Saab ja Lada samalta linjalta

BioPoweristi

Vieläkö muistatte aikaa, kun Saabia ja Ladaa valmistettiin saman tehtaan samalla linjalla 90-luvulla? Merkit ja maskit vaihtuivat aina sen mukaan kumpi linjalta ulos tuli. Välillä meni väärinkin, mutta kukaan ei huomannut mitään.

Saabia voisi vieläkin tehdä Ladan kansaa Togliattin kunniakkaalla autotehtaalla. Ladan tekniikka ja Saabin merkit. Siinä olisi hieno yhdistelmä ja edullinen tapa tehdä premiumeja. Meille saabisteille Saab on aina premiumia, olipa se sitten Ladan tai vanhan Opelin osista koottu.

24

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wilenius

      Minulla on Saab joka on koottu sekaisin Saabin ja Opelin osista. Saab teki tappiota lähes koko elinkaarensa ajan ja siksi siihen laitettiin mitä osia milloinkin saatiin halvalla haalittua.

    • Watsonkin

      Minun Saabissani taas on pääasiassa Ladan osia.

    • Wilenius

      Viimeisissä Saabeissa oli Alibabasta tilattuja halpaosia.

    • SVH-45

      Sähkö-Saabeja tilattiin 2 kappaletta vuonna 2010. Saabin huonoon laatuun näemmä luotettiin tosi vähän ennen konkurssia.

    • TalviSaabisti

      Minusta mukavin muisto Saabista on sen veivi. Kun Saab ei talvella käynnistynyt, veivasin kammesta konetta kymmenen minuuttia. Sen jälkeen öljy oli jo notkeaksi lämmennyt ja moottori käynnistyi. Vain Saabeissa ja Ladoissa oli kampi loppuun asti. Se on oikea talviauton merkki.

      • BioPoweristi

        Saab on Talviauto ja Ruotsin teollisuuden Ikoni ja Esikuva. Minulla on Saabin kampi seinällä kehystettynä.


    • Ex-BMW

      Onko näin ? No jos kerran täällä vakuutetaan näin olevan niin pakkohan se on uskoa. Täällä ei vain ole paljonkaan näkynyt Saabeja enää viime vuosikymmeninä.

    • H-Sanomat

      Tuntuu Saabin paalaus kiinnostavan kun täältäkin löytyy jo 4 kommenttia.

    • Saabbisti
    • Saabbistikinkö
    • Suoabbistikin
    • Ville-Wilkman

      Villekin vaihtoi Saabinsa aitoon Ladaan.

    • tälläinenonsaab

      Siis saab:han on laatuauto ja arvostettu,ken sellaisen on saanut ei siitä kannata pienellä rahalla myydä,tienpäällä hyvä ajaa ,ei visko tuuli,ei vaikuta kylmyys ja mausteet erittäin hyvät.

      Se on kokoaisuutena parempi auto kuin moni muu vaikka autoa ei tehdä niin varaosia saa edelleen täyttäpäätä.

      https://www.youtube.com/watch?v=uzYW0gybGwE

    • Saabbisti

      Toyota esitteli jo 2018 Camryn ja viimeinen Saab paalataan 2017! Saab on aina askeleen edellä, frontrunner !

    • OlenParas

      Hähhäh minä poika se vaan ajelen edelleen vm. -99 Saabilla! Ja ajelen vielä sittenkin kun korealaiset mopoautonne eivät kulje. Niin ja ajan ohi pilipaliautoistanne 2,3 turbolla. Jos sattuisin ajamaan kolarin kanssanne niin heipat teille sinne manan maille. Mulle tulee vain pikku mustelma ja paha mieli hienon Saabin naarmuista.

    • KolmasSaab

      Ladaa ei ole tehty samalla linjalla Saabin kanssa se valmistettiin Uudemkaupungin
      satama alueella olevassa rakennuksessa.

    • Saabbistikin

      Kiinan Saab-paalaamo on jo lähes valmis ja lupa autojen paalaukseen on saatu. Ainoa laatuaan. Hyvältä näyttää. Saabit paaliin.

    • W-Karlsson

      Lada oli kuitenkin aina laadukkaampi kuin Saab. Miten se oli mahdollista?

    • paraskaikista

      Huippu auto ajaa halvalla. Siis Lada. Saab on täyttä skeidaa.

    • mossejalada

      Minä vaihdoin 1997 Saabini aitoon suomalaiseen Lada Samaraan. Oli polleaa aikaa.

    • Yllättynytkin

      Jaa että jo tänä vuonna paalataan viimeinen Saab !

    • TrollivonTrollhättan

      Pitää paikkansa heinäkuussa paalataan viimeinen Saab!

    • PenaKökkö

      Planet on saanut uusia kuvia!
      www.saabladaplanet.com

    • Saab4never

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2385
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1515
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      331
      1503
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      917
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    10. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      717
    Aihe