Ihannemiestä ei löydy, ilman suurta vaivannäköä.

Tulikirjaimet

Ihannemiestä ei löydy ilman suurta, vaivannäköä jos sittenkään!

Eikä hänen tarvitsisi olla täydellinen, virheetön mies.
Enhän ole itsekkään sitä.
Ulkonäöllä, pituudella, painolla on tosin merkitystä.
Ammatilla, et onko työssä ei ole niin hirveesti väliä.
Mutta tutustumisemme aikana ja suhteessa, ihannemies on herrasmies.
Hän maksaa omat kulunsa, jos muuta ei sovita.
Kiitos ei! Enään siivellä eläjille tai miehille, jotka ovat liikkeellä hyötymistarkoituksessa.
Ihannemies on aikuinen mies, vastuullinen ja tositarkoituksella liikkeellä.
Ihannemies on kiinnostunut, rehellinen mies perusluonteeltaan.
Ihannemiehellä ei ole alkoholin käytön suhteen vakavia ongelmia.
Hän on kohtuukäyttäjä, mutta pystyy olemaan selvinpäinkin arjessa.
Ihannemiehellä ei ole harrastuksia, niin paljon että hänen kaikki aikansa menee niihin. Ihannemies ei ole työnarkomaani ja siis aina työssä.
Ihannemies on perhekeskeinen ja ymmärtää perheen merkityksen.
Ihannemies kunnioittaa ja arvostaa naista.
Eikä vertaa, häntä aikaisempaan mahdolliseen avo tai aviovaimoonsa.
Ihannemies osaa puhua, eikä hänellä ole elämässään mitään sellaista salaisuutta.
Jota ei toinen ihminen pysty käsittämään millään, salaisuutta joka rikkoo alkavan suhteen. Ihannemies ei ole niin lapsellinen mies, että ensinmäisen erilaisen näkemyksen takia häipyy ja paiskaa oven kiinni.
Ihannemies ei ole sairaaloisen, mustasukkainen mies salaten asian tutustumisvaiheessa ja suhteen jatkuessa, helvetti onkin tuota pikaa irti.
Ihannemies ei ole mies, joka sanoo minulle tutustumisvaiheen aikana näin:
Minulla on sitten yksi nainen, jonka kanssa olen ollut ystävä 20-vuotta, ei olla tavattu ikinä, mutta tahdon pitää hänet elämässäni. Kirjoitellaan ja tekstaillaan muutamia kertoja kuukaudessa ja vaihdetaan kuulumisia.
Hän on minulle tuki ja turva, tarvitsen häntä elämääni.
Ihannemies on luotettava mies, paras ystäväni ja kykenee puolustamaan minua tarpeen tullessa. Ihannemies osaa säilyttää, suhteeseen liittyvän salaisuuden - minkä ehkä paljastan hänelle, kun häntä olen ensin tarpeeksi oppinut tuntemaan.
Ihannemies pukeutuu kotona rennosti ja tavallisesti, vaatteisiin joissa hän viihtyy.
Mutta hän osaa pukeutua, myös asiallisemmin tarpeen sitä vaatiessa.
Ihannemies on uskollinen yhden naisen mies parisuhteessa julkisuudessa,
koska hänen ei tarvitse jäädä kiinni pettämisestä suhteessa.
Suhde joka aloitetaan, se myös kestää loppuelämän tällä kertaa.
Ihannemies on tavallinen suomalainen mies tai jos hän on, mielestään parempi mies, niin hän tuo tämän asian julki suhteen alkuvaiheessa.
Ihannemies ei ole pomo keittiössäni, tai yhteisessä keittiössämme missään vaiheessa, eikä paista pannulla pihvejä muumi essu päällänsä.
Ihannemies on normaali järkevä mies ja hänellä on huumorintajua, mutta sopivassa määrin. Ihannemies on itseni ikäinen tai muutaman vuoden vanhempi. Sallittu maksimi ikäero on noin 6-7 vuotta.
Ihannemies on intohimoinen ja hänelle on läheisyys normaali juttu.
Ihannemies ei tuo sukuansa ja kaikenmaailman kavereita, yhteiseen kotiimme, asumaan ja oleilemaan, tuosta noin vain sormia napsauttamalla.
Ihannemies on eläimiä rakastava eikä ole väkivaltainen viattomalle eläimelle.
Ihannemies ei pilaa suhdettamme ja luule, että hän omistaa nyt minut ja voi näin sanella kaiken, kuten tahtoo.

11

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ööömm

      Mikä motivoi sinua kirjoittamaan tuon tänne? Ei kenenkään tarvitse olla ihannemies.

      • Tulikirjaimet

        Ei niin. Mutta jos tahdot olla juuri sellainen, kuin olet arjessa aina omassa elämässäsi. Jos olet poikamies, vieläkin vaikka olet jo yli 50
        Jos suhteesi, eivät ole koskaan kestäneet kenenkään naisen kanssa.
        Jos et kykene huomioimaan toista ihmistä tai et missään tapauksessa, voi kuvitellekkaan antavasi periksi joissain tärkeissä asioissa.
        Tai jos kuvittelet, hyötyväsi jotenkin suhteessa.
        Riittäähän näitä, esimerkkejä suuttumukseen asti.
        Niin et ole minua varten.


      • 50-50

        Oliko tämä huono juttu jos on 50 poikamies?
        Syy miksi olen poikamies, näin se nyt vaan on elämä vienyt mukanaan ei siihen mitään yksittäistä syytä osaa kertoa.
        Poikamies ole mutta en ole rietasta elämää koskaan viettänyt missään muodossa, ei ole luurankoja komerossa, alkoton olen ollut koko ikäni.
        Pitkä kirjoitus alotuksessasi mitä mieheltä toivot ei ole mitenkään mahdoton toteuttaa, ei tarvitse teeskennellä jotain muuta mitä en oikeasti ole.


    • EipäLöydy

      Itse yritän huolehtia lähimmäisistäni.
      Yritän olla hyvä ja toimia oikein.
      Ja tahdon oppia mikä on hyvää ja oikein. Aina ei jaksa tai osaa.

      En ole ihannemies, mutta minulla on vastuita ja päämääriä. Enkä esitä vaatimuslistoja siitä, millaisia muiden tulisi olla.

      • Tulikirjaimet

        Aivan oikein. Lähimmäisistä huolehtiminen jäi pois.
        Kirjoituksestani saa ehkä kuvan, että on pakko olla kaikkea mahdollista.
        Ennen kuin tulisi hyväksytyksi enemmäksi.
        Mutta eihän todellakaan, näin tarvitsisi olla - koska vähempikin riittäisi.
        Ne muutamat perusasiat, ovat usein vain kadoksissa.
        Mielestäni niitä ovat:
        Toisen ihmisen arvostus, kunnioitus, hyväksyminen omana itsenään....
        Rehellisyys, vastuullisuus ja edes jonkin kaltaiset päämäärät, haaveet ja unelmat.
        Kukaan täällä ei olla niin "paras, erinomainen".
        Että ei ikinä olisi tehnyt virheitä tai väärin tai ajatellut pahasti toisesta ihmisestä.
        Mutta ellei ole yhtään ainutta odotusta, vaatimusta toiseen ihmiseen.
        Ei, En. Usko että suhde kantaa mihinkään kestävään.
        Miksi avioliitot hajoaa, usein jo 2-3 vuoden yhteiselon jälkeen?


      • mimerkki-

        Missäpäin maailmaa Tulikirjimet taapertaa?
        Harvinaista aika lähellä omaa naisihannetta.


    • Tulikirjaimet

      Ei täällä sivulla, asuinpaikkatietoja voi ilmiantaa.
      Se missä kirjoittaja taapertaa, ei ole tärkeä tieto.
      Tulikirjaimet ei huoli elämäänsä, ketä tahansa miestä kaiken koetun jälkeen.
      Yksin eläminen toistaiseksi paras ratkaisu.

      • mimerkki-

        Kiitos.
        Joo en minä osoitetta tarkoittanut, lähinnä maakuntaa en sen tarkempaa.
        Ikävää jos sulla on huonoja kokemuksia, nostaa kyllä kynnystä päästää ketään lähelleen.
        Hyvää jatkoa sinulle.


      • Tulikirjaimet
        mimerkki- kirjoitti:

        Kiitos.
        Joo en minä osoitetta tarkoittanut, lähinnä maakuntaa en sen tarkempaa.
        Ikävää jos sulla on huonoja kokemuksia, nostaa kyllä kynnystä päästää ketään lähelleen.
        Hyvää jatkoa sinulle.

        Taaperretaan aivan pohjoisimmassa kunnassa.
        Hyvää jatkoa sullekkin niin ja hyvää joulun odotusta sinulle tuntematon.


      • mimerkki-

        No niin siellä pohjoisessa joulu tuntuukin joululle kun on lumi maassa, täällä on taas kurakelit niinkuin usein joulunakin vaikka ollaan puolivälissä maata, tympiää. Jouluhössötyskin alkaa taas lähiaikoina.
        Vähän varhaista kuitenkin hyvää joulua sinullekin.


    • Femfkdmkdmksfdf

      Täytän listan etenkin hyvänä päivänä.

      Ongelma on lista itsessään. Nähdäkseni tarvitset pelastajan miehen muodossa, kompensoijan, negaation puutteen. Tuossa on niin paljon piilotettua negatiivista latausta että koen jo nyt valtavaa ahdistusta ajatuksesta olla kumppani kaltaisellesi naiselle, vaikka täyttäisin kaikki odotukset - uskoakseni pelkkä odotusten ja kriteerien määrä romahduttaisi suhteen. Näen ikäänkuin 110 metrin aidat - jotka eivät kuitenkaan koskaan lopu.

      Kiitos ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe