vanhat rakkauskirjeet

kaukanaon

Hei,

Mitä tehdä vanhoille rakkauskirjeille (20-30 vuotta vanhoja)?
Olisi toisaalta hauska lukea läpi, sillä ei yhtään muista mitä kaikkea on tapahtunut...
Olisikohan sittenkin parempi polttaa kaikki entisten tyttöystävien kirjeet???

Miten itse olette toimineet?

9

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4966

      Ei niitä ainakaan polttaa kannata.

    • Hokkustapokkusta

      Kukin tavallaan. Itse kävitin kaikki sellaiset silloin, kun tapasin sitten elämäni rakkauden. Muistothan ovat sisällämme, ei niihin kuoria tarvita. Saatatisit loukata myös rakastasi, sillä meillä kaikilla on niin omanlaiset näkemykset. Ehkäpä kysyt rakkaaltasi, mitä hän asiasta ajattelee?

      • alvuur

        Miltä rakkaalta? Aloittaja ei mainitse mitään rakasta, voi hyvinkin olla sinkku.


    • vainsinulletarkoitettu

      Kirjeet ja niissä olevat asiat on luottamuksella vain apn silmille kirjoitettuja sillä hetkellä kun ne on kirjoitettu.

      Eivät 20-30 vuotta sitten saadut rakkauskirjeet kuulu nykyiselle puolisolle eikä missään tapauksessa yleiseen jakeluun.
      Jo pelkästään kirjeiden lähettäneiden ihmisten intimiteettisyistäkin on väärin näyttää kirjeitä muille tai julkistaa niitä kaveripiirissä. Kirjoittajat ovat kertoneet sen hetkisiä, ehkä jopa hyvin syviäkin, tunteita ap:tä kohtaan, ei niitä ole tarkoitettu kirjoitushetkellä vieraiden ihmisten silmille.

      Itse olen sitä mieltä, että esim. nämä elämänkertojen kirjoittajat (esim. Maarit Tyrkkö Urho Kekkosesta) tekevät väärin julkistaessaan saamiaan rakkauskirjeitä.

    • ppuupä

      Ei tietenkään rakkauskirjeitä näytetä muille. Sitten kun kirjoittaja on jo kuollut ja tulevat sukupolvet lukevat kirjeitä, asia on eri. Silloin ne ovat historiaa. Ja vaikka kirjoittaja olisi elossakin, niin onko väliä jos Pirkko on vuonna 1985 sanonut rakastavansa Perttiä? Voihan olla, että Pirkko on aikoja sitten muuttanut mielensä.

      • kerrosekukkasin---

        Ei kannata kirjoittaa kenellekään mitään, ei sähköisesti eikä kovakopiona. Ihmisten ahneus tekee kaikesta lopulta epäpyhää, julkista riistaa.

        Kerro se suullisesti ja toivo, että seinillä/älyvehkeillä ei ole korvia sillä kertaa.


    • 1950_syntynyt

      Historiaan liittyen kerron omalta kohdaltani miltä tuntuu lukea muiden kirjeitä.
      Vanhempani tapasivat parikymppisinä vajaa vuosi ennen sotaa, avioituivat sodan aikana. Isäni haavoittui, mutta palasi takaisin rintamalle ja vapautui sieltä vasta sodan päätyttyä. Isäni kuoli jo vuosikymmeniä sitten, äitini muutama kuukausi taaksepäin. Löysin äitini jäämistöistä isäni hänelle kirjoittamia kirjeitä. Kirjeitä on paljon.

      Ne kirjeet joiden isä tiesi kulkevan vieraitten silmien kautta, sisälsivät arkisia juttuja, isä kantoi huolta äitini hyvinvoinnista, evakkopaikasta ja turvallisuudesta, työn raskaudesta, kiitti saamistaan tavaroista ja kirjeistä. Lopussa on aina sama lause: Haluaisin Olla Luonasi Rakas.

      Mutta ne kirjeet jotka isäni oli lähettänyt sairaalassa ollessaan, välirauhan aikaan vapaasti itse suoraan postittaen, ovat hyvin henkilökohtaisia. Niissä ei puhuta sodasta, niissä puhutaan heidän yhdessä viettämistään hetkistä, intiimistä rakkaudesta jne. Ne tekstit eivät ole minun luettaviksi tarkoitettuja.

      Säilytän isäni äidille lähettämät kirjeet jälkipolville vain sen takia, koska äitinikin oli ne säilyttänyt isäni kuoleman jälkeen, mutta en aio niitä yhtään tätä enempää lukea.

    • polttamallaparas

      Polttaa kannattaa, mitä sitä lukemaan vanhaa, kun uusi elämä on edessä.

      Aika entinen ei koskaan enää palaa, jotenka liekkeihin vain.

    • teenäin

      Polttaa, silmistä pois, muistat muutenkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe