Componenta ja Tulikivi

kuihtuvat

Sulavat kilpaa.

4

91

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iso_raha_asialla

      "Niklas Herlin sijoitti kriisiyhtiöön

      Kone-perijä Niklas Herlin nousi lokakuussa syvissä ongelmissa olevan metalliyhtiö Componentan suurimpien omistajien listalle.

      Tuoreimman omistajalistauksen mukaan Herlin omistaa yhtiönsä kautta neljä miljoonaa Componentan osaketta. Potin arvo on eilisellä päätöskurssilla 480 000 euroa. Herlinin omistusosuus oli kuun lopussa 2,5 prosenttia.

      Componentan suurin omistaja on sijoittaja Erkki Etola, joka omisti kuun lopussa liki 19 prosenttia yhtiöstä."

      http://www.arvopaperi.fi/kaikki_uutiset/niklas-herlin-sijoitti-kriisiyhtioon-6595491

      Niklas Herlinillehän tuo summa on tietysti vain taskurahaa, mutta hänen täytyy kuitenkin uskoa siihen, että jotakin mahdollisuuksia Componentalla vielä on.

    • Troolailija

      Tosiaan mm. Tulikivi ja Componenta ovat kumpikin nyt sekä riskipitoisia että huokeita ostokohteita. Jos silmissä siinteleisi noususuhdanne, niin osoksille liikahtaminen olisi liki vastustamaton houkutus.

      Tulikivi tekee sekä vuolukivisiä tulisijoja että kaakeliuuneja. Varsinkin omakotirakentamisen ja vapaa-ajan viettämisen paikkojen pykäämisen piristyminen on jopa näköpiirissä, mutta Tulikiven osakkeen arvo jököttelee kuta kuinkin paikoillaan parinkymmenen eurocentin pinnalla. Nousuvaraa riittää. Toisaalta aikaisempaan verrattuna myös kilpailutilanne on tiukentunut.

      Componenta on joutuu elämän sekin kovan kilpailun tilanteessa. Turkin yksikön myymisen onnistuminen toisi firman kassaan pelivaraa. Pienemmissä puitteissa "kuntoutus" saattaisi tuottaa tulosta jo lyhyehkölläkin aikajänteellä. Mataisikohan alumiini olla yksi olennainen materiaali, jonka varaan positiivinen käänne voisi rakentua? Voisiko olla mahdollista, että Erkki Etola ja Niklas Herlin haikailisivat mahdottomia?

      • NieminenValimo

        Kaivonkansia tehdään tappiolla. Pistäsivät hanskat naulaan.


    • asko_71

      Perjantaina 11.8.17 Tulikivi julkisti pitkästä aikaa voitollisen tuloksen. Perjantain päätös oli 20 senttiä. Toivottavasti huomenna aamulla osaketta saa vielä alle 25 sentillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe