Epäjumalista luopuminen

uskoJumalanSanasinulle

Yksi ortodoksipappi kerran kysyin minulta onko minulla krusifiksi kotona. Sanoin ei. Hän kysyi, asuuko minussa jokin paha? Sanoin ei. Ei ole krusifiksia, koska Herrani vihaa niitä.

Vaikka ikoni seinällä olisi vain koriste, miksi haluat pahoittaa Jumalasi mielen etkä siitä luovu, kun Jumalasi vihaa niitä? Vaikka se olisi sinulle vain koriste, totuudessa se on epäjumala. Epäjumalanpalvelijat eivät peri taivasten valtakuntaa.

Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Ilm. 9:20 Ja jäljelle jääneet ihmiset, ne, joita ei tapettu näillä vitsauksilla, eivät tehneet parannusta kättensä teoista, niin että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia ja kultaisia ja hopeaisia ja vaskisia ja kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä eikä kuulla eikä kävellä.

Ap.t.17:29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.

Jes.42:8 Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.

Jes.2:8 Heidän maansa tuli täyteen epäjumalia, he kumartavat kättensä tekoa, sitä, minkä heidän sormensa ovat tehneet.

3. Moos. 26:1 Älkää tehkö itsellenne epäjumalia älkääkä pystyttäkö itsellenne jumalankuvia tai patsaita, älkää myöskään asettako maahanne kiviä, joissa on kuvia, kumartaaksenne niitä, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.

Ps.115:4 Mutta heidän epäjumalansa ovat hopeata ja kultaa, ihmiskätten tekoa. 5 Niillä on suu, mutta eivät ne puhu, niillä on silmät, mutta eivät näe. 6 Niillä on korvat, mutta eivät kuule, niillä on nenä, mutta eivät hajua tunne. 7 Niiden kädet eivät koske, niiden jalat eivät astu, ei tule ääntä niiden kurkusta. 8 Niiden kaltaisia ovat niiden tekijät ja kaikki, jotka turvaavat niihin. 9 Israel, turvaa Herraan - hän on heidän apunsa ja kilpensä.

Hab.2:18 Mitä hyötyä on veistetystä kuvasta, että sen valmistaja veistää sen, ja valetusta kuvasta ja valheen opettajasta, että sen valmistaja siihen luottaa ja tekee mykkiä epäjumalia? 19 Voi sitä, joka sanoo puulle: 'Heräjä!' ja mykälle kivelle: 'Nouse!' Sekö voisi opettaa? Katso, se on silattu kullalla ja hopealla, ja henkeä siinä ei ole, ei ensinkään.

Jes. 31:7 Sillä sinä päivänä jokainen hylkää hopeaiset ja kultaiset epäjumalansa, jotka kätenne ovat tehneet teille synniksi.

17

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PasiToivonen

      Suomi on vapaa maa. Sinulla ei ole oikeutta määrätä toisten elämästä.

      Vai aiotko kerätä tuhannen hengen porukan tunkeutumaan ihmisten koteihin ja keräämään kaikki krusifiksit, ikonit, lasten kuvaraamatut, jne.

      • Herran_myrsky

        Vanhassa Testamentissa on kuvattu kuinka elävän Jumalan viha iskee kuvainpalvojiin kuolettavalla voimalla. Raamattua kannattaa aina lukea.


    • PasiToivonen
    • PiispaHenrik

      Ikonoklasmi todettiin lopullisesti harhaopiksi jo 700-luvulla. Kristityn olisi parasta pikaisesti tehdä parannus ja luopua tästä muhamettilaisuuden vaikutuksesta levinneestä harhasta. Lopeta ainakin muiden kristittyjen julkinen kehoittaminen syntiin.

      • HänOnElävä

        Tyypillistä. Aloittaja vetosi Raamattuun, mutta sinä vetosit siihen, että joukko järkimiehiä on istunut pöydän ääressä vuonna se ja se, ja kopauttanut nuijalla pöytään sen merkiksi, että jumalankuvia saa tehdä siitä eteenpäin.


      • Ipa.Salami

        On parempi luottaa kirkon auktoritettiin ja opetukseen kuin Hinterwaldereiden omaan tulkintaan Raamatusta.


      • pyhpyhjapyh
        Ipa.Salami kirjoitti:

        On parempi luottaa kirkon auktoritettiin ja opetukseen kuin Hinterwaldereiden omaan tulkintaan Raamatusta.

        Emme luota kirkon auktoriteettiin (eihän sillä sellaista edes ole), koska kirkko on luopumuksen tilassa. Eikä Raamatun sanaa tarvitse edes tässä asiassa tulkita. Se on niin yksiselitteinen.

        2. Moos. 20:4-6 "Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni."


      • Ipa.Salami

        Paaviin ja kirkkoon luotamme. Siinä on pelastuksen avaimet. Vain hölmö ei kuulu kirkkoon.


    • PasiToivonen

      Aloittaja pitäisi laittaa SUPO:n tarkkailuun. Potentiaalinen terriristi.

    • PasiToivonen

      Kirjoitusvirhe: terroristi. Hirvittää ajatella mitä tapahtuisi jos saisivat vallan Suomessa.

    • MitenVastaat

      Jos menet kirkkoon, niin palvotko silloin kirkkorakennusta. Jos rukoilet ikonin edessä, niin palvotko silloin ikonia.

      • pyhpyhjapyh

        Ikoni on epäjumala.


      • Ipa.Salami

        Höpsispöpsis. Ei ole. Laitatko silmät kiinni, kun juttelet kaveriesi Penan ja Maken kanssa? Jumalalle ei ole eläviä ja kuolleita. Niin kuin juttelet kaverillesi Penalle, voit jutella pyhille ja pyytää heitä rukoilemaan puolestasi.


      • RakennuksetkoHajotettava
        pyhpyhjapyh kirjoitti:

        Ikoni on epäjumala.

        Onko kirkkorakennuskin epäjumala?


    • PasiToivonen
    • työnnä_se_hanuriis

      Tiesitkö että krusifiksia voi käyttää paremman puutteessa dildona?

    • PasiToivonen

      Sinä saat käyttää jos BDSM-leikit kiinnostavat. Minua eivät kiinnosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe