kuka maksaa?

kaduttaamuutto

muutin juuri kerrostaloon jossa ei ole tavaroitani. halusin remontoida sitä kämppää ennen tavaroitten siirtoa. kävi sit vesivahinko kun keittiössä putken ruuvia kiristettiin, se ruuvi katkesi välittömästi ja kuumaa vettä suihkusi lattialle paljon. putket olivat todella huonossa kunnossa ja samanlaltasia vesivahinkoja on kuulemma käynyt ennenkin samassa talossa. putkiremontti koko taloon olisi alkanut viikon päästä. putkimieskin sanoi ettei ihmettele että noin huonokuntosilla putkilla käy näin. en vielä tiedä kuinka paljon vettä valui alakertaan

isännöitsijä soitti vihasena että tää tulee mulle kalliiksi. saako putket tosiaan olla noin huonossa kunnossa että ruuvia kiristämällä menee paskaksi? ja vielä asukas joutuisi korvaamaan?mulla ei ole vakuutuksia edes. jos mulle todella tulee iso lasku niin saanko tehdä isännöitsijästä valituksen yms?

17

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metusa

      Sen joka alkaa kopeloimaan putkiliitoksia tulee ennen työn aloittamista varmistaa lähin putkisulku.

      • skfuddi

        ja koska näin ei tehty ni kaikki maksut tulee minulle vai? ap


    • Suomii24

      Turha tänne on kirjoitella koska täältä ei maksajaa löydy!

    • VoiTeitä

      Putkihommat kuuluu taloyhtiölle eikä niitä saa mennä maallikko piteleen. Tuon tyyppisiin hommiin pitää pyytää yhtiöltä lupa jossa mm. ilmoitetaan kuka työn tekee. Yleensä taloyhtiöt edellyttävät tekijäksi alan yritystä juurikin näiden virhevastuiden vuoksi ja jos työn aikana jotain vahinkoa tapahtuu, tekijällä eli sillä yrityksellä on vastuu ja tarvittavat vakuutukset. Jos olet itse omatoimisesti aiheuttanut moisen vuodon, kyllä se ensi tuntumalta sinun piikkiin menee.

      Miksi teette putkivirityksiä jos kerran putkiremppa on juuri alkamassa?

      • djguefke

        koska jotain sulkujutun ruuvia piti kiristää jotta huonekalut saa ympäriltä pois jotta tää joka ny tapahtu ni ois välttynyt. se kun oli niin löysällä että olis irronnut mut se päättiki mennä paskaksi. ja aiempi kirjoittaja oli oikeessa, turha tänne kirjotella kun ei saa ku vääriä vastauksia. tiettyjä putkia asukkaan pitää saada säätää, näin kertoikin juuri äsken sukulaiseni joka on talonmies.
        ja onko se muka mun oma aiheuttama jos kerta tätä ei olisi tapahtunut jos putket ei olis niin paskassa kunnossa? ap


      • VoiTeitä
        djguefke kirjoitti:

        koska jotain sulkujutun ruuvia piti kiristää jotta huonekalut saa ympäriltä pois jotta tää joka ny tapahtu ni ois välttynyt. se kun oli niin löysällä että olis irronnut mut se päättiki mennä paskaksi. ja aiempi kirjoittaja oli oikeessa, turha tänne kirjotella kun ei saa ku vääriä vastauksia. tiettyjä putkia asukkaan pitää saada säätää, näin kertoikin juuri äsken sukulaiseni joka on talonmies.
        ja onko se muka mun oma aiheuttama jos kerta tätä ei olisi tapahtunut jos putket ei olis niin paskassa kunnossa? ap

        "ja aiempi kirjoittaja oli oikeessa, turha tänne kirjotella kun ei saa ku vääriä vastauksia."

        Miks sitten kyselet jos tiedät oikean vastauksen ennakkoon?

        Jos hommaa olis tehty taloyhtiön luvalla ja tekijänä olisi ollut ammattilainen, vahinkoa ei olisi päässyt edes tapahtumaan tai ainakin olisi selvitty lähes säikähdyksellä. Juuri tämän takia tämän tyyppisiin hommiin pitää ehdottomasti pyytää lupa taloyhtiöltä. Ammattilainen olisi tiennyt, ettei ikivanhoihin venttiileihin voi koskaan luottaa ja huomioinut sen, ennen työn aloittamista.


      • kaduttaamuutto

        opettele lukemaan. en tiennyt vastausta ennakkoon, kuten juuri aiemmassa viestissä sanoin että sain äsken tietää.


    • näppisman

      Kuka sitä ruuvia kiristi?Jos se oli putkimies,otat lausunnon häneltä,ja ota asinajajaan yhteyttä,joka laatii kirjeen isännöitsijälle.Vastuu on taloyhtiön,jos on noin huonossa putket ettei kiristää kärsi!Näitä saatanan uhkailevia ja huutavia isännöitsijöitä on maailma pullollaan,saat se taatusti hiljaiseksi,ja maksaa vähemmän...

      • kaduttaamuutto

        asunnon omistaja kiristi sulkuventtiiliä jota talonmiehen mukaan saa säätää ilman lupia kysymättä


    • Huppistakeikkaa

      Kalustesulun kääntövipua kiristit?
      Noi on taloyhtiön omaisuutta yksiselitteisesti, voi tulla mielenkiintoinen prosessi.
      Ja kuten tuossa ylempänä todettiin, ennenkuin tekee yhtään mitään putkijuttuja, pitää selvittää sulku mistä saa vedet poikki kun se katastrofi sitten käy.

      Mitä olisi ollut seuraavana ohjelmassa jos se sulkujutun kiristys olisi mennyt kuten Strömsöössä?

      • kaduttaamuutto

        ei kääntövipu, vaan sulkuventtiili jota saa jokainen asukas aina koskea ja säätää. ja joka vaan huonon kunnon takia meni rikki


      • tunaroi_se_itse

        "keittiössä putken ruuvia" = nolo poika vaihtaa selityksiä sen jälkeen, kun hänelle kerrottiin, että omatoimisen remppajan tunaroinnit maksaa omatoiminen remppaaja.

        Eikä vakuutuksia... kuten ei vuokraloisilla ikinä ole.

        Taas hyvä syy, miksi pitäisi olla kielto vuokrata asuntoja tälle älyltään vajavaiselle sakille.


      • kaduttaamuutto

        olen nainen ja sain vasta äskettäin kuulla mitä siinä kiristettiin. ku mä en siihen koskenut itse. miks sun kaltasia idiootteja on edes olemassa?


    • Isännöitsijän-veli

      No jos joku talonmies sano niin kyllä se sitten varmaan niin menee.

    • VähänNöyrempiOte

      Aloittajalle sanoisin, että vaikeuksia tulee neuvotteluissa taloyhtiön edustajien kanssa jos jatkat samalla tyylillä kuin tällä palstalla.

      • aaaaapeeeee

        perustelui?


    • Putkimiäs

      Mikä katkesi kun kiristettiin mitä?

      Ei päätä eikä häntää näytä olevan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1625
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe