Metallia naamassa

Läviste

Kävi syksyn aikana paikallisessa prismassa ja kas kummaa, kun kassaaa oli näpyttelemässä naama lävistyksiä täynnä oleva henkilö?
Kuuluvatko ne työasuun? Monen työpaikan asiakaspalvelussa on omat norminsa työasusta.
Asiahan ei minulle tietenkään kuulu, mutta lävistykset eivät siinä laajuudessaan asiakaspalvelijalle kuulu, erittäin epäsiistiä.

Työnantajalta lähtenyt mopo käsistä.

20

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No voi jumalauta.... ei työnantajalla ole mitään sitä vastaan (kauppiaalla) jos työntekijällä on muutama lävistys. Luulen että kärjistät asiaa "naama täynnä" sanonnallasi. Mitä tekemistä kasvolävistyksillä on työasun kanssa? Sitten ymmärrä jos niitä lävistyksiä on tosiaan paljon mutta luulen että liioittelet koska silloin ei moni työnantaja ota palvelukseen. Tervetuloa nykypäivään! PS. Minuakin hoiti kerran sairaalassa lääkäri jolla oli molemmat kädet tatuoitu ja tatuointien kärjet nousivat kaulalle asti.... tekeekö se lääkäristä epäpätevän? Hyvin hommansa osasi.

    • ihansiistiä

      Jos myyjä on asiallinen ja hyväkäytöksinen, saa hän mielestäni olla minkä näköinen tahansa.
      Kysymyksessi "kuuluvatko lävistyskorut työasuun" on lapsellinen ja osoitteleva.

    • VinkuuVinkuu

      Keskustelu kuvaa hyvin lappeenrantalaisia jäytäviä suuria ongelmia.

      ...vähän samankaltaista ininää kuin tyyliin "...kun kaupan hyllyssä oli viittä eri merkkiä makaroneja, mutta juuri se minun käyttämäni makaronimerkki sieltä puuttui niin aion valittaa asiasta paitsi myymälän johdolle niin myös kuluttaja-asiamiehelle sekä mahdollisesti EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen."

      Todellisuudessa teitä valittajia saa tosi suurissa asioissa kusettaa loputtomasti, teidän sitä edes huomaamatta.

      • Olio-

        Hah! Ite oon huomannut että lappeenrantalaiset on kovia kyllä kyttäämään ja arvostelemaan selän takana..itselläni on lävistyksiä/ tatuointeja ja olen nainen ja vieläpä hoitaja 😃👍joten kyllä tuolla kylillä muutoma niskansa nurin taittaa, kun huomaavat jommat kummat.. myös erikoinen pukeutuminen tuntuu olevan joillekin silmien pyörittelyn paikka.. va vedäppäs strokin tyyliin torin asfalttiin, kunnon väki joukossa niin eipä silloin perkele kukaan "näe mitään" tai saatika auta!! Näin täällä 😁


    • aaskap

      Olen samaa mieltä. Asiakaspalvelijan kuuluu olla siisti.
      Ja kai nyt jokainen ymmärtää, että van vajaat ottaa tatuoinnin tai lävistyksen naamaan, näkyville.. vaikka olis lääkäri.

    • maahinen123

      Tiedän ketä tarkoitat, ja hän on kyllä itse mukavuus asiakaspalvelijana, hymyilevä ja tervehtivä. Mieluusti hänen kassalle menen asioimaan.
      Ja kannattaako sinun yöuniasi menettää siitä, jos jollain on lävistyksiä ja tatuointeja. Vai haluaisitko kenties itsekin ottaa, mutta et uskalla?

    • Nimekäs

      Suosittelen lämpimästi vierailemaan välillä muuallakin Suomessa, ottamaan pään perseestä ja katsomaan ympärille. Sen jälkeen voit laittaa pään takaisin sinne hanuriin ja pohtia omaa pienisieluisuutta ja kapeakatseisuutta. Ja kannattaa vielä pohtia sekin pointti että mikä tarve on arvostella ihmisten ulkonäköä, onko oma peilikuvasi jotenkin outo?

    • Öynap

      Lävistykset ovat epähygienisiä...hyi hitto..Eivät kuulu palvelualalla työskentelevien naamaan.

    • hiiiiviö

      Kiinnostaisi tietää aloittajan ikä, se kertoisi ehkä jo jotain. Nimittäin ku on huomattu, että joillekin seitsemänkymppisille saattaa olla jo pelkkä pieni nenäkorunappikin hirmuinen kauhistus.

    • Harashooo

      Pääasia ettei ole venäläinen. Kyllästyttää kun joka kaupassa istuu kassoilla hoono soomi puhuvia maatuskoita. Mistä hitosta niitä riittää ja töitä näyttää löytyvän toisin kuin kantasuomalaisille.

      • manimanimani

        Johtuiskohan ilmiö siitä, että hoonoo soomee puhuville maatuskoille riittää pienempi liksa, kun taas monet kantasuomalaiset meinaavat, että jos ottaa työtä vastaan, niin pitää tienata saman kuin johtajat.


    • Palvelupelaa

      Mina menen aina kyseisen kassan jonoon. On yhta hymya ja asiakaspalvelu paikallaan!!!

    • voihPerklll

      mulle on ihan sama vaikka mua rahastaisi karvainen apina, kunhan saan vain ostokset maksettua, voi sua pikkusieluista piiperoa....

    • TaasSeminäminäminä

      Minä itse en lävistyksiä ottaisi yhtäkään, mutta ei minulla ole mitään sitä vastaan, jos joku ottaa tai on ottanut lävistyksiä. Minä olen oma yksilö ja toiset ovat omia yksilöitään. Jokaisella on ne omat jutut ym. jotka vaikuttavat elämässä tehtäviin päätöksiin. Kuka ottaa lävärin, kuka tatuoinnin, toiset seuraavat muotia, toiset eivät todellakaan seuraa muotia jne. esimerkkejä voisi luetella loputtomiin. Ihmisten pitäisi olla suvaitsevaisia ja ymmärtää sitä, ettei kaikki tee asioita niin kuin minä itse teen. Monilla on valitettavasti se vika, että ei sallita sitä, että joku tekee asiat toisin kuin mitä itse tekee, ja sitten ollaan vaatimassa, että toisten pitää muuttua. Yritetään takoa muita siihen omaan muottiinsa. Liikaa on kyttäämistä, arvostelua ja halua säännöstellä muiden elämää.

    • kassasetä

      Tuli syksyllä kassalle vi**umaisen näkönen haahka, joka katseli paria lävistystäni kauhistellen niinkuin olisi itse Saatanaa silmäillyt. Huuli väpisten maksoi ostoksensa ja mennessään toivotti Jeesuksen siunausta.
      On se ihme ettei osaa kaupassa käyttäytyä, vastata tervehdykseen ja mutisematta isämeidän-rukousta noukkia niitä ostoksia hihnalta. Ja asiahan ei minulle kuulu, mutta trenssitakki, huopaknalli ja liukuesteet kengissä ovat epäsiistit, not cool.

    • eisiinämittää

      en meinannut jaksaa kommentoida, mutta kait jotain "heitettävä" tähän keskusteluun, kun tämä on ihan arkipäiväinen asia. Itseäni ei haittaa ulkoiset tekijät asiakaspalvelijalla, riittää kunhan ihminen hoitaa työn asiallisesti ja hyvin eikä sen pitäisi antaa vaikuttaa toisillekkaan nuo ulkonäkö jutut. Tosin ymmärrän jos ikää vähän enemmän, että nykyajan kuviot poikkeavat täysin vanhemmista ajoista ja siinä voi olla joillekkin paljon "sulateltavaa" mutta kannattaa pitää mieli avoinna ja keskittyä mielummin siihen millainen persoona on kuin töllätä ulkonäöllisiä juttuja.

    • epäsiistiäoli

      Pari vuotta sitten menin prisman kassajonoon jossa oli kassana nuori mies, jolla oli käsivarret täynnä viiltely arpia. Ja lyhythihainen paita päällä. Eihän ne periaatteessa haittaa, mutta itse en haluaisi julkisella paikalla asiakaspalvelutyössä toitottaa kaikille psyykkisistä ongelmista. Vaikka olisivatkin menneessä aikamuodossa. Mutta nuorethan tuntuvat jopa kehuskelevan näillä viiltely arvillaan ja se on jonkunlaista meriittiä ilmeisesti cv:ssä. Ihmettelen s kaupan kriteerejä henkilökunta valinnoissa ja perehdytyksessä.

    • Kamalaaa

      Mites sitten vihreät tai siniset hiukset? Kamalaa.,

    • pikkusieluja

      Onhan se nyt hirveempää, että kaupan kassalla työskentelee henkilö, jolla niittejä naamassa ja tatskoja siel sun täällä kuin se että joku ryöstää ja hakkaa mummon matkalla kaupoilta kotiin. Se henkilö siellä kassalla kuitenkin hankkii työllään toimeentulonsa.
      Ihan turha pällistellä ulkonäköasioita, kun kuitenkin tärkeämpää on se, että millainen ihminen muuten on. Ihmisen teot ratkaisee eikä ulkonäkö.

    • vakiasiakas

      Kyseinen myyjä on parhaita kassoja: aina hymyilevä ja ystävällinen. Vaikka melko konservatiivi kaikessa yleisesti ottaen olenkin, ei tämä asia ole minua koskaan häirinnyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe