Alkaisitteko seurustelemaan 4. tapaamisen jälkeen?

Käytetty27

Alkaisitteko seurustelemaan miehen kanssa, jonka ootte tavannu 4 kertaa?

T. Nainen

50

2149

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sirpa705

      Me ruvettiin seurustelemaan heti, baarissa tavattiin ja menin miehen luo yöksi mutten antanut vaikka yritti. Sanoin että suostun seksiin vasta jos alan seurustelemaan, siitä se lähti.

    • qwowlw

      No en todellakaan. Tunsin mieheni noin vuoden ajan ennen kuin seurustelu alkoi. Sitä ennen deittailimme joskus viikottain ja välillä oli useamman viikon taukoja. Useita tapaamisia kuitenkin takana. Nyt siis eletty perhe-elämää jo vuosia.

      Edellinen suhteeni alkoi, kun mies oli 10kk ajan pyytänyt minua treffeille. Asuimme eri paikkakunnilla, joten en suostunut. Elämäntilannekin oli väärä. Tavattiin kyllä välillä, ja puhuttiin paljon puhelimessa. Seurustelu alkoi lopulta, miehen sinnikkyyden ansiosta. Hänen kansaan elin 7 vuotta.

    • oioiu

      Jos sitä haluaisi ja siltä tuntuisi. Tosin seurustelulla tarkoitetaan useinkin kovin eri asioita. Miksi kyselet? Onko joku nyt ehdottanut tätä sinulle?

    • Käytetty27

      Joo on ehdottanut :) Suostuin. Kuitenkin mietityttää tunnenko tarpeeksi hyvin, oon sydänmurskana ollu monen seukkaussuhteen jälkeen niin oon varovainen. Tosin jotkut alkaa seukkaa kun on ollut juttua, jotkut kun sanoo et rakastaa, jotkut kun on tavanneet vanhemmat, jotkut kun on mutamat juhlapyhät vietetty, joillekin seukkaus on kevyttä deittailua, toisille vakava naimisiin johtava juttu.

    • sdcsdf

      en alkaisi seurustelemaan, vaan alkaisin seurustella

      • rupeaisinseurustella

        hyvä pointti


      • scdsdf

        Muuten hyvä pointti, mutta nykyään myös tuo "alkaisin seurustelemaan" on kieliopin mukaisesti sanottu.


    • askalfd

      Nähtävästi. Tapasimme yhtenä iltana, menimme yhdessä jatkoille ja jossain vaiheessa seuraavaa päivää alkoi näyttää siltä, että seurustelemme. Nyt takana on jo monta onnellista yhteistä vuotta. - Mutta ei tämä kenen tahansa kanssa olisi käynyt, tarvittiin juuri oikea henkilö.

    • M333333333333333

      Tarvitseeko asiasta tehdä niin isoa juttua? Jos tuntuu hyvältä ja olette nuoria, niin mikä ettei. Tietty jos lapsia yms. kuvioissa voi vaatia enemmän aikaa tutustua

    • Että_näin_

      Outo kysymys. Aloin seurustella miehen kanssa tavattuani hänet yhden kerran. Siitä on nyt aikaa 25 v about...

    • NäinMeillä

      Kuullostaa kauhean teiniltä että oikein päätetään että nyt seurustellaan tai kysytään että haluatko seurustella. Ainakin omat suhteeni ovat aina menneet niin että on vain ajauduttu olemaan paljon yhdessä eikä ole missään vaiheessa tarvinnut kysellä mistään seurustelusta. On myös aina ollut ihan perusoletus että kun ollaan paljon yhdessä, silloin ei ole muita. Joten siltäkään kantilta mitään virallista seurustelun aloitusta ei ole tarvinnut tehdä.

      • Aspielove

        Teiniltä?
        Minä päätän ja sovin erikseen jopa kaverisuhteista, että tästä lähtien ollaan kavereita. Muussa tapauksessa elän ahdistavassa epätietoisuudessa, jossa en tiedä, miten paljon aikaa ja energiaa kannattaa käyttää ihmiseen, joka ei välttämättä olekaan kaverini. Tosin minullahan onkin Aspergerin oireyhtymä, joten näen asioita eri tavoin kuin normaalit ihmiset ja kaiken on oltava käytännöllistä ja loogista.

        Me oltiin tapailtu jotain kuukausi, kaksi pari kertaa viikossa kavereina (kun oltiin ensin sovittu, että ollaan kavereita). Kuitenkin oltiin molemmin puolisesti ihastuneita toisiimme, joten sitten sovittiin, että aletaan seurustella. Tapaamisia ja yhteydenpitoa oli tässä vaiheessa takana kyllä aika paljon. Toki me oltiin jo ennen kaveritapailua tiedetty toistemme olemassaolo parisen vuotta ja nähty ja juteltukin ohimennen.

        Minä en pystyisi alkaa seurustella "neljännellä tapaamisella" ihmisen kanssa, josta en tiedä entuudestaan _yhtään mitään_. Tuntuisi riskialttiilta alkaa suhteeseen ventovieraan kanssa, kun suhteen on tarkoitus kestää loppuelämän ajan. On siis tehtävä viisas valinta. Ainakin on vähän tiedettävä, mihin on ryhtymässä. Joskaan en muodosta kaverisuhdettakaan kertanäkemällä, vaan siihenkin saattaa mennä vuosia. Tässä mielessä parisuhde rakentui yllättävän "nopeasti".


      • Kyllä minun mielestäni on hyvä sopia suhteen exklusiivisuudesta, ettei sitten tule yllätyksiä, jos näkee toisen jonkun muun kanssa.


      • quuttinentar

        Nyt olen kyllä eri linjoilla. Olen liki 40v aikuinen nainen, ja mielestäni on hyvin tärkeää, että parisuhteen pelisäännöistä ja tilanteesta sovitaan. Pahimpia virheitä mitä parisuhteessa voi tehdä, on luottaa siihen että olettaa toisen ajattelevan kuten itsekin...

        Minun nykyinen parisuhteeni alkoi 3 vuotta sitten. Sitä ennen deittailimme puolisen vuotta. Sen deittailun jälkeen kävimme keskustelun, jossa päätimme aloittaa parisuhteen, jossa siis emme enää tapaile muita ja menemme hiljalleen yhteiseen suuntaan. Ja hyvin on mennyt.<3

        Aina toisinaan kuulee tarinoita, hyvin eri ikäisiltä, suhteista joissa toinen olettaa että kyseessä on ns. deittailu ja toinen pitää suhdetta seurusteluna. Molemmat ovat tyytymättömiä. Deittailijaa ahdistaa toisen mustasukkaisuus ja omituiset vaatimukset, jotka työntävät hänet kauemmas muuten mukavasta ihmisestä. Seurustelijaa loukkaa toisen itsekkäältä vaikuttava käytös ja pettämiseltä tuntuva muiden kanssa tutustuminen.

        Jotta ihmisiä ei ihan turhan takia ärsytä, loukkaa tai pelota, on tärkeää sopia mikä parisuhteen tilanne on. Ihan iästä riippumatta.


      • vanha_elli
        quuttinentar kirjoitti:

        Nyt olen kyllä eri linjoilla. Olen liki 40v aikuinen nainen, ja mielestäni on hyvin tärkeää, että parisuhteen pelisäännöistä ja tilanteesta sovitaan. Pahimpia virheitä mitä parisuhteessa voi tehdä, on luottaa siihen että olettaa toisen ajattelevan kuten itsekin...

        Minun nykyinen parisuhteeni alkoi 3 vuotta sitten. Sitä ennen deittailimme puolisen vuotta. Sen deittailun jälkeen kävimme keskustelun, jossa päätimme aloittaa parisuhteen, jossa siis emme enää tapaile muita ja menemme hiljalleen yhteiseen suuntaan. Ja hyvin on mennyt.<3

        Aina toisinaan kuulee tarinoita, hyvin eri ikäisiltä, suhteista joissa toinen olettaa että kyseessä on ns. deittailu ja toinen pitää suhdetta seurusteluna. Molemmat ovat tyytymättömiä. Deittailijaa ahdistaa toisen mustasukkaisuus ja omituiset vaatimukset, jotka työntävät hänet kauemmas muuten mukavasta ihmisestä. Seurustelijaa loukkaa toisen itsekkäältä vaikuttava käytös ja pettämiseltä tuntuva muiden kanssa tutustuminen.

        Jotta ihmisiä ei ihan turhan takia ärsytä, loukkaa tai pelota, on tärkeää sopia mikä parisuhteen tilanne on. Ihan iästä riippumatta.

        Ei meidän tarvinnut erikseen sopia, ettei muita tapailla.
        Se asia oli itsestään selvää kummallekin jo siinä vaiheessa kun kävimme ensimmäisillä treffeillä että ketään toista ei tapailla samaan aikaan. Se oli niin itsestään selvyys sekä minulle että miehelleni, ettei siitä tarvinnut sanaakaan vaihtaa.

        Ehkä teillä nykynuorilla on jotenkin hankalampaa hahmottaa kuin meillä 1970-luvulla nuoruutemme viettäneillä mitä tarkoittaa ystävyys, miten seurustelu poikkeaa ystävyydestä. Tai ehkä tämä on vain luonnekysymys.


      • ihmiseterilaisia
        vanha_elli kirjoitti:

        Ei meidän tarvinnut erikseen sopia, ettei muita tapailla.
        Se asia oli itsestään selvää kummallekin jo siinä vaiheessa kun kävimme ensimmäisillä treffeillä että ketään toista ei tapailla samaan aikaan. Se oli niin itsestään selvyys sekä minulle että miehelleni, ettei siitä tarvinnut sanaakaan vaihtaa.

        Ehkä teillä nykynuorilla on jotenkin hankalampaa hahmottaa kuin meillä 1970-luvulla nuoruutemme viettäneillä mitä tarkoittaa ystävyys, miten seurustelu poikkeaa ystävyydestä. Tai ehkä tämä on vain luonnekysymys.

        Minä ja mieheni = 70-luvun lapsia. Ja silti sovittiin seurustelusta, kun haluttiin alkaa vakavissamme seurustella toistemme kanssa.

        Jos sinulla vanha_elli tai jollain muulla on käynyt niin, että on löytynyt ihminen, jonka ajatukset natsaa sinun ajatuksiisi, se on hyvä juttu. Mutta et voi olettaa, että kaikki samalla vuosikymmenellä syntyneet ajattelisivat samoin kuin sinä ja miehesi.

        Toisille ihmisille treffeillä käynti on just sitä kokeilua, että tapaillaan kivoilta tuntuvia ihmisiä, mutta se ei tarkoita, että "elämä on nyt lyöty lukkoon". Varsinkaan, jos treffaillaan melko alkuvaiheessa tutustumisprosessia. Joillekin treffit on vain sitä "sopivan hakemista". Kun taas toisille treffit itsessään jo tarkoittavat sitä, että nyt seurustellaan.

        Minä en lähtisi treffeille ilman tositarkoitusta, eli käytännössä olisin jo parisuhteessa siinä vaiheessa, kun menisin treffeille. Mutta hyvä kaverini taas käy treffeillä ja "ulkona" vähän kaikenlaisten tyyppien kanssa, jos vain joku pyytää tai jos hän itse haluaa pyytää, eikä se tarkoita hänelle sen enempää. Nelikybänen nainen kyseessä. Jos hyvä tuuri käy, hän sopii uudet treffit. Jos ei ollutkaan kivaa tai ei tarpeeksi kivaa, hän ei mene enää saman kanssa uudelleen ulos. Kun me keskustelemme, se on välillä huvittavaakin, koska minulla tuppaa tulemaan "kauhistusreaktio", kun kuulen hänen olleen "kolmilla eri treffeillä eri ihmisten kanssa", koska minulle se treffaaminen tosiaan tarkoittaisi aika vakavaa asiaa.

        Näin me ihmiset nähdään asioita eri lailla. Siksi on hyvä puhua ja sopia, mitä mikäkin asia kenellekin tarkoittaa. Onhan ihmisillä melko eri käsityksiä kihloihin menostakin; toisille se on ehdoton "häät kolmen vuoden sisällä kihlapäivästä!" -juttu, toiset voivat luisua olemaan kihloissa kymmenenkin vuotta edes miettimättä sen tarkemmin häitä ("ne on sitten joskus" -tyypit). Siitä on ihan turha alkaa vääntämään, mikä se kihlojen "tosimerkitys" on, koska ihan sama, tästäkin asiasta on silti erilaisia näkemyksiä. Toisilla tiukempia ja toisilla löyhempiä. Ongelmahan tulee siinä vaiheessa, jos tämmöinen "häät joskus sitten" -tyyppi kosii "kihlat = heti naimisiin" -tyyppiä, eikä asian merkityksestä ole puhuttu etukäteen.


      • NäinMeillä
        quuttinentar kirjoitti:

        Nyt olen kyllä eri linjoilla. Olen liki 40v aikuinen nainen, ja mielestäni on hyvin tärkeää, että parisuhteen pelisäännöistä ja tilanteesta sovitaan. Pahimpia virheitä mitä parisuhteessa voi tehdä, on luottaa siihen että olettaa toisen ajattelevan kuten itsekin...

        Minun nykyinen parisuhteeni alkoi 3 vuotta sitten. Sitä ennen deittailimme puolisen vuotta. Sen deittailun jälkeen kävimme keskustelun, jossa päätimme aloittaa parisuhteen, jossa siis emme enää tapaile muita ja menemme hiljalleen yhteiseen suuntaan. Ja hyvin on mennyt.<3

        Aina toisinaan kuulee tarinoita, hyvin eri ikäisiltä, suhteista joissa toinen olettaa että kyseessä on ns. deittailu ja toinen pitää suhdetta seurusteluna. Molemmat ovat tyytymättömiä. Deittailijaa ahdistaa toisen mustasukkaisuus ja omituiset vaatimukset, jotka työntävät hänet kauemmas muuten mukavasta ihmisestä. Seurustelijaa loukkaa toisen itsekkäältä vaikuttava käytös ja pettämiseltä tuntuva muiden kanssa tutustuminen.

        Jotta ihmisiä ei ihan turhan takia ärsytä, loukkaa tai pelota, on tärkeää sopia mikä parisuhteen tilanne on. Ihan iästä riippumatta.

        "Aina toisinaan kuulee tarinoita, hyvin eri ikäisiltä, suhteista joissa toinen olettaa että kyseessä on ns. deittailu ja toinen pitää suhdetta seurusteluna."

        Tässä ihmiset ovat varmaan erilaisia mutta ei minulla ole koskaan ollut vaikeutta erottaa deittailua ja seurustelua. Deittailussa nähdään toista yleensä jossain julkisessa paikassa ja erikseen viettämällä vietetään rentoa vapaa-aikaa. Seurustelussa ollaan yhdessä niin että voidaan puuhailla normaaleja kotiasioita kotona, katsella telkkaria sylikkäin, laitella ruokaa ja käydä kaupassa, tulla suoraan töistä/opiskelusta toisen kotiin jne. Siis vietetään arkea yhdessä, ei vain vapaa-aikaa.


      • YksKaxPax
        quuttinentar kirjoitti:

        Nyt olen kyllä eri linjoilla. Olen liki 40v aikuinen nainen, ja mielestäni on hyvin tärkeää, että parisuhteen pelisäännöistä ja tilanteesta sovitaan. Pahimpia virheitä mitä parisuhteessa voi tehdä, on luottaa siihen että olettaa toisen ajattelevan kuten itsekin...

        Minun nykyinen parisuhteeni alkoi 3 vuotta sitten. Sitä ennen deittailimme puolisen vuotta. Sen deittailun jälkeen kävimme keskustelun, jossa päätimme aloittaa parisuhteen, jossa siis emme enää tapaile muita ja menemme hiljalleen yhteiseen suuntaan. Ja hyvin on mennyt.<3

        Aina toisinaan kuulee tarinoita, hyvin eri ikäisiltä, suhteista joissa toinen olettaa että kyseessä on ns. deittailu ja toinen pitää suhdetta seurusteluna. Molemmat ovat tyytymättömiä. Deittailijaa ahdistaa toisen mustasukkaisuus ja omituiset vaatimukset, jotka työntävät hänet kauemmas muuten mukavasta ihmisestä. Seurustelijaa loukkaa toisen itsekkäältä vaikuttava käytös ja pettämiseltä tuntuva muiden kanssa tutustuminen.

        Jotta ihmisiä ei ihan turhan takia ärsytä, loukkaa tai pelota, on tärkeää sopia mikä parisuhteen tilanne on. Ihan iästä riippumatta.

        "Minun nykyinen parisuhteeni alkoi 3 vuotta sitten. Sitä ennen deittailimme puolisen vuotta. Sen deittailun jälkeen kävimme keskustelun, jossa päätimme aloittaa parisuhteen, jossa siis emme enää tapaile muita ja menemme hiljalleen yhteiseen suuntaan."

        Kukin aina tyylillään. Minusta itsestäni taas tuntuisi aika hassulta vain deittailla kuukausia ja olla sen aikaa epävarma siitä että tapaileekohan se toinen samalla myös muita. Itse tykkään tavasta että jos tapaillaankin niin hyvin nopeasti huomataan että onko se niin vakavaa että ei tapailla enää muita vai jätetäänkö koko homma mieluummin siihen. Minulle ei oikein ole sopinut tämä kevyt deittailukulttuuri jossa ollaan vapaita mutta silti tapaillaan. Voi olla että olen jonkun suhteen tällä tavalla menettänyt mutta toisaalta suhteet ovat sitten olleet heti tiiviitä ja kummatkin ovat tienenet että pitää olla tosissaan jos haluaa olla yhdessä.


      • edellinen
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Aina toisinaan kuulee tarinoita, hyvin eri ikäisiltä, suhteista joissa toinen olettaa että kyseessä on ns. deittailu ja toinen pitää suhdetta seurusteluna."

        Tässä ihmiset ovat varmaan erilaisia mutta ei minulla ole koskaan ollut vaikeutta erottaa deittailua ja seurustelua. Deittailussa nähdään toista yleensä jossain julkisessa paikassa ja erikseen viettämällä vietetään rentoa vapaa-aikaa. Seurustelussa ollaan yhdessä niin että voidaan puuhailla normaaleja kotiasioita kotona, katsella telkkaria sylikkäin, laitella ruokaa ja käydä kaupassa, tulla suoraan töistä/opiskelusta toisen kotiin jne. Siis vietetään arkea yhdessä, ei vain vapaa-aikaa.

        Huomaathan että tämä on juuri SINUN käsitys näistä deittailun ja seurustelun eroista? Ja että muilla ihmisillä saattaa olla eri näkemys, suuntaan tai toiseen. Juuri sen takia asioista on hyvä keskustella ja sopia!

        Jollekin esimerkiksi voi olla "ystäviä etuuksilla", eli seksi kuuluu myös deittailuun. Jollekin toiselle ei. Jonkun mielestä öitä ei vietetä yhdessä, edes seksin jälkeen, jos vain deittaillaan. Jollekin deittailu on vain julkisella paikalla tapaamista (kuten sinulle). Jollekin deittailu on ystävyyssuhde. Jne. Samoin seurustelun niin moni ymmärtää eri tavoin. Esimerkiksi oman äitini näkemyksen mukaan seurustelun aikana saa vapaasti tapailla vielä muitakin, mutta minun mielestäni deittailun ja seurustelun ero on juuri siinä, että seurustellessa ei muita enää tapailla. (Äitini on 60 , minä vajaa 40v.)

        Eli, erilaisia näkemyksiä riittää hyvin paljon. Älä siis koskaan pitä mitään tuollaista itsestäänselvänä. Se on sitten puhtaasti tuurista kiinni, että miten käy, jos asioita ei varmista puhumalla.


      • edellinen
        YksKaxPax kirjoitti:

        "Minun nykyinen parisuhteeni alkoi 3 vuotta sitten. Sitä ennen deittailimme puolisen vuotta. Sen deittailun jälkeen kävimme keskustelun, jossa päätimme aloittaa parisuhteen, jossa siis emme enää tapaile muita ja menemme hiljalleen yhteiseen suuntaan."

        Kukin aina tyylillään. Minusta itsestäni taas tuntuisi aika hassulta vain deittailla kuukausia ja olla sen aikaa epävarma siitä että tapaileekohan se toinen samalla myös muita. Itse tykkään tavasta että jos tapaillaankin niin hyvin nopeasti huomataan että onko se niin vakavaa että ei tapailla enää muita vai jätetäänkö koko homma mieluummin siihen. Minulle ei oikein ole sopinut tämä kevyt deittailukulttuuri jossa ollaan vapaita mutta silti tapaillaan. Voi olla että olen jonkun suhteen tällä tavalla menettänyt mutta toisaalta suhteet ovat sitten olleet heti tiiviitä ja kummatkin ovat tienenet että pitää olla tosissaan jos haluaa olla yhdessä.

        Lisään vielä, että itse kyllä deittailuaikana tapailin myös muita. Olin vapaa, joten siinä ei mitään pahaa ollut. Samoin toimi mies. Vasta kun tutustuimme paremmin, halusimme suhteen vakiintuvan. Meillä molemmilla oli silloin jo valmiiksi lapsiakin, joten hieman harkintaa vaati, että parisuhteeseen lähdimme. Meidän parisuhteemme kun vaikuttaa muidenkin elämään. Deittailuistani en lapsille mitään maininnut/esitellyt.


      • edellinen
        vanha_elli kirjoitti:

        Ei meidän tarvinnut erikseen sopia, ettei muita tapailla.
        Se asia oli itsestään selvää kummallekin jo siinä vaiheessa kun kävimme ensimmäisillä treffeillä että ketään toista ei tapailla samaan aikaan. Se oli niin itsestään selvyys sekä minulle että miehelleni, ettei siitä tarvinnut sanaakaan vaihtaa.

        Ehkä teillä nykynuorilla on jotenkin hankalampaa hahmottaa kuin meillä 1970-luvulla nuoruutemme viettäneillä mitä tarkoittaa ystävyys, miten seurustelu poikkeaa ystävyydestä. Tai ehkä tämä on vain luonnekysymys.

        Minun äitini on syntynyt -55, ja hänen mielestään seurustellessa saa vapaasti vielä tapailla muita. Vasta avoliitto/avioliitto/kihlat tarkoittaa sitä, ettei muita enää harkita. Eli ei tämä ole ikäluokasta kiinni, vaan ihan jostakin muusta.

        Minun mielestäni seurustellessa ei saa enää tapailla muita. Deittaillessa saa. Mutta nämä asiat miehen kanssa siis aikoinaan puhuttu.


      • pombom
        vanha_elli kirjoitti:

        Ei meidän tarvinnut erikseen sopia, ettei muita tapailla.
        Se asia oli itsestään selvää kummallekin jo siinä vaiheessa kun kävimme ensimmäisillä treffeillä että ketään toista ei tapailla samaan aikaan. Se oli niin itsestään selvyys sekä minulle että miehelleni, ettei siitä tarvinnut sanaakaan vaihtaa.

        Ehkä teillä nykynuorilla on jotenkin hankalampaa hahmottaa kuin meillä 1970-luvulla nuoruutemme viettäneillä mitä tarkoittaa ystävyys, miten seurustelu poikkeaa ystävyydestä. Tai ehkä tämä on vain luonnekysymys.

        Ehkei kuitenkaan ihan puhdas luonnekysymys ole, koska itselläni on ollut molempia tyylejä :). Vasta kun lähes viisikymppisenä aloitin silloin uuden miesystäväni kanssa, hän kysyi "seurustellaanko"? Eli tämä mies tykkää puhumisesta ja sopimisesta huomattavasti enemmän kuin edellinen ex-mieheni... Omasta mielestäni se ok, joskus tuntuu oikein kivaltakin, muttei useinkaan välttämättömältä :D. Välillä on ehdottomasti ihan kiva pitää itsestään selvänä asioita, vaikka mies yrittää välttää "olettamista". Hän sanoo, että näin voi välttää väärinkäsityksiä, riitoja, pettymyksiä jne. Tästä olen vetänyt sellaisen johtopäätöksen, että hänen edellisissä avioliitoissaan törmättiin usein oletuksiin, joista vaimo (t) veti herneen nenään. Hän on vuosien varrella hieman hellittänyt otettaan tässä, kun on huomannut, että oletan yleensä täysin oikein. Enkä edes hermostu tai ota nokkiin, jos harvoin jostain kumman syystä oletan väärin.


      • NäinMeillä
        edellinen kirjoitti:

        Huomaathan että tämä on juuri SINUN käsitys näistä deittailun ja seurustelun eroista? Ja että muilla ihmisillä saattaa olla eri näkemys, suuntaan tai toiseen. Juuri sen takia asioista on hyvä keskustella ja sopia!

        Jollekin esimerkiksi voi olla "ystäviä etuuksilla", eli seksi kuuluu myös deittailuun. Jollekin toiselle ei. Jonkun mielestä öitä ei vietetä yhdessä, edes seksin jälkeen, jos vain deittaillaan. Jollekin deittailu on vain julkisella paikalla tapaamista (kuten sinulle). Jollekin deittailu on ystävyyssuhde. Jne. Samoin seurustelun niin moni ymmärtää eri tavoin. Esimerkiksi oman äitini näkemyksen mukaan seurustelun aikana saa vapaasti tapailla vielä muitakin, mutta minun mielestäni deittailun ja seurustelun ero on juuri siinä, että seurustellessa ei muita enää tapailla. (Äitini on 60 , minä vajaa 40v.)

        Eli, erilaisia näkemyksiä riittää hyvin paljon. Älä siis koskaan pitä mitään tuollaista itsestäänselvänä. Se on sitten puhtaasti tuurista kiinni, että miten käy, jos asioita ei varmista puhumalla.

        "Eli, erilaisia näkemyksiä riittää hyvin paljon. Älä siis koskaan pitä mitään tuollaista itsestäänselvänä. Se on sitten puhtaasti tuurista kiinni, että miten käy, jos asioita ei varmista puhumalla.."

        Kerroin vain että minun omissa suhteissani tuo ero on aina ollut selvä ilman sanomistakin, kyllä ne käsitykset sopivasta käytöksestä ovat tuleet selväksi ihan sen toisen luonteeseen ja arvoihin tutustuttaessa ja toisen käytöksen kautta.
        Enkä minä väitä etteikö väärinkäsityksiä voisi tulla ja olisi voinut tulla minullekin mutta ei ole nyt vain sattunut tulemaan ja siksi sanoin nimenomaan omana mielipiteenäni että minulla on ollut aina helppo erottaa deittailu ja seurustelu toisistaan. Minulle deittailu on ollut näkemistä vain kaupungilla yms. ja seurustelu myös arkista yhdessäoloa.


    • Itse olen juuri tavannut yhden nuoren naisen neljä kertaa. Mikään tapaaminen ei ole ollut treffi, mutta miehenä haluaisin alkaa seurustelemaan tämän naisen kanssa heti. Mutta kuvittelen sen, että naisena haluaisin itse ensin todella tutustua mieheen ennen kuin todella alkaa seurustelemaan. Haluasin vähän tietää minkälainen mies on ja voiko häneen luottaa.

      Miehenä aloittaisin ihastukseni kanssa seurustelemaan heti, mutta jos olisin itse se ihastus vaatisin useampi tapaamiskertoa ja kaveruussuhteen alkua ennen kuin.

    • vanha_elli

      Minunkin mielestäni tämä oli outo kysymys.
      Itse tapasin kivan miehen sattumalta ystäväni luona, tapasin hänet toisen kerran samassa paikassa ja viihdyttiin niin hyvin yhdessä, että sovittiin treffit. Nähtiin kolmannen kerran ja sovittiin treffit. Tavattiin neljännen kerran ja yhä oli mukavaa joten sovittiin viidennet treffit ja tässä sitä nyt ollaan oltu jo 42 vuotta yhdessä, eikä loppua vielä näy.
      Ei me missään vaiheessa päätetty, että nyt me virallisesti seurustellaan.
      Yhteen muutettiin asumaan 4 kk kuluttua tapaamisesta, mutta kihloihin mentiin vasta joskus 4-5 vuoden päästä. Siinä vaiheessa oli jo 1 lapsikin. Avioon vasta 15 vuoden kuluttua ensitapaamisesta.

      • NäinkinVoiKäydä

        Itse tapasin aikoinani baarissa naisen jonka kanssa kemiat kohtasivat aivan uskomattoman hyvin. Päädyimme heti sänkyyn (joka ei ollut todellakaan kummankaan tapaista), aamulla vaihdettiin puhelinnumerot ja päivän päästä käytiin ensimmäisillä ja ainoilla treffeillä eli elokuvissa. Tämän jälkeen vietin suurimman osan aikaani naisen luona ja nimi ilmestyi ulko-oveen kuukauden päästä.Ei paljon ehtinyt miettiä että seurustellaanko vai ei...

        No tuosta on jo 20 vuotta ja sama ihana nainen löytyy edelleen vierestä aamuisin :)


    • mekkk

      Nykyisen naiseni tapsin baarissa ja sovittiin treffit seuraavaksi päiväksi ja siitä se lähti ja on kestänyt yli 27 v ja taisi olla toisen tai kolmanne kun sekstailtiin ja kun oltiin 30 paikkeilla niin ei siinä paljon odotella kuukausia. NUorempana jos ei viiemistään kolmansilla tai neljänsillä treffeillä sekstailla niin nainen ei ole kiinnsotunut minusta ja tuo määrä treffejä voi olla viikon sisällä. Teinti on erikseen mutta kun ikää ja kokemusta parisuhteista niin sovita vaan vietetään aikaa kahdestaan kun töiltä ehditään. Seurustelu yleensä alkaa siitä kun sektailla ensimmäisen kerran.

    • simplimus

      Alkoi ensimmäisestä kerrasta 50 vuotta sitten.

    • Käytetty27

      Kiitos vastauksista! No, lähettäisittekö nudeja poikaystävänne puhelimeen jo tässä vaiheessa? Vai onko liian kevytkenkäistä? Ollaan kyl jo harrastettu seksii.

      • MiesItsekkin

        Ei ehkä kannata vielä. Riippuu toki tilanteesta.

        Jos annat vahingossa kevytkenkäisen vaikutelman, sitä on vaikea perua.

        Naisten lehdet kotkottavat vapautuneesta nykynaisesta ja miehen pitää hyväksyä kaikki, mutta todellisuudessa miehen biologiaa ei muuteta muutamassa vuodessa/vuosikymmenessä eli koko kylän polkupyörää harvempi haluaa pidempään juttuun.


      • Käytetty27
        MiesItsekkin kirjoitti:

        Ei ehkä kannata vielä. Riippuu toki tilanteesta.

        Jos annat vahingossa kevytkenkäisen vaikutelman, sitä on vaikea perua.

        Naisten lehdet kotkottavat vapautuneesta nykynaisesta ja miehen pitää hyväksyä kaikki, mutta todellisuudessa miehen biologiaa ei muuteta muutamassa vuodessa/vuosikymmenessä eli koko kylän polkupyörää harvempi haluaa pidempään juttuun.

        Joo, ei ois kannattanu. Ei se vissiin fiilannu, laitto muutaman hymiön. No meninpä tänki pilaamaan, mut minä minä en pilais...huoh. toki en kyl lähettäny nudea, ylävartalokuvan rintsikoissa..


      • pombom

        En ikinä lähettäisi enkä myöskään antaisi ottaa alastonkuvia itsestäni. En, vaikka olisin kuinka nuori tai vanha. Tai no mistäs sitä tietää, vaikka vielä 8kymppisenä innostuisi ;)...


      • öldkösls
        Käytetty27 kirjoitti:

        Joo, ei ois kannattanu. Ei se vissiin fiilannu, laitto muutaman hymiön. No meninpä tänki pilaamaan, mut minä minä en pilais...huoh. toki en kyl lähettäny nudea, ylävartalokuvan rintsikoissa..

        Nyt menee jo kielikin sellaiseksi, ettei meikäläinen enää ymmärrä... Mitä tarkoittaa "ei se vissiin fiilannu"?? Ja jos henkilö on laittanut muutaman hymiön, niin miksi kuvittelet että menit jutun pilaamaan? Eikös se hymiö ole hyvä asia?

        Tosin itse lähettäisin edes puolialastomia kuvia vasta useiden vuosien yhdessä olon jälkeen, esimerkiksi pitkässä avioliitossa, jossa on suunnattoman vahva luottamus.


    • Käytetty27

      No lähetin jo...

    • pombom

      Miksi ei, jos henkilö vaikuttaa sopivalta?

    • Riiiiiiiiii

      En. Seurustelen vain vakavasti otettavien kanssa, eikä neljän tapaamisen jälkeen voi tuntea toista. Muut tehkööt puolestaan toisella tavalla.

      • popopp

        Hmm. Monet eivät tunne edes itseään, vaikka olisivat jo keski-ikäisiä.


    • IhanOk4

      Me sovimme neljännen tapaamiskerran jälkeen, että seurustelemme, eikä siihen kuulu seksi muiden kanssa. Hyvin on mennyt. Eikä tehnyt ketään mieli tavata tuon ensimmäisen kuukauden aikanakaan. Itsekään en ymmärrä sanattomia sopimuksia. Jos pystyy seksiin, pystyy kai keskustelemaankin. Jos tahtoo suhdetta siis.

      • NäinMeillä

        No itse koen kyllä että puheet voivat olla myös ihan vain katteettomia lupauksia ja se todellisuus näkyy teoissa. Vaikka kuinka sovitaan että muita ei tapailla niin jos kunnon tunnesidettä ja halua olla suhteessa ei ole, tuo sopimus voi rikkoutua sekunnissa jos parempi tulee vastaan.
        Siksi itse katson että seurustelu alkaa kun se toinen kaikin tavoin näyttää halunsa olla vain minun kanssani ja olla täysin avoin omista asioistaan.


      • Käytetty27

        Ihan totta. Hyviä pointteja


    • Micce52___

      Neljäs tapaaminen - kuulostaa todella varoivaiselta ja pidättyväiseltä.

      Opiskeluaikoina parikymppisenä seurustelusuhde alkoi tavallisesti 2. tai 3. tapaamisesta. Puolitutun tapasi jossain, sopi ekat treffit (syömään, elokuviin tms.) ja toisten treffien päätteeksi yökylään.

      Toki nuo omat kumppanit olivat ennestään puolituttuja, joskus useamman vuoden ajalta. Ventovieraaseen pitänee tutustua muutama kerta enemmän.

    • enikinä333

      Entodellakaa

    • mies-muualta

      Minulle seurustelu on alkanut aina ensimmäisestä tapaamisesta. Se ei tarkoita, että sopimisin seurustelusta silloin, koska en ole sellaisesta koskaan sopinut.

      Itse en siis tapaile koskaan muita naisia, jos tapailen/seurustelen yhden kanssa. Toinen voi toki suhteen alussa tavata muita, mutta sillä voi sitten olla seurauksensa siitä, mitä ajattelen häsestä myöhemmin (jos siis muut miehet tulevat tietooni).

      Mutta jokainen tyylillään. Jos joku nainen haluaa sopia seurustelusta vartavasten, se sopii myös minulle, koska tekisin niin muutenkin heti ekoista treffeistä alkaen.

    • en_ole_nutcase

      Kommentti nude-kysyjälle: vain täysi sekopää lähettelee nakukuvia itsestään muille!
      Ja vain aivan tositositosityhmät postaavat alastonkuviaan itsestään someen!

    • Käytetty27

      Joo-oh. Ei ois kannattanu suostua. Sydän murskana, koko tunneskaala käyty läpi, raskaus ja abortti tehtynä. Melekonen kuukausi ollunna... huh huh tästävois kirjottaa vaikka kirjan

    • Käytetty27

      Nyt alkaa vähän helpottaa

      • Parempaauuttavuotta

        Onpa sulla ollu rankkaa, olet varmaan ihmisenä kasvanut sitten aikuiseksi.


      • Käytetty27

        No huoh..kasvoin aikuiseksi jo ajat sitten mutta ymmärtäkää nyt hyvät että hän oli elämäni mies ja rakkaus varmaan ja mut kävi näin. Sattuu pirusti. Ero oireet ja kaikki. Fyysisesti ja henkisesti ihan sekasi. Miten joku niin ihana voi muuttua niin kamalaksi?


    • avionainen

      Ei kai neljän tapaamisen jälkeen voi olla vielä varma omista tunteistaan. Itsekin kyllä rakastuin mieheeni muutamassa viikossa, mutta tapasimme lähes joka päivä niiden viikkojen aikana. Mikä kiire teillä on? Voi kai sitä tapailla hieman kauemmin ennen kuin päättää, haluaako sitoutua.

      • Käytetty27

        Sitä minäkin ajattelin, oon jotenki tottunut että tunnetaan ja tutustutaan ainakin 2-6 kk ennen mitään suhdetta. Vanhemmat opettaneet niin. Mutta kai nykyään ihmiset on sitä mieltä (ainakin mun pari eksää ja eräs kaveri) että seukataan jo 1-2 kk tuntemisen jälkeen. Toki kyseessä on olleet nuoret ihmiset 16-22 vuotiaita. Voihan seki vaikuttaa.

        Tää mun mies on 23 ja mä 27. Jotenki vaikka kaikki elämässä vastaan tulleet ihmiset on olleet sitä mieltä et voi seukata ennen ku kunnolla tunteet ja on nähnh ees vanhempia, niin mulla on sellanen olo et todellinen rakkaus ja seurustelusuhde on vaan pitkän tutustumisen tulos. Jotenkin joskus teininä oli sellanen villi mutta eräs kaveri oli tosi pikkuvanha ja varovainen jonka kanssa vietin nuoruusvuosia niin siltä tarttui tämmöinen ajatusmaailma, että pitkään mietitään ja harkitaan ennen päätöksiä. Mutta ehkä sydämen asioissa se ei ehkä olekaan hyvä vaihtoehto.

        Mies halusi alkaa mun kaa, mua epäilytti, suostuin kuitenki, sitouduin ja näin tulevaisuuden ja yhtä äkkiä mies ei halunnutkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4823
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4603
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4204
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3177
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2711
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      222
      2182
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      348
      2168
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1797
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe