Hoosiannahymni

Kirkkovuosi.alkaa

Viettävätkö mormonit I Adventtia?
Laulatteko tilaisuuksissanne Hoosiannan?
Tiesivätkö alkuaikojen mormonit, että Jeesus ratsasti aasin varsalla Jerusalemiin ja otettiin siellä riemuiten vastaan? Mainitaanko se Mormonien kirjassa?

29

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksipisteto

      Eivät voi koska heidän Jeesuksensa ei ole Davidin poika eikä messiasennustusta edes ollut kun leikki-israelilaiset " lähtivät" Amerikoihin. Ei Jeesus kuolekaan Amerikassa uudelleen, eikä siellä ole Jerusalemia eikä roomalaisia.

      • Selkeyttä

        Kyllä, tänään lauloimme Hoosianna -hymnin sakramenttikokouksemme alkulauluna. Niin on tehty toistuvasti adventtina.. Tämä ":to" esiintyy tietävänä, mutta ei tiedä tai sitten hän valehtelee tieten tahtoen.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Kyllä, tänään lauloimme Hoosianna -hymnin sakramenttikokouksemme alkulauluna. Niin on tehty toistuvasti adventtina.. Tämä ":to" esiintyy tietävänä, mutta ei tiedä tai sitten hän valehtelee tieten tahtoen.

        Teidän messiaanne on jumalanne Korotetun ihmisen ja tämän vaimon taivaallisen äidin Kolob- tähden läheisellä planeetalla syntynyt poika. Davidin suku on todellinen ja maallinen, sitä on turha edes yrittää teidän tarinaanne ympätä.


    • Perustelkaa.nyt

      Tämä tarina kuitenkin aloittaa kärsimysviikot. Miten Jeesuksen loppuaikoja käsitellään mormoniuskonnossa?
      Hehän olivat tuolloin jo uudella mantereella, eikä heillä ollut mitään tietoa Juudean tapahtumista.
      On vaikea muutenkin ymmärtää, miksi tämä kirkko perustettiin Amerikassa, kun kukaan ei ollut tapahtumapaikalla käynytkään.
      Mormonit eivät tienneet mitään opetuslapsista, Vuorisaarnasta, ihmeteoista, hehän taistelivat keskenään ja tappoivat toisiaan urakalla sillä aikaa.

      • Selkeyttä

        Tuolla ryhmällä joka johdatettiin Amerikan mantereelle oli mukanaan Jesajan profetiat ja Mooseksen kirjoituksia. Heillä oli myös profeettoja, jotka ilmoittivat Kristuksen tulemisesta. Kristus kävi ylösnousemuksensa jälkeen näidenkin "muiden lampaidensa" luona


      • Selkeyttä

        Kaipa jotkut pitävät erikoisena, että mormoni katsovat Kristuksen sovitustyön alkaneen jo Getsemanessa. Siellä Hän otti syntimme päällemme ja siellä Hän kärsi niiden vuoksi niin sunnattomasti, että Hän vuoti verta joka huokosestaan Raamatussa mainitaan: Hänen hikensä vuoti veripisaroiden tavoin, mutta on ilmoitettu, että Hän todella vuoti verta jo silloin. Ristillä ja ylösnousemuksellaan Hän voitti kuoleman kaikkien puolesta, mutta syntien sovitus on ehdollinen. Meidän tulee uskoa, tehdä parannas, ottaa upotuskaste syntien anteeksisaamiseksi ja saada Pyhä Henki kätten päällepanon kautta.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tuolla ryhmällä joka johdatettiin Amerikan mantereelle oli mukanaan Jesajan profetiat ja Mooseksen kirjoituksia. Heillä oli myös profeettoja, jotka ilmoittivat Kristuksen tulemisesta. Kristus kävi ylösnousemuksensa jälkeen näidenkin "muiden lampaidensa" luona

        Jesajoita on kolme ja vain se joka ei puhunut messiaasta oli olemassa ennen eksiiliä. Mormonit unohtavat että Raamatun Israel oli todellinen kansa joka eli tietyssä ajassa ja paikassa ja jonka vaiheet siis ovat tutkittavissa ja ajoitettavissa, myös kirjoitukset.
        Jesajoita on kolme ja se jossa puhutaan messiaasta kirjoittaa eksilin lopulla. Mormonien messiaalla ei ole mitään tekemistä Israelin messiasprofetioiden kanssa ei liioin historian Jeesuksen joka hänkin on tosi henkilö eikä satuhahmo joka on sijoitettu Amerikkaan.


      • Ev.lut
        Selkeyttä kirjoitti:

        Kaipa jotkut pitävät erikoisena, että mormoni katsovat Kristuksen sovitustyön alkaneen jo Getsemanessa. Siellä Hän otti syntimme päällemme ja siellä Hän kärsi niiden vuoksi niin sunnattomasti, että Hän vuoti verta joka huokosestaan Raamatussa mainitaan: Hänen hikensä vuoti veripisaroiden tavoin, mutta on ilmoitettu, että Hän todella vuoti verta jo silloin. Ristillä ja ylösnousemuksellaan Hän voitti kuoleman kaikkien puolesta, mutta syntien sovitus on ehdollinen. Meidän tulee uskoa, tehdä parannas, ottaa upotuskaste syntien anteeksisaamiseksi ja saada Pyhä Henki kätten päällepanon kautta.

        Kuka on ilmoittanut? Koska ja missä?


      • Selkeyttä
        Ev.lut kirjoitti:

        Kuka on ilmoittanut? Koska ja missä?

        Oppi ja liittot -kirjan luku 19:18. jakeessa kerrotaan, Kristuksen suunnattomasta kärsimyksestä.

        Ilmoitus, joka annettiin Joseph Smithin kautta Manchesterissa New Yorkin osavaltiossa maaliskuussa 1830 (History of the Church, 1:72–74). Historiassaan profeetta esitteli ilmoituksen näin: ”hänen, joka on Iankaikkinen, Jumalan, ei ihmisen, antama käsky Martin Harrisille” (History of the Church, 1:72).

        15 ja nyt, minä käsken sinua tekemään parannuksen — tee parannus, etten minä löisi sinua suuni sauvalla ja kiivaudellani ja vihallani ja etteivät kärsimyksesi olisi ankaria — kuinka ankaria, et tiedäkään; kuinka suuria, et tiedäkään; niin, kuinka kovia kestää, et tiedäkään.

        16 Sillä katso, minä, Jumala, olen kärsinyt tämän kaikkien puolesta, jottei heidän tarvitse kärsiä, jos he tekevät parannuksen;

        17 mutta elleivät he tee parannusta, heidän täytyy kärsiä samoin kuin minä,

        18 mikä kärsimys sai minut, tosiaankin Jumalan, suurimman kaikista, vapisemaan tuskasta ja vuotamaan verta joka huokosesta ja kärsimään sekä ruumiissa että hengessä — ja minä toivoin, ettei minun tarvitsisi juoda katkeraa maljaa ja kavahtaa —

        19 kuitenkin, kunnia olkoon Isän, minä join ja saatoin päätökseen valmisteluni ihmislasten hyväksi.

        20 Ja nyt, minä jälleen käsken sinua tekemään parannuksen, jotten minä nöyrryttäisi sinua kaikkivaltiaalla voimallani, ja tunnustamaan syntisi, jottei sinun tarvitse kärsiä näitä rangaistuksia, joista olen puhunut ja joista olet maistanut vähimmässä, aivan niin, vähäisimmässä määrin silloin, kun minä otin pois Henkeni.


      • Höpölöpsis
        Selkeyttä kirjoitti:

        Oppi ja liittot -kirjan luku 19:18. jakeessa kerrotaan, Kristuksen suunnattomasta kärsimyksestä.

        Ilmoitus, joka annettiin Joseph Smithin kautta Manchesterissa New Yorkin osavaltiossa maaliskuussa 1830 (History of the Church, 1:72–74). Historiassaan profeetta esitteli ilmoituksen näin: ”hänen, joka on Iankaikkinen, Jumalan, ei ihmisen, antama käsky Martin Harrisille” (History of the Church, 1:72).

        15 ja nyt, minä käsken sinua tekemään parannuksen — tee parannus, etten minä löisi sinua suuni sauvalla ja kiivaudellani ja vihallani ja etteivät kärsimyksesi olisi ankaria — kuinka ankaria, et tiedäkään; kuinka suuria, et tiedäkään; niin, kuinka kovia kestää, et tiedäkään.

        16 Sillä katso, minä, Jumala, olen kärsinyt tämän kaikkien puolesta, jottei heidän tarvitse kärsiä, jos he tekevät parannuksen;

        17 mutta elleivät he tee parannusta, heidän täytyy kärsiä samoin kuin minä,

        18 mikä kärsimys sai minut, tosiaankin Jumalan, suurimman kaikista, vapisemaan tuskasta ja vuotamaan verta joka huokosesta ja kärsimään sekä ruumiissa että hengessä — ja minä toivoin, ettei minun tarvitsisi juoda katkeraa maljaa ja kavahtaa —

        19 kuitenkin, kunnia olkoon Isän, minä join ja saatoin päätökseen valmisteluni ihmislasten hyväksi.

        20 Ja nyt, minä jälleen käsken sinua tekemään parannuksen, jotten minä nöyrryttäisi sinua kaikkivaltiaalla voimallani, ja tunnustamaan syntisi, jottei sinun tarvitse kärsiä näitä rangaistuksia, joista olen puhunut ja joista olet maistanut vähimmässä, aivan niin, vähäisimmässä määrin silloin, kun minä otin pois Henkeni.

        Tuossakin siis Raamattu oli väärässä, mutta Smith oikeassa. Raamatussa hiki virtasi veripisaroiden tavoin, Smithin sadussa veri virtasi hikipisaroiden tavoin.


      • Selkeyttä
        Höpölöpsis kirjoitti:

        Tuossakin siis Raamattu oli väärässä, mutta Smith oikeassa. Raamatussa hiki virtasi veripisaroiden tavoin, Smithin sadussa veri virtasi hikipisaroiden tavoin.

        Näin sanotaan: "...vuotamaan verta joka huokosesta." eikä "veri virtasi hikipisaroiden tavoin". Samaa asiahan tuo on, mutta miksi muuttaa ilmoituksen tekstiä. - Eikö ole outoa, kun verrataan hikeä veripisaroiden virtaamiseen, ellei verta virrannut? Raamattu ei ole tarkka kaikin osin, joten tulee käyttää ymmärrystä.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Oppi ja liittot -kirjan luku 19:18. jakeessa kerrotaan, Kristuksen suunnattomasta kärsimyksestä.

        Ilmoitus, joka annettiin Joseph Smithin kautta Manchesterissa New Yorkin osavaltiossa maaliskuussa 1830 (History of the Church, 1:72–74). Historiassaan profeetta esitteli ilmoituksen näin: ”hänen, joka on Iankaikkinen, Jumalan, ei ihmisen, antama käsky Martin Harrisille” (History of the Church, 1:72).

        15 ja nyt, minä käsken sinua tekemään parannuksen — tee parannus, etten minä löisi sinua suuni sauvalla ja kiivaudellani ja vihallani ja etteivät kärsimyksesi olisi ankaria — kuinka ankaria, et tiedäkään; kuinka suuria, et tiedäkään; niin, kuinka kovia kestää, et tiedäkään.

        16 Sillä katso, minä, Jumala, olen kärsinyt tämän kaikkien puolesta, jottei heidän tarvitse kärsiä, jos he tekevät parannuksen;

        17 mutta elleivät he tee parannusta, heidän täytyy kärsiä samoin kuin minä,

        18 mikä kärsimys sai minut, tosiaankin Jumalan, suurimman kaikista, vapisemaan tuskasta ja vuotamaan verta joka huokosesta ja kärsimään sekä ruumiissa että hengessä — ja minä toivoin, ettei minun tarvitsisi juoda katkeraa maljaa ja kavahtaa —

        19 kuitenkin, kunnia olkoon Isän, minä join ja saatoin päätökseen valmisteluni ihmislasten hyväksi.

        20 Ja nyt, minä jälleen käsken sinua tekemään parannuksen, jotten minä nöyrryttäisi sinua kaikkivaltiaalla voimallani, ja tunnustamaan syntisi, jottei sinun tarvitse kärsiä näitä rangaistuksia, joista olen puhunut ja joista olet maistanut vähimmässä, aivan niin, vähäisimmässä määrin silloin, kun minä otin pois Henkeni.

        Jaha, on joku "iankaikkinen jumala, joka ei ole ihminen" joka antaa käskyn Martin Harrisille " 16 Sillä katso, minä, Jumala, olen kärsinyt tämän kaikkien puolesta, jottei heidän tarvitse kärsiä, jos he tekevät parannuksen;
        17 mutta elleivät he tee parannusta, heidän täytyy kärsiä samoin kuin minä,
        18 mikä kärsimys sai minut, tosiaankin Jumalan, suurimman kaikista, vapisemaan tuskasta ja vuotamaan verta joka huokosesta ja kärsimään sekä ruumiissa että hengessä — ja minä toivoin, ettei minun tarvitsisi juoda katkeraa maljaa ja kavahtaa ".
        Mormoniuskonto on tässäkin omilla teillään, sekavan jumalakatraan joku jäsen "tosiaankin jumala" ja"suurin kaikista" hikoilee ihmisten puolesta .


      • Höpölöpsis
        Selkeyttä kirjoitti:

        Näin sanotaan: "...vuotamaan verta joka huokosesta." eikä "veri virtasi hikipisaroiden tavoin". Samaa asiahan tuo on, mutta miksi muuttaa ilmoituksen tekstiä. - Eikö ole outoa, kun verrataan hikeä veripisaroiden virtaamiseen, ellei verta virrannut? Raamattu ei ole tarkka kaikin osin, joten tulee käyttää ymmärrystä.

        > Eikö ole outoa, kun verrataan hikeä veripisaroiden virtaamiseen, ellei verta virrannut?

        Ei mitään outoa. Smithin versiossa asia muuttuu ihan muuksi kuin mitä se on Raamatussa. Eli Smithin mielestä Raamattu on tuossakin väärässä.


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Jaha, on joku "iankaikkinen jumala, joka ei ole ihminen" joka antaa käskyn Martin Harrisille " 16 Sillä katso, minä, Jumala, olen kärsinyt tämän kaikkien puolesta, jottei heidän tarvitse kärsiä, jos he tekevät parannuksen;
        17 mutta elleivät he tee parannusta, heidän täytyy kärsiä samoin kuin minä,
        18 mikä kärsimys sai minut, tosiaankin Jumalan, suurimman kaikista, vapisemaan tuskasta ja vuotamaan verta joka huokosesta ja kärsimään sekä ruumiissa että hengessä — ja minä toivoin, ettei minun tarvitsisi juoda katkeraa maljaa ja kavahtaa ".
        Mormoniuskonto on tässäkin omilla teillään, sekavan jumalakatraan joku jäsen "tosiaankin jumala" ja"suurin kaikista" hikoilee ihmisten puolesta .

        Ei mikä tahansa "joku iankaikkinen jumala, joka ei ole ihminen". vaan Jeesus Kristus. Etkö tätä ymmärrä?

        Onko niin, että juutalaisuutesi vuoksi et voi ymmärtää, että Jeesus Kristus on Jumala, jonka kautta kaikki on luotu ja joka voitti kuoleman kaikkien ihmisten puolesta ja sovitti syntimme evankeliumin ehdoin? Jeesus Kristus on sekä Jumala että ihminen. Hän on vanhin henkiveljemme.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Ei mikä tahansa "joku iankaikkinen jumala, joka ei ole ihminen". vaan Jeesus Kristus. Etkö tätä ymmärrä?

        Onko niin, että juutalaisuutesi vuoksi et voi ymmärtää, että Jeesus Kristus on Jumala, jonka kautta kaikki on luotu ja joka voitti kuoleman kaikkien ihmisten puolesta ja sovitti syntimme evankeliumin ehdoin? Jeesus Kristus on sekä Jumala että ihminen. Hän on vanhin henkiveljemme.

        Voisit kyllä jättää tuon juutalaisuusjutun, olen uskonnoton ateisti/agnostikko. Montako kertaa se pitää sanoa? Tiedän kuitenkin mistä puhun kun puhun juutalaisuudesta tai vaikka lähi-idän historiasta, eikä se varmaan ole haitaksikaan, muutenhan sinäkin voisit täällä kenenkään oikaisematta höpötellä vaikka mitä pötyä noistakin aiheista.

        En usko jumalaan, en jahveen, en ukko ylijumalan, en baalin, en eeliin, mutta puhun silti siitä ja vain siitä mitä raamattu sanoo koska se on omassa asiassaan ja kristinsukossaainoa auktoriteetti ja sinun uskontosi väittää että on kristillinen, vaikka ei ole.
        Jeesus-niminen tyyppi on teillä täkynä ja keppihevosena, mutta ei ole sama Jeesus kuin Raamatun Jeesus. Teillä on eri jumala kuin kristinuskossa, sen jumala ei asu millään planeetalla.
        Joka kerran kun sinulle raamatulla osoittaa erot, joudut selittämään sanotun pois: on ymmärretty väärin, väärin ei ole ollut tarkoituskaan että otetaan ilmoitettu kirjaimellisesti, kohdat on ehkä väärennetty tai kirjoitukset muuten erehtyvät .

        Sen verran luulisi sinulla olevan rehellisyyttä ettet voisi ajatella että Jeesus, johon väität uskovasi, voisi olla tuollaisen toiminnan takuumies. Hän sitten vielä vetosi juuri niihin kohtiin jotka sinä selität pois ja teidän väitteidenne mukaan oli se joka alunperin valehteli ja esitti väitteitä joihin ei ollut tarkoituskaan uskoa, kunhan ajan kulukseen höpötteli . Sääli vain että ihmisiä myös tapettiin ihan tyhjän pölinän takia ja se on historiallinen fakta.


      • Ev.lut
        Selkeyttä kirjoitti:

        Oppi ja liittot -kirjan luku 19:18. jakeessa kerrotaan, Kristuksen suunnattomasta kärsimyksestä.

        Ilmoitus, joka annettiin Joseph Smithin kautta Manchesterissa New Yorkin osavaltiossa maaliskuussa 1830 (History of the Church, 1:72–74). Historiassaan profeetta esitteli ilmoituksen näin: ”hänen, joka on Iankaikkinen, Jumalan, ei ihmisen, antama käsky Martin Harrisille” (History of the Church, 1:72).

        15 ja nyt, minä käsken sinua tekemään parannuksen — tee parannus, etten minä löisi sinua suuni sauvalla ja kiivaudellani ja vihallani ja etteivät kärsimyksesi olisi ankaria — kuinka ankaria, et tiedäkään; kuinka suuria, et tiedäkään; niin, kuinka kovia kestää, et tiedäkään.

        16 Sillä katso, minä, Jumala, olen kärsinyt tämän kaikkien puolesta, jottei heidän tarvitse kärsiä, jos he tekevät parannuksen;

        17 mutta elleivät he tee parannusta, heidän täytyy kärsiä samoin kuin minä,

        18 mikä kärsimys sai minut, tosiaankin Jumalan, suurimman kaikista, vapisemaan tuskasta ja vuotamaan verta joka huokosesta ja kärsimään sekä ruumiissa että hengessä — ja minä toivoin, ettei minun tarvitsisi juoda katkeraa maljaa ja kavahtaa —

        19 kuitenkin, kunnia olkoon Isän, minä join ja saatoin päätökseen valmisteluni ihmislasten hyväksi.

        20 Ja nyt, minä jälleen käsken sinua tekemään parannuksen, jotten minä nöyrryttäisi sinua kaikkivaltiaalla voimallani, ja tunnustamaan syntisi, jottei sinun tarvitse kärsiä näitä rangaistuksia, joista olen puhunut ja joista olet maistanut vähimmässä, aivan niin, vähäisimmässä määrin silloin, kun minä otin pois Henkeni.

        Ai että on Joseph Smithin ilmoitus. Silloinhan se on hölynpölyä.


      • Selkeyttä
        Ev.lut kirjoitti:

        Ai että on Joseph Smithin ilmoitus. Silloinhan se on hölynpölyä.

        Osoitat ettet usko elävään Jumalaan, joka voi puhua profeettojensa kautta. Siksi esität perättömän lausuman: "Ai että on Joseph Smithin ilmoitus. Silloinhan se on hölynpölyä." Näin sanotaan ilmoituksen alussa. "...”hänen, joka on Iankaikkinen, Jumalan, ei ihmisen, antama käsky Martin Harrisille."


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Voisit kyllä jättää tuon juutalaisuusjutun, olen uskonnoton ateisti/agnostikko. Montako kertaa se pitää sanoa? Tiedän kuitenkin mistä puhun kun puhun juutalaisuudesta tai vaikka lähi-idän historiasta, eikä se varmaan ole haitaksikaan, muutenhan sinäkin voisit täällä kenenkään oikaisematta höpötellä vaikka mitä pötyä noistakin aiheista.

        En usko jumalaan, en jahveen, en ukko ylijumalan, en baalin, en eeliin, mutta puhun silti siitä ja vain siitä mitä raamattu sanoo koska se on omassa asiassaan ja kristinsukossaainoa auktoriteetti ja sinun uskontosi väittää että on kristillinen, vaikka ei ole.
        Jeesus-niminen tyyppi on teillä täkynä ja keppihevosena, mutta ei ole sama Jeesus kuin Raamatun Jeesus. Teillä on eri jumala kuin kristinuskossa, sen jumala ei asu millään planeetalla.
        Joka kerran kun sinulle raamatulla osoittaa erot, joudut selittämään sanotun pois: on ymmärretty väärin, väärin ei ole ollut tarkoituskaan että otetaan ilmoitettu kirjaimellisesti, kohdat on ehkä väärennetty tai kirjoitukset muuten erehtyvät .

        Sen verran luulisi sinulla olevan rehellisyyttä ettet voisi ajatella että Jeesus, johon väität uskovasi, voisi olla tuollaisen toiminnan takuumies. Hän sitten vielä vetosi juuri niihin kohtiin jotka sinä selität pois ja teidän väitteidenne mukaan oli se joka alunperin valehteli ja esitti väitteitä joihin ei ollut tarkoituskaan uskoa, kunhan ajan kulukseen höpötteli . Sääli vain että ihmisiä myös tapettiin ihan tyhjän pölinän takia ja se on historiallinen fakta.

        Kiellätkö ettei juutalaisuutesi vaikuta asenteeseesi Kristuksesta?


      • kaksipisteto

        Kiellän, ei minussa ole mitään mikä voisi tuolla tavoin vaikuttaa, ja minähän olen meistä kahdesta ainoa joka pysyy tässäkin raamatun ilmoituksessa, messias voi olla vain se ja sellainen jonka jahve lupaa. Jos ei ole, lupaus on arvoton.

        Muut uskonnot voisivat tietenkin keksiä uusia omia tarinoita tämän teeman ympärille, mutta toistaiseksi vain mormonismi on niin tehnyt.
        Viimeksi selitit että raamattu on epätarkka , joten tulee käyttää omaa ymmärrystä. Näin uskontosi tekee tässäkin: Raamattu epätarkasti väittää, että Jahve lähettää messiaan joka on hänen palvelijansa, mutta olette ymmärtäneet omaa ja Smithin "järkeä" käyttäen, että asian täytyykin olla päin vastoin, Jahve onkin lähetettävä messias, hän vain sortui taas yhteen epätarkkuuteen.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Osoitat ettet usko elävään Jumalaan, joka voi puhua profeettojensa kautta. Siksi esität perättömän lausuman: "Ai että on Joseph Smithin ilmoitus. Silloinhan se on hölynpölyä." Näin sanotaan ilmoituksen alussa. "...”hänen, joka on Iankaikkinen, Jumalan, ei ihmisen, antama käsky Martin Harrisille."

        " Osoitat ettet usko elävään Jumalaan, joka voi puhua profeettojensa kautta." Raamattu on ainoa kirja puhuu eläväksi jumalaksi esittäytyvä jumala, Jahve. Nimim. Ev. lut.näkyy näkyy uskovan tuon jumalan ilmoituksiin, ei muiden, kuten kristityn pitääkin, sinä uskot oman jumalasi Korotetun ihmisen profeettaa Smithiä. Minun on mahdotonta ymmärtää miten yleensäkään kehtaat tarjota oman jumalasi ennustuksia kristityille, mormonina voit niihin uskoa, mutta ne eivät kuulu mihinkään Raamatun tarinaan eivätkä sen jumalan ilmoituksiin. Kristityn pitää pysyä niistä kaukana, jos noudattaa raamatusta saatuja ohjeita .


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        " Osoitat ettet usko elävään Jumalaan, joka voi puhua profeettojensa kautta." Raamattu on ainoa kirja puhuu eläväksi jumalaksi esittäytyvä jumala, Jahve. Nimim. Ev. lut.näkyy näkyy uskovan tuon jumalan ilmoituksiin, ei muiden, kuten kristityn pitääkin, sinä uskot oman jumalasi Korotetun ihmisen profeettaa Smithiä. Minun on mahdotonta ymmärtää miten yleensäkään kehtaat tarjota oman jumalasi ennustuksia kristityille, mormonina voit niihin uskoa, mutta ne eivät kuulu mihinkään Raamatun tarinaan eivätkä sen jumalan ilmoituksiin. Kristityn pitää pysyä niistä kaukana, jos noudattaa raamatusta saatuja ohjeita .

        Miksi Raamattu olisi ainoa kirja, jonka kautta Jumala voi puhua? Et usko elävään Jumalaan etkä mihinkään muuhunkaan. Sinä kehtaat moittia uskoani, vaikka et usko mihinkään.


      • Höpölöpsis
        Selkeyttä kirjoitti:

        Miksi Raamattu olisi ainoa kirja, jonka kautta Jumala voi puhua? Et usko elävään Jumalaan etkä mihinkään muuhunkaan. Sinä kehtaat moittia uskoani, vaikka et usko mihinkään.

        Niin, miten joku voi moittia joulupukkiin uskovaa, jos ei itse usko;-?


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Miksi Raamattu olisi ainoa kirja, jonka kautta Jumala voi puhua? Et usko elävään Jumalaan etkä mihinkään muuhunkaan. Sinä kehtaat moittia uskoani, vaikka et usko mihinkään.

        Jos on olemassa jumala hän voinee puhua kenelle vain, mutta Raamatussa on tietynlainen ilmoitus jossa sen antava jumala nimeää itsensä ja kertoo millainen on, sekä vaatii että sanottuun uskotaan ja käskyjä totellaan. Kristityt uskovat siihen ja ovat uskoneet alusta asti.Se ja vain se on kristinuskoa. Te mormonit väitätte ettei ole tuollaista jumalaa, mutta jos ei ole, ei raamatulla ole arvoa, ei sen ilmoituksilla eikä millään niihin liittyvällä.

        Kehtaan moittia uskoasi koska et sitä puolustaessasi ole rehellinen, laitat Jeesuksen valehtelijaksi jotta oma uskontosi ei sellaiseksi osoittautuisi, kun se perusteetta väittää olevansa kristillinen. Minä en usko jumalaan, mutta ei se tässä vaikuta mihinkään koska en keskustelussa perusta mitään sen varaan etten usko, en myös kritisoi niitä jotka uskovat jumalaan siitä että uskovat.

        Olet mormoni, et voi hyväksyä Raamatun jumalaa johon kristityt uskovat koska sinulla on se oma siellä planeetallaan, jumalaksi kokemusten kautta kehittynyt olento . Raamatussa kristityillä on toinen ja toisenlainen. Niinpä te mormonit tuosta vain selitätte ettei raamatun ilmoituksia pidä uskoa sellaisina kuin ne ovat, ne nyt ovat mitä sattuu, jumala oli epätarkka tai hänen nyt vain piti valehdella. Tuollainen selittely on tolkutonta, sanotte käytännössä että uskotte jumalaan, mutta jumalaan joka fuskaa. Omapa on asianne, mutta kristinuskoa tuo ei ole.


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Jos on olemassa jumala hän voinee puhua kenelle vain, mutta Raamatussa on tietynlainen ilmoitus jossa sen antava jumala nimeää itsensä ja kertoo millainen on, sekä vaatii että sanottuun uskotaan ja käskyjä totellaan. Kristityt uskovat siihen ja ovat uskoneet alusta asti.Se ja vain se on kristinuskoa. Te mormonit väitätte ettei ole tuollaista jumalaa, mutta jos ei ole, ei raamatulla ole arvoa, ei sen ilmoituksilla eikä millään niihin liittyvällä.

        Kehtaan moittia uskoasi koska et sitä puolustaessasi ole rehellinen, laitat Jeesuksen valehtelijaksi jotta oma uskontosi ei sellaiseksi osoittautuisi, kun se perusteetta väittää olevansa kristillinen. Minä en usko jumalaan, mutta ei se tässä vaikuta mihinkään koska en keskustelussa perusta mitään sen varaan etten usko, en myös kritisoi niitä jotka uskovat jumalaan siitä että uskovat.

        Olet mormoni, et voi hyväksyä Raamatun jumalaa johon kristityt uskovat koska sinulla on se oma siellä planeetallaan, jumalaksi kokemusten kautta kehittynyt olento . Raamatussa kristityillä on toinen ja toisenlainen. Niinpä te mormonit tuosta vain selitätte ettei raamatun ilmoituksia pidä uskoa sellaisina kuin ne ovat, ne nyt ovat mitä sattuu, jumala oli epätarkka tai hänen nyt vain piti valehdella. Tuollainen selittely on tolkutonta, sanotte käytännössä että uskotte jumalaan, mutta jumalaan joka fuskaa. Omapa on asianne, mutta kristinuskoa tuo ei ole.

        Teet olettamuksen jolle ei ole perusteita: "Raamatussa on tietynlainen ilmoitus jossa sen antava jumala nimeää itsensä ja kertoo millainen on, sekä vaatii että sanottuun uskotaan ja käskyjä totellaan. Kristityt uskovat siihen ja ovat uskoneet alusta asti.Se ja vain se on kristinuskoa." Oletat että Raamattu on virheetön ja kirjaimellisesti otettava. Näin ei ole vaan Jumala toimii ihmisten kautta, jolloin aina tulee virheitä. Raamattu on ihmisten kokoama ja muistitietoon perustuva. Asiat on kirjoitettu muistiin monesti vasta vuosikymmenien kuluttua.

        Tämä pitää paikkansa. "Olet mormoni, et voi hyväksyä Raamatun jumalaa johon kristityt uskovat." En todellakaan hyväksy sellaista Jumalaa, johon olisi uskottava Athanasoksen uskontunnustuksen mukaan ollakseen kristitty, mutta uskon sellaieen Jumalaan, josta kerrotaan Raamatussa: erilliset Isä. Poika ja Pyhä Henki


      • Höpölöpsis
        Selkeyttä kirjoitti:

        Teet olettamuksen jolle ei ole perusteita: "Raamatussa on tietynlainen ilmoitus jossa sen antava jumala nimeää itsensä ja kertoo millainen on, sekä vaatii että sanottuun uskotaan ja käskyjä totellaan. Kristityt uskovat siihen ja ovat uskoneet alusta asti.Se ja vain se on kristinuskoa." Oletat että Raamattu on virheetön ja kirjaimellisesti otettava. Näin ei ole vaan Jumala toimii ihmisten kautta, jolloin aina tulee virheitä. Raamattu on ihmisten kokoama ja muistitietoon perustuva. Asiat on kirjoitettu muistiin monesti vasta vuosikymmenien kuluttua.

        Tämä pitää paikkansa. "Olet mormoni, et voi hyväksyä Raamatun jumalaa johon kristityt uskovat." En todellakaan hyväksy sellaista Jumalaa, johon olisi uskottava Athanasoksen uskontunnustuksen mukaan ollakseen kristitty, mutta uskon sellaieen Jumalaan, josta kerrotaan Raamatussa: erilliset Isä. Poika ja Pyhä Henki

        Uskot polyteismiin. Mistä tiedät, ette Smithille ole tullut siinä kohtaa virhe?


      • Selkeyttä
        Höpölöpsis kirjoitti:

        Uskot polyteismiin. Mistä tiedät, ette Smithille ole tullut siinä kohtaa virhe?

        Uskon juuri niin kuin Raamatussa sanotaan. Tässä on kolme jumaluuden jäsentä samanaikaisesti ja erillisinä läsnä:
        Ap. t. 7:55

        Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69]

        Samoin tässä:
        Matt. 3:16

        Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen. [Hes. 1:1; Ap. t. 7:56]

        Mark. 1:10

        Vedestä noustessaan Jeesus näki, kuinka taivaat aukenivat ja Henki laskeutui häneen kyyhkysen tavoin. [Hes. 1:1; Ap. t. 7:56]

        Luuk. 3:22

        ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt." [Matt. 3:17 ]

        Joh. 1:32

        Johannes todisti: "Minä olen nähnyt, kuinka Henki laskeutui taivaasta kyyhkysen tavoin ja jäi hänen päälleen. [Matt. 3:16]


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Teet olettamuksen jolle ei ole perusteita: "Raamatussa on tietynlainen ilmoitus jossa sen antava jumala nimeää itsensä ja kertoo millainen on, sekä vaatii että sanottuun uskotaan ja käskyjä totellaan. Kristityt uskovat siihen ja ovat uskoneet alusta asti.Se ja vain se on kristinuskoa." Oletat että Raamattu on virheetön ja kirjaimellisesti otettava. Näin ei ole vaan Jumala toimii ihmisten kautta, jolloin aina tulee virheitä. Raamattu on ihmisten kokoama ja muistitietoon perustuva. Asiat on kirjoitettu muistiin monesti vasta vuosikymmenien kuluttua.

        Tämä pitää paikkansa. "Olet mormoni, et voi hyväksyä Raamatun jumalaa johon kristityt uskovat." En todellakaan hyväksy sellaista Jumalaa, johon olisi uskottava Athanasoksen uskontunnustuksen mukaan ollakseen kristitty, mutta uskon sellaieen Jumalaan, josta kerrotaan Raamatussa: erilliset Isä. Poika ja Pyhä Henki

        Oletan Raamatun sanomaksi sen minkä se itse jumalastaan sanoo ja minkä kristityt uskoivat kun perustivat uskonsa ensin VT:n kirjoituksiin sitten Jeesuksen ja Paavalin, sekä Jeesuksen parissa eläneiden opetuslasten kertomuksiin ja opetuksiin.
        Koska kristinusko on nk. ilmoitususkonto, siinä lähdetään siitä, että on jumala joka ilmoittaa ihmisille itsensä ja tahtonsa, jos ilmoitukset eivät ole totta tai ovat vähän sinnepäin, ilmoituksilla ei silloin ole merkitystä, eihän niiden varaan voi mitään rakentaa .
        Ei ole olemassa uskontoa jonka kirjoituksia ihmiset eivät olisi koonneet eikä ihmisiä jotka olisivat erehtymättömiä, mutta siinähän ilmoitususkonnot, kuten kristinusko, juuri luottavat jumalaansa: paitsi että hän ilmoittaa itsensä oikein, hän valvoo sanansa. Jos nyt tuokin tuokin uskotun jumalan lupaus on ilman katetta, jäljelle ei jää yhtään mitään.

        Olet taas epärehellinen, selittelet Athanasoksesta mutta itse tarjoat raamatun jumalan tilalle kokonaan uutta jumalaa: kehityksen tulosta, jonkun planeetan nainutta asukasta. Isä teillä on Korotettu ihminen, tai ehkä joku muu, ettehän varmasti tiedä ilmoitti Nenada, joka tuntuu sinua paremmin tuntevan oman uskontonsa. Poika teillä on Jahve, joka siinä tapauksessa pitää hallussaan jumalien valehtelun maailman ennätystä.
        Kristinusko ei kuitenkaan ole tolkuton kuten sinun uskontosi on, ja Raamatun Jeesus oli eettinen hahmo, ankara kohtuuttomuuteen saakka joissakin opetuksissaan, mutta kulki itsekin tiensä lopuun asti, ei pötkinut pakoon eikä naisrauhaakaan rikkonut ja vaati ettei kukaan muukaan riko.Kelpaa monessa esimerkiksi. Eikö kristinusko juuri sitä edellytä, smithejä ei siinä mihinkään tarvita, jos Jeesus oli mitä itse sanoi ja uskoi. Jos ei ollut, ei silloinkaan tarvita.


      • Kiirastorstaina
        Selkeyttä kirjoitti:

        Kaipa jotkut pitävät erikoisena, että mormoni katsovat Kristuksen sovitustyön alkaneen jo Getsemanessa. Siellä Hän otti syntimme päällemme ja siellä Hän kärsi niiden vuoksi niin sunnattomasti, että Hän vuoti verta joka huokosestaan Raamatussa mainitaan: Hänen hikensä vuoti veripisaroiden tavoin, mutta on ilmoitettu, että Hän todella vuoti verta jo silloin. Ristillä ja ylösnousemuksellaan Hän voitti kuoleman kaikkien puolesta, mutta syntien sovitus on ehdollinen. Meidän tulee uskoa, tehdä parannas, ottaa upotuskaste syntien anteeksisaamiseksi ja saada Pyhä Henki kätten päällepanon kautta.

        Ei siinä ole mitään kummallista, niinhän luterilaisuuskin kertoo myös, myöskin sen, että opetuslapset nukkuivat.
        Sinä yönä, jona Juudas Hänet kavalsi.


    • Höpölöpsis

      Niin, ennen Jeesus ratsasti aasilla, mutta nykyisin monenlaiset aasit ratsastavat Jeesuksella.
      Joku halusi antaa tyttärelleen nimeksi Hoosianna. Kirkkoherra Voitto Viro keksi hätävalheen, että eihän Hoosianna voi olla tytön nimi, koska laulussakin sanotaan: "Hoosianna, Davidin poika".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe