väkivaltainen äiti

tyttö14...0

äiti lyö ja käy käsiksi, mitä teen?
äiti ei välitä jos viiltelen tai kuolen(sanonut toivovansa minun kuoleva)
ahdistaa olla kotona ja pelkään koko ajan.
haluan pois kotoa

25

437

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ykkhf

      Pask Trolli

      • P o l i i s i.


      • ApuaSaa

        Käyttääkö äitisi alkoholia tai huumeita?Onko hän masentunut?Hae apua kouluterv.hoit.kuraattori nuorisotyöntekijä tms. tai jos sulla on joku tuttu luotto aikuinen jolle voisit jutella?


    • Kannattaa huolesi uskaltaa kertoa esimerkiksi koulussa opettajalle, terveydenhoitajalle tai kuraattorille. Heidän täytyy ottaa huolesi vakavasti. Kotiväkivalta on aina vakava asia.

      Voit toki ottaa itse yhteyttä myös lastensuojeluun, tekemällä vaikkapa lastensuojeluilmoituksen. Tai ole yhteydessä suoraan poliisiin.

      Itsensä viiltely ei tilannetta myöskään helpota. Ei kannata jäädä asian kanssa yksin, vaan olla yhteydessä tahoihin jotka voivat tilanteessa auttaa.

      NettiSaapasohjaaja Juha / Hyvinkää

      • Hei nettisaapas! Miten päiväsi on mennyt?


      • AIDS kirjoitti:

        Hei nettisaapas! Miten päiväsi on mennyt?

        Kiitos kysymästä! Tänään päivystetään Kajaanista. Meidät tavoitat profiilistamme löytyvien yhteystietojen kautta.

        Terveisin,
        Katja
        NettiSaapas Kajaani


    • pyydäapua

      Puhua pitää luotettavalle aikuiselle onko sulla sukulaisia jonne mennä?Äitisi on vastuussa pahoinpitelystä sellaista kohtelua ei pidä hyväksyä.Tarvitsette apua molemmat mutta apua pitää pyytää esim.ope,kuraattori.

    • monii

      Kannattaa ottaa poliisiin yhteyttä

    • tyttö...0

      Olen ottanu äitini kanssa yhteyttä sosiaalihuoltoon, ja koska asia ei ole kiireinen siinä menee kauan ennenkö saamme ajan. Olen kertonu äidilleni että minua ahdistaa, masentaa, ja että en saa nukukutuksi kunnolla. Hän pyysi anteeksi hänen käyttäytymistä. Hän luulee että se ahdistus ja mesennus on pientä, vaikka se alkaa oleen jo iso ongelma. Olen viilellyt,raapinu, lyönyt, ja polttanut itseäni ahdistuksen ja pahanolon takia. Olen monta kertaa meinannut itsemurhaa, kerran olin tekemässä jo mutta sisarukset ja äiti tuli just sisään eivätkä huomanneet mitään. Tai ei ainakaan sanoneet. Hän on nähny viiltohaavani mutta ei oo välittäny, ja hän on sanonut pariin kertaankin että ei välitä vaikka kuolisin. Olen puhunu kuraattorille mutta hän ei kuunellut vaan väänsi asiat erilä lailla. Kun aloin käymään syksyllä uudestaan teimme monisteita itsetunnosta (?). Lopetin sielä käymisen n. kuukausen jälkeen kun tilanne vain huononi ja kun kuraattori antoi ajan mutta itse oli lähteny jo pois koululta kun aika oli. Alan pelkään oikeasti sillä se että itsemurha-ajatukset on paljon voimakaampia ja tiiän tekeväni sen, jos tilanne huononee vielä vähäsenkin.

      • Siellä*

        Kyllähän tuollaisesta asiasta voi yksinkertaisesti ilmoittaa poliisille.


    • neuvot

      Vttu täällä riittää näitä pskakommentoijia, turpa tukkoon idiootit. Tällanen ei ole mitään provoilua, vaan hyvinkin totisinta totta monelle. Vähän huonompi juttu tuo, että äitiskään ei välitä. Ongelmasi varmaan juontuvat pitkälti kotiympäristöstä, ei kuulosta terveeltä tuollainen perhe-elämä. Valitettavasti mistään kuraattorista tai koulun henkilökunnasta ei ole apua sun tilanteeseen, ei ne mitään mistään ymmärrä, eivät ole joutuneet kokemaan samanlaisia asioita. Sun tilanteessa ottaisin yhteyttä lähimpään mielenterveystoimistoon ja pyytäisit sieltä keskusteluapua, vaikka ajan psykologille tai sairaanhoitajalle. Voisit sitten jutella jonkun luotettavan aikuisen kanssa noista sun perheen ongelmista ja omista fiiliksistäsi. Tekisivät varmaan lastensuojeluilmoituksenkin sitten, en tosin tiedä onko sossuista mitään hyötyä. Mä sanoisin, että sun pitäis oppia lyömään "äitiäs" takaisin! Älä alistu, älä uhriudu, pistä vastaan! Vielä 4 v., niin pääset vaikka loppuelämäkses siitä harakasta eroon, kun muutat omillesi. On myös sellanen paikka kuin www.tukinet.net, sinne voit tehdä tilin ja kirjotella pahaa oloasi pois. Tsemppiä...

      • Hyvä kun taistelet paskapostaajia vastaan! Ne hitsin hintit pilaavat nämä palstat...


    • Peilionkeksitty

      Joopa jo jos poliisikin on tuppurainen tai tappurainen ja muukin ympäristö.

    • SrkAuttaa

      Soita palveleva puhelin,löytyy varmaan netistä tiedot se on seurakuntien numero, josta saat luottamuksellista juttuseuraa ja toivoakseni ymmärrystä ahdistukseesi.Voit myös soittaa tai laittaa viestin papille.Ei väliä kuulutko kirkkoon.

      • Tyttö14...0

        Multa on sulettu liittymät niin en pysty soittaan mihinkään.


      • faijas

        emmää vaa tiä


    • Puhuseurakuntalaisille

      Aloita ulkoilu,käy kävelylenkillä,juo ilta teetä,mene hyvissä ajoin nukkumaan.Syö hyvin, käy esim. harrastuksissa,seurakuntatalolla,kirjastossa.Pidä huolta itsestäsi.

    • ÄITISONPSYKOPAATTI

      SOITA 112 JA SANO NIILLE ETTÄ KOTONA ON PAHA OLLA

    • Anonyymi

      Hei olen 12 vuotias tyttö

      Ja äitini lyö minua pienestä saakka mutta olisi mieli kertoa opettajalle mutta jos kerron pelkään että joudun lasten kotiin hän lyö laturilla. Olemme jopa sopineet että hän muuttaa käytöstä mutta koko ajan haukkuu ja haluaa että minusta tulee lääkäri mutta haluan että minusta tulee jalkapalloilija ja perustan oman ravintolan ainakin tulen kotiin kadun sitä että kun siinä perheessä koska hänellä on sanoma pro ja tarkistaa koko ajan matikkaa melkein aina hän ottaa kännykän pois koska en osaa sanallisia tehtäviä. En vain kestä voisinko saada neuvoja?

      • Anonyymi

        Moi


    • Anonyymi

      Ja samalla ahdistaa.

      • Anonyymi

        Voisitko kuitenkin kertoa opelle edes vähän jos et kaikkea uskalla sanoa, voisit saada jotain tukea ja helpotusta sanallisiin tehtäviin. Ope vois ohjata terveydenhoitajalle ja asiat lähtis purkautumaan ja saisit apua. En usko että lastenkotiin pääsee noin vain, yleensä apua tulee kotiin ensin mutta jos ei koe olevansa kotona turvassa asia on eri. Lasten lyöminen on väärin siitä aikuisen otettava vastuu ja sen pitää loppua heti. Toivon sulle voimia ja rohkeutta,


    • Anonyymi

      Terveyskeskuslääkärille voi varata ajan ja kertoa jos kokee väkivaltaa kotona.
      Lääkäri tekee ilmoituksen sosiaalihuoltoon ja asiat menee eteen päin.
      Koulukuraattori josta joku täällä kertoi ansaitsee saada huomautuksen erittäin huonosti hoidetusta työstä.
      On suorastaan törkeää että kuraattori vähättelee lapsen kokemaa väkivaltaa.
      Paljon voimia kaikille jotka vanhempien väkivallasta kärsivät.
      Ole ystävällinen itseäsi kohtaan ja puhu niin monelle aikuiselle kuin mahdollista. Jonkun on pakko toimia.
      Lasta/nuorta ei saa jättää yksin ahdistavaan tilanteeseen.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe