Kuppikuntien SRAL ry

myötätunnosta

Suomen Radioamatööriliittoa vaivaa kuppikuntaisuus ja kulttuuri jossa erilaisia, erilaisista yhteiskuntaluokista tulevia harrastajia ja jopa kokonaisia kerhoja luokitellaan jyviin ja akanoihin. Miksi näin on (edelleen) - tämänlainen toiminta tuskin edistää RA-harrastuksen mainetta tai palvelee harrastajakunnan kokonaisetua?

Pasi Viheraho, OH3EVH aiheesta: https://www.youtube.com/watch?v=a68eICj5MWw

113

6099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuore_amatööri

      Onneksi SRAL:in kanssa ei tarvitse olla missään tekemisissä tutkintojen suorittamisen jälkeen, koko SRAL:in olemassaolon voi unohtaa kun tutkinnot on suoritettu.

      Paikalliseen kerhoon kannattaa käydä tutustumassa ja katsoa millaista toiminta on, ennenkaikkea kerhon ja kerholaisten asenne. Ja nimenomaan käydä paikanpäällä tutustumassa eikä lukea netistä, muutamia suomen parhaita RA-kerhoja haukutaan aktiivisesti SRAL:in "piiriin" kuuluvien taholta eri nettipalstoilla. Itse olen aloittamassa harrastusta ja paikallisen kerhon porukka on ottanut aloittelevan amatöörin vastaan erittäin hyvin ja kannustavasti, tuolla tuntee olevansa tervetullut mitä ei ilmeisesti voi sanoa läheskään kaikista kerhoista.

      • Jatkakaa_valittamista

        Onko kyseessä Lahden kerho, jossa uusia tulokkaita aivopestään vihaamaan liittoa? Siltä vähän ulkopuolisen näkökulmasta näyttää, kun muilla suomalaisilla radioamatöörikerhoilla ei tunnu olevan vastaavia "ongelmia".

        Mitä taas tulee näihin muutaman valittajan jatkuvasti kokemiin "vääryyksiin", se on kumma, että vaikka liiton hallitus on vaihtunut vapailla ja demokraattisilla yhdistysvaaleilla jo useaan otteeseen sitten 2000-luvun kähinöiden ja hallituksessa on täysin uudet ihmiset, siitä huolimatta näiden muutamien valittajien levy junnaa paikallaan vuodesta toiseen.

        Sekin on todella erikoista, että liittoon kuuluva jäsenyhdistys kehtaa jopa valittaa saamistaan avustuksista, vaikka moni muu yhdistys olisi saamastaan tuesta kiitollinen. Aika erikoista!


      • Miksi_liittyisin
        Jatkakaa_valittamista kirjoitti:

        Onko kyseessä Lahden kerho, jossa uusia tulokkaita aivopestään vihaamaan liittoa? Siltä vähän ulkopuolisen näkökulmasta näyttää, kun muilla suomalaisilla radioamatöörikerhoilla ei tunnu olevan vastaavia "ongelmia".

        Mitä taas tulee näihin muutaman valittajan jatkuvasti kokemiin "vääryyksiin", se on kumma, että vaikka liiton hallitus on vaihtunut vapailla ja demokraattisilla yhdistysvaaleilla jo useaan otteeseen sitten 2000-luvun kähinöiden ja hallituksessa on täysin uudet ihmiset, siitä huolimatta näiden muutamien valittajien levy junnaa paikallaan vuodesta toiseen.

        Sekin on todella erikoista, että liittoon kuuluva jäsenyhdistys kehtaa jopa valittaa saamistaan avustuksista, vaikka moni muu yhdistys olisi saamastaan tuesta kiitollinen. Aika erikoista!

        Vai olisiko niin että osaavat ajatella omilla aivoillaan ja muualla yritetään aivopestä nuoleskelemaan liittoa ?

        En ole Lahden kerhon jäsen (muutama sata kilometriä matkaa) mutta paikallisessa kerhossa yritettiin kyllä aika aktiivisesti painostaa SRAL-in jäseneksi. Kun kyselin että miksi pitäisi liittyä ja mitä hyötyä jäsenyydestä olisi en saanut mitään kunnollista vastausta vaan pelkkää epämääräistä mutinaa. Sattuneesta syystä en ole k.o. kerhon jäsen....

        Osaatko kertoa MIKSI pitäisi liittyä SRAL-in jäseneksi ? Mitä SRAL nykyisin tekee radioamatöörien hyväksi ? Itse olen havainnut vain lähinnä haitanteoksi laskettavaa toimintaa (tutkintojen järjestämisen perusteeton hankaloittaminen viimeisimpänä, nimenomaan niiden järjestämisen hankaloittaminen).


      • Jatkahan_itkemistä
        Miksi_liittyisin kirjoitti:

        Vai olisiko niin että osaavat ajatella omilla aivoillaan ja muualla yritetään aivopestä nuoleskelemaan liittoa ?

        En ole Lahden kerhon jäsen (muutama sata kilometriä matkaa) mutta paikallisessa kerhossa yritettiin kyllä aika aktiivisesti painostaa SRAL-in jäseneksi. Kun kyselin että miksi pitäisi liittyä ja mitä hyötyä jäsenyydestä olisi en saanut mitään kunnollista vastausta vaan pelkkää epämääräistä mutinaa. Sattuneesta syystä en ole k.o. kerhon jäsen....

        Osaatko kertoa MIKSI pitäisi liittyä SRAL-in jäseneksi ? Mitä SRAL nykyisin tekee radioamatöörien hyväksi ? Itse olen havainnut vain lähinnä haitanteoksi laskettavaa toimintaa (tutkintojen järjestämisen perusteeton hankaloittaminen viimeisimpänä, nimenomaan niiden järjestämisen hankaloittaminen).

        Onko tuolle aivopesulle olemassa faktaa?

        Hyvä harrastus ei muutamaa ominpäiten narsistista sooloilijaa kaipaa, jotka usein yhteisössä aiheuttavat enemmän haittaa ja vahinkoa kuin hyötyä.

        Perusta oma kerho ja/tai liitto ja laadi sille ihan mieleisesi ja ikiomat säännöt, niin sillä luulisi ongelman ratkeavan.

        Tehkää ensin jotain konkreettista hyvää yhteisön eteen ja valittakaa vasta sitten, jos on ylipätänsä aihetta.


      • Miksi_liittyisin
        Jatkahan_itkemistä kirjoitti:

        Onko tuolle aivopesulle olemassa faktaa?

        Hyvä harrastus ei muutamaa ominpäiten narsistista sooloilijaa kaipaa, jotka usein yhteisössä aiheuttavat enemmän haittaa ja vahinkoa kuin hyötyä.

        Perusta oma kerho ja/tai liitto ja laadi sille ihan mieleisesi ja ikiomat säännöt, niin sillä luulisi ongelman ratkeavan.

        Tehkää ensin jotain konkreettista hyvää yhteisön eteen ja valittakaa vasta sitten, jos on ylipätänsä aihetta.

        Miksi pitäisi perustaa oma kerho ja/tai liitto ? Ilmankin pärjää ihan hyvin eikä ole mitään tarvetta kuulua kerhoon jos/kun paikallisen kerhon toiminta ei miellytä ja sama koskee liittoa eli pärjään ihan hyvin ilman SRAL-ia. Ainoa toive että joku muukin taho kuin SRAL saisi tutkintojen järjestämisoikeuden, joku sellainen taho joka ei tee tutkintoon pääsyä tarpeettoman hankalaksi kuten SRAL nykyisin tekee. Tiesit kai että SRAL saa tuon tutkintojen järjestämisoikeuden Viestintävirastolta vuodeksi kerrallaan ja viestintävirasto voi täysin vapaasti myöntää oikeuden myös jollekin toiselle taholle (ja vaikka jättää myöntämättä sitä SRAL-ille jos SRAL tekee homman liian hankalaksi).

        Omaan napaan tuijottavan sisäsiittoisen järjestön jäsenyys ei todellakaan kiinnosta eikä sellaiseen ole tarvettakaan liittyä. Suuri osa SRAL-in jäsenistä on luultavasti ihan fiksua porukkaa, nykyinen hallitus ja osa jäsenistöstä vaan koittaa parhaansa mukaan pilata SRAL-in maineen sekoilullaan ja paskanjauhamisellaan. Pieni asenteen muutos voisi kasvattaa SRAL-in jäsenmäärää tuntuvasti. Nykyisin vain noin puolet suomalaisista radioamatööreistä kuuluu SRAL-iin ja osuus on pitkään ollut laskusuunnassa, mistäköhan tuo suuntaus johtuisi ?


      • Miksi_eroaisin
        Miksi_liittyisin kirjoitti:

        Miksi pitäisi perustaa oma kerho ja/tai liitto ? Ilmankin pärjää ihan hyvin eikä ole mitään tarvetta kuulua kerhoon jos/kun paikallisen kerhon toiminta ei miellytä ja sama koskee liittoa eli pärjään ihan hyvin ilman SRAL-ia. Ainoa toive että joku muukin taho kuin SRAL saisi tutkintojen järjestämisoikeuden, joku sellainen taho joka ei tee tutkintoon pääsyä tarpeettoman hankalaksi kuten SRAL nykyisin tekee. Tiesit kai että SRAL saa tuon tutkintojen järjestämisoikeuden Viestintävirastolta vuodeksi kerrallaan ja viestintävirasto voi täysin vapaasti myöntää oikeuden myös jollekin toiselle taholle (ja vaikka jättää myöntämättä sitä SRAL-ille jos SRAL tekee homman liian hankalaksi).

        Omaan napaan tuijottavan sisäsiittoisen järjestön jäsenyys ei todellakaan kiinnosta eikä sellaiseen ole tarvettakaan liittyä. Suuri osa SRAL-in jäsenistä on luultavasti ihan fiksua porukkaa, nykyinen hallitus ja osa jäsenistöstä vaan koittaa parhaansa mukaan pilata SRAL-in maineen sekoilullaan ja paskanjauhamisellaan. Pieni asenteen muutos voisi kasvattaa SRAL-in jäsenmäärää tuntuvasti. Nykyisin vain noin puolet suomalaisista radioamatööreistä kuuluu SRAL-iin ja osuus on pitkään ollut laskusuunnassa, mistäköhan tuo suuntaus johtuisi ?

        "Nykyisin vain noin puolet suomalaisista radioamatööreistä kuuluu SRAL-iin ja osuus on pitkään ollut laskusuunnassa, mistäköhan tuo suuntaus johtuisi ? "

        Samasta syystä kuin esim. kuuluminen ammattiyhdistyksiin. Miksi maksaa, kun saa nauttia ilmaiseksi toisten hankkimista etuoikeuksista.

        SRAL on mielestäni hoitanut hyvin amatöörien etujen ajamisen mm. uusia taajuusalueita on saatu käyttöön, kuten 4m ja 60m. Siihen liittoa ensisijaisesti tarvitaankin. Tietysti toiminta IARUssa ja monien asioiden koordinointikin ovat tärkeitä.

        Kyllä SRALn maineen pilaamisessa yksi henkilö on ylitse muiden ja nyt käyttää vielä erästä paikalliskerhoa työkalunaan.


      • Didididaadidaa

        "Samasta syystä kuin esim. kuuluminen ammattiyhdistyksiin. Miksi maksaa, kun saa nauttia ilmaiseksi toisten hankkimista etuoikeuksista"

        Syynä on hallituksen toiminta, ei tuo mainitsemasi epäily. Ja maineensa pilaamiseen Sral lienee itse syyllinen, ei yksittäinen jäsen. Aiheutti tahallaan isot kulut vaikka ennen tapahtumaa pj ilmoitti, että ei kuluja tule. Kun tuli, niin niistä ei olisi saanut puhua. Kommentoijat heitettiin ulos keskustelupalstoilta.


      • OH3AC_ulos
        Didididaadidaa kirjoitti:

        "Samasta syystä kuin esim. kuuluminen ammattiyhdistyksiin. Miksi maksaa, kun saa nauttia ilmaiseksi toisten hankkimista etuoikeuksista"

        Syynä on hallituksen toiminta, ei tuo mainitsemasi epäily. Ja maineensa pilaamiseen Sral lienee itse syyllinen, ei yksittäinen jäsen. Aiheutti tahallaan isot kulut vaikka ennen tapahtumaa pj ilmoitti, että ei kuluja tule. Kun tuli, niin niistä ei olisi saanut puhua. Kommentoijat heitettiin ulos keskustelupalstoilta.

        Lue Lahden kerhon kerhokirjeitä. Siellä se sama luonnehäiriöinen henkilö hyökkää Liittoa vastaa. SRALin pitäisi potkia koko Lahden kerho SRALista. Sama heppu jatkaa konnankoukkujaan vuodesta toiseen. Suomalaisen hamiharrasteen pääpiru. Varsinainen saatana koko jätkä.


      • Didididaadidaa
        OH3AC_ulos kirjoitti:

        Lue Lahden kerhon kerhokirjeitä. Siellä se sama luonnehäiriöinen henkilö hyökkää Liittoa vastaa. SRALin pitäisi potkia koko Lahden kerho SRALista. Sama heppu jatkaa konnankoukkujaan vuodesta toiseen. Suomalaisen hamiharrasteen pääpiru. Varsinainen saatana koko jätkä.

        Joo, kävin lukemassa. Viimeisin kerhokirje oli julkaistu eilen ja siinä oli 30 sivua. Muutama ajatus mulle tuli :
        - kerhokirje oli minusta mielenkiintoinen, nostaisin sen Vipusen yläpuolelle
        - aloiteselvituksen perusteella OH3AC on jollakin tapaa niissä mukana, mutta enemmistö allekirjoittajista on muualta. Aloite nr 1 on OH1-maasta.
        - kerhossa on aktiivisia ja toimenpanevia jäseniä
        - jos OH3AC on noin toimelias, kuin kerhokirjeestä saa kuvan, niin kerhossa pitää olla aika hyvä fiilis. Jos olisi huono fiilis, niin väki kaikkoaisi

        Kerhokirjeessä kerrottiin, kuka moderoi FinHamia ja HamSaunaa. Viime aikojen sensuroinnit selittynevät sillä. Tulee mieleen joku maa, missä ei saa olla eri mieltä.

        Minulla on mielikuva, että ko. henkilö on voimakastahtoinen ja osaava, mikä on saattanut vuosien mittaan herättää hilpeyttä mm. hallitustyöskentelyssä. Ilmaisut ovat voineet lisätä tuota hilpeyttä ja johtaa sitten vuosia sitten kähinöihin. Siis tämä on täysin minun kuvitelmaani, ei tietoa. Numeromuisti hänellä ainakin pelittää, toisin kuin minulla.

        Joo-o. Annas kattoo, miten käy.


      • DXDXDXD
        Didididaadidaa kirjoitti:

        Joo, kävin lukemassa. Viimeisin kerhokirje oli julkaistu eilen ja siinä oli 30 sivua. Muutama ajatus mulle tuli :
        - kerhokirje oli minusta mielenkiintoinen, nostaisin sen Vipusen yläpuolelle
        - aloiteselvituksen perusteella OH3AC on jollakin tapaa niissä mukana, mutta enemmistö allekirjoittajista on muualta. Aloite nr 1 on OH1-maasta.
        - kerhossa on aktiivisia ja toimenpanevia jäseniä
        - jos OH3AC on noin toimelias, kuin kerhokirjeestä saa kuvan, niin kerhossa pitää olla aika hyvä fiilis. Jos olisi huono fiilis, niin väki kaikkoaisi

        Kerhokirjeessä kerrottiin, kuka moderoi FinHamia ja HamSaunaa. Viime aikojen sensuroinnit selittynevät sillä. Tulee mieleen joku maa, missä ei saa olla eri mieltä.

        Minulla on mielikuva, että ko. henkilö on voimakastahtoinen ja osaava, mikä on saattanut vuosien mittaan herättää hilpeyttä mm. hallitustyöskentelyssä. Ilmaisut ovat voineet lisätä tuota hilpeyttä ja johtaa sitten vuosia sitten kähinöihin. Siis tämä on täysin minun kuvitelmaani, ei tietoa. Numeromuisti hänellä ainakin pelittää, toisin kuin minulla.

        Joo-o. Annas kattoo, miten käy.

        Nyt HamSaunaan ei enää pääse, se on linkitetty Srallin sivuille.


      • Didididaadidaa

        Jaha, vai tunnistat. No tule sitten kylään, jos olemme tuttuja. Pistin rigin auki ja päivystän Rauman 70cm:n toistimella 434.675. Myös Köyliön toistin 145.725 kuuluu. Ala huudella, niin vastaan. Olen qrv klo 20:10 saakka.


      • Didididaadidaa

        No et sitten uskaltanut tula vastaamaan huutosi ja nimittelyyni. Lue postauksesi viimeinen lause.


      • Kouvolassa_tavataan
        Didididaadidaa kirjoitti:

        No et sitten uskaltanut tula vastaamaan huutosi ja nimittelyyni. Lue postauksesi viimeinen lause.

        Heh, heh. Miksei Turun ripiitterillä. Tai Helsingin. Ei sittenkään. Taitaisi nokkakuso Kovolassa olla paras vaihtoehto. Nähdään siellä ja jutellaan, jos on tarvetta. Tai sitten sanotaan sanottavat kokouksessa ja äänestetään...


      • didididaadidaa
        Kouvolassa_tavataan kirjoitti:

        Heh, heh. Miksei Turun ripiitterillä. Tai Helsingin. Ei sittenkään. Taitaisi nokkakuso Kovolassa olla paras vaihtoehto. Nähdään siellä ja jutellaan, jos on tarvetta. Tai sitten sanotaan sanottavat kokouksessa ja äänestetään...

        Siksi, koska sanoit tunnistavasi minut. Silloin myös tiedät, missä asun. Kouvolaan en tule, koska en ole vuosiin ollut jäsen.

        Hävettääkö sinua, haukuit ja nimittelit minua täysin ulkopuolista tuohon asiaan liittyen ? Kehtaatko pistää kutsusi tänne muidenkin nähtäville ?


      • Enkehtaapistääkutsuani
        didididaadidaa kirjoitti:

        Siksi, koska sanoit tunnistavasi minut. Silloin myös tiedät, missä asun. Kouvolaan en tule, koska en ole vuosiin ollut jäsen.

        Hävettääkö sinua, haukuit ja nimittelit minua täysin ulkopuolista tuohon asiaan liittyen ? Kehtaatko pistää kutsusi tänne muidenkin nähtäville ?

        Se hävettää. Hävettää, kun "moponi tuppaa keulimaan". Kirjoitukseni ja jopa ajatukseni hävettävät. Hävettää suomalaisten hamien puolesta. Mutta kaikkein eniten hävettää olla suomalainen hami. Edellisestä riitelystä ei ole selvitty ja uusi on alkamassa. Mutta mitä on tehtävissä. Päiväkävelyllä mietin SRALn ja OH3ACn hallituksien välistä sovitteluneuvottelua, ehkä parilla sovittelumiehellä terästettynä. Toimisko se. En usko, eikä mikään muu. Kävi Kouvolassa miten tahansa, niin tuloksena on vuosien riitely. Ei voi kuin katsoa harrastuksen kärsimysnäytelmää. Ikääkin on kertynyt jo sen verran, että riita jatkunee vielä minun siirtyessä autuammille workkimismaille. Joten riitelyt saa jäädä tästä eteenpäin toisille/nuoremmille ja nostan oman lusikkani lopullisesti siitä sopasta. Nyt olen QRT kaikilta "riitakanavilta"!


      • JamiHesasta
        Jatkakaa_valittamista kirjoitti:

        Onko kyseessä Lahden kerho, jossa uusia tulokkaita aivopestään vihaamaan liittoa? Siltä vähän ulkopuolisen näkökulmasta näyttää, kun muilla suomalaisilla radioamatöörikerhoilla ei tunnu olevan vastaavia "ongelmia".

        Mitä taas tulee näihin muutaman valittajan jatkuvasti kokemiin "vääryyksiin", se on kumma, että vaikka liiton hallitus on vaihtunut vapailla ja demokraattisilla yhdistysvaaleilla jo useaan otteeseen sitten 2000-luvun kähinöiden ja hallituksessa on täysin uudet ihmiset, siitä huolimatta näiden muutamien valittajien levy junnaa paikallaan vuodesta toiseen.

        Sekin on todella erikoista, että liittoon kuuluva jäsenyhdistys kehtaa jopa valittaa saamistaan avustuksista, vaikka moni muu yhdistys olisi saamastaan tuesta kiitollinen. Aika erikoista!

        Kävin Lahden kerhon kurssin muutama vuosi sitten vaikka asun Hesassa. Aivan mahtavat järjestelyt, maailman pätevin ja paras opettaja ja aina päivää ennen kurssia tuli sähköposti jossa kerrottiin mitä seuraavana päivänä käydään läpi. Antoi lisäopetusta nuorille ja niille jotka eivät oikein osanneet. Yksi oli kurssilla jo kolmatta kertaa koska opettaja ei päästänyt tenttiin.

        SRAL:ia ei haukuttu sanaakaan. Kerrottiin ihan todella asiallisesti mitä SRAL tarjoaa.

        Jos SRAL hoitaisi asiat yhtä hyvin kuin Lahti, olisi liiton jäsenmäärä 500 isompi.


      • Hallitusvuotaa
        Enkehtaapistääkutsuani kirjoitti:

        Se hävettää. Hävettää, kun "moponi tuppaa keulimaan". Kirjoitukseni ja jopa ajatukseni hävettävät. Hävettää suomalaisten hamien puolesta. Mutta kaikkein eniten hävettää olla suomalainen hami. Edellisestä riitelystä ei ole selvitty ja uusi on alkamassa. Mutta mitä on tehtävissä. Päiväkävelyllä mietin SRALn ja OH3ACn hallituksien välistä sovitteluneuvottelua, ehkä parilla sovittelumiehellä terästettynä. Toimisko se. En usko, eikä mikään muu. Kävi Kouvolassa miten tahansa, niin tuloksena on vuosien riitely. Ei voi kuin katsoa harrastuksen kärsimysnäytelmää. Ikääkin on kertynyt jo sen verran, että riita jatkunee vielä minun siirtyessä autuammille workkimismaille. Joten riitelyt saa jäädä tästä eteenpäin toisille/nuoremmille ja nostan oman lusikkani lopullisesti siitä sopasta. Nyt olen QRT kaikilta "riitakanavilta"!

        Kuulin hallituksen sisältä että OH3AC oli ehdottanut sovintopalaveria mutta Memma oli torjunut. Tämä on tosi juttu!


      • AnttiRuless
        Miksi_eroaisin kirjoitti:

        "Nykyisin vain noin puolet suomalaisista radioamatööreistä kuuluu SRAL-iin ja osuus on pitkään ollut laskusuunnassa, mistäköhan tuo suuntaus johtuisi ? "

        Samasta syystä kuin esim. kuuluminen ammattiyhdistyksiin. Miksi maksaa, kun saa nauttia ilmaiseksi toisten hankkimista etuoikeuksista.

        SRAL on mielestäni hoitanut hyvin amatöörien etujen ajamisen mm. uusia taajuusalueita on saatu käyttöön, kuten 4m ja 60m. Siihen liittoa ensisijaisesti tarvitaankin. Tietysti toiminta IARUssa ja monien asioiden koordinointikin ovat tärkeitä.

        Kyllä SRALn maineen pilaamisessa yksi henkilö on ylitse muiden ja nyt käyttää vielä erästä paikalliskerhoa työkalunaan.

        Älä taas höpötä olemattomia Antti

        SRAL-lla ei ollut kerrassaan mitään osuutta uusien bandien saamiseen. Kaikki on päätetty CEPT-n kokouksissa tai WRC-kokouksissa. Ne päätökset ne suomen puolesta viestintävirasto eikä sral .. itse asiassa sral on ollut monessa asiassa vastaan kun on haettu uusia bandeja katso vaikka lausuntoja mitä sral-li on antanut


      • B.ENG
        JamiHesasta kirjoitti:

        Kävin Lahden kerhon kurssin muutama vuosi sitten vaikka asun Hesassa. Aivan mahtavat järjestelyt, maailman pätevin ja paras opettaja ja aina päivää ennen kurssia tuli sähköposti jossa kerrottiin mitä seuraavana päivänä käydään läpi. Antoi lisäopetusta nuorille ja niille jotka eivät oikein osanneet. Yksi oli kurssilla jo kolmatta kertaa koska opettaja ei päästänyt tenttiin.

        SRAL:ia ei haukuttu sanaakaan. Kerrottiin ihan todella asiallisesti mitä SRAL tarjoaa.

        Jos SRAL hoitaisi asiat yhtä hyvin kuin Lahti, olisi liiton jäsenmäärä 500 isompi.

        Oliko OH2BU eli Jari Jussila?

        Minä olen ollut myös tekemisissä Lahdessakin kursseja pitäneen ja pätevyyksiä vastaanottaneen Jussilann kanssa. Suoritin ensin K ja T1 moduulit ja vielä myöhemmin T2:n.

        Kun sovin T2:n tenttimisestä Jussila kysyi miten olen valmistautunut ym. ja lopuksi sovimme tenttiajan. Varmisti puhelimessa, että olin valmentautunut ko. tenttiin. Kerroin tehneeni harjoitustenttejä AR-X sivustolla ja pisteet reilusti yli 50:n.

        Olen SRAL:n jäsen ja tyrmistynyt liiton vastineista ja lausunnoista. Kyllä sieltä rivien välistä näkyy viha Jussilaa kohtaan. Mitään vilpin mahdollisuutta ei ollut kurssilla jolla suoritin K ja T1 moduulit. Eikä myöhemmin kun T2:sta suoritin. Jussila antoi myös laminoidun kuvasarjan kun yksi T2:n kysymyksessä viitattiin kuvassa olevaan kaavioon.

        Lopputulos 55/60


      • hhyytt
        Jatkakaa_valittamista kirjoitti:

        Onko kyseessä Lahden kerho, jossa uusia tulokkaita aivopestään vihaamaan liittoa? Siltä vähän ulkopuolisen näkökulmasta näyttää, kun muilla suomalaisilla radioamatöörikerhoilla ei tunnu olevan vastaavia "ongelmia".

        Mitä taas tulee näihin muutaman valittajan jatkuvasti kokemiin "vääryyksiin", se on kumma, että vaikka liiton hallitus on vaihtunut vapailla ja demokraattisilla yhdistysvaaleilla jo useaan otteeseen sitten 2000-luvun kähinöiden ja hallituksessa on täysin uudet ihmiset, siitä huolimatta näiden muutamien valittajien levy junnaa paikallaan vuodesta toiseen.

        Sekin on todella erikoista, että liittoon kuuluva jäsenyhdistys kehtaa jopa valittaa saamistaan avustuksista, vaikka moni muu yhdistys olisi saamastaan tuesta kiitollinen. Aika erikoista!

        Siis kuka ja mikä kerho on valittanut saamistaan avustuksista?


      • Reviisori
        Jatkakaa_valittamista kirjoitti:

        Onko kyseessä Lahden kerho, jossa uusia tulokkaita aivopestään vihaamaan liittoa? Siltä vähän ulkopuolisen näkökulmasta näyttää, kun muilla suomalaisilla radioamatöörikerhoilla ei tunnu olevan vastaavia "ongelmia".

        Mitä taas tulee näihin muutaman valittajan jatkuvasti kokemiin "vääryyksiin", se on kumma, että vaikka liiton hallitus on vaihtunut vapailla ja demokraattisilla yhdistysvaaleilla jo useaan otteeseen sitten 2000-luvun kähinöiden ja hallituksessa on täysin uudet ihmiset, siitä huolimatta näiden muutamien valittajien levy junnaa paikallaan vuodesta toiseen.

        Sekin on todella erikoista, että liittoon kuuluva jäsenyhdistys kehtaa jopa valittaa saamistaan avustuksista, vaikka moni muu yhdistys olisi saamastaan tuesta kiitollinen. Aika erikoista!

        "Onko kyseessä Lahden kerho, jossa uusia tulokkaita aivopestään vihaamaan liittoa?"

        Tuskinpa. Lahden Radioamatöörikerhossa on kolme jäsentä Hämeen Radioharrastajissa ja se on tuottanut kuuden vuoden aikana kaksikymmentä uutta ja nuortakin jäsentä Suomen Radioamatööriliitto ry:lle. Pekka Länsmanille, hallituksen vasta aloittelevalle jäsenelle, tämäkään ei tunnu rittävän, vaan Lahden Radioamatöörikerhon ilmeisesti olisi pitänyt peräti ruveta määräämään jäseniään jäseniään menettävään Suomen Radioamatööriliittoon.

        "Siltä vähän ulkopuolisen näkökulmasta näyttää, kun muilla suomalaisilla radioamatöörikerhoilla ei tunnu olevan vastaavia "ongelmia"."

        Tukahduttava politiikka tuntuu kaikkein raskaimmin 15% vuodessa kasvataan kasvuyritykeen, Lahden Radioamatöörikerhoon. Paineita on muuallakin, mutta kattila ei ole vielä räjähtänyt.

        "Mitä taas tulee näihin muutaman valittajan jatkuvasti kokemiin "vääryyksiin", se on kumma, että vaikka liiton hallitus on vaihtunut vapailla ja demokraattisilla yhdistysvaaleilla jo useaan otteeseen sitten 2000-luvun kähinöiden ja hallituksessa on täysin uudet ihmiset, siitä huolimatta näiden muutamien valittajien levy junnaa paikallaan vuodesta toiseen."

        Liiton hallitus ei ole tervehtynyt täysin, koska enemmistön muodostavat vanhojen roolipelaajien esille nostamat käsinuket.

        "Sekin on todella erikoista, että liittoon kuuluva jäsenyhdistys kehtaa jopa valittaa saamistaan avustuksista, vaikka moni muu yhdistys olisi saamastaan tuesta kiitollinen. Aika erikoista!"

        Lahden Radioamatöörikerhon tulisi saada kolmasosa kaikista avustuksista, koska se tuottaa kolmasosan uusista amatööreistä.


      • Radioharrastaja
        Jatkahan_itkemistä kirjoitti:

        Onko tuolle aivopesulle olemassa faktaa?

        Hyvä harrastus ei muutamaa ominpäiten narsistista sooloilijaa kaipaa, jotka usein yhteisössä aiheuttavat enemmän haittaa ja vahinkoa kuin hyötyä.

        Perusta oma kerho ja/tai liitto ja laadi sille ihan mieleisesi ja ikiomat säännöt, niin sillä luulisi ongelman ratkeavan.

        Tehkää ensin jotain konkreettista hyvää yhteisön eteen ja valittakaa vasta sitten, jos on ylipätänsä aihetta.

        "Tehkää ensin jotain konkreettista hyvää yhteisön eteen ja valittakaa vasta sitten, jos on ylipätänsä aihetta. "

        Veteraaniradioamatööri Mauno Hirvonen yrittää ylläpitää oikeusvaltiota yksi SRALn hallituksessa, mutta se ei onnistu yksin. Mikään ei riitä SRALn hallitukselle, joka yläpitää sähkövaarallista K-modulia.


      • etkö_tiennyt

        Sähkövaarallinen? Mites se nyt yhtäkkiä muuttui vaaralliseksi, jos vertailukohdaksi otetaan vanha aineisto ja lahtelaiset järjestely kysymys amatöörit?

        Nyt ei olla kouluttamassa insinöörejä, vaan radioamatööritutkintoon liittyviä sähkötekniikan perusteita lain asettamien vaatimusten mukaisesti.


      • Kattokärpänen
        Hallitusvuotaa kirjoitti:

        Kuulin hallituksen sisältä että OH3AC oli ehdottanut sovintopalaveria mutta Memma oli torjunut. Tämä on tosi juttu!

        Merja Koivaaralla on ongelma: Jari Jussila kertoi avoimesti ja rehellisesti Radiomäenkatu 43:ssa, Lahdessa joku vuosi sitten SRALn ajankohtaisista asioista kansalaismielipiteensä. Kun ilmaisu oli selkosuomea, ei ole olemassa mitään sovinnon mahdollisuutta ennen kuin Koivaara päättää kolme puheenjohtajakauttaan 2018 kunnianarvoisasti.


      • SahkoSininen
        etkö_tiennyt kirjoitti:

        Sähkövaarallinen? Mites se nyt yhtäkkiä muuttui vaaralliseksi, jos vertailukohdaksi otetaan vanha aineisto ja lahtelaiset järjestely kysymys amatöörit?

        Nyt ei olla kouluttamassa insinöörejä, vaan radioamatööritutkintoon liittyviä sähkötekniikan perusteita lain asettamien vaatimusten mukaisesti.

        " Sähkövaarallinen? Mites se nyt yhtäkkiä muuttui vaaralliseksi, jos vertailukohdaksi otetaan vanha aineisto ja lahtelaiset järjestely kysymys amatöörit?"

        Suomen Radioamatööriliitto ry on käsitellyt sen jälkeen, kun asiasta on kerrottu viestintävirastolle K-moduulin sähköturvattomuudesta, asiaa.

        Voisi olettaa, että valtiovaltaa käyttävä Suomen Radioamatööriliitto ry pitäisi itse huolen K-moduulinsa sähkösäännösten vastaavuudesta. Sähkö on samanlaista sähköasentajalla ja radioamatöörillä.


      • Anonyymi
        Jatkakaa_valittamista kirjoitti:

        Onko kyseessä Lahden kerho, jossa uusia tulokkaita aivopestään vihaamaan liittoa? Siltä vähän ulkopuolisen näkökulmasta näyttää, kun muilla suomalaisilla radioamatöörikerhoilla ei tunnu olevan vastaavia "ongelmia".

        Mitä taas tulee näihin muutaman valittajan jatkuvasti kokemiin "vääryyksiin", se on kumma, että vaikka liiton hallitus on vaihtunut vapailla ja demokraattisilla yhdistysvaaleilla jo useaan otteeseen sitten 2000-luvun kähinöiden ja hallituksessa on täysin uudet ihmiset, siitä huolimatta näiden muutamien valittajien levy junnaa paikallaan vuodesta toiseen.

        Sekin on todella erikoista, että liittoon kuuluva jäsenyhdistys kehtaa jopa valittaa saamistaan avustuksista, vaikka moni muu yhdistys olisi saamastaan tuesta kiitollinen. Aika erikoista!

        Ei Lahden Radioamatöörikerho ole mikään koraanikoulu, missä opetetaan vihaamaan pahaa. Siellä askarrellaan K:n ja T1:n parissa niin, että vuodessa valmistuu joukkueen verran uusia perusluokan radioamatöörejä, joista nuorimmat ovat 9-vuotiaita - 13-vuotiaita: mainiota nuorisokasvatusta.

        Ongelma tulee vasta sitten, kun perusluokan radioamatöörit alkavat olla vuoden vanhoja radioamatööreinä ja huomaavat, että Suomen Radioamatööriliitto ry:n piirissä Uudellamaalla ja Pirkanmaalla sekä Kanta-Hämeessä, on vahvasti asenteellista suhtautumista uusia radioamatöörejä kohtaan.


      • Anonyymi
        Didididaadidaa kirjoitti:

        Joo, kävin lukemassa. Viimeisin kerhokirje oli julkaistu eilen ja siinä oli 30 sivua. Muutama ajatus mulle tuli :
        - kerhokirje oli minusta mielenkiintoinen, nostaisin sen Vipusen yläpuolelle
        - aloiteselvituksen perusteella OH3AC on jollakin tapaa niissä mukana, mutta enemmistö allekirjoittajista on muualta. Aloite nr 1 on OH1-maasta.
        - kerhossa on aktiivisia ja toimenpanevia jäseniä
        - jos OH3AC on noin toimelias, kuin kerhokirjeestä saa kuvan, niin kerhossa pitää olla aika hyvä fiilis. Jos olisi huono fiilis, niin väki kaikkoaisi

        Kerhokirjeessä kerrottiin, kuka moderoi FinHamia ja HamSaunaa. Viime aikojen sensuroinnit selittynevät sillä. Tulee mieleen joku maa, missä ei saa olla eri mieltä.

        Minulla on mielikuva, että ko. henkilö on voimakastahtoinen ja osaava, mikä on saattanut vuosien mittaan herättää hilpeyttä mm. hallitustyöskentelyssä. Ilmaisut ovat voineet lisätä tuota hilpeyttä ja johtaa sitten vuosia sitten kähinöihin. Siis tämä on täysin minun kuvitelmaani, ei tietoa. Numeromuisti hänellä ainakin pelittää, toisin kuin minulla.

        Joo-o. Annas kattoo, miten käy.

        Onko yleensäkään sopivaa Suomen Radioamatööriliitto ry:n puheenjohtajalle moderoida esteellisenä Ham-saunaa?


      • Anonyymi
        Hallitusvuotaa kirjoitti:

        Kuulin hallituksen sisältä että OH3AC oli ehdottanut sovintopalaveria mutta Memma oli torjunut. Tämä on tosi juttu!

        Onko Memma ollut hankala?


      • Anonyymi
        Reviisori kirjoitti:

        "Onko kyseessä Lahden kerho, jossa uusia tulokkaita aivopestään vihaamaan liittoa?"

        Tuskinpa. Lahden Radioamatöörikerhossa on kolme jäsentä Hämeen Radioharrastajissa ja se on tuottanut kuuden vuoden aikana kaksikymmentä uutta ja nuortakin jäsentä Suomen Radioamatööriliitto ry:lle. Pekka Länsmanille, hallituksen vasta aloittelevalle jäsenelle, tämäkään ei tunnu rittävän, vaan Lahden Radioamatöörikerhon ilmeisesti olisi pitänyt peräti ruveta määräämään jäseniään jäseniään menettävään Suomen Radioamatööriliittoon.

        "Siltä vähän ulkopuolisen näkökulmasta näyttää, kun muilla suomalaisilla radioamatöörikerhoilla ei tunnu olevan vastaavia "ongelmia"."

        Tukahduttava politiikka tuntuu kaikkein raskaimmin 15% vuodessa kasvataan kasvuyritykeen, Lahden Radioamatöörikerhoon. Paineita on muuallakin, mutta kattila ei ole vielä räjähtänyt.

        "Mitä taas tulee näihin muutaman valittajan jatkuvasti kokemiin "vääryyksiin", se on kumma, että vaikka liiton hallitus on vaihtunut vapailla ja demokraattisilla yhdistysvaaleilla jo useaan otteeseen sitten 2000-luvun kähinöiden ja hallituksessa on täysin uudet ihmiset, siitä huolimatta näiden muutamien valittajien levy junnaa paikallaan vuodesta toiseen."

        Liiton hallitus ei ole tervehtynyt täysin, koska enemmistön muodostavat vanhojen roolipelaajien esille nostamat käsinuket.

        "Sekin on todella erikoista, että liittoon kuuluva jäsenyhdistys kehtaa jopa valittaa saamistaan avustuksista, vaikka moni muu yhdistys olisi saamastaan tuesta kiitollinen. Aika erikoista!"

        Lahden Radioamatöörikerhon tulisi saada kolmasosa kaikista avustuksista, koska se tuottaa kolmasosan uusista amatööreistä.

        Länsman pudotti lusikkansa 31.12.2019. Uusi vuosikymmen alkaa uusin miehin ja uusin metkuin. Oli melkoinen virhe valita radioamatööritoiminnan ammattimainen säätelijä sen kehittäjiksi. Suomen Radioamatööriliitto ry:n jäsenkokoukset tekevät yleensä vääriä valintoja, koska organisoitumiskykyiset eivät asetu enää ehdokkaiksi välttääkseen tarkoituksetonta rähjäämistä. Sat sapienti!


      • Anonyymi
        Radioharrastaja kirjoitti:

        "Tehkää ensin jotain konkreettista hyvää yhteisön eteen ja valittakaa vasta sitten, jos on ylipätänsä aihetta. "

        Veteraaniradioamatööri Mauno Hirvonen yrittää ylläpitää oikeusvaltiota yksi SRALn hallituksessa, mutta se ei onnistu yksin. Mikään ei riitä SRALn hallitukselle, joka yläpitää sähkövaarallista K-modulia.

        Eikö sähkövaaralinen K päättynyt siihen, kun OH2EXE pääsi hallitukseen vaikuttamaan? Enää urakasta on suorittamatta, uusimatta, T1 ja T2, mutta siihenhän ei enää hallituksenjäsen voi puuttua, kun noudattaa konsensusta.


      • Anonyymi
        etkö_tiennyt kirjoitti:

        Sähkövaarallinen? Mites se nyt yhtäkkiä muuttui vaaralliseksi, jos vertailukohdaksi otetaan vanha aineisto ja lahtelaiset järjestely kysymys amatöörit?

        Nyt ei olla kouluttamassa insinöörejä, vaan radioamatööritutkintoon liittyviä sähkötekniikan perusteita lain asettamien vaatimusten mukaisesti.

        Mikä on järjestelykysymysradioamatööri? Kuka heitä järjestelee? OH3HZ:ko? Onko niin, ettei Suomessa tarvitse enää kirjoittaa yhdys sanoja yhteen?


      • Anonyymi
        SahkoSininen kirjoitti:

        " Sähkövaarallinen? Mites se nyt yhtäkkiä muuttui vaaralliseksi, jos vertailukohdaksi otetaan vanha aineisto ja lahtelaiset järjestely kysymys amatöörit?"

        Suomen Radioamatööriliitto ry on käsitellyt sen jälkeen, kun asiasta on kerrottu viestintävirastolle K-moduulin sähköturvattomuudesta, asiaa.

        Voisi olettaa, että valtiovaltaa käyttävä Suomen Radioamatööriliitto ry pitäisi itse huolen K-moduulinsa sähkösäännösten vastaavuudesta. Sähkö on samanlaista sähköasentajalla ja radioamatöörillä.

        Kyllä sähkö on sinisempää ammattikorkeakouluinsinöörillä kuin kauppatieteiden maisterilla. Siinä on mukana sininen tulevaisuus, fazerinsininen.


    • viitosista

      Nyt on väitteet SRAL:n harjoittamasta syrjinnästä tulossa liiton kevätkokouksen käsittelyyn, saapa nähdä mihin lopputulokseen päätyvät. Toivottavasti lopputulema on oikeudenmukainen.

      • Eijäsen

        SRALn jäsenet saavat päättää, mitä haluavat.


      • Olinjäsenyli25v

        Onkohan HamSauna ja FinHam ajettu tämän kaplakan seurauksena alas, en ainakaan sinne nyt pääse.

        Minäkin ( kuten monet ) luovuin jäsenyydestä vuosia sitten kahinoittein vuoksi. Agitaattorit käynnistivät erotusprosessin erästä jäsentä vastaan. Hallitus pj vakuuttivat jäsenistölle, että toimenpide ei aiheuta kuluja. Meni käräjille ja agitaattorit hävisivät. Tuli kuluja ja paljon. Hallitus ei kantanut vastuutaan kulujen osalta, vaan tyrkkäsivät kulut jäsenistölle mm. jäsenmaksun korotuksen muodossa. Jäsenkato alkoi.


      • Anonyymi
        Eijäsen kirjoitti:

        SRALn jäsenet saavat päättää, mitä haluavat.

        Niinhän he päättävätkin: mm. hallituksistaan, jotka ovat alvariinsa käräjäoikeudessa häpäisemässä jäseniään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän he päättävätkin: mm. hallituksistaan, jotka ovat alvariinsa käräjäoikeudessa häpäisemässä jäseniään.

        OH2OP onko Jussila nostanut uuden kanteen?


    • EhkäjoskusSRALnjäsen

      Se yksi jäsen kenkkuili jatkuvasti ja SRALn enemmistö kyllästyi siihen ja halusivat jäsenen pois. Hallituksen olisi pitänyt hoitaa asia huolellisemmin. Nyt jäsen on jatkuvana riesana ja on ottanut OH3ACn työkalukseen. Ko. jäsen on yrittänyt päästä SRALin puhenjohtajaksi ja hallituksen jäseneksi useita kertoja. Joka kerta hän on saanut naurettavan pienen äänimäärän, mutta kun mies ei vaan tajua luovuttaa. Nyt tekee itsensä jatkuvasti naurunalaiseksi. Ja taas on agitoinut porukkaa SRALn hallitusta vastaan. Hävinnee taas äänestyksissä 6-0. Suosittelen seuraamaan SRALn kokouksen nettistriimistä, kun ko. jäsen änkyttää jotain käsittämätöntä ja sitten saa turpiinsa äänestyksessä. Parhaita paloja on ollut hallitusvaalin tulosjulkistukset, kun jäsen on hävinnyt äänestyksen ja on epätoivoisen näköinen. Niitä on kiva katsoa yhä uudelleen vuosienkin jälkeen. Mutta on jo äänestystä seuraavana päivänä pää pystyssä nenä kohti uusia pettymyksiä. Oikea hamimaailman Paavo Väyrynen!

      • Hamijäbä

        Hehee. Just noin. Tartteki katella noi videot. Kuulemma Lahden kerholaiset alkaa kypsyä jätkään. Siel oliki joku vanha kubbe joka puolusteli ja kehui aina tota tyyppii. Eipä oo siitä kuulunu enää mitään. Onkohan senki silmät jo auennu.


      • Olinjäsenyli25v

        Joo. Mulla ei ole henkilökohtaista ja varmaa tietoa noista jutuista. Erään jäsenen kanssa olen keskustellut ja kuullut hänen kertomuksia taustoista. Olen myös keskustellut toisen osapuolten jäsenten kanssa. Sellainen fiilis on, että kovin puhdasta peliä ei ole kummallakaan puolella. Sen aikaisen ( kaplakan aikaisen ) pj:n kanssa vaihdoin sähköposteja joskus ja jälkeenpäin totesin, että kertoi minulle muunneltua totuutta. Otappa noista sitten selvää, miten asiat ovat olleet. Eräästä jäsenestä taas jäi vahva vaikutelma, että pyrkii olemaan dominoiva henkilö. JOs ei hommat suju haluamalla tavalla, niin saattaa aiheuttaa monenlaista juttua.

        Joopa, harrastuksesta piti olla kyse. Mulle rivijäsenenä oleminen päättyi jäsenmaksun korotukseen, muistaakseni 60 e ->. En muista, koska se tapahtui.


      • Jatkakaahan_valittamista

        "Nyt jäsen on jatkuvana riesana ja on ottanut OH3ACn työkalukseen"

        Sääli perinteistä kerhoa, joka hajosi välittömästi siinä vaiheessa, kun yhden miehen missio astui kuvaan.

        Nykyinen hallitus taas on niin saamaton, että se antaa kävellä itsensä yli - tapahtui mitä tahansa! Muu hallitus ei ole vieläkään ymmärtänyt, että viime kädessä se vastaa kaikesta kerhon sivuilla tapahtuvasta kirjoittelusta, eikä siihen auta valikoivat selittelyt, tai jälkikäteen tapahtuva kerhosivujen moderointi "muka" huomaamatta.

        Ja samainen hallitus vielä ihmettelee, miksi radioamatööriyhteisössä kerhoon aletaan ottamaan hajurakoa. Kun asenne on jatkuvasti muita kohtaan ylimielinen, sävy koko ajan liittoa mollaava, puhumattakaan henkilöihin käypä yksipuolinen kirjoittelu, siinähän hallitus ihmettelee, missä menee koko ajan pieleen.

        Toki, on joukossa muutama noheva besserwisseri ja kotilakimies, jotka yrittävät päteä ja vetoavat - aina kun itselle sopii - milloin sananvapauteen, milloin perustuslakiin.

        Outoa sakkia! Missään muussa yhteisössä en ole törmännyt vastaavaan pelleporukkaan, jolle tärkeintä on oma ego ja päteminen sen sijaan, että keskityttäisiin oikeaan harrastamiseen. Juuri tästä syystä yhdistystasolla on nykyisin vaikea saada remmiin motivoituneita tekijöitä, koska palkaksi saa pelkät vittuilut ja jatkuvan narinan.

        Kauan näillä kestovalittajilla ja muilla "sorretuilla" menee myös sen ymmärtämiseen, että samalla he antavat harrasteesta hyvin negatiivisen kuvan. Mutta, sillähän ei ole väliä, kunhan on Aina Oikeassa!


      • pohjanjussi

        Voi teitä ressuja! Valitettavasti se yksi jäsen on ainoa joka pystyisi Liiton pelastamaan mutta ei itse halua puheenjohtajaksi. Katsokaa vaikka Lahden kerhon toimintaa - siellä tapahtuu enemmän kuin melkein koko maassa yhteensä. On tapahtumaa, workkimista, koulutusta, bussikampanjaa ja vaikka mitä. Jos jäsenmäärä kasvaa kohisten muutamassa vuodessa nollasta sataan niin kyllä minäkin haluaisin olla siellä jäsen. Mutta Pohojanmaalta on pitkä matka. Tosin kävin kyllä viime vuonna Ruskaleirillä ja oli parempi kuin Hankasalmi.


      • BUrulex
        Jatkakaahan_valittamista kirjoitti:

        "Nyt jäsen on jatkuvana riesana ja on ottanut OH3ACn työkalukseen"

        Sääli perinteistä kerhoa, joka hajosi välittömästi siinä vaiheessa, kun yhden miehen missio astui kuvaan.

        Nykyinen hallitus taas on niin saamaton, että se antaa kävellä itsensä yli - tapahtui mitä tahansa! Muu hallitus ei ole vieläkään ymmärtänyt, että viime kädessä se vastaa kaikesta kerhon sivuilla tapahtuvasta kirjoittelusta, eikä siihen auta valikoivat selittelyt, tai jälkikäteen tapahtuva kerhosivujen moderointi "muka" huomaamatta.

        Ja samainen hallitus vielä ihmettelee, miksi radioamatööriyhteisössä kerhoon aletaan ottamaan hajurakoa. Kun asenne on jatkuvasti muita kohtaan ylimielinen, sävy koko ajan liittoa mollaava, puhumattakaan henkilöihin käypä yksipuolinen kirjoittelu, siinähän hallitus ihmettelee, missä menee koko ajan pieleen.

        Toki, on joukossa muutama noheva besserwisseri ja kotilakimies, jotka yrittävät päteä ja vetoavat - aina kun itselle sopii - milloin sananvapauteen, milloin perustuslakiin.

        Outoa sakkia! Missään muussa yhteisössä en ole törmännyt vastaavaan pelleporukkaan, jolle tärkeintä on oma ego ja päteminen sen sijaan, että keskityttäisiin oikeaan harrastamiseen. Juuri tästä syystä yhdistystasolla on nykyisin vaikea saada remmiin motivoituneita tekijöitä, koska palkaksi saa pelkät vittuilut ja jatkuvan narinan.

        Kauan näillä kestovalittajilla ja muilla "sorretuilla" menee myös sen ymmärtämiseen, että samalla he antavat harrasteesta hyvin negatiivisen kuvan. Mutta, sillähän ei ole väliä, kunhan on Aina Oikeassa!

        voi paska mitä taas paskaa älä viitsi jatkaa tota juttua kaitsu

        OH3AC-kerhosta lähti muutama pois kun sen hallitus hyväksyi BU-n jäseneksi. Silloin se oli käytännössä kuollut kerho ja nyt se on suomen suurin kerho 350 jäsenellä

        OH3AC voi paremminkuin mikään muu kerho. olen käynyt kerhoillassa ja siellä on tosi mainio porukka ja henki aivan loistavaa porukkaa.

        BU-n ansiota on paljon mutta ennen kaikkea se että hän on saanut myös muut innostumaan ja tekemään työtä kaikki puhaltavat yhteen hiileen

        miksi kaitsu jatkuvasti haukut AC-ta ? Oletko kade kun se ei sortunut kun erosit ovet paukkuen ???


      • Didididaadidaa

        Nämä p:n puhujat, riidan lietsojat ja väärän tiedon levittäjät eivät varmaan ymmärrä, mitä ovat tekemässä. Se ei kohdistu vain tiettyyn henkilöön, vaan myös meihin muihin harrasteveljiin. Tämä touhu on tuhoamassa koko harrasteen. Kuka viitsii osallistua vapaa-ajalla tähän harrasteeseen, jossa pääosassa on toisten sättiminen ja mustamaalaaminen. Kiitos kuuluu teille, että olette saaneet minutkin nostamaan rigit kaappiin ja keksimään muuta ajankulua. Tekis mieli sanoa teille, että h......aa p...a ! .

        Lahteen on liian pitkä matka, pahus.


      • Radiotarkkailija

        "Se yksi jäsen kenkkuili jatkuvasti ja SRALn enemmistö kyllästyi siihen ja halusivat jäsenen pois."

        Kuitenkaan tämäkään jäsen ei ollut väärässä. Suomen Radioamatööriliitto ry hävisi käräjä- ja hovioikeuksissa kartano-Volvon verran oikeudenkäyntikuluja, 38 000 euroa. Tämäkään ei riittänyt, vaan vainoa jatketaan toiseen maakuntaan saakka ja liittotasolta.

        "Hallituksen olisi pitänyt hoitaa asia huolellisemmin."

        Suomen Radioamatööriliiton hallitus ei toimi huolellisesti juuri missään asiassa. Myös Suomen Radioamatööriarvike Oy:stä tulee koko ajan oikeudellista harmia, koska Suomen Radioamatööriliiton hallitus hoitaa sitä.

        "Nyt jäsen on jatkuvana riesana ja on ottanut OH3ACn työkalukseen."

        Kenelle hän on riesana? Tämä jäsen on tuottanut 200 uutta radioamatööriä kuuden vuoden aikana.

        "Ko. jäsen on yrittänyt päästä SRALin puhenjohtajaksi ja hallituksen jäseneksi useita kertoja."

        Sepä hyvä. Samalla tarmolla Uudellamaalla voisi tuottaa kuudessa vuodessa 1000 uutta radiomatööriä. Jopa Suomen Radioamatööriliitonkin musta tulevaisuus alkaisi näyttää valoiselta.

        "Joka kerta hän on saanut naurettavan pienen äänimäärän, mutta kun mies ei vaan tajua luovuttaa."

        Miksi pitäisi luovuttaa, ellei usko olevansa väärässä? Lopussa kiitos seisoo!

        " Nyt tekee itsensä jatkuvasti naurunalaiseksi. Ja taas on agitoinut porukkaa SRALn hallitusta vastaan."

        Suomen Radioamatööriliitto ry:n edellinen halitus ja nyjyinen hallitus toimivat sääntöjen vastaisesti ehkäisemällä edistämisen sijaan radioamatööriyttä Suomessa. Kun hallitus toimii yhdistyksen sääntöjen vastaisesti, siitä tulee huomauttaa yhdistyslain mukaisesti.

        "Hävinnee taas äänestyksissä 6-0."

        Missä äänestyksessä? Liitossa on noin 3800 jäsentä.

        "Suosittelen seuraamaan SRALn kokouksen nettistriimistä, kun ko. jäsen änkyttää jotain käsittämätöntä ja sitten saa turpiinsa äänestyksessä."

        Varsinkin tuon yleisön seuraaminen on mielenkiintosita. Tulee mieleen yhdysvaltalaiset ja venäläiset talk show:t.

        "Parhaita paloja on ollut hallitusvaalin tulosjulkistukset, kun jäsen on hävinnyt äänestyksen ja on epätoivoisen näköinen."

        Voittajien armonvaloa paistavat kasvot ovat kaikkein mielenkiintoisimmat.

        "Niitä on kiva katsoa yhä uudelleen vuosienkin jälkeen. Mutta on jo äänestystä seuraavana päivänä pää pystyssä nenä kohti uusia pettymyksiä. Oikea hamimaailman Paavo Väyrynen! "

        Paavo Väyrynen, Suomen Keskustan kunniapuheenjohtaja ja Kansalaispuolueensa puheenjohtaja, voitti juuri Helsingin kuntavaalit. Hänestä tuli kristilllisdemokraattisena sitoutumattomana Helsingin kaupunginvaltuutettu Väyrys-vihaajista huolimatta.


      • Didididaadidaa
        Radiotarkkailija kirjoitti:

        "Se yksi jäsen kenkkuili jatkuvasti ja SRALn enemmistö kyllästyi siihen ja halusivat jäsenen pois."

        Kuitenkaan tämäkään jäsen ei ollut väärässä. Suomen Radioamatööriliitto ry hävisi käräjä- ja hovioikeuksissa kartano-Volvon verran oikeudenkäyntikuluja, 38 000 euroa. Tämäkään ei riittänyt, vaan vainoa jatketaan toiseen maakuntaan saakka ja liittotasolta.

        "Hallituksen olisi pitänyt hoitaa asia huolellisemmin."

        Suomen Radioamatööriliiton hallitus ei toimi huolellisesti juuri missään asiassa. Myös Suomen Radioamatööriarvike Oy:stä tulee koko ajan oikeudellista harmia, koska Suomen Radioamatööriliiton hallitus hoitaa sitä.

        "Nyt jäsen on jatkuvana riesana ja on ottanut OH3ACn työkalukseen."

        Kenelle hän on riesana? Tämä jäsen on tuottanut 200 uutta radioamatööriä kuuden vuoden aikana.

        "Ko. jäsen on yrittänyt päästä SRALin puhenjohtajaksi ja hallituksen jäseneksi useita kertoja."

        Sepä hyvä. Samalla tarmolla Uudellamaalla voisi tuottaa kuudessa vuodessa 1000 uutta radiomatööriä. Jopa Suomen Radioamatööriliitonkin musta tulevaisuus alkaisi näyttää valoiselta.

        "Joka kerta hän on saanut naurettavan pienen äänimäärän, mutta kun mies ei vaan tajua luovuttaa."

        Miksi pitäisi luovuttaa, ellei usko olevansa väärässä? Lopussa kiitos seisoo!

        " Nyt tekee itsensä jatkuvasti naurunalaiseksi. Ja taas on agitoinut porukkaa SRALn hallitusta vastaan."

        Suomen Radioamatööriliitto ry:n edellinen halitus ja nyjyinen hallitus toimivat sääntöjen vastaisesti ehkäisemällä edistämisen sijaan radioamatööriyttä Suomessa. Kun hallitus toimii yhdistyksen sääntöjen vastaisesti, siitä tulee huomauttaa yhdistyslain mukaisesti.

        "Hävinnee taas äänestyksissä 6-0."

        Missä äänestyksessä? Liitossa on noin 3800 jäsentä.

        "Suosittelen seuraamaan SRALn kokouksen nettistriimistä, kun ko. jäsen änkyttää jotain käsittämätöntä ja sitten saa turpiinsa äänestyksessä."

        Varsinkin tuon yleisön seuraaminen on mielenkiintosita. Tulee mieleen yhdysvaltalaiset ja venäläiset talk show:t.

        "Parhaita paloja on ollut hallitusvaalin tulosjulkistukset, kun jäsen on hävinnyt äänestyksen ja on epätoivoisen näköinen."

        Voittajien armonvaloa paistavat kasvot ovat kaikkein mielenkiintoisimmat.

        "Niitä on kiva katsoa yhä uudelleen vuosienkin jälkeen. Mutta on jo äänestystä seuraavana päivänä pää pystyssä nenä kohti uusia pettymyksiä. Oikea hamimaailman Paavo Väyrynen! "

        Paavo Väyrynen, Suomen Keskustan kunniapuheenjohtaja ja Kansalaispuolueensa puheenjohtaja, voitti juuri Helsingin kuntavaalit. Hänestä tuli kristilllisdemokraattisena sitoutumattomana Helsingin kaupunginvaltuutettu Väyrys-vihaajista huolimatta.

        Hehe..tämä oli hyvä vastine !


      • tyhjänjassi
        pohjanjussi kirjoitti:

        Voi teitä ressuja! Valitettavasti se yksi jäsen on ainoa joka pystyisi Liiton pelastamaan mutta ei itse halua puheenjohtajaksi. Katsokaa vaikka Lahden kerhon toimintaa - siellä tapahtuu enemmän kuin melkein koko maassa yhteensä. On tapahtumaa, workkimista, koulutusta, bussikampanjaa ja vaikka mitä. Jos jäsenmäärä kasvaa kohisten muutamassa vuodessa nollasta sataan niin kyllä minäkin haluaisin olla siellä jäsen. Mutta Pohojanmaalta on pitkä matka. Tosin kävin kyllä viime vuonna Ruskaleirillä ja oli parempi kuin Hankasalmi.

        Ainoa, missä Lahden kerho eroaa muista aktiivisista kerhoista, on pohjaton itsekehu ja SRAL:lin haukkuminen joka käänteessä.

        Ihme, että kerhon hallitus ja jäsenistö antaa tuollaisen jatkua.


      • revinrevin
        tyhjänjassi kirjoitti:

        Ainoa, missä Lahden kerho eroaa muista aktiivisista kerhoista, on pohjaton itsekehu ja SRAL:lin haukkuminen joka käänteessä.

        Ihme, että kerhon hallitus ja jäsenistö antaa tuollaisen jatkua.

        Täällä on myös vastakkaisia kommentteja. Oletko itse ko. kerhon jäsen, vai perustatko väitteesi hevosmiehen tietotoimistoon ?


      • eräsjäsen
        Radiotarkkailija kirjoitti:

        "Se yksi jäsen kenkkuili jatkuvasti ja SRALn enemmistö kyllästyi siihen ja halusivat jäsenen pois."

        Kuitenkaan tämäkään jäsen ei ollut väärässä. Suomen Radioamatööriliitto ry hävisi käräjä- ja hovioikeuksissa kartano-Volvon verran oikeudenkäyntikuluja, 38 000 euroa. Tämäkään ei riittänyt, vaan vainoa jatketaan toiseen maakuntaan saakka ja liittotasolta.

        "Hallituksen olisi pitänyt hoitaa asia huolellisemmin."

        Suomen Radioamatööriliiton hallitus ei toimi huolellisesti juuri missään asiassa. Myös Suomen Radioamatööriarvike Oy:stä tulee koko ajan oikeudellista harmia, koska Suomen Radioamatööriliiton hallitus hoitaa sitä.

        "Nyt jäsen on jatkuvana riesana ja on ottanut OH3ACn työkalukseen."

        Kenelle hän on riesana? Tämä jäsen on tuottanut 200 uutta radioamatööriä kuuden vuoden aikana.

        "Ko. jäsen on yrittänyt päästä SRALin puhenjohtajaksi ja hallituksen jäseneksi useita kertoja."

        Sepä hyvä. Samalla tarmolla Uudellamaalla voisi tuottaa kuudessa vuodessa 1000 uutta radiomatööriä. Jopa Suomen Radioamatööriliitonkin musta tulevaisuus alkaisi näyttää valoiselta.

        "Joka kerta hän on saanut naurettavan pienen äänimäärän, mutta kun mies ei vaan tajua luovuttaa."

        Miksi pitäisi luovuttaa, ellei usko olevansa väärässä? Lopussa kiitos seisoo!

        " Nyt tekee itsensä jatkuvasti naurunalaiseksi. Ja taas on agitoinut porukkaa SRALn hallitusta vastaan."

        Suomen Radioamatööriliitto ry:n edellinen halitus ja nyjyinen hallitus toimivat sääntöjen vastaisesti ehkäisemällä edistämisen sijaan radioamatööriyttä Suomessa. Kun hallitus toimii yhdistyksen sääntöjen vastaisesti, siitä tulee huomauttaa yhdistyslain mukaisesti.

        "Hävinnee taas äänestyksissä 6-0."

        Missä äänestyksessä? Liitossa on noin 3800 jäsentä.

        "Suosittelen seuraamaan SRALn kokouksen nettistriimistä, kun ko. jäsen änkyttää jotain käsittämätöntä ja sitten saa turpiinsa äänestyksessä."

        Varsinkin tuon yleisön seuraaminen on mielenkiintosita. Tulee mieleen yhdysvaltalaiset ja venäläiset talk show:t.

        "Parhaita paloja on ollut hallitusvaalin tulosjulkistukset, kun jäsen on hävinnyt äänestyksen ja on epätoivoisen näköinen."

        Voittajien armonvaloa paistavat kasvot ovat kaikkein mielenkiintoisimmat.

        "Niitä on kiva katsoa yhä uudelleen vuosienkin jälkeen. Mutta on jo äänestystä seuraavana päivänä pää pystyssä nenä kohti uusia pettymyksiä. Oikea hamimaailman Paavo Väyrynen! "

        Paavo Väyrynen, Suomen Keskustan kunniapuheenjohtaja ja Kansalaispuolueensa puheenjohtaja, voitti juuri Helsingin kuntavaalit. Hänestä tuli kristilllisdemokraattisena sitoutumattomana Helsingin kaupunginvaltuutettu Väyrys-vihaajista huolimatta.

        Melkoista stooria Radiotarkkailijalta. Taidat itse näytellä jossain kesäteatterissa. Se kartanotojotan hinta on maksettu Jussilan asiananajalle vuonna 2008 eikä vaikuta enää tuon taivaallista SRAL:n talouteen.

        Jari Jussila on muuten suomalaisen radioamatööritoiminnan Johan Bäckman eikä Paavo Väyrynen, vaikka kuulemma kepulaiset juuret omaakin.


      • njkkjhd

        Srallin talous olisi vielä parempi, jos tuon menoerän sählänneet olisivat itse maksaneet , kun kerran aiheuttivat. Jäseniäkin voisi olla nykyistä enemmän, siis vaikuttaa edelleenkin Srallin talouteen. Olisi ollut aiheellista erottaa nuo vahinkoa aiheuttaneet. Minkä nimityksen antaisimme heille ?


      • Reviisori
        BUrulex kirjoitti:

        voi paska mitä taas paskaa älä viitsi jatkaa tota juttua kaitsu

        OH3AC-kerhosta lähti muutama pois kun sen hallitus hyväksyi BU-n jäseneksi. Silloin se oli käytännössä kuollut kerho ja nyt se on suomen suurin kerho 350 jäsenellä

        OH3AC voi paremminkuin mikään muu kerho. olen käynyt kerhoillassa ja siellä on tosi mainio porukka ja henki aivan loistavaa porukkaa.

        BU-n ansiota on paljon mutta ennen kaikkea se että hän on saanut myös muut innostumaan ja tekemään työtä kaikki puhaltavat yhteen hiileen

        miksi kaitsu jatkuvasti haukut AC-ta ? Oletko kade kun se ei sortunut kun erosit ovet paukkuen ???

        Jaa että nyt on jo 350 jäsentä? Moniko niistä on maksanut jäsenmaksunsa? Missä on tilintarkastajan vastuu?


      • gnnnnh
        njkkjhd kirjoitti:

        Srallin talous olisi vielä parempi, jos tuon menoerän sählänneet olisivat itse maksaneet , kun kerran aiheuttivat. Jäseniäkin voisi olla nykyistä enemmän, siis vaikuttaa edelleenkin Srallin talouteen. Olisi ollut aiheellista erottaa nuo vahinkoa aiheuttaneet. Minkä nimityksen antaisimme heille ?

        Miksi et ollut yhdistyksen kokouksessa äänestämässä tuon vaihtoehdon puolesta?

        Pulinat pois, demokraattinen päätös tehtiin vuonna 2009 antamalla hallitukselle tili- ja vastuuvapaus!


      • Itä-Häme
        BUrulex kirjoitti:

        voi paska mitä taas paskaa älä viitsi jatkaa tota juttua kaitsu

        OH3AC-kerhosta lähti muutama pois kun sen hallitus hyväksyi BU-n jäseneksi. Silloin se oli käytännössä kuollut kerho ja nyt se on suomen suurin kerho 350 jäsenellä

        OH3AC voi paremminkuin mikään muu kerho. olen käynyt kerhoillassa ja siellä on tosi mainio porukka ja henki aivan loistavaa porukkaa.

        BU-n ansiota on paljon mutta ennen kaikkea se että hän on saanut myös muut innostumaan ja tekemään työtä kaikki puhaltavat yhteen hiileen

        miksi kaitsu jatkuvasti haukut AC-ta ? Oletko kade kun se ei sortunut kun erosit ovet paukkuen ???

        Lahden Radioamatöörikerhosta lähti 14 jäsentä perustamaan Hämeen Radioharrasajia eli noin 10% jäsenistä. Kuudelssa vuodessa jäseniä on tullut 200 lisää - kolme viikossa lisää. Näin ollen nuo sekä eronneet että toiseen kerhoon menneet korvautuivat noin viidessä viikossa.

        Hämeen Radioharrastajissa ei ole jäsenmaksuja, kerhotilaa, radioasemaa, eikä se ota jäseniä kuin kahden vanhan jäsenen suosituksesta. Sillä ei ole perusluokan opetusta, vaikka sillä oli 2010 kaksi pätevyystutkijaa.

        Hämeen Radioharrastajat on noin kahdellakymmenellä nykyjäsenellä 6% Lahden Radioamatöörikerhosta: pätevyystytkijallinen radioasematon ja kurssiton kerho, joka kokoontuu kerran kuukaudessa Kariston Neste Oilin kahvillassa.

        Hyvää siinä on vain DMR-toistin vesitornin vieressä. Sitäkään ei voi jäsenmakslla kannattaa, koska kerhon jäseneksi ei pääse ja vaikka pääsisikin niin se ei kerää jäsenmaksuja.


      • Eränmies
        eräsjäsen kirjoitti:

        Melkoista stooria Radiotarkkailijalta. Taidat itse näytellä jossain kesäteatterissa. Se kartanotojotan hinta on maksettu Jussilan asiananajalle vuonna 2008 eikä vaikuta enää tuon taivaallista SRAL:n talouteen.

        Jari Jussila on muuten suomalaisen radioamatööritoiminnan Johan Bäckman eikä Paavo Väyrynen, vaikka kuulemma kepulaiset juuret omaakin.

        "Melkoista stooria Radiotarkkailijalta. Taidat itse näytellä jossain kesäteatterissa. Se kartanotojotan hinta on maksettu Jussilan asiananajalle vuonna 2008 eikä vaikuta enää tuon taivaallista SRAL:n talouteen."

        Onko SRAL kerännyt vaajaan vuosikymmenen jäsenmaksuja, ja on jälleen innostusta puhkuen valmis koettamaan oikeudessa uudestaan jollain tekaistulla syyllä? SRALn pöytäkirjoista näkyy, että puheenjohtajisto ilmeisen esteellisenä käsittelee omia asioitaan ja heittää jäsenensä Mauno Hirvosen ulos. "Tuon taivaalliset" ovat valmiita jälleen riitelemään jostain oikein kunnolla. Eikö näiden kaunaisten olisi jo aika jäädä eläkkeelle?

        "Jari Jussila on muuten suomalaisen radioamatööritoiminnan Johan Bäckman eikä Paavo Väyrynen, vaikka kuulemma kepulaiset juuret omaakin."

        Johan Bäckman on Hartwall-sukua ja ollut puolen Suomen oluenjuojien tukema. Johan Bäckmanilla on sentään Venäjän federaation tukea.


      • Seinäkorva
        Hamijäbä kirjoitti:

        Hehee. Just noin. Tartteki katella noi videot. Kuulemma Lahden kerholaiset alkaa kypsyä jätkään. Siel oliki joku vanha kubbe joka puolusteli ja kehui aina tota tyyppii. Eipä oo siitä kuulunu enää mitään. Onkohan senki silmät jo auennu.

        "Kuulemma Lahden kerholaiset alkaa kypsyä jätkään. "

        Keneltä kuulit?


      • niinpä_niin
        eräsjäsen kirjoitti:

        Melkoista stooria Radiotarkkailijalta. Taidat itse näytellä jossain kesäteatterissa. Se kartanotojotan hinta on maksettu Jussilan asiananajalle vuonna 2008 eikä vaikuta enää tuon taivaallista SRAL:n talouteen.

        Jari Jussila on muuten suomalaisen radioamatööritoiminnan Johan Bäckman eikä Paavo Väyrynen, vaikka kuulemma kepulaiset juuret omaakin.

        Radioamatööriyhteisössä on olemassa vain yksi taho, jota vuodesta toiseen kiinnostaa vain oman kilven kiillottaminen ja esilläolo eli henkisesti lahtelaiset ja liikaa Hallila-Tarastia lukeneet pellet.

        Liiton osalta se ei ole hallitus eikä mikään, etteikö siellä olisi aina vähintään yksi BUu Clubin nöyrä bulvaani, joka on valmiina raportoimaan kiltisti kaiken sen, mitä Jari-setä haluaa - ja Jari-setä haluaa!

        Jos Manu hallituksen jäsenenä on ollut mukana tekemässä ja allekirjoittamassa näitä vuosikokousaloitteita liittoa ja samalla itseään vastaan, silloin hän on esteellinen asian käsittelyssä. Jos mies ei osaa valita puoltansa, silloin on aiheellista kysyä, mitä kyseinen turhake tekee hallituksessa? Kuuleman mukaan panos hallitustyöskentelyyn on lähinnä mukavien jutustelua ja kahvittelua samalla, kun muu hallitus tekee työt.

        "Lahden Radioamatöörikerhosta lähti 14 jäsentä perustamaan Hämeen Radioharrasajia eli noin 10% jäsenistä"

        Lähtikö siksi, että yksi näistä 2000-luvun alun oikeudenkäyntien osapuolista tuli mukaan kuvioihin (käyttäen jatkossa OH3AC:n kerhoa omana käsikassaranaan liittoa vastaan), jolloin 14 kokenutta pitkän linjan radioamatööriä lähti välittömästi kerhosta? Tämä skenaario kuulostaa relistisemmalta.


      • minullakinonmielipide

        Joo kyllä Manulla on oikeus myös mielipiteeseen tästä ARX-jutussa. Onko mielestäsi paikallaan K-Im jungin politiikka vain oikea eli teloitetaan jos esität mielipiteesi?
        Voisi sanoa Manulla olevan kanttia tunnustaa,että jotain olisi kehitettävää !!!


      • JaakkoKolmonen

        "Ko. jäsen on yrittänyt päästä SRALin puhenjohtajaksi ja hallituksen jäseneksi useita kertoja. "

        OH2BU on ollut jo kaksi kertaa Suomen Radioamatööriliitto ry:n puheenjohtaja. Näin ollen on selvää, että yritykset eivät ole aikaisemmin jääneet pelkiksi yrityksiksi, minkä vuoksi uhkakuvamaalareilla on edelleen työtä estää kolmas kerta.


      • Anonyymi

        Niin. On vaikea olla yksin tai lähes yksin oikeassa, kun kaikki muut ovat vielä toistaiseksi niin harhaanjohdettuja harhaanjohtajia.


      • Anonyymi
        Jatkakaahan_valittamista kirjoitti:

        "Nyt jäsen on jatkuvana riesana ja on ottanut OH3ACn työkalukseen"

        Sääli perinteistä kerhoa, joka hajosi välittömästi siinä vaiheessa, kun yhden miehen missio astui kuvaan.

        Nykyinen hallitus taas on niin saamaton, että se antaa kävellä itsensä yli - tapahtui mitä tahansa! Muu hallitus ei ole vieläkään ymmärtänyt, että viime kädessä se vastaa kaikesta kerhon sivuilla tapahtuvasta kirjoittelusta, eikä siihen auta valikoivat selittelyt, tai jälkikäteen tapahtuva kerhosivujen moderointi "muka" huomaamatta.

        Ja samainen hallitus vielä ihmettelee, miksi radioamatööriyhteisössä kerhoon aletaan ottamaan hajurakoa. Kun asenne on jatkuvasti muita kohtaan ylimielinen, sävy koko ajan liittoa mollaava, puhumattakaan henkilöihin käypä yksipuolinen kirjoittelu, siinähän hallitus ihmettelee, missä menee koko ajan pieleen.

        Toki, on joukossa muutama noheva besserwisseri ja kotilakimies, jotka yrittävät päteä ja vetoavat - aina kun itselle sopii - milloin sananvapauteen, milloin perustuslakiin.

        Outoa sakkia! Missään muussa yhteisössä en ole törmännyt vastaavaan pelleporukkaan, jolle tärkeintä on oma ego ja päteminen sen sijaan, että keskityttäisiin oikeaan harrastamiseen. Juuri tästä syystä yhdistystasolla on nykyisin vaikea saada remmiin motivoituneita tekijöitä, koska palkaksi saa pelkät vittuilut ja jatkuvan narinan.

        Kauan näillä kestovalittajilla ja muilla "sorretuilla" menee myös sen ymmärtämiseen, että samalla he antavat harrasteesta hyvin negatiivisen kuvan. Mutta, sillähän ei ole väliä, kunhan on Aina Oikeassa!

        Lahden Radioamatöörikerho vaihtoi joulukuussa 2009 valitun halituksensa maaliskuussa 2010 ja suuntasi kasvuun. Uudellamalla ei oikein ymmärretä, ettei Lahden Radioamatöörikerho ole mikään Nokia-herätys. Ymmärrys tekisi hyvää myös pirkanmaalaisille.


      • Anonyymi
        Radiotarkkailija kirjoitti:

        "Se yksi jäsen kenkkuili jatkuvasti ja SRALn enemmistö kyllästyi siihen ja halusivat jäsenen pois."

        Kuitenkaan tämäkään jäsen ei ollut väärässä. Suomen Radioamatööriliitto ry hävisi käräjä- ja hovioikeuksissa kartano-Volvon verran oikeudenkäyntikuluja, 38 000 euroa. Tämäkään ei riittänyt, vaan vainoa jatketaan toiseen maakuntaan saakka ja liittotasolta.

        "Hallituksen olisi pitänyt hoitaa asia huolellisemmin."

        Suomen Radioamatööriliiton hallitus ei toimi huolellisesti juuri missään asiassa. Myös Suomen Radioamatööriarvike Oy:stä tulee koko ajan oikeudellista harmia, koska Suomen Radioamatööriliiton hallitus hoitaa sitä.

        "Nyt jäsen on jatkuvana riesana ja on ottanut OH3ACn työkalukseen."

        Kenelle hän on riesana? Tämä jäsen on tuottanut 200 uutta radioamatööriä kuuden vuoden aikana.

        "Ko. jäsen on yrittänyt päästä SRALin puhenjohtajaksi ja hallituksen jäseneksi useita kertoja."

        Sepä hyvä. Samalla tarmolla Uudellamaalla voisi tuottaa kuudessa vuodessa 1000 uutta radiomatööriä. Jopa Suomen Radioamatööriliitonkin musta tulevaisuus alkaisi näyttää valoiselta.

        "Joka kerta hän on saanut naurettavan pienen äänimäärän, mutta kun mies ei vaan tajua luovuttaa."

        Miksi pitäisi luovuttaa, ellei usko olevansa väärässä? Lopussa kiitos seisoo!

        " Nyt tekee itsensä jatkuvasti naurunalaiseksi. Ja taas on agitoinut porukkaa SRALn hallitusta vastaan."

        Suomen Radioamatööriliitto ry:n edellinen halitus ja nyjyinen hallitus toimivat sääntöjen vastaisesti ehkäisemällä edistämisen sijaan radioamatööriyttä Suomessa. Kun hallitus toimii yhdistyksen sääntöjen vastaisesti, siitä tulee huomauttaa yhdistyslain mukaisesti.

        "Hävinnee taas äänestyksissä 6-0."

        Missä äänestyksessä? Liitossa on noin 3800 jäsentä.

        "Suosittelen seuraamaan SRALn kokouksen nettistriimistä, kun ko. jäsen änkyttää jotain käsittämätöntä ja sitten saa turpiinsa äänestyksessä."

        Varsinkin tuon yleisön seuraaminen on mielenkiintosita. Tulee mieleen yhdysvaltalaiset ja venäläiset talk show:t.

        "Parhaita paloja on ollut hallitusvaalin tulosjulkistukset, kun jäsen on hävinnyt äänestyksen ja on epätoivoisen näköinen."

        Voittajien armonvaloa paistavat kasvot ovat kaikkein mielenkiintoisimmat.

        "Niitä on kiva katsoa yhä uudelleen vuosienkin jälkeen. Mutta on jo äänestystä seuraavana päivänä pää pystyssä nenä kohti uusia pettymyksiä. Oikea hamimaailman Paavo Väyrynen! "

        Paavo Väyrynen, Suomen Keskustan kunniapuheenjohtaja ja Kansalaispuolueensa puheenjohtaja, voitti juuri Helsingin kuntavaalit. Hänestä tuli kristilllisdemokraattisena sitoutumattomana Helsingin kaupunginvaltuutettu Väyrys-vihaajista huolimatta.

        Suomen Radioamatööriliitossa ei ole enää kuin vajaat 3500 jäsentä. Edellisen puheenjohtajan ja osaksi nykyisenkin aikana on menetetty vajaat 500, ja sama tahti jatkuu. Ei nuoria kiinnosta riitelevät isoisät - eikä heidän muorinsa.


      • Anonyymi
        eräsjäsen kirjoitti:

        Melkoista stooria Radiotarkkailijalta. Taidat itse näytellä jossain kesäteatterissa. Se kartanotojotan hinta on maksettu Jussilan asiananajalle vuonna 2008 eikä vaikuta enää tuon taivaallista SRAL:n talouteen.

        Jari Jussila on muuten suomalaisen radioamatööritoiminnan Johan Bäckman eikä Paavo Väyrynen, vaikka kuulemma kepulaiset juuret omaakin.

        Johan Bäckman on lähellä Svenska folkpartiet i Finlandia, miltei Jörn Donnerin tapainen vapaamielinen ilmestys.


      • Anonyymi
        Itä-Häme kirjoitti:

        Lahden Radioamatöörikerhosta lähti 14 jäsentä perustamaan Hämeen Radioharrasajia eli noin 10% jäsenistä. Kuudelssa vuodessa jäseniä on tullut 200 lisää - kolme viikossa lisää. Näin ollen nuo sekä eronneet että toiseen kerhoon menneet korvautuivat noin viidessä viikossa.

        Hämeen Radioharrastajissa ei ole jäsenmaksuja, kerhotilaa, radioasemaa, eikä se ota jäseniä kuin kahden vanhan jäsenen suosituksesta. Sillä ei ole perusluokan opetusta, vaikka sillä oli 2010 kaksi pätevyystutkijaa.

        Hämeen Radioharrastajat on noin kahdellakymmenellä nykyjäsenellä 6% Lahden Radioamatöörikerhosta: pätevyystytkijallinen radioasematon ja kurssiton kerho, joka kokoontuu kerran kuukaudessa Kariston Neste Oilin kahvillassa.

        Hyvää siinä on vain DMR-toistin vesitornin vieressä. Sitäkään ei voi jäsenmakslla kannattaa, koska kerhon jäseneksi ei pääse ja vaikka pääsisikin niin se ei kerää jäsenmaksuja.

        Ovatko Hämeen Radioharrastajat saaneet jotain aikaiseksi kymmenen vuoden aikana - muuta kuin DMRn?


      • Anonyymi
        niinpä_niin kirjoitti:

        Radioamatööriyhteisössä on olemassa vain yksi taho, jota vuodesta toiseen kiinnostaa vain oman kilven kiillottaminen ja esilläolo eli henkisesti lahtelaiset ja liikaa Hallila-Tarastia lukeneet pellet.

        Liiton osalta se ei ole hallitus eikä mikään, etteikö siellä olisi aina vähintään yksi BUu Clubin nöyrä bulvaani, joka on valmiina raportoimaan kiltisti kaiken sen, mitä Jari-setä haluaa - ja Jari-setä haluaa!

        Jos Manu hallituksen jäsenenä on ollut mukana tekemässä ja allekirjoittamassa näitä vuosikokousaloitteita liittoa ja samalla itseään vastaan, silloin hän on esteellinen asian käsittelyssä. Jos mies ei osaa valita puoltansa, silloin on aiheellista kysyä, mitä kyseinen turhake tekee hallituksessa? Kuuleman mukaan panos hallitustyöskentelyyn on lähinnä mukavien jutustelua ja kahvittelua samalla, kun muu hallitus tekee työt.

        "Lahden Radioamatöörikerhosta lähti 14 jäsentä perustamaan Hämeen Radioharrasajia eli noin 10% jäsenistä"

        Lähtikö siksi, että yksi näistä 2000-luvun alun oikeudenkäyntien osapuolista tuli mukaan kuvioihin (käyttäen jatkossa OH3AC:n kerhoa omana käsikassaranaan liittoa vastaan), jolloin 14 kokenutta pitkän linjan radioamatööriä lähti välittömästi kerhosta? Tämä skenaario kuulostaa relistisemmalta.

        Mitä he ovat saaneet aikaan vuosikymmenessä? Ei radioamatöörikursseja, ei uusia radioamatöörejä! Aika hautaa koko porukan sekä patentti- ja rekisterihallitus pyyhkii pois tämän "Demokraattisen vaihtoehdon." Kapinan nokkamies-Esa on jo luopunut harrasteestakin. ACAn menetys varmaan huimaa.

        Mitä ACA aikoo tehdä Päijät-Hämeen Viestikillalla? Sekin on ruomenella. OI3PHVK:a ei kuulu eikä näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä he ovat saaneet aikaan vuosikymmenessä? Ei radioamatöörikursseja, ei uusia radioamatöörejä! Aika hautaa koko porukan sekä patentti- ja rekisterihallitus pyyhkii pois tämän "Demokraattisen vaihtoehdon." Kapinan nokkamies-Esa on jo luopunut harrasteestakin. ACAn menetys varmaan huimaa.

        Mitä ACA aikoo tehdä Päijät-Hämeen Viestikillalla? Sekin on ruomenella. OI3PHVK:a ei kuulu eikä näy.

        Jussilahan yritti runnella Päijät-Hämeen Viestikillan yhdessä Niskasen kanssa. Onneksi BUu Clubben äänestettiin pois viestikillan hallituksesta.


    • Köyhävaikitupiikki

      Eihän se köyhyys ole kivaa. Jos ei ole varaa kuuttakymppiä, niin sitten kannattaa lopettaa harrastus kokonaan

      • ökkdlkjd

        Maksele sinä vaan noiden suhareiden tötöilyt kun kerran olet sitä mieltä, että heidän aikaansaannnokset olivat ok.


      • Köyhävaikitupiikki

        En ole sitä mieltä, että aikaansaannokset olisiva olleet OK, kun sitä yhtä kiusantekijää ei saatu potkittua pois.


      • jbdkja
        Köyhävaikitupiikki kirjoitti:

        En ole sitä mieltä, että aikaansaannokset olisiva olleet OK, kun sitä yhtä kiusantekijää ei saatu potkittua pois.

        Jaa, sinä olet yksi Srallin alamäen aloittajista. Mitä kiusaa hän sinulle teki ?


      • Köyhävaikitupiikki
        jbdkja kirjoitti:

        Jaa, sinä olet yksi Srallin alamäen aloittajista. Mitä kiusaa hän sinulle teki ?

        En ole osallistunut millään tavoin ko. hommaan, mutta olisin ollut tyytyväinen, jos se olisi onnistunut. Mm. ollessaan päätoimittaja, pyysi kirjoittamaan juttuja Vipuseen. Ei julkaissut yhtään juttuani. Oliko kiesantekoa vai mitä, ei vastannut, kun kysyin. Muutamia muita on puukottanut oiken urakalla selkään. Jo teet haun hamssikoolilla, niin löydät oikein blogeja, jossa mollaa toisia esim. 2BR, 2HK, 2DW ja 2LX on joutuneet sylkykupeiksi. 2LX on jo haudassa, eikä ole poistanut häntä mollaavia tekstejä - se jos jokin kertoo paljon miehen luonteesta!


      • didididaadidaa
        Köyhävaikitupiikki kirjoitti:

        En ole osallistunut millään tavoin ko. hommaan, mutta olisin ollut tyytyväinen, jos se olisi onnistunut. Mm. ollessaan päätoimittaja, pyysi kirjoittamaan juttuja Vipuseen. Ei julkaissut yhtään juttuani. Oliko kiesantekoa vai mitä, ei vastannut, kun kysyin. Muutamia muita on puukottanut oiken urakalla selkään. Jo teet haun hamssikoolilla, niin löydät oikein blogeja, jossa mollaa toisia esim. 2BR, 2HK, 2DW ja 2LX on joutuneet sylkykupeiksi. 2LX on jo haudassa, eikä ole poistanut häntä mollaavia tekstejä - se jos jokin kertoo paljon miehen luonteesta!

        Ok. Vahinko, jos juttusi jäi julkaisematta. Sain kerran käsiini sähköposteja, joissa oli juttua 2BR:n touhuista, oli myös 2BR:n vastauksia niihin. Suhmurointia. 2DW, 2BBR ja kumppanit kirjoittelivat halveeraavasti eräästä jäsenestä mm. HamSaunaan ja useita kertoja, joten puolin ja toisin on nokittu. 2LX:n kanssakin vaihdoin joskus posteja ja kuulin häneltä omia versioitaan. En tuntenut henkilökohtaisesti ketään näistä herroista, vaikka posteja vaihdeltiinkin. Taisin joskus tehdä suoria kysymyksiä HamSaunassa ja sain sitten hk-vastauksia niihin. Myös BCI vastasi johonkin kysymykseeni, mutta myöhemmin selvisi, että kertoi muunneltua totuutta. Erään jäsenen kanssa taisin joskus keskustella puhelimessa; hän soitti mulle. Taisi olla pj-vaalit edessä. Ihan asiallisesti keskustelut käytiin. Revanssihengessä oli silloin kisaan lähdössä. Mulle ra-hommat olivat tosi tärkeitä aina 2000-luvun lopulle, mutta sen jälkeen innostus on hiipunut, olin jäsenenä enää kannatusmielessä. Kun meininki meni tuollaiseksi, niin se riitti. En taida enää jäseneksi pyrkiä.

        CU


      • daadididi-dididaa
        didididaadidaa kirjoitti:

        Ok. Vahinko, jos juttusi jäi julkaisematta. Sain kerran käsiini sähköposteja, joissa oli juttua 2BR:n touhuista, oli myös 2BR:n vastauksia niihin. Suhmurointia. 2DW, 2BBR ja kumppanit kirjoittelivat halveeraavasti eräästä jäsenestä mm. HamSaunaan ja useita kertoja, joten puolin ja toisin on nokittu. 2LX:n kanssakin vaihdoin joskus posteja ja kuulin häneltä omia versioitaan. En tuntenut henkilökohtaisesti ketään näistä herroista, vaikka posteja vaihdeltiinkin. Taisin joskus tehdä suoria kysymyksiä HamSaunassa ja sain sitten hk-vastauksia niihin. Myös BCI vastasi johonkin kysymykseeni, mutta myöhemmin selvisi, että kertoi muunneltua totuutta. Erään jäsenen kanssa taisin joskus keskustella puhelimessa; hän soitti mulle. Taisi olla pj-vaalit edessä. Ihan asiallisesti keskustelut käytiin. Revanssihengessä oli silloin kisaan lähdössä. Mulle ra-hommat olivat tosi tärkeitä aina 2000-luvun lopulle, mutta sen jälkeen innostus on hiipunut, olin jäsenenä enää kannatusmielessä. Kun meininki meni tuollaiseksi, niin se riitti. En taida enää jäseneksi pyrkiä.

        CU

        Taidatkin tuntea oikein läheisesti henkilön, jota oltiin erottamassa. Osaatko sanoa siihen mitään, kun ko. henkilö teki lukuisia kunnianloukkaus-tutkintapyyntöjä SRALn jäseniä vastaan? Mikähän noissa oli syynä?
        Oletko kuullut, että SRALssa pohditaan mahdollisuutta aloitta erottamisprosessi joko OH3ACtä tai ko.henkilöä vastaan?
        Hyvä homma, kunhan osaisivat hoitaa prosessin niin, ettei tule mitään jälkipuinteja. Esim. lakimies avuksi heti alussa.


      • didididaadidaa
        daadididi-dididaa kirjoitti:

        Taidatkin tuntea oikein läheisesti henkilön, jota oltiin erottamassa. Osaatko sanoa siihen mitään, kun ko. henkilö teki lukuisia kunnianloukkaus-tutkintapyyntöjä SRALn jäseniä vastaan? Mikähän noissa oli syynä?
        Oletko kuullut, että SRALssa pohditaan mahdollisuutta aloitta erottamisprosessi joko OH3ACtä tai ko.henkilöä vastaan?
        Hyvä homma, kunhan osaisivat hoitaa prosessin niin, ettei tule mitään jälkipuinteja. Esim. lakimies avuksi heti alussa.

        En tunne ko. henkilöä; 3-4 kertaa olen puhelimessa jutellut hänen kanssaan ja niistä yksi liittyi pj-asiaan. Muut kerrat liittyivät majakka-viikonloppuun, jota hän oli puuhaamassa OH6-maahan. Noista kunnianloukkausjutuista luin jostain, ehkä HamSaunasta, olisiko kohteena ollut Vipusen historian kirjoittaja ? Tuo OH3AC:ta vastaan mahdollisesti suunniteltu juttu on mulle uusi tieto. Vuosikokoukseen menossa olevat aloitteet olen saanut tutun hamin kautta, joka taisi saada ne OH3AC:n sähköpostilistan kautta.

        Mahtaakohan vuosikouksesta tulla video hornetiin vai jätetäänkö se aiheiden vuoksi lähettämättä tällä kertaa...?


      • Kolmevuottaaitiopaikalla
        daadididi-dididaa kirjoitti:

        Taidatkin tuntea oikein läheisesti henkilön, jota oltiin erottamassa. Osaatko sanoa siihen mitään, kun ko. henkilö teki lukuisia kunnianloukkaus-tutkintapyyntöjä SRALn jäseniä vastaan? Mikähän noissa oli syynä?
        Oletko kuullut, että SRALssa pohditaan mahdollisuutta aloitta erottamisprosessi joko OH3ACtä tai ko.henkilöä vastaan?
        Hyvä homma, kunhan osaisivat hoitaa prosessin niin, ettei tule mitään jälkipuinteja. Esim. lakimies avuksi heti alussa.

        daadididaa kirjoittaa taas potaskaa.
        Olin noihin aikoihin hallituksessa ja tiedän paremmin.

        Jussila halusi luopua päätoimittajan hommasta ja hallitus teki huonon päätöksen ja antoi sen homman Heikinheimolle oh2br.

        Jussila oli esimiehenä antanut Heikinheimolle varoituksen tehtävien tekemättä jättämisestä (jonka hallitus vahvisti). Heikinheimo kosti pyytämällä Jussilaa haukkuvia kirjoituksia lehteen. Muutamat olivat todella törkeitä ja loukkaavia. Jussilan aikaan lehdessä ei koskaan haukuttu ketään. Jussila teki pahimmasta tutkimuspyynnön mutta oikeus totesi että puheenjohtajan pitää kestää voimakastakin arvostelua. (Pitäisikö Memmankin kestää arvostelua, mitä luulette?)

        Tuo oli Jussilan ainoa oikeuteen viemä juttu. Mutta Heikinheimo teki kolme tai neljä kunnianloukkausjuttua Käräjäoikeuteen. Ihan lapsellisia juttuja. Samoin Martti Laine teki yhden jutun oikeuteen. Yksikään ei mennyt läpi mutta ei niitä myöskään julkisuuteen tuotu.


      • ex-jäsen
        Kolmevuottaaitiopaikalla kirjoitti:

        daadididaa kirjoittaa taas potaskaa.
        Olin noihin aikoihin hallituksessa ja tiedän paremmin.

        Jussila halusi luopua päätoimittajan hommasta ja hallitus teki huonon päätöksen ja antoi sen homman Heikinheimolle oh2br.

        Jussila oli esimiehenä antanut Heikinheimolle varoituksen tehtävien tekemättä jättämisestä (jonka hallitus vahvisti). Heikinheimo kosti pyytämällä Jussilaa haukkuvia kirjoituksia lehteen. Muutamat olivat todella törkeitä ja loukkaavia. Jussilan aikaan lehdessä ei koskaan haukuttu ketään. Jussila teki pahimmasta tutkimuspyynnön mutta oikeus totesi että puheenjohtajan pitää kestää voimakastakin arvostelua. (Pitäisikö Memmankin kestää arvostelua, mitä luulette?)

        Tuo oli Jussilan ainoa oikeuteen viemä juttu. Mutta Heikinheimo teki kolme tai neljä kunnianloukkausjuttua Käräjäoikeuteen. Ihan lapsellisia juttuja. Samoin Martti Laine teki yhden jutun oikeuteen. Yksikään ei mennyt läpi mutta ei niitä myöskään julkisuuteen tuotu.

        Minulla saattaa vielä olla jemmassa noihin juttuihin liittyviä sähköposteja. Sain niitä jotenkin haltuuni. Oli joku BR:ään liittyvä juttu ( väärinkäytöksiä ), jota BU ajoi, mutta hallitus taktikoitiin päätösvallattomaksi. BCI ainakin lähti kokouksesta ja syynä oli kuulemma hääpäivä. Ihme touhua ja siitäkin generoitiin mustamaalauskampanja BU:ta vastaan. OH8-hemmot ovat siinä kunnostautuneet, keppihevosmies ja P....nen.


      • gfuyyy

        Nyt puhuu kaima totta!
        Hallitus päätti erottaa heikinheimon mutta tämä meni sairauslomalle tekosyyllä. Lakimies ilmoitti sekä sralle ja heikinheimolle että sairauslomasta huolimatt hänen pitää tulla erottamiskuulemiseen. heikinheimo vain oikutteli ja viivytteli ja sai siirrettyä asian seuraavalle vuodelle. mutta se onkin sitten eri juttu


      • Radiotarkkailija

        "Eihän se köyhyys ole kivaa. Jos ei ole varaa kuuttakymppiä, niin sitten kannattaa lopettaa harrastus kokonaan "

        Tulee mieli mustaksi, jos tukee pahuutta 64 eurolla vuodessa. Kehitysrahat menevät Radioamatöörin paino- ja jakelumaksuun, 20 eroa ja sitten suurkäyttäjien QSL-palveluun. Loppu 30 euroa käyteätän itsetehostamiseen ja yleiseen typeryyteen.

        Painokuluilla saisi Suomeen kuunteluverksoton, Eladeita ja Perseuksia. Saataisiin kuuntelija-amatöörejä ja 2-3 vuoden päästä uusia perusluokkalaisia.


      • Liisanheimo
        gfuyyy kirjoitti:

        Nyt puhuu kaima totta!
        Hallitus päätti erottaa heikinheimon mutta tämä meni sairauslomalle tekosyyllä. Lakimies ilmoitti sekä sralle ja heikinheimolle että sairauslomasta huolimatt hänen pitää tulla erottamiskuulemiseen. heikinheimo vain oikutteli ja viivytteli ja sai siirrettyä asian seuraavalle vuodelle. mutta se onkin sitten eri juttu

        "Hallitus päätti erottaa heikinheimon mutta tämä meni sairauslomalle tekosyyllä. Lakimies ilmoitti sekä sralle ja heikinheimolle että sairauslomasta huolimatt hänen pitää tulla erottamiskuulemiseen. heikinheimo vain oikutteli ja viivytteli ja sai siirrettyä asian seuraavalle vuodelle. mutta se onkin sitten eri juttu "

        EI hallitus voi erottaa hallitusta, vaan jäsenkokous. Oliko BR:ään liittyvä luottamuspula peräisin Suomen Radioamatööritarvikkeen peräti uskomattomasta hoidosta? Pyydettiinkö BR:ltä lääkärintodistusta sairaudestaan vai oliko muukin hallitus toimepiteenssä mukana.?


      • palleert
        Liisanheimo kirjoitti:

        "Hallitus päätti erottaa heikinheimon mutta tämä meni sairauslomalle tekosyyllä. Lakimies ilmoitti sekä sralle ja heikinheimolle että sairauslomasta huolimatt hänen pitää tulla erottamiskuulemiseen. heikinheimo vain oikutteli ja viivytteli ja sai siirrettyä asian seuraavalle vuodelle. mutta se onkin sitten eri juttu "

        EI hallitus voi erottaa hallitusta, vaan jäsenkokous. Oliko BR:ään liittyvä luottamuspula peräisin Suomen Radioamatööritarvikkeen peräti uskomattomasta hoidosta? Pyydettiinkö BR:ltä lääkärintodistusta sairaudestaan vai oliko muukin hallitus toimepiteenssä mukana.?

        Ei heikinheimo ollut silloin hallituksessa vaan toimistopäällikkö ja lehden päätoimittaja . käytti kaiken aikansa on ruokatunnin jussilan parjaamiseen koska oli katkera jussilan antamasta varoituksesta.

        heikinheimo antoi lääkärintodistuksen ja diagnoosi oli f21 tai f22 jotakin


      • ArKeologi
        Köyhävaikitupiikki kirjoitti:

        En ole osallistunut millään tavoin ko. hommaan, mutta olisin ollut tyytyväinen, jos se olisi onnistunut. Mm. ollessaan päätoimittaja, pyysi kirjoittamaan juttuja Vipuseen. Ei julkaissut yhtään juttuani. Oliko kiesantekoa vai mitä, ei vastannut, kun kysyin. Muutamia muita on puukottanut oiken urakalla selkään. Jo teet haun hamssikoolilla, niin löydät oikein blogeja, jossa mollaa toisia esim. 2BR, 2HK, 2DW ja 2LX on joutuneet sylkykupeiksi. 2LX on jo haudassa, eikä ole poistanut häntä mollaavia tekstejä - se jos jokin kertoo paljon miehen luonteesta!

        " 2LX on jo haudassa, eikä ole poistanut häntä mollaavia tekstejä - se jos jokin kertoo paljon miehen luonteesta! "

        Joko Adolf Hitleriä ja Josif Stalinia moittivat tekstit on poistettu Internetistä ja kirjoista? Miten menneisyys muuttuu siitä, että menneisyyden aikaansaajat kuolevat?


      • Anonyymi

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Radioamatööriliitto

        Suomen Radioamatööriliitto ry:n keskiyö, pakkojäsenyys, alkoi 26. tammikuuta 1928, ja päättyi, kun Suomi liittyi länteen, hieman ennen, kun liityttiin Euroopan talousalueeseen ja länsimaiset ihmisoikeudet alkoivat vaikuttaa myös Suomessa. 1.1.1990 alkaen ei ihmisten ole ollut pakko liittyä Suomen Radioamatööriliittoon eikä kärsiä sen onnettomista hallituksista.

        Tuon 64 € voi käyttää olueeseen tai vaikka Baofeng UV-5R:iin: joka vuosi.


    • didididaadidaa

      Toivottavasti oh3ac erotetaan jos ei se ymmärrä itse erota. tuollainen myyrä porukassa ei ansaitse mitään, se on paskaakin arvottomampi.

      • Didididaadidaa

        Olisit voinut laittaa jonkun toisen nimimerkin minun käyttämäni tilalle. Tuosta joku voi päätellä, että minä olisin kommenttisi kirjoittanut, mitä en tehnyt. Minä en ota tuohon kaplakkaan osaa mitenkään.


      • CQCQCQ

        " Toivottavasti oh3ac erotetaan jos ei se ymmärrä itse erota. "

        Miksi Suomen suurimman radioamatöörikerhon, OH3AC:n, pitäisi erota Suomen Radioamatööriliitto ry:stä?

        Miksi kukaan muu ei ymmärrä vaihtaa alaa ja lopettaa alamäkeä omalta osaltaan? Päijät-Hämeessä seitsemässä vuodessa radioamatöörimäärä on miltei kolminkertaistattu. Yrittäkää muutkin tehdä edes jotain - muuta kuin haitata ja estää kehitystä koko kuolleilla painoillanne!


      • Linjoilta_bandeille

        Määrä ei korvaa laatua. Lahdessa Ham Spirit on korvattu CB-vammaisilla.


      • Anonyymi
        Linjoilta_bandeille kirjoitti:

        Määrä ei korvaa laatua. Lahdessa Ham Spirit on korvattu CB-vammaisilla.

        Onko tuo kiihottamista LAllareiden kansanryhmää vastaan? Mitä hyvä hamspiritistit ovat saaneet aikaan? Jonkun pitäisi panna radistit kolmiriviin.


    • D-kuppikuntalainen

      Liiton taustaherra soitti tänään. Kyseli -2BUsta ja -3ACstä. Lähinnä onko mitään uutta tietoa niiden toiminnasta liittoa, liiton jäsenkerhoja tai liiton jäseniä vastaan.

      • CapoDiTuttiCapo

        Oikeinko majuri soitti vai laivaradiosähköttäjä? Tekikö tarjouksen, josta ei kannata kieltäytyä?


      • Anonyymi
        CapoDiTuttiCapo kirjoitti:

        Oikeinko majuri soitti vai laivaradiosähköttäjä? Tekikö tarjouksen, josta ei kannata kieltäytyä?

        Vaikka majurina sanonnan mukaan mies olisi tyhmimmillään torniperinteessä niin uskoisin silti, että kyseessä on tunnollinen laivaradiosähköttäjä, jonka laiva ei uponnutkaan aikanaan kuin Titanic tai Lucitania.


    • Moi_Lahtelaista

      Ei Lahden Radioamatöörikerholla kasvateta perusluokan kokelaita vihaamaan SRAL:ia, vaan nuo SRALn hallituksen päätökset verkkosivujen sulkemisesta muilta kuin jäseniltä, puolustusvoimien yhteyshenkilön vuotamat kummalliset hallituksen jäsenen "vastineet" ja viimeksi kurssilla olevien elämää vaikuttava pätevyystutkintojärjestelmän vaurioittaminen panee aivan tavallisen nuoren ja keski-ikäisen ihmettelemään, mikä lahtelaisten vastainen vaino Helsingissä on meneillään.

      Yrittäkää itse olla päijäthämäläinen, kun vanhoilta äijiltä ja akoilta tulee koko ajan pataan, vaikka on kuinka rauhallinen mies ja sävyisä nuori.

      Sitten kokonaan omaa luokkaansa on tämä Mauno Hirvosen vainoaminen hallituksessa. Kyllä Manu on vaaleilla vaalikokouksen valitsema niin kuin kaikki muutkin ja edustaa äänestäjiään eikä muiden äänestämiä toisia halituksenjäseniä.

    • TiTiTaTaa

      Eiliset jäsenäänestykset eivät jättäneet enää jossitelulle sijaa.
      Kaikki vastarintaliikkeen kehittelemät sekoilut on hylätty 100-10
      ja puheenjohtaja on saanut luottamuslauseen ilman epäilyksen häivääkään.

      Mutta asia on vielä kesken. Kyseinen organisaatio tulee jatkamaan haitantekoa
      liittoa vastaan. Yhdistyslain perusteella tämä on erottamisperuste ja
      seuraavaksi on otettava esille erottaminen jäsenyydestä.

      • OH-häm-mästelevä

        Jäsenen erottaminen yhdistyksestä mistä tahansa muusta syystä johtuen kuin jäsenmaksun maksamattomuuden perusteella on yleensä huono ajatus. Siinä tulee takkiin oikeudessa ja oikeuskulujen maksajaksi joutuvat yhdistykseen jääneet jäsenet. Näin sanoi meille toisen harrasteen kattojärjestön lakimies kun keskustelimme samanlaisista asioista tuon toisen harrasteen parissa.

        Edes kavalluksen tehnyttä rahastonhoitajaa ei kannattanut erottaa kun se maksoi jäsenmaksunsa ajallaan. Oikeuteen toki kavalluksesta mutta jäsenyyden sai rikoksesta tuomittukin pitää. Riski erottamisesta aiheutuneiden oikeuskulujen lankeamisesta yhdistykselle oli liian suuri.

        Ennen oli Helsingissä joku akvaarioporukka se yhdistys, jonka toilailuja seurattiin ja ihmeteltiin. Onneksi itse erosin SRAL:in jäsenyydestä hieman ennen tämän farssin alkua.


      • hanskaaja

        Vastarintaliike on nitistettävä!


      • ErnestoGuevara
        hanskaaja kirjoitti:

        Vastarintaliike on nitistettävä!

        Patria o muerte! Yhtenäistä kansaa ei voi voittaa.


    • oohoomän

      Olen ollut "alalla" yli 30v ja jäsen. Aikoinaan on ollut myös riitoja. Nykytilanne on kuitenkin todella vakava, koska eri kuppikuntien väliltä on kadonnut keskusteluyhteys täysin. Liitto tultaneen pakosta ajamaan alas, koska olemme tilanteessa missä jäsenyydestä toimintakykynsä menettäneessä liitossa ei ole kenellekään hyötyä.

      Uudet radioamatöörit esittävät oikeutetun kysymyksen koska harrastaa voi nykyisin täysin ilman liittoa. Vanhat radioamatöörit joista osa on jäseniä katsovat ihmeissään kuinka liitosta on tullut itse itsensä työllistävä, täysin ilman riesana olevaa jäsenistöäkin pyörivä kioski. On syytä miettiä mikä on syy siihen että hallinnon jättäneet pyrkivät keskittymään aivan johonkin muuhun.

      Olipa jäsen tai ei, on tällä hetkellä järkevää hakea etäisyyttä uppoavaan laivaan. Jotain kertoo ettei puheenjohtajalle ollut vastaehdokasta, eikä hallitusvaalejakaan tarvinnut pitää. Joko asiat liitossa ovat todella hyvin tai väsytystaktiikka on toiminut.

      Edellisten vaalien tulokset olleet sikäli masentavia että jäsenistön mielenkiinto suuntautuu muualle. Vuoden 2016 hallitusvaalissa vaalikarjaa jymäytettiin. Toki demokratiaan kuuluu sammutettujen lyhtyjen mahdollisuus. Tänä vuonna ei ollut vaalia, riitti kun hallitukseen ilmoittautui.

      • OH2EXE

        Jotta jourut ym. pahat kielet eivät pääse leviämään komennentoin sinun oohoomän kirjoitusta.

        Hallitusvaaleja ei pidetty, koska allekirjoittanut joutui perheseyiden vuoksi ehdokkuudestaan luopumaan. Olen iloinen kuitenkin siitä, että liitto sai hallitukseen uutta verta. Ääniä en nähnyt enkä kuullut niistä mitään kun vetäytymiseni jälkeen oli jäljellä vain kaksi ehdokasta ja tarjolla oli kaksi paikkaa. Toinen syy olikin se, että minua huijattiin eräiden jäsenien taholta. On käsittämätöntä, että joillain jäsenillä on vuodesta toiseen paha olla. Suomen radioamatööriliitto ry on tasavertainen jäseniään kohtaan.

        terveisin OH2EXE


      • Anonyymi
        OH2EXE kirjoitti:

        Jotta jourut ym. pahat kielet eivät pääse leviämään komennentoin sinun oohoomän kirjoitusta.

        Hallitusvaaleja ei pidetty, koska allekirjoittanut joutui perheseyiden vuoksi ehdokkuudestaan luopumaan. Olen iloinen kuitenkin siitä, että liitto sai hallitukseen uutta verta. Ääniä en nähnyt enkä kuullut niistä mitään kun vetäytymiseni jälkeen oli jäljellä vain kaksi ehdokasta ja tarjolla oli kaksi paikkaa. Toinen syy olikin se, että minua huijattiin eräiden jäsenien taholta. On käsittämätöntä, että joillain jäsenillä on vuodesta toiseen paha olla. Suomen radioamatööriliitto ry on tasavertainen jäseniään kohtaan.

        terveisin OH2EXE

        Yleensä ne, jotka eivät viihdy kotona, alkavat tiiraamaan lintuja ja ne, jotka viihtyvät, ryhtyvät radioamatööreiksi perustaen kiinteistöönsä amatööriradioseman.

        Ilmeisesti OH2EXE:ä on kohdannut myönteinen perhetapahtuma, kun hän oli onneksi käytettävissä ja ryhtyi SRALn hallituksen jäseneksi.

        Onko hallituksessa tapahtunut myönteistä sen jälkeen?


    • didididiidiidii

      2018 ja Nyt on sitten käräjät jälleen tulossa sral.lle vaikka niistä ei ole jäsenille tiedotettu (sääntöjen mukaan pitää kertoa).
      Onko muumitalossa nyt kaikki hyvin, missä mama?

      • rahapalaa

        Kannattaa pysytellä neutraalisti kauempana nykyisen Srallin touhuista. Tätä vauhtia on tähän julkista tukea nauttivaan yhdistykseen tulossa erityistilintarkastus.


      • OnksTietoa

        Jäsensivuilta löytyy tietoa oikeusjutusta. Lue sieltä.


      • didididiidiidii

        Anna tarkka linkki joka johtaa siihen tietoon niin kirjaudun sisään ja katson.
        Jäsensivuilla ei ainakaan helposti löytynyt.
        Muutenkin on surkeat sivut kun välillä pitää katsoa wanhaa sivustoa ja välillä tuota karseaa .info viritystä. On kyllä varsinainen amatööriliitto, jäsensivut on myös jonkun amatöörin tekemä räpellys.
        Jos tuon .info sivuston kautta tutustuisin harrasteeseen ekaa kertaa niin jäisi siihen. Ei kiinnosta mamman kuvat ja huonosti laaditut jutut.


      • wwewwwwwww

        Jos sinua kiinnostaa se juttu jossa sral on haastettu oikeuteen eli siis käräjille käy lukemassa OH3AC kerhokirje. siellä on linkkinä koko juttu ja aika hyvin kerrottu miten memmamamma yrittää pimittää koko jutun .... onneksi on valppaita radioamatöörejä ..

        liitosta on eronnut jo yli 100 jäsentä tänä vuonna ... minäkin ...


    • oohoo_matlock

      Ennen aloitettiin radioamatööritoiminta sähköttelemällä 80m bandilla. Nyt radioamatööritoiminnan harrastaminen on siirtynyt oikeussaleihin.

    • muutosta.toivova
      • Anonyymi

        Ellei HAM-radio olisi SRALn hallituksen Russia Today tai Fox News, se tuskin saisi jäsenkokoukseen kuvauslupaa.


    • EXE-EXE

      täälläkin se EXE kirjoittelee

    • Setäti

      Vaalit tulossa.. vauhti senkuin kiihtyy.
      Hirveä kisa siitä kuka on suurin. Loppuu se kilowatti lyhyeen kun töpselistä ei tule enää sähköä.

    • srallistinarsisti

      Milloin srallistien määrä alittaa 3500? Joko vuoden päästä on 2500 srallistia?

    • Anonyymi

      7 vuotta on kulunut eikä mikään ole muuttunut.

    • Anonyymi

      Muistakaa äänestää huomenna;

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe