Toyota C-HR on japanilaisvalmistajan Euroopassa suunniteltu tylsyydentappaja.
http://www.iltalehti.fi/autotestit/201611242200031544_at.shtml
Tilattu jo 300 kappaletta ja 70 % hybriodinä.
Uusi C-HR saa tässä kovat kehut
49
806
Vastaukset
- älä.unta.näe
Mistä lähtien suomalaiset ovat alkaneet ostamaan autojen lisäksi myös rekisteröitäviä leluja?
- tojomies1
Tämä on myytimenestys, Tojomiehet tiesivät sen jo aika päiviä sitten. Ensimmäinen Toyota, jossa todella modernit muodot, kilpailijat ovat nyt kaikki vanhanaikaisia.
- melua.piisaa
"moottoria ikäänkuin huudatetaan kiihdytyksissä".
Ei mitään ikäänkuin vaan sitä oikeasti huudatetaan. - BussikinOnJännempi
Ai se kummallisen näköinen testijumbo? On vaikea keksiä vähemmän kiinnostavaa autoa.
- Ripulissakivireellä
Tuo katiska sananmukaisesti RAV-istaa unet silmistä ja paskat puntista. Varsinki mukulakivikaduilla. On kuulemma luonnossa paremman näkönen mutta saakohan ton maksaa luonnossa?
- Huhhhuj
Joo kävin koittamassa sitä ja ei kyllä kiinnosta pätkääkään. Kamala melu lähtee kiihdytyksessä eikä auto silti liiku mihinkään.
- Trollinroiskaus
Trollipoikakin siihen roiskautti.
- Ja_kuule
Trollinroiskaus kirjoitti:
Trollipoikakin siihen roiskautti.
Oikein kolmella kommentilla peräkkäin. Hetihän sen tunnistaa Toyota-palstan trollipojuksi.
- kehtaatko.tuuppaa
"Hybridijärjestelmä tuottaa Priuksen tapaan 122 hevosvoimaa ja aika niukan 142 Nm:n väännön"
Mitä vittua? 142Nm. Normaalissa ruohonleikkurissa on enemmän vääntöä.
Jos muotoilee Coupe-kopan niin pelin alla pitäisi olla sitä vastaava määrä voimaa. C-HR:n voimalinja on Priusin joka on täysi nuhapumppu hyvästä aerodynamiikasta huolimatta. Kun sama määrä voimaa laitetaan autoon jonka otsapinta-ala on huomattavasti suurempi niin vastatuuleen saa lyödä pienempää pykälää sisään. Tuolla jää takuulla kaikkien jalkoihin.- vääntö.riittää
Kyllä Tojolla saa nauttia vauhdin hurmasta ja urheiluauton melusta jo 80 nopeuksilla.
- 2.4STW__
122hp/ 142Nm on polttomoottorin tiedot ja sähkömotti sitten tuo omansa 53kW/163Nm mukaan kuvioon. Kokonaisvääntö liikkuu jossain 200-230Nm välissä. Kyllä se jo ihan mukava vääntö on perusautoon, varsinkin kun on käytössä heti eikä vasta turboviiveen ja illan DSG arvonnan jälkeen.
- Outo.kommentti
"eikä vasta turboviiveen ja illan DSG arvonnan jälkeen."
Kuvittelin että ymmärät tekniikasta jotain etkä heittele aivan yksisilmäisiä kommentteja. Turboviive kuuluu 80-luvulle. Laajan vääntöalueen kautta turbokone tuottaa paljon nopeammin tehoa koska sen ei tarvitse kerätä kierroksia niinkuin vaparin kapeine tehopiikkeineen. Paljon pieneempi vaihtotarve normaalikiihdytyksessä. Kiireemmässä menossa sportmode pitää kierrokset hyvällä tehoalueella jo valmiiksi.
DSG on kiinteävälityksinen ja hyötysuhteeltaan paras automaattilaatikko, vaihtoaika 0,06 sek. Mistä sinä sen arvonnan keksit? Mikä juttu tuo nyt on?
Variaattori on huonompi sekä hyötysuhteeltaan että hitaampi jos välityssuhdetta pitää muuttaa. Paljon tai vähän. Ikävä jojo kaikenkaikkiaan. - Paskaalootassa
Outo.kommentti kirjoitti:
"eikä vasta turboviiveen ja illan DSG arvonnan jälkeen."
Kuvittelin että ymmärät tekniikasta jotain etkä heittele aivan yksisilmäisiä kommentteja. Turboviive kuuluu 80-luvulle. Laajan vääntöalueen kautta turbokone tuottaa paljon nopeammin tehoa koska sen ei tarvitse kerätä kierroksia niinkuin vaparin kapeine tehopiikkeineen. Paljon pieneempi vaihtotarve normaalikiihdytyksessä. Kiireemmässä menossa sportmode pitää kierrokset hyvällä tehoalueella jo valmiiksi.
DSG on kiinteävälityksinen ja hyötysuhteeltaan paras automaattilaatikko, vaihtoaika 0,06 sek. Mistä sinä sen arvonnan keksit? Mikä juttu tuo nyt on?
Variaattori on huonompi sekä hyötysuhteeltaan että hitaampi jos välityssuhdetta pitää muuttaa. Paljon tai vähän. Ikävä jojo kaikenkaikkiaan.Toinen kestää ja DSG ei.
- askel.eteenpäin
On hyvin kuvaavaa että koeajossa ajettavuutta kehuessa käytettiin termiä "eurooppalainen". C-HR on siirtynyt ajettavuudessa eteenpäin kun se ei ole enää "tojomainen" vaan "eurooppalainen".
Muille tojokuskeille ikävä juttu koska heidän autonsa ovat edelleen ajettavuudeltaan "tojomaisia". Mutta nyt voitte käydä kokeilemassa turvallisesti tojoliikkeessä miltä tuntuu ajettavuudeltaan parempi "eurooppalainen". - xxxcccxxx
No, oli miten oli, auto laitettu tilaukseen, vaihdossa menee Avensis 2014. Ei tietoa koskaa saan autoni.
- askel.eteenpäin
Ei huono vaihto. Saat reilun vuosikymmenen tuoreempaa autotekniikkaa. Ja kun olet oppinut verkkaiseen etenemiseen Avella niin rajallinen suorituskykykään ei tuota ongelmia.
Turbo vai Hybridi?
- odotellaan
Katsotaan sitten uudestaan se ajettavuus ja melu, kun päästään koeajamaan levein ja matalaprofiilisin nastarenkain Suomen uraisille ja karheille asfalttiteille.
- joo.tai.ei
Hinta vaan hybridinä karkaa nykyajan varustein ilman sen suurempia herkkuja jo 40000 euron pintaan. Kyseessä sentään vain 2 2 hengen auto. Ensi ihastuksen jälkeen moni voi ottaa järjen käteen ja valita jotain muuta.
- Halvinjavarustelluin
Varustelu on aivan hurja. Mitään ei puutu ja Prius Plug-in on halvin ladattava hybridi. Milloin olet ajanyt vimeksi niin, että kyydissäsi on ollut enemmän kuin neljä ihmistä.
Varusteet:
https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Toyota_Prius_Plug-in_varusteet_tcm-3018-829866.pdf
Hinnat:
https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Toyota_Prius_Plug-in_hinnasto_171116_tcm-3018-829864.pdf - Ylihint.vanha.tekniikka
Toyotan hinnoittelupolitiikka tekee menestymisen melkoisen mahdottomaksi. Koskee niin GT86, C-HR, Prius kuin RAV4-malliakin.
- Se.parempi.hybridi
Halvinjavarustelluin kirjoitti:
Varustelu on aivan hurja. Mitään ei puutu ja Prius Plug-in on halvin ladattava hybridi. Milloin olet ajanyt vimeksi niin, että kyydissäsi on ollut enemmän kuin neljä ihmistä.
Varusteet:
https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Toyota_Prius_Plug-in_varusteet_tcm-3018-829866.pdf
Hinnat:
https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Toyota_Prius_Plug-in_hinnasto_171116_tcm-3018-829864.pdfEi tuo kovin vakuutava varustelu ole 40k€ autoksi. Esimerkiksi pysäköintitutkat puuttuvat.
Monta tonnia halvemmassa Kia Nirossa on paremmat varusteet. - pitääkö.aina.samaa
Halvinjavarustelluin kirjoitti:
Varustelu on aivan hurja. Mitään ei puutu ja Prius Plug-in on halvin ladattava hybridi. Milloin olet ajanyt vimeksi niin, että kyydissäsi on ollut enemmän kuin neljä ihmistä.
Varusteet:
https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Toyota_Prius_Plug-in_varusteet_tcm-3018-829866.pdf
Hinnat:
https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Toyota_Prius_Plug-in_hinnasto_171116_tcm-3018-829864.pdfKuka on puhunut nyt Priuksesta? Aloituksessa on C-HR !!!!!
- C-HR
Se.parempi.hybridi kirjoitti:
Ei tuo kovin vakuutava varustelu ole 40k€ autoksi. Esimerkiksi pysäköintitutkat puuttuvat.
Monta tonnia halvemmassa Kia Nirossa on paremmat varusteet.Pysäköintitutkat. No, se onkin ainoa LISÄVARUSTE, joka siitä puuttuu, mutta senkin saa siihen Priukseen:
https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Toyota_Prius_Plug-in_varusteet_tcm-3018-829866.pdf
Tässä ketjussa on kuitenkin kyse C-HR:stä eikä Priuksesta. - Puutteita
Kyllä tuon hintaisessa autossa pitäisi olla Webasto jo vakiovarusteena mukana.
- Hinnoista
Hyb. Active 30775€
Varusteita ihan mukavasti mm. Vakiona mm. adaptiivinen vakkari, , kaistavahti ja törmäyksenestojärj. jalankulkijatunnistimella.
https://www.toyota.fi/autot/c-hr/grade/Hybrid Active-Toyota C-HR Hybrid
Hyb. Style 32968€
https://www.toyota.fi/autot/c-hr/grade/Hybrid Style-Toyota C-HR Hybrid
Vakiona mm. ed.lis. pysäköintiavustin tutkilla
Hyb, Premium 32979€
Näillä hinnoilla tuo Style ei ole varmaan se suosituin vaihtoehto.
https://www.toyota.fi/autot/c-hr/grade/Hybrid Premium-Toyota C-HR Hybrid
Polttoainekäyttöistä lisälämmitintä en itse tähän edes ottaisi, lohkarin ja sisätilanlämmittimen kyllä.
- PokemonStyle
Rengasääniä on moitittu ja tuhnuja koneita, eli ei mitään uutta Toyotalta.
- Kaikki_negatiivinen
koko ketjussa peräisin suoraan Toyota-palstan oman trollipojun koneelta. Hetihän sen huomaa. Surkea reppana tämä meidän oma mielenterveyspotilaamme. Tyhmääkin tyhmempi, tavattoman lapsellinen mutta sitkeä skitsofreenikko tai Asperger.
- katso.peiliin
Sinuna en arvostelisi kenenkään toisen mielentiloja. Muista noudattaa lääkärin ohjeita.
- Ylösvaan
Ylös.
- UpeaAuto
C-HR. Auto, jota tulaan myymään todella paljon.
- jäitä_hattuun_tero
"C-HR. Auto, jota tulaan myymään todella paljon."
Ei tulla myymään niinkään paljon kuin Avensista. Jos hinta olisi Auriksen luokkaa, saattaisi käydäkin kaupaksi, mutta ei tuolla hinnoittelulla. - kaksi.eri.asiaa
jäitä_hattuun_tero kirjoitti:
"C-HR. Auto, jota tulaan myymään todella paljon."
Ei tulla myymään niinkään paljon kuin Avensista. Jos hinta olisi Auriksen luokkaa, saattaisi käydäkin kaupaksi, mutta ei tuolla hinnoittelulla.Voidaan myydä mutta mistä löydetään ostajat.
- Ostetaaneimyydä
Toyota CHR:ää ostetaan näin edulllisilla hinnoilla ja näillä varusteilla jumalattomasti:
https://www.toyota.fi/autot/c-hr/prices.json- Menenkoeajolle
Huippuvarustelu ka edulliset hinnat. Mahtava peli. Käynpä koeajamassa.
- kaupoille_mars
Reippaasti pahinta kilpailijaa Audi Q2-mallia edullisempi ja silti erinomaiset varusteet. Bonuksena upea ulkonäkö tylsään Audiin verrattuna.
- eri.divisdioona
kaupoille_mars kirjoitti:
Reippaasti pahinta kilpailijaa Audi Q2-mallia edullisempi ja silti erinomaiset varusteet. Bonuksena upea ulkonäkö tylsään Audiin verrattuna.
Audi ja Tojo ei kyllä mitenkään mahdu samaan lauseeseen. Välissä on valtameren kokoinen kuilu.
Kia, Mazda ja Hyny ovat ne lähimmät vertailukohteet. - Ei_audisti
Höpsis, Lexuksen mallistossa ei ole noin pientä cittaria, joten kyllä C-HR kilpaile Audin kanssa.
- dream.on
Ei_audisti kirjoitti:
Höpsis, Lexuksen mallistossa ei ole noin pientä cittaria, joten kyllä C-HR kilpaile Audin kanssa.
Mä oikeesti haluaisin nähdä sen kuluttajan joka pähkäilee valintaa Audin ja Toyotan välillä.
Jokainen tietää millainen vedätys ja vitsi tämä on. Audi on mittatilauspuku, Toyota on Turo Tailor. - Turo_tyylin_tekee
En laittaisi Turo Tailoria tähän asiayhteyteen kuvaamaan ilmeisesti jotain heikkolaatuista. Me pukumiehet vuosikymmenien varrelta tiedetään, että Turon puvut ovat parhaasta päästä, ei voi puhuakaan samana päivänä esim. jostain Dressmannin ryysyistä.
- Sekundawagenit
dream.on kirjoitti:
Mä oikeesti haluaisin nähdä sen kuluttajan joka pähkäilee valintaa Audin ja Toyotan välillä.
Jokainen tietää millainen vedätys ja vitsi tämä on. Audi on mittatilauspuku, Toyota on Turo Tailor.Mittatilauspuku suoraan thaikkulasta just for you...
- JapaniSeIhmemaa
Nyt Terolla ratkaiseva kysymys.
Onko parempi kun tuo C-HR on suunniteltu Euroopassa vai olisi se parempi Japanissa suunniteltuna? - palloHukassaToyolla
Toyotalla menossa kasvoryppyjen kohotus. Mainoksissa huutaa ja laulaa nuoriso ja keulat muotoillaan uusiksi toivoen sen vetoavan nuorempaan ostajakuntaan. Ja sitten tämä "tylsyydentappaja"(aika hauskasti sanottu) epäkäytännöllinen, ruma ja puhditon Pokemon. Tuskin tuolla uudella taktiikalla ostajakunta mihinkään muuttuu, mutta ovat vissiin Toyotalla huomanneet ettei vaaritkaan ole enää niin sokeita ja uskollisia kuin ennen?
- Linttaluukku
Keskieuroopan merkkien itäblokin tehtailta pukkaa samoja pappalookilla olevia aina vaan, pientä viilausta tehdään kuten epappamersuun tuli halpamallin cla-perälookki.
- koripaalo
Toyotalla aina sama perus ajatusvirhe. Tehdään autosta ensin ulkoapäin mahdollisimman pienikokoinen. Ja sitten yritetään taikoa pienikokoiseen autoon mahdollisimman tehokkaasti mahdollisimman suuret sisätilat. Se tarkoittaa väkisinkin kompromisseja ja penkkikikkailuja sekä muuta leikkimistä, että tilankäyttö onnistuu. Vähän sama jos talonrakentaja jättäisi makuuhuoneen tekemättä, koska vuodesohva on keksitty, ja sekä oleskelu että nukkuminen onnistuu olohuoneessa.
Itse pidän sellaisesta ajatusmaailmasta, että sisätilat tehdään sisältäpäin riittävän kokoisiksi, ja se sitten määrää minkäkokoinen ja muotoinen autosta tulee. Jos autosta tulee kookas, niin sitten autosta tulee kookas. Pääasia on että kaikki tilankäyttö onnistuu ilman suurempia kikkailuja. - ahtaaksveti
Hondassa selkeästi paremmat tilat, tavaratilakin.
- Jakke1222
Saako noihin nelivetoa? Jos saa niin maksaako lisähintaa 10000eur?
- Perusjätk
Kumma juttu kun tänne pääsee 10 vuotiaat kirjottelee höpö juttuja, tai sitten saksalais autoansa korjaamolta odottelijat. (hihna poikki tai laatikko sökö).
- xxcvvcbbc
No, oli miten oli, pihassa seisoo viikon ikäinen C-HR, mittarissa on 230 kilsaa. Eka ongelma tuli USB liittimen kanssa, kamera luulee olevansa tietsikassa kiinni, eikä suostu kuvaamaan videota. No, ongelma poistuu kun käyttää keskikonsolin USB liitintä, pitää vaan olla pidempi piuha.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 575500
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233517Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281642Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2051604- 761076
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna261058Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49907Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel259836Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.71809Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35798