Kulutusvertailu Golf / Auris hybrid

Nopein.pihistäjä

Tässä tosielämän kulutuksia:
Golf GTE 3,97
Golf diesel BMT 5,15
Auris hybrid 5,32
Golf TSI BMT 6,11

Tästä näkee miksi hybridit ilman latausta eivät ole kiinnostaneet eurooppalaisia valmistajia. Niiden hyöty on vähän niinjanäin. Aivan perusautoillakin pääsee kokonaiskustannuksissa edullisemmin. Vähänajava TSI:llä ja paljonajava dieselillä. Ja jos oikeasti haluaa säästää polttoainetta niin latausmahdollisuus on must.
Ja tässä vertailussa on hyvä muistaa että Golf GTE on yli 200hv auto joka on suorituskyvyltään eri planeetalla muiden vertailtavien autojen kanssa.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=6&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=1&constyear_s=2014&power_e=110&gearing=1&exactmodel=bmt&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&constyear_s=2014&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2014&power_e=115&gearing=1&exactmodel=bmt&powerunit=2

40

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2-12

      Vertaillaampa uudestaan noita linkin autoja.
      Auris 3.56
      Golf gte 6,97
      Golf 1.6 6.07
      Golf 1.2 tsi 7.56

      • Hybridiii

        Golf GTE kuluttaa enemmän kuin iso farkku, siis pitkästi yli 7 litraa satasella.


      • GolfGTE

        Minulla on Golf GTE ja se kuluttaa 7.4/100km. Se on totta.


    • itsensäkusettajan.paluu

      Ilman linkkejä heitettyä potaskaa. Tähän joutuu tero kun ei pysty sulattamaan totuutta. Kiemurtele vaan, avauksen luvut perustuvat useamman sadanb auton oikean elämän kulutuksiin.

    • perusasiat.ratkaisevat

      Onhan se selvää että jos pluginin matka taittuu pääasiassa ladatun sähkön voimin niin bensankulutus on aivan eri kertaluokkaa kuin tojon hybridin joka ottaa kaiken energiansa bensasta. Pitäisi ymmärtää tyhmemmänkin.

      Ei tojon perushybridillä ole mitään jakoa tällaisiin 2,3 litran kulutuksiin 12.000km matkalla. Vielä hauskempaa on se että autona on noin 7,5 sek 0-100kmh auto eikä mikään tientukko lyllertäjä.

      https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/695932.htm

      • Vertailua

        Tuulilasi 15/2014:
        Golf GTE (ladattava hybridi) kulutti tasaisella 100km/ nopeudella 6,4 l/100km ja Tuulilasin maantieajolenkillä 5,9 l/100km. Puhumattakaan pakkolataustilassa jolloin kulutus oli 9,8 l/100km.
        Todettakoon että Prius PHEV kulutti Tuulilasin maantieajolenkillä 4,1 l/100km.

        Keskisuomalainen 9.10.2015:

        Volkswagen Golf GTE:n parin viikon koeajosessio on päättynyt. Emme päässeet tehtaan ilmoittamiin kulutuslukemiin, mutta meillä on muutamia hyviä selityksiä siitä, miten olisimme ehkä päässeet.
        Meidän keskikulutuksemme oli 4,4 l/100km. Siitä on pitkä matka valmistajan ilmoittamaan 1,5:n litraan. Millä keinoin noihin lukemiin päästään?

        Sen Golf GTE:n ja Auris perushybridin hinnan- ja kulutuserolla ajaa yli 300000 km.

        Oikeampi vertailukohde Golf GTE:hen on Prius PHEV (2,93 l/100km)

        http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=6&exactmodel=phev&powerunit=2


      • Huhuhuh

        Järkyttävä kulutus ladattavalle hybridille.


      • laskutikulla

        Plugin-hybridien kulutus on hyvin riippuvainen siitä kuinka paljon pääsee sähköllä. Ts. mikä on päivittäisen ajomatkan määrä ja mikä on ko. auton toimintasäde sähköllä.
        Aika turvallinen veikkaus on että autot menevät pikkuhiljaa täyssähköiseksi ja polttomoottorin (=kulutuksen) painoarvo pienenee koko ajan.

        Kokonaiskustannuksiltaan vertailuryhmästä edullisin 150.000 km matkalla Suomessa on Golf TSI tai diesel, riippuen kuinka nopeasti nuo kilometrit ajaa.

        Auris ei ehdi tuossa ajassa kuolettamaan kalliimpaa hankintahintaansa TSIhin nähden ja GTE taas ei kuulu säästöpossu-kerhoon muutenkaan. Sitä ei kukaan osta päästäkseen halvalla.


      • Kuolentuu
        laskutikulla kirjoitti:

        Plugin-hybridien kulutus on hyvin riippuvainen siitä kuinka paljon pääsee sähköllä. Ts. mikä on päivittäisen ajomatkan määrä ja mikä on ko. auton toimintasäde sähköllä.
        Aika turvallinen veikkaus on että autot menevät pikkuhiljaa täyssähköiseksi ja polttomoottorin (=kulutuksen) painoarvo pienenee koko ajan.

        Kokonaiskustannuksiltaan vertailuryhmästä edullisin 150.000 km matkalla Suomessa on Golf TSI tai diesel, riippuen kuinka nopeasti nuo kilometrit ajaa.

        Auris ei ehdi tuossa ajassa kuolettamaan kalliimpaa hankintahintaansa TSIhin nähden ja GTE taas ei kuulu säästöpossu-kerhoon muutenkaan. Sitä ei kukaan osta päästäkseen halvalla.

        Kun otetaan remonttikulut huomioon, niin ei kannata edes miettiä volkkareita.


    • Yrittäkää-nyt-edes

      On nää hauskoja, kun laitetaan kyllä hybridit vertailuun keskenään, mutta ei vertailtavien hintoja:). Tasapuolisuutta peliin, kiitos.

    • Omalla_rahalla

      ei kenenkään yksityisen kannata Golf GTE:tä tai hybridi-Passattia ostaa. Paketti joka sisältää Tsi-moottorin, DSG-vaihteiston ja Vw:n oman hybridisysteemin tulee takuuvarmasti olemaan se pommien pommi josta hajoaa kaikki. Toivottavasti kukaan ei kuole sähköiskuun ja toivottavasti auto ei räjähdä tankatessa kuten Vw:n maakaasuautoille tuppaa käymään.

    • Eisäästämitään

      En ottais mitään noista. Mutta totta on että hybridien lukemat on käytännössä viiden ja kuuden välillä. Ei säästöä, vaikka hankintahinta on kova.

      Jos haluaa säästää niin panee sen hybridihömpötyksen hinnan vaikka maaämpöön. Ja ajaa bussilla.

      • Toyomummeli

        Kun vertailee uusien ja vaihtoautojen hintoja esim Golfin ja hybridi Auriksen välillä, on helppo nähdä, että hybridiauto ei ole uutena sen kalliimpi kuin Golfin TSI tai TDI ja hinta 4-5 vuoden jälkeen hinta on alentunut molemmilla samalla tavalla 16-19ke luokkaan. Eli kumpi olikaan kalliimpi käytössä? On kyllä toisaalta huomioitava, että polttoainekulut ovat auton kokonaiskustannuksissa noin 10 prosentin luokkaa. Eli luotettavuus, vakuutukset ja muut ovat merkittävämpiä kustannuksia laskettaessa.


      • 3.5-4.4

        Bussi vasta kalliiksi tulee, linja-auto ei halpa hankkia kalliit ylläpitokulut kuluttaa polttiainetta runsaasti.

        Hyvä hybrid kuten Prius kuluttaa 3.5-4.4 litraa satasella, omassa käytössä usein päivän ajossa kulutus jää alla neljän litran, tänäänkin 3.5 litran kulutus vaikka nastarenkaat alla jotka ei rullaa yhtä kevyesti kuin kesärenkaat.


      • Oikeasti.yli.viisi
        3.5-4.4 kirjoitti:

        Bussi vasta kalliiksi tulee, linja-auto ei halpa hankkia kalliit ylläpitokulut kuluttaa polttiainetta runsaasti.

        Hyvä hybrid kuten Prius kuluttaa 3.5-4.4 litraa satasella, omassa käytössä usein päivän ajossa kulutus jää alla neljän litran, tänäänkin 3.5 litran kulutus vaikka nastarenkaat alla jotka ei rullaa yhtä kevyesti kuin kesärenkaat.

        Aika turha katsoa yhden päivän kulutuksia.
        Laajemmalla otannalla päästään karvan yli viiteen litraan.

        https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=2&constyear_s=2010&powerunit=2

        Tämä käyttäjien itsensä kirjaamia, ei mainoksista tai lyhyiltä koeajoilta.


      • 3.5-4.4

      • Eiliianvanhoja
        3.5-4.4 kirjoitti:

        Uusimmalla Priuksella tuo 3.5-4.4 l/100km, no on mullakin tankkaus.comissa kirjattuna tankkaukset, noi vanhemmat kuluttaa enemmän.
        3.01 litraa https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/755260.html

        Tuossa Spritmonitorin keskiarvossa on vain 2010 ja tuoreemmat. Ei sen vanhempia.
        Useamman auton mukaanotto parantaa aina lukeman luotettavuutta. Yksttäistapaus on aina yksitäistapaus.


      • 3.5-4.4
        Eiliianvanhoja kirjoitti:

        Tuossa Spritmonitorin keskiarvossa on vain 2010 ja tuoreemmat. Ei sen vanhempia.
        Useamman auton mukaanotto parantaa aina lukeman luotettavuutta. Yksttäistapaus on aina yksitäistapaus.

        Vertaa 2016 malleja joissa uudempaa ja taloudellisempaa hybrid-tekniikkaa.


      • mikä.tuli
        3.5-4.4 kirjoitti:

        Uusimmalla Priuksella tuo 3.5-4.4 l/100km, no on mullakin tankkaus.comissa kirjattuna tankkaukset, noi vanhemmat kuluttaa enemmän.
        3.01 litraa https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/755260.html

        Et ole sitten ajellut enää elokuun jälkeen ollenkaan? Aika lyhyeksi jäi matkanteko Priusilla.


      • 3.5-4.4
        mikä.tuli kirjoitti:

        Et ole sitten ajellut enää elokuun jälkeen ollenkaan? Aika lyhyeksi jäi matkanteko Priusilla.

        1.11.2016 viimeksi tankin täytin.


      • liikenteen.rytmissä
        3.5-4.4 kirjoitti:

        1.11.2016 viimeksi tankin täytin.

        Spritmonitorin täyttäminen jäänyt alkuhuuman jälkeen? Niinhän siinä usein käy.
        Toivottavasti olet myös lopettanut ääripihistyksen, sellaiset hiipijät ärsyttävät ja pilaavat liikenteen rytmin muiltakin.


      • 3.5-4.4

        Minä en ole spritmotoria käytänyt, tankkaus.comia käytän.
        Mitä raivoat, ihme tyyppi?


    • KokeiltuonPriusta

      Ehe, kuvitelmissas kuluttaa. Usein alamäessä kulutus menee alemmaksikin ja tasaisellakin kulutusmittari saattaa kolmiosta näyttää, mutta ei niiden painavien arkistojen täyttäminen ja kuljettelu ihan ilmaista ole. Totuus on se että köykäinen japaninkippo onkin painava ja janoinen. se vie yhtä paljon kuin muutkin bensakoneet ja enemmän kuin parhaatdieselin.

      • pikkunilkki

        Tekstistä näkee että olet joku pikkupoika, käväseppä tankkaamassa äitisi tissistä lämmintä maitoa.


      • Ei_yh-äippä
        pikkunilkki kirjoitti:

        Tekstistä näkee että olet joku pikkupoika, käväseppä tankkaamassa äitisi tissistä lämmintä maitoa.

        Toyota-palstan trollipojua enää imetä, onhan poju jo kolmekymppinen.


      • höpöhöpö-
        Ei_yh-äippä kirjoitti:

        Toyota-palstan trollipojua enää imetä, onhan poju jo kolmekymppinen.

        Äippä puhuu pehmoisia, hyvin yleistä on että 30v poikanen imee äipän rintaa senjälkeen kun äippä on ensin vaavin syöttänyt.


    • uhih

      Prius 8000km.keskikulutus 4.9l .Juuri nyt 500km siivu poikki suomen 4.8l keskikulutuksella.Kaksi henkilöä ja auto täys tavaraa.Ei huono isoksi,painavaksi bensa automaatiksi,näin talvikeleillä.

      • eco-autoilua

        500km matka-ajoa kahdenhengen tavarat kuormalla viiteen litraan on aivan normisuoritus samankokoiselle bensaturbolle talvirajoituksilla. Ei tarvitse olla edes ecomalli jos ajelee nätisti.
        Dieseliä ei saa viittä litraa/ 100 km kulumaan oikein millään tuollaisella taipaleella. Huomattavasti pienemmällä mennään.


      • uhihh
        eco-autoilua kirjoitti:

        500km matka-ajoa kahdenhengen tavarat kuormalla viiteen litraan on aivan normisuoritus samankokoiselle bensaturbolle talvirajoituksilla. Ei tarvitse olla edes ecomalli jos ajelee nätisti.
        Dieseliä ei saa viittä litraa/ 100 km kulumaan oikein millään tuollaisella taipaleella. Huomattavasti pienemmällä mennään.

        työpaikan 1.6eco diesel 5.2l satasella,vaikka on pienehkö ja matala auto.


      • Vaieco
        eco-autoilua kirjoitti:

        500km matka-ajoa kahdenhengen tavarat kuormalla viiteen litraan on aivan normisuoritus samankokoiselle bensaturbolle talvirajoituksilla. Ei tarvitse olla edes ecomalli jos ajelee nätisti.
        Dieseliä ei saa viittä litraa/ 100 km kulumaan oikein millään tuollaisella taipaleella. Huomattavasti pienemmällä mennään.

        Nyt talvinopeuksilla hybrid menee kevyesti alle neljän litran.


      • mutujuttuja
        Vaieco kirjoitti:

        Nyt talvinopeuksilla hybrid menee kevyesti alle neljän litran.

        Just kaveri yllä raportoi oman mitatun kulutuksen Priusilla olevan 4,8 litraa.
        Mihin sinä perustat tuon alle neljä litraa?


      • 4.8matka-ajossa
        uhihh kirjoitti:

        työpaikan 1.6eco diesel 5.2l satasella,vaikka on pienehkö ja matala auto.

        Millaisessa ajossa? Veikkaan sekailsta pyörittelyä kaupungissa.
        Tämä Prius-miehen esimerkki oli 500km siivu matka-ajoa talvirajoituksilla.


    • Joukkokannettavaan

      Sitten kun toi tuotteisiin liittyvä joukkokanne on käsitelty niin pitäis hybridikäyttäjien aloittaa nimien kerääminen uuteen: nimittäin hybridien normikulutuslukemat on kauempana todellisesta kuin minkään muun auton. Kulutus on lähes tuplat siitä mitä luvataan. Törkeää valehtelua!

      • Realismia_kehiin

        >Kulutus on lähes tuplat siitä mitä luvataan. Törkeää valehtelua!

        Ei, vaan kulutusmittausnormin mukaisen ajon ja käytännön ajon välisen eron ratkaisevaa suuruutta. Eivät autonvalmistajat LUPAA auton ostajalle mitään odotettavissa olevia kulutuslukemia, vaan kertovat, kuinka paljon auto on oikeasti kuluttanut vakioiduissa testioloissa, joilla ei ole juuri mitään tekemistä käytännön liikenneolosuhteiden kanssa. Niiden määrittely on viranomaisten vastuulla.

        Oma autoni (ei Toyota- eikä VW-konsernin luomus) on kuluttanut minulla ollessaan, ensimmäisten 16 tkm:n matkalla, tasan 8 litraa satasella (kesät/talvet/kaupunki/maantie/moottoritie/lyhyet/pitkät ajot). Olen lukemaan hyvinkin tyytyväinen, vaikka valmistajan ilmoittama yhdistetty kulutus taitaa olla luokkaa 5,6 l / 100 km. Kyseessä 1500 kg painava 115 kW -bensafarkku, 7-vaihteinen perinteinen momentinmuunninautomaatti.

        Ilmoitettuihinkin lukemiin tuntuu oikein yrittämällä olevan mahdollista päästä, mutta se edellyttää optimiolosuhteita ja höyhenenkevyttä kaasujalkaa. Sellaisen ajotavan (samoin kuin höpö-höpö-hybridit ja muutkin Toyotat) jätän mielisuosiolla muille.

        Jos autoni käypä arvo tippuu ensimmäisen vuoden aikana viisin-kuusinkertaisesti sen, mitä ehdin bensana saman ajan kuluessa polttamaan, niin onko litran tai parin kulutuserolla sataa kilometriä kohti mitään käytännön merkitystä?


      • ParilitraaEroa
        Realismia_kehiin kirjoitti:

        >Kulutus on lähes tuplat siitä mitä luvataan. Törkeää valehtelua!

        Ei, vaan kulutusmittausnormin mukaisen ajon ja käytännön ajon välisen eron ratkaisevaa suuruutta. Eivät autonvalmistajat LUPAA auton ostajalle mitään odotettavissa olevia kulutuslukemia, vaan kertovat, kuinka paljon auto on oikeasti kuluttanut vakioiduissa testioloissa, joilla ei ole juuri mitään tekemistä käytännön liikenneolosuhteiden kanssa. Niiden määrittely on viranomaisten vastuulla.

        Oma autoni (ei Toyota- eikä VW-konsernin luomus) on kuluttanut minulla ollessaan, ensimmäisten 16 tkm:n matkalla, tasan 8 litraa satasella (kesät/talvet/kaupunki/maantie/moottoritie/lyhyet/pitkät ajot). Olen lukemaan hyvinkin tyytyväinen, vaikka valmistajan ilmoittama yhdistetty kulutus taitaa olla luokkaa 5,6 l / 100 km. Kyseessä 1500 kg painava 115 kW -bensafarkku, 7-vaihteinen perinteinen momentinmuunninautomaatti.

        Ilmoitettuihinkin lukemiin tuntuu oikein yrittämällä olevan mahdollista päästä, mutta se edellyttää optimiolosuhteita ja höyhenenkevyttä kaasujalkaa. Sellaisen ajotavan (samoin kuin höpö-höpö-hybridit ja muutkin Toyotat) jätän mielisuosiolla muille.

        Jos autoni käypä arvo tippuu ensimmäisen vuoden aikana viisin-kuusinkertaisesti sen, mitä ehdin bensana saman ajan kuluessa polttamaan, niin onko litran tai parin kulutuserolla sataa kilometriä kohti mitään käytännön merkitystä?

        Olet oikeassa. Normikulutuksen ja todellisen kulutuksen ero on vaan levwimmillään noiden hybridien kohdalla.


    • uhihh

      Olen hemmetin tyytyväinen prius plussaan,joka on aika iso ja tilava auto.Sen kulutus pyörii kesät talvet viiden litran tuntumassa,ajoipa motaria tai taajamaa.Vastaavanjokoinen diesel automaatti vie puoli - litran enemmän.

    • h.anuri

      Diesel 191HV, kulutus 4.8l kesät talvet ja ei millään ekomoodilla. Joten hybridin hyöyty? Lisäksi kahdella turbolla varustettu diesel on aivan eri auto hybridiin verrattuna. Mihin siis perustat hybridin hyödyn?

      • Toyotan

        ja Lexuksen kohdalla hyöty on satojentuhansien kilometrien ongelmaton ajo, pienet verot ja käyttömaksut. Haluaisinpa nähdä dieselisi huolto- ja korjauskulut muutaman vuoden ja vaikkapa 200 tkm ajalta. Sitäpaitsi tuo dieselisi kulutus ei ole realistinen vaan valmistajan mainoksesta otettu huijauskulutus. Sinun väitteelläsi taitaa olla aika vähän uskojia.


      • syylöytyiVWviatskoda
        Toyotan kirjoitti:

        ja Lexuksen kohdalla hyöty on satojentuhansien kilometrien ongelmaton ajo, pienet verot ja käyttömaksut. Haluaisinpa nähdä dieselisi huolto- ja korjauskulut muutaman vuoden ja vaikkapa 200 tkm ajalta. Sitäpaitsi tuo dieselisi kulutus ei ole realistinen vaan valmistajan mainoksesta otettu huijauskulutus. Sinun väitteelläsi taitaa olla aika vähän uskojia.

        http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284

        VW uskovaisuus vie köyhien varat...


    • bh7

      diselverot,päästöverot,huoltohinnat,kestävyys.Ei minulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe