Taistelu epäpuhtaan ihon kanssa voitettu!

Finnitönpliis

Ajattelimpa tulla kertomaan oman tarinani. Mulla ei oo koko ikäni aikana ollu huono iho, mitä nyt kuukautisten aikaan joku menkkafinni. Pillerit ollu käytössä raskausaikaa lukuunottamatta , kunnes 2015 Lopetin hormonaalisen ehkäisyn, koska tulin hulluksi niistä sivuoireista. Raskaus muutti kehoa jotenkin niin, että tuntui ettei mikään enää sovi mulle.

11 kuukautta kului ilman vaivan vaivaa, oireen oiretta. Kesällä sit innostuin kokeilla viher- sekä msm-jauhetta urheilullisen elämän lisäravinteeksi. Kuukausi niiden aloituksesta, otsan sekä ohimot valtasi ihonväriset pikkunäppylät, vierivieressä. Oletin niiden olevan joku ohimenevä pikkujuttu.

Kuukausi meni, pikkunäpyt jäi, lisäksi aloin saada miltei jokapäivä uusia, suuria ja kipeitä finnejä, milloin minnekkin ympäri nassua. Se oli aika kova ihmetyksen ja pikkupaniikin paikka ihmiselle jonka suurin stressi ihon kanssa oli ollut aiemmin se kuukauden yksi menkkafinni (haha). Sitten lensi viher-ja msm jauhe roskapönttöön ja aloin odotella vain normaalin ihon palautumista. Sehän palautuu ku jättää ne aineet joilla ne oireet puhkesi? Tai sitten ei.

Odotin kuukausia, mitään ei tapahtunut ja finnit senkun pukkasi, uutta toisen perään. Yritin kaikki kotikonsit ja öljyt ja yrtit, suolasaippuat sun muut jotka joillekkin muille oli toiminut, vai höpöhöpö. Sitten päätin marssia lääkärin tykö, Diane Novia hakemaan. Silläkin uhalla että ne musta hullun tekisivät 😀 Diane Novia popsinut pari kuukautta, iho lähinnä vain pahentunut. Tosin sehän on ihan yksilöllistä kuinka pian ne sullekkin vaikuttaa, jos vaikuttaa? Selasin nettiä lisää, sillä haluan nämä pirulaiset veks, hyvän itseluottamuksen takas!

Neljä päivää sitten ostin pussin chian-siemeniä joita sekoitan aamupuurooni, sis. Omega3sta runsaasti. Oon syönyt kaks sinkkitabua/päivä sekä hankin vihdoin sitä basiron-geeliä finneille. Enkä voi uskoa, (ja pelkäänkin takapakkia nyt kun tuun tätä tänne hehkuttamaan.) Mutta NELJÄ päivää, kaikki ne about sen hetken 10 finniä, pahasti tulehtuneet sekä pienemmät on poissa, samoin otsan jokainen pikkunäppylä, joita oli.... no, paljon! Haaleat arvet vaan pilkottaa, mutta ne ei paljoa masenna, kun saa tuntea sileän paakuttoman ihon taas pitkästäaikaa. En osaa sanoa mikä nyt oli se vaikuttavin tekijä, mutta JES. Tarkoitus oliskin pian vaihtaa dianet "normaali"-pillereihin, josko tuo hormoonihyrräysmikälie olis vihdoin tasaantunut. Mut ensin pidän kädet ristissä et mun taisto oli tässä, ja hyvä iho ois ja pysyis, ja kuljen taas meikittä kaupassa hymyissäsuin. 😋

Enkä sano että tämä toimii myös sulle, mutta mulle toimi. Voi olla, ja toivottavasti tästä mun sekamelskasta olis hyötyä myös jollekulle muulle. 😊

Tsemppiä! 🌼

2

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy-tietoa

      Kokeile jättää viljatuotteet pois ruokavaliostasi.
      Nimittäin viljatuotteet aiheuttaa yli 150 erilaista sairautta myös ihosairauksia.
      Parinkuukauden kokeilu ei maksa mitään. Saatat olla hyvin posetiivisesti yllättynyt. Kirjastosta löytyy tietoa.

      • roansyönyt

        Vilja ja sokeri on pahimmat aknen aiheuttajat, lisäksi kaikki muut nopean glykeemisen indeksin ruuat - peruna, valkoinen riisi ja pasta, monet hedelmät, mehut jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe