Pienet on ilot soutulavittalla

kotikiusattu

Tässä takkatulta vahties ja keinus könöttäen tulee silloin tällöi noustu ns jalanviljaan eli köpöteltyä ikkunast toiseen.
Ei tualla pimees talvi illas mitään kattomist oo mut kuhan tiirailen ja kuvittelen kesän vihreyttä sinne.
Tai mitä mä puhun ,on siel yks huomion arvonen asia ,se on vanhan ihmise kyky oppia uusia asioita , saattaa olla muutosvastarinnan murtaminenkin kysees.
Kattokaas ku olen semmonen valon lapsi ,vihaa pimeyt mis ei yksikään tuikku tuiki.
Kun muinoin muutettiin tänne erämaakylään niin talven tullen virittelin valoja tontin puihin ,ei niit silloin ollutkaan muit ku niit surkioi piikki lamppui ja ain joku pimeenä.
Ei ollu koko tien varrella muit valon ystävi ,siel pimiäs ne kähjäs ja päin puita kävelivät ja ojan pohjia kolusivat.
Jouluvalotkin ja kuuset vast aattona laittoivat ja viimeistää loppiaisen pois ,mieluimmin jo ennen.
Ei ollu mittä vaik oli pieni lapsiki talos ,ei ollu ko meil ja helmikuuhun asti ainakin.
Eilen havahtusi kattelema naapurei ja sitä ku ne oli nyt jo vedelly lampui palama .
Oikke nätti katella valoi jokapual ,mä voin jo itte ruvet heivamaankin sähkökulutust .
Niin et kyl vanhakin ihmine oppi uutta ,turha muut väittääkkää.
https://www.youtube.com/watch?v=0R-EExO_yvY
Jaahas taas sama peli ton sinise kans mut en varmaa uut kertta kirjottama ,mä olenki kolumpo ja varmista koht.

109

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mää ite tei alotukse.

      • käretristissä

        Kait kerkiät josku polvityötkin tehä?


      • käretristissä kirjoitti:

        Kait kerkiät josku polvityötkin tehä?

        Totta kai ,vähän väliä olen polvillani lattioi jynssämäs.


    • Jep jep, pienet on ilot minullakin, mutta ampumahiihtoa sentään tuli tänään.
      Ja melkein kaikki lamput palavat.

      https://youtu.be/QcfMHUZtVXE
      .

      • Taitaa olla ystäväni niin et on parempi jättää kaik sellaset mailmoja syleilevät murheet mielestään .
        Ainakin itte olen oikein tyytyväinen omassa pienessä arjessani ,mahtiteko olkoon kuntavaaleis äänestäminen ,vapiskaa politikot .
        Oli oikein selkee ääninen laulaja kaikenmailman päpättäjien ja inisijöitten seurassa.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Taitaa olla ystäväni niin et on parempi jättää kaik sellaset mailmoja syleilevät murheet mielestään .
        Ainakin itte olen oikein tyytyväinen omassa pienessä arjessani ,mahtiteko olkoon kuntavaaleis äänestäminen ,vapiskaa politikot .
        Oli oikein selkee ääninen laulaja kaikenmailman päpättäjien ja inisijöitten seurassa.

        Pieni on parasta, myös pieni elämä, pienine iloineen ja tapahtumineen.
        Ilman muuta äänestetään, siitä ei tingitä.

        Mikko vaan on niin hyvä, lauloi livenäkin aivan mahtavasti.
        Laitan toisenkin kappaleen.

        https://youtu.be/jZfqhhmq-zY
        .


      • kotikiusattu
        Ancelina kirjoitti:

        Pieni on parasta, myös pieni elämä, pienine iloineen ja tapahtumineen.
        Ilman muuta äänestetään, siitä ei tingitä.

        Mikko vaan on niin hyvä, lauloi livenäkin aivan mahtavasti.
        Laitan toisenkin kappaleen.

        https://youtu.be/jZfqhhmq-zY
        .

        Oleks ymmärtäny et sitä on vajaa kuukaus talvipäivätasauksee ,sit se riemu reppee ja valonaika koittaa .
        Ruvetaa soittelema kesäsiä piisejä.
        Olen ollut niin äijää kun sain sen kone urakan valmiiks ,vanhast muistist otin peräti pari valssin askeltakin .
        Tää on taas nii tätä ,mustal mennää.


      • kotikiusattu kirjoitti:

        Oleks ymmärtäny et sitä on vajaa kuukaus talvipäivätasauksee ,sit se riemu reppee ja valonaika koittaa .
        Ruvetaa soittelema kesäsiä piisejä.
        Olen ollut niin äijää kun sain sen kone urakan valmiiks ,vanhast muistist otin peräti pari valssin askeltakin .
        Tää on taas nii tätä ,mustal mennää.

        mun on


      • Tavuviiva
        kotikiusattu kirjoitti:

        Oleks ymmärtäny et sitä on vajaa kuukaus talvipäivätasauksee ,sit se riemu reppee ja valonaika koittaa .
        Ruvetaa soittelema kesäsiä piisejä.
        Olen ollut niin äijää kun sain sen kone urakan valmiiks ,vanhast muistist otin peräti pari valssin askeltakin .
        Tää on taas nii tätä ,mustal mennää.

        Kannatan tuota päiväntasuspäivänä laitatte kesäbiisiruuhkan.
        Hyvä idea.


      • Tavuviiva

        Kyse on tässä siis talvipäiväntasauspäivästä.


      • kotikiusattu kirjoitti:

        Oleks ymmärtäny et sitä on vajaa kuukaus talvipäivätasauksee ,sit se riemu reppee ja valonaika koittaa .
        Ruvetaa soittelema kesäsiä piisejä.
        Olen ollut niin äijää kun sain sen kone urakan valmiiks ,vanhast muistist otin peräti pari valssin askeltakin .
        Tää on taas nii tätä ,mustal mennää.

        Olen ymmärtänyt, vaan ei minulla kiire ole, tasauksiin eikä kevääseen.
        Eletään nyt nämä joulunaluspäivät ensin, tästä ajasta erityisesti tykkään.
        Urakan valmiiksi saatuaan on miehellä oikeus hieman tanssahtaa.


      • Ancelina kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, vaan ei minulla kiire ole, tasauksiin eikä kevääseen.
        Eletään nyt nämä joulunaluspäivät ensin, tästä ajasta erityisesti tykkään.
        Urakan valmiiksi saatuaan on miehellä oikeus hieman tanssahtaa.

        No hyvä on , annetaa senverran periks et syörään joulusuklaat ennen valonjuhlaa.
        Tänä vuonna mennään tryffeleillä ,eimitää mättöä halpis rasioilla.


      • Ancelina kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, vaan ei minulla kiire ole, tasauksiin eikä kevääseen.
        Eletään nyt nämä joulunaluspäivät ensin, tästä ajasta erityisesti tykkään.
        Urakan valmiiksi saatuaan on miehellä oikeus hieman tanssahtaa.

        No hyvä on , annetaa senverran periks et syörään joulusuklaat ennen valonjuhlaa.
        Tänä vuonna mennään tryffeleillä ,eimitää mättöä halpis rasioilla.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        No hyvä on , annetaa senverran periks et syörään joulusuklaat ennen valonjuhlaa.
        Tänä vuonna mennään tryffeleillä ,eimitää mättöä halpis rasioilla.

        Meinaan pidätellä suklaan syöntiä mahdollisimman lähelle joulua.
        Tryffelit on kyllä herkkua, mutta ehkä laajennan muihinkin lajeihin. Entäs liköörikonvehdit, otetaanko niitä? Vihreissä kuulissa on vähintään 200% sokeria.


      • Ancelina kirjoitti:

        Meinaan pidätellä suklaan syöntiä mahdollisimman lähelle joulua.
        Tryffelit on kyllä herkkua, mutta ehkä laajennan muihinkin lajeihin. Entäs liköörikonvehdit, otetaanko niitä? Vihreissä kuulissa on vähintään 200% sokeria.

        Suomalaisillahan on yleensä ollu tavoitteena maksimaalinen känni minimaalisin kustannuksin.
        Pätee kai se sokerihumalaankin ,ens vuonna iskee vero nautiskeluun ja sit loppuu elostelu.
        Silloin ku oli lapsia niin olin siunattu kun likka ei syöny suklaata mä sitte uhrautusin.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Suomalaisillahan on yleensä ollu tavoitteena maksimaalinen känni minimaalisin kustannuksin.
        Pätee kai se sokerihumalaankin ,ens vuonna iskee vero nautiskeluun ja sit loppuu elostelu.
        Silloin ku oli lapsia niin olin siunattu kun likka ei syöny suklaata mä sitte uhrautusin.

        Sinä olet niin lempeä, uhraudut ja syöt suklaat, vaan mitä ei lastensa vuoksi tekisi.
        Paljonkohan liköörikonvehteja pitäisi napsia, että vähänkään vippaisi.
        Viisi kiloa, tai näin kokemattomalle voisi riittää kaksi kiloa.


      • Ancelina kirjoitti:

        Sinä olet niin lempeä, uhraudut ja syöt suklaat, vaan mitä ei lastensa vuoksi tekisi.
        Paljonkohan liköörikonvehteja pitäisi napsia, että vähänkään vippaisi.
        Viisi kiloa, tai näin kokemattomalle voisi riittää kaksi kiloa.

        Ihan omituinen juttu toi lempeys ,vaik niin paljon sitä tuhlasin niin tuntuu et viäläkin piisais jollekkin natiaiselle useampikin rutistus .
        Elämä on .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Ihan omituinen juttu toi lempeys ,vaik niin paljon sitä tuhlasin niin tuntuu et viäläkin piisais jollekkin natiaiselle useampikin rutistus .
        Elämä on .

        Lempeys ja rakkaus lisääntyvät sitä mukaa, kun niitä jakaa eteenpäin.
        Sellainen uusiutuva luonnonvara.
        Minulla on ikävä pikkuista poikaa.


      • Tavuviiva
        Ancelina kirjoitti:

        Meinaan pidätellä suklaan syöntiä mahdollisimman lähelle joulua.
        Tryffelit on kyllä herkkua, mutta ehkä laajennan muihinkin lajeihin. Entäs liköörikonvehdit, otetaanko niitä? Vihreissä kuulissa on vähintään 200% sokeria.

        Liköörikonvehdit/F on must.


      • Tavuviiva kirjoitti:

        Liköörikonvehdit/F on must.

        En kuitenkaan syö niitä kuin jouluna, ovat sitten harvinaisempaa herkkua. Samoin kuin vihreät kuulat.
        Onpahan jotain odottamista, kinkun ja lanttulaatikon lisäksi.


    • kylmätotuus
      • Olen vilpitön murtsikan ystävä ja iloitsen kun Suomen hiihtäjät tuntuu piristyvän kotikisoihin mennessä.


    • Myöhäisiltaa tupaasi.. Istuin ja kudoin sukkia. Yksi pari valmistui ja toista aloin. Pistin tavoistani poiketen radion päälle ja kuuntelin radio Kajausta. Kovin on suomi-musiikki mollivoittoista: Lauletaan kaipuusta, jätetyksi tulemisesta ja kielletyistä rakkauksista.

      Istuin stailatussa olohuoneessani väriharmoniaa ihaillen sekä isoa vihreää vanhan ajan lasipulloa, jonka sisälle olen tunkenut ledvalosarjan. Komiahan se oli, mutta parvekkeeni se komia on. Näkyy kirkolle asti jos oikeasta kulmasta katselee. Kaiteen ympärillä on havuköynnos täynnä ledvaloa, iso pajupallo ympärillään 120 ledlampun verran iloa sekä pienempi lyhty, jossa on itse valaistusaikansa säätelevä pieni valosarja.

      Laitoin myös nukketalooni jo joulua. Pitää keksiä tiukka tarrasysteemi, jotta saisin ledlaput pysymään huoneiden katoissa. Tahtovat pudota huonoilla tarroilla. Harmittaa kun esim. ledvalolaite putoaa olohuoneen joulupöydän päälle ja astiasto lentää pitkin lattiata. Joulupöytä kun vaatii aikaa vievän kattauksen. Pieniä lusikoita, veitsiä, haarukoita, pikareita ja suolasirottimia kun ojentelee valkealle pöytäliinalle se vaatii kärsivällisyyttä eikä sitä kehtaisi monesti tehdä.

      Valoa siis on riittävästi, päivän valon ajaksi katkaisen parvekevalot ja noin neljän-viiden iltapäivästä napsautan taas päälle.


      https://www.youtube.com/watch?v=zAUgG705Nl8

      • Sulla pitää olla vapisematon käsi kun väkerrät miniatyyrihommis ,miten pieniä kalusteita oot itte tehnyt?
        Onko siin rakentelus käytössä samoja pihtejä ku pullolaivoissa käytetää?


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Sulla pitää olla vapisematon käsi kun väkerrät miniatyyrihommis ,miten pieniä kalusteita oot itte tehnyt?
        Onko siin rakentelus käytössä samoja pihtejä ku pullolaivoissa käytetää?

        Koko nukketalokokonaisuus on kätteni töitä. Talot, ovet, ikkunat, portaat ja terassit jne. Pienimpiä esineitä joita olen tehnyt ovat mm. hedelmät. Keittiön pöydälle, sämpylöitä, saliin kynttilöitä, kukkia, kirjastoon sanomalehtiä, kirjoja sekä viimeksi joululahjapaketteja, jotka asettelin salin joulukuusen alle ;)

        Kynttilät esim. tehdään tupakin filttereistä.

        Ykhdessä kerroksessa on viinibaari Maria P, jonka seinillä omaa taidettani ; )
        Maria P:n esikuvana on ollut paikallinen taiteilijoiden suosima viiniravintola.

        Huonekalujakin olen tehnyt, mutta suurimman osan olen ostanut matkoiltani.
        Hollanti on loistavien löytöjen maa.

        Kaikenlaisia työkaluja on tullut tämän ikuisuusprojektian aikana käytettyä. Kirjaston hyllyllä on sievä pieni purhelaiva, mutta ei oma tekemä vaan matkamuisto jostain ulkomailta.


    • muisteloissa

      Minäkin kudoin sukkaa tänään.
      Tuuli pöläytteli lunta vähän väliä viime öisen lumisateen jäljiltä pitkin päivää, joten ulkoilu jäi vähemmälle.

      Viime kesänä näin kauniin nukkekodin vieraillessani sukulaisissa.

      Tuli tuossa mieleeni eräs hyvä-ääninen karaokelaulaja vuosia sitten.

      https://www.youtube.com/watch?v=rjMi4aFZ2IQ

      • Villasukat on korvaamattomia talvi iltasin ,pressan pitäs mainita puheessaan kaik sukankutomisen sankarit.
        En tulis toimeen ilman villasukkia .


    • Oli nostalgista avata linkki ja mennä muistoissa kauas kuuskytluvulle ja tanssitalon puulattialle tanssimaan. Pitkien komistusten käsivarsille taipuen itse virkattu turkoosi jakkupuku päällä. Oi niitä aikoja.

      https://www.youtube.com/watch?v=a9wE62VGueA

      • v1970 ollessani kirkassilmäinen alokas Paunu vieraili patterissamme ja metrin päästä tuijotin pientä ja hentoa naista.
        Oi niitä aikoja ,


    • talou

      Kiitos aloituksesta, sait kyyneleet silmiin, mutta ei Suomi ollut se toive maa se ei kuitenkaan ole suomen tai suomalaisten vika kun lapsuudessa ei kouluja .

      • Rupesiks sinnu harmittamaan mun puutteellinen kirjotus niin paljo et parku pääs?
        Myännän itekkin et ei se kehuja kestä.


    • 1971
      -
      "Yli-ikäinen hippi maa-vallia kiersi
      oli ympyrää koko kaupunki.

      Pitkin valleja vaelsi tyttöjä poikia
      kuin kuumaa-puuroa varoisi.

      Maa-vallin oli muotti kuin naiselle luotu
      herra-ties kuinka monta seljälleen tuotu."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=_FMMx7AMRn4

      H.

      • pönks

        Miksi et pysy omassa rujossa aloituksessasi vaan suollaat skeidaa toisten ketjuihin.


      • pönks kirjoitti:

        Miksi et pysy omassa rujossa aloituksessasi vaan suollaat skeidaa toisten ketjuihin.

        Hyvän runo hunksi haminast oli väsänny , vallin muottia hetken tuumailin mut olkoot .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Hyvän runo hunksi haminast oli väsänny , vallin muottia hetken tuumailin mut olkoot .

        "koti-kiusattu"

        Bingo!
        Muistelen että päätä paleli.
        Päivällä olin pätkäyttänyt Kouvolan parturissa 10-vuotisen, pitkän tukkani lyhyeksi.
        -
        Haalistuneet ovat muisti-kuvat minullakin.
        Muistelkaamme vain kaikkea kaunista :)
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=XgAeHSxWiMk

        H.


      • hunksz

        Olitteks te siellä syysaikaan
        jo tummuvan taivaan alla
        katsellen tähtien taikaa.
        Tai kuka nyt mitäkin katseli silleen seljällänsä :)

        https://youtu.be/4MRgsxoe7DM
        .


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Olitteks te siellä syysaikaan
        jo tummuvan taivaan alla
        katsellen tähtien taikaa.
        Tai kuka nyt mitäkin katseli silleen seljällänsä :)

        https://youtu.be/4MRgsxoe7DM
        .

        Vanhojen ukkojen höpinät rupee olemaan sellasia urpaani legendoja ,etten sanoisi tunturisatuja .
        Mahtaaks tähtien tiirailusta tulla näärännäppy silmään ?
        https://www.youtube.com/watch?v=gYjYYuDlWQI


      • Mie olen aina tykännyt vanhojen ukkojen höpinöistä.
        Niille on helppo nauraa.
        Liian pitkään ei saa tiirailla edes tähtisilmiin.

        https://youtu.be/bYYVNeDLe5o


      • Ancelina kirjoitti:

        Mie olen aina tykännyt vanhojen ukkojen höpinöistä.
        Niille on helppo nauraa.
        Liian pitkään ei saa tiirailla edes tähtisilmiin.

        https://youtu.be/bYYVNeDLe5o

        Nauraa voi mut lempeesti ystäväni ,ei ilkeesti kun niin uskomattomalta ku se kuulostaakin niin miehilläkin on tunteet.
        Niin et semmottis hyväksyvän suopeast jos saan pyytää, ikäänkuin näin et ,siel ne puoljauhose taas koohottaa , ihan kiltei ne lapsil ovat vaik tommossi ovatkin.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Nauraa voi mut lempeesti ystäväni ,ei ilkeesti kun niin uskomattomalta ku se kuulostaakin niin miehilläkin on tunteet.
        Niin et semmottis hyväksyvän suopeast jos saan pyytää, ikäänkuin näin et ,siel ne puoljauhose taas koohottaa , ihan kiltei ne lapsil ovat vaik tommossi ovatkin.

        Nimenomaan lempeästi ja ymmärtävästi, hyväksyen heidän/teidän hupsut höpinät.
        Pidän tavattoman paljon vanhoista miehistä, eräs ystäväni lähestyy kahdeksankympin ikää.


    • talou
    • talou
      • talou

        Suomi on Venäjä ---ei valoa?


      • talou kirjoitti:

        Suomi on Venäjä ---ei valoa?

        Idästä se aurinko nousee niin et kyl valoa piisaa.


      • talou

        Näin on sinä joka tiedät....


    • "Kaksi vanhaa vanhaa veneilijää
      istui laiturilla piippu suussa.

      Lakritsit mustaa non-parellit värittää
      kahta komeaa vanhaa tytöt piirittää.

      Mikä kiehtoo neitoja känsätkö kouran
      hurjain pyörteitten rypyt vai parkkinen nahka."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=8c_ivxYd374

      H.

      • Arpinen olemus kujakatin
        olemus kiehtovampi
        kuin naapurin matin
        ainahan rentut on suosiossa ollut
        vaik kontaten on kotiin tullut
        kiltti ja lempeä anella saa lempeä
        vain laulaja häntä arvostaa
        muut luuseria painostaa


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Arpinen olemus kujakatin
        olemus kiehtovampi
        kuin naapurin matin
        ainahan rentut on suosiossa ollut
        vaik kontaten on kotiin tullut
        kiltti ja lempeä anella saa lempeä
        vain laulaja häntä arvostaa
        muut luuseria painostaa

        "koti-kiusattu"

        Pieni oikaisu:

        kiltti ja hempeä anella...
        Kaksi lempeä on liikaa.
        Sanovat sitä tautofoniaksi. :)

        yst.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Pieni oikaisu:

        kiltti ja hempeä anella...
        Kaksi lempeä on liikaa.
        Sanovat sitä tautofoniaksi. :)

        yst.

        H.

        Täs ketjus pelataa mun säännöillä ja ne on pesäpallost ,laittomal see hetken juasta jos palaa välittömäst kotipesäl,


      • tönks
        hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Pieni oikaisu:

        kiltti ja hempeä anella...
        Kaksi lempeä on liikaa.
        Sanovat sitä tautofoniaksi. :)

        yst.

        H.

        Menehän taas sinne lesken juoma-aloitukseen.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Täs ketjus pelataa mun säännöillä ja ne on pesäpallost ,laittomal see hetken juasta jos palaa välittömäst kotipesäl,

        "koti-kiusattu"

        Onkki donkkiman.
        Osui ja pikkuisen upposikin.
        Eikä minulla ole kypärääkään :)

        yst.

        H.


    • Heikunkeikku

      Mukava rupatteluputkonen-hetkonen teillä, hoolla ja kiusatulla.
      Melkein mä nauroin.
      Olisinkin, vaan hieman on nauramaton tunnelma, joten päätin vain melkeen nauraa.
      Pesäpallosäännöt on ihan hyviä, ne kelpaa moneen lähtöön.
      Nauramattomuus ja pienoinen "oi-ei-mitähän-tästä-tulee"-tunnelma on hiipivänä varjona mun olkapäillä, niinku viittana. Ajajanpuolimmainen eturaaja on pipi. Kyse ei ole renkaasta, ehei, se olisikin ihan jees tässä tapauksessa, mutta kyse on mun Kädestä. Ranne on saanut jonkun ihme hepulikohtauksen. Jos ympyröin rannetta, kierran sillä tavalla ku uimahyppääjät kiepurtaa kehoa, niin hiton hitosti sattuu.
      Jos ravistan kättä, vetelästi annan mennä vaan systeemillä, niin helpotusta se ei tuo, vaikka monasti tuo jos on jotenkin väsynyt käsi. Ravistelu ei siis sekään ole hyvä konsti.
      Kivaa mennä huomenna töihin, kun ei voi oikeestaan mitään tällä raajalla tehdä.
      .
      Minä oon laittanut jo monta erilaista variaatiota yhestä baletista. Tanssahteluista. Välillä joutsenet sillee ja välillä tälleen ja taas toisella tavalla tälleen. Nyt erilailla tälleen. Tämä on niin hauska, että kyllä mä sillekin nauraisin, jos en olisi nauramattomalla tuulella. Kattelee sitä totisellakin naamalla, ei sen puoleen.
      https://www.youtube.com/watch?v=MDy_XrWfxHY

      • Kehon hallinta kiinnostaa aina ihmistä joka liikkuu paljon ,ihailtavan yhdenaikasta menoa.
        Tulit muuten oikeaan paikkaan kipeen rantees kanssa , määkin voisin oikopäätä paikallistaa vaivan hermonpuristukseen tai jänteen tulehdukseen mut orotellaan lääkärien lausuntoa.
        Sen olen oppinut et jos kipee kohta ikäänkuin narisee se on tulehdus.
        Kauheest myätätuntoa lähtee täält Piikkiöst sulle päin.


      • Heikunkeikku
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Kehon hallinta kiinnostaa aina ihmistä joka liikkuu paljon ,ihailtavan yhdenaikasta menoa.
        Tulit muuten oikeaan paikkaan kipeen rantees kanssa , määkin voisin oikopäätä paikallistaa vaivan hermonpuristukseen tai jänteen tulehdukseen mut orotellaan lääkärien lausuntoa.
        Sen olen oppinut et jos kipee kohta ikäänkuin narisee se on tulehdus.
        Kauheest myätätuntoa lähtee täält Piikkiöst sulle päin.

        Keho hallinta on kiehtovaa. Ihan älyttömän kiehtovaa. Ja yhdistettynä musiikkin ja siihen, että mitä esittäjä tahtoo sanoa, niin huh huh ja huh.
        Oikeastaan tiedän, että mistä mun ranteeni on tullut kipeeksi ja harmittaa, että vaikka oon tietänyt, että nyt kipiä tuloo jos niin ja niin teen, niin oon kuitenkin tehnyt.
        Koko kroppa kärsii nyt, kun oon tyhymästi tehnyt (isäni käyttämä sanonta).
        Ranteeni tulee kuntoon, kun en nyt vähään aikaan sitä rasita. Toki se vähän haittaa työssä, mutta pitää keksiä jotain hämäävää :)
        Kiitos myötätunnosta, vähäkö se teki hyvää. Kissi ei ymmärrä jos sille alkaisin käsihuoltani selittämään.


      • Heikunkeikku
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Keho hallinta on kiehtovaa. Ihan älyttömän kiehtovaa. Ja yhdistettynä musiikkin ja siihen, että mitä esittäjä tahtoo sanoa, niin huh huh ja huh.
        Oikeastaan tiedän, että mistä mun ranteeni on tullut kipeeksi ja harmittaa, että vaikka oon tietänyt, että nyt kipiä tuloo jos niin ja niin teen, niin oon kuitenkin tehnyt.
        Koko kroppa kärsii nyt, kun oon tyhymästi tehnyt (isäni käyttämä sanonta).
        Ranteeni tulee kuntoon, kun en nyt vähään aikaan sitä rasita. Toki se vähän haittaa työssä, mutta pitää keksiä jotain hämäävää :)
        Kiitos myötätunnosta, vähäkö se teki hyvää. Kissi ei ymmärrä jos sille alkaisin käsihuoltani selittämään.

        KehoN hallinta siis.


    • Neitoja näyttää kiehtovan sellainen, mikä kiehtoo muitakin neitoja.
      Se on muuten tutkittu tosiasia.
      Ei kukaan ole kiinnostunut sellaisesta, josta ei kukaan toinen ole kiinnostunut.

      Ja sillä nämä naistenmiehet pelaavat, että kiinnostavat monia.

      Onkohan tavoitteenaan kunnarijuoksu, kipaisee kaikkien pesien kautta kotipesälle.
      Ja heti seuraavalla vuorolla uusi kierros.
      :)

      https://youtu.be/ScnrIKGlniE
      .

      • Kunnaripa hyvinkin ,entäs jos kaikki pesät on täynnä ja ns ajolähtö uhkaa
        Siin menee hulikaanin naama totiseksi.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Kunnaripa hyvinkin ,entäs jos kaikki pesät on täynnä ja ns ajolähtö uhkaa
        Siin menee hulikaanin naama totiseksi.

        Tosimies heittelee rumempia pois, että tulee tilaa.
        Huligaani nauraa vaan.


      • Ancelina kirjoitti:

        Tosimies heittelee rumempia pois, että tulee tilaa.
        Huligaani nauraa vaan.

        Näin rososella naamalla ei oo koskaan päässyt valkkaamaa ,tuli oikeestaan tuhmien tätien yks laulu mieleen ,mut perheohjelman takia olkoot.
        Meinaan lähtee nyt kaasarin säätöön se on savusta hommaa ,tairan ottaa kilon silakoita följyyn ja savustaa ne siin samalla.
        Soon moro.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Näin rososella naamalla ei oo koskaan päässyt valkkaamaa ,tuli oikeestaan tuhmien tätien yks laulu mieleen ,mut perheohjelman takia olkoot.
        Meinaan lähtee nyt kaasarin säätöön se on savusta hommaa ,tairan ottaa kilon silakoita följyyn ja savustaa ne siin samalla.
        Soon moro.

        Erityisesti tykkäänkin rosoisista naamoista.

        Lykkyä touhuihisi.


    • Täällä taas, rumimmasta päästä alkoi se ulosheitto :)

      Uusi puhelimeni kotiutui tänään, saan sen jouluna.
      Tulis joulu pian.

      https://youtu.be/UY-KE-_x8zI
      .

      • Arvaappa enkeli mitä?
        niin oli sauhua ei
        näkynyt itä .
        silakatkin jäi kylmiksi
        asentajat tunsi itsensä
        tyhmiksi
        silti emme toivoa heitä
        kohtalo koettelee jos
        rakastaa heitä.
        https://www.youtube.com/watch?v=rglsiXqtXEo


      • Arvaappa enkeli mitä?
        niin oli sauhua ei
        näkynyt itä .
        silakatkin jäi kylmiksi
        asentajat tunsi itsensä
        tyhmiksi
        silti emme toivoa heitä
        kohtalo koettelee jos
        rakastaa heitä.
        https://www.youtube.com/watch?v=rglsiXqtXEo


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Arvaappa enkeli mitä?
        niin oli sauhua ei
        näkynyt itä .
        silakatkin jäi kylmiksi
        asentajat tunsi itsensä
        tyhmiksi
        silti emme toivoa heitä
        kohtalo koettelee jos
        rakastaa heitä.
        https://www.youtube.com/watch?v=rglsiXqtXEo

        Ette ole ainoita kohtalon koettelemia.
        Arvaas ystis kuinka tyhmäksi olen itseni tuntenut, miksi lyödä päätään seinään aina vaan uudestaan.
        Olenkohan masokisti.

        Saunominen lämmitti, teetä ja vanikkaa, pian alkaa ampumahiihto.

        Rekkalasti Uraliin, hypätääs kyytiin..

        https://youtu.be/kR1HBm5Mt98
        .


      • Ancelina kirjoitti:

        Ette ole ainoita kohtalon koettelemia.
        Arvaas ystis kuinka tyhmäksi olen itseni tuntenut, miksi lyödä päätään seinään aina vaan uudestaan.
        Olenkohan masokisti.

        Saunominen lämmitti, teetä ja vanikkaa, pian alkaa ampumahiihto.

        Rekkalasti Uraliin, hypätääs kyytiin..

        https://youtu.be/kR1HBm5Mt98
        .

        Olenhan mä ollu melkein samanlaises kyyrissä ,kaksin käsin lairoista pirellen .
        Eihän sitä aina ihmisraasu tierä missä pitää olla ja miten ,viisaammat kyl neuvoo.luota siihen .
        Hyvä ääni tolla laulajalla .


    • "Lumi-kolassa jotain outoa oli
      kepeästi se liikkui kuin olisi siinä moottoli.

      Ihan kuin siitä nousisi hento savu
      mopo-bensan palaneen tuoksukin leiju.

      Tytön-Tyllerö-työntäjä iloa puhkui
      jossain ystävän mieleen kolani uhkui."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=awBy_K30Pe8
      -

      Ancelina rauhoittuu nyt.
      Enhän minä riimiä, musa vaan ei sopinut palstan henkeen.
      Vaan paremmin tänne.

      H.

    • Minähän olen hyvin rauhallinen, ja erittäin huvittunut.
      Näyttelijä en ole, runoilijaa minusta ei tule, olen siis se mikä olen.
      Täällä on paikka johon kelpaa kuka vaan, ilman ohjeistuksia.
      Henki kulkee hyvin.

      https://youtu.be/-LbD6jGh3yI
      .

      • Just noin ancelina tekis mieli sanoa niinko jesse sanoi vai olik se isä itte, tulkaa minun tyköni te työtä tekevät ja raskautetut .
        Mahtuu siihen lesket ja orvotkin ilman muita sääntöjä kuin se et ,ollaan ihmisiks .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Just noin ancelina tekis mieli sanoa niinko jesse sanoi vai olik se isä itte, tulkaa minun tyköni te työtä tekevät ja raskautetut .
        Mahtuu siihen lesket ja orvotkin ilman muita sääntöjä kuin se et ,ollaan ihmisiks .

        "koti-kiusattu"

        Muistan Jessen kerran huutaneen tämän laaksoihin.
        Taivaisiin kun hänen ei tarvinnut.
        -
        "Minä käännän kivet sorran savet
        vedet puhtaat mustaksi muutan.

        En lihalle helppoa polkua luo
        veres-lihaa turvotusta mustelmaa vain suon.

        Isän portilla tarkkaan katsotaan sitten
        kuka vähiten on manannut kironnut vitten."
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=vAqoBVls-YY

        H.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Just noin ancelina tekis mieli sanoa niinko jesse sanoi vai olik se isä itte, tulkaa minun tyköni te työtä tekevät ja raskautetut .
        Mahtuu siihen lesket ja orvotkin ilman muita sääntöjä kuin se et ,ollaan ihmisiks .

        Niinpä, kaikille tilaa riittää, kaikille paikkoja on, jos näin hengellisessä rytmissä pysytään.

        Nyt tämä raskautettu puoliorpo haluaa haistella raikasta joulukuun ilmaa ja kuunnella Uusia ääniä.

        https://youtu.be/lUI-gVhlFmc
        .


    • Kolmet johtokelat roudattu pihalle, kello-ajastus kahdessa, niissä isoimmissa. Joulukuusi on leikattu, ja imaisi kaksi värillistä ledvaloa, on kuulemma kuin coca-colan mainoksen kuusi. Onnenpensas on leikattu tasaiseksi palloksi, tiirailtu kaikista tuulen suunnista että on tasainen, ja 180 lampun verkko viritetty ympärille. Ei värillinen. Kasvihuoneessa on kiipeilykasvin tötterö somistettu valkoisilla ledeillä.

      Ollaan jo saatu kiitoksia somistuksesta. Nyt oottelen vaan isäni tuloa, että hän tulee ja hyväksyy viritelmät.

      Kun kello tikittää valoisaan aikaan, tulee jo valoja ikävä, niin nätit ne on. Vaik ite sanonkin.

      Valoa kansalle.

      • Kirjoitit ,"kello tikittää valoisaan aikaan " siitä juolahti mieleeni eräs juttu tuupista.
        Tälläkin pojalla kello tikitti valoisaan aikaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=a3OaqEcYT88
        Vaik en paljoa ymmärrä niin linkkejä seuraten kattelin miten homma eteni.


    • Nyt meidän pikkukylässä on ikioma Mannerheimintie,koska marsalkka on täällä poikennut.
      Seurueessaan jääkärikenraali ym.
      Sen kunniaksi Jääkärimarssi.

      https://youtu.be/zbd517ebm5U

    • "Vanha meri-mies miettii kauhuissaan
      äly-föri kohtaa valtaa Auran.

      Kohta nauravat mulle aidatkin
      jos mä hehkutan miestä ja rautaa.

      Muovi-paattssa ei ole ruoriakaan
      jos se karkaa ohjaa jumala ainoastaan."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=FJ4c3GHzym4

      H.

      • Muovi-

        Arvatkaa loput.

        H.


    • Profiili-kuvani kertoo Joulun saavan.
      Niin saa siis kitarani myös uudet kielet.
      Uudet kielet tykittävät aina stydimmin Oratorioita ja muita mahtavia melodioita.
      Roll over Beethoven...
      -
      H.

      • mimmimum-..mi

        Höh...ajattelinkin että on sinulla vahvat hiukset...luulin että hiuksia alkanut lähtemään ja Pro Hair- hoitoaine on siinä odottamassa....kerrankos sitä erehtyy luulemaan...

        https://www.youtube.com/watch?v=4IMgQTBj8WA


      • heh-heh-heh-hee

        Ajattelin että mikä on kostea ja karvoja ympärillä? Tai viemärisi oli tukossa.


    • Kyllä oli kaunista, kun kotimatkalla jouluvaloja loisti tienvarren talojen ikkunoissa ja pihoissa.

      Lainasin eilen Arvon aloitukseen pätkän tekstiä tästä joululaulusta.

      https://youtu.be/Mc7dThmSnH0

      • "Ancelina"

        Arvoko kiusasi sinua.
        Kuin Kuusen-oksia.
        Ihan kuin et kotona vielä oisi.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Arvoko kiusasi sinua.
        Kuin Kuusen-oksia.
        Ihan kuin et kotona vielä oisi.

        H.

        hunksz

        Ei minua kukaan ole kiusannut.
        Kyllä olen jo kotona, syön juuri riisipuuroa ja mustikkasoppaa.

        Profiilikuvassani on näkymä riiheltä kuusien välistä kylätien yli pelloille.
        Niiden takana lampi.


    • talou

      Joulu taas lähestyy on kuin aika kulkisi nopeammin taaksepäin katsoen. Tänään oli aurinkoinen päivä, lentokoneetkaan eivät tehneet pilviä. Päivätkin ovat lyhyitä, lumi oli mutta suli pois. Jouluna kyllä voisi olla lunta ja Uutena-vuotena, sitten en kaipaa.
      Ehkä Jouluna kuuntelen vanhoja joululauluja levyjä on paljon, kaikki toimivat, tv osalta tuli mieleen pitäisi korjata sat-anteeni ehkä näkyisi saksalainen joulu ohjelmat olivat aikaisemmin tosi hyviä parhaita euroopassa.

      Kiitos musiikista, tulee lista oikealle josta voin itse valita.

      Ehkä taas pitää olla joulupukkina ei kuitenkaan oman suvun pienille.

      Hyvää jatkoa Teille kaikille.

    • kylmätotuus
      • Siilimuorikka3

        Mullekki joululaulut ja joulukoristeet sesongin ulkopuolella aiheuttavat angstin.


    • Minäpä se kuuntelen joululauluja vaikka keskellä kesää, jos siltä tuntuu.
      Ja ainakin laulan, ympäri vuoden.
      Usein laulan Metsäkukkia, nyt rinnalle näyttää pyrkivän Sydämeeni joulun teen.

      Kylmä viima tiellä naamaan puski, vilkutin Helsinkiin menevälle pikavuorolle,
      liekö ollut tuttu kuski.

      Ja sitten vielä anomuksia.

      https://youtu.be/ZqXMOavBt80
      .

    • talvi.va
      • Olkoon yhteinen vastaus , itte kuuntelen useinkin joululauluja ohi sesonkin ,ain ne on kauniita.
        seisoin hetki sitten olohuoneen ikkunassa ja kattelin autiolle ruokintapaikalle ,ei lintuja ,ei oravia ,vain ohut lumivaippa kaiken peittona.
        Sama juttu kuin viime vuonnakin ,ne vaa poistuu hiljaa .


    • talvi.va

      Tuure katsoi mua suoraan silmiin,
      nosti minut katsellaan aivan pilviin.
      Onneksi oli tytär ja vävy mukana,
      heikottavien polvieni tukena.
      Valon pisaroita jakelit ympärillesi,
      lämpöä, rakkautta tuhlaat läheisillesi.

      https://www.youtube.com/watch?v=khEjKL-ZTEo

      • kylmätotuus

        Kyllä minä olen nyt niin kateellinen sinulle, että taidan pysyä vihreänä ainakin pari viikkoa. Luojan lykky, että tuo "tuubi" on sentään olemassa, josta voin Tuurea ja Kaihon Karavaania kuunnella.

        Soittivatko he konsertissa seuraavat biisit?

        https://www.youtube.com/watch?v=PN7MF6YT5NM


      • talvi.va
        kylmätotuus kirjoitti:

        Kyllä minä olen nyt niin kateellinen sinulle, että taidan pysyä vihreänä ainakin pari viikkoa. Luojan lykky, että tuo "tuubi" on sentään olemassa, josta voin Tuurea ja Kaihon Karavaania kuunnella.

        Soittivatko he konsertissa seuraavat biisit?

        https://www.youtube.com/watch?v=PN7MF6YT5NM

        Kyllä siellä tuli Tahtoisin, tahtoisin sut kokonaan ja Valonpisaroita, uudelta levyltä muutama kappale joiden nimiä en vielä muista. Ja viimeisenä esiin taputettuna Autiosaari, sen tahdissa oli hyvä tanssahdella kotiopäin :)
        Aivan täpö täynnä oli esiintymispaikka katsojista.
        Onneksi on tosiaan tube, seuraavaksi Juha-Tapion keikkaa suunnitteilla.
        Kiitos taas :)


    • Tavuviiva

      Varpaat tässä vipajaa,
      jazz sieluani sipajaa.

      Aurinko sitoo kultakerää,
      nyt ulos, lenkille, tekee terää.

    • Talven viileä aurinko,
      hangen kimallus silmiini,
      ajatusten keveä juoksu,
      ystäviin on luotto luja,
      edessä vaik on talven luminen kuja,
      appelsiinilehtoon vien sinut kun,
      tartut käteen mun.


      https://youtu.be/76Ct0kynzug

      .

    • "Musta-Rastas kuoli keskelle metsän
      Kärppä untuvaa nahasta pois nokki.

      Liian monta nälkäistä suuta tuo talvi
      silloin laumassa jokainen on kokki.

      Lintu-lauta on usein surujen summa
      toivon Jouluna käy siellä kauhea kuhina."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=wOdIjZqZpe8

      H.

    • talou

      Jouluun on aikaa, vaikkakin kohta ovella. Monta kertaa tulevat vanhat muistot esille ex Kouvolan ajalta 1962-1970 oli paljon tanssiravintoloita, tämä on kuitenkin saksalaiselta 3sat kanavalta


      https://www.youtube.com/watch?v=T9DTFubJkr4

      ehkä onnistuu......

    • Jaahas illanvirkut sitä on sitten loppuvuoren kulttuuripläjäys nautittu.
      On se vaan livenä erilaista kattella artistia kuin ruurun läpi ,veljekset laitto parastaan .
      Pitkän linjan uurastajat näki jälleen et heirän kanssaan varttuneet ja harmaantuneet ei vieläkään oo unohtanu kissankultaa .
      Seisaaltaan kiitos osotettiin ja vaimo osti mulle fanituotteen ,siin lukee "kaiken takana on nainen"
      Ai et mikä se on no tiskipöyrän pyyhkimiseen tarkotettu sienilevy ,kuinkas muuten olenhan mä kotikiusattu.
      Nukkukaa hyvästi nii jaksetaa valvoa linnan merkeissä.

      • kylmätotuus

      • Tavuviiva
        kylmätotuus kirjoitti:

        Veljesten laajasta tuotannosta seuraava kappale on mielestäni ehkäpä heidän parhain biisinsä.
        Teppo on pääosassa.

        https://www.youtube.com/watch?v=DV7kPN6VhIQ

        Mulla on vinyylinä Pidä itsestäsi huolta(, jos lähden täältä ennen sua). Sain sen äidiltä hänen viimeisenä joulunaan. Ja jos kuulen tuon kappaleen, rupean itkemään.
        Tässäkin on samanlaista surua, alakuloa. Joskus tekee hyvää kuunnella, joskus ei vain voi.


      • Tavuviiva
        Tavuviiva kirjoitti:

        Mulla on vinyylinä Pidä itsestäsi huolta(, jos lähden täältä ennen sua). Sain sen äidiltä hänen viimeisenä joulunaan. Ja jos kuulen tuon kappaleen, rupean itkemään.
        Tässäkin on samanlaista surua, alakuloa. Joskus tekee hyvää kuunnella, joskus ei vain voi.

        Metsä on musta, kuin mörköjen pesä,
        talven keskellä on jonkinlainen kesä.

        Auringon määrä mahtuu puurokauhaan,
        taittuisi jo tuuli, leppyisi, illan rauhaan.

        Pysyykö viulu jo vireessä,
        jos ei niin kasvot kohta ilmeessä kireässä.


      • Tavuviiva kirjoitti:

        Metsä on musta, kuin mörköjen pesä,
        talven keskellä on jonkinlainen kesä.

        Auringon määrä mahtuu puurokauhaan,
        taittuisi jo tuuli, leppyisi, illan rauhaan.

        Pysyykö viulu jo vireessä,
        jos ei niin kasvot kohta ilmeessä kireässä.

        Tavuviiva oli rustannut hyvät sanat ,tykkäsin.


      • Tavuviiva
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Tavuviiva oli rustannut hyvät sanat ,tykkäsin.

        Kiitos. Pudkin äsken tuulessa ja pimeässä hakemassa "suitsukkeita".
        Tuon Iso-H:n riimithän generoi tämän loppusointujen etsimisen.
        En taida enää kirjoitella sinne hänen aloituksiinsa, koska hän saa jonkin hirveän vihapaniikkikohtauksen. Epäilen suuresti, että se "vedä itses hirteen" -tyyppinen vihakehotus oli hänen. Mutta ei kerrota. Katsotaan tuleeko tänne jokin "torikokous" tähän muuten suht. sävyisään ketjuun. Tai se kalabaliikki pidetään kohta muualla.
        Mutta ei kerrota.
        Täytyy näin aattona olla vähän itsepäinen.


      • talvi.va

      • talvi.va kirjoitti:

        Yks oikein yks nurin,
        väärin, on nuttu nurinkurin.
        Kaiken puran, langat kerin,
        uusi alku pienin erin.
        Lämmössä on hyvä olla,
        pirunviulu soittaa kuutamolla.

        https://www.youtube.com/watch?v=GSVEC_DbhL8

        Kun pirunviulun neulan sai hyvin tunkettua kitin ja ruurun väliin sen ääni oli karsea .
        Silloin ei soittajan fyysinen koskemattomuus ollut itsestään selvä juttu .


      • talvi.va
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Kun pirunviulun neulan sai hyvin tunkettua kitin ja ruurun väliin sen ääni oli karsea .
        Silloin ei soittajan fyysinen koskemattomuus ollut itsestään selvä juttu .

        Pojan koltiaiset kait niitä viritteli. Kyllä me tytötkin yritettiin karhunlangan ja hakaneulan kanssa. Kyllä se oli pientä piipitystä.
        Tulitikkurasiastakin, siitä puisesta, viriteltiin jotain, ettei vain olisi ollut lankapuhelimet :)


    • Profiili-kuvassani on vasen-kätisen soittajan oikean käden pikku ja nimetön.
      Ne muodostavat soinnun Em.
      Eemolliksi sanotaan sitä.
      Vasemman käteni sormin soitettuna ote kaulasta on aina saanut aikaan into-himoisesti värähtelevän, voihkaisevan äänen.
      -
      Tules päätteellesi toveri turusta.
      Ei siellä lunta vielä sada :)
      Hundra, hundra...

      https://www.youtube.com/watch?v=k30kLVsWivU

      H.

    • Tavuviiva

      Millainen oli 99 vuotta sitten juuri tämä hetki,
      historiaan pitkä, vaikea ja karu ajatusretki.

      Vihalla, vallanhimolla tänäänkin ihminen aatteilleen tilaa raivaa,
      myöhemmin huomaa, miten monelle viattomalle hautaa kaivaa.

      Pois kun jäisi meistä uho,
      olisi rauhaisaa, estyisi tuho.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe