Varoitus turisteja valokuvaavista porukoista

Tyhmäturisti

Varoituksena turisteille valokuvia ottavista porukoista Moskovassa Punaisen torin lähellä, missä on vieressä kauppakeskus GUM.

Porukka esiintyy historiallisina henkilöinä, kuten Stalin, Lenin jne.

Lähes väkisin huijataan valokuvaan ja sitten alkaa rahastus.

Ympärillä olijoista muista ei voi tietää, että kuka kuuluu lisäksi tähän jengiin. Toiminta on niin uskomattoman avointa, kun paikalliset virkamiehet pamppu vyöllä seuraavat, että luulisi heidän tietävän homman juonen.

Ohjeeksi annan, että jatkakaa päättäväisesti matkaa pysähtymättä sekunniksikaan.

Luulisi, että lähimpien matkamuistokauppojen ja ravintoloitten omistajia raivostuttavan, kun sellaiset kiskurihinnat (tuhansia ruplia) kuvista ovat heidän elannostaan pois.

Niin , että onko se tyhmä joka pyytää, vai se, joka maksaa. Niinpä, sitähän voi sitten miettiä, jos laskee omia hampaitaan kadulta tai viettää pari yötä putkassa sakkolapun kera huliganismin takia ja merkinällä papereissa, ettei muutamaan vuoteen viisumia tms.

2

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pietarinkävijä

      Tämä kuuluu osastoon täysin "obvious". Itse en ole kyllä havainnut, että nämä huijaisivat mitenkään, ilmoittavat kyllä hinnan ihan rehellisesti kysyttäessä. Katariina Suurta ja Pietari Suurta löytyi Eremitaasista ihan sisältä asti, joten täysin hyväksyttyä ja yleistä bisnestä Venäjällä. Harvoinpa katuesiintyjät missään maassa tykkäävät, että heitä kuvataan eikä makseta mitään...

    • Venäjänkävijä

      Kyllähän tuo nyt on ihan päivänselvä asia, että ovat siellä harjoittamassa elantoaan. Kertaakaan minua ei ole pakotettu siellä mihinkään kuvaan, vaikka monesti olen paikalla ollut ja touhua seurannutkin. Jos tulevat kyselemään kuvaan, niin sanoo vaan reilusti "njet" ja se on sillä siisti. Toinen asia kokonaan on se, jos menet ottamaan kuvan heistä tai heidän kanssaan, etkä etukäteen sovi hinnasta. Se ei ole viisasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe