Mies ei käytä enää vihkisormusta

heleeeeena

Ollaan oltu 25v naimisissa ja tämän vuoden aikana mies on lakannut käyttämästä vihkisormusta. Kysyin siitä mutta en saanut selkeää vastausta. Pitääkö mun alkaa ajatella että miehellä olisi joku toinen? Muutenkin ehkä on sellaisia merkkejä ilmassa..

53

2063

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sormuksettomat

      Olen nainen ja itsekään en käytä vihkisormuksia kuin juhlissa, jos sitten sinnekään ne muistan etsiä. Silti yhdessä sen rakkaan kanssa niihin juhliin mennään ja hänkään ei sitä arkisin pidä. Oma syy pitämättömyyteen on hygienia ja joskus nivelet on olleet niin turvonneet, ettei ole voinut edes juhlissa käyttää.
      Omaa puolisoa ärsyttää haukkanaiset, jotka metsästää ja kyllästyi kuuntelemaan sitä, että sormus on vain hidaste.

    • 7268

      Syitä voi olla moniakin mutta sinun tapauksesi herättää ymmärrettävästi epäilyjä, mutta eihän sivullinen voi tietää.

      Oman sormukseni laitoin hyllyyn pari viikkoa vihkimisen jälkeen enkä ole sitä sen jälkeen pitänyt.
      Vaimoni jätti samoihin aikoihin toisen sormuksen pois ja toisenkin joskus myöhemmin.

      Minusta sormuksen tapainen symboli on merkityksetön!
      Omat sormeni ovat hieman "porkkanamalliset".
      Sormusta, rannenekelloa eikä mitään kaulavitkutinta voi pitää harrastuksessani joten on selvintä jättää ne kokonaan pois käytöstä.
      Tosin kello oli tarpeen vielä työelämässä ollessa.

    • heleeeeena

      No siksi juuri herättää epäilyksiä kun on sitä koko liiton ajan pitänyt ja nyt pitää edelleen rannekorua ja kaulakorua mutta ei sormusta. Hölmöä kun en saa suoraa vastausta häneltä itseltään ja sekös vielä epäilyäni lisääkin

      • epämiehekästä

        Ranne- ja kaulakoru miehellä? Yök. Ehkä hän pyristelee pois epämiehekkäästä olotilasta ja aloitti lopettamalla sormuksen käytön. Seuraavaksi lähtee rannekoru ja sitten kaulakoru.


    • selvää

      Pistä ulkoruokintaan eli ero.

      • sumeeta

        Ota pää pois perseestä ennen kommentointia niin ei tarvitse kärsiä niin paljoa myötähäpeää.


      • Kapeeta

        Ei se mahdu enää kun siellä on sun iso perunapää, perseessä vaan ei mun.


    • exkeittiöekspertti

      Jos ukkokullallasi olisi joku toinen, niin voisihan hän silti pitää sormusta sinun nähtesi.

      Ukko on vain saanut kyllikseen kiukutteluistasi ja päätti näyttää sulle että lähtö tulee ellet siisti käytöstäsi.

      • Tutut-oireet

        Jep, lopun alkua. Jokainen työstää tulevaa eroa eri tavalla, esimerkiksi pikku hiljaa. Seksi minimiin, seksi pois kokonaan, sormus pois jäädäkseen, etääntyminen, välinpitämättömyys, vastaukset jotakin mutinaa jne. Kun hetki on H, kamat kassiin ja menoksi. Omaisuuden järjestely sitä ennen.


      • Aamutuimaan

        Pakko kommentoida: joka sana totta.


      • pahatmerkit

        Totta on. Nyt tyttö jäitä hattuun, koska kohta kyyti on vielä hyisempää. Järjestele omat asiat kuntoon. Tuo tyyppi häipyy kuin pieru saharaan järjesteltyään rahat jemmaan, uuden asunnon yms. On niin totta vaikka olisitte pollet 30v yhdessä.


      • miehenä_siis_näin
        Tutut-oireet kirjoitti:

        Jep, lopun alkua. Jokainen työstää tulevaa eroa eri tavalla, esimerkiksi pikku hiljaa. Seksi minimiin, seksi pois kokonaan, sormus pois jäädäkseen, etääntyminen, välinpitämättömyys, vastaukset jotakin mutinaa jne. Kun hetki on H, kamat kassiin ja menoksi. Omaisuuden järjestely sitä ennen.

        Toi on tota naisten ajatteluu, mulla ei ole ollut kihlasormusta sormessa 23 vuoteen ja kihloissa olen ollut 25 vuotta. Syitä on mm. sormien turvotus, käsien pesu ja muu touhuilu. Mitä turhia ei se sormuksen pito tai pitämättömyys suhteen tilaan vaikuta. Järki ja terve ajattelu pitäis toimii.


    • eronnutmiesvaan

      Minä jätin sormuksen käytön, kun alkoi avioliitto tuntua merkityksettömältä ja haudoin ajatuksia erosta. Meni muutamia vuosia ja nyt olemme eronneet. Naimisissa oltiin yli 24 vuotta. Sellaista se elämä on.

    • FairyTailGoneBad

      Minä laitoin sormukset hyllylle kun mies yhdessä suunniteltujen 25 vee yhdessä suunnitellun juhlistamisen asemasta päättikin käydä ostamassa seksiä. Nyt ollaan oudossa kämppäkaveri tilanteessa kunnes saan luuni kasattua eli eropaperit vetämään.

      • Luonnollinenolotila

        Ei tuosta nyt tarvitsisi vetää herneitä nenään , miehen pikku hairahduksesta sehän on luonnollista meille miehille


    • turhasymboli

      Kyllähän tuo yhtäkkinen käyttämättömyys herättää epäilyksen. Meillä sormukset olivat käytössä pääsääntöisesti kodin ulkopuolella liikuttaessa, mutta jos joskus unohtui niin ei herättänyt ihmetystä. Sen sijaan kun löysin puolison sormuksen autosta, niin eipä ole kumpikaan sen koommin sitä käyttänyt... Kannattaa nostaa kissa pöydälle jos haluat saada selvyyttä asiaan.

    • 0203

      Saattaa johtua ihan työnkuvasta. Itselläni jo kolme sormusta kulunut poikki. Tai jos on esim. sähkömies niin sormus johtaa ikävän hyvin sähköä. Ja vaikka se olisi nykymallin mukainen nikkeli-kupari-sinkki sormus, niin sekin johtaa pahuksen hyvin sähköä.

    • Pjoooo

      Jos sormuksen tarkoitus on osoittaa merkkiä varattuudesta,niin eiks polttomerkki vaikka otsassa toimisi paremmin ;P
      Sormus ei tollasena merkkinä toimi,kun sen voi ottaa aina pois ku haluaa esittää sinkkua.
      Ite oon kerran ollut kihloissa, en tykänny pitää, epäkäytännöllinen.
      Sillonen muija piti fritsuilla huolen, et kaikki ties et sillä on joku ;D

    • Meillä vaimoni on jättänyt sormuksensa pois. Yhdessä olemme olleet yli 25 vuotta, joista viimevuodet lähinnä kämppäkavereina, vaimoni toiveesta.
      Joskus kysyin syytä sormuksien pois jättämiselle, niin sanoi jättäneensä ne erään sairaalareissun takia (totta), mutta ei mitään syytä, miksi ei laittanut niitä takaisin.

      • raxxxa

        Käytätkö itse edelleen sormusta?


      • raxxxa kirjoitti:

        Käytätkö itse edelleen sormusta?

        Kyllä käytän, koska mulle se on symboli jostain sellaisesta, joka avioliitostani on puuttunut jo vuosia.
        Siis merkki sitoutumisesta puolisoon, rakkaudesta, hellyydestä, seksistä yms.
        Ehkä vaimoni ei tunne samoin, eikä siksi käytä sormuksiaan?


      • Sormus.pois
        mikatre66 kirjoitti:

        Kyllä käytän, koska mulle se on symboli jostain sellaisesta, joka avioliitostani on puuttunut jo vuosia.
        Siis merkki sitoutumisesta puolisoon, rakkaudesta, hellyydestä, seksistä yms.
        Ehkä vaimoni ei tunne samoin, eikä siksi käytä sormuksiaan?

        Ellet tunne vaimosi rakkautta, eikä teillä ole seksiä, eikä edes seksiä, niin miksi vielä pidät sormusta?
        Teidän liitto on loppu, eikä parane, vaikka sinä sitä haluaisitkin.
        Jätä sormus pois, niin et karkoita naista, joka myös tahtoo samaa kuin sinäkin.


      • harmaaarki

        Niin ollaan mekin naiseni "toiveesta" vain kämppiksiä nykyään. Ensin jäi sormus pois sitten seksi ja varmaan jatkoa seuraa...


    • eläkeläisukko

      Olemme olleet yhdessä nyt 42 vuotta ja siitä aviossa 38 vuotta. Kumpikaan ei ole koskaan käyttänyt sormusta. Vaimo ei voinut pitää sormuksia työnsä vuoksi, ja minun sormus meni rikki työkoneeseen jo heti avioliiton alkuvaiheessa eikä sitä koskaan tullut korjautettua.
      Eipä ole kumpikaan käynyt vieraissa, eikä meidän liitosta ole rakkautta, hellyyttä eikä sitä seksiäkään puuttunut. Yhäkin seksi maittaa.
      Ei sormus ole tae uskollisuudesta, eikä se kerro yhtään mitään parisuhteen tilasta.
      Me porskutetaan vaimon kanssa yhteistä taivalta ilman sormuksia samalla intensiteetillä kuin nuorempanakin.

    • Idioottialoitus

      En ole pitänyt sormuksia (edes vihki-) enää pariinkymmeneen vuoteen eikä se ole merkki mistään sen kummemmasta kuin että ne ovat eeerittäin epähygieeniset kapistukset. Kaikilla työpaikoilla niitä ei saisi pitääkään mutta on olemassa sillä lailla itsensä tyhjentäneitä tyyppejä, jotka kuvittelevat rakastavansa jotenkin enemmän kun pitävät hilavitkuttimia milloin missäkin kohtaa kehoaan.

    • mitäturhiamiettiä

      Mä en voinut pitää ammattini takia (kihlasormusta), ois voinut tulla pahaa jälkeä enkä ole aiheelliseksi katsonut vaikka ammattikin vaihtui eikä ole avovaimo mitään kysellyt eikä pidä kyllä itsekkään.

    • miteson555

      vai on merkkejä ilmassa luulisi että miehelläi ei voi olla vieraita naisia jos joka ilta imet sen kassit tyhjiksi ja annat sen panna mällit sisään ja viikonlopuisin persreikään
      mutta jos sulla on lukkoperä päälllä niin lulen että kassit tyhjentää joku muu

    • 7268

      Turhaa pähkäilyä sormuksesta mutta pähkäilenpä kuitenkin vaikka en ole sitä pitänytkään.

      Olen päissäni yrittänyt kuvitella syytä tyhjään sormussormeen.
      Jos 40v ukko yrittää tyhjällä nimettömällä viestiä olevansa vapasti "käytettävissä" niin eikö herää ajatus, että ko. ukossa on jotain outoa ja omituista?
      Tuon ikäinen ja vapailla markkinoilla?

      Eikös sormusta reilusti pitävä ukkomies ole turvallisempi vaihtoehto lyhyelle tai tilapäiselle suhteelle verrattuna mahdolliseen poikamieheen?

      Minusta sormuksen piilottelu on suurta ja tarpeetonta pelleilyä. Jopa hyödytöntä?

      • Jokunimimerkki2

        Mitä siinä olisi outoa jos 40 v mies olisi eronnut ja sen takia ei pitäisi sormusta? Eikö noin puolet avioliitoista pääty eroon joka tapauksessa?

        Käsittääkseni perin pieni osuus naisista haikailee lyhyitä tai tilapäisiä suhteita etenkään ukkomiesten kanssa. Eihän sitä pakko ole sen syvempään ryhtyä sinkunkaan kanssa, mutta elämä on helpompaa kun ei tarvitse salailla.


      • 7368
        Jokunimimerkki2 kirjoitti:

        Mitä siinä olisi outoa jos 40 v mies olisi eronnut ja sen takia ei pitäisi sormusta? Eikö noin puolet avioliitoista pääty eroon joka tapauksessa?

        Käsittääkseni perin pieni osuus naisista haikailee lyhyitä tai tilapäisiä suhteita etenkään ukkomiesten kanssa. Eihän sitä pakko ole sen syvempään ryhtyä sinkunkaan kanssa, mutta elämä on helpompaa kun ei tarvitse salailla.

        Jostakinhan se ero on johtunut! Jos syy on ex vaimon niin ukko on valinnut väärin. Jos ukko on vikapää niin asiahan on selvä. Niin tai näin niin aina väärin päin!


    • minnnnnnnha

      En usko että sormuksen poisjättö tehdään sen vuoksi että sillä viestittäisiin että olen vapailla markkinoilla kun ei kuitenkaan (vielä) ole. Vaan ennemminkin siksi että avioliitto ei enää ole samassa merkityksessä mitä oli aikaisemmin.

    • turhanietii_tommoisia

      Jos suhde on kunnossa ei siinä sormusten pito merkkaa. Ite en oo pitänyt 15 vuoteen enkä enää pidäkkään. Silti kaikki kunnossa naiseni kanssa.

    • mikccci

      Täällä nyt paljon kommentoidaan sitä että sormus ei ole suhteen kunnon merkki ettei monikaan ole niin ja niin moneen vuotta sitä käyttänyt. Alkuperäisen kirjoittajan kysymys koskee sitä että sormus on ollut sormessa sen 25v niin MIKSI se nyt on jätetty pois ?!?! Kyllä minuakin asia vaivaisi ja ihmetyttäisi jos puolisoni noin käyttäytyisi. AP, onko selvinnyt mitään?

      • Sormukseton

        Jep, aloittaja olisi saanut mieheltä selvän vastauksen, jos sellainen olisi ollut tarjolla. Mies varmaan valitettavasti kokee, että liitto on jollakin tapaa kriisissä. Itsekin olen saanut hieman epäilyttävää huomiota mieheltä, joka ei enää pidä sormusta, ja löisin vetoa sen puolesta, ettei sormuksettomuus johdu mistään yhtäkkiä puhjenneesta allergiasta.


      • fhskdhssk
        Sormukseton kirjoitti:

        Jep, aloittaja olisi saanut mieheltä selvän vastauksen, jos sellainen olisi ollut tarjolla. Mies varmaan valitettavasti kokee, että liitto on jollakin tapaa kriisissä. Itsekin olen saanut hieman epäilyttävää huomiota mieheltä, joka ei enää pidä sormusta, ja löisin vetoa sen puolesta, ettei sormuksettomuus johdu mistään yhtäkkiä puhjenneesta allergiasta.

        Kyllä se voi johtua yhtäkkiä puhjenneesta allergiastakin, nimittäin kakkosallergiasta. Suurennutin sormuksen, kun sen valitettiin puristavan, tuli sen verran löysä, että jäi kakkosen toosaan. Sen verran paha reaktio, ettei sitä enää sormeen haluttu. Ainoastaan kakkonen hihitteli, muut saivat pahan allergisen reaktion.


    • Sideon

      On tosiaan eri asia kun yhtäkkiä luopuu sormuksen käytöstä.Itse ottaisin myös sormuksen pois ja seuraisin reaktiota.
      Meillä kävi niin ,että mies loukkasi sormensa ,siihen kasvoi rusto eikä enää mahtunut. Minä luovuin sormusten käytöstä työni takia .Se oli hänelle minun yllätykseksi kova paikka. Ymmärsi toki syyn ,mutta silti .Ja tosiaan käytin monta vuotta sormusta mieheni jälkeen. Nyt en enää oikein osaa pitää enää.

    • eienääsormusta

      Minulla oli jo alun perinkin liian pienet sormukset. Mieheni piti suurennuttaa ne, mutta unohtui aina vaan. Nyt olen ollut 15 vuotta ilman sormuksia, enkä varmaan osaisi enää pitääkään.
      Mieheni on käyttänyt aina sormusta. Hänen ensimmäinen sormuksensa oli taas liian suuri ja hukkui järveen. Hän osti heti uuden, mutta ei silloinkaan muistanut suurennuttaa minun sormuksiani. Ai, miksikö en suurennuta niitä itse? No, en koe tarpeelliseksi viestittää olenko naimisissa vai en.
      Mutta jos mieheni yhtäkkiä jättäisi sormuksen pois en kattelis yhtään. Tietäisin heti, että jotain on tekeillä, koska hänelle sormuksen käyttö ja näyttö on tärkeää. Hän haluaa viestittää olevansa naimisissa.

      • Eijunalauta

        Mikään ei ole niin kieärä kuin immeinen. Aivot korkkiruuvilla(ko?).


    • Jörö-paska

      Naiselle ostetaan vihkisormus,mies joutuu kihlasormuksella menemään hautaan
      asti.Monesti vielä käy niin että mies maksaa koko lystin.Yleensä ostetaan vain yksi vihkisormus joka sitten on naisen sormessa merkkinä jostain.Hyvän makuisesta "Omenasta"Käärmeestä.Sinuna kulkisin miehesi rinnalla valittamatta,olet kumminkin
      pääsyt niin arvokkaaseen asemmaan avioliitossanne ettei siinä sormuksia tarvita.

      • Tasaarvoo

        Nykyisin on joillakin miehilläkin kaksi sormusta, ja meillä minä maksoin sormukset, koska puolisoni opiskeli ja minä jo työelämässä.


    • No vaadi se suora vastaus perkele! Mikä liitto se sellainen on, jossa ei pystytä puhumaan

    • Juss1977

      Lopetin sormuksen käytön, kun tapaturmassa melkein lähti sormi irti. Sormus jäi pyörivään koneenosaan kiinni ja kiskaisi sormen mukanaan. On niitä sormuksen takertumisia sattunut ennenkin, muuta tämä kerta oli niin raju, joten oli viimeinen kerta sormessa. Sormikin paksuni niin paljon, ettei enää siihen mahtuisikaan. Se nyt on ihan sama onko se sormus sormessa vai hyllynreunalla. Ennemmin otan vaikka polttomerkin takamukseeni, ei olis niin kivuliaskaan.

    • shiithappens

      Itse käytin sormusta koko avioliiton ajan. Sormus symboloi hienosti sitä, minkä lupauksen olin tehnyt kumppanilleni, mutta ennen kaikkea itselleni. Olin ylpeä sormuksestani. Sormus ei ollut minulle kahle, vaan mahdollisuus. Ja kumppanillani oli se toinen sormus. Tässä maailmassa, me kaksi. Yhdessä. Vahvempina. Ei toisiamme kahliten, ei toisiamme alistaen, ei toisiamme estellen, vaan yhdessä ja yhteisestä halusta, yhdessä olimme enemmän kuin kaksi. Tätä kaikkea sormukseni minulle merkitsi. Enää en pidä sormustani, kumppanini löysi uuden rakkaan, uuden ihmisen tilalleni.

      • hehheh6

        Mites se alku menikään...


      • Merkki-ei-mistään

        Hyvä kommentti "shitillä". Se kertoo juuri tasan tarkkaan mikä merkitys sormuksilla on: ei mikään.


    • heleeeeena

      Kyllä se naisen vaisto vaan oikein kertoi, toinen on kuvioissa.

      • Revisiitä-jososaat

        Toinen voi olla kuvioissa vaikka sormukset olisivat sormessa niissäkin tilanteissa missä ne eivät saisi olla.


    • mietinvaan

      Me jätettiin sormukset muijan kanssa pois jo ensimmäisten vuosien jälkeen, jos jossain käytiin niin muija jaksoi laittaa takaisin minä en. Syynä osin työ ja mukavuus, turha sitä on edestakaisin vatkata. Eiköhän ne kihlat tai avioliitto ole sitä samaa ilman sormuksiakin. Jos joku luulee pitämättömyyttä pettämiseksi on aika epäluuloinen. Ei ole muija kertaakaan epäillyt mun uskollisuutta vaikka olen ollut viihteellä ilman sormusta eikä ole tarvettakaan, kaikki miehet ei petä.

    • Syitä

      Naisena pidin sormukset, vaikka suretti, kun ne töissä- maatiloilla hankautuivat nopeasti rumasti naarmuille. yllättävän hyvin kivet oli istutettu, eivät antaneet periksi paikaltaan, kun tuli sementtiseinä- tai seinänkulmaosumia kiireessä, ja metallikaiteisiin, ym. kolahtelivat.
      On ammatteja joissa on sormustenpito ihan syvältä. Pakko oli tavallaan pitää, että näki selvästi missä siviilisäädyssä olen. Maaseutupitäjissä tapana.

      • Eijunalauta

        Ihan oikeastiko pidät vain iänikuisten kulahtaneitten ja idioottimaisten entisten tapojen takia? Mitään muuta ei ole pakko kuin kuolla. Maaseutupitäjät ja siviilisäädyt joutavat vuonna 2017 hevon hemmetin kuuseen. Käytä järkeäsi - jos sitä on.


    • vaimitä

      sormet meenee pilalle varsinkin pitkässä turhauttavassa liitossa voihan sitä muutaman viikon olla ilman. ei tule niin paljon "lähestymisiä"

    • afoji

      Joka haluaa pettää se käy vieraissa aina kun tilaisuus tulee. Ihan sama onko sormusta tai ei tai olisiko se minkä ympärillä tahansa. Uskollisuus on korvien välissä.

      • Twelvepoints

        Juuri noin. Hyvä kommentti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe