kokemus säästämisestä

säästöönrahaa

Olipa kerran eläkeläisnainen, jonka ei ollut tarvinnut kotona eläessään koskaan säästää. Sen teki äiti ja siskot. Kun nainen muutti nuorena omaan kotiinsa, koulutuksestaan huolimatta hän ei saanut koskaan vakinaista työtä, joten pätkätöillä hän ansaitsi peruspalkan, ei muuta. Kun olisi pitänyt säästää, hänellä ei koskaan ollut siihen rahaa, se meni niukkaan elämiseen. Kun hän jäi eläkkeelle, elämä muuttui hieman paremmaksi. Tulot kasvoivat 200,00 euroa, eipä muuta, joka meni vuokra-asunnon vuokraan. Olisi pitänyt vanhan talon remonttia ajatellen säästää, mutta mistä. Niinpä otettiin siitä tavallisesta, ruoasta ja vaatteista. Ostettiin kierrätettyjä vaatteita, kirpputorilöytöjä, alennustuotteita. Näin yritettiin säästää, tuloksetta. Tuli allergisen koiran hoitokulut, oma terveys, ja niin edelleen. Nyt tuli pakkotilanne vastaan, rahaa oli löydyttävä jostain. Kysyttiin pankin luottokorttia, ei tippunut. Lopulta vanhuksen ääni kaikui korvissa: Tule totipankkiin, jossa muutkin ovat, älä kannata ulkomaisia pankkeja, saat säästöä. Kun pankki vähensi kokonaan pankkitoimintaa, eläkeläisnainen avasi säästötilin toisessa pankissa ja unohti ottaa verkkopankkitunnukset ja koska pankki vaati kassalla käyjiltä ja rahan nostajilta henkilöllisyystodistusta, nainen ei voinut nostaa rahaa ja sai kuin saikin säästöön rahaa. Muutama euro silloin tällöin oli monta kymppiä kuussa ja monta sataa vuodessa. Näinkin voi säästää. Lisäksi joka kuukausi viisi kymppiä tilille on vuodessa kuusi sataa.

12

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulevaisuuttasäästää

      Niinpä tuollainen naiseläjä yksinään saa säästöön jonkin verran, kun suunnitelmia ei ole säästämisen suhteen. Minä laskin, että 100,00 euroa kuukaudessa on vuodessa 1200,00 ja kymmenessä vuodessa 12000,00. Kun tämän ottaa huomioon, niin tuon naisen ponnistelut säästämisen suhteen eivät olleet turhia. Minä olen kahdessa kuukaudessa saanut 270,00 säästöön ja tavoite on kova. Sen eteen teen töitä ja säästän ajatellen omaa tulevaisuuttani.

      • E220_CDI

        Sama satanen kuukaudessa koko 40 vuoden työiän ajalla osakeindeksiin sijoitettuna tuottaa keskimääräisellä osakeindeksien tuotolla noin 180.000 € eläkesalkun, joka maksaa kestävällä tavalla lisäeläkkeenä muutaman tonnin vuosittaisen osingon pääomaa syömättä.


    • säästöni

      Kiitos kertomuksestasi. Minäkin säästän joka kuukausi. Olen jo saanut sen verran säästöön, että se voittaa ostovimman, jota tunnen jatkuvasti. Minäkin "unohdin" verkkopankkitunnukset. Laskut kirjekuoreen ja pankkiin, niin tulevat maksetuiksi, eikä tunnusten käytöstä tarvitse maksaa. Nyt pullopankki kotona saa myös sisältöä.

      • SäästöNassu

        Jos todella luulet säästäväsi, niin laskeppa mitä 2% vuotuinen inflaatio tekee rahoillesi siellä pankin naurettavalla korkotilillä, tai siellä sinun pullossasi. Kun kattoo tätä tuulipukukansaa, niin en yhtään ihmettele minkä takia demareilla on niin suuri kannatus tässä maassa....


      • xbxbxbxbxbxbxb
        SäästöNassu kirjoitti:

        Jos todella luulet säästäväsi, niin laskeppa mitä 2% vuotuinen inflaatio tekee rahoillesi siellä pankin naurettavalla korkotilillä, tai siellä sinun pullossasi. Kun kattoo tätä tuulipukukansaa, niin en yhtään ihmettele minkä takia demareilla on niin suuri kannatus tässä maassa....

        Inflaatio on kyllä ollut jo useamman vuoden ajan 0.2%... Myös silloin, kun kirjoitit tuon viestisi.
        Taidat itse kuulua surkeaan tuulipukukansaan, joka kuvittelee olevansa suurikin pörssikeinottelija - ja sijoittaa Talvivaaraan tms.


    • palvelumaksut

      Niinkin voi olla, että säästää ilman korkotuottoa, sillä pankkien korot ovat suorastaan hupijuttu. Minä en odota korkoa, eikä inflaatio syö talletettuja ja säästettyjä rahoja. Jos saan pennit possuun ja pulloon, en odota muuta, kuin että ne myös siellä ovat, kun katson seuraavan kerran. Tilille säästäminen voi auttaa, jos ei säästöt mene kalliisiin tilinhoito ja muihin maksuihin, kuten palvelu ja etupaketit pankeissa. Maksan joka vuosi pankkiin 6,40 x 12 = 76,80 pelkkinä etupaketti ja palvelumaksuina. Avasin tilin toiseen pankkiin ja nyt minulla on tili ilman maksuja.

    • Turhakevaintäällä

      Niimpä on, kuten on alkuun kirjoitettu. Minäkin sain säästöön neljässä kuukaudessa 680,00, kun vain jätin kortin ottamatta ja bonustilistä tuli normaali pankkitili, johon ei ollut verkkopankkitunnuksia. Kyllähän säästyi, itsestä oli minulla kiinni.

    • Anonyymi

      Kyllä on säästetty kuinka käy on 5 velatonta asuntosaketta vuokralaiset maksaa kulut vaihdan autoa jok 15 vuosi,

      • Anonyymi

        Lopulta kuitenkin kakille käy hyvin, riippumatta siitä mitä itse säästää ja mitä vuokralaiset maksaa.

        Sama loppu se on kuitenkin kaikilla. Vain perilliset voittavat tuossa, jos niitä on!
        Miksi säästää rahaa toisten tuhlattavaksi?

        Tässä hieman ajatuksia ihmeteltäväksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopulta kuitenkin kakille käy hyvin, riippumatta siitä mitä itse säästää ja mitä vuokralaiset maksaa.

        Sama loppu se on kuitenkin kaikilla. Vain perilliset voittavat tuossa, jos niitä on!
        Miksi säästää rahaa toisten tuhlattavaksi?

        Tässä hieman ajatuksia ihmeteltäväksi!

        Ainakin eläkepäiviä varten kannattaa säästää. Nimittäin eläke on noin puolet palkasta. Joten jos ei ole kyennyt edes työaikana säästämään, joutuu rajusti leikkaamaan kulutustaan. Ja tietenkin, jos on paljon säästöjä, voi mennä vuosia etuajassa eläkkeelle viis veisaten virallisesta eläkeiästä.

        Ja ei ole mitenkään harvinaista, että tulee yllättäen monen tonnin ylimääräinen kulu. Ja tällaisia tapahtuu käytännössä kaikille jossain vaiheessa. Jopa kymppitonnin säästöjen katoamiseen ei kovin kummoista vastoinkäymistä tarvita.


    • Anonyymi

      säästän minäkin , kokemuksesta kerron että omat säästöni valuivat miniän perheelle joka perusti niillä rahoilla kuljetusliikkeen , voivat paksusti , ainoa eronnut poikani elää köyhyysrajalla ja nälissään jossakin mörskässä alivuokralaisena , autonsa vanha rämä
      jota ei saanut katsastettua , poika ofottaa että äiti aina auttaa kun on ennenkin ostanut
      hänelle auton , kerjääminen ei lopu koskaan , miksi siis säästää kun ne päätyy kuiteskin
      vieraille

    • Anonyymi

      Onnistuu, mutta ei aina eikä kaikilla. Minä en pienellä eläkkeellä ole voinut suuremmin säästellä, mutta jotain mikä vastaa säästöä olen saanut kuten bonuskortin. Äitini säästi muun muassa silmälasirahat pelkästään bonusrahoilla.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1625
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe