonaa
        Eufrastiina kirjoitti:

        Naiset väsyvät kun käyvät töissä ja sen jälkeen joutuvat hoitamaan pienet lapset ja kotityöt. Ja ero tulee, jos mies ei tue vaimoaan, vaan odottaa samanlaista palvelua, mitä sai äidiltään. Ja sitten nainen vasta onkin kiinni sidottu, yksinhuoltaja.

        Jotenkin mahdoton yhtälö.

        Minusta alle kouluikäiset lapset pitäisi hoitaa kotona. Mutta naisten eläke ei saisi pienentyä sen takia. Tietenkin on kova komento nykyaikaiselle naiselle pysyä kotona niin kauan. Ja siinä putoaisi kehityksen kelkasta työelämässä. Ensin pitäisi mennä täydennyskoulutukseen. Tai tehdä ensin lapset ja sitten käydä koulut, kun he ovat riittävän isoja.

        Ehkä ura ja lapset on mahdoton yhtälö. Miksi mennä naimisiin ja hankkia lapsia, jos he haittaavat vapautta? Pitäisi ajatella, mitä oikeasti haluaa, ennenkuin tekee tyhmyyksiä. Minusta maailmassa on jo ihan liikaa ihmisiä, joista liian suuri osuus on lapsia, jotka myydään orjaksi, joutuvat elämään sodan keskellä, näkevät nälkää, sairastavat.

        "Naiset väsyvät kun käyvät töissä."

        Se on ihan kamalaa. Monet naiset väsyvät ja masentuvat silloinkin, kun eivät käy töissä. Aika monet ovat niin väsyneitä, että pitää jäädä eläkkeelle jo kolmenkympin iässä:

        "Suomeen on kehittymässä eläkepommi, mutta sen aiheuttajia eivät ole ikääntyneet vaan nuoret aikuiset. Erityisesti nuoria naisia kaatuu rivistä kuin heinää. Alle 35-vuotiaiden eläkekustannukset ovat suorastaan räjähtäneet. Elämänsä alkutaipaleella olevien nuorten ihmisten eläköityminen maksaa uhteiskunnalle jo 6.6 mrd euroa (v. 2010 laskelma) hoitokustannuksina ja menetettyinä verotuloina. Summa on kasvanut 5 vuodessa 2.miljardilla eurolla. Nuorten eläkkeellejäänti on systemaattista ja kaikissa tilastoissa nuorten naisten ongelmat ovat kasvaneet nopeammin kuin miesten. Nuorten naisten masennusoireilu on 2 kertaa yleisempää kuin miesten. Mielialalääkkeitä käyttää säännöllisesti jo 700 000 suomalaista (2010).


      • Eufrastiina
        laiskastiina kirjoitti:

        Oletko sinä Eufrastiina töissä ja onko sinulla pieniä lapsia?

        Ei pitänyt olla lapsia eikä miestä ja töissä käymistäkin sopii epäillä.

        Mitä siis valitat? Hoida omat asiasi ja anna muiden hoitaa omansa.

        Töissä 42 v, ei lapsia. Nyt eläkkeellä. Mikä kommentissani suututti?


      • mikä.on
        Eufrastiina kirjoitti:

        Töissä 42 v, ei lapsia. Nyt eläkkeellä. Mikä kommentissani suututti?

        Kaikki on juuri kuten itse halusit, sait ihan itse päättää asioistasi ja vieläkin jokin mättää?


      • Eufrastiina

        Ei minulla mikään mätä, olen tyytyväinen elämävalintoihini. Mistä sait tunteen, että minä valitan jostain? Ei minua ole kukaan feministiksi nimitellyt, sovussa miesten kanssa olen elellyt.


      • Eufrastiina
        feministitaiteilija kirjoitti:

        Minustakin naisten pitäisi saada joko olla kotona tai sitten pitäisi saada harrastaa kaikkea kivaa, mutta siitä pitäisi saada kunnon palkkaa ja eläkettä.

        Sillä rahalla, millä palkataan lastentarhatätejä, maksetaan heidän eläkkeensä ja rakennetaan päiväkoteja, voitaisiin maksaa kotiäideille hoitorahaa ja eläkettä kotonaoloajan ja vielä säästettäisiin rahaa. Tietysti lastentarhatätien pitäisi sitten uudelleensijoittua vanhustenhuoltoon...

        Ja lasten tekemiseen tarvittaisiin lupa, ettei lapsia tekisi alkoholisti- ja huumevanhemmat.

        So shoot me!


    • kumpuaa

      Älähän hätäile kohta syntyy uusi puolue ja saadaan vihaisimmat feministit numerojärjestykseen. Puolueen ohjelmasta voinemme sitten lukea mistä viha kumpuaa.
      Tässä minun arvaukseni mistä se tulee
      1. Nainen tietää/uskoo että ei kelpaa kenellekään miehelle ja pelkää miehiä.
      2. Lesbo ei ”tarvitse” miehiä ja vihaa miehiä siksi kun kun niitä on muilla naisilla.

      • lue-opi-tiedä

        hurra för FI...taas ruotsi ymmärtää asioita....joo, paljon aikaisemmin kun huonon itsetunnon omaavat suomalaiset naiset ja miehet.
        1. nainen on nainen ja siksi kaunis, osaava, elämän synnyttäjä ja muutenkin ihanampi:D
        2.mene itsetuntokursseille, sun vihajuttus on sun päänsisäinen vamma!


    • Anti-satan

      Onko henkilö edes tietoinen "pikkuseikasta" täällä selaillessaan ja samoja virkkeitä kysyessään, että "jopa" suomi24:ssä on palstat naisten tasa-arvolle ja nais-vihalle - eikä ainoatakaan tilaa miesvihalle?
      No, saatanallinen kun mies on niin haluaa kaikesta huolimatta hiljentää naiset tulemalla "naisten omaan tilaan", saati selittämällä, että kyse on mies-viha-palstasta, vaikka 99% kirjoituksista on täälläKIN naisia VASTAAN.
      Fiksua ja kunniallista - todella!

    • lue-ajattele-opi

      hei. huono kysymyksenasettelu, vielä huonompi jatkokysymys. Vastaan ainoastaan kun nyt on aikaa. luen rivien välistä, että aloittelija on mies. Mulla savolaista verta, joten haluan olla tolokun nainen. viha on voimakas sana. kysyn sulta: pidätkö pedofiliasta? naisten pahoinpitelystä ja raiskauksista? näihin syyllistyvät pääasiassa miehet. googlaa, niin tiedät hiukan enemmän. pidätkö naisten ympärileikkauksista, patriarkaalisesta yhteiskunnasta? onko susta oikein, että mies tienaa samasta duunista enemmän kun nainen?ja viimeinen kysymys...oletko tynnyrissä kasvanut, kun suomi on sijoittunut erinomaisesti pisa-tutkimuksissa ainakin aiemmin? iltalukio ei ole kovin kallis, ehkä sun pappa betalar!

      • MarkkuPoeka

        "onko susta oikein, että mies tienaa samasta duunista enemmän kun nainen?"

        Ei tietenkään ole oikein. Onneksi Suomessa näin ei ole. Suomessa samasta työstä maksetaan täysin sama palkka. Tietenkin jos on yksityisellä ja sopii itselleen huonomman palkan niin se ei ole miesten syy. Jos joku joskus löytää Suomesta miehen ja naisen joilla on sama koulutus ja jotka tekevät täysin samaa työtä ja heillä on eri palkka (jota ei ole tahallisesti neuvoteltu itse huonoksi) niin lupaan sille henkilölle 5000e puhtaana käteen.


      • lue-ajettele-opi

        mee runkkaamaan pää pussissa, kun kerran elät puskissa...


    • JohnnyWeissmuller

      Se johtuu siitä että nykyinen valtionfeminismi kasvattaa naiset pienestä lähtien narsisteiksi. He uskovat teini-iässä että ovat sopivia puolisoita Englannin prinsseille tai että kaikki vastoinkäymiset - johtuvat ne sitten laiskuudesta tai lahjattomuudesta - ovat ympäristön ja varsinkin miesten vika. Kun prinssi ei sitten saavukkaan valkealla ratsulla ja kyvyt riittävät vain sairaala-apulaisen hommiin, pettymys purkautuu miesvihana. Tai jos on perää jakamalla edennyt yrityksen keskijohtoon, mutta kyvyt eivät riitä ylemmäs, sama seuraa.

    • kokemustakinlöytyy

      Miesviha kumpuaa vuosien kaltoinkohtelusta. Kun joutuu miesten sadististen vainojen uhriksi, niin tietää tulevansa aikuisena feministiksi. Se on vain luonnollinen jatke siihen mitä oli ennen.

      • Eufrastiina

        Kopio aikaisemmasta keskustelusta:

        "Sait ihan miettimään

        3.12.2009 21:25
        Ehkäpä naisten miesviha pohjautuu siihen, että naista on pidetty karjaakin alemmassa asemassa kautta ihmiskunnan historian. Karja on pelastettu tulvilta, naiset ja tyttölapset on jätetty kuolemaan, koska ovat olleet arvotonta vaihtotavaraa. Voisikohan historialla olla jotain tekemistä naisten kaunaisuuden kanssa?
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/1327876/naisten-aareton-ja-rajaton-miesviha"

        Jos vihaa kaikkia miehiä erotuksetta, ilman syytä, on luonnevikainen. Varsinkin suomalainen mies yleensä tekee kaikkensa perheensä eteen, raataa suorastaan itsensä hengiltä joskus.

        Islamilaisissa maissa naisia myydään yhä ja naitetaan vastoin tahtoaan. Poikalapset saavat syödä ensin ja tytöt viimeksi, jos ruokaa riittää. Sinne tuodaan seksiorjia kehitysmaista, vaimo, joka synnyttää vain tyttöjä on huono, epäkelpo nainen.

        Jeesus kohteli naisia ihmisinä. Paavali sanoi: "Nainen vaietkoon seurakunnassa." Ota näistä selvä.

        Sharia -laki pyrkii nimenomaan naisen orjuuttamiseen: ei saa opiskella, ei ajaa autoa, ei saa näkyä, ei kuulua, ei saa passia, lapset kuuluvat miehelle jne. Kun sitä ajattelee, alkaa pakostakin vihata "miehiä".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe