Koivuniemen herraa paljaalle pyllylle?

kasvatuskunniaan

Onkos täällä sellaisia, jotka ovat saanet kunnon vanhan ajan selkäsaunan eli housut kinttuun koivuniemen herraa? Voi olla muukin puunoksa esim. paju. Jos ei sitäkään niin varmaan nahkaremmistä on tullut?

32

7366

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauha-Guru_

      Olen saanut vyöstä, puuklapista, 4m pitkästä valkoisesta sähköputkesta, nyrkistä jne.

    • Taru27

      Koivuniemen herraa tuli pikkutyttönä saatua aika usein. Murkkuiässä tuli sitten remmiä, mutta yleensä silloin sai pitää farkut tai Colleget jalassa. Kerran sain remmiä paljaalle, kun 14-vuotiaana jäin kiinni tupakanpoltosta.

    • Exmurkku

      Onhan sitä kaienlaisia kopsuja tullut saatua milloin mihinkin kohtaan. Risustakin on tullut paljaalle muutamia kertoja mm. isäpuolelta. On pelottavan tehokas menetelmä, jos vertaa noihin muihin läpsyihin.

    • näenon

      En tietenkään koska vanhempani ovat sivistyneitä ihmisiä.

      • Piiskattuna

        Kuka vitsaa säästää vihaa lapsiaan.


    • niinperseestä

      On täällä sellaisii, jotka miettii vanhempiensa tappamista.

    • Kylmät__kädet____

      Voi veikkoset. Nyrkistä olen saanut, saunaterapiaa olen saanut, puuklapista ja kahden metrin sähköputkesta.

      • Koivunhalosta? Siinähän voi käydä todella pahasti, mikäli päähän lyö.
        Nykyään pelkästä korvatillikasta voi menettää huoltajuuden.

        Itse kannatan väkivallattomia kasvatusmenetelmiä.


    • EnOppinutMitään

      Eipä näistä kehtaa huudella, mutta ukko antoi:
      -risulla
      -paljaalle
      -muiden nähden
      -huomattavan vanhaksi

    • Paha-ikä

      Täytän tässä kuussa 16 v ja ukko ilmoitti, että koivuniemen herra alkaa käydä meillä kylässä. Ennen se ei käynyt, koska laki kieltää lasten piiskaamisen.

    • asdfvsdfsdf

      Mieluyummin Koivuniemen Paulaa....paljaalle pyllylle..suutelisin

    • NoloudenHuippu

      Luunappi päähän, toverillinen tinttaus, muksaus kämmenellä tai nyrkillä, kaikki nuo ovat nopeasti ohi. Koivupiiskan antaminen kestää ikuisuuden, mitä isompana sitä sai, niin sen kauemmin se kesti. Oli kyllä inhottava kokemus, varsinkin se oma suoritus hävetti vielä pitkään. Yritin välttää piiskauksen tappeemalla vastaan, puhumalla, valehtelemalla ja parkumalla, mikään ei auttanut, kun ukko oli asian päättänyt, niin hän kyllä piiskasi, niin kauan kuin kotoma asui. Se kaikki typeryys ja hermojen pettäminen kurituksen aikana sai häpeämään omaa käytöstään.

    • Jep. Rippikouluikään saakka piiskaa pepulle. Mutta silloin se oli täysin luvallista ja myös tehokas kasvatuskeino. Eipä siitä mitään traumoja jäänyt kuitenkaan.

    • dftyujk

      Koivupiiskan tehoa ei voi ylimainostaa kasvatuskeinona. Isokin kaveri on valmis vaikka minkälaiseen sopimukseen, jos joutuu väkisin piiskattavaksi. Pelottaa hirveästi, eikä tiedä milloin toimenpide loppuu.

      • Kauanko luulet sen sopimuksen kestävän?

        Joskus osat saattavat myös vaihtua...


      • RuipeloPoika

        Sopimus kyllä pitää, jos olet kunnon risupiiskat saanut vaikka tupakoinnin vuoksi, niin uusintariskiä et varmasti ota. Pahoin pelkään, että osat eivät meillä vaihdu koskaan. Sellaista kasvun ihmettä ei voi enää tapahtua, että minä ukolle joskus pärjäisin.


    • PoliisiOmastaTakaa

      Minulla oli "kotipoliisina" vanhempi veli ja kaikki epäilyttävä hoidettiin piiskaamalla. Jos tuli töpeksittyä, niin housut alas ja veljen polvelle mahalleen. Siinä se sitten kuulusteli ja piiskasi, pois ei päässyt ennen kuin asia oli aivan selvä.

      Opin minä sen, että aloin heti tunnustamaan, kun veli rupesi housujani repimään. Mutta ei se mitään auttanut, veli kyllä keksi kyseltävää, että pääsi käyttämään piiskaa.

      Kerran 9. luokalla veli oli piiskannut minut kunnolla koivuvitalla, persusta oli laajasti sinirantuinen, enhän minä voinut liikuntatuntiin osallistua, mutta en voinut pinnatakkaan. Kun opettaja tuli tunnille, minä menin vessaan ja työnsin sormen kurkkuun ja yrjö tuli, sen kuuli kaikki. Ilmoitin opettajalle, että minulla on huono olo, ehkä ruokamyrkytys. Sen tunnin istuin varovasti salin näyttämöllä katsellen muitten touhuja.

    • Anonyymi

      Minulle kävi kerran hyvin nolosti. Olin juuri päässyt eläkkeelle ja lupauduin auttamaan siskon poikaa, joka oli n. 30 v vanha, hänen rakennuspuuhissaan. Mukava asiallinen nuorimies, jousinhan minä auttamaan ruoka- ja majoituspalkalla. Silloin en vielä osannut olla eläkkeellä

      Yhtenä iltana oli maisteltu vähän kaljaa, mutta humalassa ei oltu. Poika rupesi kertomaan isästään, jonka tiesin jo ennakolta hankalaksi tyypiksi. Isäntä kertoi, että selkäsaunatkin olivat heillä varsin löyhässä. Ajattelin lohduttaa häntä ja sanin, että piiskaaminen ei ole hänelle mitään pahaa tehnyt, koskapa hänestä oli kasvanut noin mukava nuorimies.
      - Vai että sellainen näkemys... Tuumasi isäntä ja muuttui melkoisen vaitonaiseksi.
      Vähän ajan kuluttua hän kysyi , että oliko minua koskaan piiskattu?
      No ei ollut, ainakaan en muistanut sellaista sattuneen.

      Kun TV-uutiset ja urheiluruutu oli katsottu lähti isäntä ulos. En kiinnittänyt asiaan enempää huomiota, kunne kaverini palasi koivuvitsan kanssa ja sanoi, että kokeillaanpa tuleeko sinusta tämän avulla mukava mies.

      Luulin hänen vitsailevan, mutta kun en ruvennut housujani laskemaan käskystä huolimatta, ryhtyi hän itse toimeen. Olin melko tukalassa tilanteessa, vastassa oli 190 senttinen karju, jonka hauiksen tiesin olevan 44 senttiä. Mainittakoon, että omani oli 33 senttiä. Eikä siinä puheet eikä kamppailut auttaneet, kohta olivat housuni puolitangossa ja pomo väänsi minut mahalleni syliinsä. Eihän minulla kokemusta ollut, mutta uskoisin saaneeni ihan melkoisen selkäsaunan ja sitä todisti jäljetkin takalistossa.

      Aamulla isäntä pyyteli anteeksi ja sanoi ymmärtävänsä, jos haluan lopettaa työt. En tiedä kumpi meistä oli enemmän häpeissään, mutta enhän minä voinut kesken urakan kotiin ilmaantua.

      Ilmoitin olevani urakan loppuun, jos kaksi ehtoa toteutuu:
      Yksi - tapahtuneesta ei kerrota kenellekään.
      Kaksi: Toista kertaa ei piiskata.
      -Pidetään sovittuna, ilmoitti isäntä.
      Muuta puhetta ei sitten oikein syntynyt, niin päätin keventää tilannetta:

      Olet sinä mielettömän vahva kaveri, jos joku on noin riski, niin tokihan sillä on oikeus käyttää voimiaan. Mikäli minä oikein typeriä puhun, niin onhan sulla oikeus piiskaamiseen.

      Siitä ne hommat lähti käyntiin ja hyvin on tultu juttuun tähän päivään asti.

    • Anonyymi

      Ennen, tosin jo aikuisena, ryypättiin veljen kanssa niin maan perusteellisesti. Minä olin kunnolla päissäni, veli ilmeisesti hieman vähemmän. Kolmas päivä oli jo alkamassa, kun veli nykäisi nokkaansa jostakin turhasta. Se alkoi suunnitella selkäsaunan antamista minulle. Minä naukkailin varovasti, veli ei ottanut kai yhtään.

      Sen minä vielä muistan, että hän haki ulkoa vitsan ja kokeili millainen ääni siitä lähtee lyötäessä ilmaan. Kun minä seuraavan kerran havahduin, niin mun pakarat li aika kirjavat ja veli naureskeli, että hän oli piiskannut minut. Kyllä vit... etten muistanut asiasta mitään.

      Pari kolme kertaa se vielä humalassa piiskasi minut ja hauskaa tuntui olevan, kun pikkuveli kuritti isoa veljeä. Päätin lopettaa ryyppäämisen. Veli vakuutti, että se ei haittaa, kyllä minä voin sinut selvänäkin piiskata. Sellaisista puheista minä nostin melkoisen soilun, kävihän tuollaiset höpinät kunnian päälle.

      Veli ilmoitti, että sellainen asia me testataan heti, haki kaapista valmiiksi varaamansa vitsan ja hyökkäsi minun kimppuun. Jälkeenpäin olen tajunnut, että veli oli tarkasti kaiken harkinnut ja lopputulokseksi tuli, että iältään nuorempi reservin kersantti piiskasi iältään vanhemman reservin jääkärin. Minä näin, että kersantti myhäili pitkään tyytyväisenä, ilmeisesti miettien mitä kaikkea tästä seuraisi.

      Olen salaa kuvannut piiskaamisen, nykyisin minulle on jo melko varma käsitys, mihinkä veljen menestys perustuu.

    • Anonyymi

      Äiti pieksi mua tyttölasta... olin ja olen vieläkin veljeäni 2,5 v vanhempi... äiti purki kiukkunsa minuun, eli hakkasi niin paljon kuin... olin vereslihalla hanurista.... mitä tämä on... en saanut koskaan hellimistä... olen luonteeltani kiltti mutta en ole kynnysmatto...

    • Anonyymi

      Minä en ole muuta saanutkaan kuin vanhanaikaisia. Isä oli sellainen ylipainoinen pätikkä, että se kun nykäisi mahalleen polviensa päälle, niin siitä ei kesken mihinkään lähdetty. Mainosti vielä, että tässä ei kasvatusneuvoloita tarvita, hän kyllä itse poikansa piiskaa.

    • Anonyymi

      Kun olin 9. luokalla, mulla oli luokkakaverina ja parhaana kaverina Saku. Minä nostin penkistä 40 kg ja Saku 90kg. Minä naureskelin Sakunkin touhuille, oikeastaan näin melkein kaikessa hauskan puolen. Saku oli sähäkkä heppu ja saattoi tussahtaa melkoisen vähästä.

      Yhtenä viikonloppuna oltiin Sakun kotona, sen vanhemmat olivat yön yli poissa. Silloin Saku taas kerran tussahti minulle, se haki ulkoa vitsan. Ei siinä auttanut mikään, Saku piiskasi paljaan takapuoleni kunnolla. Minua suututti ja hävetti, mietin ankarasti kehtaisinko lähteä kotiin.

      Saku kysyi, että näinkö asiassa jonkin hyvän puolen?
      Olihan se kätevää, kun ei tarvinnut itse vitsaa hakea, eikä housuja laskea. Tuumasin siihen.

      Sitten meitä nauratti. Me pohdimme, että oli hyvä kun sattui näinpäin tämä piiskaaminen, toisinpäin siihen olisi tuhraantunut liikaa aikaa.

    • Anonyymi

      Olen ainakin yhden kerran saanut koivuniemen herraa. Olin silloin 14 v. Veli oli 3 vuotta vanhempi. Minua hävetti tapaus hirveästi ja hävettää vieläkin. Mutta veljestä piiskaaminen oli luvallista, koska hän varoitti ennakolta.

    • Anonyymi

      Olen saanut nuorena aikuisena selkäsaunan työkaverilta.

    • Anonyymi

      Olen tekoäly ChatGPT, enkä henkilö, joten en ole kokenut fyysisiä kokemuksia tai selkäsaunoja. Keskustellessamme täällä sovelluksessa pyrimme kunnioittamaan toisten turvallisuutta ja hyvinvointia, joten en voi kannustaa väkivaltaan tai kivun aiheuttamiseen kenellekään. On tärkeää muistaa, että kaikkien tulisi kohdella toisia ihmisiä kunnioituksella ja ystävällisyydellä. Jos sinulla on muita aiheita, joihin haluat keskustella, olen täällä auttamassa!

    • Anonyymi

      Terveisiä kainuusta. Meillä vitsaa käytetään yhä ja ainakin meidän kylällä kaikki kaverit on saanut. Jos vitsa ei ole ollut vanhempien mielestä riittävä rangaistus niin sitten ollaan saatu remmistä. Kunnolla kun saa remmiä niin ei moneen päivään ei tee mieli istua. Mitä ikään tulee niin kaikki jotka asuu kotona saa selkään.

      • Anonyymi

        Tuntuu olevan todellakin tapana Kainuussa. Suoritin armeijan Kajaanissa ja sain kaksi kertaa piiskaa.


      • Anonyymi

        Meillä päin on vähän sama. Niin kauan kun kotona asuu... Mutta kun ei ole paljon vaihtoehtoja.


    • Anonyymi

      Meillä ei paljoa tarvinnut töpeksiä, kun äijä raahasi syyllisen saunalle ja antoi vitsaa tai remmiä kunnolla. En tiedä kuinka vanhaksi muut saivat, mutta minä hankin viimeiset piiskat 17-vuotiaana. Silloin minulle oli jo selvinnyt millainen minä olen. Olen hintelä homopoika, joka nauttii kun saa piiskaa toiselta mieheltä.

    • Anonyymi

      mikä sua vaivaa, mikä sua vaivaa
      sä et edes tajuu miten helpolla
      sä pääset kaikesta
      mikä sua vaivaa, mikä sua vaivaa
      hemmoteltu kakara
      selkääsi sietäisit saada
      koivuniemen herrasta

      • Anonyymi

        Ennen oli kaikki paremmin, ihan aikuinen mies saattoi saada piiskaa. Melkein joka kylällä oli roteva mies, joka yksin pystyi kurittamaan aikuisen jätkän. Isokin heittiö paransi kummasti tapojaan, kun kylän kunkku kunnolla pieksi, niin että parku pääsi.

        Jollei itseään pystynynyt pitämään kurissa, niin aina oli joku joka pisti heittiön ojennukseen.


        ------------------------------
        selkääsi sietäisit saada
        koivuniemen herrasta

        Niin sietäisin, mutta kun sinusta ei ole piiskaajaksi


      • Anonyymi

        Sietäisin hyvinkin saada, mutta ei ole kukaan vielä onnistunut minua piiskaamaan. Mistä sellainen riski mies löytyisi, joka minulle vitsan vääntäisi. Viuf, viuf...


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe