Laturin vaihdon hinta kallein 294 halvin 67,20

kataiju

Autooni Volvo V50 1.6 D vm: 2009 vaihdettiin laturi liikkeessä JL-Autopalvelut Alakorkalontie 10 Rovaniemi. Liikkeen toimitusjohtaja on Janne Lilja.Kyseessä oli vaihtotyö, osat oli minulla itsellä. En ollut sopinut vaihtotyön hintaa sopiessani kyseisestä vaihdosta. Arvioin työajaksi 1 h. minulla on kokemusta korjaamotoiminnasta, olen ollut autokorjaamon työnjohtajan 12 vuotta. Insinööritutkinnon jälkeen olin saman yrityksen palveluksessa eläkkeelle siirtymiseen asti hallinnollisissa tehtävissä vastuualueena ajoneuvokaluston korjaus ja huolto. Vastuualueeni oli Vaasan alapuolelta Utsjoelle asti. Näitä hallinnollisia tehtäviä ajoneuvokaluston piirissä tein 18 vuotta. Hämmästykseni oli suuri, kun hain auton korjaamolta. Lasku oli 294 €, työveloitus 3 h ja testerimaksu 39 €. Autolla oli myös käyty koeajolla. En ollut tilannut auton käyttämistä testerissä, lisätöitä ei saa tehdä ilman tilaajan suostumusta. Autoa ei myöskään laturin vaihdon jälkeen tarvitse koeajaa. Korjauksen onnistumisen näkee kun mittaa auton latausjännitteen. Kilpailutin jälkikäteen vaihtotyön neljältä korjaamolta vertauksen vuoksi. Hinnat olivat. Wetteri 78 € Wetteri on ollut Volvon merkkiliike 60 luvulta alkaen, ensin Rauman Autoliikkeen nimellä, Polar Rengas 69 €, Napapiirin autopurkaamo ja huolto 138 €, Karin huoltokorjaamo oli tarkin hinnoittelussa työaika 0,78 h x 80 €/h =67,20 €. Vaadin hyvitystä laskusta 294 € - Wetterin hinta 78 € = 216 €. Wetterin hinnan otin vertailuun sen vuoksi kun se on ollut merkkikorjaamo 60 luvulta alkaen. Wetterillä varmasti tehdään vaihtotyö asianmukaisesti ja parhaalla mahdollisella ammattitaidolla ja heidän hinnassa on mukana kaikki vaihtotyöhön kuuluvat toimenpiteet. Hyvitysasiaa hoidin ensin itse, minkäänlaiseen hyvitykseen ei suostuttu. Janne Lilja perusteli asiaa sillä ettei heidän hintaa voi varrata jollakin nyrkkipajalla tehtyyn vaihtotyöhön. En ole ennen kuullut kenenkään väittävän että Wetteri on Volvo huoltojen nyrkkipaja. Kuluttajaneuvojalla oli vaikeuksia saada liikkeen toimitusjohtaja Janne liljaan yhteyttä, ensimmäinen yhteydenotto onnistui, Lilja lupasi selvittää asiaa, mutta sen jälkeen häneen ei saatu yhteyttä. Monen yrityksen jälkeen Liljaan saatiin yhteys ja hän ilmoitti, että minkäänlaiseen hyvitykseen ei suostuta. Asia etenee nyt kuluttajavalituslautakuntaan, todennäköinen päätös on että hyvitysvaatimukseeni tehdään myönteinen päätös. Kuluttajavalituslautakunnan päätös on kuitenkin suositus, se ei ole lainvoimainen päätös kuten käräjäoikeuden päätös. Kaikki liikkeet eivät noudata heidän päätöstään 80 % noudattaa. Todennäköisesti kyseinen liike ei sitä noudata. Vien asian käräjäoikeuden ratkaistavaksi, oikeudenkäyntikulut ovat tuhansia euroja, mutta jos ratkaisu on minulle myönteinen, niin hävinnyt osapuoli velvoitetaan maksamaan minun oikeudenkäyntikulut. Minulla on myös jo vakuutusyhtiön päätös oikusturvavakuutuksesta, että hävitessäni asian vakuutusyhtiö maksaa minun kuluni. Omavastuu on 200 €. Otan sen riskin, minulla on vakaa käsitys, että minun mahdollisuus voittaa asia on 99,9 %.

168

2876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V50

      Todella törkeää hinnoittelua, uskomatonta.

      • jfjfhjfhhjfdg

        On jo niin vanhahko että kannattaa jo Pärnäsellä tai itse vaihtaa.


    • tyhmäasiakas33

      Viisas ihminen olisi tietenkin kysynyt hintoja ennen korjaamoille vientiä ja viennyt sitten halvimpaan eikä kalliimpaan paikkaan. Ei tuo nyt niin varmaa ole, että voitat koska jokainen yrittäjä saa itse määrätä työnsä hinnan. Testerihinnan saat takaisin aika varmasti.

      • Taitaa olla JL-Autokorjaamon viesti, he kirjoittelevat nimimerkin takaa ja ottavat kantaa. Alan asiantuntijana en millään osannut arvata, että he laskuttavat lähes nelinkertaisen hinnan esim: Karin Autokorjaamoon verrattuna. Kilpailutin jälkikäteen saadakseni vertailun. Siteeraan: Kilpailu ja kuluttajavirasto/auton huollon ja korjauksen virheet: Jos korjauksen ja huollon hintaa ei ole sovittu, on maksettava yrityksen pyytämä hinta. Hinta ei kuitenkaan saa olla kohtuuton. Hinnan kohtuullisuutta arvioitaessa otetaan huomioon muun muassa työn sisältö, laajuus ja taloudellinen ja tarkoituksenmukainen suoritustapa sekä sopimusajan käypä hinta ja laskentatapa. Hinnan vertailussa Wetteri ei ollut halvin, mutta se on varmasti taloudellinen ja tarkoituksenmukainen suoritustapa korjaustapa ja se on myös sopimusajan käypä hinta. Olen vaatimuksessa ottanut vertailuun Wetterin hinnan. Olet siis väärässä, yritys ei voi laskuttaa mielivaltaisesti moninkertaista ylihintaa. Eikä siitä mitään tulisikaan jos mielivaltainen hinnoittelu olisi sallittua. Läheskään aina ei kysytä korjauksen hintaa alle satasen korjauksesta, niinkuin alan aiantuntijana oletin sen olevan. Tietysti jos olisi ollut kysymys isommasta korjauksesta niin olisin kysynyt hintaa ja ottanut myöskin kilpailevia tarjouksia. Ota asiasta selvää ennenkuin otat kantaa asiaan. Epäilit minun viisauttani, sinä tässä taidat tyhmä olla, kun otat kantaa asiaan jota et ymmärrä etkä tiedä asiasta mitään. Voitan varmasti asian.


      • tyhmäasiakas33

        Ai minäkö olen töissä autokorjaamossa? Ihan olen tavallinen naisihminen joka osaa kysellä tarjouksia autokorjaamoista. Pääsääntöisesti kyllä käytän Napapiirin autokorjaamoa Saarenkylässä. Isommait korjaukset kyllä kilpailutan ja menen halvimmalle.
        Taidat olla väärässä mielivaltaisessa hinnoittelussa. Jokainen yrittäjä saa itse määritellä työllensä hinnan ja asiakas sen joko hyväksyy tai menee muualle.
        Itse taidat olla puupää, kun veit autosi korjattavaksi kalleimmalle firmalle.


      • Korjaamo ? Naisihmistä ei asia voi näin paljon kiinnostaa. Varsinkaan niin, että kirjoittaa törkykirjoituksia asiakkaasta.Hinta ? Sinulla on lukihäiriö. lueta jollekin teksti: Kilpailu ja kuluttajavirasto/auton hollon jakorjauksen virheet. Siinä kerrotaan selvästi, että jälkikäteen ilman sopimusta laskutettu hinta ei saa olla kohtuuton.


      • Katsoin vielä nimimerkin tyhmäasiakas33. Siinä paljastui selvästi, että ihan tavallinen naisihminen ei voi tietää noin paljon ajoneuvotekniikasta kuin hän kirjoittaa, hän kirjoittaa: Testerihinnan saat takaisin aika varmasti. Ei ihan tavallinen naisihminen ole voinut sitä tietää. Eihän hän etes tiedä mikä testeri on ja mihin sitä käytetään. Sitä ei tiedä läheskään kaikki miehetkään, että tietäisi, täytyy olla jonkin verran asiantuntemusta nykyajan autoista. Kyllä se on korjaamon viesti.


      • tyhmäasiakas33
        kataiju kirjoitti:

        Katsoin vielä nimimerkin tyhmäasiakas33. Siinä paljastui selvästi, että ihan tavallinen naisihminen ei voi tietää noin paljon ajoneuvotekniikasta kuin hän kirjoittaa, hän kirjoittaa: Testerihinnan saat takaisin aika varmasti. Ei ihan tavallinen naisihminen ole voinut sitä tietää. Eihän hän etes tiedä mikä testeri on ja mihin sitä käytetään. Sitä ei tiedä läheskään kaikki miehetkään, että tietäisi, täytyy olla jonkin verran asiantuntemusta nykyajan autoista. Kyllä se on korjaamon viesti.

        Kiitos ja kumarrus, korjaamo joka minut ottaisi töihin, olisi hetkessä konkurssissa. Aivan tavallinen naisihminen olen, ikääkin jo aika paljon. Autoista tiedän sen verran, että osaan lukea koetaulua ja viedä auton korjaamolle, jos palaa punainen. Motonetin poika täyttää öljyt ja vedet. Erottajan Shellin poika täyttää tankin ja vie auton pesuun. Korjauksissa käytän siis aika usein Saarenkylän korjaamoa, koska on mukavasti vieressä.
        Oletin, että testeri on joku sellainen tietokonejuttu josta jäin viimeksi kiinni katsastuksessa ja se piti käydä korjaamolla nollaamassa ja maksoi n. 50 euroa, tarkkaa hintaa en muista.


      • tyhmäasiakas33 kirjoitti:

        Kiitos ja kumarrus, korjaamo joka minut ottaisi töihin, olisi hetkessä konkurssissa. Aivan tavallinen naisihminen olen, ikääkin jo aika paljon. Autoista tiedän sen verran, että osaan lukea koetaulua ja viedä auton korjaamolle, jos palaa punainen. Motonetin poika täyttää öljyt ja vedet. Erottajan Shellin poika täyttää tankin ja vie auton pesuun. Korjauksissa käytän siis aika usein Saarenkylän korjaamoa, koska on mukavasti vieressä.
        Oletin, että testeri on joku sellainen tietokonejuttu josta jäin viimeksi kiinni katsastuksessa ja se piti käydä korjaamolla nollaamassa ja maksoi n. 50 euroa, tarkkaa hintaa en muista.

        Miksi olet erityisen kiinnostunut autokorjaamon laskusta ja otat siihen kantaa suurella intohimolla. kun et tiedä ajoneuvotekniikasta mitään ja olet täysin avuton korjaamoasioissa. Haukut kaiken lisäksi minua tyhmäksi. Siinä on jotakin kummallista. Minua ei ainakaan kiinnostaisi yhtään paikallisen ompeluseuran kirjoitus lankojen hinnasta.


      • autonkäyttäjä
        kataiju kirjoitti:

        Miksi olet erityisen kiinnostunut autokorjaamon laskusta ja otat siihen kantaa suurella intohimolla. kun et tiedä ajoneuvotekniikasta mitään ja olet täysin avuton korjaamoasioissa. Haukut kaiken lisäksi minua tyhmäksi. Siinä on jotakin kummallista. Minua ei ainakaan kiinnostaisi yhtään paikallisen ompeluseuran kirjoitus lankojen hinnasta.

        Hyvä kataiju, olen seurannut kirjoitustasi mielenkiinnolla. Erityisesti tämä tyhmäasiakas33 näyttää olevan erityisen kiinnostunut mollaamaan sinua. Haukkuu sinua tyhmäksi ja monella muulla asialla. Ottaa varmaan asian puheeksi paikallisessa marttakerhossa. Sinä ole pärjännyt erinomaisesti noita törkykirjoittajia vastaan. Tietysti asiaan vaikuttaa sekin, vaikka he epäilevät sinua tyhmäksi, niin luin artikkelin lehdestä, jossa oli tutkittu, että insinöörien älykkysosamäärä on samanlainen kuin 20 viisaimman osuus 100. Osaat puolustaa itseäsi, kirjoituksistasi saa semmoisen kuvan, että olet insinöörikunnankin eliittiä viisaudessa. Anna palaa oikein kunnolla, sinä pärjäät siinä.


      • JL-Autokorjaa
        kataiju kirjoitti:

        Taitaa olla JL-Autokorjaamon viesti, he kirjoittelevat nimimerkin takaa ja ottavat kantaa. Alan asiantuntijana en millään osannut arvata, että he laskuttavat lähes nelinkertaisen hinnan esim: Karin Autokorjaamoon verrattuna. Kilpailutin jälkikäteen saadakseni vertailun. Siteeraan: Kilpailu ja kuluttajavirasto/auton huollon ja korjauksen virheet: Jos korjauksen ja huollon hintaa ei ole sovittu, on maksettava yrityksen pyytämä hinta. Hinta ei kuitenkaan saa olla kohtuuton. Hinnan kohtuullisuutta arvioitaessa otetaan huomioon muun muassa työn sisältö, laajuus ja taloudellinen ja tarkoituksenmukainen suoritustapa sekä sopimusajan käypä hinta ja laskentatapa. Hinnan vertailussa Wetteri ei ollut halvin, mutta se on varmasti taloudellinen ja tarkoituksenmukainen suoritustapa korjaustapa ja se on myös sopimusajan käypä hinta. Olen vaatimuksessa ottanut vertailuun Wetterin hinnan. Olet siis väärässä, yritys ei voi laskuttaa mielivaltaisesti moninkertaista ylihintaa. Eikä siitä mitään tulisikaan jos mielivaltainen hinnoittelu olisi sallittua. Läheskään aina ei kysytä korjauksen hintaa alle satasen korjauksesta, niinkuin alan aiantuntijana oletin sen olevan. Tietysti jos olisi ollut kysymys isommasta korjauksesta niin olisin kysynyt hintaa ja ottanut myöskin kilpailevia tarjouksia. Ota asiasta selvää ennenkuin otat kantaa asiaan. Epäilit minun viisauttani, sinä tässä taidat tyhmä olla, kun otat kantaa asiaan jota et ymmärrä etkä tiedä asiasta mitään. Voitan varmasti asian.

        JL-Autokorjaamo <---- säälittävä @utki korjaamo


      • automies35
        JL-Autokorjaa kirjoitti:

        JL-Autokorjaamo <---- säälittävä @utki korjaamo

        JL-Autopalvelut, siellä en autoa käyttäsi. On siellä niin tumpeloa porukkaa ja järkyttävät hinnat.


    • justjooniin

      Karin korjaamosta olen saanut todella tarkan hintaerittelyn itsekin. Minuutilleen eikä sinnepäin ylös pyöristäen. Muutenkin hyvä palvelu. Näin naisena olen huomannut, että moni paikka yrittää vetää kotiin päin, kun eihän naiset autoista ymmärrä...

      • autoileva26

        Minäkin olen saanut hyvää kohtelua Karin korjaamosta ja asialliset hinnat.


      • Nuoriautoilija

        Minäkin olen Karin korjaamon vakioasiakas, siellä on edulliset hinnat ja hyvä palvelu. Nimimerkille kataiju: Älä välitä noista herjakirjoituksista, ne eivät todellakaan voi mitenkään olla todellisia kirjoituksia joiltakin korjaamoasiakkailta vaan ovat korjaamon kirjoituksia.


      • Mie40

        Karin korjaamo on hyvä, Kari on erittäin ammattitaitoinen ja laskutus on asiallista. Minäkin 45 mies käytän hänen palvelujaan.


      • nuoriasiakas

        Käyttäkää Karin korjaamoa, tai jotakin muuta sellaista jossa on järkevä ja asianmukainen hinnoittelu.


    • hähättihää

      Tämmönen julkinen kirjoittelu vähentää ukko mahdollisuuksia voittaa. Ja jos asianajasi tekee sovinnon , vakuutuksesi ei korvaa mitään ja menetät tuplasti autosi arvon. Mutta volvo kyllä kestää

      • JL-autokorjaamo, sieltähän tämä viesti tuli nimimerkin takaa. Kuulo ukko tai akka itse.Tämä julkinen kirjoittelu ei millään tavalla vähennä minun mahdollisuuksia voittaa asiaa. Ei oikeudessa kysytä tai oteta kantaa siihen onko asiasta keskusteltu julkisesti. Tämän tarkoitus on vain tiedottaa asiasta julkisesti. Sitäpaitsi asianajajani ei voi tehdä sovintoa ilman minun lupaani. Kysyin asian häneltä, kun nyt asia tuli esille, täytyy myöntää, että en tullut ajatelleeksi asiaa. Artikkelin lukijoille tiedoksi: JL-Autopalvelut kirjoittelevat nimimerkin takaa herjaavia ja loukkaavia kommentteja myöskin toisella palstalla tällä sivustolla. Sen näkee kun joku ottaa tunnepitoisesti asiaan voimakkaasti ja minua herjaavasti kantaa. En mitenkään usko, että joku joka on täysin puolueeton kirjoittelee tälläisiä kommentteja kuin tämäkin hähättihää on.
        Korostan vielä, että asialla ei ole rahallisesti mitään merkitystä, muutaman satasen tai muutaman tuhannekin lasku ei ole minulle merkittävä. Asiassa on kysymys periaatteesta.


      • tyhmäasiakas33

        Sinä näytät luulevan, että kaikki olemme töissä JL- autokorjaamossa? Varo ettet itse kohta saa syytettä autokorjaamolta.


      • kataiju

        Näin minä kyllä epäilen vahvasti. Viittaan siihen, että lähes kaikki kirjoitukset ovat törkykirjoituksia ja minua herjaavia. Ei täysin puelueeton voi ottaa kantaa noin tunnepitoisesti. Siinä ei ole mitään järkeä.


      • Pylli-täti

        Miksi hintoja ei saa julkaista? Miksi? Onko ne salaista tietoa? Miksi autokorjaamoissa ei ole pakollisena hinnasto, niin kuin monissa muissa palvelualojen firmoissa pitää olla asiakkaan näkösillä? Vai pitääkö olla????

        Liian usein tehdään vaikka mitä muuta, lisähommia, kun ei ole niitä oikeita tilattuja töitä. Mahtaa olla kyseinen pulju hinnoitellut itsensä ulos markkinoilta. Huono kello kauas kuuluu ....jne


    • Läpinäkyvyys

      Julkisia asioita ovat. Kiitos infosta.

      • Kyllä Pylli-täti on osittain oikeassa. Ei ole hinnastoa, mutta ei voikaan olla ei kaikkesta työstä voi laatia yksityiskohtaista ja merkkikohtaista hinnastoa. Se ei ole mahdollista. Siinä Pylli-tätäi on oikeassa, kun hän toteaa:mahtaa kyseinen pulju hinnoitella itsensä ulon markkinoilta. Huono kello kauas kuuluu ...jne


    • tyhmäasiaka33

      Tietenkin hinnat saa julkaista mutta onhan tyhmää etsiä hinnat sen jälkeen, kun on työn teettänyt kalleimmalla firmalla. Oman tyhmyytensä saa tietenkin tuoda julkisesti esiin. Eikä se tyhmyys poistu sillä, että haukkuu minut korjaamon työntekijäksi. Naisenakin ymmärrän sen, että hinnat kysellään etukäteen eikä jälkikäteen.

      • tyhmäasiakas33. Tuon erittäin mielelläni julkisesti ja asiallisesti esille JL-Autopalvelujen viiisinkertaisen laskutuksen. Jokaisen lukijan harkittavaksi jätän sen olenko tyhmä. Eikä älykkyysosamäärälläni ole mitään merkitystä laskun suuruuteen. Autokorjaamon ei saisi laskuttaa tyhmältä asiakkaalta viisinkertaista hintaa. Laskun suuruuteen ei saa vaikuttaa asiakkaan älykkyysosamäärä.


      • Autonainen

        Kyllä nimimerkki tyhmäasiakas on itse tyhmä, niinkuin hän itsekin nimimerkillään asian ilmaisee. Kyllä laskusta saa reklamoida jälkikäteen


    • pikkumersu

      mielenkiintonen aihe ja hyvä että asiasta puhutaan,mulle sattui tässä jokin aika sitten tämmönen hommeli,en viitti kertoa firman nimeä,mutta jos "tiukka"paikka tulee....voin sen paljastaakkin. minulla oli silloin ajoneuvona pikkumersu 170A diiseli....siitä rupes yksi ruisku falskaamaan,mulle kerrottiin,että tiiviste on kaiketi rikki,saa ilmaa...no,jätin mersun remppaan,kysymättä mahdollista hintaa pöljä kun olin ! kun hain mossen pois seuraavana päivänä,niin lasku oli yli 700 egeä...!! osan hinta pari kolme euroa...työn velotus seittemästä tunnista..!!! miten mahollista..? pakkohan se oli maksaa,valituksia ei otettu vastaan....oli kuulemma ollu lujasti ruisku kiinni.....mutta,että seittemän tuntia ammatti mieheltä..tämmönen tapaus,kusetustako...???

    • Katsokaa myös sivulta Suomi24/ajoneuvot ja liikenne/varusteet ja huolto. Kohta luetuimmat: laturin vaihto kallein 294 halvin 67,20. Siellä on vähän samanlainen nais-ihminen kuin tuo tyhmäasiaka33. Hän on myös erityisen kiinnostunut minusta ja keskittynyt haukkumaan minua. Tosin nyt hän on ainakin ollut vähän aikaa hiljaa, kun hänen kirjoituksestaan paljastui, että hän on sukupuolen vaihtaja. Hän on ensin ollut mies, mutta nyt on lakinainen. Katsoin netistä hakusanalla sukupuolen vaihto. Paljastui, että sellisilla on vakava mielenterveysongelma, jota hoidetaan HYKS:n psykiatrian klinikalla ja Tampereen yliopistosairaalan psykiatrian klinikalla. Sinne hakeudutaan lääkärin lähetteellä.

    • mossekin

      meneepä överiksi jo kirjottelu......pysytään edes vähän asiassa...jookos..? autoorjaamoiden hinnoittelusta kysymys...ei hullujen huoneitten hoitomääräysistä...! niille on omat sivut.

      • Nimimerkille Mosse: Mitä överiä tässä on. Lakinaisen kirjoittelu on ollut tosi luokkaavaa ja herjaavaa. Se on täyttä asiaa että hän on sukupuolen vaihtaja , se selviää hänen kirjoituksestaan ja sellaisia hoidetaan mainitsemissani sairaaloissa. Käy katsomassa mainitsemani sivut. Sitäpaitsi, eihän tässä nimimerkkien kirjoittelussa ole koko aikana ollut mitään järkeä. Suurin osa keskittyy haukkumaan ja herjaamaan minua, eikä ota millään tavalla kantaa siihen onko vaatimukseni mahdollisesti oikeutettu. Hullujen huoneen hoitomääräys liittyy lakinaiseen joka on kirjoittanut kymmeniä herjaavia ja luokkaavia kirjoituksia minusta mainitsemallani sivustolla. Hoitomääräyksellä on merkitystä koska se liittyy lakinaisen mielentilaan. Ei tämän sivuston kirjoittajien kannaotoilla ole tosiaankaan mitään järkeä. Minä pysyin asiassa kun kerroin lakinaisen mahdollisista ongelmista. Pysykää kaikki muutkin asiassa ja ottakaa kantaa vain siihen onko hyvitysvaatimus mielestänne oikeutettu ja perustelkaa kantannne hyvin. Perustelkaa sekin hyvin jos mielestänne hyvitysvaatimus ei ole oikeutettu. Älkää arvostelko minun tyhmyyttäni tai viisauttani sekä mitä olisi pitänyt tehdä ennen korjauksen sopimista. Niillä asioilla ei ole mitään merkitystä nyt enää. Asiaa pitää tarkastella ainoastaan siltä pohjalta onko lasku oikeutettu vai ei. Pysykää tiukasti asiassa, ei mitään sivukommentteja. Sopiiko teille näin.


      • automies68
        kataiju kirjoitti:

        Nimimerkille Mosse: Mitä överiä tässä on. Lakinaisen kirjoittelu on ollut tosi luokkaavaa ja herjaavaa. Se on täyttä asiaa että hän on sukupuolen vaihtaja , se selviää hänen kirjoituksestaan ja sellaisia hoidetaan mainitsemissani sairaaloissa. Käy katsomassa mainitsemani sivut. Sitäpaitsi, eihän tässä nimimerkkien kirjoittelussa ole koko aikana ollut mitään järkeä. Suurin osa keskittyy haukkumaan ja herjaamaan minua, eikä ota millään tavalla kantaa siihen onko vaatimukseni mahdollisesti oikeutettu. Hullujen huoneen hoitomääräys liittyy lakinaiseen joka on kirjoittanut kymmeniä herjaavia ja luokkaavia kirjoituksia minusta mainitsemallani sivustolla. Hoitomääräyksellä on merkitystä koska se liittyy lakinaisen mielentilaan. Ei tämän sivuston kirjoittajien kannaotoilla ole tosiaankaan mitään järkeä. Minä pysyin asiassa kun kerroin lakinaisen mahdollisista ongelmista. Pysykää kaikki muutkin asiassa ja ottakaa kantaa vain siihen onko hyvitysvaatimus mielestänne oikeutettu ja perustelkaa kantannne hyvin. Perustelkaa sekin hyvin jos mielestänne hyvitysvaatimus ei ole oikeutettu. Älkää arvostelko minun tyhmyyttäni tai viisauttani sekä mitä olisi pitänyt tehdä ennen korjauksen sopimista. Niillä asioilla ei ole mitään merkitystä nyt enää. Asiaa pitää tarkastella ainoastaan siltä pohjalta onko lasku oikeutettu vai ei. Pysykää tiukasti asiassa, ei mitään sivukommentteja. Sopiiko teille näin.

        Nimimerkki kataijun vaatimus oikeutettu pysykää tiukasti asiassa. Perustelkaa kannaottonne tarkasti olitte sitten hyvityksen kannalla tai ei. Kysykää häneltä tarkennuksia korjauksen kulusta, ne liittyy asiaan. Hävettää noiden herjaajien kommentit jos ne tosiaan ovat oikeita autokorjaamon asiakkaiden kommentteja. Ne voivat olla JL-Autopalvelujen kommentteja nimimerkin takaa kuten hän epäilee. Epäilystä tukee se, ettei herjaavissa kommnenteissa ole mitään järkeä, ne ovat erittäin outoja kirjoituksia. Semppiä sinulle kataiju.


      • tyhmäasiakas33
        kataiju kirjoitti:

        Nimimerkille Mosse: Mitä överiä tässä on. Lakinaisen kirjoittelu on ollut tosi luokkaavaa ja herjaavaa. Se on täyttä asiaa että hän on sukupuolen vaihtaja , se selviää hänen kirjoituksestaan ja sellaisia hoidetaan mainitsemissani sairaaloissa. Käy katsomassa mainitsemani sivut. Sitäpaitsi, eihän tässä nimimerkkien kirjoittelussa ole koko aikana ollut mitään järkeä. Suurin osa keskittyy haukkumaan ja herjaamaan minua, eikä ota millään tavalla kantaa siihen onko vaatimukseni mahdollisesti oikeutettu. Hullujen huoneen hoitomääräys liittyy lakinaiseen joka on kirjoittanut kymmeniä herjaavia ja luokkaavia kirjoituksia minusta mainitsemallani sivustolla. Hoitomääräyksellä on merkitystä koska se liittyy lakinaisen mielentilaan. Ei tämän sivuston kirjoittajien kannaotoilla ole tosiaankaan mitään järkeä. Minä pysyin asiassa kun kerroin lakinaisen mahdollisista ongelmista. Pysykää kaikki muutkin asiassa ja ottakaa kantaa vain siihen onko hyvitysvaatimus mielestänne oikeutettu ja perustelkaa kantannne hyvin. Perustelkaa sekin hyvin jos mielestänne hyvitysvaatimus ei ole oikeutettu. Älkää arvostelko minun tyhmyyttäni tai viisauttani sekä mitä olisi pitänyt tehdä ennen korjauksen sopimista. Niillä asioilla ei ole mitään merkitystä nyt enää. Asiaa pitää tarkastella ainoastaan siltä pohjalta onko lasku oikeutettu vai ei. Pysykää tiukasti asiassa, ei mitään sivukommentteja. Sopiiko teille näin.

        Jo olet vainoharhainen, ei voi muuta sanoa. Menisit hoitoon.


      • autonkäyttäjä

        Kylläpä meni överiksi nuo herjakirjoitukset erityisesti tuon tyhmäasiakas33: jo olet vainoharhainen, ei voi muuta sanoa. Menisit hoitoon. Tyhmäasiakas33:n on itse vainoharhainen ja hänen pitäisi hakeutua hoitoon. Ei ole mitään järkeä, että naisihminen joka ei osaa etes autoaan tankata, vaan tankkauttaa sen erottajan Shellin pojalla, ottaa kantaa asiaan. Kyllä tyhmäaiakas 33 täytyy olla jotenkin mielenvikainen. Ei ole mitään järkeä, että hän keskittyy mollaamaan ja herjaamaan kataijua asiasta josta hän ei ymmärrä yhtään mitään. Kataiju pyysi pysymään tiukasti asiassa. Mutta nuo herjakirjoitukset meni ihan överiksi, niin en malttanut olla puuttumasta asiaan. Tyo tyhmäasikas 33 on vain yksi esimerkki tuli suorastaan törkykirjoitusten suma. Pysykää asiassa pyydän minäkin ja lopettakaa tuo kataijun mollaaminen.


      • autonkäyttäjä33
        tyhmäasiakas33 kirjoitti:

        Jo olet vainoharhainen, ei voi muuta sanoa. Menisit hoitoon.

        Vainoharhainen olet itse ja mielenvikainen.


    • Lumenpukkaaja

      Kyllä asiakaalla, jos kokee tulleensa jymäytetyksi on oikeus kertoa kokemastaan. Juurikin kaikki sellaiset työt joissa työtunneista laskutetaan, pitää katsoa tarkasti ja kysellä vastaavaa työtä tekeviltä mielipiteitä. Jos kaikki muut korjaamot selviävät työstä huomattavasti lyhyemmässä ajassa ja rutkasti halvemmin kustannuksin, niin täytyyhän hinnassa olla ns. ilmaa.

      Itselleni kävi niin kodin remontissa, että lvi- työ maksoi "maltaita", vaiikka vedettiin pelkästään putket allasta varten. Siis kaksi parin metrin putkea jo olemassa olevien jatkoksi. Lasku oli hyvin suolainen, tarvikkeita ei oltu eritelty ja työtunteja paljon. Lisäksi työn suorittajaa sai odotella ja odotella ja muu remontti ei voinut edistyä kun tuo juttu piti suorittaa ensin ja asentaja oli lupautunut paikalle sovittuun aikaan. No, työstä jäi paha maku ja reklamoin, lasku puolittui , eikä sillä yrittäjällä ollut minkäänlaista selitystä muhkealle työtuntimäärälle. Taisipa vain testata meneekö läpi. Enää en kyseiseltä asentajalta palvelua tilaa.

      Aina kun asiakas ei ole tyytyväinen, hän taatusti kiertää kaukaa sen firman ja hakee palvelunsa muualta. Ahneus vie silkkaa työtä yrittäjältä, ei kaikki ole niin sinisilmäisiä, että purematta nielevät kokemansa.

    • trollitaitaaolla

      On se jännä, että insinööri ei ymmärrä kysyä hintaa etukäteen :D Voi luoja mikä toope!

      • tyhmäasiakas33

        No niin minäkin olen alkanut miettimään, että on täystrolli. Ensin minä olen autokorjaamon työntekijä ja sitten joku lakinainen. Trolli tai skitso tuo on.


      • autoasentaja43

        Kyllä tyhmäasiakas33 ja trollitaitaaolla ovat itse olla toopeja, trollia skitsoja ja mielisairaalahoidon tarpeessa kun eivät osaa lukea Kataijun perusteluja asiasta. Minäkin luin tuon Suomi24 palstalla toisaalla olleen lakinaisen kirjoituksia. Ne ovat tosi outoja ja lisäksi hän on sukupuolenvaihtaja. Hän on ollut nuorena mies ja nyt lakinainen. Ei kataiju ole väittänyt tyhmäasiakas33;a lakinaiseksi, eikö tyhmäasiakas33 osaa lukea. Lakinainen on ihan eri palstalla.


      • autoasentaja48
        autoasentaja43 kirjoitti:

        Kyllä tyhmäasiakas33 ja trollitaitaaolla ovat itse olla toopeja, trollia skitsoja ja mielisairaalahoidon tarpeessa kun eivät osaa lukea Kataijun perusteluja asiasta. Minäkin luin tuon Suomi24 palstalla toisaalla olleen lakinaisen kirjoituksia. Ne ovat tosi outoja ja lisäksi hän on sukupuolenvaihtaja. Hän on ollut nuorena mies ja nyt lakinainen. Ei kataiju ole väittänyt tyhmäasiakas33;a lakinaiseksi, eikö tyhmäasiakas33 osaa lukea. Lakinainen on ihan eri palstalla.

        Olen samaa mieltä nimimerkin autonasentaja43 kanssa. Kyllä nimimerkit tyhmäasiakas ja trollitaitaaolla ovet itse hoidon tarpeessa kun kommentoivat asiaa noin suurella intohimolla. Erityisesti tuo tyhmöasikas33 ottaa intohimoisesti kantaa korjaamolaskuun vaikka ei osaa etes tankata omaa autoaan.


      • Nuori20
        tyhmäasiakas33 kirjoitti:

        No niin minäkin olen alkanut miettimään, että on täystrolli. Ensin minä olen autokorjaamon työntekijä ja sitten joku lakinainen. Trolli tai skitso tuo on.

        HOHO, HÄH, HÄH, HUHHUH. Tyhmäasiakas33, et osaa etes tankata autoa ja arvostelet korjaamolaskua ja neuvot alan asiatuntijaa jolla on korkea koulutus ja 30 vuoden kokemus alalta. Minunkin tyttöystäväni joka on vasta saanut ajokortin ja ei osaa vielä etes ajaa kunnolla autoa, osaa kuitenkin tankata auton. Kyllä sinä itse tarvitse hoitoa, hakeudu Muurolaan, sinne pääsee lääkärin lähetteelä.


      • zznu
        autoasentaja43 kirjoitti:

        Kyllä tyhmäasiakas33 ja trollitaitaaolla ovat itse olla toopeja, trollia skitsoja ja mielisairaalahoidon tarpeessa kun eivät osaa lukea Kataijun perusteluja asiasta. Minäkin luin tuon Suomi24 palstalla toisaalla olleen lakinaisen kirjoituksia. Ne ovat tosi outoja ja lisäksi hän on sukupuolenvaihtaja. Hän on ollut nuorena mies ja nyt lakinainen. Ei kataiju ole väittänyt tyhmäasiakas33;a lakinaiseksi, eikö tyhmäasiakas33 osaa lukea. Lakinainen on ihan eri palstalla.

        Olen samaa mieltä autonasentaja43 kanssa kyllä tyhämäasiakas33 ja trollitaitaalla ovat itse hoidon tarpeessa.


    • mossekin

      jepp,en tiiä,hulluko vai viisas...piti kaiketi keskustella korjaamoiden hinnoittelusta ja silleen...ilmaako vai ei....laskut kauheita kuitenki,

    • Aivanoikeinsulle

      Kerrot olevasi alan ihminen. Itse olet todennäköisesti samalla lailla kupannut asiakkailta rahat, ja nyt löysit edestäsi sen minkä jätit taaksesi. Nyt tiedät miltä on tuntunut olla asiakkaasi.

    • Niinpästi

      Vaihdoin vanhaan diesel toyotaan laturin itse, siinä meni n. reilu tunti, vaikka piti irroittaa vetoakseli rattaan puoleisesta päästä jotta moottorin takana kiinni olevan laturin sai pois ja uuden tilalle. Ei mahtunut pois kun oli vetoakseli paikoillaan. Eli 3 tuntia on todella paljon.

      Kannataa olla tarkkana, Roissa on muutama sutki korjaamo, eräässä vaihtoivat tutulta fiattiin etujarru sylinterin, näyttivät motonetin kuittia uudesta sylinteristä. Myöhemmin paljastui renkaanvaihdon yhteydessä, että sylinteri olikin edelleen vanha, eli ei vaihdettu.

      • miesasiakas

        Nimimerkille Niinpäs: Olisit maininnut korjaamon missä käytit, se olisi ollut hyvä julkaista. Ei kannata kainostella. Ei sinulla ole asiassa mitään hävettävää. Kyllä virhe on korjaamon, vaikka tässä kataijun tapauksessa monet herja- ja haukkama kirjoittajat kuten tuo:tyhmäasiakas33 joka ei osaa etes autoaan tankata ,väittävät toisin, että virhe on asiakkaan. JL-Autopalveluista olen kuullut paljon, että työn laskutus on ollut yllättävän suuri. Eivät vie autoaan sinne korjattavaksi tai huollettavaksi toista kertaa.


    • tyhmäasiakas33

      Ensin minä kyllä taisin olla korjaamon työntekijä, sitten joku lakinainen jne. Sitten minua syytetään herjausviesteistä, heh, heh..... Kaikki minuun koskevat herjausviestit on kirjauttanut ketjun aloittaja, yksi ja sama henkilö.
      Osaan kyllä auton tankata mutta, kun sen ilmaiseksi joku tekee, niin suosin suomalaista työtä. Jos kukaan ei tankauta ja pesetä autoaan palvelussa, hyvin nopeasti se nuori mies on työtön.

      • nuori-itsekin

        Tyhmäasiaks33. Nyt sorruit itse syyttelemään, että kaikki sinua koskevat viestit ovat saman kirjoittajan. Luuletko tosiaan, että jotakin autonkäyttäjää kiinnostaa asia niin paljon, että syyllistyisi moiseen. Oletko ihan tööt ja vainoharhainen. Nyt sitten jälkikäteen alat selittelemään miksi et osaa omaa autoasi tankata. JL-autopalvelut on ihan järkyttävä hinnoittelussaan. Minäkin olen kuulut, että kyseisessä puljussa on ihan uskomattoman kuan työaikaa vieviä korjauksia.


      • Palatkaa itse laskuun, vain sen käsittelystä on hyötyä kuluttajalle. Lasku on 294 €. Jälkikäteen kilpailutetut 4 tarjousta ovat halvin 67,20 € ja kallein 138 €. Wetterin joka on merkkiliike 78 €. Työ on kilpailutettu jälkikäteen sen vuoksi, että ne ovat asiantuntijalausuntoja kuluttajariitalautakuntaan jätettävää valitusta varten. Sillä ei ole mitään merkitystä, että kilpailutus on tehty jälkikäteen. Asiantuntijalausunnot pyydetään aina jälkikäteen silloin kun asia riitautetaan. Oikeudenkäyntiavustajani on sähköpostitse pe 18.11 pyytänyt JL-Autopalveluilta selvitystä laskusta. Selvitys liitetään kuluttajariitalaitakunnalle tehtävään valitukseen. Vastausaikaa hän on antanut JL-Autopalveluille pe 25.11 asti. Vastausta ei ole tullut. Mitä tulee asian riitauttamisesta niin siteeraan Kilpailu- ja kuluttajavirastoa, olen sen tehnyt kirjoituksissani jo aikaisemminkin. Se on jäänyt vähälle huomiolle: Kilpailu-ja kuluttajavirasto: Jos korjauksen tai huollon hinnasta ei ole sovittu, on maksettava yrityksen pyytämä hinta. Hinta ei kuitenkaan saa olla kohtuuton. Hinnan kohtuullisuutta arvioitaessa otetaan huomioon muun muasssa työn sisältö ja laajuus,taloudellisesti tarkoituksenmukainen suoritustapa sekä sopimusajan käypä hinta tai hinnan laskentatapa. Wetterin tarjous joka on samalla sitova arvio ja samalla sopimusajan käypä hinta on vahva asiantuntijalausunto kuluttajariitalautakunnalle lähetettävään valitukseen. Vastaan nimimerkki tyhmäasikas33 epäilyihin, että olen kirjoittanut ainoastaan omalla nimimerkilläni ja jos olen unohtanut kirjautua, niin että silloin ei ole mahdollista kirjoittaa nimimerkilläni, niin ole se selväsi kirjoittanut, että vaikka nimimerkki on eri, niin kirjoitus on minun. Millään muulla nimimerkillä en ole kirjoittanut, sanoudun irti muista kirjoituksista en alennu nimimerkki tymäasiakas33 ja joidenkin muiden kirjoittajien tasolle. Pyydän ystävällisesti uudestaan: kirjoittakaa asiallisesti ja vain tarkasti laskua käsitellen. Sivuhuomautuksista ei ole kuluttajalle joka etsii huolto- tai korjaamopalveluja autolleen ei ole mitään hyötyä. Asiattomat kirjoitukset vievät huomion pois laskusta ja ne ovat hyödyllisiä JL-Autopalveluille.


      • kataiju kirjoitti:

        Palatkaa itse laskuun, vain sen käsittelystä on hyötyä kuluttajalle. Lasku on 294 €. Jälkikäteen kilpailutetut 4 tarjousta ovat halvin 67,20 € ja kallein 138 €. Wetterin joka on merkkiliike 78 €. Työ on kilpailutettu jälkikäteen sen vuoksi, että ne ovat asiantuntijalausuntoja kuluttajariitalautakuntaan jätettävää valitusta varten. Sillä ei ole mitään merkitystä, että kilpailutus on tehty jälkikäteen. Asiantuntijalausunnot pyydetään aina jälkikäteen silloin kun asia riitautetaan. Oikeudenkäyntiavustajani on sähköpostitse pe 18.11 pyytänyt JL-Autopalveluilta selvitystä laskusta. Selvitys liitetään kuluttajariitalaitakunnalle tehtävään valitukseen. Vastausaikaa hän on antanut JL-Autopalveluille pe 25.11 asti. Vastausta ei ole tullut. Mitä tulee asian riitauttamisesta niin siteeraan Kilpailu- ja kuluttajavirastoa, olen sen tehnyt kirjoituksissani jo aikaisemminkin. Se on jäänyt vähälle huomiolle: Kilpailu-ja kuluttajavirasto: Jos korjauksen tai huollon hinnasta ei ole sovittu, on maksettava yrityksen pyytämä hinta. Hinta ei kuitenkaan saa olla kohtuuton. Hinnan kohtuullisuutta arvioitaessa otetaan huomioon muun muasssa työn sisältö ja laajuus,taloudellisesti tarkoituksenmukainen suoritustapa sekä sopimusajan käypä hinta tai hinnan laskentatapa. Wetterin tarjous joka on samalla sitova arvio ja samalla sopimusajan käypä hinta on vahva asiantuntijalausunto kuluttajariitalautakunnalle lähetettävään valitukseen. Vastaan nimimerkki tyhmäasikas33 epäilyihin, että olen kirjoittanut ainoastaan omalla nimimerkilläni ja jos olen unohtanut kirjautua, niin että silloin ei ole mahdollista kirjoittaa nimimerkilläni, niin ole se selväsi kirjoittanut, että vaikka nimimerkki on eri, niin kirjoitus on minun. Millään muulla nimimerkillä en ole kirjoittanut, sanoudun irti muista kirjoituksista en alennu nimimerkki tymäasiakas33 ja joidenkin muiden kirjoittajien tasolle. Pyydän ystävällisesti uudestaan: kirjoittakaa asiallisesti ja vain tarkasti laskua käsitellen. Sivuhuomautuksista ei ole kuluttajalle joka etsii huolto- tai korjaamopalveluja autolleen ei ole mitään hyötyä. Asiattomat kirjoitukset vievät huomion pois laskusta ja ne ovat hyödyllisiä JL-Autopalveluille.

        Lisään kommentin omaan kirjoitukseeni:Olen edennyt oppikirjan mukaan. Ensin sovittelin asiaa JL- Autookorjaamon kanssa henkilökohtaisesti. Kerroin myös nuo vertailevat tarjoukset ja niiden hinnan. Minkäänlaiseen hyvitykseen ei suostuttu. Sitten otin kuluttaja-asiamieheen yhteyttä sekä puhelimitse että sähköisesti. Kuluttaja-asiamies yritti sovitella asiaa, minkäänlaiseen hyvitykseen ei suostuttu. Kuluttaja-asiamiehen tulkinnan mukaan lasku on suuruudeltaan sellainen vertaileviin tarjouksiin nähden, että olen oikeutettu vaatimaani hyvitykseen. Hänen mukaansa sillä, että vertailevat tarjoukset on pyydetty jälkikäteen ei ole merkitystä. Ne ovat todiste markkinahinnasta ja vaatimuksen perusteet. Kuluttaja-asiamiehen mukaan lasku on myöskin puutteellinen. Siinä on otsakkeena laturin vaihto, mutta selitysosassa on vain maininta työt, tarkemmassa selityksessä pitää olla selostettu mitä töitä on tehty. Oikeudenkäyntiavustaja on pyytänyt tarkenpaa selvitystä laskusta pe 18.11 vastausaikaa hän on antanut tähän päivään25.11, ainakaan vielä sitä ei ole tullut. Asia etenee kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Jos JL-Autopalvelut ei noudata mahdollista kuluttajariitalautakunnan päätöstä hyvityksen suosittelemiseksi, niin asia etenee käräjäoikeuden käsiteltäväksi. Kuluttajariitalautakunnan päätös on suositus, kylläkin voimakas kannanotto, siellä on eri alojen asiantuntijoita mm. autoalan asiantuntijoita jotka käsittelevät oman alansa asioita. Sillä ei ole kuitenkaan lainvoimaa. Kaikki yritykset eivät sitä noudata 80 % yrityksistä noudattaa.


      • Kataiju lähtee nyt kuukaudeksi lomamatkalle. En kommentoi tässä vaiheessa asiaa, palaan asiaan kun saan kuluttajariitalautakunnan päätöksen. Siihen menee arviolta noin 6 kuukautta.


      • mie39

        JL-Autopalvelut korjaus ja huolto ? Siellä on tumpelot asentajat ja järkyttävät hinnat.


      • Niinpästi

        Up, että asia ei pääse unohtumaan!!!


    • znkj

      Käytin autoani JL-Autopalvelussa, korjauksessa piti käyttää molempia eturenkaita irti. Kun vaihdatin autooni talvirenkaat rengasliikkeessä, niin ilmeni, että pyöränpultit oli asennettu pulttikoneella väärille kierteille. Toisessa kolme ja toisessa kaksi. Jouduin vaihdattamaan ammattitaitoisella korjaamolla molempien puolien pyörännavat ja pultit. Voi olla, että JL-Autopalvelujen tumpelolla asentajalla on mennyt laturin vaihtoon kolme tuntia jonka vaihtotyön ammattimies olisi tehnyt alle tunnissa. Kataijun vaatimus on oikeutettu, kuten hän on perustellut, että lasku ei saa olla kohtuuton. Viisinkertainen hinta on kohtuuton.

      • zztu

        Minulla kävi samanlainen tapaus JL-Autopalvelujen kanssa. Eivät pultit olleet väärällä kierteellä, mutta kun ajoin jonkin matkaa korjaamolta, niin oikeasta takapyörästä alkoi kuulua kolinaa. Menin tarkistamaan asian. Pyöränpultit oli jääneet kiristämättä. Onneksi ei päässyt tapahtumaan mitään vahinkoa, riitti kun kiristin heti pultit autossa olevalla rengasavaimella. Olin ajanut autolla vain 20 kilometriä. Pyöränpulttien jälkikiristys tehdään noin 100 km ajomatkan jälkeen.


    • Insernööri

      Kun tämän aiheen ketjua lukee, risteilee kaksijakoiset ajatukset mielessä.

      Ekaksi mietityttää tuo yksityisen yrittäjän asema. Yrittäjän on jokaikinen päivä ansaittava asiakkaiden luottamus. Asiakas joka tuntee tulleensa kohdelluksi huonosti, äänestää taatusti jaloillaan. Usein niin täysin, että ei enää koskaan käytä kyseisen firman palveluja, jos vain suinkin saman saa muualta. Monesti asiakas tuntee jopa tulleensa petetyksi ja kertoo lähipiirilleen ja he sitten taas eteenpäin. Maine vaikuttaa siihen kuinka jatkossa riittää asiakkaita.

      Toisaalta mietityttää kyseisen autokorjaamon omistajan asema. Joutuiko nyt tahtomattaan huonoon valoon? Syntyi ns. lumipalloefekti: Muutkin, jotka kokeneet saaneensa huonosti suoritettua työtä kertovat kokemuksistaan. Tottakait sen saa tehdä, ei kannta hyväksyä huonoa palvelua. Ei korjaamo voi koskaan parantaa tekemänsä työn laatua, jos ei tule palautetta. Kiusallista ja ärsyttävää asiakkaalle jos tilannut työn sekä maksanut sen ja joutuu jopa vaaratilanteeseen, kun työ tehty huolimattomasti. Ei asiakas yleensä kiukustu ilman syytä.

    • lukj

      Minäkin kirjoitan kokemuksestani JL-Autopalveluista. Kyllä se on itse nyrkkipaja, eikä suinkaan Wetteri, niin kuin Janne Lilja vai mikä se nyt oli kyseisen puljun toimitusjohtaja on asiakkaalle väittänyt. Minulle vaihdettiin kyseisessä puljussa diesel volkkarin jakopään hihna, kiristimet, vesipumppu ja polttoaineen siirtopumpun hihna. Nämä asiat sovittiin ja sen mukaan myöskin laskutettiin. Olin menossa Kemiin, kun Kemi-Tornio moottoritiellä autoni moottori sammui kesken ajon. Autolla oli ajettu edellä mainitun huollon jälkeen noin 3200 km. Auto vietiin korjaamolle, jossa todettiin, että polttoaineen siirtopumpun hihna oli katkennut. Kerroin, että se on vasta vaihdettu. Korjaamolla todettiin, että se ei ole mitenkään mahdollista se oli niin kulunut. Sitä ei siis ollut vaihdettu, vaikka siitä oli sovittu työtä tilatessani ja se oli myös laskutettu. Myöskin kerroin, että huollon jälkeen autossa on ollut huono veto, sen huomasi kiihdytyksessä. Tarkistivat ajoituksen joka säädetään jakohihnan vaihdossa. Totesivat, että se ei ole kohdallaan. Ei kuitenkaan niin paljon, että moottori ei olisi lähtenyt käyntiin. Säätivät kyseisen ajoituksen ja sen jälkeen auto toimi normaalisti.
      Kun kirjoitan, niin sitten ihan toiseen aiheeseen: Autoissa on ollut jo pitkään näyttö, josta näkee mm. polttoaineen hetkellisen kulutuksen ja keskikulutuksen. Olen tarkistanut kahdesta autostani näyttääkö kyseisen polttoaineen keskikulutuksen näyttö oikeaa lukemaa. Toinen oli Ford Focus Diesel ja toinen diesel Wokkari Passat. Tarkistuksen olen tehnyt siten, että olen nollannut keskikulutuksen näytön, tankannut tankin tarkasti "liruuttamalla" ihan täyteen ja ajanut matka-ajoa tankin lähes tyhjäksi eli yli tuhat kilometriä ja sitten "liruuttamalla" tankannut tankin täyteen. Laskenut sitten todellisen keskikulutuksen ja verrannut sitä auton näytössä olevaan lukemaan. Molemmissa autoissa keskikulutuslukema on ollut noin 0,5 l/100 km liian pieni.

      • Liljapärnänen

        Hyvä paja jos ei saa edes jakoa kohdalleen eikä suorita sovittuja töitä!
        Voisi näinollen olettaa että myös öljynvaihto menee pieleen kun suodatin unohtuu vaihtaa ja öljyäkin litra liian vähän :(


      • lukj
        Liljapärnänen kirjoitti:

        Hyvä paja jos ei saa edes jakoa kohdalleen eikä suorita sovittuja töitä!
        Voisi näinollen olettaa että myös öljynvaihto menee pieleen kun suodatin unohtuu vaihtaa ja öljyäkin litra liian vähän :(

        Kyllä se varmaan heiltä onnistuu sekin.


    • trattori

      Volvot huolletaan Valtralla! Tiesitkö?

      • znkj

        Valtralla huolletaan traktorit. Volvo henkilöautot huolletaan Rovaniemellä, Oulussa ja Kajaanissa Wetterillä. Tiesitkö?


    • kottariope

      Eihän se oo pöljä joka pyytää vaan se joka liikaa suostuu maksamaan!!!!!

      • wwuu

        Kottariopelle tiedoksi: Sutkit korjaamot pitää antaa julki. Korjaamolta ei saa autoaan etes mukaansa, ennenkuin on laskun maksanut. tämä on yleinen käytäntö kaikissa korjaamoissa, eikä sillä käytännöllä ole mitään tekemistä asiakkaan maksukyvyn kanssa. Se on siis rikkaankin maksettava heti. Lasku on siis maksettava, jos korjaamo ei suostu neuvottelemaan laskun suuruudesta vaikka se olisi runsaasti ylimitoitettu. Vasta jälkikäteen sen voi viedä kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi, tai sovitella asiaa. Minulla on siitä henkilökohtainen kokemus Jyväskylän Ford liikkeessä. Minulla meni Focuksesta vetopyörän sisempi nivel melko uudesta autosta, takuuaika oli mennyt jo umpeen. Lasku oli noin 800 €, se oli vuosi 2001. Lasku piti maksaa ennenkuin sain auton mukaani. Olin vakituisessa työsuhteessa isossa yhtiössä hyvällä palkalla. Jälkikäteen selvisi, että kyseinen vika oli sen vuosimallin Focuksen tyyppivika. Minä sain maksamani summan sen jälkeen takaisin.


      • wwuu
        wwuu kirjoitti:

        Kottariopelle tiedoksi: Sutkit korjaamot pitää antaa julki. Korjaamolta ei saa autoaan etes mukaansa, ennenkuin on laskun maksanut. tämä on yleinen käytäntö kaikissa korjaamoissa, eikä sillä käytännöllä ole mitään tekemistä asiakkaan maksukyvyn kanssa. Se on siis rikkaankin maksettava heti. Lasku on siis maksettava, jos korjaamo ei suostu neuvottelemaan laskun suuruudesta vaikka se olisi runsaasti ylimitoitettu. Vasta jälkikäteen sen voi viedä kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi, tai sovitella asiaa. Minulla on siitä henkilökohtainen kokemus Jyväskylän Ford liikkeessä. Minulla meni Focuksesta vetopyörän sisempi nivel melko uudesta autosta, takuuaika oli mennyt jo umpeen. Lasku oli noin 800 €, se oli vuosi 2001. Lasku piti maksaa ennenkuin sain auton mukaani. Olin vakituisessa työsuhteessa isossa yhtiössä hyvällä palkalla. Jälkikäteen selvisi, että kyseinen vika oli sen vuosimallin Focuksen tyyppivika. Minä sain maksamani summan sen jälkeen takaisin.

        Töydennys korjaus tehtiin v. 2001. auto oli reilun 2 vuotta vanha.


      • zzzj
        wwuu kirjoitti:

        Kottariopelle tiedoksi: Sutkit korjaamot pitää antaa julki. Korjaamolta ei saa autoaan etes mukaansa, ennenkuin on laskun maksanut. tämä on yleinen käytäntö kaikissa korjaamoissa, eikä sillä käytännöllä ole mitään tekemistä asiakkaan maksukyvyn kanssa. Se on siis rikkaankin maksettava heti. Lasku on siis maksettava, jos korjaamo ei suostu neuvottelemaan laskun suuruudesta vaikka se olisi runsaasti ylimitoitettu. Vasta jälkikäteen sen voi viedä kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi, tai sovitella asiaa. Minulla on siitä henkilökohtainen kokemus Jyväskylän Ford liikkeessä. Minulla meni Focuksesta vetopyörän sisempi nivel melko uudesta autosta, takuuaika oli mennyt jo umpeen. Lasku oli noin 800 €, se oli vuosi 2001. Lasku piti maksaa ennenkuin sain auton mukaani. Olin vakituisessa työsuhteessa isossa yhtiössä hyvällä palkalla. Jälkikäteen selvisi, että kyseinen vika oli sen vuosimallin Focuksen tyyppivika. Minä sain maksamani summan sen jälkeen takaisin.

        Näin on lasku on maksettava. Vaikka se olisi ihan käsittämättömän suuri. Vasta jälkikäteen sitä voi asioida kuluttajaneuvojan kanssa, tai viedä asian ratkaisu kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi jos korjaamo ei suostu hyvitykseen. Tiedoksi: Kuluttajariitalautakunnalla on ns. musta lista, jossa on yritykset jotka eivät ole noudattaneet sen suositusta. Sutkit korjaamot saa siis tuoda näyttävästi esille.


    • Lakimies52

      Pankaa Googleen haku: kuluttajariitalautakunnan ratkaisut: Sieltä löydätte suoran linkin kyseisiin ratkaisuihin. Sieltä sitten hakukenttään: kallis hinaus tai diaarinumerolla:04/34/2523 antopaivä 15.06.2006. Sieltä löydätte just samanaiheisen tapauksen ratkaisun kun tää laturin vaihto on.

      • autonasentaja33

        Erinomainen vinkki lakimieheltä. Kyseinen tapaushan ihan samanlainen kuin tuo laturin vaihto. Kataiju tulee saamaan kuluttajariitalautakunnalta päätöksen jossa suositellaan hänelle hyvitystä laskusta. Silloin on jo kaksi kuluttajariitalautakunnan myönteistä päätöstä hyvityksestä. Se on myöskin vahva näyttö hyvityksen puolesta. JL-Autopalvelut tulee varmasti häviämään asian myös käräjäoikeudessa jos se joudutaan sinne asti viemään käsiteltäväksi. Uivelot, köyhät,skitsot, tyhmäasiakas33 ym. mielenvikaiset. Saitte kyllä nyt pahasti turpaan.


      • sutkitkorjaamotkuriin

        Hienoa lakimies, saatiin viimeinkin nuo urvelot, nyyhkyt, tyhmäasiakas33 ja muut vähä-älyiset kuriin. Samaan kastiin voi lukea tuon JL-Autopalvelun kun alkoi itsepintaisesti hakkaamaan päätään seinään. Joukossa tyhmyys tiivistyy. Ei kannattaisi lähteä kommentoimaan viisaan joka on tarkoin perustellut vaatimuksensa perustelut kirjoitusta.


      • väärälaskutus
        sutkitkorjaamotkuriin kirjoitti:

        Hienoa lakimies, saatiin viimeinkin nuo urvelot, nyyhkyt, tyhmäasiakas33 ja muut vähä-älyiset kuriin. Samaan kastiin voi lukea tuon JL-Autopalvelun kun alkoi itsepintaisesti hakkaamaan päätään seinään. Joukossa tyhmyys tiivistyy. Ei kannattaisi lähteä kommentoimaan viisaan joka on tarkoin perustellut vaatimuksensa perustelut kirjoitusta.

        Laskin tuossa, että tyhmäasiakas33 on kirjoittanut aiheesta 8 kertaa, miten paljon lienee kirjoittanut muilla nimimerkeillä. Se on varsin paljon naisihmiselle joka ei ymmärrä korjaamolaskuista eikä auton korjauksesta yhtään mitään. Mistähän hänen kyseinen intohimo ja kiinnostus laskua kohtaan johtuu ? Siinä on kyllä jotakin merkillistä. Tosin lakimies laittoi hänet hiljaiseksi.


      • sutkitkorjaamotkuriin
        väärälaskutus kirjoitti:

        Laskin tuossa, että tyhmäasiakas33 on kirjoittanut aiheesta 8 kertaa, miten paljon lienee kirjoittanut muilla nimimerkeillä. Se on varsin paljon naisihmiselle joka ei ymmärrä korjaamolaskuista eikä auton korjauksesta yhtään mitään. Mistähän hänen kyseinen intohimo ja kiinnostus laskua kohtaan johtuu ? Siinä on kyllä jotakin merkillistä. Tosin lakimies laittoi hänet hiljaiseksi.

        Joo, minä olen huomioinut tuon tyhmäasiakas33 nimimerkin. Onhan niitä kyllä himokirjoittajia, jotka ottavat kantaa jokaiseen kirjoitukseen. Tarkistin asian: katsoin kaikki Rovaniemen kirjoitukset kahden kuukauden ajalta. Hän ei ollut ottanut kantaa yhteenkään muuhun kirjoitukseen. Miten hän nyt kirjoittaa aiheesta, joka ei varmasti häntä kiinnosta. Siinä on kyllä todella paljon ihmettelemistä, jokin tässä on pahasti pielessä. Mikä se voisi olla ?? Eihän hän edes tankkaa itse autoaan, häntä ei varmasti korjaamolaskut kiinnosta.


      • väärälaskutus
        sutkitkorjaamotkuriin kirjoitti:

        Joo, minä olen huomioinut tuon tyhmäasiakas33 nimimerkin. Onhan niitä kyllä himokirjoittajia, jotka ottavat kantaa jokaiseen kirjoitukseen. Tarkistin asian: katsoin kaikki Rovaniemen kirjoitukset kahden kuukauden ajalta. Hän ei ollut ottanut kantaa yhteenkään muuhun kirjoitukseen. Miten hän nyt kirjoittaa aiheesta, joka ei varmasti häntä kiinnosta. Siinä on kyllä todella paljon ihmettelemistä, jokin tässä on pahasti pielessä. Mikä se voisi olla ?? Eihän hän edes tankkaa itse autoaan, häntä ei varmasti korjaamolaskut kiinnosta.

        Joo kyllä Pete oli aikoinaan oikeassa kun kertoi naisautoilijasta joka liukkaalla pihalla oli jäänyt autollaan kiinni, niin hän huusi avustajille: Pankaa hiekkaa takapyörien alle etupyörät pyörii jo. Tai sitten toinen esimekki kun Pete kuvasi naisautoilijaa joka ei millään voinut tajuta, että mutkassa ulompana olevat pyörät joutuvat menemään pitemmän matkan. Pete pyöri itse seisaallaan myötäpäivään niin, että oikea jalka pysyi lähes paikallaan ja vasen jalka teki laajaa kierrosta. Tarkennan vielä, että tyhmäasiakas33:n tajuaa, juoksuradalla ulommalla radalla olevat juoksijat joutuvat juoksemaan huomattavasti pitemmän matkan kuin ne jotka ovat sisemmällä radalla juoksevat. Sen vuoksi juoksuradan lähtöviiva on kaaareva, silloin kun juostaan sellaista matkaa jossa kierretään rata useampaan kertaan. Etusuoralle tultaessa kaikki juoksijat saavat siirtyä sisäradalle. Oliko liian vaikea vai menikö tyhäasiakkaalle33 jakeluun ?? Taisi olla liian vaikea, mutta yritetty on.


    • tyhmäasiakas33

      Anteeksi vaan mutta en näe myöskään teidän muidenkaan kirjoittavan nimimerkeillänne muissa ketjuissa. Eli otatte toisiin ketjuihin toisen nimimerkin kuten teen minäkin. Ja aivan hyvin voitte olla yksi ja sama ihminen joka yrittää minua herjata. Aika vitsikäs kun ensin kirjoittaa viestin yhdellä nimimerkillä ja sitten toisella nimimerkillä kehuu itseään.

      Ottaa pikkupoikia nyt pahasti päähän, kun nainen on mukana autoketjussa. Minä tässä taidan parhaiten nauraa. Ensin peräti piditte minua autokorjaamon työntekijänä, sitten en muka mitään ymmärrä autoista. Hah, hah. Kylläpä poikia nyt viedään talutushihnassa ja pojat vaan vikisee. Yksi jopa on tutkinut vanhoja viestejä parin kuukauden ajalta foorumilla missä voi joka ketjuun ottaa uuden nikin, voi herran tuuteli sentäs, oikein salapoliisin hommasitte.

      Lakimies ei nyt ole mitään luuta vielä lyönyt kurkkuun ja minulla on aikaa odotella siihen asti, kun tämä tapaus tulee kuluttajalautakunnan svuille ja vasta sen jälkeen mulle on lyöty luu kurkkuun tai sitten ei.

      • entinenasiakas33

        Kyllä tuo tyhmäasiakas33 on ihmeellinen, hänen kirjoituksissan ei ole mitään järkeä. Ei ole mitään järkeä, että hän ottaa ko. artikkeliin kantaa. Taitaa olla JL-Autopalvelujen omistajan mies tai sukulainen. Jos on, herää kysymys miksi hän ei huollata autoaan miehensä korjaamolla vaan Napapiirin korjaamolla. Ehkä hän ei luota miehensä korjaamon ammattitaitoon. Kuluttajalautakunta ? Ei sellaista ole olemassakaan kuluttajariitalautakunta ratkaisee suositukset. Mutta tuo on hyvä, että sitoudut olemaan hijaa, kunnes kuullaan kuluttajariitalautakunnan ratkaisu asiasta. Pysy sanojesin takana ja lopeta tyhjänpäiväinen höpöttäminen asiasta josta et ymmärrä yhtään mitään. Minulla on myös kokemusta JL-Autopalveluista. Minä tilasin huollon: jakohihnan ja kiristimen vaihdon, vesipumpun vaihdon sekä pumpun hihnan vaihdon. Huollon jälkeen autossani oli alhaiset tehot. Äänestin jaloillani: Merkkihuollossa todettiin, että ajoitus joka säädetään jakohihnan vaihdossa ei ollut kohdallaan ja polttoainepumpun hihna oli vaihtamatta. Taitaa kyseisella korjaamolla olla ko. huollon "korjaamovika" kun muillakin on samanlaisia kokemuksia. Tiedoksi: tekemällä poliisille rikosilmoituksen herjaavasta kirjoituksesta, niin saadaan kirjoittajien IP-osoitteet selville. MInun ko.osoitteen saa kyllä selvittää, seison kirjoitukseni takana ja vastaan siitä. Kerron mielelläni omalta osaltani sutkeista korjaamoista ja annan ne ilmi. Sitäpaitsi, eihän tässä kirjoittelussa ole kukaan muu kun sinä itse kehunut itseään.


      • viisasasiakas

        Tyhmäasiakas 33, sinäkin tutkit kaikkien muidenkin ketjujen nimimerkit, salapoliisihommaa teet itsekin. Tuo on hyvä, että lupaat lopettaa tyhjänpäiväisen höppämisen asiasta, kunnes tulee kuluttajariitalautakunnan päätös asiasta.


      • hyväkommentti

        Kyllä luu on lyöty tyhmälle asikkaalle33 kurkkuun, niin että jysähti ja lujaa.


      • Nuoriyrittäjä

        Tyhmäasiakas33 on siis ns. himokirjoittaja, hän kertoo, että ottaa kantaa muistakin keskusteluaiheista eri nimimerkeillä. On hän ilmeisesti ottanut tässäkin kirjoituksessa kantaa myöskin eri nimimerkeillä. Olisiko nuo kaikki törkykirjoitukset hänen kirjoittamiaan. Onneksi lehdet eivät enää julkaise lukijan palstan kirjoituksia nimimerkillä, vaan pitää kirjoittaa omalla nimellään. Himokirjoittajat ja valittajat ovat hankalia, he vastustavat kaikkea hyvääkin asiaa. Niinkuin tässä tapauksessa oikeudenmukaista vaatimusta ylisuuren laskun hyvitystä. Himokirjoittajat vaikeuttavat myös yrittäjien asemaa. Tyypillinen esimerkki, on kun yrittäjä hakee toimenpidelupaa tai rakennuslupaa harjoittamalleen toiminnalle. Himokirjoittaja ja valittaja saavat kyseisen luvan myöntämisen siirtymään monella vuodella kun aloittavat valitusrumpan asiasta. Näin kyseinen lupa saattaa siirtyä jopa kymmenellä vuodella eteenpäin.


      • sanoppamuuta

        Hyvä peräkamarin pojat , niinkuin tyhmä asiakas asian ilmaisi. Peräkamarin pojilla ja onhan meitä tullut aika monta muutakin peräkamarin poikaa mukaan tähän viestiketjuun, minä taidan olla jo kuudes. Hiekanheitto, tasauspyörästö, himokirjoittaja, kaikesta valittaja, muiden palstojen salapoliisi joka kanavalle kirjoittaja, niinkuin hän itse asian ilmaisi ja mitä muuta hän nyt onkaan kuvaa kyllä erinomaisesti hänen logiikkaansa. Hyvin on kyllä tyhmä asiaskin osannut valita nimimerkkinsä, kuvaa erinomaisesti hänen älykkyystasoaan. Lakimiehelle myös suuret abloodit erinomaisesta vinkistä.


      • audimies33

        JL-Autopalvelut on väittänyt Wetteriä Volvo huoltojen nyrkkipajaksi. Pitääköhän väite paikkansa.


      • väärälaskutus
        audimies33 kirjoitti:

        JL-Autopalvelut on väittänyt Wetteriä Volvo huoltojen nyrkkipajaksi. Pitääköhän väite paikkansa.

        Itse aiheeseen: Hinnat: JL_autopalvelut 294, Polar- Rengas 69, Karin Autokorjaamo 67,20 ja Napapiirin Autopurkaamo ja huolto 138, Wetteri 78. JL-Autopalvelut Janne Lilja on laskunsa ainoaksi perusteeksi maininnut: Heidän korjaamoa ei voi verrata nyrkkipajojen hintoihin. Perustelu ei ole riittävä kuluttajariitalautakunnassa. Mm. Wetteri on pitkäaikanen ja arvostettu Volvon edustusliike joka toimiin neljällä eri paikkakunnalla.


      • napapiirinvolvo

        Hihna voi luistaa muuallakin kuin laturissa. Isopyöräkin voi toisinaan heittää.


      • napapiirinvolvo
        napapiirinvolvo kirjoitti:

        Hihna voi luistaa muuallakin kuin laturissa. Isopyöräkin voi toisinaan heittää.

        Ja minä olen hyvä esimerkki siitä.


    • ErittäinHyväAsia

      On erittäin kunnioitettavaa että joku uskaltaa lähteä riitauttamaan ylilaskutusta.
      Ja toinen hyvä asia on että kerrotaan mitkä puljut tätä ylilaskutusta harrastavat. Jotta osataan kiertää kyseiset lafkat riittävän kaukaa.

      • napapiirinvulva

        Ainoa uskallus on itkupotkuraivari suomi24 palstalle. Siihen se jää. Valitettavasti. Tekijämiehet ja puhemiehet on erikseen.


      • napapiirinvulva kirjoitti:

        Ainoa uskallus on itkupotkuraivari suomi24 palstalle. Siihen se jää. Valitettavasti. Tekijämiehet ja puhemiehet on erikseen.

        Kiitos asiallisesta kirjoituksesta Erittäinhyvä asia. Meinasin pudota penkiltä, en ollut uskoa silmiäni, viimeinkin asiallinen kirjoitus artikkelistani. Napapiirinvulva taas lähti asiattomalle linjalle. Valaisen asiaani, En ole koskaan aikaisemmin kirjoittanut Suomi24 palstalle, enkä lehtiin yleisönosastopalstalle. Tässä asiassa suuttumukseni oli niin suuri, etttä päätin tehdä asialle jotakin. Lasku on niin runsaasti ylimitoitettu. Osaan asiani,läheskään kaikki eivät osaa, eivätkä pysty puolustamaan oikeuksiaan. Valaisen asiaa: Valitus kuluttajariitalautakunnalle on tehty, siellä asian käsittely vie arviolta 18 kuukautta. Yhtäaikaa asia ei voi olla kuluttajariitalautakunnan ja käräjäoikeuden käsiteltävänä. Harkitsen asiaa, että vedänkö valitukseni kuluttajariitalautakunnasta pois ja vien jo tässä vaiheessa käräjaoikeuden käsiteltäväksi. Aikaisemmin jouduin ottamaan verottajan kanssa "yhteen". Olin viimeiset vuodet Oulussa töissä. Verottaja ei hyväksynyt viikottaisia kotimatkojani verotuksessa hyväksyttäviksi vähennyksiksi. Tein oikaisuvaatimuksen verotuksen oikaisulautakunnalle. Oikaisulautakunta hyväksyi viikonloppuna tekemäni kotimatkat vähennyskelpoisiksi, mutta ei viikolla tehtyjä kotonakäyntejä. Tein oikaislautakunnan päätöksestä valituksen hallinto-oikeuteen. Valitukseeni liitin netistä poimimani Korkeimman hallinto-oikeuden päätökset vastaavanlaisista tapauksista. Paras oli upseerin jonka työpaikka oli 230 km etäisuudellä kotoaan tekemät viikolla tehdyt kotimatkat, jotka oli hyväksytty verotuksessa vähennyskelpoisiksi. Korkeimman hallinto-oikeuden päätökset ovat ns. ennakkopäätöksiä, alemmat oikeusasteet ratkaisevat asiat niiden päätösten mukaisesti. Hallinto-oikeus ratkaisi asian minun hyväkseni, myöskin viikolla tehdyt kotimatkat hyväksyttiin vähennyskelpoisiksi. Verottaja haki valituslupaa KHO:sta, mutta valituslupaa ei verottajalle myönnetty, koska vastaavanlainen tapaus oli jo heillä ollut käsiteltävänä. Tämä prosessi oli paljon vaativampi ja haastavampi kuin tämä ylilaskutustapaus. Kyseessä oli myös oikeasti rahasta, Matkakuluväennyksiä tuli noin 7000 €, Minun tuloillani sen vaikutus oli, että veroa meni 3700 € vähemmän, koska verotus on prokressiivinen ja ns. lopputuloista vero on korkea. Että se siitä olenko tekijämies. Tuohon kertomaani ei läheskään kaikki pysty, siihen vaaaditaan paljon enemmän tietotaitoa ja kirjallista esitystaitoa kun tyhjänpäiväisten kirjoittajien kuten tämä napapiirinvulva on.


    • nainensaiapua

      Nyt kun tämä tilanne näyttää rauhoittuneen ainakin osaksi asialliselle pohjalle, niin uskallan kertoa oman kokemukseni. Minulta meni laturi samanlaisesta autosta kun kataijulla on. Mieheni on rauhanturvajoukoissa, mutta meidän autotallissa on hyvät työkalut auton huoltoon ja korjaukseen. Siellä on oikein sellainen työkaluvaunu. Kysyin ensin ko. vaihtoa korjaamoilta. Aikoja en saanut kuin vasta uudenvuoden jälkeen. JL-Autopalveluilta en kysynyt, kun olin lukenut tämän kirjoituksen. Kiersin heidät kaukaa. Naapurini mies auttoi minua asiassa, ei hän mikään autonasentaja ole, mutta tehnyt kuitenkin jonkin verran korjauksia omaan autoonsa. Häneltä meni vaihtotyöhön vajaa tunti. JL-autopalvelut on laskutttanut kolmen tunnin työstä.

      • Kuluttajariitalautakunnasta tuli sähköpostia ke 4.1, että Janne Lilja oli ottanut yhteyttä ja kirjoittanut seuraavasti: Hyvitämme asiakkaalle hänen vaatimansa 216 €. Hän siis myönsi ylilaskutuksen ilman että asiaa ehdittiin käsitellä kuluttajariitalautakunnassa.


      • kataiju kirjoitti:

        Kuluttajariitalautakunnasta tuli sähköpostia ke 4.1, että Janne Lilja oli ottanut yhteyttä ja kirjoittanut seuraavasti: Hyvitämme asiakkaalle hänen vaatimansa 216 €. Hän siis myönsi ylilaskutuksen ilman että asiaa ehdittiin käsitellä kuluttajariitalautakunnassa.

        Palaan vielä tuohon Janne Liljan ilmoitukseen, että asiakkaalle hyvitetään hänen vaatima 216 €. Tarkastelin näitä kirjoituksia. Olen valaissut persoonaani to 29.12. Janne Lilja oli lähettänyt ke 4.1, sähköpostilla kuluttajariitalautakuntaan ilmoituksen, että asiakkaalle hyvitetään mahdollisimman pian hänen vaatimansa 216 €. Hän siis laittoi ilmoituksen kiireellisenä, normaali tapa asioida kuluttajariitalautakunnan kanssa on lähettää heille postia. Janne lilja ei ilmeisesti ole tähän mennessä ottanut vaatimustani tosissaan. Kun hän on lukenut tuon 29.12 laatimani kirjoituksen hän huomasi, etten ole tyhjän puhuja vaan että olen asioinut paljon vaikeampienkin asioiden kuten verottajan kanssa Hallinto- Oikeudessa asti. Hän huomasi, että minut kannattaa ottaa tosissaan.


      • Audimies33

        Kyllä nyt Janne Liljalle kävi huonosti. Jäi nurkkaan itkemään ja uikuttamaan, surkea tapaus tuo Lilja. Alkoi leikkimään väärän miehen kanssa. Väitti vielä Wetteriä nyrkkipajaksi, Liljalla itsellä sormi suussa, paskat ja kuset housuissa nyrkkipajansa kanssa.


      • viisasasiakas

        Mihin tuo nainen joka ei osaa etes tankata autoaan (tyhmä asiakas33)katosi. Hän tähän asti kommentoinut niin ahkerasti (suorastaan kirjailija) tapausta.


      • viisasasiakas
        viisasasiakas kirjoitti:

        Mihin tuo nainen joka ei osaa etes tankata autoaan (tyhmä asiakas33)katosi. Hän tähän asti kommentoinut niin ahkerasti (suorastaan kirjailija) tapausta.

        HALOO KUULUUKO ??? Tyhmäasiakas mihin katosit.


      • Koville ottaa Janne Liljalla. Poliisilta tuli tänään20.2 minulle ilmoitus tutkinnan päätöksestä. Janne Lilja oli tehnyt minusta rikosilmoituksen kun olin tehnyt artikkelin Suomi 24 keskustelupalstalle laturin vaihdosta. Tutkinnan päätös: Internetistä löytyvä kirjoitus, johon Janne Lilja viittaa, ei sisällä ilmauksia, jotka voitaisiin esimerkiksi katsoa Liljaa luokkaavaksi, varsinkin kun otetaan huomioon se, että kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn elinkeinoelämässä. Poliisi ei suorita esitutkintaa, sillä ei ole syytä epäillä rikosta tapahtuneen. Olen artikkelissani kirjoittanut rehellisesti ja tarkasti miten laturin vaihdon laskutus meni. Millään muulla tavalla en ole laskua käsitellyt. Muut kommenttini omaan kirjoitukseen ovat olleet sellaisia joissa kerron itsestäni kun minut on osittain siihen pakotettu.


      • asdcvfhg

        Säälittävä hemmo on tuo JL. Olisi myöntänyt ajoissa niin tätäkään ei olisi käsitelty täällä :)


    • 54656

      Lueskelin tätä ketjua ja on päivänselvää että samat henkilöt kirjoittavat asioista eri nimimerkeillä.
      Kirjoitustapa ja maneerit paljastavat ns : komppaajat sekä myös vastaanväittäjät.
      Lapsellista.

      • 63562

        Olen samaa mieltä 54654 kanssa, ei ketään ulkopuolista kiinnosta JL:n puolustelu. Samat kirjoittajat asialla.


    • mieperustan

      Kaikki korjaajat ei perusta Hitusvinkulasta. Kyvyttömiä siinäkin.

      • 5040

        Monikohan on lukenut artikkelin, veikkaan 7!


      • 720
        5040 kirjoitti:

        Monikohan on lukenut artikkelin, veikkaan 7!

        7! =5040 on kyllä aika paljon, mutta mahdollista. 6! =720 on taas liian vähän.


    • jaiksu

      En vie autoani liljan kynsiin, enää ikinä!

    • Minun antamani Ilmainen MAINOSTILA taitaa alkaa purra. JL_Autopalvelut mainostaa: Renkaiden alle vaihto 25 €. Töistä taitaa olla pulaa. Mainokseni tarkoitus olikin markkinoida heidän hinnoittelupolitiikkaansa sekä sitä, että tieto leviää, niin eivät pääse jymäyttämään ja perimään 4 - 5 kertaista hintaa korjaus tai huoltotöistä. Jokainen joka tapaukseni tietää, ei varmasti vie autoaan heidän korjaamoonsa kuin siinä tapauksessa jos on aivan pakko. Auto on saatava nopeasti kuntoon ja toisissa korjaamoissa ei ole vapaita aikoja. Kyse ei ollut rahasta, vaan periaatteesta. Rahasta minulla ei ole pulaa. Ostin juuri Rovaniemen Loimusta kolmion omaan käyttöön, talo valmistuu syksyllä 2018. Hanke on ainutlaatuinen ja keskustassa, väitän, että vastaavaa ei ole koko Suomessa. Ostin kolmion neljännestä kerroksesta (viidennen kerroksen asunto oli jo myyty). Ilmansuunta on Etelä-Länsi, paikka on sellainen, että minun ikkunastani avautuu näkymä johon ei tulla koskaan rakentamaan mitään "korkeaa".Lisäksi ostin autohallipaikan talon alta ja kaksi varastoa hallipaikan vierestä 9 neliötä ja 8.5 neliötä, nyt varastotila riittää. Minä olen vuokrannut varastotiloja kaupungilta, omakotitalosta muutin kerrostaloon, varastotiloista on puute, kaikkea ei voi hävittää. Ko. kolmion ja varastotilojen hinta on noin 285 000 €. Lisäksi ostin sijoituskaksion joka valmistuu syyskuussa 2017 hinta 145 000 €.. Tämän kerron siksi, kun jotkut ovat väittäneet minua persaukiseksi urveloksi ja tyhjän marisijaksi. Käykää Googlettamassa Rovanimen Loimu, siitä on hyvä esite siellä.

      • 852e3

        Ooksää niitä elintasopakolaismatuja ku nuin mania?


      • 852e3 kirjoitti:

        Ooksää niitä elintasopakolaismatuja ku nuin mania?

        Eks sää tajunnut kirjoitustani, elintasopakolainen (yleensä miljonääri) muuttaa Suomesta pois tai piilottaa varallisuutensa " veroparatiisiin" verottajan ulottumattomiin. Minä pysyn Suomessa ja maksan veroni suomeen ja olen kirjoilla Rovaniemellä.


    • lain

      Mitä tuo kenenkään varallisuus mitään merkitsee, jokainen ostaa mitä lystää. Niin kauan ku velkaa saa, ja vakuutta riittää. Köyhät ne rahoillansa leveilee, sanoi äitinikin aina. Oikeasti raharikas pitää suunsa kiinni omistuksistaan. Ja jos pitäydytään alkuperäisessä asiassa, niin en suosi JL autopalveluja. On hinnoitellut itsensä ulos huonolla asiakaspalvelullaan.

      • Ei tässä leveilystä ole kysymys. kerroin tuon siksi, kun minua on haukuttu PERSAUKISEKSI URVELOKSI, SILLÄ TIEDOKSI. SITÄPAITSI JOS SIJOITTAA NOIN 450 000 €. NIIN OMAA RAHAA PITÄÄ OLLA VÄHINTÄÄN 30%, ELI NOIN 135 000€. SITÄPAITSI MIKÄÄN RAHALAITOS EI MYÖNNÄ ELÄKELÄISELLE 315 000€ LAINAA, EIKÄ SEN SUURUISTA LAINAA EI ELÄKELÄINEN PYSTY MAKSAMAAN. HAUKKUMINEN NÄKÖJÄÄN JATKUU, NYT KEKSITÄÄN UUSIA PERUSTELUJA.


      • 852e3

        Otas jo kataiju lunkimmin,sähä oot kohta psykiatria vailla jos noin otat ittees.


      • Perisuomalainen kateus noista viimeisistä kommenteista paistaa läpi. Hyvä kuitenkin, että JL-Autopalvelut on joutunut kuseen, sehän tässä on on tarkoitus.


      • Santa_andero

        Hienoa kataiju, Santanderilla kulissit kuntoon!


      • varakaskeskusta
        Santa_andero kirjoitti:

        Hienoa kataiju, Santanderilla kulissit kuntoon!

        Älä kataiju mene tuohon ansaan, ne ovat JL:n ja hänen kätyriensä kommentteja. Voihan joukossa olla joku hölmöläinen joka puolustaa sutkia korjaamoa. Minäkin tunnen yhden perustoimeentulotuella olevan joka on julkikokoomuslainen. Hän ei ole koskaan omistanut mitään ja aina roikkunut yhteiskunnan siivellä.


      • Demarinuori
        varakaskeskusta kirjoitti:

        Älä kataiju mene tuohon ansaan, ne ovat JL:n ja hänen kätyriensä kommentteja. Voihan joukossa olla joku hölmöläinen joka puolustaa sutkia korjaamoa. Minäkin tunnen yhden perustoimeentulotuella olevan joka on julkikokoomuslainen. Hän ei ole koskaan omistanut mitään ja aina roikkunut yhteiskunnan siivellä.

        Hyvä kommentti tuo hölmöläisiin vertaaminen, sossun asiakas Kokoomuslainen, minäkin näin vastaavan ennen vaaleja viinakaupan edessä ryysyläinen, selvästi pultsari heilutti Kokoomuksen lippua. Siis samoja hölmöläisporukoita, kaksi sossun Kokoomuslaista ja sutkin korjaamon puolustajat. Semppiä kataijulle.


      • ekonomistiyrittäjä
        Demarinuori kirjoitti:

        Hyvä kommentti tuo hölmöläisiin vertaaminen, sossun asiakas Kokoomuslainen, minäkin näin vastaavan ennen vaaleja viinakaupan edessä ryysyläinen, selvästi pultsari heilutti Kokoomuksen lippua. Siis samoja hölmöläisporukoita, kaksi sossun Kokoomuslaista ja sutkin korjaamon puolustajat. Semppiä kataijulle.

        Selvästi sossun asiakkaita nuo JL:n puolustajat. Sanotaan, että kateus vie kalatkin vedestä.


      • kusettajajätkätkuriin

        JL erehtyi kusettamaan väärää miestä, kataiju nosti asian julkisuuteen. Kuinkahan paljon on "hiljaisia" kusettettuja.


    • opiskelijaOulusta

      Minä olen niitä hiljaisia joita JL on kusettanut. En ikinä enää vie autoani sinne, ennen vien vaikka onnettomalle tunarille. Olen Oulusta, opiskelen Rovaniemellä. Janne Lilja on erikoinen mies. Kalevassa oli talvella kirjoitus: Mies murtautui sikalaan ja pani sikaa persereikään. Sikalassa oli hälytyslaitteet, mies kärysi pukilta. Iin Shellillä kerrottiin, että ko. mies on Rovaniemiläinen korjaamoyrittäjä.

      • eiautoaJLkorjaamoon

        Sutki korjaamo kätyreineen on näköjään hyökännyt kataijun kimppuun liian röyhkeästi. Ylläpito on poistanut sääntöjen vastaiden viestin.


      • sutkikorjaamotkuriin

        Mäkin olen lukenut tuon Kalevan kirjoituksen. Se meni toisinpäin, mies murtautui sikalaan ja antautui karjun kanssa seksiin. Poliisi oli poistanut miehen paikalta. Hieman myöhemmin mies oli ajanut humalassa ojaan.


      • tämä_poistettiin

        Laitoin faktatietoutta oululaisen opiskelijan juttuun, joka minusta oli törkeä. Jutussa nimettiin henkilö, ja vihjailtiin juttuun tahallisesti joka ei pitänyt paikkaansa.
        Laitoin Kalevan jutun tapauksesta ja kerroin myö tekijän olevan lähialueeltä, sulkien pois Rovaniemen.

        Minusta yleensäkin ylläpidon linja on kyseenalainen. Täällä saa vapaasti ihan nimellä haukkua, huoritella. Voit nimetä vaikka oman vaimosikin huoraksi, kaikki on sallittua. Monesti maahanmuutosta negatiiviset poistetaan, samoin osa polittisista.

        En myöskään ymmärrä miksi Kalevan juttu piti kahdesti poistaa. Tarkoitushan oli sillä mitätöidä (opiskelija Oulusta) härski kirjoitus, jota ylläpitäjä ei ole poistanut.


      • EiJLikinä
        tämä_poistettiin kirjoitti:

        Laitoin faktatietoutta oululaisen opiskelijan juttuun, joka minusta oli törkeä. Jutussa nimettiin henkilö, ja vihjailtiin juttuun tahallisesti joka ei pitänyt paikkaansa.
        Laitoin Kalevan jutun tapauksesta ja kerroin myö tekijän olevan lähialueeltä, sulkien pois Rovaniemen.

        Minusta yleensäkin ylläpidon linja on kyseenalainen. Täällä saa vapaasti ihan nimellä haukkua, huoritella. Voit nimetä vaikka oman vaimosikin huoraksi, kaikki on sallittua. Monesti maahanmuutosta negatiiviset poistetaan, samoin osa polittisista.

        En myöskään ymmärrä miksi Kalevan juttu piti kahdesti poistaa. Tarkoitushan oli sillä mitätöidä (opiskelija Oulusta) härski kirjoitus, jota ylläpitäjä ei ole poistanut.

        JL:n sutkauksen kohteeksi joutunut saattaa käydä kuuman, ja kirjoittaa vähän asiaa joka ei liity laskuun. Minusta kuitenkin on hyvä asia, että "maanhiljaisetkin" sutkauksen kohteeksi joutuneet ovat alkaneet osallistua keskusteluun.


    • KusetusRiittää

      "Kataiju"

      Noiden pienten autokorjaamoiden kanssa on
      oltava varuillaan , kun yrittävät jokaisen öljynvaihdon yhteydessä
      tyrkyttää korjattavaksi jotain olematonta vikaa , jota ei ole olemassakaan.
      Parempi olla itse paikalla , kun huoltoja tehdään , ainakin lähietäisyydellä.
      Sinullahan on se uusi autotallikin rakenteilla , että öljynvaihto
      omanatyönä tehtynä kestää noin 15 min. (nykyään teen itse )
      Työn laatu on varmasti yhtä hyvä , kuin nyrkkipajassakin tehtynä .

      • Kiitos kommentoija kusetusriittää neuvosta. Minulla kyllä ammattitaito riittää vaativiinkin huoltoihin ja korjauksiin, niinkuin olen sen jo todennut. Mutta en viitsi enää alkaa tuhraamaan öljyjen kanssa, en vaihda renkaitakaan itse, vaihdatan rengasliikkeessä. Olen vanhempana laiskistunut, Mutta en vie autoani renkaanvaihtoon tuonne JL-Autopalveluihin vaikka siellä on 25 € tarjous renkaiden vaihdosta. Vetävät vielä pultit väärille kierteille tai jäävät kiristämättä ja muutaman kilometrin ajon jälkeen alkaa kolina kuulumaan. Jossakin ketjun kommentissa kerrrottiin näin käyneen kun asiakas oli erehtynyt käyttämään autoaan JL:ssä.Se oli tässä ketjussa tai sitten siinä Korjaus ja huoltoa/autokorjaamot/laturin vaihdon hinta kallein 294 halvin 67,20.


    • Nimimerkki poisti_tällaisen, hän on ihan oikeassa. Minäkään en hyväksy tuota OpiskelijaOulusta kirjoitusta, oli ilmeisesti hieman kiihtynyt JL korjaamon kusetuksesta, arvattavaksi jää kuinka moninkertainen lasku hänelle oli tullut markkinahintaan verrattuna. Pitäisi pysyä asiassa. Niin ei kommentoijat kyllä ole tehneet. Keskustelu on ihan alussa mennyt täysin metsään. Kommentoijat ovat keskittyneet minun mollaamiseen, asiallinen keskustelu siitä onko laskun suuruus oikea puuttuu täysin. Lukijat ovat varmasti sen huomanneet ja tehneet omat johtopäätöksensä mistä se on johdettu. Merkillepantavaa on sekin kun on ollut tosi pitkään hiljaista, niin kun kerroin uusista hankinnoistani, niin välittömästi alkoi minun haukkuminen. Jonkin tahon täytyy tarkasti seurata jo "haudattua" keskustelua. Ei mennyt kuin kolme tuntia siitä kun julkaisin uusimman kommenttini niin tuli vastareaktio jota jatkui muutaman tunnin välein.

      • Nimimerkki poisti_tälläisen kommenttikin on näköjään poistettu. Hän oli osittain oikeassa, että pitäisi keskittyä itse laskuun. Mutta hänenkin kirjoituksensa on poistettu sääntöjen vastaisena. Se ei liittynyt laskuun millään tavalla. Kiitos Suomi24, nyt on viimeinkin alettu poistamaan asiattomia viestejä.


    • n78ujn

      Todella harva meistä menee renkaanvaihtoon ja kiertelee ensin
      kyselemässä korjaamoiden hintoja .
      Mikäli hinta on liian suolainen , niin paikka muistetaan seuraavalla kerralla.

      • Eisinne

        Ei varmaan kukaan kiertele kyselemässä renkaanvaihdon hintaa. Kataijuhan kirjoitti, että JL on ilmeisesti kusessa kun renkaan vaihdosta on iso mainos lehdessä ja hinta on huippuhalpa. Minäkin näin kyseisen mainoksen se oli muun mainonnan yhteydessä. Olen samaa mieltä kataijun kanssa, ei kannata "köyhänkään" viedä JL:n. Saatetaan vetää pyöränpultit väärille kierteille tai pultin jäädä löysälle, niin on kirjoitettu tässä laturin vaihdon kommenteissa.


      • sutkipulkkisetkuriin

        On erittäin hyvä asia, että Kataiju nosti JL-autopalvujen hinnoittelun julkisuuteen. Minuakin kusettivat, siitä on jo aikaa, olin silloin opiskelija. Vein vanhan autoni heille ja sovittiin he katsovat, mitä korjauksia pitää tehdä että se saadaan katsastettu. Sovittiin, että kustannusarviosta soitetaan minkä suuruinen se on, ennenkuin mitään korjauksia tehdään. Mitään ei kuulunut, kertaakaan ei minuun otettu yhteyttä siitä paljonko kunnostus maksaa, vaikka näin nimenomaan sovittiin. Sitten soitettiin, että auto on korjattu ja se voidaan hakea. Yllätys oli suuri lasku oli yli 2500 euroa. Sanoin, että eihän tämä mennyt niinkuin sovittiin, en lunasta autoa saatte pitää sen vastineeksi korjauksista. He sanoivat, että ei sen arvo riitä kattamaan korjauskustannuksia auto orvo ei ole kuin muutaman satasen, uhkasivat ulosottomiehellä. Minun oli pakko lainata rahat sukulaisilta ja tuttavilta että sain korjauksen maksettua, enkä menettänyt luottokelpoissuutani, olisin saanut maksuhäiriömerkinnan joka olisi vaikeuttanut elämääni moneksi vuodeksi. Informaatiokatkoksia saattaa korjaamolla tulla, mutta hälytyskellot olisi pitänyt soida. Minusta se oli selvä kusetus. JL:lle, ko. korjaamon kompaajille ja kataijun kadehtijoille. Kävin netissä katsomassa tuon Rovaniemen Loimun esitteen jonka kataiju mainitsi. Siitä näkyy olevan erittäin hyvä 3D mallinnus SSR:n sivuilla. Käykää katsomassa, mutta ennen sitä käykää psykiatrilla ja sydänlääkärillä. Teille kokemus saattaa olla järkyttävä, voitte masentua vakavasti, menettää yöunenne, saada hengenahdistusta tai saada sydänkohtauksen.


      • Rakennusalalla
        sutkipulkkisetkuriin kirjoitti:

        On erittäin hyvä asia, että Kataiju nosti JL-autopalvujen hinnoittelun julkisuuteen. Minuakin kusettivat, siitä on jo aikaa, olin silloin opiskelija. Vein vanhan autoni heille ja sovittiin he katsovat, mitä korjauksia pitää tehdä että se saadaan katsastettu. Sovittiin, että kustannusarviosta soitetaan minkä suuruinen se on, ennenkuin mitään korjauksia tehdään. Mitään ei kuulunut, kertaakaan ei minuun otettu yhteyttä siitä paljonko kunnostus maksaa, vaikka näin nimenomaan sovittiin. Sitten soitettiin, että auto on korjattu ja se voidaan hakea. Yllätys oli suuri lasku oli yli 2500 euroa. Sanoin, että eihän tämä mennyt niinkuin sovittiin, en lunasta autoa saatte pitää sen vastineeksi korjauksista. He sanoivat, että ei sen arvo riitä kattamaan korjauskustannuksia auto orvo ei ole kuin muutaman satasen, uhkasivat ulosottomiehellä. Minun oli pakko lainata rahat sukulaisilta ja tuttavilta että sain korjauksen maksettua, enkä menettänyt luottokelpoissuutani, olisin saanut maksuhäiriömerkinnan joka olisi vaikeuttanut elämääni moneksi vuodeksi. Informaatiokatkoksia saattaa korjaamolla tulla, mutta hälytyskellot olisi pitänyt soida. Minusta se oli selvä kusetus. JL:lle, ko. korjaamon kompaajille ja kataijun kadehtijoille. Kävin netissä katsomassa tuon Rovaniemen Loimun esitteen jonka kataiju mainitsi. Siitä näkyy olevan erittäin hyvä 3D mallinnus SSR:n sivuilla. Käykää katsomassa, mutta ennen sitä käykää psykiatrilla ja sydänlääkärillä. Teille kokemus saattaa olla järkyttävä, voitte masentua vakavasti, menettää yöunenne, saada hengenahdistusta tai saada sydänkohtauksen.

        Sutkipulkkiset kuriin, sinulla oli hyvä kommentti. Lisään siihen vielä, olen rakennusalalla ja tunnen tuon kohteen Rovaniemen Loimu. Se on aivan ainutlaatuinen, sellaista ei ole koskaan Rovaniemelle rakennettu ja tuskin tuleekaan. Vastaavanlaista on vaikea toteuttaa muualle, sen rajoittaa tonttipula. Kaikki rakennusmiehet ovat erittäin kokeneita Rovaniemiläisiä. Talosta tehdään huippulaadukas ja sitä tehdään ammattiylpeydellä, rakentamisvirheet pyritään minimoimaan, sitä ei tehdä hosumalla niinkuin monet muut rakennuskohteet. Kataiju mainitsi, että hänen tuleva huoneistonsa on Etelä - Länsisiivessä. Se on silloin C - porras, se on paras siipi tästä jo muutoinkin huippupaikalla olevasta rakennuskohteesta. Taloon tulee paljon isoja huoneistoja joissa asuu omistajaosakkaita, kataijun kertoi asunnon olevan neljännessä kerroksessa, neljänteen ja viidenteen kerrokseen ei tule yhtään pientä huoneistoa jonka sijoittajat ostavat. Ei tarvitse asua "vuokralaisten" keskellä. Viesti JL:lle, sen kätyreille ja kadehtijoille vielä täydennys. Käykää jo ennen tutustumista kohteeseen erikoislääkäreillä, niinkuin teitä on jo neuvottukin, mutta täydennys pyytäkää resepti voimakkaat masennuslääkkeet, sydänlääkkeet ja unilääkkeet valmiiksi. Järkytys tulee olemaan teillä niin suuri, että henkenne salpautuu hetkeksi, voitte saada sydänkohtauksen, masennutte syvästi ja menetätte yöunenne. Kommentini ei liity laskuun eikä sen oikeellisuuteen. Mutta minustakin kataijua on haukuttu järjestelmällisesti ihan alusta alkaen, ei niissäkään ole laskua käsitelty millään tavalla. Nyt näyttää siltä, että herjaajat jäävät alakynteen.


      • sivustaseurannut
        Rakennusalalla kirjoitti:

        Sutkipulkkiset kuriin, sinulla oli hyvä kommentti. Lisään siihen vielä, olen rakennusalalla ja tunnen tuon kohteen Rovaniemen Loimu. Se on aivan ainutlaatuinen, sellaista ei ole koskaan Rovaniemelle rakennettu ja tuskin tuleekaan. Vastaavanlaista on vaikea toteuttaa muualle, sen rajoittaa tonttipula. Kaikki rakennusmiehet ovat erittäin kokeneita Rovaniemiläisiä. Talosta tehdään huippulaadukas ja sitä tehdään ammattiylpeydellä, rakentamisvirheet pyritään minimoimaan, sitä ei tehdä hosumalla niinkuin monet muut rakennuskohteet. Kataiju mainitsi, että hänen tuleva huoneistonsa on Etelä - Länsisiivessä. Se on silloin C - porras, se on paras siipi tästä jo muutoinkin huippupaikalla olevasta rakennuskohteesta. Taloon tulee paljon isoja huoneistoja joissa asuu omistajaosakkaita, kataijun kertoi asunnon olevan neljännessä kerroksessa, neljänteen ja viidenteen kerrokseen ei tule yhtään pientä huoneistoa jonka sijoittajat ostavat. Ei tarvitse asua "vuokralaisten" keskellä. Viesti JL:lle, sen kätyreille ja kadehtijoille vielä täydennys. Käykää jo ennen tutustumista kohteeseen erikoislääkäreillä, niinkuin teitä on jo neuvottukin, mutta täydennys pyytäkää resepti voimakkaat masennuslääkkeet, sydänlääkkeet ja unilääkkeet valmiiksi. Järkytys tulee olemaan teillä niin suuri, että henkenne salpautuu hetkeksi, voitte saada sydänkohtauksen, masennutte syvästi ja menetätte yöunenne. Kommentini ei liity laskuun eikä sen oikeellisuuteen. Mutta minustakin kataijua on haukuttu järjestelmällisesti ihan alusta alkaen, ei niissäkään ole laskua käsitelty millään tavalla. Nyt näyttää siltä, että herjaajat jäävät alakynteen.

        Hyvä kommenti rakennusalalla olevalta ja varoittava neuvo on todella tarpeen. On erittäin todennäköistä, että JL kavereineen ei saa vähään aikaan happea ja järkytys on todella suuri, jos tutustuvat Rovaniemen Loimun esitteeseen.


    • EiTarvitseKäydäEnää

      Näihin asiakaspalvelun ihmelapsiin pitää lisätä TARVIKEKESKUS Saarenkylässä .
      Tiskintakana nuorimies , joka raskaan viikonlopun ,t ai Laestadiolaisen uskonsa tähden
      tuntuu hyökkäävän asiakkaaseen kiini , jos mainitset väärän sanan . Kohteliaisuudesta
      ei tämä kaveri ole koskaan kuullut .
      Tarvikekeskuksen hinnoittelu on sieltä kalleimmasta päästä .

      • Moottoripyöräilijä

        Minulla on moottoripyörä, olen Tarvikekeskuksen vakioasiakas, aina olen saanut asiallista palvelua. EiTarvitseKäydä Enää kuulunee JL:n henkilökuntaan JL:n kompaajiin tai kätyreihin, kun yrittää siirtää keskustelun muualle. JL:llä, JL:n kätyreillä ja kataijun kadehtijoilla meni jauhut suuhun, yritetään keksiä jotain muuta kun kataijun morkkaaminen ei enää onnistu. Jos oikeasti olet kyllästynyt Tarvikekeskuksen palveluihin, niin aloita oma artikkeli ja perustele palaute yhtä hyvin kun kataiju on tehnyt. Kommenttisi on väärässä artikkelissa.


      • 6432tu

        Ja olet siellä töissä !


      • JLsutkikuriin
        6432tu kirjoitti:

        Ja olet siellä töissä !

        Ja sinä JL:n kätyri tai tumpelo asentaja, kun yrität siirtää JL:korjaamosta keskustelun painopisteen muualle.


    • stbsbvsebvfseb

      Kyllä lappalaiset osaa fuulata. Olin joskus ylläsjärvellä ja siellä jossain teltassa syömässä ja siellä oli lohisoppaa (jäässä) tai poron kylkiluita grillissä. Halusin poron kylkiluita ja hinta hirvittävä ja sain mitä halusin, eli kylkiluita jotka olivat oikeita luita eikä lihaa yhtään. Sillai siellä

      • Oikeinhuono

        Varmaankin oli JL autokorjaamon sivupisnes vaikuttaa niin "härkiltä".


      • Matkailuyrittäjä

        Hyvä rinnastus sinulta tuon järkyttävän luonaskokemusksen ja JL:n laskutuksen. Molemmat ovat samanlaisia yrittäjiä. Fuulata ei avaudu kaikille Lappilaisille, se on ilmeisesti Hesan slangia. Se tarkoittaa sutkia ja huijaria. Olen kuulut rähjäisestä lounasteltasta johon olet eksynyt. Poron kylkiluut kyseinen yrittäjä on saanut poromiesten lihajalostamosta ilmaiseksi, kun niistä irroitetusta lihasta on tehty jauhelihaa. Lohisopan lohi on Norjasta Thaimaahan lähetettyä kalaa joka on palautettu Norjaan kun se on matkalla pilaantunut. Thaimaassa saa ravintolassa perinteistä lohisoppaa. Kyseinen yrittäjä on saanut kyseisen pilaantunen kalan Norjalaisilta ilmaiseksi. Onneksi et tilannut lohisoppaa, olisit saanut salmonellan. Matkailualalle aina eksyy huijareita, mutta ne eivät menesty pitkään, ne ovat yhden talven pikavoiton tavoittelijoita. Autokorjaamoala on vaikeampi, huijarit pystyvät toimimaan hyvinkin pitkään. Huijattu ei välttämättä kerro kokemuksistaan kuin vain huoltoasemilla. Kataiju on selvä poikkeus, hän nosti huijauslaskutuksen näyttävästi julkisuuteen. Suuri kiitos hänelle siitä. Onneksi siinä sinun käyttämässäsi lounasteltassa ei käy ulkomaalaisia matkailijoita, he lounastavat paremmissa paikoissa. Kokemuksesi ei ole levinnyt kansainväliseen lehdistöön, se olisi ollut todella turmiollista Lapin matkailulle. Sama onni on tässä kataijun korjaamokokemuksessa, Kansainväliset muutaman päivän matkailijat eivät käytä autokorjaamopalveluja.


      • raskaastisutkattu
        Matkailuyrittäjä kirjoitti:

        Hyvä rinnastus sinulta tuon järkyttävän luonaskokemusksen ja JL:n laskutuksen. Molemmat ovat samanlaisia yrittäjiä. Fuulata ei avaudu kaikille Lappilaisille, se on ilmeisesti Hesan slangia. Se tarkoittaa sutkia ja huijaria. Olen kuulut rähjäisestä lounasteltasta johon olet eksynyt. Poron kylkiluut kyseinen yrittäjä on saanut poromiesten lihajalostamosta ilmaiseksi, kun niistä irroitetusta lihasta on tehty jauhelihaa. Lohisopan lohi on Norjasta Thaimaahan lähetettyä kalaa joka on palautettu Norjaan kun se on matkalla pilaantunut. Thaimaassa saa ravintolassa perinteistä lohisoppaa. Kyseinen yrittäjä on saanut kyseisen pilaantunen kalan Norjalaisilta ilmaiseksi. Onneksi et tilannut lohisoppaa, olisit saanut salmonellan. Matkailualalle aina eksyy huijareita, mutta ne eivät menesty pitkään, ne ovat yhden talven pikavoiton tavoittelijoita. Autokorjaamoala on vaikeampi, huijarit pystyvät toimimaan hyvinkin pitkään. Huijattu ei välttämättä kerro kokemuksistaan kuin vain huoltoasemilla. Kataiju on selvä poikkeus, hän nosti huijauslaskutuksen näyttävästi julkisuuteen. Suuri kiitos hänelle siitä. Onneksi siinä sinun käyttämässäsi lounasteltassa ei käy ulkomaalaisia matkailijoita, he lounastavat paremmissa paikoissa. Kokemuksesi ei ole levinnyt kansainväliseen lehdistöön, se olisi ollut todella turmiollista Lapin matkailulle. Sama onni on tässä kataijun korjaamokokemuksessa, Kansainväliset muutaman päivän matkailijat eivät käytä autokorjaamopalveluja.

        Siinä kyllä Lapin maine menisi pitkäksi aikaa jos sama henkilö eksyisi ostamaan JL-Autopalvelujen palveluksia. Jäätynyt lohisoppa ja puronluut, josta joutuu etsimääm lihaa mikroskoopilla ja viiden - kymmenkertainen hinta auton korjauksesta pääkaupungin hintoihin verratuna.


    • Poronkylkiluu

      Varmaan JL:n kätyreitä , kun siirtää keskustelun poron kylkiluihin .

      • jäätynysoppa

        Höpöjuttuhan tuo oli jäätynyttä lihasoppaa ja lihattomia rillilihoja, Mutta taitavasti matkailuyrittäjä vertasi kyseistä sutkia ja huijaria LJ-Autopalvelujen toimintaan. Meni JL:n kätyrin juttu perseelleen. Keskustelun siirtäminen rillilihoihin meni pahasti mönkään, lopputuloksessa sattui omaan nilkkaan.


      • raskaastikusetettu

        Nyt meni JL ja sen kätyrit hijaiseksi. Yleensä vastaavat jo muutaman minuutin kuluttua. JL:llä alkaa olla tukalat paikat. Tilanne on niin kuin tupakoitsijoilla, polttaa ei saa kuin LKS:ssä ja Shellin huoltoasemalla. Heidän kannattaisikin käydä Shellillä tupakkakopissa kysymässä neuvoa, että mitä nyt keksitään. Vaarana on tietysti se. että siellä sattuu asiakas jota he ovat kusettaneet ja eivät tunnista henkilöä. Ko. henkilö antaa piruuttaa väärät ohjeet.


      • Ekonomi

        Ekonomin neuvo JL-Autopalveluille. Älkää käyttäkö laskussa kerrointa, potenssiin korotus on paljon tehokkaampi. Korottakaa vaikka potenssiin 1.5 potenssiin 2 on jo liian harskiä. Muutama esimerkki: 10 potenssiin 1.5 =30, 20 potenssiin 1.5 = 89 ja 50 potenssiin 1.5 = 353. Ai niin sori teillähän on se jo käytössä. Tuo Laturin vaihdon laskuhan on jo kerrrottu potenssiin 1.5. Teillä on ilmeisesti laskin jossa on potenssiin korotus. Sellainen on ihan halppis laskimissa.


      • Sutkitkuriin
        Ekonomi kirjoitti:

        Ekonomin neuvo JL-Autopalveluille. Älkää käyttäkö laskussa kerrointa, potenssiin korotus on paljon tehokkaampi. Korottakaa vaikka potenssiin 1.5 potenssiin 2 on jo liian harskiä. Muutama esimerkki: 10 potenssiin 1.5 =30, 20 potenssiin 1.5 = 89 ja 50 potenssiin 1.5 = 353. Ai niin sori teillähän on se jo käytössä. Tuo Laturin vaihdon laskuhan on jo kerrrottu potenssiin 1.5. Teillä on ilmeisesti laskin jossa on potenssiin korotus. Sellainen on ihan halppis laskimissa.

        Hyvä neuvo ekonomilta, potenssi kansankielellä sanottuna korotus neliöön on tehokas ja tässä tapauksessa liiankin tehokas jos korotetaan neliöön, niin 10 potenssiin 2 on jo 100 ja 67 potenssiin 2 on 4489. Se on liian härski. Tuo korotus potenssiin 1.5 on maltillisempi. Neliöön korotuksella Tamperelainen lentokapteenikin olisi joutunut kuseen. Poliisi pysäytti hänet, kun hän ajoi 50 km/h alueella ylinopeudesta 253 km/h. Poliisi totesi:tuollaiseen nopeuteen tarvitaan lentolupakirja. Lentokapteeni näytti lupakirjansa, poliisi: ai teillähän olikin, hyvää matkaa. Korjaamolaskussa sutkaukseen ei tarvita lupakirjaa, mutta neliöön korotuksella (67 potenssiin 2 =4489) Korjaamon negatiivinen maine leviää liian nopeasti.


      • JLnAgentti
        raskaastikusetettu kirjoitti:

        Nyt meni JL ja sen kätyrit hijaiseksi. Yleensä vastaavat jo muutaman minuutin kuluttua. JL:llä alkaa olla tukalat paikat. Tilanne on niin kuin tupakoitsijoilla, polttaa ei saa kuin LKS:ssä ja Shellin huoltoasemalla. Heidän kannattaisikin käydä Shellillä tupakkakopissa kysymässä neuvoa, että mitä nyt keksitään. Vaarana on tietysti se. että siellä sattuu asiakas jota he ovat kusettaneet ja eivät tunnista henkilöä. Ko. henkilö antaa piruuttaa väärät ohjeet.

        Ei me hiljaiseksi menty , mutta pidetään vain tupakkatauko .

        JL:n kätyrit !


      • raskaastikusestettu
        JLnAgentti kirjoitti:

        Ei me hiljaiseksi menty , mutta pidetään vain tupakkatauko .

        JL:n kätyrit !

        Ja teillähän niitä tupakkataukoja onkin runsaasti, kun korjaamolaskutukset ovat niin hurjat. Tuollainen monen päivän tupakkatauko on kyllä aika pitkä, eikö siinä pitäisi nukkuakin välillä.


      • minuakin_kusettivat
        raskaastikusestettu kirjoitti:

        Ja teillähän niitä tupakkataukoja onkin runsaasti, kun korjaamolaskutukset ovat niin hurjat. Tuollainen monen päivän tupakkatauko on kyllä aika pitkä, eikö siinä pitäisi nukkuakin välillä.

        Ei sitä tiedä epätoivoiset ihmiset pystyvät uskomattomiin suorituksiin. Ovat ilmeisesti olleet koko korjaamon saki toinen erottajan ja toiset nelostien Shellin tupakkakopissa kolmimivuorotyössä urkkimassa mitä sutkikorjaamosta puhutaan.
        Tämä menee vähän toiseen aiheeseen, mutta liittyy siihen mihin ihminen pystyy. Kaupungilla oli 80 luvulla virkamies. Silloin ei ollut kännyköitä. Ulkona oli 35 asteen pakkanen, hänelle soitettiin kotiin vaimo vastasi puhelimeen ja kertoi, että ko. virkamies ei ole paikalla, hän on ulkona syömässä. Soittaja ihmetteli, että eikö ulkona ole liian kylmä ruokailla.


    • VWviatkestääajanskoda

      Tuo on pientä
      Pörhöllä sähkökeskuksen vaihto töineen yli tuhat e ja kuluttajanvalituslautakunta kumarsi eikä voi mitään
      sen jälkeen kiitos ei merkkiliikkeen hinnoille ja toimintatavoille

      • Fordfocus15

        Tarkemmin asiaa tietämättä Pörhön laskutus on ollut asiallinen ja samantasoinen kun markkinahinta. Kuluttajariitalautakunnassa on asiantuntijat jotka arvioivat sen. Kun ratkaisu on ollut Pörhön vaatimuksen mukainen, niin se on oikein. Kataijun tapaus ei ollut oikein laskutettu. Katsoin Suomi24 kirjoituksia sinun ongelmasta hinta näkyy olevan yleisesti 1000 € luokkaa. Joku siinä kertoi, että oli ostanut Biltemasta ko. sähkökeskuksen tuotenumero 44883 kertoi, että ongelmia ei ole ollut katso sitä paljonko se maksaa siellä.


      • 65t78

        Paljonko se sähköpääkeskus itsessään maksaa ilman mitään työkustannuksia ?

        Se on kallis varaosa .


    • zzzxxxz

      Mikäli asia on menossa käräjille , kuten aloittaja antaa ymmärtää , niin
      hänen kannaltaan on virhe käsitellä asiaa julkisesti juorupalstalla .
      (Ei , en ole JL:n kätyri .)

      • kuluttajariitalakimies

        Lue kommentit uudestaan. JL-Korjaamo on myöntänyt sutkauksensa ja maksanut kataijun vaatiman 216 € hyvityksen kiireellisesti sen jälkeen kun kataiju ilmoitti, että hän harkitsee valituksen vetämisen pois kuluttajariitalautakunnasta ja asian viemisen käräjille. Asia ei mene käräjille JL on myöntänyt sutkauksensa. Sitäpaitsi vaikka olisi menossakin käräjille niin ei siinä mitään virhettä olisi tapahtunut vaikka sitä käsitellään samanaikaisesti mediassa. Se on ihan yleistä että riitata-asioita on samanaikaisesti esillä oikeudessa ja lehdistössä. Media suorastaan herkuttelee niillä jos kyseinen riita-asia edesauttaa lehden levikkiä. Tällaisia asioita saa lukea lehdistä joka päivä.


      • cxzx
        kuluttajariitalakimies kirjoitti:

        Lue kommentit uudestaan. JL-Korjaamo on myöntänyt sutkauksensa ja maksanut kataijun vaatiman 216 € hyvityksen kiireellisesti sen jälkeen kun kataiju ilmoitti, että hän harkitsee valituksen vetämisen pois kuluttajariitalautakunnasta ja asian viemisen käräjille. Asia ei mene käräjille JL on myöntänyt sutkauksensa. Sitäpaitsi vaikka olisi menossakin käräjille niin ei siinä mitään virhettä olisi tapahtunut vaikka sitä käsitellään samanaikaisesti mediassa. Se on ihan yleistä että riitata-asioita on samanaikaisesti esillä oikeudessa ja lehdistössä. Media suorastaan herkuttelee niillä jos kyseinen riita-asia edesauttaa lehden levikkiä. Tällaisia asioita saa lukea lehdistä joka päivä.

        Ei ole kysymys Matti Nykäsen avioero - oikeudenkäynnistä .


      • ykykzz
        cxzx kirjoitti:

        Ei ole kysymys Matti Nykäsen avioero - oikeudenkäynnistä .

        Sillä ei ole mitään merkitystä kenen oikeudenkäynnistä on kysymys. Oikeudessa ei todistajana kuulla lehdistön tai Suomi24kommentoijia.


    • Anonyymi

      Älä vie ainakaan polar renkaalle surkia palvelu,

      • Anonyymi

        laikolan ja lantin korjaamo halppa ja silleen.


      • Anonyymi

        Mikä on perustelu tälle kommentille? Itse olen käyttänyt Polar Renkaan palveluita vuosia, eikä ole moittimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on perustelu tälle kommentille? Itse olen käyttänyt Polar Renkaan palveluita vuosia, eikä ole moittimista.

        Huonoa palvelua kustaan ihmisiä silmään ja valhdellaan asikkaille


    • Anonyymi

      Osta ALvadista osat niin säästöä voi tulla jopa tuhansia e

      mm. Vwseatskodaudi ohjausvaihde

      https://alvadi.fi/

      ja maksu turvallinen

    • Anonyymi

      voe voe miks ajaa romulla autolla jota pitää jatkuvasti korjata?
      Ostaa uuden ja ajaa sillä 20v ja säännölliset huollot.

    • Anonyymi

      On se kun kustaan silmään miesasiakasta.
      Sen tiesin, että naisihmisillä voi maksattaa laskuja, jotka ei vastaa työmäärää ensinkään.

      Tämän takia meillä mies kilpailuttaa työt Rovaniemellä.

      Tosi on.

      • Anonyymi

        Kyllä naisasiakasta kusetetaan varsinkin auton merkkiliikekorjaamossa. En enään asioi autoni merkkiliikkeessä. Voitin 500,00 e, kun kävin kysymässä muualta samasta asiasta ja korjautin siellä. Hyvin pieni ruhjekorjaus. Kartan sitä autoni merkkiliikekorjaamoa. Supistaan hiljaa, kun kyselee, ettei vain muut kuule. Muutenkaan ei ole hyvää asiakaspalvelua naisasiakkaalle. Onni onnettomuudessa löysin huomattavasti paremman korjaamon ja hyvän asiakaspalvelun. Kannattaa kysellä tulin huomaamaan.


    • Anonyymi

      Polar rengas, asiakasta kustaan silmään ja ei kerrota totuutta huoltotöistä.

      • Anonyymi

        Ja taas tätä sontaa, hyvä palvelu ja erinomainen hinta, laatu suhde


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas tätä sontaa, hyvä palvelu ja erinomainen hinta, laatu suhde

        Päin peetä hoitavat asiansa. Kyllä menny liike huonommaksi mitä 10 v sitten... Asiakasta kohdellaan huonosti ja valehdellaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päin peetä hoitavat asiansa. Kyllä menny liike huonommaksi mitä 10 v sitten... Asiakasta kohdellaan huonosti ja valehdellaan!

        Näin on minuakin kusettivat laturin vaihdossa sutki liike. Napapiirin autohuolto paljon parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päin peetä hoitavat asiansa. Kyllä menny liike huonommaksi mitä 10 v sitten... Asiakasta kohdellaan huonosti ja valehdellaan!

        Totta surkia pulju asiakasta kohdellaan huonosti ja laskutetaan päin v.


    • Anonyymi

      ruostekorjauksen arvio myös eri liikkeissä heitteli 280-800e

      kannattaa kysellä

    • Anonyymi

      pitää olla tosi epätoivonen jos vie auton jl:älle sutki ja oikea pärnastenkorjaamojen kuningas

    • Anonyymi

      Kannattaa aina pyytää tarjouspyyntö ensin ettei hinnat lähe laukalle.
      Esim autojerryn kautta lähettää

    • Anonyymi

      Itseä kyllä huvittaa tuo Wetterin vertaus nyrkkipajaksi. Itse käytin Foordiani vasta korjauksella Wetterillä ja minulle näytettiin Fordin järjestelmästä kyseisen korjaustyön ohjeaika joka oli 3.5 tuntia, tämän tietenkin hyväksyin. Yllätys oli positiivinen autoa noutaessani, kun ammattimies joka on Fordien parissa työskennellyt vuosia, olikin tehnyt työn alle 2.5 tuntiin, ja tästä minua myös laskutettiin. Että tässä se isoin ero nyrkkipajojen ja ammattilaisten välillä on, tunti voi merkkiliikkeessä olla kallis, mutta tehokkuus omaa luokkaansa ja lopulta kuitenkin takuulla oikein tehty työ on edullisempi.

    • Anonyymi

      pörhöllä olis menny yli tonni?

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe