Erilaiset ruokakassipalvelut, kokemuksia?

IlmiötäIhmettelevä

Moniko on kokeillut jotain ruokakassipalvelua, jossa kotiin saa esim. valmiiksi kerätyn ostoskassin tai sitten on jopa niitä, joissa on mukana reseptitkin, kuten Sannan ruokakassi?

Melko kalliilta tuntuvat useimmat.

Ymmärrän kassipalvelun käytön siinä tilanteessa, kun esim. itse on sairaana, tai vaikka jalka kipeänä, tai äitinä vaikka kova kiire töissä tai itse lähtemässä työmatkalle ja haluaa varmistaa perheelle ruoat tms.

Olen toisaalta kuullut, että valmiiksi kerättyihin kasseihin laitetaan usein nahistuneita vihanneksia ja hedelmiä?

Käytätkö tai käyttäisitkö ruokakassipalvelua, ja jos, niin miksi?

Onko tällainen palvelu tarpeen?

Keskustellaan!

10

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämän-kevät

      Siinä vaiheessa kun tuollaista kassia tarvitsee on asiat jo todella huonosti.

      Jos se on muovipussi, niin voihan sen pään ympärille kietoa.

      Seuraavaksi tarjotaan varmaan valmiiksi purtua ruokaa pilttipurkissa jne.

      • pienipaikkuntalainen

        Onhan uusavuttomille jo valmiiksi pilkottua lenkkiä, murekepötköjä, ruskistettua jauhelihaa, ja nyt karmein kokemus oli se merimiespihvi. Ostin uteliaiseuuttaan -30% semmosen. Mautonta ja sitkeää lihaa.
        Ainoa kassi mitä täällä haetaan on eu.
        Ei ole kallis, ilmainen.
        Muut ruoat ostan lähimarketista ja kauppa-autosta, kannatuksen vuoksi.

        Jos jollekkin tilaisi niin mummolleni joka asuu toisella paikkakunnalla jos ei itse
        pääse kauppaan.

        Kaupassa kyllä keräillään välillä joillekkin valmiiksi ostoksia ja kauppias vie kotiin,
        mutta siinä saa sitten itse määritellä mitä tuotteita haluaa.


    • IlmiötäIhmettelevä

      On tämä kyllä aika jännä. Malli tälle on kaiketi kopioitu ulkomailta, maista, joissa oikeasti on palvelukulttuuria...? Ja lyhyemmät välimatkat.

      Voisin kuvitella, että esim. suuremmissa kaupungeissa ruuhkavuosiaan elävät uraäidit voisivat olla asiakkaita jollekin trendikkäälle kassipalvelulle. Ja sitten vanhukset, jotka eivät enää itse pääse kauppaan.

      Itse ainakin olen niin itsepäinen, etten halua kenenkään muun valitsevan ruokaostoksia puolestani, vaan haluan omin käsin ja silmin valita ostokseni.

      • pienipaikkuntalainen

        Meillä vanhuksille tosiaan vie kauppias tai lämpimän ruoan lounasravintotola. Siellä vaan palvelu on aika surkeeta, taisiis kun muut syö noutopöydästä, vanhus saa samaan hintaan melko kökköset eväät.

        Työn puolesta (kotihoito) sitä joskus katselin... hintaan 5.90 pahviboksissa on 1 peruna, vähän ruskeaa kastiketta, jokunen onneton lihanpala. Salaatti: kiinankaalia ja pari kurkunpalaa, viipale tomaattia. Ja sitä punajuurta.. voi ristus.. ne jotka ei pysty syömään ja ilmottaneet sitä on silti. Leivät ilman levitettä ja leikkeleitä. Ei mitään juomaa. Ruoat on kylmenneet.

        Jos noutopöydän hinta on 7.90 niin tuo on ala-arvoista. Niitä ruokia ei edes otettu sieltä.

        Jos oisi ollut enempi kun tunti aikaa per paikka, oisin itse käynyt hakemassa kaupasta ja tehnyt parin päivän annoksen kerralla, vaikka keiton tai kiusauksen. Ostanut leivän päälle muutakin kun ylähuulen ja piimät ja maidot ja kahvit.
        Se aika menee ihan perushuoltoon, ehkä ennättää käyttää pesullla, lääkkeet, puhtaat vaatteet, pikasiivous, ja jutustelu miten oot voinut.

        Kaikista eniten tämä otti päähän sotaveteraanien osalta.

        Heille voisi noita valmiskasseja antaa vaikka ilmaiseksi.

        Hirveetä sympatiaa en tunne kiireistä uraäitiä kohtaan....


      • IlmiötäIhmettelevä

        Hei, vanhusten ruokahuollon ala-arvoisuuden tiedämme toki kaikki. Tähän ketjuun odottaisin kuitenkin vastauksia niiltä, jotka ovat käyttäneet erilaisia kauppa-/ruokakassipalveluita, omalla rahallaan. Miksi, ja miten toimi, hinta/laatu, jatkuuko, kannattiko jne.

        Ei siis sotketa tähän vanhusten ruokahuoltoa/kotipalvelua yleisesti.
        Sen sijaan, jos vanhus itse tai hänen lähipiirinsä tilaa vanhukselle jonkin yksityisen ruoka-/kauppakassipalvelun kautta ruoat, on se OK, ja keskustellaan laadusta, hinnasta, toimitusajoista, palvelusta ym. tässä ketjussa.

        Yleensäkin minua kiinnostaisi tietää, missä elämäntilanteessa ja missä iässä ihmiset noita valmiita kauppakasseja hankkivat?


    • jalka_paketissa
    • MinäEn

      Käytättekö jotain kassipalvelua nyt joulukiireissä?

    • mummunmummu

      Tytär käyttää kassipalvelua , kassit haetaan kerran viikossa. Palvelu maksaa viisi euroa keruukerralta. Tytär sanoi, että hänen aikansa on kalliimpaa kuin kaupan myyjän aika, hän ei halua juosta tuntia ison Prisman käytäviä, vaan tilaa netissä viikon ruoka- ja muut tarvikkeet perheelleen. Ne kassit, jotka minä olen purkanut ja tarkistanut, ovat olleet hyvää tavaraa, ei nahistuneita eikä päiväysvanhaa, lasku on pitänyt paikkansa. Suunnitelmallisuus on myös tuonut säästöä ruokalaskuun ja vapaa-ajan lisääntyminen on ollut kiireiselle ja stressaantuneelle perheenäidille tarpeen.

    • Vaihteluaruokiin

      Meille tuli juuri tänään ensimmäinen Sannan ruokakassi. Ainekset tuoreita ja hyvälaatuisia. Ja eka ruoka ainakin oli todella maistuvaa. Reseptit saa aina etukäteen niin voi tarkistaa ja hommata jos puuttuu joku mauste vaikka kaapista. Ainoa miinus on tuo korkeahko hinta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3791
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3585
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3522
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2209
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2201
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1957
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1937
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      180
      1728
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1403
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1342
    Aihe