Pieni palkka vit***aa

miten_teillä

Mites muilla isännöitsijöillä? Pyöriikö asia joka päivä mielessä: ihan liian pieni palkka.

En vaan pääse yli siitä, että mun palkka on niin pieni. Koulutus tradenomi ja IAT. Pitäis kai olla tyytyväinen, että on töitä, mutta harmittaa vaan niin vietävästi, kun ei voi ostaa ihan normaaleja asioita kuten autoa. Sen käyttökulut olis vaan mun palkalle liikaa, jos haluan jotain muutakin kivaa joskus tehdä. Firman kirjanpitäjilläkin menee paljon lujempaa, onhan niillä isompi palkka.

Ulkomaanmatkasta oon nyt haaveillut neljä vuotta. Joka kuukauden palkka menee kokonaan normaaliin elämiseen. Mitään ei ole neljässä vuodessa jäänyt säästöön. Ei euroakaan. Ei näin voi olla!

Miten te muut matalapalkkalaiset kestätte pienen palkan, vai turtuuko siihen vaan vuosien saatossa? Työstäni tykkään, siitä en haluaisi luopua, mutta joka tilipäivä tekis mieli lähinnä itkeä, muina päivinä on vain rankka vit***s joka hilvatan hetki.

17

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieni.mies

      Valotapa vähän kuinka pieni on pieni.

      • miten_teillä

        2400 euroa kuukaudessa, brutto.


    • Tyhmälle_riittää_vähän

      Pienelle miehelle kuuluu pieni palkka.
      Ps. mene trollaamaan muualle, kiitos

    • älä.ota.enää

      Aloituksessa olisi jotain tolkkua jos kysymykseen saisi vastauksen. Kun näköjään ei saa niin näkyy olevan jonkun baarikärpäsen 'hengentuotteita'.

      • miten_teillä

        Töissä klo 8-18 joka päivä. Luuletko että täällä työaikana huorataan? Siitä tulis potkut jos käytät nettii kesken työpäivän!


      • öhöst

        Et käytä nettiä työpäivinäsi? Vietkö itse kirjeet perille ja käyt saneeraajalta kysymässä asiat firman ovelta?


      • tyrst

        Taitaapa olla trolli koko aloittaja. Isännöitsijän töissä kyllä saa ja joutuukin nettiä käyttämään. Ei muuten hommat hoidu.


      • miten_teillä
        öhöst kirjoitti:

        Et käytä nettiä työpäivinäsi? Vietkö itse kirjeet perille ja käyt saneeraajalta kysymässä asiat firman ovelta?

        Käytän nettiä VAIN TYÖASIOIHIN klo 8-18. Nettiä saa käyttää OMIIN ASIOIHIN työajan ulkopuolella.

        Siksi en milloinkaan ole täällä työajalla.


    • Eräs johtava konsultti lausui kerran;

      Jos olet tyytymätön palkkaasi niin sano itsesi irti;
      Kun paikka tulee uudelleen hakuun hae sitä;
      Määrittele itsellesi kunnon palkka ja paremmat edut;
      Jos sitten et kuitenkaan tule valituksi; niin päättele että
      "olkaa pas.at kun ette ymmärrä omaa etuanne "

    • ei.kaupan.kassa

      Minä tunnen pari isännöitsijää. Kummallakin oli viime vuonna tulot yli satatuhatta. Ovat tosin ammattimiehiä, rakennusinsinöörejä molemmat.

      • Taisi olla tuolla valittajallakin palkka 2.400 euroa/taloyhtiö.


      • virtanen.m

        Empä nyt insinööriä nostaisi kovin korkealle kun puhutaan ammattimiehistä.


      • miten_teillä
        uusajattelija kirjoitti:

        Taisi olla tuolla valittajallakin palkka 2.400 euroa/taloyhtiö.

        Bruttopalkka kuukaudessa kyseessä. Saan 100 euroa/taloyhtiö kuukaudessa (brutto) eli 2400 e/kk.


    • Kyllä se on niin että "sitä saa mitä tilaa" eli olet ilmeisesti hinnoitellut taksasi alkujaan väärin, jos nyt et aivan "tumpelo" ole tai eläkeläisharrastelija. Ei kenenkään pitäisi kadehtia jos veroilmoituksessasi ilmoitat tuloksi 50.000 euroa joka sekään ei ole suuri tulo hyvästä työstä.

      • miten_teillä

        Veroilmoituksessa kerrotaan, että vuosiansioni ovat 35 000 euroa.

        Älä härnää millään 50 000 euron brutolla. Se on niin kaukainen haave, että vetäisen itseni jojoon, jos tuollaista rahasummaa täällä huudellaan. Sehän on über-unelmapalkka, tienata kokouspalkkioineen kaikkineen brutto 50 000 vuodessa. Haave joka ei koskaan totetudu.


    • Leipäpapille

      Mitä ihan oikeasti työsi vaatii ? isännöitsiän tehtävät ovat melkolailla olemattomat jos ei ole jotain peruskorjauksia meneillään , niihinkin on palkattava ammattilainen . Isännöitsiähän ei ihan oikeasti osaa tai toteuta mitään .

      • miten_teillä

        Aika montaa ammattia voi ulkopuolelta katsoa juuri noin: "mitä ihan oikeasti duuni vaatii. Ei vaikuta haastavalta."

        Voit jauhaa tuota niin yleislääkärin duunista kuin peruskoulun opettajan hommasta. Melko olemattomia duuneja, joista kuitenkin maksetaan palkkaa.

        Mitä isännöitsijä tekee? Manipuloi ihmisiä ja johtaa taloyhtiöitä eli huippuisännöitsijä saa hallituksen ja yhtiökokouksen tekemään juuri kuten haluaa. Isännöitsijä valitsee hallituksen (vaikka yleensä luullaan, että yhtiökokous valitsee). Ei helppoa, vai mitä? Pelata kulisseissa hallitus kokoon ennen yhtiökokousta.

        Tärkein tehtävä on ehkä kuitenkin olla tiedon eli informaation portinvartija: jokin tieto välitetään hallitukselle, jokin tieto suodatetaan. Jostain asiasta tiedotetaan osakkaille, jostain asiasta ei hiiskuta sanaakaan. Urakoitsijalle kerrotaan joitakin asioita, ja joitakin asioita ei kerrota. Sama koskee vakuutusyhtiöitä.

        Luova isännöitsijä säästää tuhansia euroja vuodessa taloyhtiön rahaa, joissain tapauksessa kymmeniä tuhansia euroja vuodessa per taloyhtiö. Luova isännöitsijä on palkkansa ansainnut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4550
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      246
      2259
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1690
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      298
      1356
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1137
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1114
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1075
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      72
      1074
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      977
    Aihe