Stressi ja vahingot

meltsu97

Hei

Olen 19v nuori nainen, perusterve, eikä minulla ole aiemmin ollut mitään kasteluongelmaa. Nyt viime aikoina minulla on kuitenkin opiskelustressin takia ollut pahoja univaikeuksia. Nukahtamisongelmat vielä kestäisin, mutta muutamana yönä on kastunut sänky. Olen syönyt melatoniinia nukahtamisen helpottamiseksi, mutta ei sen pitäisi tällaista aiheuttaa. Olen varannut ajna lääkärille, mutta jonoa on jonkin verran. Voiko tällainen johtua pelkästä stressistä. Muita fyysisiä oireita ei ole, viimeisen kuukauden aikana olen kastellut sängyn muistaakseni 5 kertaa. Kenelläkään neuvoja tai vastaavia kokemuksia?

15

1268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lilaliini

      Hei, olen myös nuori nainen. Yökastelua mulla ei ole mutta päivällä juuri stressin takia olen kastellut. Mitään eläimellistä ei ole. Kärsin masennuksesta ja ahdistuksesta ja jännittävissä tilanteissa onneksi harvoin mutta kuitenkin olen kastellut. Jos olen yksin ja rento mitään ongelmaa ei ole. Mutta sosiaaliset tilanteet hermostuttaa jännittää. Jännittäminen ilmenee myös niin että tunnen voimakasta tarvetta päästä virtaamaan vaikka tarve olisi pieni.

    • meltsu97

      Hei Lilaliini

      Kiitos vastauksesta, helpottavaa kuulla etten ole yksin vaivani kanssa. Kyllä muakin jännittää kaikki sosiaaliset tilanteet, ja esim. ennen jotakin esitelmän pitoa täytyy käydä monta kertaa varmuuden vuoksi vessassa. Ootko käyttänyt mitään suojia vai oletko pärjännyt ilman? Ite jouduin nöyrtymään ja ostamaan vaippoja yöksi. Kohta puolin pääsee onneksi lääkäriin, joten ehkä tämä sitten loppuu

    • Lilaliini

      Moikka. Joo et oo yksin. Pikkuhousunsuoja ollut ja side joskus mutta .... ei aina kun harvoin sattunut ja silloin ei ole ollut mitään. Herään usein yöllä vessaan mutta en ole stressaantunut yöllä (?). Olen huomannut että rakko on aamuyöllä tosi täynnä vaikka en joisi illalla. Nyt jännitän elokuviin menia ihan sen takia kun ei pääse vessaan. Kesällä melkein tuli housuun elokuvissa ja itku tuli vessassa kun sattui niin paljon mutta ehdin.

    • Lilaliini

      Mulla on sellasta taustaa että oli teini-iässä karkailua, kun esim innostuin. Se meni kyllä kokonaan ohi mutta en kehdannut hakea apua silloin. Ja määrät oli pieniä mutta tietysti itse tiesin. Joku asia vei niin mukanaan ja sitten kesken kaiken huomasin että pääsi pissaa housuun. En myöskään aina malttanut tyhjentää rakkoa kokonaan vasn tein vaan osan. Esim kylässä. Ujostelin ja kotona oli helpoin käydä vessassa.

    • lilaliini

      Kunpa tänne tulis vastauksia ym vertais tukee. Mulla tuli eilen ja tänään pissat housuun. Illalla olin menossa nukkumaan kun vaan hulahti äkkiä pissa tulemaan, alushousut ja pyjama kastui. Tänään oli liikenteessä hätä mutta ei kauhee mut psyykkisesti hermostutti ja tunsin voimakasta tarvetta päästä ja sitten kävi niin että ennenkun ehdin niin osa karkasi housuun. Rakko ei ollut edes täysi mutta ihan kun rakko ei olisi pystynyt odottamaan ja loppupissan pidättelykin oli vaikeaa kun rakko halusi tyhjentyä. Noloo.

    • Hei
      Vaikuttaisi yliaktiiviselta rakolta.
      Hyvä olis todella päästä lääkäriin jotta löytyy oikea syy.

    • Anonyymi

      diabetes?

      • Anonyymi

        Vähän vanhahko ketju, mutta ehkäpä näin. En ainakaan usko syyn olevan stressi sinänsä, mutta se voi pahentaa oireita. Vaihtoehtoja on kyllä monia muitakin.

        Monisairas


    • Anonyymi

      Yöksi ja myös päivittäiseen käyttöön voi ihan hyvin laittaa kunnolliset vaipat. Niihin tottuu, eikä ne haittaa yhtään. Eipä tarvi ainakaan hermoilla, että sänky kastuu tai housut.

    • Anonyymi

      itselläkin teippivaipat käytössä koko ajan

      • Anonyymi

        Minkä merkkisiä vaippoja käytät? Oletko mies vai nainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä merkkisiä vaippoja käytät? Oletko mies vai nainen?

        Tenan slip ultima pääasiassa käytöss' ja Better dry.
        Noita olen tilannut nettikaupasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä merkkisiä vaippoja käytät? Oletko mies vai nainen?

        Hei, mulla samaa vaivaa. Itse käytän Seni-mekkisiä vaippoja. Mulla tällä hetkellä käytössä kouru verkkohousut(seni fix mustat). Koen, että ne on helpoin vaihtaa ulkona ollessa. Välillä pärjään ihan isolla naisten suojalla (Seni Lady).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, mulla samaa vaivaa. Itse käytän Seni-mekkisiä vaippoja. Mulla tällä hetkellä käytössä kouru verkkohousut(seni fix mustat). Koen, että ne on helpoin vaihtaa ulkona ollessa. Välillä pärjään ihan isolla naisten suojalla (Seni Lady).

        ja nuita Seni-vaippoja saa nettikaupasta aika nopeestikin, parissa päivässä.


    • Anonyymi

      Älä ota stressia, inkohousuja paketti kaupasta ja yöksi jalkaan. Olitko yökastelija lapsena? Jos olit niin ei ole yllättävää että se uusii stressin vuoksi.

      Itse kastelin 12 vuotiaaksi saakka, sitten tuli tauko, armeijassa ollessa kastelin housut
      viisikertaa, tuli tauko ja nyt nelikymppisenä käytän öisin inkohousuja kun tuppaa
      pissaa karkailemaan. Yökastelu on geeneissä, peritty isältä tai äidiltä, pelot, stressi ja
      sikeä uni altistaa että pissa karkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5078
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe