mikä Mikalon taloista on

pelkoajaahdistusta

ns. normaalien rauhallisten ihmisten asuintalo? Vai onko kaikensorttiset onnettomat sekoitettu jokaiseen taloon, tasapuolisuuden nimissä? Niin,että joka talosta löytyy koko kirjo ihmisraunioita!

29

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai-ns-normaali

      No ei ainekaan se talo, jossa sinä asustat.

    • kaksiotoiveena

      Toistaiseksi asun anoppini omistamassa yksiössä! Haen Mikalon asuntoa, toivon, että saan rauhallisen, turvallisen asunnon vanhuuden päiviä ajatellen.

    • plus-0

      Keskimäärin aika normaaleja asukkeja,tosin joukkoon mahtuu ain joku häiriötä tuottava.Turvallistahan niissä sellai,et saapi asua hamaan loppuun kun velvotteensa hoitaa.

    • muutinomaan

      Itse ostin vuosi sitten qsunto-osakkeen. Eipä ole asujaimistossa eroa entiseen vuokra-asuntooni. Niin löytyy kaikenlaista eläjää tästäkin talosta. Aika paljon on opiskelijoita sijoitusasunnoissa vuokralla ja siksi usein muuttokuormia menossa ja tulossa.

    • hämärämikalo

      En suosittele mikaloa.

    • vuokralainenhyyry

      Kyllähän nuo vuokratalot ovat aikamoisia ekomurskaamoja. Jokaikisen asukkaan odotetaan olevan samanlaisia. Vähitellen asukkaat vaipuu samaan apatiaan. Ei mitenkään inspiroivaa, ja aktivoivaa asuinympäristöä, kateutta, meteliä, juoppoutta, ilkivaltaa, varkauksia, ... Asuin muutaman vuoden, ja ahdistuin/masennuin. Asun edelleen vuokralla, mutta yksityisellä, Porrassalmenkadulla, ja olen tyytyväinen, ... sain työpaikankin samasta talosta, jossa asun!

      • tiälläsitäkirjutettaan

        Ekomurskkaamoeta:D:D Oeskkoon nuo vuokratalot hävittännä ekolookisija lokeroeta vae mittee se tuommonennii sana tarkottaa:D:DXDXD Vae oeskkoon tuolla kirjuttajalla vähä lukivaekkeoksija:D:DXDXDXD


    • vammansakulllakin

      Väärillä asukasvalinnoilla pilataan monta kivaa, ja kodikasta vuokrataloa!

    • mieltynytmikaloon

      Itse olen asunut Mikalolla ja aina sattunut mukava talo ja naapurit. Olen kyllä kuullut vastakkaistakin ja ymmärrän että jos on vaikka 3500 asuntoa, joihinkin muuttaa aivan varmasti häirikköporukkaa. Ei vaan ole sattunut kohdalleni. Vuokrat vain ovat nousseet vapailla markkinoilla olevien asuntojen tasolle ja sillä keinotellaan kaupungille rahaa vuokralaisten kustannuksella, jotka ovat jo vuokrina asunnot maksaneet.

      • jjlksdjgoietr

        Juuri noin ja komppaan edellistä. Olen asunut 23 v. vuokrataloilla ja monessa eri paikassa perhekoon ja tarpeen muuttuessa. Töitä olen aina tehnyt ja veroni ja vuokrani maksanut. Nyt asunnoista peritään ylisuuria vuokria.

        Mikalon asunnot on rakennettu halvalla valtion tukemalla lainarahalla. Systeemin tarkoitus oli tuottaa edullisia vuokra-asuntoja kaupunkilaisten tarpeisiin. Tarkoitus oli asumistarpeen tyydyttäminen, ei rahastus johon tilanne on johtanut.

        Nyt vuokralaiset ovat jo maksaneet vuokrissaan talojen rakennuskustannukset ja rahaa virtaa kivasti yli reunojen.

        Ensin saneerattiin onneksi taloja.
        Sitten rakennettiin Mikalolle Maaherrankadun loppupäähän hienot toimitilat ja muutama kerrostalokin tuli tehtyä.

        Taisi olla niin että sitten ylimääräistä fyrkkaa jäi yhä ja keksittiin rostaa tontti ja rakentaa päiväkoti, joka vuokrataan kaupungille pilkkahintaan. Eli Mikalon asukkaat maksavat vuokrissaan jo suhmuroivien päättäjiemme kuivettamaan kaupungin kassaan selvää rahaa ja rajusti.


      • SeppoKal
        jjlksdjgoietr kirjoitti:

        Juuri noin ja komppaan edellistä. Olen asunut 23 v. vuokrataloilla ja monessa eri paikassa perhekoon ja tarpeen muuttuessa. Töitä olen aina tehnyt ja veroni ja vuokrani maksanut. Nyt asunnoista peritään ylisuuria vuokria.

        Mikalon asunnot on rakennettu halvalla valtion tukemalla lainarahalla. Systeemin tarkoitus oli tuottaa edullisia vuokra-asuntoja kaupunkilaisten tarpeisiin. Tarkoitus oli asumistarpeen tyydyttäminen, ei rahastus johon tilanne on johtanut.

        Nyt vuokralaiset ovat jo maksaneet vuokrissaan talojen rakennuskustannukset ja rahaa virtaa kivasti yli reunojen.

        Ensin saneerattiin onneksi taloja.
        Sitten rakennettiin Mikalolle Maaherrankadun loppupäähän hienot toimitilat ja muutama kerrostalokin tuli tehtyä.

        Taisi olla niin että sitten ylimääräistä fyrkkaa jäi yhä ja keksittiin rostaa tontti ja rakentaa päiväkoti, joka vuokrataan kaupungille pilkkahintaan. Eli Mikalon asukkaat maksavat vuokrissaan jo suhmuroivien päättäjiemme kuivettamaan kaupungin kassaan selvää rahaa ja rajusti.

        Ei varmaan ole ihan ilmaista rempata niitä kämppiä joka asujan jäliltä. Jotkut jättävät kämpän ihan törkeeseen kuntoon. Näin kerran yhen kämpän josta joku puliporukka oli muuttanut pois.Väliovet säretty, seinät tupakan savusta ruskeena. Ihan paskana koko kämppä. Tulee kalliiksi korjata! Oon kyllä luullut että Mikalo ei maksa kaupungille mitään...pärjää omillaan. Hyvä on kun rakentavat uutta miksi kaikkien pitäisi asua vanhassa kasarmissa. Tyytyväinen olen vaikka aika vanhassa asun. Siistinä olen asuntoni pitänyt.


      • laskuperään
        SeppoKal kirjoitti:

        Ei varmaan ole ihan ilmaista rempata niitä kämppiä joka asujan jäliltä. Jotkut jättävät kämpän ihan törkeeseen kuntoon. Näin kerran yhen kämpän josta joku puliporukka oli muuttanut pois.Väliovet säretty, seinät tupakan savusta ruskeena. Ihan paskana koko kämppä. Tulee kalliiksi korjata! Oon kyllä luullut että Mikalo ei maksa kaupungille mitään...pärjää omillaan. Hyvä on kun rakentavat uutta miksi kaikkien pitäisi asua vanhassa kasarmissa. Tyytyväinen olen vaikka aika vanhassa asun. Siistinä olen asuntoni pitänyt.

        Ei jätä nykyään edes klemmaria lattialle, puhumattakaan likaisia ikkunoita, tai pesemättömiä viemäreitä!


    • zyz1

      No ainakin tämä talo, välillä tuntuu että olen ainut asukas koko talossa.

    • kauantalossaasunut

      Ketkä omistaa Mikalo oyn , kaupungin osuus on kai suurin,, mutta ketä on muut omistajat? Kyllä asunnot täytyy asukkaan jättää asuttavaa kuntoon, muuten tulee lasku perässä siivoufirmalta, jos et maksa, niin ulosotto, ja luottotietojen menetys. Mikalon Oyn porukkakin on selkärankaistunut, ja alkanut vaatia asukkailta tiettyä käytöstä talossa. Ennenhän taloissa elettiin, kuin pellossa. Kukaan ei tiennyt tarkkaan ketä asunnoissa asuu, ja ketä ei. Vielä on Mikalollakin matkaa tehdä asukasviihtyvyyden eteen työtä. Makkarnpaistaminen, ja kukat on näennäistä touhua. Säännöt taloissa on olemassa, mutta noudattaminen on sitten ihan eri asia! Kukaan ei valvo, ja välitä! Jatkuva säännöistä piittaamattomuus on aihe häätöön, ja Mikalolla ei ole velvollisuutta antaa uutta aasuntoa toisaalta. Vaikka tällaistakin tapahtuu! Tiukat säännöt tuo turvallisuuden tunnetta!

    • turvallistaasumista

      Mitä tiukemmat säännöt sitä arvostetumpi talo. Tarkoitan tietenkin, että asukkaat käyttäytyy sekä talon sisätiloissa, että pihatiloissa niinkuin säännöt määrä.

    • kisumimmi

      Vuokrat on korkeet, pakko myöntää. Mutta tässä talossa on kivat naapurit, kiva talonmies ja rento meininki. Kämppä on rähjä, mutta olen viihtynyt tässä jo 11 vuotta. Yks naapuri vittumainen, mutta sitä inhoo kaikki muutkin. Sanoisin, että ihan normi meiniki, jos viikonloppuna joku soittelee musiikkia vähän kovemmalla. Mikalossa on mun mielestä ihan huoleton asua, kunhan vuokran maksaa ajallaan.

    • 67hhjjuu4545

      Vuokrat korkeita, kyllä! Pieniä kaksioita, ja yksiöitä liian vähän. -

    • asukaseräs

      Olen asunut Mikalon (Mikkelin Vuokratalot) ihan samassa asunnossa jo yli neljäkymmentä vuotta. Paljon on asukkaat vaihtuneet ja paljon on naapureita sinä aikana ehtinyt myös kuolla.
      Ulkomaalaistaustaisia ei silloin joskus näissä taloissa asunut.
      Monenmoista naapuria on ollut.

    • hyvänäinpäin

      Pääosin kiva asua, ja elellä. Asunnot ehjiä, ja puhtaita! Viis naapureista, heitä ei voi kuitenkaan valita!

    • jormay

      " Viis naapureista, heitä ei voi kuitenkaan valita! " Noin kirjoitaa henkilö, joka nukkuu korvatulpat päässä ja kiroilee itsekseen naapurien meteliä -ei uskalla avata suutaan. Tyypillinen mikkeliläinen vasemmiston edustaja ? Jos naapurista kuuluu toistuvasti ( ja kun siis kuuluu) meteliä yöllä ja päivällä, niin eikö muka ota kupoliin ? Älä narraa hei ! Tämä asian vuoksi olen asunut 8 vuotta yksityisellä vuokralla ja MINÄ USKALLAN SANOA YÖLLÄ METELIÄ AIHUTTAVILLE IHMISILEE, ETTÄ ANTAKAA TOISTEN NUKKUA ! Kun sen sanoo asialisesti, niin naapurisopu säilyy. Mikkeliläiset valittavat vain selän takana, kuten tällä palstalla. Mitä te pelkäätte ? Kärsitte yöunien menetyksestä ja maksatte siitä !! ?? SE on huomattu.

      • hyviäasuntoja

        Totta, joka sana. Mikalon kannattaisi ottaa kovemmat otteet, ja taata vuokralaisilleen/asukkaillen yö-ja kotirauha! Jos joku ei osaa olla, niin ei kun ulos vaan!


    • oioioioipopo

      Mielestäni naapuri saa olla minkälainen vaan, mutta kukaan ei saa vaatia, että naapureiden kanssa on vietettävä aikaa, ja oltava ns. ystävää. Ei ikinä jokaisella on ystävät, ja sukulaiset muualla, kuin naapurissa!

    • väkisiystävä

      "hyvät naapurit", Mulla ei ole ainakaan, vaan juoruakkoja, tyrkkyjä, väkisin tuttavuutta tarjoavia, en tarvitse heitä, eikä he minua. Minun ystävät, ja tuttavat vat ihan muualla.

    • rupusakkii

      Meikä aikoinaan joutu sietää aikamoista apinalaumaa. Keskellä yöllä 4 aikaa musa alkoi huutamaan ja millon mitäkin meteliä. Tosin elin itsekin niin että joskus baarista tulin keskellä viikkoa niin ei muuta kun kaikki volat kaakkoon. Yhtään kertaa ei tullut valitusta tms. tästä toiminnasta. Voi varmaan kertoa jotakin näitten luukkujen meiningistä. En tietenkään suosittele häiritsemään muita vaan paremminkin noudattamaan taloyhtiön sääntöjä. Meikäläinen tosin oli jo kurkkua myöten täynnä sitä meininkiä että oli yks hailee.

      • eiihannain

        Kyllä se poliisi osaa tulla myös vuokra-asuntoon, jos se melu alkaa jotakin häiritä. Sieltä lähdetään ihan samalla tavalla maijaan ja asemalle.


    • Jöötipetteri

      Lemmenlammen 41 on rauhallisin paikka minkä Mikkelissä tiedän. Ei koskaan järjestyshäikkiä.

    • asumisenrauhaa

      Asunnot ovat hyviä, ja siistejä, kunhan ne "apinat" asutettaisiin autiolle saarelle, keskenään meluamaan!

    • Bisnesidea

      Häiriköt vois sijoittaa pellosniemen tyhjiin kerrostaloihin. Jotain eloa sinnekin.

    • kilolokooo

      Hyvä idea, jos ei opi olemaan, niin Pellokselle miettimään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe