Miten saada hiustenlähtö loppumaan?

2219

Oon 21-vuotias nainen ja kärsinyt kaljuuntumisesta nyt 3v eli todella paljon on kerennyt tässä ajassa tukkaa lähteä! joka harjaamis kerralla harjaan jää iso tuppo hiuksia. Oksettavaa.

Mulla lähtee tasasesti hiuksia joka puolelta päätä eli en kaljuunnu pään keskeltä niin kuin monet vaihdevuosi iässä olevat naiset. Mun äiti alkoi kaljuuntua tuolla tavalla n. 47-vuotiaana, mummoltakin tukka harvennut kunnolla mutta vasta yli 70v ja hän sairasti myös kilpirauhasen vajaatoimintaa, ukki alkanut kaljuuntumaan jo ennen 50v (nämä kaikki sukulaiset siis äidin puolelta). Isällä kaljuuntuminen alkanut jo ennen 30v, isän veljellä taas oli enemmän tukkaa päässä mutta hänelläkin harvenemista huomattavissa päälle 40v, isän äidillä ja siskolla puolestaan oli paksut hiukset.

En tiedä mikä tämän aiheuttaa, mutta tää kaljuuntuminen alko 3v sitten silleen että olin todella stressaantunut ja ahdistunut, sen takia luultavasti puhkesi polttava ja kivulias reaktio päänahkaan ja sen jälkeen ruvennut aina hiuksia harjatessa lähtemään iso tuppo tukkaa ja ensimmäinen kaljuuntumisen merkki minkä huomasin oli korkealle nousseet kaljuuntuneet ohimot. Päänahka vähän kutisee myös eri puolilta päätä ja jos en oo pitkään aikaan käyny suihkussa niin kynnen alle jää raaputtaessa valkeaa töhnää.

Oon kamppailu tän vaivan kanssa, ollu surullinen, masentunut, stressaantunut ja ahdistunut myös tämän vuoksi että miten tässä käy!

Lääkärit nostaneet kädet pystyyn, eivät osaa auttaa. Mulla luottamus mennyt täysin lääkäreihin ja vihaan heitä ja en mene sinne enää kovinkaan mielelläni koskaan mistään syystä...

Ei kai tämä normaalia oo että nainen alkaa kaljuuntumaan 18-vuotiaana?

Ällöttää koko sana kaljuuntuminen, se on niin ruma, mutta vaikka musta tulis näkyvästi kalju, aion teeskennellä että mulla on hiukset päässä, mutta peruukkia en päähäni pistä ! en kestä vaan enää sitä jos musta tulee näkyvästi kalju ja en oo enää kaunis, mulla on liikaa vastoinkäymisiä jo elämässä ollut muutenkin että tää on viimenen nöyryytys kun terveyden lisäks viedään myös ulkonäkö... sitten on viety koko elämä yhdeltä ihmiseltä. Ehkäpä päädyn jälleen kiusatuksi kadulla, mutta tällä kertaa jo tuntemattomien toimesta kun olen ruma outo kaljupää naikkonen ...

Eikö tää elämä millään tavalla vois mun kohdalla kääntyä hyvin ja vielä onnellisesti tasapainoon!? mä en mitenkään voi uskoo sitä kaikkien mun vastoinkäymisten jälkeen, että musta pitäis tulla vielä kalju nainen ... ! ei jumalauta. Mutta kyllä sekin on todellisuudessa mahdollista jos en saa selvitettyä mikä tämän sairauden nimi on, mikä sen aiheuttaa ja miten se hoidetaan pois ja saanko kaikki 3 vuoden aikana menettämäni hiukset takas!?!?!?

3

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka-v

      Viljatuotteiden johtuva gluteeni herkkyys aihettaa mitä erilaisempia sairauksia. Ei menetä mitään jos kokeilee parin kuukauden viljatonta kautta. Ei perunaa ei leipää, ei pastaa eikä pizzoja. Terveyden vuoksi.

    • voimia

      Sulla on seborroinen ekseema. Lääkäreiden olisi siihen ainakin pitänyt puuttua. Siihen on olemassa lääkeneste, jonka nimeä en muista, mutta sen saat lääkäriltä - on repseptilääke. Tohon polttavaan tunteeseen voi auttaa myös argonöljy johon sekoitettu teepuuöljyä, tuhoavat mm sientä. Laittaa noin 50/50 noita ja antaa vaikuttaa päänahassa varttitunnin. Kannattanee käyttää Nizoral shampoota - vähentää DHD:n pitoisuutta päänahassa. Voit kysyä kirjoittaako lääkäri sulle Spirox nimistä lääkettä.
      Hiusten lähdöstä on vaikea kenenkään sanoa mistä se johtuu, mutta sulla voi olla joko androgeeninen hiusten lähtö tai krooninen telogen effluvium, jonka aiheuttajana usein, stressi, laihdutus, synnytys yms. Kroonistuessaan hiukset saattavat kasvaa takaisin seitsemän vuoden sisällä. Ei kroonisissa tapauksissa kuudessa kuukaudessa.

      • Nizoraalista

        ei se kyllä mitään DHD:tä vähennä. Nyt tarkkuutta hieman!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe