Miksi Donald Trump voitti?

mikkelinmies1

Kerronpa teille sen lyhyesti, vaikka koko maailman, Washingtonin ja puisevan kristittyjen eliitti ei sitä voinut uskoa: Donald Trump

-ei ajanut vapaata aborttia, kuten Hillary ja oppi-isä Obama (Raamattu kieltää)
-ei ajanut kaiken kattavaa homouden suosimista, kuten opi-isänsä Obama (Raamattu kieltää) Karmein esimerkki oli Valkoisen Talon valaisemine homevaloilla, kun KOrkein Oikeus oli tehnyt äänin 5-4 päätöksen
- että Israelin jakamaton pääkaupunki on Jerusalem, ja hän tulee siirtämään Tel- Avisissa olevan USAn suurlähetystön Jerusalemiin (Jumala tykkää). Muut valtiot seuraavat perässä?

-ajoi tavallisten USA:n työläisten ja köyhien asiaa, eikä meuhkannut muhamettilaisten puolesta(siis eivät koskaan käänny uskostaan) eikä suosinut loputonta laitonta maahanmuuttoa (Raamattu kertoo että JUmala on antanut kaikille ihmiselle maan ja asumisenrajat)
-ilmoitti ettei hyväksy Obaman tekemää kauppasopimusta Iranin kanssa, sillä Iranin tavoite on edelleen tuhota juutalaiset ja hävittää Israel. Häpeällistä että Suomen presidentti Niinistö kävi siellä valtiovierailulla rouva Jenny Haukion kanssa, joka oli peittänyt hiuksensa muhamettilaisen miehen vaatimuksen mukaisesti huivilla. Miksi? Kaupankäynti. EU on onnistunut Suomen mukaan lukien sammuttamaan VEnäjän kanssa käydyn kaupan, mutta hakee Jumalan maan vihollisilta kauppayhteyttä. Ei hyvä
-ei hyväksynyt Obaman neuvottelemaa Tyynen meren kauppasopimusta, jossa valtiot olisivat menettäneet oikeuden päättää asioistaan
-Hilary ja oppi-isänsä Obama eivät olleet koskaan tehneet muuta kuin politiikkaa, mutta Donald oli tehnyt koko elämänsä rehellistä rakennusurakoitsijan työtä ja työllistänyt valtavat määrät ihmisiä

Tässä nyt vain muutamia perusteluja. Kyllä helpotti kun aamulla heräsin n. klo 5. Donald johtaa. Aloin ymmärtää, että JUmalan sormi on nyt mukana. Kaikki todennäköisyys Hilaryn puolesta muuttui yhdessä yössä Donaldin voitoksi. TV:ssa Ylen ykköstoimittaja Reijo Lindroos sanoi, että 59 mediatoimistosta 60 :stä oli veikannut Clintonia voittajaksi. Kaikki muut päälle. Mahdottomuus voi muuttua mahdolliseksi, jos Israelin JUmala puuttuu peliin. Epäuskoinen ilmapiiri vallitsi koko maailmaa aamupäivän. Sitten vain oli todettava. Oli hieno nähdä koko maailma TV:n greeneillä voittaja Donald Trump perinteisen perheen kanssa nuorin poika ja rouva Jelena vierellään ja muut lapset perheineen tukemassa isäänsä ja ystävät ja uskovainen varapresidentti Mike Pence perheensä kanssa rinnalla. Uskon että USA voi nousta takaisin johtamaan kristillisten arvojen pohjalta maailmaa.

90

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kfff

      Vihdoinkin ateisti presidentti.

    • moniosaava

      Perinteinen perhe todellakin, kolmas vaimo menossa. Enkä minä sitä sano, että avioero väärin on!

      • KTS--

        Avioero on lössin mukkaan väärin meille muille mutta ei lössille eikä Trumpille.


      • capiche

        Ja jokaista vaimoaan Trump on pettänyt minkä ehtii, mm. osallistumalla Manhattanin kuuluisiin seksibileisiin. Trumpin bisnekset perustuvat uhkailuun ja valehtelemiseen. Ja jos se ei toimi, niin niin sitten lahjotaan päättäjiä. Sitä Trump on tehnyt Manhattanilla koko ikänsä.

        Todella harhaista, jos joku luulee hänen ajavan kristittyjen asiaa. Se Trump johon minä törmäsin New Yorkissa ei ole konservatiivia nähnytkään, muutoin kuin talousasioissa. Hänen yrityksessään työskentelee homoja. Rasismista häntä kyllä syytettiin oikeudessa jo 70-luvulla, kun hän kieltäytyi vuokraamasta kiinteistöistään mustille asuntoja. Hän hävisi oikeusjutun ja joutui nöyrtymään.

        Trumpin vanhemmat muuten kävivät Manhattanilla kirkossa, jonka pastori Norman Vincent Peale on menestysteologian alkuperäinen isä. Enkä tarkoita karismaattista variaatiota. Siinä kirkossa ei puhuttu muusta kuin menestymisestä ja rikastumisesta. Kävin tsekkaamassa sen 70-luvulla. Manhattanin eliitin kirkko, ei näkynyt siinä kirkossa Trumpin nykyistä kannattajakuntaa.


      • Takapenkin_Jaakko
        KTS-- kirjoitti:

        Avioero on lössin mukkaan väärin meille muille mutta ei lössille eikä Trumpille.

        Kyllä niitä on erotapauksia Helluntaiseurakunissakin. On jopa nimitetty helluntaiseurakunnan paimeneksi uusioperheen isiä, eronneita miehiä.

        Tämä on kyllä hivenen hurskastelua, että Trumppia arvostellaan Suomen helluntaiseurakunassa toisista naisista, sillä meidän johtajat tekee samoin ja silti saavat puhua talvipäivillä ja laulaa juhannuskonferensissa. Mikä kaikkein ihmeellisintä, tämä eronnut pastori piti avioliitokoulutusta uuden vaimonsa kanssa avoimesti koko seurakunnalle, jakoi isällistä neuvoja jumalan johdatuksessa.

        Hei haloo, suhteellisen naivia porukkaa.


      • Daavidinjuurivesa

        Asiasta kymmenenteen; Trump. Jäi kyllä ilmaan, puhuiko vaiko joku toinen jees sitten ilmestyksessä, edesmenneelle, Australian suomalaiselle Matti Kettuselle sairasvuoteellaan?

        Siinä Hän ilmestyi, paransi MKn myrkytyksestä (työtapaturma), ja antoi vihjeen pikaisesta tulemuksestaan.

        MKn vanhan kasettinauhaäänitteen mukaan Jeesus oli sanonut yhdestä merkistä; Hänen paluunsa aikaan Amerikan presidentin nimi olisi Clinton.

        http://ristintie.com/files/Kettunen-Matti-Herra-ilmestyi-ja-paransi-230592-Australia.mp3

        huom! MKn todistuksessa Jeshua ei kuitenkaan käyttänyt etunimeä Bill...?


    • eomfpekmpe

      Jumala päättää maailman asioista, niissä päätöksissä ei pikkuruisilla ihmisillä ole jalansijaa, vaikka niin luulevatkin.

      • NiinhänSINÄuskot

        Trump on presidentti ainoastaan Amerikkalaisen valitsijamieskäytännön vuoksi. Ei siihen Jumalaa tarvita. :) Suomalaisen vaalijärjestelmän mukaan Clinton olisi voittanut, sillä hänellä oli äänten enemmistö.


      • Onsyytäjuhlia

        Jos ja kun ja voikun ja sitkun. Yritä nyt vain niellä kiukkusi, Trump on valittu USAn presidentiksi, Clinton joutuu ryömimään koloonsa.


      • capiche
        Onsyytäjuhlia kirjoitti:

        Jos ja kun ja voikun ja sitkun. Yritä nyt vain niellä kiukkusi, Trump on valittu USAn presidentiksi, Clinton joutuu ryömimään koloonsa.

        Voi tulla itku sinullekin, jos Trump diilaa maailman Venäjän ja USA:n alaisiin etupiireihin. Arvaa kumpaan Suomi kuuluisi? Vaalikamppailun aikana Trump ehti jo sanoa, että Naton jäsenmaita Baltiassa ei kannata puolustaa.

        Itse uskon kuitenkin, että järkevät republikaanit pyrkivät pitämään hänet jonkinlaisissa aisoissa. Ja onneksi USA:ssa on tarvittaessa helpompi hankkiutua eroon presidentistä kuin presidenttiehdokkaista

        Trump tulee olemaan presidentti, mutta ei hänestä ja hänen arvoistaan ole pakko pitää. Minä en nimenomaan kristittynä niistä pidä. Mistä lähtien misogynia, rasismi, syrjintä ja avoimen moraaliton elämä ovat olleet ihailtavia kristillisiä arvoja. Minun Raamattuni ei sellaista opeta.

        Ei se minua ihmetytä, että Trump elää kuin maailman ihminen. Tai ehkä vähän ylimielisemmin ja härskimmin kuin useimmat. Mutta se ihmetyttää, että jotkut kristityt sellaista ihannoivat. Eksyä voi näköjään monella tavoin.


      • >Jumala päättää maailman asioista, niissä päätöksissä ei pikkuruisilla ihmisillä ole jalansijaa, vaikka niin luulevatkin.

        Kammottavaakin kammottavampi ajatus, että Jumala olisi määrännyt historian haluamakseen, niin raaka ja ruma se historia on.
        Jos nyt ihan vain ihmisten piikkiin pannaan kaikki, niin lapsia ei pelota aivan niin paljon.


      • Onsyytäjuhlia kirjoitti:

        Jos ja kun ja voikun ja sitkun. Yritä nyt vain niellä kiukkusi, Trump on valittu USAn presidentiksi, Clinton joutuu ryömimään koloonsa.

        >Trump on valittu USAn presidentiksi, Clinton joutuu ryömimään koloonsa.

        Rikkaat ihmiset eivät ryömi koloihin vaan astelevat kartanoihinsa kuten ennenkin.
        Trumpin bisneksiä ja niihin liittyviä virkatoimia seurataan nyt mikroskoopilla, joten voi olla että hänen haaveensa rikastua entisestään presidentin valtaa käyttämällä kusee kintuille tavalla joka naurattaa jo etukäteen.


      • Takarivin_Jaakko
        NiinhänSINÄuskot kirjoitti:

        Trump on presidentti ainoastaan Amerikkalaisen valitsijamieskäytännön vuoksi. Ei siihen Jumalaa tarvita. :) Suomalaisen vaalijärjestelmän mukaan Clinton olisi voittanut, sillä hänellä oli äänten enemmistö.

        Tavallaan tämä profetia oli oiken, koska se oli laadittu Suomessa. Hilari voitti.

        Eikös näitä profetiat pidäkin arvostella.


      • capichemetsässä
        capiche kirjoitti:

        Voi tulla itku sinullekin, jos Trump diilaa maailman Venäjän ja USA:n alaisiin etupiireihin. Arvaa kumpaan Suomi kuuluisi? Vaalikamppailun aikana Trump ehti jo sanoa, että Naton jäsenmaita Baltiassa ei kannata puolustaa.

        Itse uskon kuitenkin, että järkevät republikaanit pyrkivät pitämään hänet jonkinlaisissa aisoissa. Ja onneksi USA:ssa on tarvittaessa helpompi hankkiutua eroon presidentistä kuin presidenttiehdokkaista

        Trump tulee olemaan presidentti, mutta ei hänestä ja hänen arvoistaan ole pakko pitää. Minä en nimenomaan kristittynä niistä pidä. Mistä lähtien misogynia, rasismi, syrjintä ja avoimen moraaliton elämä ovat olleet ihailtavia kristillisiä arvoja. Minun Raamattuni ei sellaista opeta.

        Ei se minua ihmetytä, että Trump elää kuin maailman ihminen. Tai ehkä vähän ylimielisemmin ja härskimmin kuin useimmat. Mutta se ihmetyttää, että jotkut kristityt sellaista ihannoivat. Eksyä voi näköjään monella tavoin.

        Kovin outoa capiche, että pidät Hillaryn arvoja parempina. Hillary harrastaa lesbosuhteita, leikkii verellä okkultistisissa rituaaleissa, on osallistunut Clintonien rikoksia paljastaneiden murhiin jne. Ihmettelen todella kovin, capiche!


    • mikkelinmies1

      Trump on voittaja. Presbyteeri. Herätyskristillinen suuntaus. En ymmärrä miksi tituleerataan häntä ateistiksi? Uskonmies siinä kuin joku tavallinen taatelintallaaja luterilainen tai helluntalainen Suomessa. Ymmärtäkää nyt, että Kristus asuu sisäisesti meissä eikä lavoilla, kuten uskoontulleilla iskelmätähdillä. Sekin on tietenkin hyvä että laulaja on uskossa.

      • KTS--

        Mikähän siinä oikein on että Trumpin "herätyskristillinen" tausta nyt yhtäkkiä kelpaakin vippaslössille mutta Obaman ihan yhtä "herätyskristillinen" tausta ei koskaan kevannut lössille?


      • capiche

        Voe että Mikkelinmies on nyt Trumpin suhteen kauhean naiivi. Presbyteerit eivät ole muuten herätyskristillistä nähneetkään. Kyseessä on ns. korkeakirkollinen suuntaus. Ja Trumpin vanhempien kirkossa ei Jeesuksesta edes puhuttu. Tiedän kun kävin siellä uteliaisuuttani.

        Trump itse ei ole ollut koskaan kirkossa kävijä. Hänen elämänsä sisältö on ollut raha ja bilettäminen. Törmäsin häneen jatkuvasti Manhattanin yöelämässä, silloin kun itse vielä niissä piireissä liikuin. Olen omin silmin nähnyt kuinka hän on kaveerannut niin mafiosojen kuin myöhemmin tuomittujen pedofiilien kanssa. Ja niissä piireissä kohdeltiin tosiaan naisia huonosti. Kukaan itseään kunnioittava nainen ei mennyt lähellekään näitä poikia.

        Mualima näyttää kovin erilaiselta Manhattanilta kuin Mikkelistä katsoen. Ja kyllähän minä sen entisenä Kuopion tyttönä itsekin tiedän.


      • mikkelinmies1
        KTS-- kirjoitti:

        Mikähän siinä oikein on että Trumpin "herätyskristillinen" tausta nyt yhtäkkiä kelpaakin vippaslössille mutta Obaman ihan yhtä "herätyskristillinen" tausta ei koskaan kevannut lössille?

        "KTS" kommentoit kyllä hyvin näitä asioita. Avioerokaan ei hyvä, mutta niin tapahtuu paremmissakin piireissä. Ei se ole kuoleman synti. En tietenkään tiedä kovin paljon mitä tämä Trump ajattelee, joka tapauksessa hän istui kuuntelemassa isänsä kanssa presbyteeri pastori Norman Pealen saarnoja Nykissä Tämä pastori kirjoitti sitten kirjan, jota on painettu miljoonittain "sen teet, mitä päätät" suomennoksen nimi. Positiivinen ajattelu on menestyksen pohja, jonka pohjana on kristillisyys.


      • mikkelinmies1
        capiche kirjoitti:

        Voe että Mikkelinmies on nyt Trumpin suhteen kauhean naiivi. Presbyteerit eivät ole muuten herätyskristillistä nähneetkään. Kyseessä on ns. korkeakirkollinen suuntaus. Ja Trumpin vanhempien kirkossa ei Jeesuksesta edes puhuttu. Tiedän kun kävin siellä uteliaisuuttani.

        Trump itse ei ole ollut koskaan kirkossa kävijä. Hänen elämänsä sisältö on ollut raha ja bilettäminen. Törmäsin häneen jatkuvasti Manhattanin yöelämässä, silloin kun itse vielä niissä piireissä liikuin. Olen omin silmin nähnyt kuinka hän on kaveerannut niin mafiosojen kuin myöhemmin tuomittujen pedofiilien kanssa. Ja niissä piireissä kohdeltiin tosiaan naisia huonosti. Kukaan itseään kunnioittava nainen ei mennyt lähellekään näitä poikia.

        Mualima näyttää kovin erilaiselta Manhattanilta kuin Mikkelistä katsoen. Ja kyllähän minä sen entisenä Kuopion tyttönä itsekin tiedän.

        Suotahan minnee olla vähän naiivi ja vielä päälle sinisilimäinen. Sinulla, "Capiche" on todella paljon sisäpiirin tietoa, jota ei ainakaan kovin laajasti tunneta, ei ainakaan Savossa, jossa on totuttu pellaamaan veronmaksajien rahoilla. Trump on käsitykseni mukaan pelannut omilla rahoillaan ja käynyt tuota Pealen kirkkoa isänsä kanssa. Naisten kanssa pelehtiminen on ikään kuin perinne USA:n sankariturinoissa. Trumpin edesmennyt kollega, Kennedy nimeltään, oli varsinainen häntäheikki.


      • capiche
        mikkelinmies1 kirjoitti:

        "KTS" kommentoit kyllä hyvin näitä asioita. Avioerokaan ei hyvä, mutta niin tapahtuu paremmissakin piireissä. Ei se ole kuoleman synti. En tietenkään tiedä kovin paljon mitä tämä Trump ajattelee, joka tapauksessa hän istui kuuntelemassa isänsä kanssa presbyteeri pastori Norman Pealen saarnoja Nykissä Tämä pastori kirjoitti sitten kirjan, jota on painettu miljoonittain "sen teet, mitä päätät" suomennoksen nimi. Positiivinen ajattelu on menestyksen pohja, jonka pohjana on kristillisyys.

        Kaikki tuon ikäiset USA:n päättäjät ovat istuneet lapsena kirkossa. Mutta se ei tarkoita, että he olisivat istuneet siellä myöhemmin muutoin kuin häissä ja hautajaisissa. Tai että heidän elämänsä heijastaisi mitenkään kristillisiä arvoja.

        Toki jokainen vaalikamppailun yhteydessä käväisee edes kirkossa, koska he kosiskelevat Raamattuvyöhykkeen äänestäjiä. Useimmat kristityt eivät mene tähän halpaan. Ainoastaan ne menevät, jotka eivät seuraa aikaansa ja tunne ehdokkaiden historiaa.

        Jos järkeä ei ole päässä, niin kristillisyydellä ei maata hallita. Katsokaa miten paljon pahaa maailmassa esim. uudestisyntyneeksi julistautunut George W. Bush on saanut aikaan.

        Bushin aloittaman Irakin sodan vuoksi koko alue on nyt uhka maailmanrauhalle. Isis syntyi Irakin sodan jälkimainingeissa vallasta syöstyjen sunnien piirissä. Bushia varoitettiin tästä etukäteen, mutta hän halusi kostaa terrori-iskut, vaikka sitten väärään kohteeseen.

        Turha sota, jonka seurauksista maailma kärsii edellen. Saddam ei ollut kiva kaveri, mutta hän vihasi ääri-islamismia ja terrorismia. Niin vihaavat muuten kaikki muutkin muslimivaltioiden johtajat. Esim. muslimimaissa, joissa minä tein duunia, valtio hajotti moskeijoita joissa oli liian radikaalia opetusta.


      • capiche
        mikkelinmies1 kirjoitti:

        Suotahan minnee olla vähän naiivi ja vielä päälle sinisilimäinen. Sinulla, "Capiche" on todella paljon sisäpiirin tietoa, jota ei ainakaan kovin laajasti tunneta, ei ainakaan Savossa, jossa on totuttu pellaamaan veronmaksajien rahoilla. Trump on käsitykseni mukaan pelannut omilla rahoillaan ja käynyt tuota Pealen kirkkoa isänsä kanssa. Naisten kanssa pelehtiminen on ikään kuin perinne USA:n sankariturinoissa. Trumpin edesmennyt kollega, Kennedy nimeltään, oli varsinainen häntäheikki.

        Juu, miehet pelehtivät luontaisesti naisten kanssa ja naiset miesten. Ei se minua mualimaa nähneenä naisena vähääkään shokeeraa. Mutta siinäkin on tasoeroja millä tavoin sitä tehdään ja miten halveksivasti toiseen osapuoleen suhtaudutaan. Poliitikolle äänestäjien halveksuminen on tietenkin idioottimaista.

        Trumpin löysät puheet saattavat selittyä myös sillä, että hän ei alunperinkään uskonut päätyvänsä republikaanien ehdokkaaksi. Hän suhtautui kampanjaan puolittain showna. Kampanjapäällikkö kertoi eilen CNN:ssä, että Trump ei vielä vaaleja edeltävänä iltanakaan uskonut voittoonsa.

        Kaikki luulivat vaalien menevän niin, että Trump ehkä voisi voittaa kansalaisten äänestyksen, mutta Clinton saisi valitsijamiesten enemmistön. Meni juuri päinvastoin. Näillä tietenkin mennään ja aurinko nousee huomennakin. Olen elämäni aikana seurannut läheltä niin monia maailmanpolitiikan heilahteluita, että yöunet eivät vähästä mene.


      • capiche kirjoitti:

        Voe että Mikkelinmies on nyt Trumpin suhteen kauhean naiivi. Presbyteerit eivät ole muuten herätyskristillistä nähneetkään. Kyseessä on ns. korkeakirkollinen suuntaus. Ja Trumpin vanhempien kirkossa ei Jeesuksesta edes puhuttu. Tiedän kun kävin siellä uteliaisuuttani.

        Trump itse ei ole ollut koskaan kirkossa kävijä. Hänen elämänsä sisältö on ollut raha ja bilettäminen. Törmäsin häneen jatkuvasti Manhattanin yöelämässä, silloin kun itse vielä niissä piireissä liikuin. Olen omin silmin nähnyt kuinka hän on kaveerannut niin mafiosojen kuin myöhemmin tuomittujen pedofiilien kanssa. Ja niissä piireissä kohdeltiin tosiaan naisia huonosti. Kukaan itseään kunnioittava nainen ei mennyt lähellekään näitä poikia.

        Mualima näyttää kovin erilaiselta Manhattanilta kuin Mikkelistä katsoen. Ja kyllähän minä sen entisenä Kuopion tyttönä itsekin tiedän.

        Vai Kuopion _tyttö_! :)

        Mikähän Piru siinä on, että täällä olettaa kirjoittajan aina mieheksi jos ei erityisistä syistä muuta johdu. Enivei, olet terävä "likka" ja maailmaa isosti kokeneena erityisesti näihin muutamiin aina samoissa seuroissa kaatuileviin ja kielillä sössöttäviin jeesuspelleihin verrattuna kuin ruununjalokivi ikään.

        Toivotan paljon pelihuumoria, sillä sitä täällä tarvitaan jos mitä.:)


      • mikkelinmies1 kirjoitti:

        Suotahan minnee olla vähän naiivi ja vielä päälle sinisilimäinen. Sinulla, "Capiche" on todella paljon sisäpiirin tietoa, jota ei ainakaan kovin laajasti tunneta, ei ainakaan Savossa, jossa on totuttu pellaamaan veronmaksajien rahoilla. Trump on käsitykseni mukaan pelannut omilla rahoillaan ja käynyt tuota Pealen kirkkoa isänsä kanssa. Naisten kanssa pelehtiminen on ikään kuin perinne USA:n sankariturinoissa. Trumpin edesmennyt kollega, Kennedy nimeltään, oli varsinainen häntäheikki.

        >Trumpin edesmennyt kollega, Kennedy nimeltään, oli varsinainen häntäheikki.

        ...joka ei kuitenkaan koskaan jäänyt kiinni naisten halveksimisesta kuten Trump monta kertaa. Toki silloin ei ollut nykyistä arkipäivän vakoilutekniikkaa, mutta eniveis.


      • Oskari_Hämäläinen

    • demokratian

      Hinttarit väittävät, että Trump ei muka tykkäisi naisista. Itse eivät tykkää. Trump pitää naisista todella paljon. Nussii niitä päivittäin. Trump on kunnon mies eikä mikään piilohomo kuten Obama. Ei pidä väheksyä demokratiaa. Amerikan kansa äänesti Trumpin pressaksi. Arvio työstä määritellään vuosien kuluttua. Kampanjan hän hoiti kuitenkin kunnialla maaliin. Trump voitti!!!!!!!

    • EiKatsoHenkiloon

      5.Moos.10: 17"... Sillä Herra, teidän Jumalanne, on jumalain Jumala ja herrain Herra, suuri, voimallinen ja peljättävä Jumala, joka ei katso henkilöön eikä ota lahjusta, 18. joka hankkii orvolle ja leskelle oikeuden ja joka rakastaa muukalaista ja antaa hänelle ruuan ja vaatteen..."

      Apostoli Paavali Roomalais kirjeessään Room.2:3. "..Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion? 4. Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen? 5. Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, 6. hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan": 7. niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, 8. mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus. 9. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; 10. mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle! 11. Sillä Jumala ei katso henkilöön. .."

    • Simelius1
    • älkää-eksykö

      Jer. 17:5
      "Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta. "

      1. Joh. 5:19b
      "koko maailma on pahan vallassa. "

      Luuk. 9:25, Matteus 16:26, Mark 8:36
      Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?

      Kol. 2:8
      "Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen."

      Kol. 2:20
      "Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä"

      Jaak. 4:4
      "Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. "

    • mikkelinmies1

      Hyviä sanankohtia, mutta miten ne liittyvät aiheeseen, "älkää-eksykö".

    • uskoja

      Kauheaa, nyt meillä ei ole siis Petoa ainakaan neljään vuoteen?

    • efdfsdsdsf

      Kertokaapa ihan omin ajatuksin onko se tapa ja tyyli millä herra trump pääsi presidentiksi se mitä raamattu opettaa? Laitatteko hänen valehtelut, invalidin morkkaamisen, naisten haukkumisen, uskonnon perusteella syrjimisen ja mitä kaikkea hänen elämäntieltään löytyykään ihannoitavaksi?

      Jos näin on niin silloin jokaisen uskonnon ja raamatun on aika hävitä maanpäältä ja laittaa ihmiset itse vastuuseen kohtalostaan eikä ajatella "jumala haluaa trumpin presidentiksi" niin kuin hänen kannattajat hehkuttavat.

    • capiche

      Siitä on puhuttu Suomessa vähemmän, että Trumpia vastaan on Nykissä parhaillaan käynnissä 75 oikeusjuttua, jotka liittyvät mm. petoksiin. Ne eivät suinkaan pysähdy siihen, että hän voitti vaalit.

      Varsin erikoinen tilanne kaikin puolin. Trump valittaa korruptiosta Washingtonissa, vaikka on itse lahjonut vuosia New Yorkin päättäjiä. Ja syytteessä petoksista. Lasitalossa asuvan ei kannattaisi heitellä niin paljon kiviä muiden suuntaan.

      Muistaako kukaan enää sitä aikaa, kun korkeissa viroissa olevilta odotettiin hyvää mainetta ja kansalaiskuntoa.

    • capiche

      Sen voin luvata, että Trump ei USA:n lähivuosina suurlähetystöä Tel Avivista Jerusalemiin siirrä. Sieltä on aivan liian pitkä matka hoitaa päivittäisiä kontakteja Israelin viranomaisiin Tel Avivissa. Suurlähetystöt ovat aina pääkaupungeissa, koska siellä ovat ko. maan hallintoelimetkin. Ja jos pääkaupunki muuttuu, niin kaikkien maiden suurlähetystöt muuttavat uuteen pääkaupunkiin.

      Trump ei näköjään tiedä mitkä ovat suurlähetystöjen tehtävät ja miten niitä hoidetaan. Tapaamisia viranomaisten kanssa tulee erittäin lyhyellä varoitusajalla ja illat ovat kiinni muissa sidosryhmätapaamissa. Parasta kotimaahan välitettävää tietoa saa nimenomaan henkilökohtaisista tapaamisista.

      Hänen pitäisi myös rakentajana tajuta että uuden USA:n suurlähetystön rakentamiseen menisi erityisten turvajärjestelyjen vuoksi aikaa. USA:n suurlähetystöjä ei turhaan kutsuja Amerikan linnoituksiksi. USA:n kaltainen maa ei voi mennä ja vuokrata joitakin valmiina olevia tiloja. Jos ei halua, että seinät ja lattiat ovat täynnä bugeja.

      • HistoriallinenFakta

        Et, lupaaja, taida koskaan olla käynyt Israelissa?

        Maan jakamaton, ikuinen pääkaupunki on Jerusalem.


    • mikkelinmies1

      Nämä Yhdysvaltain oikeusjutut ovat ainakin täällä Savossa ja Suomessa ihan pelkkää, skeidaaa, shouta ja järjetöntä oikeutta, jos maksat, niin asianajajat saavat murhaajastakin siivo miehen. Mainitsen nyt vain tämän näyttelijä-urheilija Simpsonin loputtoman oikeuskäynnit joku vuosi siten. En tiedä missä hän istuu nyt, luultavasti huonolla omallatunnolla jossa vuorenvarmassa sellissä yksityisen firman ylläpitämässä vankilassa. Ja veronmaksajat Obaman demokraatiti maksavat laskut. Toivon että Trump tuo muutoksen tähänkin .

      Capicelle sanon että on hieno asia että herra Trump alkaa siirtää suurlähetystöä Jerusalemiin, tulevan maailman pääkaupunkiin. Sen verran ex- johtavana virkamiehenä tiedän että hallinnon siirto ei käy käden käänteessä. Oleellista on, että Trump on ilmoittanut olevansa Israelin ystävä ja pyrkii suurlähetystön siirtoon.En tiedä mitkä ovat Capicen ajatukset, vähän huonot kun lukee näitä sinänsä hyvin kirjoitettuja tekstejä.

      Tälle kummalliselle nimimerkille (ettekö te nyt osaa laittaa sellaista nimimerkkiä, että sen voisi juostessakin lukea) "efdfasd..yms". En missään nimessä kannata näitä herra Trumpin, miehen, lankeemuksia naisten lumoihin. Pidän niitä kuitenkin ihan inhimillisinä, eikä niitä olisi syntynyt ellei nainen viekkaudessaan olisi houkutellut kuten esim. Batseba kuningas Daavidia tämän ikkunan alla.

      • capiche

        Capichelle on ihan sama onko USA:n suurlähetystö Tel Avivissa vai Jerusalemissa. Minä katson Trumpin lupausta käytännön näkökulmasta, koska tiedän mitä suurlähetystön siirtäminen toiseen kaupunkiin vaatii.


    • Yksi.syntinen

      Jos Trump on Jumalan valittu, niin sillä selvä. Tulevaisuus näyttää, onko näin?

    • mikkelinmies1

      Ei pidä olla näin juhlallinen, "yks.syntinen". Valittu. JUmala on kutsunut itsekunkin täyttämään sitä palikkaa, joka vie ihmiskunnan historian päätökseen, mutta kyllä Yhdysvallat ja tietenkin kansojen historian ykkönen Israelin valtio ja juutalaisten heimo kulkee ykkösenä nyt ja tulevaisuudessa. Haluan kuulua tähän Israelin heimoon, kun Kaikkivaltias kutsuu meidät "Sinä hyvä tai huono palvelija" jossain monissa tuomioistuimissaan. Itse olen vanhetessani tullut ajatukseen, että Hän on varsin armollinen? Minulla ei ole ainakaan mitään ansioita vietävänä Hänelle ja tallaamani polkuni on sangen vaatimaton. Tuskinpa herra D. Trumpillakaan kaikessa mahtavuudessaan, sitkeässä ja voimaannuttavassa taistelusta huolimatta. Sen verran älykäs hän ainakin on, eikä häntä moni ylitä. Ei ainakaan Savossa ole yhtään. En sitten tiedä siellä Nykissä?

    • nähtyjo

      Kyllä nyt hihhulit ylistävät Trumpia, mutta sitten kun alkaa paska osua tuulettimeen, niin alkavat väittämään ateistiksi.

    • Kaikki_ei_ole_miltä

      Hän ei todellakaan välitä köyhistä ja duunareista! Et ilmeisesti katsonut dokumenttiä hänestä?

      • >Hän ei todellakaan välitä köyhistä ja duunareista!

        On aika mieletöntä kuvitella, että erityisesti rikkaitten veroja alas ajava ehdokas voisi välittää köyhistä ja duunareista. Kuitenkin kymmenet miljoonat köyhät ja duunarit uskoivat, että välittää. Aivan kuin siellä olisi liikkeellä jokin tarttuva aivomato.


    • mikkelinmies1

      Kannattaa katsoa lyhyt kooste Donald Trump 13.10. West Palm, niin tietää mistä puusta Donald on tehty. Hyvästä puusta. Puhuu vahvasti kuin nykyisen Obama/Clintonin korruptio Amerikan arvostelijana tunnettu Noam Chomskyn. Tosi hienoa kuunneltavaa varsinkin kun samalla kanavalla tulee "Hilary Clinton -urarikollinen" 5.4.2016. suomenkielinen teksti molemmissa.

      • proffa83

        Hieno on perhe Trumpilla ja jo se saisi minut äänestämään häntä.
        Tälläistä jälkikasvua ei ole presidentillä Yhdysalloissa ennen nähty.


      • Simelius1

        Ja se että hän laittaisi Putinin kanssa maailman suurimpien maiden välit kuntoon, on minusta suuremmoinen asia. Kuka voikaan sanoa että rauha näiden välillä olisi paha asia? Suvakit tietysti. Onko parempi sitten täysi sota, kysyn vain?


      • proffa83 kirjoitti:

        Hieno on perhe Trumpilla ja jo se saisi minut äänestämään häntä.
        Tälläistä jälkikasvua ei ole presidentillä Yhdysalloissa ennen nähty.

        Sitten Theodore Rooseveltin ei presidentin perhe liene ammuskellut erittäin uhanalaisia eläimiä kuten Trumpin jälkikasvu on tehnyt. Hyi Helvetti mitä sakkia.


    • ulkopuolelta

      Aloittaja, sanoit: "Uskon että USA voi nousta takaisin johtamaan kristillisten arvojen pohjalta maailmaa."

      Onko tämä vitsi?

      Trump ei edusta kristittyä.

      -Hän ei omien sanojensa mukaan ole ikinä pyytänyt anteeksi Jumalalta (siitä on olemassa nauha).

      -Hän ei tunne Jumalan Sanaa, vaikka on hänen yksi lempikirjoistaan.

      -Hän johdattaa ihmisiä harhaan nimi-kristittynä, koska ei totuudessa ja Pyhässä Hengessä seuraa Jeesusta.

      -Trump rakastaa rahaa. Jumalan palvelija ei voi rakastaa Jumalaa ja rahaa.

      -Hän on valmis tappamaan, myös oman käden kautta. Ja painamaan kuuluista nappia, jonka jälkeen, näin ydinaseiden yms. aikaan, uhrien lukumäärää ei varmaan nykyteknologiallakaan pystytä mittaamaan. Ei kukaan kuka seuraa Jeesusta tapa toista ihmistä.

      -Trump rakastaa valtaa, kuten saatana.

      Jotain outoa tapahtuu...

    • mikkelinmies1

      82 % evankelikaaleista (helluntalaiset, baptistit, luterilaiset) ja 38 % naisista äänesti Donald Trumpia. Parhaillaan debatissa Ariel Neulaniemi juontaa naama punaisena Trumpia vastaan. Onneksi Ahvio on paikalla ja oikoo Neulaniemen lapsellisia "faktoja". Toinen keskustelija on Sari Esaias kieli keskellä suuta. Dei on puolueellinen ollut koko vaalien ajan. Ihmettelen.

      • sokeatkristityt

        Sehän kertoo vain, että Trumpin äänestäjät eivät ymmärrä valintansa seurauksia. Trumpin kampanja oli valhekampanja ja näköjään hän jatkaa edelleen samalla linjalla twiitaten valheita ja puolitotuuksia. Ahvio on myös ihan ulkona ulkopolitiikasta, eikä pysty arvioimaan seurauksia.


    • PasiToivonen

      >>Jos Trump on Jumalan valittu, niin sillä selvä. Tulevaisuus näyttää, onko näin? >>

      Jos Giulianista tulee ulkoministeri, uskovaisilla alkaa olla selittämistä.

      “I’m pro-choice. I’m pro-gay rights,” Giuliani said. He was then asked whether he supports a ban on what critics call partial-birth abortions. “No, I have not supported that, and I don’t see my position on that changing,” he responded.

      Q: If hypothetically, Roe v. Wade was overturned, and the Congress passed a federal ban on all abortions and it came to your desk, would you sign it?

      A: I probably would not sign it. I would leave it to the states to make that decision. I think that the problem with Roe against Wade is that it took the decision away from the states.

      http://www.ontheissues.org/Celeb/Rudy_Giuliani_Abortion.htm

      Rudy Looks Like a Lady: Giuliani Dressed in Drag With Donald Trump in Newly-Unearthed Footage

      http://www.insideedition.com/headlines/17607-rudy-looks-like-a-lady-giuliani-dressed-in-drag-with-donald-trump-in-newly-unearthed

    • mikkelinmies1

      En usko että Giulianista tulee ulkoministeri. Ajatuksiltaan ei vaikuta kovin tasapainoiselta, johti kylläkin rohkeasti USA:n muslimiystävien tuhoaman WTC:n kauhistuttavaa raivaustyötä NY:n pormestarina. Sensijaan on hieno tieto että Trumpista tulee presidentti, joka ei ole kähminyt establishmentin kanssa vuosikymmeniä, kuten rva. Clinton, joka hoitanee nyt toimettomana arveluttavaa Clinton-säätiötä jolle mm. Saudi-Arabian johto on lahjoittanut kymmeniä miljoonia taaloja.

    • Simelius1
      • pyhätyksinkertaiset

        Että oikein valheuutisista tunnettua mv-lehteä siteeraat.


    • PasiToivonen

      Laitoin muistiin Mikkelinmiehen viestit. Niille on käyttöä kahden vuoden päästä kun maailmantalous ajautuu sekasortoon.

      Trump oikeasti on pienempi paha kuin Hillary mutta on aika idioottimaista tehdä Trumpista uskovaa.

      PS: CIA ja Mossad yhteistyössä tuhosivat WTC-tornit, sekä räjäyttivät reiän Pentagoniin.

      • Simelius1

        Minä en myös Mikkelin miehenä tiedä mikä hän on miehiään uskon asioissa, mutta pidän häntä kuitenkin parempana kuin sotaa lietsovaa Hillarya.


      • Simelius1
        Simelius1 kirjoitti:

        Minä en myös Mikkelin miehenä tiedä mikä hän on miehiään uskon asioissa, mutta pidän häntä kuitenkin parempana kuin sotaa lietsovaa Hillarya.

        Luulisi että tuollainen humaanilta vaikuttava nainen ajaisi rauhaa suurvaltojen välille. Asia taitaakin olla päinvastoin.


      • Simelius1
        Simelius1 kirjoitti:

        Luulisi että tuollainen humaanilta vaikuttava nainen ajaisi rauhaa suurvaltojen välille. Asia taitaakin olla päinvastoin.

        Nykyään suvakit ovatkin kokoomuksen johdolla kovimpia sotakiihkoilijoita ja natottajia.


    • mikkelinmies1

      Uskoisin, talousromahdus on ainakin etäänpänä talousmies D. Trumpin aikana kuin jos hallinnosta vastaisi elämänsä verorahoilla ja valtavilla lahjoituksilla mällänneet Washingtonin mafia Clinton/Obama Lahjoittaja saa olla kuka tahansa, kunhan se menee Clinton-säätiön häviäviin miljooneihin.

      Tuo Trumpin uskon kysymys onkin ehkä tärkeä esittää uudelleen. ONhan se kuitenkin sielujemme kannalta tärkein asia statuksesta riippumatta. Ristin Voitto viimeisimmässä numerossa 17.11.2016 käsitteli yllättävän asiantuntevasti vaaleja otsikolla "Franklin Granham: Jumala vaikutti vaalitulokseen". Charisma-lehdessä pastori James Dobson kertoi Trumpin tulleen uskoon keväällä. Lehti haastattelee mm. luterilaisiin loikannutta, ISO-kirjan ex-johtajaa prof. Veli-Matti Kärkkäistä "vaikea sanoa, pitäisi näkyä käyttäytymisessä ja puheissa". Ihmettelen että RV jatkuvasti käyttää tätä Kärkkäistä ns. asiantuntijana, eikö hän ole muuttunut mies, sillä luterilaiset opettavat mm. että lapsikasteessa uudestisynnytään. Uskomatonta. Sen sijaan varsinainen asiantuntija, kristitty baptisti Franklin Granham on "vakuuttunut syttyneen uskon vaikutuksen Trumpin elämään". Uskon veli Granhamia ja iloitse tiedosta.

    • dtyhnnkäö

      Mikkelinmies on hirveä naisvihaaja. Ei ihmekään, että ihannoi Trumpia.

    • PasiToivonen

      Vapaamuurari Billy Grahamin poika ylistää Trumpia.

      Pitihän Bill Clintoninkin ja George W. Bushin olla uskovaisia. Ja Jimmy Carterin myös.

      Franklin Grahamin oikea nimi:

      William Franklin Graham III

      Vaikuttaa vähän vapaamuurareiden touhuilta liittää nimen perään roomalaisia numeroita.

      Bill Clinton ja Jimmy Carter olivat/ovat baptisteja. Ja touhut sen mukaisia.

      >> Ihmettelen että RV jatkuvasti käyttää tätä Kärkkäistä ns. asiantuntijana...>>

      Samaa mieltä. Käyttäisi mieluummin Magneettimedian Kärkkäistä.

      • NouWei

        Jimmy Carter on niin antisemitistinen, ettei hän voi olla edes babtisti.


    • PasiToivonen

      Although "personally opposed" to abortion, after the landmark US Supreme Court decision Roe v. Wade, 410 US 113 (1973), Carter supported legalized abortion.[165] As president, he did not support increased federal funding for abortion services. He was criticized by the American Civil Liberties Union for not doing enough to find alternatives.[166]

      In October 2000, Carter, a third-generation Southern Baptist, announced that he was severing connections to the Southern Baptist Convention over its opposition to women as pastors. What led Carter to take this action was a doctrinal statement by the Convention, adopted in June 2000, advocating a literal interpretation of the Bible.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Carter

      Itse asiassa Trump ei vihaa naisia. Olen huomannut että Diili-ohjelman kilpailut on tehty sellaisiksi että naisten joukkueella on yleensä helpompaa voittaa ne.

      Kuten tehtävä jossa piti kirjoittaa lastenkirja (miesten joukkue voitti sen "vahingossa").

      • helptodeta

        Trump voitti sen takia, että vastassa oli sairas väsynyt vanha nainen, jolla ei ollut mitään uuttaa esitettävää. Kaikki vanha oli korruptoitunutta skeidaa, joka ei tarpeeksi miellyttänyt kansalaisia.


    • mikkelinmies1

      Ihmettelen miksi PasiToivonen takertuu rappareihin. Jos Billy Granham on rappari, niin ei se ainakaan ole näkynyt. Yksi suurimmista evankelistoista. Poika Franklin hieno julistaja USA.ssa on varmasti yksi niistä saarnaajista, jotka voivat päästä kohtaamaan itse presidentin. Katsokaapa vain. "helptodeta" olen samaa mieltä ja tunnen syvää empatiaa tätä vanhaa, taistelevaa rva Clintonia kohtaan. Joskus vain pitäisi osata lopettaa. Siunausta kaikille Teillenne, ketkä luette ja kuljette kohti kuolemaa.

      • vallankumous

        Sanon vain,kiitos mikkelimies1.Samoilla linjoilla täällä kommenttiesi kanssa.


    • PasiToivonen
      • wreewwre

        Koko maailman talousjärjestelmä vetelee viimeisiään ja nyt vain rimpuillaan kunnes jokin poksauttaa koko korttitalon niin ettei sitä voida enää rakentaa samalla tavalla. Nyt käytetään kaikki mahdolliset elvytyskeinot ja sitten kun romahtaa uudelleen niin ei ole enää mitään millä elvyttää.

        Trump ajaa usaa omaan loukkuunsa tällä amerikka ensin. Nyt hänen kabinetti valintansa ovat sitä luokkaa ettei se ole globaalimyönteinen jolloin lopulta se on semmoisessa solmussa ettei sitä avaa ihmemies donald trumppikaan.


    • mikkelinmies1

      Maa järähtelee ja talous horjuu. Siksi onkin tärkeä saada USAN johtoon mies, joka hallitsee finansseja ja talouden tosiasioita ainakin huomattavasti paremmin kuin vastaehdokkaansa.LIsäksi osaa rakentaa infrastruktuuria. NYt näyttää siltä että ulkoministeriksi on tulossa senaattori Mitt Romney, myös Israelin ystävä. On selvää että maailma elää nyt eskatologisesti synnytystuskien alkua tai jo niiden keskellä, sillä niin valtava murhahenki ja viha hallitsee Lähi-Itää ja muita muslimien asuttamia maita. EU on täysin kyvötön ja Venäjä vahvistuu. Aivan turha kuvitella että EU olisi lopunajan Antikristuksen valtakunta.

      Ei yksi Trump voi asioita muuttaa , mutta hän paras mahdollinen. Uskoakseni hänen ympärillään on valtava rukousarmeija, uudestisyntyneitä ja Israelin Jumalaan uskovia. Minäkin pyrin muistamaan häntä.

    • Notkea_James

      Mihin Israel tarvitsee ydinasettaan jos jumalan tapainen olento suojelee sitä?

      Yhdysvaltain tuleva presidentti Donald "Mad dog" Trump on vahvistanut valinneensa puolustusministeriksi eläköityneen kenraalin James "Mad dog" Mattisin.

      Mattis sai nimen HULLU KOIRA, kun hän hoiti kenttäolosuhteissa henkilököhtaisen hygieniansa muniaan nuolemalla samalla elänköötä huudahdellen.

      Siksi sanotaan että Mattis on eläköitynyt.

      • TarkkuuttaVaelluxeen

        "we are committed" sanoi Israelin pm, avoimessa puheessaan, vakuuttaessaan kuulijoille ettei iranista tule ydinasevaltiota.

        Maailma ei ole kuunnellut Israelin tähänastisia varoituksia.

        Jeesus on palaamassa Jerusalemiin suuren maanjäristyksen pauhatessa...maailma vastaanottaa Tuomionsa..


    • PasiToivonen

      Minä en tiedä onko aviorikos kuolemansynti vai ei. Mutta silloin jos henkilöstä tulee GOP:n presidenttiehdokas, synnit yleensä saadaan anteeksi.

    • SynnitönHeittäköön

      Ainakin se on hyvä asia, ja edustaa kristillisiä perhearvoja, että vaimo jättää uransa sivuun ja keskittyy olemaan kotiäiti lapselleen.

      • äläluule

        Täh, mikä kotiäiti? Ja mikä kristitty? Rouva Trump ei ole kumpaakaan. Vaimolla on omat bisnekset, mm. korubisnes. Syy miksi hän jää New Yorkiin poikansa kanssa kun mies muuttaa Washingtoniin on, että pojan ei kannata vaihtaa koulua kesken vuoden. Tai sitten halusi vain tervetulleen breikin miehestään.


    • capiche

      Yksi republikaanien valitsijamies on jo ilmoittanut, ettei aio antaa ääntään Trumpille, koska hän pitää Trumpia vaarallisena USA:n ulkosuhteille. Trump on on onnistunut aiheuttamaan useamman diplomaattisen selkkauksen ja sotkemaan maan ulkopolitiikan jo ennen virkaan astumistaan.

      Suurin moka oli keskustelu Taiwanin presidentin kanssa. USA:lla ja Taiwanilla ei ole diplomaattisuhteita. Eikä kukaan itseään kunnioittava presidentti ottaisi yhteyttä sellaisen valtion päämieheen. Jos yhteyttä olisi tarve ottaa, niin se tapahtuisi vaivihkaa alemmalla tasolla.

      Yhteydenpito Taiwaniin oli isku vasten Kiinan kasvoja, sillä Taiwan on irrottautunut Kiinasta laittomasti. Ja USA on tehnyt Kiinan kanssa sopimuksen, että se tunnustaa vain Kiinan, ei Taiwania. Suurin osa maailman valtioista - myös Suomi - tunnustaa vain Kiinan.

      Kiinaa ei kannattaisi ylenkatsoa, sillä se on lähes USA:n veroinen suurvalta ja maailman suurin markkina. Kiina pärjää ilman USA:aa, mutta amerikkalaiset yritykset eivät pärjää ilman Kiinan markkinoita. Lisäksi Kiina on lähes ainoa valtio, jolla on vaikutusvaltaa Pohjois-Koreaan. Kiinalaiset ovat muuten pitkävihaista porukkaa ja maksavat kyllä potut pottuina.

      Iranin kanssa saatiin suurella työllä aikaan ydinsopimus, jonka vuoksi Iran on hävittänyt ydinmateriaaliaan ja päästänyt tarkkailijat taas tarkastamaan ydinlaitoksiaan. Trump on sanonut, että hän haluaa purkaa ko. sopimuksen. Se olisi järjetöntä, eikä tosiaankaan lisäisi maailman turvallisuutta. Iran on jo todennut, että USA näyttää olevan edelleen vihollisvaltio.

      Ainoat johtajat, joiden kanssa Trump on ollut hyvää pataa, ovat olleet diktaattorit, jotka ovat jo ehtineet käyttää Trumpia hyväksi propagandassaan. Tällaisia virheitä eivät tekisi edes ulkoministeriön harjoittelijat, saati itseään kunnioittavat valtion päämiehet. USA:n sisäinen turvallisuus ei tosiaankaan parane sillä, että presidentti heiluu maailmanpolitiikassa kuin norsu posliinikaupassa.

      • Avaasilmät

        Trump ajaa rauhan asiaa tavatessaan eri maiden johtajia. Hän ei ole kuten Hillary Clinton, joka on ollut mukana murhien ja konfliktien synnyttämisessä Lähi-idässä:

        http://magneettimedia.com/nakokulma-hillary-clinton-tilasi-gaddafin-murhan-henkilokohtaisista-syista/

        http://magneettimedia.com/yhdysvallat-teki-libyasta-terrorismikeskuksen/

        On syytä muistaa, että perimmäinen syy USA:n puuttumiseen valtioihin Lähi-idässä oli saada valtioiden omat pankkijärjestelmät Rotschildien pankkimafian käsiin. Valtion hallussa oleva keskuspankki ei ole sallittua, vaan raha tulee lainata korkoa vastaan kansainvälisiltä yksityisiltä pankeilta, jotka luovat rahan tyhjästä. Tässä korruptoituneessa systeemissä Clintonit ovat olleet muun eliitin tavoin korviaan myöten mukana. Toivoa on, että Trump ei olisi täysin eliitin johdettavissa kuten Clintonit. Olisi syytä avata silmät todellisuudelle, capiche.


    • mikkelinmies1

      Donald Trump kulkee omia polkujaan, eikä missään tapauksessa ota oppia Clintoneista, katso edellä Avaasilmät teksti, puhumattakaan notkeaselkäisestä homouden ja aborttien kannattajasta Obamasta. Capiche pöläjää ihan omiaan. Etteikö Taiwan olisi itsenäinen valtio? Sitä se on ollut, kun massamurhaaja Maon kaappasi vallan 1949 ja jäi joitakin rohkeita, jotka eivät alistuneet diktaruuriin. Kiina vain ei ole tunnustanut. Pitäisikö Trumpin olla rähmällään ateistisen ja miljoonia abortoineen (ns. yhden lapsen politiikka)Kiinan edessä? ERinomaista että hän aikoo myös puuttua Iranin sopimukseen, joka uhkaa Israelia mitä pitemmälle aika kuluu. Iranin päätehtävä on hävittää Jumalan maa, Israel.

      • HerrammeTuleeMaranAta

        ..sehän on kaikkien palestinearabien yhteinen, sopuisa 'rauhanneuvottelupäämäärä';)

        RauhanRuhtinaalla ollee vielä Sanansa sanottavana!


      • capiche

        Suurin osa maailman valtioista, ml. Suomi, ei ole tunnustanut Taiwanin (omasta mielestään Kiinan tasavalta) itsenäisyyttä. Suomikin on näiden valtioiden kanssa sitoutunut yhden Kiinan politiikkaan. Taiwanilla on diplomaattisuhteet ainoastaan muutamiin valtioihin Karibialla ja Etelä-Amerikassa.

        Em. syistä Suomen presidentin päähän ei pälkähtäisi ottaa yhteyttä Taiwanin presidenttiin. Mutta vaikka meillä ei ole virallisia suhteita Taiwaniin, niin suomalaiset firmat käyvät kauppaa alueen bisnesten kanssa. Samaa tekee USA. Kiina ei ole koskaan valittanut siitä. Ainoastaan viralliset kontaktit rikkovat yhden Kiinan politiikkaa.

        Miksi itsenäiseksi julistautuneita pikkuvaltioita ei sitten hevillä tunnusteta? Itsenäisten valtioiden rajat ja alueet ovat kansainvälisen lain mukaan koskemattomia. Kehittyneet valtiot eivät halua rohkaista kapinallisalueiden laitonta irtaantumista tunnustamalla niiden itsenäisyyden. Tunnustamiselle täytyy olla painava syy. Sellainen olisi esim. emämaan ko. alueella tekemä etninen puhdistus (Kosovon tapaus).

        Jos esim. Ahvenanmaa julistautuisi itsenäiseksi valtioksi, niin Suomi pitäisi siitä yhtä kovaa meteliä kuin Kiina pitää Taiwanista. Ja jäädyttäisi taatusti suhteet valtioihin, jotka tunnustaisivat sen itsenäisyyden.


      • capiche

        Mikkelinmies saa pitää Capichen puheita pöljäilynä. Mutta lyönpä vetoa, että Mikkelinmies ei ole käyttänyt elämästään kymmeniä vuosia hankkiakseen ulkopolitiikan asiantuntemusta. Ja tuskin valtionjohto myöskään soittaa hänelle kun kaipaa neuvoja ulkopolitiikan alalla:)

        Ulkopolitiikka on aikuisten vastuullista puuhaa. Ei voi ottaa lapiota ja ämpäriä ja juosta äidin helmaan heti, kun neuvottelukumppani ei miellytä. Kyse on paljon isommista asioista kuin omista mieltymyksistä ja uskomuksista. Kuten ihmishengistä ja rauhasta.


      • mikkelinmies1

        Ulkoministerimme Timo Soini on edelleen sairauden vuoksi lentokiellossa. Kuinkahan käy nyt Suomen ulkopolitiikan? Havaitseeko kukaan maailmalla Tuskin. Sitä ihmettelin että Ruotsin epävakaa tuuliviiri, Israel-vastainen ulkoministeri Margot Wallström oli puhunut myös Suomen puolesta keskiviikkona Nato-maiden ulkoministerien kokouksessa. Suomea edusti Nato-lähettiläs Piritta Asunmaa, mutta hänen kykynsä ei riittänyt itsenäisen Suomen puheenvuoron pitämiseen. Huolestuttavaa. MItähän Margot oli puhunut? Time-lehti valitsi Donald Trumpin vuoden mieheksi. Hieno saavutus.
        Capiche on varmasti oikeassa kun puhutaan ulkopolitiikan pilkun viivaamisesta, mitä se esim. Suomessa kautta aikojen on ollut Trump vetää USAn ulkopolitiikan uusiksi Obama/Clinton/Kerrin onnettoman kauden jälkeen.


      • Paljastettu
        capiche kirjoitti:

        Mikkelinmies saa pitää Capichen puheita pöljäilynä. Mutta lyönpä vetoa, että Mikkelinmies ei ole käyttänyt elämästään kymmeniä vuosia hankkiakseen ulkopolitiikan asiantuntemusta. Ja tuskin valtionjohto myöskään soittaa hänelle kun kaipaa neuvoja ulkopolitiikan alalla:)

        Ulkopolitiikka on aikuisten vastuullista puuhaa. Ei voi ottaa lapiota ja ämpäriä ja juosta äidin helmaan heti, kun neuvottelukumppani ei miellytä. Kyse on paljon isommista asioista kuin omista mieltymyksistä ja uskomuksista. Kuten ihmishengistä ja rauhasta.

        Capichen tekstistä käy ilmi, että hän on tekemisissä valtion johdon kanssa. Hän näyttää olevan osa tätä korruptoitunutta eliittiä, joka ajattelee asioita vain omasta näkökulmasta. Ja siihen näkökulmaan ei sovi oma päätäntävalta ja itsenäisyys. Hänestä Hillary on hyvä ja Trump paha huolimatta siitä, kuinka paljon todistusaineistoa linkkeineen näissä kommenteissa tulee esille. Hän on myös puolustanut elintasopakolaisten tuloa Suomeen. Capiche on paljastettu!


    • PasiToivonen

      >>Suurin moka oli keskustelu Taiwanin presidentin kanssa. >>

      Harvoja asioita jolloin Trump on toiminut suoraselkäisesti. Hyvä!

      • liesandmorelies

        Todella suoraselkäistä pistää välit poikki suurvaltaan nimeltä Kiina. Sinulla ei taida olla aavistustakaan sen seurauksista USA:n taloudelle. Kiinaa ei ole varaa kenelläkään jättää huomiotta. Paitsi maailman suurin markkina, niin se myös varteenotettava sotilasmahti.

        Suhteet Taiwanin presidenttiin edistävät tosin mahdollisia Trumpin bisneksiä Taiwanissa. Hänhän kävi siellä joki aika sitten tunnustelemassa hotellin rakentamista. Toki nyt kieltää, että bisneksiä olisi vireillä.

        Trump valehteli myös, että Taiwanin presidentti otti häneen yhteyttä. Sisäpiiristä vuodettiin kuitenkin pian, että Trumpin neuvonantaja järjesti puhelun. Harvinaisen liukas valehtelija tämä Trump.


    • PasiToivonen

      Huvittavaa että mikkelinmies1 ja Magneettimedia ovat kerrankin samalla puolella.

    • PasiToivonen

      >>Jeesus on palaamassa Jerusalemiin suuren maanjäristyksen pauhatessa...maailma vastaanottaa Tuomionsa.. >>

      Myös Israel ja Jerusalem vastaanottavat tuomionsa samalla.

      • Kirkkaudeksi.Kansoille

        Olet oikeassa pasi, lähettihän Jumala myös Armonsa tarjolle koko maailmalle!


    • Ved.2

      Hyvät perustelu Trumpista. Mutta pelkään, että kääntää takkinsa ja ja hylkää Israelin. Israelissa on sellainen paikka, kuin "ratkaisulaakso". USA:n kohtalo ratkeaa suhteessa Israeliin.

    • Paljastettu

      Capichen tekstistä (7.12.2016 17:03) käy ilmi, että hän on tekemisissä valtion johdon kanssa. Hän näyttää olevan osa tätä korruptoitunutta eliittiä, joka ajattelee asioita vain omasta näkökulmasta. Ja siihen näkökulmaan ei sovi oma päätäntävalta ja itsenäisyys. Hänestä Hillary on hyvä ja Trump paha huolimatta siitä, kuinka paljon todistusaineistoa linkkeineen näissä kommenteissa tulee esille. Hän on myös puolustanut elintasopakolaisten tuloa Suomeen. Capiche on paljastettu!

    • mikkelinmies1

      Analysoit hyvin "Paljastettu" Capichen näkemyksiä. Olen kanssasi samaa mieltä. Ihmettelen Capichen suvaitsevaista asennetta ateisti-abortti Kiinaan (yhdenlapsen politiikka) kunhan bisnekset ja diplomatia toimii niin viis kristillisistä arvoista? Tulevasta presidentistä D. Trumpista hän kirjoitti "bisnekset perustuvat uhkailuun ja valehtelemiseen ja lahjontaan" (11.11.2016). Rumasti sanottu miehestä, jonka Time-lehti valitsi vuoden mieheksi. Pitäisiköhän Capichen ryhtyä lukemaan enemmän Raamattua ja jättää vähemmälle ulkoministeriön raportit ja avata silmänsä Clintonien murheellisiin tekoihin.

    • PasiToivonen

      >>USA:n kohtalo ratkeaa suhteessa Israeliin. >>

      Siunaa Israelia niin kaikki on sallittua.

    • mikkelinmies1

      Yhdysvaltain Herra presidentti herätti Euroopan. Trump sanoi helmikussa 2017 millainen terrorihallinta Euroopassa ja esim. Ruotsissa. Nyt Ruotsin uutisia hallitsee hallitsematon rähinäterrorismi, islamilaisterrorismi pahimpana Rinkebyy kaupunginosa Tukholman liepeillä. Nämä liigat taistelevat keskenään, eikä poliiisi uskalla mennä mukaan Malmö. Göterborg.Upsala. Ruotsin nykyinen pääministeri,sosdem ja entinen pääministeri mod. tyrmistyivät. Valtava molemmillta tahoilta mediahyökkäys Yhdysvaltoja vastaan, kuinka rauhallista on. Suomestakin piipersi ex-pääministeri Stubb (missä hän muuten on, tämä Pridekulkueessa marssinut ja toinen marssilla ollut kaverinsa Männistö? hävinneet Suomen kartalta). Ei kannata nousta Raamatun opetusta vastaan.

      Niin, mitä tekevät PM. Person ja ex-pääministeri, joka kysyi kysyi vulkaaristi, mitä tämä Trump on pössytellyt? Häpeällistä syytöstä. Mutta kun faktat loppuu, niin konstit alkavat myös Ruotsissa. Entä Suomessa? Ilmeisesti seuraavat perässä. Talouselämälle pörssiuutiset ovat jatkuvasti plussalla. Trump uskoo Israelin Jumalaan ja häneen uskomalla menestytään. Mutta media haukkuu. Uskon että USA johtaa meitä menestykseen. Toivon että presidentti Niinistö kuuntelee, mitä USA puhuu ja mitä Suomen kristityt välittävät tietoa.

      Kirjotukseni on vain vajaata täydennysta tekstiini 11..11.2016," miksi Trump voitti". Hyvään suuntaan ollaan menossa vaikka nämä vähemmistöt huutavat syrjäkujilla, mutta media uutisoi vääristellen suuriksi tapahtumiksi, ikäänkuin he olisivat enemmistönä. Eivät ole. Trump johtaa. Clintonin suku on hävinnyt liberalistisine aatteineen ja korrupitioineen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe