Ohjelmassa "Doc Venture Perjantai " Pori ja taas?

Suomenmestarista

Porissa Viasvedellä merenrannalla Törnikarintie 16, omakotitalossani vaimon kanssa kesällä asuen itse Kalevi Paassilta hämilleen. Oveen koputti "Doc Venturi nyt näkemääni perjantai ohjelmaan tuli pyytämään lupaa nuoren 14 vuotiaan pojan kuvaukseen ja haastatteluun minun omistamassa merenranta maisemassa.
Tämä kuvaus tapahtui elo-syyskuussa. Olin hämilläni, miksi juuri haluttiin minun rannalla ottaa kuvat ja haastatella; Kuvattavana merimaisemassa oli 14 vuotias Axel Saarniala. Suomen mestari Kartering Ralli. Yyterissäkin ajoi ja tuleva Formula kuski. Tänään katselin TV;stä 12.00 jälkeen pojan kuvausta rannallani, sekä haastattelua ja ralliajelusta, sekä on toistuen TV Yle areenassa. Samassa ohjelmassa oli haastattelussa Kari-Pekka Kyrö ja Jounin kaupan omistaja. Näin sitä yllättäen tulee keskusteluissa ja haastattelu neuvotteluissa samalla Muoniokin entisenä kertoen tutuksi. Selvisi sekin, miksi juuri haluttiin minun luona rannalla kuvausta ja haastatella.
Kalevi Paassilta

13

1120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huumoriakin

      Kalevilla se sattuu ja tapahtuu.On soma lueskelle näitä tarinoita ja joskus hyviä värityksiäkin.

    • poridom

      Nuista Kassun kirjotuksista ei vain kertakaikkiaan ymmärrä hevonvittua.

      • Mukavaäijä

        Noo no,kallu on tehnyt näyttävän uran ja vieläkin huumori pelaa. Kallulla on näyttöä saavutuksista,mutta monella valittajalla ei ole mitään muuta kun tuulen huuhtoma pe##e ja eläkeläisvanhempien ruokakupilla ja vaivana. Arvostan vanhempia henkilöitä ,jotka ovat tehneet työtä tahoillaan ,eikä ole notkuneet toisen siivellä.


      • Mukaviajuttuja
        Mukavaäijä kirjoitti:

        Noo no,kallu on tehnyt näyttävän uran ja vieläkin huumori pelaa. Kallulla on näyttöä saavutuksista,mutta monella valittajalla ei ole mitään muuta kun tuulen huuhtoma pe##e ja eläkeläisvanhempien ruokakupilla ja vaivana. Arvostan vanhempia henkilöitä ,jotka ovat tehneet työtä tahoillaan ,eikä ole notkuneet toisen siivellä.

        Älä muuta sano! Kiva lukea taas Kallun kulumisia.


      • kerrosetälisää
        Mukavaäijä kirjoitti:

        Noo no,kallu on tehnyt näyttävän uran ja vieläkin huumori pelaa. Kallulla on näyttöä saavutuksista,mutta monella valittajalla ei ole mitään muuta kun tuulen huuhtoma pe##e ja eläkeläisvanhempien ruokakupilla ja vaivana. Arvostan vanhempia henkilöitä ,jotka ovat tehneet työtä tahoillaan ,eikä ole notkuneet toisen siivellä.

        Kertoisitko jotain niistä saavutuksista. Rehellisesti ja suoraselkäisesti. Vaikkapa todellisesta poliisiurasta ja sen loppumisesta jne.


    • doctori

      Aivan älytöntä itsekehua, mikäli nyt kirjoituksesta jotain selvää saa.Talonkin taitaa nyk. vaimo omistaa, ei kirjoittaja. Mie taas arvostan rehellisyyttä, en suuruuden hulluutta. Mukavat huumorintajuiset tarinat ja kaskut ovat eri juttu kun tämmöset itsekehut. Raamattukin sanoo, et joka itsensä ylentää, se alennetaan.

      • Väärinkäsitykseen

        Doctori. Hyvänen aika, en osannut kuvitella, että Muoniolaisena helposti kateudeksi saisi paikallisen kirjoituksesi. Minulla on tosiaan omakotitaloni Porin Viasvedellä meren rannalla, missä asumme ja myös siinä minulla on ollut omistuksessani kansanedustaja Elon huvila viedessä. Eli asuin yhteisöni ja viereiset naapurisukulaiset varmasti julkisessa tiedossa, mitään rehentelemättä mainitsematta. Em. paikan olen omistanut yksin. Vaimoni Pirkon kanssa on vain yhdessä Porin torin välittömässä läheisyydessä kerrostalo asuntomme, jonka omistamme yhdessä. Minä suorastaan nauran, koska ei ole mitään tarkoitusta rehennellä omaisuudella. Ainoastaan halusin selittää mitä missäkin tapahtui ja miten julkkis juuri halusi tulla minun omakoti/huvialle. Doctori, olet käsittänyt täysin väärin, ehkä suinkaan halua pullistella omaisuudella ja varmasti en omaisuuksistani ja rahavaroistani anna kenellekään tietoja.
        Kalevi Paassilta


    • Urheilukiinnostuksistani

      Kerron miten vanhoista tänään ennen kuuluvana julkkis kilpailu kiinnostuksesta. Olen ollut kiinnostunut harrastamaan moottoripyörä kilpailusta ja moottoripyöriä on ollut toistakymmentä ja usein asfalteillakin nurin, sekä pehva verille tielle laahautumisissa. Sitten kiinnosti ralliautoilu. Poliisiopistossa Helsingissä opiskelemassa ollessani, olin aina viikonloppuina Säkylässä. Silloin siellä pääsin Suomen lupaavan rallikuskin Viljasen auton kyytiin ja kun se ajoin mutkasta tietä, pelkäsin kyydissä elämässäni pahiten. Myös kyydin jälkeen pelkoani nukin 2 tuntia. Talviradalla ajaminen Muonion radalla kiinnosti. Ostin uuden Renault Gordonin. Orvon kanssa menin viimeisinä pakkasen keleinä ajamaa autollani ralliharjoitteluksi. Viimein menin kovalla nopeudella autollani, yhtäkkiä luisuen radan kylkeen ja uuden autoni oikea kylki koko matkan meni kasaan. Minä pankinjohtajan juttusille ja tarvitsen lainaa korjaukseen, olisiko syytä lopettaa ralliautoilu. Pankinjohtajalle sanoin tuohon ei minulla ole varaa ja ei ole köyhien urheilua. Olin poliisina suorittanut kovanajon koulutuksen ja oli kallista lystiä autokolarit valtiolle. Myös menin poliisiopistolle autoteknilliseen koulutukseen. Siellä mainostin, että olen hyvä juoksija. Riitaa oli kurssilla 800metrin pikajuoksijan kanssa. Minä 5000 metrin juoksija. Rata siellä oli 2500m. Riitamme kesti niin pitkään, että kumpikin päätti voittaa ja katsotaan. Yleisöä oli, eikä kumpikaan meistä pystynyt jättämään toistaan ja tasan maalissa. Tämän seurauksena minä tutkimukseen ja epäiltiin tulleen kilpailusta munuaisvian, mutta olikin ähkinäisesti yli kilpailu ja munuaisvika perään korjaantui. Toinen poliisi sanoin, että sisälle päästyään meni vatsa sekaisin, eikä ehtinyt ajoissa Vessaan. Kummatkin olimme lupaavia kilpailijoita alle 20 vuotiaina, minä Helsingin kaartin kunniakomppaniasta hyvä juoksija ja kaveri Iistä ja hyvä 800 metrin tunnettu kilpailija. Sitten poliisiopistossa kilpailin vauhdittomalla korkeushyppäämisessä. Minä voitin, mutta siitä valitettiin. Minä olisi kummallisesti hypännyt heistä selän kautta ja yli mennessä olisin pitkällä kädellä korkeasta patjan pinnasta auttanut ylimenossa. Voitostani valitettiin. Valitus hylättiin, koska kaikilla oli vauhdittomassa hypätä miten tahansa vauhdittomalla tavalla.
      Kun lupaava urheilun porukka tuli kylään ja tiedusteltiin minun huippu urheiluani.
      Siinä vain minun urheiluni, mutta voitot aina puliksi voittamiseksi.

      • maksoihan_se_veronmaksaj

        Hei, muuten. Tämähän on ihan uskottavaa ja jopa totta:
        "Ostin uuden Renault Gordonin. Orvon kanssa menin viimeisinä pakkasen keleinä ajamaa autollani ralliharjoitteluksi. Viimein menin kovalla nopeudella autollani, yhtäkkiä luisuen radan kylkeen ja uuden autoni oikea kylki koko matkan meni kasaan. Olin poliisina suorittanut kovanajon koulutuksen ja oli kallista lystiä autokolarit valtiolle.".


    • kolmiloikkaaja

      Voi jeesus tuo jaksaa höpöttää. Ikä tehny tehtävänsä.

      • Mukaviamuistoja

        No mitä se haittaa! Mukavia juttuja.
        Kirjota sieki! Äläkä ihmettele.


      • räntää

        EI se ikä järkeä lisää,vanha toteamus.


      • säälist
        räntää kirjoitti:

        EI se ikä järkeä lisää,vanha toteamus.

        Voi, voi kun ei poika päässyt aikoinaan kouluun. Olisi ehka oppinut kielen alkeet. Siis ehkä. Kyllähän sitten kelpaisi lukea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1780
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1095
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe