Mitäpä arvelet?

sanosano

Pääministeri Juha Sipilä (kesk.) on ollut viikonlopun ajan otsikoissa mahdollisesta esteellisyydestään koskien Terrafamen rahoitusta.

Talvivaarana aiemmin tunnettu kaivosyhtiö sai marraskuussa valtiolta sadan miljoonan euron lisärahoituksen.

Nyt on käynyt ilmi, että Sipilän sukulaiset ovat pääomistajina Katera Steel -yhtiössä, joka on saanut arviolta puolen miljoonan euron tilauksen toimintaansa toistaiseksi jatkavalta Terrafamelta.

Sipilän lapset ovat pienosakkaina Katera Steelissä sijoitusyhtiön kautta. Sipilä itse on ollut aiemmin saman sijoitusyhtiön kautta omistajana tilauksen saaneessa konepajassa.

Pääministeri on sanonut, ettei hänellä ole ollut mitään tietoa kyseisestä tilauksesta, jonka Katera Steel on tarjouskilpailun kautta saanut Terrafamelta. Pääministeri on todennut, ettei hänellä olisi tullut mieleenkään suosia sukulaisiaan valtion rahoituspäätöstä tehtäessä.

Sipilä sanoi blogikirjoituksessaan, ettei hän hyväksy sitä, että hänen lapsensa ja sukulaisensa vedetään lokaan hänen oman asemansa vuoksi.

Pääministerin viattomuutta todisti lauantaina Ylen Ykkösaamussa puoluetoveri, elinkeinoministeri Olli Rehn (kesk.), joka sanoi, ettei Sipilän sukulaisia voi asettaa liiketoimintakieltoon pääministerin aseman vuoksi.


Ei ole syytä epäillä Sipilän vilpittömyyttä.

Hänen historiansa tukee täysin sitä, että hän on toiminut hyvässä uskossa ja todennäköisesti valtion kokonaisetua ajatellen. Sipilä on nimittäin luopunut jo vuonna 2013 merkittävistä omistuksistaan voidakseen toimia riippumattomasti politiikassa.

Voidaan arvioida, että politiikkaan lähtemisen ja omistuksista luopumisen vuoksi Sipilä on menettänyt miljoonia euroja.

Tätä taustaa vasten olisi kummallista, jos hän suosisi sukulaisiaan puolen miljoonan euron tilauksen vuoksi.


Kyse onkin ihan toisesta asiasta, ja Sipilä hyökkää nyt olkinukkea vastaan.

Olkinuken Sipilä rakensi blogikirjoituksessaan, jossa hän väitti, että hänen lapsiaan ja sukulaisiaan painetaan hänen asemansa vuoksi lokaan, kun hänen mahdollisesta esteellisyydestään uutisoidaan.

Tässä Sipilä on väärässä. Mahdollisista kytköksistä uutisoiminen on tiedotusvälineiden velvollisuus.

Ratkaisevaa on se, olisiko Sipilän pitänyt jäävätä itsensä silloin, kun Terrafamen lisärahoituksesta päätettiin talouspoliittisessa ministerivaliokunnassa.

Luottamustehtävässä nimittäin jääviyskysymys nousee esille jo silloin, kun on edes mahdollista, että puolueettomuus saattaa vaarantua.

Kukaan ei ole yrittänyt vetää Sipilän sukulaisia lokaan kuten pääministeri itse on tulkinnut. Harvalle on tullut tuommoista asiaa edes mieleen ennen kuin pääministeri itse rakensi tämän olkinuken.

Kysymys on ainoastaan siitä, oliko Sipilä itse jäävi päättämään Terrafamen sadan miljoonan euron pääomittamisesta.


On erittäin hyvä, että oikeuskansleri todennäköisesti selvittää Sipilän esteellisyyskysymyksen Terrafamen rahoituspäätöksessä.

Positiivista on sekin, että sekä Sipilä itse että hallituskumppani kokoomuksen puheenjohtaja, valtiovarainministeri Petteri Orpo (kok.) haluavat tätä selvitystä.

Valitettavaa on se, että asiaa selvitetään jälkijättöisesti eikä ennen valtion rahoituspäätöstä.

Jos asia on kuitenkin niin, ettei Sipilä todellakaan tiennyt aiemmin konsultoimansa ja lähisukulaistensa omistaman Katera Steelin Terrafamelta saamasta tilauksesta, hankalapa jääviyskysymystä olisi ollut mistään tarkistaa.

Siinäpä on oikeuskanslerilla pohdittavaa. Uskoako vai ei?

142

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vvnamo

      kyllä kansa tietää

    • eliiti-tuomarina

      Tosi törkeitä vihervasemmistolaiseliitin mustamaalaus yritykset pääministeriä kohtaan

      • tosiontosi

        totta "eliitti on tuomareina, oikeuskansleri, saattaapi olla vaiken tapaus ratkaistavana


      • laveantiekulkija

        tositörkeää keskutan kansan sumuttamista


      • Turhaaaaaa
        tosiontosi kirjoitti:

        totta "eliitti on tuomareina, oikeuskansleri, saattaapi olla vaiken tapaus ratkaistavana

        Kaukana vaikeasta ratkaisusta. Hirvittävän suurella prosentilla nämä tapaukset päätyy siten, että tilaaja saa haluamansa kaltaisen päätöksen. Ei toimi noin pitäisi mennä niin että Sipilän jääviyttä olisi pitänyt heti tutkimaan ulkopuolinen, valvontaelin epäilyksen tultua julki. Ei noin jälkikäteen "syytetyn" toimesta kokoomuksen sitä vaatiessa. Lopputulos on selviö jo nyt ja Sipilä vetää vahingoniloisena martyyrin roolia kun itse omalla toiminnallaan kuopan itselleen kaivoi. Ihan kuin Stubb aikoinaan joka joutui eduskunnan eteen ripitettäväksi julistaessaan valtion edustajana maailmalla kuinka suomi liittyy natoon. ENsin pyyteli anteeksi niin monta kertaa että meni mauttomaksi lopputuloksen ollessa kuitenkin se, että ripitti lopuksi syyttäjiään kertoen kuinka hän jatkossakin sanoo mitä mieleen tulee ettekä te sille mitään voi. Eduskunta jonka piti Stubb nuhdella ja saada pysymään jatkossa ruodussa katseli hölmistyneinä toisiaan että kuinka tässä näin kävi että syyttäjät joutuivat syytetyn toimesta syytetyiksi? Sitten sai lemput puheenjohtajuudesta loistaen poissaolollaan esim. eduskunnan istunnoista kun aika menee maailmalla matkustaessa. On julistanut itsensä vapaaksi toimittajaksi joka edustaa suomea joka menee ja tulee kuin itse haluaa.

        Sipilän esteellisyydestä nousi ihan liian suuri asia ja lähti heti ihan väärille urille ja Sipilän toimesta. Kyse kun ei ollut Sipilän sukulaisten lokaan vetämisestä tms. vaan siitä, olisiko Sipilän pitänyt evätä itsensä kytkökset huomioiden? Mistään muusta ei ollut alunperinkään kyse eikä ole nytkään vaan Sipilä itse teki kärpäsestä härkäsen kun toimi taas tavalla kuin yrityksen palkolliset olisivat johtajaansa alkaneet opettamaan. Saa nähdä milloin Sipilä ymmärtää vihdoin ja viimein ettei ole yrityksen johtaja vaan suomen hallituksen pääministeri? Narsismi paistaa välillä niin raskaasti kuten tuossakin asiassa kävi. Vika muissa ei minussa.

        Täysin turha meteli nousi mitättömästä asiasta. Ei sillä ole mitään merkitystä onko Sipilän sukulaiset hyötymässä taloudellisesti hallituksen lisärahoituksesta. Kyse kun oli ja on vain siitä, olisiko Sipilän pitänyt miettiä miltä näyttää kun esiintyy hankkeen nokkamiehenä hankkeessa josta hyötyy omat sukulaiset? Itse kämmäsi kun ei miettinyt esteellisyyttään tehden pienestä asiasta hirmu suuren. Olisi riittänyt kun olisi kertonut että olimpas minä ajattelematon kun en ajatellut olisiko minun pitänyt huomioida esteellisyys asiat sori ja asia olisi ollut siinä. Ei noin kun nyt teki hyökäten kaikkia ja kaikkea vastaan kun oma ego sai kolauksen


      • eliitti-hyökkää
        Turhaaaaaa kirjoitti:

        Kaukana vaikeasta ratkaisusta. Hirvittävän suurella prosentilla nämä tapaukset päätyy siten, että tilaaja saa haluamansa kaltaisen päätöksen. Ei toimi noin pitäisi mennä niin että Sipilän jääviyttä olisi pitänyt heti tutkimaan ulkopuolinen, valvontaelin epäilyksen tultua julki. Ei noin jälkikäteen "syytetyn" toimesta kokoomuksen sitä vaatiessa. Lopputulos on selviö jo nyt ja Sipilä vetää vahingoniloisena martyyrin roolia kun itse omalla toiminnallaan kuopan itselleen kaivoi. Ihan kuin Stubb aikoinaan joka joutui eduskunnan eteen ripitettäväksi julistaessaan valtion edustajana maailmalla kuinka suomi liittyy natoon. ENsin pyyteli anteeksi niin monta kertaa että meni mauttomaksi lopputuloksen ollessa kuitenkin se, että ripitti lopuksi syyttäjiään kertoen kuinka hän jatkossakin sanoo mitä mieleen tulee ettekä te sille mitään voi. Eduskunta jonka piti Stubb nuhdella ja saada pysymään jatkossa ruodussa katseli hölmistyneinä toisiaan että kuinka tässä näin kävi että syyttäjät joutuivat syytetyn toimesta syytetyiksi? Sitten sai lemput puheenjohtajuudesta loistaen poissaolollaan esim. eduskunnan istunnoista kun aika menee maailmalla matkustaessa. On julistanut itsensä vapaaksi toimittajaksi joka edustaa suomea joka menee ja tulee kuin itse haluaa.

        Sipilän esteellisyydestä nousi ihan liian suuri asia ja lähti heti ihan väärille urille ja Sipilän toimesta. Kyse kun ei ollut Sipilän sukulaisten lokaan vetämisestä tms. vaan siitä, olisiko Sipilän pitänyt evätä itsensä kytkökset huomioiden? Mistään muusta ei ollut alunperinkään kyse eikä ole nytkään vaan Sipilä itse teki kärpäsestä härkäsen kun toimi taas tavalla kuin yrityksen palkolliset olisivat johtajaansa alkaneet opettamaan. Saa nähdä milloin Sipilä ymmärtää vihdoin ja viimein ettei ole yrityksen johtaja vaan suomen hallituksen pääministeri? Narsismi paistaa välillä niin raskaasti kuten tuossakin asiassa kävi. Vika muissa ei minussa.

        Täysin turha meteli nousi mitättömästä asiasta. Ei sillä ole mitään merkitystä onko Sipilän sukulaiset hyötymässä taloudellisesti hallituksen lisärahoituksesta. Kyse kun oli ja on vain siitä, olisiko Sipilän pitänyt miettiä miltä näyttää kun esiintyy hankkeen nokkamiehenä hankkeessa josta hyötyy omat sukulaiset? Itse kämmäsi kun ei miettinyt esteellisyyttään tehden pienestä asiasta hirmu suuren. Olisi riittänyt kun olisi kertonut että olimpas minä ajattelematon kun en ajatellut olisiko minun pitänyt huomioida esteellisyys asiat sori ja asia olisi ollut siinä. Ei noin kun nyt teki hyökäten kaikkia ja kaikkea vastaan kun oma ego sai kolauksen

        Kyllä siinä taas vihervasemmistoeliitin selityksiä, ei ollenkaan uskottavaa!


      • väärinsammutettutulipalo
        Turhaaaaaa kirjoitti:

        Kaukana vaikeasta ratkaisusta. Hirvittävän suurella prosentilla nämä tapaukset päätyy siten, että tilaaja saa haluamansa kaltaisen päätöksen. Ei toimi noin pitäisi mennä niin että Sipilän jääviyttä olisi pitänyt heti tutkimaan ulkopuolinen, valvontaelin epäilyksen tultua julki. Ei noin jälkikäteen "syytetyn" toimesta kokoomuksen sitä vaatiessa. Lopputulos on selviö jo nyt ja Sipilä vetää vahingoniloisena martyyrin roolia kun itse omalla toiminnallaan kuopan itselleen kaivoi. Ihan kuin Stubb aikoinaan joka joutui eduskunnan eteen ripitettäväksi julistaessaan valtion edustajana maailmalla kuinka suomi liittyy natoon. ENsin pyyteli anteeksi niin monta kertaa että meni mauttomaksi lopputuloksen ollessa kuitenkin se, että ripitti lopuksi syyttäjiään kertoen kuinka hän jatkossakin sanoo mitä mieleen tulee ettekä te sille mitään voi. Eduskunta jonka piti Stubb nuhdella ja saada pysymään jatkossa ruodussa katseli hölmistyneinä toisiaan että kuinka tässä näin kävi että syyttäjät joutuivat syytetyn toimesta syytetyiksi? Sitten sai lemput puheenjohtajuudesta loistaen poissaolollaan esim. eduskunnan istunnoista kun aika menee maailmalla matkustaessa. On julistanut itsensä vapaaksi toimittajaksi joka edustaa suomea joka menee ja tulee kuin itse haluaa.

        Sipilän esteellisyydestä nousi ihan liian suuri asia ja lähti heti ihan väärille urille ja Sipilän toimesta. Kyse kun ei ollut Sipilän sukulaisten lokaan vetämisestä tms. vaan siitä, olisiko Sipilän pitänyt evätä itsensä kytkökset huomioiden? Mistään muusta ei ollut alunperinkään kyse eikä ole nytkään vaan Sipilä itse teki kärpäsestä härkäsen kun toimi taas tavalla kuin yrityksen palkolliset olisivat johtajaansa alkaneet opettamaan. Saa nähdä milloin Sipilä ymmärtää vihdoin ja viimein ettei ole yrityksen johtaja vaan suomen hallituksen pääministeri? Narsismi paistaa välillä niin raskaasti kuten tuossakin asiassa kävi. Vika muissa ei minussa.

        Täysin turha meteli nousi mitättömästä asiasta. Ei sillä ole mitään merkitystä onko Sipilän sukulaiset hyötymässä taloudellisesti hallituksen lisärahoituksesta. Kyse kun oli ja on vain siitä, olisiko Sipilän pitänyt miettiä miltä näyttää kun esiintyy hankkeen nokkamiehenä hankkeessa josta hyötyy omat sukulaiset? Itse kämmäsi kun ei miettinyt esteellisyyttään tehden pienestä asiasta hirmu suuren. Olisi riittänyt kun olisi kertonut että olimpas minä ajattelematon kun en ajatellut olisiko minun pitänyt huomioida esteellisyys asiat sori ja asia olisi ollut siinä. Ei noin kun nyt teki hyökäten kaikkia ja kaikkea vastaan kun oma ego sai kolauksen

        "Sipilän esteellisyydestä nousi ihan liian suuri asia ja lähti heti ihan väärille urille ja Sipilän toimesta. Kyse kun ei ollut Sipilän sukulaisten lokaan vetämisestä tms. vaan siitä, olisiko Sipilän pitänyt evätä itsensä kytkökset huomioiden? Mistään muusta ei ollut alunperinkään kyse eikä ole nytkään vaan Sipilä itse teki kärpäsestä härkäsen "

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611302200033995_uu.shtml

        "Sipilä vallankäyttäjänä

        Ajankohtaistoimittaja on työssään tottunut siihen, että hänen juttujaan kritisoidaan ja eri tahot hermostuvat häneen.

        Vuorikosken mukaan journalismissa on normaalia, että haastateltavat saattavat närkästyä tietynlaisesta uutisoinnista.

        - Minua ei häiritse se, että juttujani kritisoidaan, mutta Sipilän jyrkkäsävyiset viestit kertovat minusta jotain Sipilästä vallankäyttäjänä ja hänen suhtautumisestaan mediaan. Erityisen yllättävää oli se, että luottamus Yleen on nolla. Yle rahoitetaan kuitenkin veronmaksajien rahoilla, Vuorikoski ihmettelee."


      • väärinsammutettutulipalo

        pienen pienestä asiasta kyse joka olisi jo unohdettu tuli asia josta Sipilä ei pääse enää koskaan eroon ja aiheuttajana hän itse. Lumipalloilmiö jonka liikkeelle panijana oli Sipilä.

        "Täysin turha meteli nousi mitättömästä asiasta. Ei sillä ole mitään merkitystä onko Sipilän sukulaiset hyötymässä taloudellisesti hallituksen lisärahoituksesta. Kyse kun oli ja on vain siitä, olisiko Sipilän pitänyt miettiä miltä näyttää kun esiintyy hankkeen nokkamiehenä hankkeessa josta hyötyy omat sukulaiset? Itse kämmäsi kun ei miettinyt esteellisyyttään tehden pienestä asiasta hirmu suuren. Olisi riittänyt kun olisi kertonut että olimpas minä ajattelematon kun en ajatellut olisiko minun pitänyt huomioida esteellisyys asiat sori ja asia olisi ollut siinä. Ei noin kun nyt teki hyökäten kaikkia ja kaikkea vastaan kun oma ego sai kolauksen"

        Nyt se selittely vasta alkaakin ja sen sijaan että olisi vaientanut median, media juhlii Sipilän saadessa leima otsaansa josta ei poliittisena johtajana koskaan pääse eroon.

        Yleisradio kelpaa Sipilälle tähän..

        https://www.youtube.com/watch?v=jLh4_AQMfBg

        Mutta ei tähän..

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611302200033970_uu.shtml

        Täysin merkityksettömästä asiasta (jääviys) nousi hirveä soppa ja siitä "kunnia" menee Sipilälle itselleen. Pari päivää ja Sipilän maineen olisi palauttanut mm. yle uutisoimalla kuinka Sipilää syytettiin ihan turhaan esteellisyydestä todeten hänen syyllistämisensä olleen aiheetonta. Sen se tekee kohta joka tapauksessa mutta se, että pääministeri painosti mediaa vaikenemaan, se on asia jonka kaikki tulee koko terraframe asiasta muistamaan. Erittäin huonosti pelattu Sipilältä. Selittely alkaa ja median hiljentämisen sijaan Sipilä on median ykkösuutinen vielä pitkään. Välit mediaan meni ja kerralla. Voi sitä selittelyn määrää..


      • soolosipilä

        Aikaisemminkin horjuva psyyke petti ja pahasti.

        Keskustajohto pitää taas Sipilälle puhuttelun minkä jälkeen Sipilä mediassa pyytää mediassa muodossa tai toisessa käyttäytymistään anteeksi lukien sen paperista jonka kirjoitti ihan joku muu.

        Pienimuotoinen poliittinen itsemurha leimakirves löi jo.


      • eipollakestänyt
        soolosipilä kirjoitti:

        Aikaisemminkin horjuva psyyke petti ja pahasti.

        Keskustajohto pitää taas Sipilälle puhuttelun minkä jälkeen Sipilä mediassa pyytää mediassa muodossa tai toisessa käyttäytymistään anteeksi lukien sen paperista jonka kirjoitti ihan joku muu.

        Pienimuotoinen poliittinen itsemurha leimakirves löi jo.

        Ihan tai vähän kuin jenkeissä. Trumpin avustajat vaalien alla kielsi Trumppia twiittailemasta koska seassa oli idioottimaisuuksia Trump totteli ja voitti vaalit. Heti vaalien jälkeen alkoi sama idioottimainen twiittailu jossa pääasiassa vittuili häntä arvostelleita oli ne sitten yksityisiä ihmisiä tai media. Miten se meni, johtotehtäviin ajautuu pätemisentuskista kärsiviä narsisteja jotka ovat paitsi aina oikeassa minkä lisäksi eivät voi sietää itseensä kohdistuvaa arvostelua? Rakastavat olla huomion keskipisteenä mutta itse laatimillaan ehdoilla. Maito kaatui jo mutta selittely vasta alkaa. Itseä ei kiinnosta kuin se, jatkaako Sipilä valitsemallaan tiellä vai laittaako kepujohto ruotuun ja anteeksi pyytelemään? Veikkaan jälkimmäistä median sananvapauden polkeminen tai selittely vain pahentaa asiaa. Politiikassa on yksi hullu asia ja se on se, että ministerit joutuu virastaan pihalle hyvin korkealla prosentilla syistä jotka eivät liity viranhoitoon mitenkään. Kepulaisilla on liian paljon menetettävää maakuntamallia kun ei toista kertaa tule hallitusohjelmaan siksi Sipilä laitetaan kameroiden eteen lukemaan puhe jonka kirjoitti avustajat jotka saa palkkaa siitä.


      • puolustuksena
        eipollakestänyt kirjoitti:

        Ihan tai vähän kuin jenkeissä. Trumpin avustajat vaalien alla kielsi Trumppia twiittailemasta koska seassa oli idioottimaisuuksia Trump totteli ja voitti vaalit. Heti vaalien jälkeen alkoi sama idioottimainen twiittailu jossa pääasiassa vittuili häntä arvostelleita oli ne sitten yksityisiä ihmisiä tai media. Miten se meni, johtotehtäviin ajautuu pätemisentuskista kärsiviä narsisteja jotka ovat paitsi aina oikeassa minkä lisäksi eivät voi sietää itseensä kohdistuvaa arvostelua? Rakastavat olla huomion keskipisteenä mutta itse laatimillaan ehdoilla. Maito kaatui jo mutta selittely vasta alkaa. Itseä ei kiinnosta kuin se, jatkaako Sipilä valitsemallaan tiellä vai laittaako kepujohto ruotuun ja anteeksi pyytelemään? Veikkaan jälkimmäistä median sananvapauden polkeminen tai selittely vain pahentaa asiaa. Politiikassa on yksi hullu asia ja se on se, että ministerit joutuu virastaan pihalle hyvin korkealla prosentilla syistä jotka eivät liity viranhoitoon mitenkään. Kepulaisilla on liian paljon menetettävää maakuntamallia kun ei toista kertaa tule hallitusohjelmaan siksi Sipilä laitetaan kameroiden eteen lukemaan puhe jonka kirjoitti avustajat jotka saa palkkaa siitä.

        ylen pomolta ihan järkevä perustelu uutisointikatkolle aiheesta.

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000004887796.html

        "– Viikonlopun aikana ei ollut tullut ilmi mitään, joka olisi viitannut siihen, että Katera Steel olisi saanut kaupan muutoin kuin voittamalla normaalin tarjouskilpailun.
        – Linjasin, että käsittelemme asian kehittymistä normaalisti uutisena, mutta emme spekuloi aiheella enempää keskusteluohjelmassa ja jäämme odottamaan oikeusasiamiehen päätöstä siitä, oliko pääministeri jäävi asiassa. Laillisuusvalvojalle oli syytä antaa työrauha ratkaista asia."

        pienenä miinuksena se, että em:t perusteet uutispimennolle sotivat median sanavapautta vastaan aika raskaasti ja varsinkin kohteen painostamisen jälkeen. Jutut aiheesta kun oli jo menossa painoon mutta mieli muuttui pääministerin yhteydenottojen jälkeen.


      • ei.pyytele.anteeksi
        eipollakestänyt kirjoitti:

        Ihan tai vähän kuin jenkeissä. Trumpin avustajat vaalien alla kielsi Trumppia twiittailemasta koska seassa oli idioottimaisuuksia Trump totteli ja voitti vaalit. Heti vaalien jälkeen alkoi sama idioottimainen twiittailu jossa pääasiassa vittuili häntä arvostelleita oli ne sitten yksityisiä ihmisiä tai media. Miten se meni, johtotehtäviin ajautuu pätemisentuskista kärsiviä narsisteja jotka ovat paitsi aina oikeassa minkä lisäksi eivät voi sietää itseensä kohdistuvaa arvostelua? Rakastavat olla huomion keskipisteenä mutta itse laatimillaan ehdoilla. Maito kaatui jo mutta selittely vasta alkaa. Itseä ei kiinnosta kuin se, jatkaako Sipilä valitsemallaan tiellä vai laittaako kepujohto ruotuun ja anteeksi pyytelemään? Veikkaan jälkimmäistä median sananvapauden polkeminen tai selittely vain pahentaa asiaa. Politiikassa on yksi hullu asia ja se on se, että ministerit joutuu virastaan pihalle hyvin korkealla prosentilla syistä jotka eivät liity viranhoitoon mitenkään. Kepulaisilla on liian paljon menetettävää maakuntamallia kun ei toista kertaa tule hallitusohjelmaan siksi Sipilä laitetaan kameroiden eteen lukemaan puhe jonka kirjoitti avustajat jotka saa palkkaa siitä.

        vaan median alasajamana uhrina se kohta esitellään kun itse kärpäsestä härkäsen teki. Ajojahdiksi ne tuon kääntää vaikka pääministeri mediaa vaiensi


      • trump-vertauksesta
        eipollakestänyt kirjoitti:

        Ihan tai vähän kuin jenkeissä. Trumpin avustajat vaalien alla kielsi Trumppia twiittailemasta koska seassa oli idioottimaisuuksia Trump totteli ja voitti vaalit. Heti vaalien jälkeen alkoi sama idioottimainen twiittailu jossa pääasiassa vittuili häntä arvostelleita oli ne sitten yksityisiä ihmisiä tai media. Miten se meni, johtotehtäviin ajautuu pätemisentuskista kärsiviä narsisteja jotka ovat paitsi aina oikeassa minkä lisäksi eivät voi sietää itseensä kohdistuvaa arvostelua? Rakastavat olla huomion keskipisteenä mutta itse laatimillaan ehdoilla. Maito kaatui jo mutta selittely vasta alkaa. Itseä ei kiinnosta kuin se, jatkaako Sipilä valitsemallaan tiellä vai laittaako kepujohto ruotuun ja anteeksi pyytelemään? Veikkaan jälkimmäistä median sananvapauden polkeminen tai selittely vain pahentaa asiaa. Politiikassa on yksi hullu asia ja se on se, että ministerit joutuu virastaan pihalle hyvin korkealla prosentilla syistä jotka eivät liity viranhoitoon mitenkään. Kepulaisilla on liian paljon menetettävää maakuntamallia kun ei toista kertaa tule hallitusohjelmaan siksi Sipilä laitetaan kameroiden eteen lukemaan puhe jonka kirjoitti avustajat jotka saa palkkaa siitä.

        toinen trump vertaus https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/209331-yle-kohu-juha-sipilan-kaytos-ihmetyttaa-ei-ole-oppinut-1-saantoa


      • Meni_jo
        ei.pyytele.anteeksi kirjoitti:

        vaan median alasajamana uhrina se kohta esitellään kun itse kärpäsestä härkäsen teki. Ajojahdiksi ne tuon kääntää vaikka pääministeri mediaa vaiensi

        Siihen se meni jo, ajojahdiksi. Lakoilla uhkailua ja esim. oppositio ottaa kaiken hyödyn aiheesta jne jne jne. Turvamiehet jo repii Sipilän niskasta toimittajia kun yrittää päiväohjelmaansa toteuttaa


      • oliko-järkevä-perustelu
        puolustuksena kirjoitti:

        ylen pomolta ihan järkevä perustelu uutisointikatkolle aiheesta.

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000004887796.html

        "– Viikonlopun aikana ei ollut tullut ilmi mitään, joka olisi viitannut siihen, että Katera Steel olisi saanut kaupan muutoin kuin voittamalla normaalin tarjouskilpailun.
        – Linjasin, että käsittelemme asian kehittymistä normaalisti uutisena, mutta emme spekuloi aiheella enempää keskusteluohjelmassa ja jäämme odottamaan oikeusasiamiehen päätöstä siitä, oliko pääministeri jäävi asiassa. Laillisuusvalvojalle oli syytä antaa työrauha ratkaista asia."

        pienenä miinuksena se, että em:t perusteet uutispimennolle sotivat median sanavapautta vastaan aika raskaasti ja varsinkin kohteen painostamisen jälkeen. Jutut aiheesta kun oli jo menossa painoon mutta mieli muuttui pääministerin yhteydenottojen jälkeen.

        Nyt tuli lista: ”Näitä 3 Journalistin ohjetta Ylen johto rikkoo”, väittää RTTL
        Jaa artikkeli:
        Facebook325TwitterWhatsApp

        Uusi Suomi
        Luotu: 30.11.2016 10:08
        Päivitetty: 30.11.2016 10:18
        Kuva: Petteri Paalasmaa / Uusi Suomi
        Kuva
        KOTIMAA
        |
        JUHA SIPILÄN KATERA STEEL -KOHU
        FAKTAKULMA

        Radio- ja televisiotoimittajien liitto RTTL listaa kannanotossaan kolme Journalistin ohjetta, joita Ylen johto liiton mielestä rikkoo.
        Kyse on kohusta, joka puhkesi, kun selvisi Ylen johdon rajoittaneen pääministeri Sipilää koskevaa uutisointia.

        Ne ovat seuraavat:

        Journalistin ohje numero 1:

        Journalisti on vastuussa ennen kaikkia lukijoilleen, kuulijoilleen ja katselijoilleen. Heillä on oikeus saada tietää, mitä yhteiskunnassa tapahtuu.

        Journalistin ohje numero 2:

        Tiedonvälityksen sisältöä koskevat ratkaisut on tehtävä journalistisin perustein.

        Tätä päätösvaltaa ei saa missään oloissa luovuttaa toimituksen ulkopuolisille.

        Journalistin ohje numero 3:

        Journalistilla on oikeus ja velvollisuus torjua painostus tai houkuttelu, jolla yritetään ohjata, estää tai rajoittaa tiedonvälitystä.

        Journalistin ohjeet ovat median itsesääntelyelin Julkisen sanan neuvoston (JSN) kokoamat hyvän journalistisen käytännön ohjeet. JSN:ään voi tehdä valituksen ohjeiden vastaisesta uutisoinnista.

        RTTL:n mielestä ”julkisen palvelun mediayhtiön journalistinen johto on ryhtynyt toimenpiteisiin, jotka vaarantavat vakavasti suomalaista sananvapautta, demokratiaa ja kansalaisten oikeutta saada tietää yhteiskunnassa tapahtuvista asioista”.

        – Jo epäily tällaisesta toiminnasta on omiaan nakertamaan demokratiaa, kannanotossa todetaan.


      • klo11.32-klo12.05
        soolosipilä kirjoitti:

        Aikaisemminkin horjuva psyyke petti ja pahasti.

        Keskustajohto pitää taas Sipilälle puhuttelun minkä jälkeen Sipilä mediassa pyytää mediassa muodossa tai toisessa käyttäytymistään anteeksi lukien sen paperista jonka kirjoitti ihan joku muu.

        Pienimuotoinen poliittinen itsemurha leimakirves löi jo.

        "soolosipilä 30.11.2016 11:32
        Keskustajohto pitää taas Sipilälle puhuttelun minkä jälkeen Sipilä mediassa pyytää mediassa muodossa tai toisessa käyttäytymistään anteeksi lukien sen paperista jonka kirjoitti ihan joku muu."

        *****************************
        "Pääministeri Sipilä kommentoi painostuskohua – Yle näyttää suorana klo 14.05
        Valtioneuvosto tiedottaa pääministeri Juha Sipilän olevan median tavattavissa eduskunnassa noin kello 14.05."

        *****************************

        "eipollakestänyt 30.11.2016 11:56
        Itseä ei kiinnosta kuin se, jatkaako Sipilä valitsemallaan tiellä vai laittaako kepujohto ruotuun ja anteeksi pyytelemään? Veikkaan jälkimmäistä median sananvapauden polkeminen tai selittely vain pahentaa asiaa. Kepulaisilla on liian paljon menetettävää maakuntamallia kun ei toista kertaa tule hallitusohjelmaan siksi Sipilä laitetaan kameroiden eteen lukemaan puhe jonka kirjoitti avustajat jotka saa palkkaa siitä."


      • Livenä-klo.14.05
        klo11.32-klo12.05 kirjoitti:

        "soolosipilä 30.11.2016 11:32
        Keskustajohto pitää taas Sipilälle puhuttelun minkä jälkeen Sipilä mediassa pyytää mediassa muodossa tai toisessa käyttäytymistään anteeksi lukien sen paperista jonka kirjoitti ihan joku muu."

        *****************************
        "Pääministeri Sipilä kommentoi painostuskohua – Yle näyttää suorana klo 14.05
        Valtioneuvosto tiedottaa pääministeri Juha Sipilän olevan median tavattavissa eduskunnassa noin kello 14.05."

        *****************************

        "eipollakestänyt 30.11.2016 11:56
        Itseä ei kiinnosta kuin se, jatkaako Sipilä valitsemallaan tiellä vai laittaako kepujohto ruotuun ja anteeksi pyytelemään? Veikkaan jälkimmäistä median sananvapauden polkeminen tai selittely vain pahentaa asiaa. Kepulaisilla on liian paljon menetettävää maakuntamallia kun ei toista kertaa tule hallitusohjelmaan siksi Sipilä laitetaan kameroiden eteen lukemaan puhe jonka kirjoitti avustajat jotka saa palkkaa siitä."

        Linkki missä kepulaisten puhutteluun joutunut Sipilä laitetaan pyytämään anteeksi.

        http://yle.fi/uutiset/3-9324979

        Ainoa asia mikä tuossa kiinnostaa asiasisällön ollessa helposti ennustettavissa on se, malttaako Sipilä pitää mölyt mahassaan pysyen käsikirjoituksessa joka häneen käteensä lyödään ja jota ollaan parhaillaan hänelle kirjoittamassa? Uhriutuu tai pyytää anteeksi tai molempien edellisten sekoitus kieltäen joka tapauksessa median painostamisen. Veikkaan nöyrää poikaa joka ei kuitenkaan malta olla sivulauseissa syyllistämättä muita asiasta jonka loppupeleissä aiheutti itse. Anteeksi pyytää mutta ei malta olla syyllistämättä mediaa omasta käyttäytymisestään veikkaan minä? Selittelyjen vuoro mistä kiitos keskustan taustajoukoille jotka reagoi ihailtavan nopeasti asiaan. Kepujohto kokoontui heti hätäpalaveriin kun paskasade alkoi. Hyvin pelattu nyt vain pelkäävät toimiiko joskus epävakaa Sipilä livelähetyksessä sovitulla tavalla.
        Hyvä noin. Viestiketjussa kerrottiin kuinka koko soppa olisi vältetty jos Sipilä olisi heti alussa pahoitellut epäselvyyksiä mitä jääviyteen tuli viemättä asiaa sivuraiteille heti alusta kun ego sai kolauksen. Väärin sammutettu tulipalo ja Sipiälle oppia kantapään kautta mutta se siitä sitten ja pulinat pois. Imelää lässytystä kameroiden edessä tulossa mutta se siitä sitten mitättömän asia ympäriltä paljon tärkeämpien aiheiden pariin.


      • pelkona
        Livenä-klo.14.05 kirjoitti:

        Linkki missä kepulaisten puhutteluun joutunut Sipilä laitetaan pyytämään anteeksi.

        http://yle.fi/uutiset/3-9324979

        Ainoa asia mikä tuossa kiinnostaa asiasisällön ollessa helposti ennustettavissa on se, malttaako Sipilä pitää mölyt mahassaan pysyen käsikirjoituksessa joka häneen käteensä lyödään ja jota ollaan parhaillaan hänelle kirjoittamassa? Uhriutuu tai pyytää anteeksi tai molempien edellisten sekoitus kieltäen joka tapauksessa median painostamisen. Veikkaan nöyrää poikaa joka ei kuitenkaan malta olla sivulauseissa syyllistämättä muita asiasta jonka loppupeleissä aiheutti itse. Anteeksi pyytää mutta ei malta olla syyllistämättä mediaa omasta käyttäytymisestään veikkaan minä? Selittelyjen vuoro mistä kiitos keskustan taustajoukoille jotka reagoi ihailtavan nopeasti asiaan. Kepujohto kokoontui heti hätäpalaveriin kun paskasade alkoi. Hyvin pelattu nyt vain pelkäävät toimiiko joskus epävakaa Sipilä livelähetyksessä sovitulla tavalla.
        Hyvä noin. Viestiketjussa kerrottiin kuinka koko soppa olisi vältetty jos Sipilä olisi heti alussa pahoitellut epäselvyyksiä mitä jääviyteen tuli viemättä asiaa sivuraiteille heti alusta kun ego sai kolauksen. Väärin sammutettu tulipalo ja Sipiälle oppia kantapään kautta mutta se siitä sitten ja pulinat pois. Imelää lässytystä kameroiden edessä tulossa mutta se siitä sitten mitättömän asia ympäriltä paljon tärkeämpien aiheiden pariin.

        Alussa menee hyvin ja hermostunut, selvästi pelokas ja epävarma p.ministeri kuultuaan kepujen johdolta palautetta pahoittelee pyytäen anteeksi jne. mutta sitten nollaa sanomansa kieltäen painostaneensa Yle:ä vaikenemaan ja se siitä..Ihme jos ei ole Yle:n pomoa kutsuttu tilattu paikalle kertomaan saman..Vahinko tapahtui jo nyt siivotaan jälkiä ennenkuin karkaa mopo vielä pahemmin käsistä.

        Miten voi noin pienestä ja mitättömästä asiasta nousta tuollainen meteli?


      • äläpurekättä
        puolustuksena kirjoitti:

        ylen pomolta ihan järkevä perustelu uutisointikatkolle aiheesta.

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000004887796.html

        "– Viikonlopun aikana ei ollut tullut ilmi mitään, joka olisi viitannut siihen, että Katera Steel olisi saanut kaupan muutoin kuin voittamalla normaalin tarjouskilpailun.
        – Linjasin, että käsittelemme asian kehittymistä normaalisti uutisena, mutta emme spekuloi aiheella enempää keskusteluohjelmassa ja jäämme odottamaan oikeusasiamiehen päätöstä siitä, oliko pääministeri jäävi asiassa. Laillisuusvalvojalle oli syytä antaa työrauha ratkaista asia."

        pienenä miinuksena se, että em:t perusteet uutispimennolle sotivat median sanavapautta vastaan aika raskaasti ja varsinkin kohteen painostamisen jälkeen. Jutut aiheesta kun oli jo menossa painoon mutta mieli muuttui pääministerin yhteydenottojen jälkeen.

        jokaruokkiiteoria http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000004887960.html


      • lueoppositionperusteet
        Meni_jo kirjoitti:

        Siihen se meni jo, ajojahdiksi. Lakoilla uhkailua ja esim. oppositio ottaa kaiken hyödyn aiheesta jne jne jne. Turvamiehet jo repii Sipilän niskasta toimittajia kun yrittää päiväohjelmaansa toteuttaa

        Antti Rinne Sipilän toiminnasta: "Jos tiedot pitävät paikkansa, kyseessä on vakava kriisi"
        Keskiviikko 30.11.2016 klo 13.10 (päivitetty klo 13.12)
        SDP:n puheenjohtajan Antti Rinteen kyseessä on "vakava kriisi demokratian kannalta" mikäli julkisuudessa olleet tiedot pääministeri Juha Sipilän toiminnasta Yleisradiota kohtaan pitävät paikkansa.

        Antti Rinne nostaa esiin parhaillaan meneillään olevan väännön Ylen rahoituksesta.

        Rinne korostaa, että tiedotusvälineiden, Yle mukaan lukien, pitää olla vapaita poliittisesta painostuksesta.

        - Pääministeri Sipilän on nyt tultava ulos ja kerrottava avoimesti viesteistään Ylelle, Rinne vaatii.

        Rinne nostaa esiin myös parhaillaan meneillään olevan väännön Ylen rahoituksesta.

        Kesällä parlamentaarinen työryhmä sai valmiiksi linjauksensa Ylen julkisesta palvelusta ja rahoituksesta tuleville vuosille. Työryhmä esitti, että Yleisradion rahoituksen tulee olla valtiontalouden kehysten ulkopuolella. Työryhmä piti tätä perusteltuna, jotta Ylen riippumattomuus turvattaisiin.

        Rinteen mukaan työryhmän linjausten jatkojalostamisessa on tullut esille, että hallituspuolueet haluaisivatkin säilyttää Ylen rahoituksen budjettikehyksien sisällä.

        - Aikooko hallitus todella pyrkiä määrittelemään, millaista sisältöä Yle saa jatkossa tuottaa, Rinne kysyy.


      • sinäkinsentiijät
        lueoppositionperusteet kirjoitti:

        Antti Rinne Sipilän toiminnasta: "Jos tiedot pitävät paikkansa, kyseessä on vakava kriisi"
        Keskiviikko 30.11.2016 klo 13.10 (päivitetty klo 13.12)
        SDP:n puheenjohtajan Antti Rinteen kyseessä on "vakava kriisi demokratian kannalta" mikäli julkisuudessa olleet tiedot pääministeri Juha Sipilän toiminnasta Yleisradiota kohtaan pitävät paikkansa.

        Antti Rinne nostaa esiin parhaillaan meneillään olevan väännön Ylen rahoituksesta.

        Rinne korostaa, että tiedotusvälineiden, Yle mukaan lukien, pitää olla vapaita poliittisesta painostuksesta.

        - Pääministeri Sipilän on nyt tultava ulos ja kerrottava avoimesti viesteistään Ylelle, Rinne vaatii.

        Rinne nostaa esiin myös parhaillaan meneillään olevan väännön Ylen rahoituksesta.

        Kesällä parlamentaarinen työryhmä sai valmiiksi linjauksensa Ylen julkisesta palvelusta ja rahoituksesta tuleville vuosille. Työryhmä esitti, että Yleisradion rahoituksen tulee olla valtiontalouden kehysten ulkopuolella. Työryhmä piti tätä perusteltuna, jotta Ylen riippumattomuus turvattaisiin.

        Rinteen mukaan työryhmän linjausten jatkojalostamisessa on tullut esille, että hallituspuolueet haluaisivatkin säilyttää Ylen rahoituksen budjettikehyksien sisällä.

        - Aikooko hallitus todella pyrkiä määrittelemään, millaista sisältöä Yle saa jatkossa tuottaa, Rinne kysyy.

        JOS, kansalta kysyttäisiin mitä kansa "uskoo PM ajatelleen, käyneen mielessä jnpp 100miljoonan myöntämisen hetkellä Terrefamelle, niin kansa tietäisi KYLLÄ!


      • media.kusi.sukassa
        klo11.32-klo12.05 kirjoitti:

        "soolosipilä 30.11.2016 11:32
        Keskustajohto pitää taas Sipilälle puhuttelun minkä jälkeen Sipilä mediassa pyytää mediassa muodossa tai toisessa käyttäytymistään anteeksi lukien sen paperista jonka kirjoitti ihan joku muu."

        *****************************
        "Pääministeri Sipilä kommentoi painostuskohua – Yle näyttää suorana klo 14.05
        Valtioneuvosto tiedottaa pääministeri Juha Sipilän olevan median tavattavissa eduskunnassa noin kello 14.05."

        *****************************

        "eipollakestänyt 30.11.2016 11:56
        Itseä ei kiinnosta kuin se, jatkaako Sipilä valitsemallaan tiellä vai laittaako kepujohto ruotuun ja anteeksi pyytelemään? Veikkaan jälkimmäistä median sananvapauden polkeminen tai selittely vain pahentaa asiaa. Kepulaisilla on liian paljon menetettävää maakuntamallia kun ei toista kertaa tule hallitusohjelmaan siksi Sipilä laitetaan kameroiden eteen lukemaan puhe jonka kirjoitti avustajat jotka saa palkkaa siitä."

        soolona veti eikä hiat palanut kuin kerran. Lattea esitys kaikinpuolin ja syypääksi julistettiin ylen toimittaja

        Yläreakointia ja voimakasta sellaista paljon hyvin Sipilä ui kuiville hälystä jonka itse aiheutti


      • Backintheussr
        media.kusi.sukassa kirjoitti:

        soolona veti eikä hiat palanut kuin kerran. Lattea esitys kaikinpuolin ja syypääksi julistettiin ylen toimittaja

        Yläreakointia ja voimakasta sellaista paljon hyvin Sipilä ui kuiville hälystä jonka itse aiheutti

        Viesti oli selvä. Ennen jutun painoon menoa se tulee antaa Sipilän luettavaksi jotta hän voi korjata jutun mieleisekseen. Ei tullut anteeksi pyyntöjä ei mitään siihen viittaavaa millä varmisti ettei asia jää tuohon kuten myös sen, ettei oppinut aiheuttamastaan kohusta mitään muuta kuin sen, ettei jatkossa lähetä HENKILÖKOHTAISESTI suomen pääministerinä sähköpostiviestejä toimittajille heidät haukkuakseen. Nanosekunnissa rennosta hymyilevästä ihmisestä kasvot punaisena raivariin ja takaisin. Siinä ja siinä että pystyi pitämään mölyt mahassa kun toimittaja kertoi maailmalla uutisoidun suomen pääminiteristä joka mediaa hiljentää. Räjähti mutta samassa sai vedettyä sen takaisin.


      • pohjoisenkorea
        Backintheussr kirjoitti:

        Viesti oli selvä. Ennen jutun painoon menoa se tulee antaa Sipilän luettavaksi jotta hän voi korjata jutun mieleisekseen. Ei tullut anteeksi pyyntöjä ei mitään siihen viittaavaa millä varmisti ettei asia jää tuohon kuten myös sen, ettei oppinut aiheuttamastaan kohusta mitään muuta kuin sen, ettei jatkossa lähetä HENKILÖKOHTAISESTI suomen pääministerinä sähköpostiviestejä toimittajille heidät haukkuakseen. Nanosekunnissa rennosta hymyilevästä ihmisestä kasvot punaisena raivariin ja takaisin. Siinä ja siinä että pystyi pitämään mölyt mahassa kun toimittaja kertoi maailmalla uutisoidun suomen pääminiteristä joka mediaa hiljentää. Räjähti mutta samassa sai vedettyä sen takaisin.

        Kärsämäessähän on jo puhumisen ja kirjoittamisen kielto ollut, medialle annetaan tietoa käskytetysti, torilla ja kaupoissa ei (uskalleta) puhua, s24 sekin on kielletty, nyt jo Keskustan PM on samoilla linjoilla


      • hysshysss
        media.kusi.sukassa kirjoitti:

        soolona veti eikä hiat palanut kuin kerran. Lattea esitys kaikinpuolin ja syypääksi julistettiin ylen toimittaja

        Yläreakointia ja voimakasta sellaista paljon hyvin Sipilä ui kuiville hälystä jonka itse aiheutti

        Saipahan sketsien käsikirjoittajat taas materiaalia mistä kirjoittaa eikä Ruben Stiller saa nukutuksi hänen odottaessa niin malttamattomasti tilaisuutta päästä heittämään kuittia niin pomolleen kuin Sipilälle. Jos uskaltaa? Pitää katsoa ihan siitä syystä Stillerin seuraava proggis että siirtyikö yle pohjoiskorean viestintää toteuttamaan vaikka päätoimittaja toisin kertoi.

        Oppositiota lukuunottamatta media paskat housuissa. Ainakin toistaiseksi.


      • jälleenmenivikaan
        hysshysss kirjoitti:

        Saipahan sketsien käsikirjoittajat taas materiaalia mistä kirjoittaa eikä Ruben Stiller saa nukutuksi hänen odottaessa niin malttamattomasti tilaisuutta päästä heittämään kuittia niin pomolleen kuin Sipilälle. Jos uskaltaa? Pitää katsoa ihan siitä syystä Stillerin seuraava proggis että siirtyikö yle pohjoiskorean viestintää toteuttamaan vaikka päätoimittaja toisin kertoi.

        Oppositiota lukuunottamatta media paskat housuissa. Ainakin toistaiseksi.

        PM teki nyt iltapäivällä myönnytyksen, että hermo petti, samalla teki kyseenalaisen ilmoituksen miksi petti, "eukon syy(perhe joutunut koville), ei ottanut vaan ulkoisti..


      • 643
        hysshysss kirjoitti:

        Saipahan sketsien käsikirjoittajat taas materiaalia mistä kirjoittaa eikä Ruben Stiller saa nukutuksi hänen odottaessa niin malttamattomasti tilaisuutta päästä heittämään kuittia niin pomolleen kuin Sipilälle. Jos uskaltaa? Pitää katsoa ihan siitä syystä Stillerin seuraava proggis että siirtyikö yle pohjoiskorean viestintää toteuttamaan vaikka päätoimittaja toisin kertoi.

        Oppositiota lukuunottamatta media paskat housuissa. Ainakin toistaiseksi.

        Oleellisin asia unohtui jo - kuinka päädyttiin tilanteeseen missä pääministeri piti julkisen infotilaisuuden ja hirvittävällä kiireellä ennen asioiden karkaamista totaalisesti käsistä? Ruotsissa olisi jo entinen päämin.


      • junkker
        jälleenmenivikaan kirjoitti:

        PM teki nyt iltapäivällä myönnytyksen, että hermo petti, samalla teki kyseenalaisen ilmoituksen miksi petti, "eukon syy(perhe joutunut koville), ei ottanut vaan ulkoisti..

        siksi siis yle-vero otetaan verotuksessa, muuten ja nyt-jälkeen en maksaisss


      • 643
        jälleenmenivikaan kirjoitti:

        PM teki nyt iltapäivällä myönnytyksen, että hermo petti, samalla teki kyseenalaisen ilmoituksen miksi petti, "eukon syy(perhe joutunut koville), ei ottanut vaan ulkoisti..

        Ihmiset unohtivat tuossa kuinka ei ollut ensimmäinen eikä edes viimeinen kerta kun suomen pääministeri kiukuttelee mm. medialle. Ainahan se narsisti laittaa omat tekemisensä muiden syyksi. Uhrin roolin otti taas kerran kun itse metelin aiheutti ja lisää on tulossa.
        Ihmeellisintä uutisoinnissa kuin asia olisi ollut uusi ilmiö. Sama kaava on toistunut alusta asti Sipilä tilittää milloin liittoja, oppositiota, toimittajia ihan kaikkea jotka uskaltautuu suuren johtajan sanomisiin tai tekemisiin puuttua. Kovin hitaasti menee jakeluun kaiken maailman insinöörillä miten suomen pääministerin tulisi käyttäytyä. Pitkä piinaava taival hallituksen pääministerinä takana ja kun sipuli kuumenee jokin yksittäinen toimittaja joutuu ottamaan kaiken paskan vastaan.


      • mieli-pidee
        media.kusi.sukassa kirjoitti:

        soolona veti eikä hiat palanut kuin kerran. Lattea esitys kaikinpuolin ja syypääksi julistettiin ylen toimittaja

        Yläreakointia ja voimakasta sellaista paljon hyvin Sipilä ui kuiville hälystä jonka itse aiheutti

        Ajat ovat näköjään muuttuneet? Kun ulkoministeri Kanerva lähetti tekstiviestejä Tukiaiselle hänestä tuli ex-ulkoministeri mutta kun pääministeri Sipilä viestittelee toimittajalle haukkuen hänet pystyyn seuraavan kohteen ollessa päätoimittaja joka veti sipilään kohdistetut jutut painosta pois uhaten kirjallisilla potkuilla vaatien toimittajia pidättäytymään sensuurin parissa jne. lopputuloksen ollessa........infotilaisuus missä pääministeri käy haukkumassa kaikki uudestaan minkä yhteydessä ja sen jälkeen ylen päätoimittaja antaa lausuntoja joissa puolusti sipilää sen sijaan että olisi puolustanut median sananvapautta tai edes omia alaisiaan??

        Miten tuossa kävi niinkuin kävi??


      • jatkuvialakirikkeitä
        mieli-pidee kirjoitti:

        Ajat ovat näköjään muuttuneet? Kun ulkoministeri Kanerva lähetti tekstiviestejä Tukiaiselle hänestä tuli ex-ulkoministeri mutta kun pääministeri Sipilä viestittelee toimittajalle haukkuen hänet pystyyn seuraavan kohteen ollessa päätoimittaja joka veti sipilään kohdistetut jutut painosta pois uhaten kirjallisilla potkuilla vaatien toimittajia pidättäytymään sensuurin parissa jne. lopputuloksen ollessa........infotilaisuus missä pääministeri käy haukkumassa kaikki uudestaan minkä yhteydessä ja sen jälkeen ylen päätoimittaja antaa lausuntoja joissa puolusti sipilää sen sijaan että olisi puolustanut median sananvapautta tai edes omia alaisiaan??

        Miten tuossa kävi niinkuin kävi??

        Kyllä lähti hohto Keskustapuolueelta lopullisesti


      • kävinäin
        mieli-pidee kirjoitti:

        Ajat ovat näköjään muuttuneet? Kun ulkoministeri Kanerva lähetti tekstiviestejä Tukiaiselle hänestä tuli ex-ulkoministeri mutta kun pääministeri Sipilä viestittelee toimittajalle haukkuen hänet pystyyn seuraavan kohteen ollessa päätoimittaja joka veti sipilään kohdistetut jutut painosta pois uhaten kirjallisilla potkuilla vaatien toimittajia pidättäytymään sensuurin parissa jne. lopputuloksen ollessa........infotilaisuus missä pääministeri käy haukkumassa kaikki uudestaan minkä yhteydessä ja sen jälkeen ylen päätoimittaja antaa lausuntoja joissa puolusti sipilää sen sijaan että olisi puolustanut median sananvapautta tai edes omia alaisiaan??

        Miten tuossa kävi niinkuin kävi??

        Vuosi sitten ylen päätoimittaja antoi pääministerille ylen käyttöön puheen pitämiselle parhaaseen katseluaikaan ja nyt sama päätoimittaja katsoi parhaaksi hiljentää ylen samaisen pääministerin kohdalta negatiivisen julkisuuden estämiseksi.

        Yle open, Yle close - I rest my case.


      • sipilä.shining
        jatkuvialakirikkeitä kirjoitti:

        Kyllä lähti hohto Keskustapuolueelta lopullisesti

        Ei lähtenyt hohto kepuista vaan kauhuelokuva (hohto) jatkuu. Here's...there's "Johnny"!

        Ei ammuta alas koko keskustapuoluetta jos..kun yksi kämmää.


      • BBCn9ksi.luetuin.juttu
        kävinäin kirjoitti:

        Vuosi sitten ylen päätoimittaja antoi pääministerille ylen käyttöön puheen pitämiselle parhaaseen katseluaikaan ja nyt sama päätoimittaja katsoi parhaaksi hiljentää ylen samaisen pääministerin kohdalta negatiivisen julkisuuden estämiseksi.

        Yle open, Yle close - I rest my case.

        enklannin kielestä http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000004888665.html


      • palautettakansalta
        jatkuvialakirikkeitä kirjoitti:

        Kyllä lähti hohto Keskustapuolueelta lopullisesti

        Tällaisia olivat Sipilän välittämät kansalaisten viestit:

        – Nyt jumalauta oli kyllä semmonen teko sinä sairaiden, eläkeläisten ja pienituloisten tappaja, että on kyllä nyt syytä käydä siellä korvien välissä pieni keskustelu, sen mötikän, jota myös aivoiksi sanotaan, että nautitko enää Kansan luottamusta, eräs palautteenantaja kirjoitti.

        – Sinun pitäisi irtisanoutua pääministerin tehtävistä, koska sinun olisi pitänyt jäävätä itsesi koskien Terrafamen rahoituspäätöksiä. Jos pääministerinä olisi tällä hetkellä naishenkilö, niin hänet olisi savustettu jo ulos, toisessa viestissä kirjoitettiin.

        Viimeisessä viestissään Sipilä kirjoitti, ettei luota enää lainkaan Yleen.

        – Arvostukseni Yleen on nyt täysi nolla, ei tietysti poikkea teidän arvostuksestanne minua kohtaan. Tasoissa ollaan, Sipilä kirjoitti.


      • väärinsammutettutulipalo
        palautettakansalta kirjoitti:

        Tällaisia olivat Sipilän välittämät kansalaisten viestit:

        – Nyt jumalauta oli kyllä semmonen teko sinä sairaiden, eläkeläisten ja pienituloisten tappaja, että on kyllä nyt syytä käydä siellä korvien välissä pieni keskustelu, sen mötikän, jota myös aivoiksi sanotaan, että nautitko enää Kansan luottamusta, eräs palautteenantaja kirjoitti.

        – Sinun pitäisi irtisanoutua pääministerin tehtävistä, koska sinun olisi pitänyt jäävätä itsesi koskien Terrafamen rahoituspäätöksiä. Jos pääministerinä olisi tällä hetkellä naishenkilö, niin hänet olisi savustettu jo ulos, toisessa viestissä kirjoitettiin.

        Viimeisessä viestissään Sipilä kirjoitti, ettei luota enää lainkaan Yleen.

        – Arvostukseni Yleen on nyt täysi nolla, ei tietysti poikkea teidän arvostuksestanne minua kohtaan. Tasoissa ollaan, Sipilä kirjoitti.

        Jätit oleellisimman pois. Sen missä toimittaja tarjosi aina uudestaan ja uudestaan uutta haastettlua se ei Sipilälle kelvannut kun aika meni toimittajan ja ylen haukkumisessa.
        KUN lehti kirjoittaa artikkelin jossa on asiavirheitä se samainen julkaisija KORJAA VIRHEET julkistaen artikkelin uudestaan korjausten jälkeen mutta se ei Sipilälle kelvannut vaatien kaikkia suomen toimittajia lähettämään hyvissä ajoin artikkelinsa ennen niiden julkaisua tarkastettavakseen. Infossakin vielä syytti median kirjoittaneen Sipilän suosineen sukulaisiaan lehtien kirjoittaessa kysymyksen oliko Sipilä esteellinen sukulaiskytköksien takia. Juuri se tekee kaikesta niin mahdottoman vaikeaa ymmärtää miksi Sipilä ei sitä tajua? Kuvittelin että asia oli jo ohi mutta taitaa olla vasta alkua?


      • EX-kepu
        palautettakansalta kirjoitti:

        Tällaisia olivat Sipilän välittämät kansalaisten viestit:

        – Nyt jumalauta oli kyllä semmonen teko sinä sairaiden, eläkeläisten ja pienituloisten tappaja, että on kyllä nyt syytä käydä siellä korvien välissä pieni keskustelu, sen mötikän, jota myös aivoiksi sanotaan, että nautitko enää Kansan luottamusta, eräs palautteenantaja kirjoitti.

        – Sinun pitäisi irtisanoutua pääministerin tehtävistä, koska sinun olisi pitänyt jäävätä itsesi koskien Terrafamen rahoituspäätöksiä. Jos pääministerinä olisi tällä hetkellä naishenkilö, niin hänet olisi savustettu jo ulos, toisessa viestissä kirjoitettiin.

        Viimeisessä viestissään Sipilä kirjoitti, ettei luota enää lainkaan Yleen.

        – Arvostukseni Yleen on nyt täysi nolla, ei tietysti poikkea teidän arvostuksestanne minua kohtaan. Tasoissa ollaan, Sipilä kirjoitti.

        Sipilän olisi tehdä Tapani Töllit, eli jäädä pois valtioneuvoston istunnasta, niin varahenkilö olisi esitellyt asian ja puhtoisuus olisi säilynyt, sairastuminen olisi ollut nyt paikallaan.


    • uskovaiselle

      oikiankanslerin on pakko antaa "salomonin tuomio

      • ssssairaslahko

        No mutta kerroppa miten esim. rikoksiin syyllistyneet lestat tulee tuomituiksi yhteisöissään? Sattuvat olemaan kuuluisia siitä, kuinka pedofiilit saa synninpäästöt lahkon puolesta ja uhrit syyllistetään. Sairain uskonlahko mitä suomesta löytyy. Kun siihen yhdistää suomen likaisimman puolueen keskustan lopputulos, voi herrajumala..Jonka nimissä niitä rikoksia tekevät lahkon ulkopuoliet tuomiten. Television katseleminen vieläki niin iso synti että kenkää tulee lahkosta mutta kun lapsi viekoittelee lahkon päämiehen haureuteen lapsen..siis lapsen kanssa ei minkäänlaista puhettakaan lahkosta erottamiseen päinvastoin koko lahko vaikenee.


      • kaikki-

        Koska kirkollakin on efektiivinen verotus.


    • erosinkirkosta

      minä tein "efektiivi-sopimuksen, koska seon lestojen seinät

    • 33315535

      Niin perinteistä lestameinikiä kuin vain olla voi.

    • pois-ayy-pakkovalta

      Nobel palkittu Holström meinaa että ay liike on harvojen valtaa ja vaikeuttaa suomen kehitystä, lue kalevan juttu!

      • suomioyab

        ilman lukemistakin sanon, että lakkauttamalla Ay-liike suomi menee Harvojen valtaan vaikkakin, kyllä Sipilä iski pahasti kaikilta kantilta Ay-jäsenistöön, kuinka pahasti enemmän ilman AY-liikettä olisi.
        Toivottavasti Sipilän poliittinen tie on loppuunkuljettu, tosin se on jo melkein myöhäistä..


      • pohjoisenkorea
        suomioyab kirjoitti:

        ilman lukemistakin sanon, että lakkauttamalla Ay-liike suomi menee Harvojen valtaan vaikkakin, kyllä Sipilä iski pahasti kaikilta kantilta Ay-jäsenistöön, kuinka pahasti enemmän ilman AY-liikettä olisi.
        Toivottavasti Sipilän poliittinen tie on loppuunkuljettu, tosin se on jo melkein myöhäistä..

        Ylen toiminnasta Sipilän tapauksessa kantelu
        Julkaistu 1.12.2016 | STT
        Facebook
        Twitter
        WhatsApp
        Google
        Email
        Share

        Yleisradion toiminnasta pääministeri Juha Sipilän (kesk.) tapauksessa on tehty kantelu Julkisen sanan neuvostoon (JSN).
        Kantelussa pyydetään selvittämään, onko Yle rikkonut journalistin ohjeiden kohtia kaksi ja kolme. Kakkoskohdassa linjataan, ettei sisältöä koskevaa päätösvaltaa saa missään olosuhteissa luovuttaa toimituksen ulkopuolisille. Kolmoskohdan mukaan journalistilla on oikeus ja velvollisuus torjua painostus tai houkuttelu, jolla yritetään ohjata, estää tai rajoittaa tiedonvälitystä.
        JSN ei ole vielä päättänyt, ottaako se kantelun käsittelyynsä. Päätös tehdään ehkä jo lähipäivinä. JSN:stä kerrotaan STT:lle, että kantelija on yleisön edustaja.
        Pääministeri Sipilä lähetti Ylen toimittajalle ja vastaavalle päätoimittajalle viime perjantaina parikymmentä sähköpostiviestiä, joissa hän esimerkiksi kertoi arvostuksensa Yleen olevan täysi nolla. Vastaavan päätoimittajan Atte Jääskeläisen mukaan Ylen journalistinen johto teki maanantaina linjauksen, että Sipilää koskevaa uutisointia rajoitetaan.
        Sipilä hiiltyi, kun Yle julkaisi viime perjantaina uutisen Sipilän sukulaisten omistaman Katera Steel -yhtiön Terrafamelta saamasta tilauksesta. Tilausasiasta oli ensimmäisenä torstaina kertonut Kansan Uutiset. STT:n tietojen mukaan Yle jätti jo perjantaina yhden Sipilän mahdollista esteellisyyttä koskevan jatkojutun julkaisematta.

        Vasemmistoliitto vaatii sidonnaisuuksia julki

        Vasemmistoliitto vaatii pääministeri Juha Sipilää (kesk.) tuomaan julki sekä kirjeenvaihtonsa Yleisradion kanssa että yhteiskunnallisesti merkittävät sidonnaisuutensa. Puolueen mielestä Sipilän ja Ylen johdon toiminta herättää kysymyksiä, joihin pitää saada kunnolliset vastaukset.
        Vasemmistoliitto katsoo myös, että Terrafame– ja Talvivaara-toiminnan riippumattomuuden arvioimiseksi on välttämätöntä saada lisätietoa myös Sipilän valtiosihteerin Paula Lehtomäen (kesk.) ja tämän lähipiirin kytköksistä kyseiseen liiketoimintaan."


      • ilimanmuutaansaittuon
        pohjoisenkorea kirjoitti:

        Ylen toiminnasta Sipilän tapauksessa kantelu
        Julkaistu 1.12.2016 | STT
        Facebook
        Twitter
        WhatsApp
        Google
        Email
        Share

        Yleisradion toiminnasta pääministeri Juha Sipilän (kesk.) tapauksessa on tehty kantelu Julkisen sanan neuvostoon (JSN).
        Kantelussa pyydetään selvittämään, onko Yle rikkonut journalistin ohjeiden kohtia kaksi ja kolme. Kakkoskohdassa linjataan, ettei sisältöä koskevaa päätösvaltaa saa missään olosuhteissa luovuttaa toimituksen ulkopuolisille. Kolmoskohdan mukaan journalistilla on oikeus ja velvollisuus torjua painostus tai houkuttelu, jolla yritetään ohjata, estää tai rajoittaa tiedonvälitystä.
        JSN ei ole vielä päättänyt, ottaako se kantelun käsittelyynsä. Päätös tehdään ehkä jo lähipäivinä. JSN:stä kerrotaan STT:lle, että kantelija on yleisön edustaja.
        Pääministeri Sipilä lähetti Ylen toimittajalle ja vastaavalle päätoimittajalle viime perjantaina parikymmentä sähköpostiviestiä, joissa hän esimerkiksi kertoi arvostuksensa Yleen olevan täysi nolla. Vastaavan päätoimittajan Atte Jääskeläisen mukaan Ylen journalistinen johto teki maanantaina linjauksen, että Sipilää koskevaa uutisointia rajoitetaan.
        Sipilä hiiltyi, kun Yle julkaisi viime perjantaina uutisen Sipilän sukulaisten omistaman Katera Steel -yhtiön Terrafamelta saamasta tilauksesta. Tilausasiasta oli ensimmäisenä torstaina kertonut Kansan Uutiset. STT:n tietojen mukaan Yle jätti jo perjantaina yhden Sipilän mahdollista esteellisyyttä koskevan jatkojutun julkaisematta.

        Vasemmistoliitto vaatii sidonnaisuuksia julki

        Vasemmistoliitto vaatii pääministeri Juha Sipilää (kesk.) tuomaan julki sekä kirjeenvaihtonsa Yleisradion kanssa että yhteiskunnallisesti merkittävät sidonnaisuutensa. Puolueen mielestä Sipilän ja Ylen johdon toiminta herättää kysymyksiä, joihin pitää saada kunnolliset vastaukset.
        Vasemmistoliitto katsoo myös, että Terrafame– ja Talvivaara-toiminnan riippumattomuuden arvioimiseksi on välttämätöntä saada lisätietoa myös Sipilän valtiosihteerin Paula Lehtomäen (kesk.) ja tämän lähipiirin kytköksistä kyseiseen liiketoimintaan."

        "Itse­näi­syys­päivän korkein kunniamerkki, Suomen Valkoisen Ruusun suurristi, on myönnetty tänä vuonna kahdelle henkilölle: pääministeri Juha Sipilälle (kesk.) ja Puolus­tus­voi­main komentajalle, kenraali Jarmo Lindbergille.


      • kallishame
        pohjoisenkorea kirjoitti:

        Ylen toiminnasta Sipilän tapauksessa kantelu
        Julkaistu 1.12.2016 | STT
        Facebook
        Twitter
        WhatsApp
        Google
        Email
        Share

        Yleisradion toiminnasta pääministeri Juha Sipilän (kesk.) tapauksessa on tehty kantelu Julkisen sanan neuvostoon (JSN).
        Kantelussa pyydetään selvittämään, onko Yle rikkonut journalistin ohjeiden kohtia kaksi ja kolme. Kakkoskohdassa linjataan, ettei sisältöä koskevaa päätösvaltaa saa missään olosuhteissa luovuttaa toimituksen ulkopuolisille. Kolmoskohdan mukaan journalistilla on oikeus ja velvollisuus torjua painostus tai houkuttelu, jolla yritetään ohjata, estää tai rajoittaa tiedonvälitystä.
        JSN ei ole vielä päättänyt, ottaako se kantelun käsittelyynsä. Päätös tehdään ehkä jo lähipäivinä. JSN:stä kerrotaan STT:lle, että kantelija on yleisön edustaja.
        Pääministeri Sipilä lähetti Ylen toimittajalle ja vastaavalle päätoimittajalle viime perjantaina parikymmentä sähköpostiviestiä, joissa hän esimerkiksi kertoi arvostuksensa Yleen olevan täysi nolla. Vastaavan päätoimittajan Atte Jääskeläisen mukaan Ylen journalistinen johto teki maanantaina linjauksen, että Sipilää koskevaa uutisointia rajoitetaan.
        Sipilä hiiltyi, kun Yle julkaisi viime perjantaina uutisen Sipilän sukulaisten omistaman Katera Steel -yhtiön Terrafamelta saamasta tilauksesta. Tilausasiasta oli ensimmäisenä torstaina kertonut Kansan Uutiset. STT:n tietojen mukaan Yle jätti jo perjantaina yhden Sipilän mahdollista esteellisyyttä koskevan jatkojutun julkaisematta.

        Vasemmistoliitto vaatii sidonnaisuuksia julki

        Vasemmistoliitto vaatii pääministeri Juha Sipilää (kesk.) tuomaan julki sekä kirjeenvaihtonsa Yleisradion kanssa että yhteiskunnallisesti merkittävät sidonnaisuutensa. Puolueen mielestä Sipilän ja Ylen johdon toiminta herättää kysymyksiä, joihin pitää saada kunnolliset vastaukset.
        Vasemmistoliitto katsoo myös, että Terrafame– ja Talvivaara-toiminnan riippumattomuuden arvioimiseksi on välttämätöntä saada lisätietoa myös Sipilän valtiosihteerin Paula Lehtomäen (kesk.) ja tämän lähipiirin kytköksistä kyseiseen liiketoimintaan."

        Kyllä totuus on se, että Talvivaaran pääongelmaan "altaat" on syyllinen alunperin Ympäristöministeri Paula Lehtomäki, antamalla ja kiirehtimällä kaivokselle toimintaluvat yli Ely keskuksen-ja Vaasan HO, koska miehensä oli juuri ostanut 300000e T-vaaran osakkeita jotka oli romahtamassa ylitäyttyneitten ja pohjarikkoutuneitten altaitten vuoksi ja em altaitten vuoksi juurikin Ely-keskus epäsi toimintalupaa kaivokselle, silloisen YM P. Lehtomäen "pakkolupien antamisen myötä osake kimposikin historiansa korkeimpaan hintaan, mutta loppu on historiaa, kunnes..remmiin jälleen astui" valtion edustaja pääomasijoittaja alias PM Sipilä verorahjoja kaivokseen dumpaten ja jälleen alkoi historian lehtien havinaa , ettei peräti värinää..


      • suomi.oyab.myytävänä
        kallishame kirjoitti:

        Kyllä totuus on se, että Talvivaaran pääongelmaan "altaat" on syyllinen alunperin Ympäristöministeri Paula Lehtomäki, antamalla ja kiirehtimällä kaivokselle toimintaluvat yli Ely keskuksen-ja Vaasan HO, koska miehensä oli juuri ostanut 300000e T-vaaran osakkeita jotka oli romahtamassa ylitäyttyneitten ja pohjarikkoutuneitten altaitten vuoksi ja em altaitten vuoksi juurikin Ely-keskus epäsi toimintalupaa kaivokselle, silloisen YM P. Lehtomäen "pakkolupien antamisen myötä osake kimposikin historiansa korkeimpaan hintaan, mutta loppu on historiaa, kunnes..remmiin jälleen astui" valtion edustaja pääomasijoittaja alias PM Sipilä verorahjoja kaivokseen dumpaten ja jälleen alkoi historian lehtien havinaa , ettei peräti värinää..

        jotain ristiriitaa on suomi oy ab toiminnassa kaivosten suhteen, kun verrataan lähemmäs miljardin verorahan dumppausta Talvivaaraan ja samaanaikaan ulkomaalaisten kaivosyhtiöitten omisteisista kaivannaisten tuotoista ei peritä veroja, kuin muutama prosentti, ei ole koskaan peritty, esim Afrikan ulkomaalais omisteisista kaivosten tuotoista verotus on 50-70%


      • tmäontotuus
        suomi.oyab.myytävänä kirjoitti:

        jotain ristiriitaa on suomi oy ab toiminnassa kaivosten suhteen, kun verrataan lähemmäs miljardin verorahan dumppausta Talvivaaraan ja samaanaikaan ulkomaalaisten kaivosyhtiöitten omisteisista kaivannaisten tuotoista ei peritä veroja, kuin muutama prosentti, ei ole koskaan peritty, esim Afrikan ulkomaalais omisteisista kaivosten tuotoista verotus on 50-70%

        jos "säätiöt, "vakuutuskuoret, "kaivostuotot, ja tulevat kaiken pakkoyhtiöittäminen(sote)-verotettaisiin normaalilla pääomaverolla, valtiolla, siis meillä, ei olis senttiääkään bkt-vaikuttavaa velkaa!


      • nytonsisällissota
        ilimanmuutaansaittuon kirjoitti:

        "Itse­näi­syys­päivän korkein kunniamerkki, Suomen Valkoisen Ruusun suurristi, on myönnetty tänä vuonna kahdelle henkilölle: pääministeri Juha Sipilälle (kesk.) ja Puolus­tus­voi­main komentajalle, kenraali Jarmo Lindbergille.

        siksipä, em "vastikkeettoman saannon, vastikkeelliseksi saattamiseksi, olisi PM hyvä;..
        Juha Sipilän Katera Steel -kohu
        Faktakulma

        Tästä on kyse pääministeri Juha Sipilän (kesk.) ja Ylen välisessä kohussa:

        Yle kertoi viime viikolla Sipilän sukulaisten yhtiön tekevän kauppaa Terrafamen eli entisen Talvivaaran kanssa. Sipilä vastaa valtion omistajaohjauksesta.

        Sipilä kritisoi julkisuudessa Yleä voimakkaasti. Sen jälkeen Suomen Kuvalehti paljasti Ylen johdon rajoittaneen aiheen käsittelyä Ylessä.

        SK: Yle hyllytti useita Sipilä-juttuja pääministerin painostettua

        Ylen päätoimittaja selittää: Tämän takia Sipilä-jutut hyllytettiin

        Muuta aiheesta:

        Näin eduskuntaan juuri valittu Juha Sipilä meni sisään kohuyhtiöön – panos 30 000€

        Ruben Stillerin Sipilä-viestien merkitys avautui

        Kaikki Uuden Suomen uutiset aiheesta täällä.

        Vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistö vaatii pääministeri Juha Sipilää (kesk.) pyytämään anteeksi sähköpostejaan.

        –Vaikka kritiikki sattuisi, sananvapaus on asia, jota poliitikkojen pitäisi päättäväisesti puolustaa. Jos pääministeri ei ymmärrä, että hänen toiminnassaan on ollut virheitä, tästä varmasti seuraa vakaviakin seuraamuksia, mutta nyt ensi alkuun on vaadittava pääministeriltä anteeksipyyntöä, joka osoittaa, että hän tunnistaa toimintansa virheellisyyden, Niinistö sanoo Uudelle Suomelle.

        Sipilä lähetti perjantaina Ylen toimittajalle Salla Vuorikoskelle kovaa kritiikkiä, yhteensä 20 sähköpostia, Vuorikosken kirjoittamasta uutisesta liittyen Katera Steeliin ja Terrafameen. Sipilän on tulkittu yrittäneen näin vaikuttaa Ylen uutisointiin, minkä Sipilä kiisti eilen jyrkästi. Vuorikoski julkaisi tänään Sipilän hänelle ja päätoimittaja Atte Jääskeläiselle lähettämät sähköpostit.

        em lisäksi bensaa liekkeihin lisäsi PM Sipilän poika haukkuen isänsä jo 20x haukkumat..


      • nytonperhemukana
        nytonsisällissota kirjoitti:

        siksipä, em "vastikkeettoman saannon, vastikkeelliseksi saattamiseksi, olisi PM hyvä;..
        Juha Sipilän Katera Steel -kohu
        Faktakulma

        Tästä on kyse pääministeri Juha Sipilän (kesk.) ja Ylen välisessä kohussa:

        Yle kertoi viime viikolla Sipilän sukulaisten yhtiön tekevän kauppaa Terrafamen eli entisen Talvivaaran kanssa. Sipilä vastaa valtion omistajaohjauksesta.

        Sipilä kritisoi julkisuudessa Yleä voimakkaasti. Sen jälkeen Suomen Kuvalehti paljasti Ylen johdon rajoittaneen aiheen käsittelyä Ylessä.

        SK: Yle hyllytti useita Sipilä-juttuja pääministerin painostettua

        Ylen päätoimittaja selittää: Tämän takia Sipilä-jutut hyllytettiin

        Muuta aiheesta:

        Näin eduskuntaan juuri valittu Juha Sipilä meni sisään kohuyhtiöön – panos 30 000€

        Ruben Stillerin Sipilä-viestien merkitys avautui

        Kaikki Uuden Suomen uutiset aiheesta täällä.

        Vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistö vaatii pääministeri Juha Sipilää (kesk.) pyytämään anteeksi sähköpostejaan.

        –Vaikka kritiikki sattuisi, sananvapaus on asia, jota poliitikkojen pitäisi päättäväisesti puolustaa. Jos pääministeri ei ymmärrä, että hänen toiminnassaan on ollut virheitä, tästä varmasti seuraa vakaviakin seuraamuksia, mutta nyt ensi alkuun on vaadittava pääministeriltä anteeksipyyntöä, joka osoittaa, että hän tunnistaa toimintansa virheellisyyden, Niinistö sanoo Uudelle Suomelle.

        Sipilä lähetti perjantaina Ylen toimittajalle Salla Vuorikoskelle kovaa kritiikkiä, yhteensä 20 sähköpostia, Vuorikosken kirjoittamasta uutisesta liittyen Katera Steeliin ja Terrafameen. Sipilän on tulkittu yrittäneen näin vaikuttaa Ylen uutisointiin, minkä Sipilä kiisti eilen jyrkästi. Vuorikoski julkaisi tänään Sipilän hänelle ja päätoimittaja Atte Jääskeläiselle lähettämät sähköpostit.

        em lisäksi bensaa liekkeihin lisäsi PM Sipilän poika haukkuen isänsä jo 20x haukkumat..

        ..joten anteeksipyyntö myös pojalta"lienee paikallaan..


      • sipilänsota
        nytonperhemukana kirjoitti:

        ..joten anteeksipyyntö myös pojalta"lienee paikallaan..

        kummajuttu, kun "käkiset ei vielä syyllistä Soinia/Ps..


      • nytjo
        nytonsisällissota kirjoitti:

        siksipä, em "vastikkeettoman saannon, vastikkeelliseksi saattamiseksi, olisi PM hyvä;..
        Juha Sipilän Katera Steel -kohu
        Faktakulma

        Tästä on kyse pääministeri Juha Sipilän (kesk.) ja Ylen välisessä kohussa:

        Yle kertoi viime viikolla Sipilän sukulaisten yhtiön tekevän kauppaa Terrafamen eli entisen Talvivaaran kanssa. Sipilä vastaa valtion omistajaohjauksesta.

        Sipilä kritisoi julkisuudessa Yleä voimakkaasti. Sen jälkeen Suomen Kuvalehti paljasti Ylen johdon rajoittaneen aiheen käsittelyä Ylessä.

        SK: Yle hyllytti useita Sipilä-juttuja pääministerin painostettua

        Ylen päätoimittaja selittää: Tämän takia Sipilä-jutut hyllytettiin

        Muuta aiheesta:

        Näin eduskuntaan juuri valittu Juha Sipilä meni sisään kohuyhtiöön – panos 30 000€

        Ruben Stillerin Sipilä-viestien merkitys avautui

        Kaikki Uuden Suomen uutiset aiheesta täällä.

        Vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistö vaatii pääministeri Juha Sipilää (kesk.) pyytämään anteeksi sähköpostejaan.

        –Vaikka kritiikki sattuisi, sananvapaus on asia, jota poliitikkojen pitäisi päättäväisesti puolustaa. Jos pääministeri ei ymmärrä, että hänen toiminnassaan on ollut virheitä, tästä varmasti seuraa vakaviakin seuraamuksia, mutta nyt ensi alkuun on vaadittava pääministeriltä anteeksipyyntöä, joka osoittaa, että hän tunnistaa toimintansa virheellisyyden, Niinistö sanoo Uudelle Suomelle.

        Sipilä lähetti perjantaina Ylen toimittajalle Salla Vuorikoskelle kovaa kritiikkiä, yhteensä 20 sähköpostia, Vuorikosken kirjoittamasta uutisesta liittyen Katera Steeliin ja Terrafameen. Sipilän on tulkittu yrittäneen näin vaikuttaa Ylen uutisointiin, minkä Sipilä kiisti eilen jyrkästi. Vuorikoski julkaisi tänään Sipilän hänelle ja päätoimittaja Atte Jääskeläiselle lähettämät sähköpostit.

        em lisäksi bensaa liekkeihin lisäsi PM Sipilän poika haukkuen isänsä jo 20x haukkumat..

        viholliseen saatu Fyysinen kosketus!!!!!!!!!!!!!!!!


        Sipilä käveli seurueensa kanssa Helsingin Messukeskuksessa järjestettävän Slushin katsomoon. Kun toimittajat yrittivät esittää pääministerille kysymyksiä, turvamiehet estivät pääsyn pääministerin puheille.

        Lännen Median toimittaja ehti kysyä Sipilältä, onko pääministeri vaikuttanut Ylen journalistiseen sisältöön.

        Sipilä sanoi, että ”Eihän tässä nyt voi”. Turvamies otti toimittajan repusta kiinni ja veti toimittajan pois. Toinen turvamies sanoi, että ” tästä on sovittu” eikä päästänyt toimittajaa pääministerin lähelle. Lännen Median toimittaja ei saanut vastausta, mistä on sovittu ja kenen kanssa.

        Muidenkin tiedotusvälineiden toimittajia estettiin pääsemästä pääministerin puheille.


      • pääntutkintaselvittää
        nytjo kirjoitti:

        viholliseen saatu Fyysinen kosketus!!!!!!!!!!!!!!!!


        Sipilä käveli seurueensa kanssa Helsingin Messukeskuksessa järjestettävän Slushin katsomoon. Kun toimittajat yrittivät esittää pääministerille kysymyksiä, turvamiehet estivät pääsyn pääministerin puheille.

        Lännen Median toimittaja ehti kysyä Sipilältä, onko pääministeri vaikuttanut Ylen journalistiseen sisältöön.

        Sipilä sanoi, että ”Eihän tässä nyt voi”. Turvamies otti toimittajan repusta kiinni ja veti toimittajan pois. Toinen turvamies sanoi, että ” tästä on sovittu” eikä päästänyt toimittajaa pääministerin lähelle. Lännen Median toimittaja ei saanut vastausta, mistä on sovittu ja kenen kanssa.

        Muidenkin tiedotusvälineiden toimittajia estettiin pääsemästä pääministerin puheille.

        Nyt olemme tilanteessa, jossa oikeusasiamies selvittää pääministerin mahdollista esteellisyyttä Terrafame-asiassa. Kuka selvittäisi hänen suhteellisuudentajunsa? Sipilä on pelkästään itse syyllinen siihen, että hänelle kiusallinen asia velloo koko ajan suurenevin otsikoin päivästä toiseen.

        On myös syytä olla huolissaan Suomen pääministerin paineenkestävyydestä. Jos hermo ei pidä suhteellisen pienessä asiassa, niin mitä sitten jos tulee kriisi?


      • minäminämuutpääkiinni

        pelkkää kriisiähän se ollut jo 1½ vuotta ja vaikeat asiat ovat vasta edessä. Jatkossa vain jättää aivopieruilua vähemmälle keräten vitutuskäyrää pimahtaen sitten uudestaan. Asia mitä en ymmärrä koko kohussa on se, miksi sipilän meuhkaamiseen kiinnitettiin vasta nyt huomiota kun sama "ettäkö te tiedä kuka minä olen" linja on jatkunut jo 1½ vuotta kohteen vain vaihtuessa? Katsoo oikeudekseen haukkua liitot, opposition, median, kaiken maailman dosentit jne. jne. saaden itkupotkuraivareita kun muut kohtelevat häntä kuin miten hän muita kohtelee. Yrittää pitää hermot mutta huonolla menestyksellä ego kun on mitä on. Viimeistään kuntavaalien lähestyessä livelähetyksissä seuraavan kerran vapisee, tärisee ja meuhkaa kun ei pää kestä.


      • kaipaamasiperseily
        sipilänsota kirjoitti:

        kummajuttu, kun "käkiset ei vielä syyllistä Soinia/Ps..

        No kun kerta sitä kaipaat ja erikseen pyydät perseilyä : Kelpaisiko hallintoneuvoston puheenjohtaja kimmo Kivelän (persu) aivopieru asian tiimoilta jossa hän käytti Ylen Jääskeläisen esimiehen vallasta vertauskuvaa Mao (kiinan diktaattori joka salli hetkellisen avoimuuskampanjan johon osallistuneista moni menetti myöhemmin sitten henkensä osallisuudesta avoimuuskamppanjaan)? Miten meni niinku omast mielestä?

        Soini on hyökännyt säännöllisesti mediaa vastaan joten persujen peesatessa Sipilää ihmetys ei ole suuren suuri. Molemmat kovia uhriutumaan kun media esim. uutisoi kuinka taas yksi vaalilupaus tuli petetyksi..


    • riistävät-köyhää

      Tuos taasen sitä vasemmistoeliitin pöhlöpopulismiä, aloitetaan niistä sak vasemisto kytkennöistä ja kenenkäs virma se repii hirveitä vuokria asukkailtaan?

      • luulivatilmanasuvansa

        vuokraajat oli keskustan rikkaat


    • betoniukkoi

      Menihän sitä K.Juhantaloltakin (kepu) aikoinaan pikkuisen "sementit sekaisin." Silloin tuli tuomio valtakunnanoikeudesta.

      • tbisia

        Vanhaselta katosi lahjaksi saatu lautakasa, ja-koi nuorisosäätiön rahoja keskustan vaalikassaan, lopuksi morsionkin.. katosi


      • pois-ay-pakkovalta
        tbisia kirjoitti:

        Vanhaselta katosi lahjaksi saatu lautakasa, ja-koi nuorisosäätiön rahoja keskustan vaalikassaan, lopuksi morsionkin.. katosi

        Tuossa on juuri sitä pöhlöpopulismiä mistä se Teurajärvi kirjoitti!


      • kustaaneliminointia
        pois-ay-pakkovalta kirjoitti:

        Tuossa on juuri sitä pöhlöpopulismiä mistä se Teurajärvi kirjoitti!

        siksikö keskusta kaappasi Teuran että saa kielen solmuun, aivan kuten kämäessä´kin tapahtui


      • kysymyssssfyyherille
        pois-ay-pakkovalta kirjoitti:

        Tuossa on juuri sitä pöhlöpopulismiä mistä se Teurajärvi kirjoitti!

        muute, onko sinulla omia ajatuksia vai oletko keskusta-ohjelmoitu robotti, vai pelkäätkö käki-keskustan kyttääjiä ja ..


      • fbiiai
        kysymyssssfyyherille kirjoitti:

        muute, onko sinulla omia ajatuksia vai oletko keskusta-ohjelmoitu robotti, vai pelkäätkö käki-keskustan kyttääjiä ja ..

        mitäpä se kyttä kyttäjiä pelkää..


      • taastätä
        kysymyssssfyyherille kirjoitti:

        muute, onko sinulla omia ajatuksia vai oletko keskusta-ohjelmoitu robotti, vai pelkäätkö käki-keskustan kyttääjiä ja ..

        mitä se haapaveden ammattitrolli kärsämäkisiä pelkäisi? Onko huono päivä kun et saa riitaa aikaiseksi vaikka miten yrität? On sinulla huvit ihan kuin sipiä joka purki patoutumiaan toimittajan niskaan sinä hakemalla haet kohdetta kenen niskaan omat vitutksesi voisit purkaa. Säännöllisin väliajoin toistuva ilmiö. Anna tulla että pääset tuskistasi. Vähäksi aikaa jonka jälkeen toistat saman kaavan.

        Mikä ihme se haapaveden trollissa alkoi vituttamaan kun pyhäjärven trollin trollaamista kannustat?


      • mikäitseäsiketuttaa
        taastätä kirjoitti:

        mitä se haapaveden ammattitrolli kärsämäkisiä pelkäisi? Onko huono päivä kun et saa riitaa aikaiseksi vaikka miten yrität? On sinulla huvit ihan kuin sipiä joka purki patoutumiaan toimittajan niskaan sinä hakemalla haet kohdetta kenen niskaan omat vitutksesi voisit purkaa. Säännöllisin väliajoin toistuva ilmiö. Anna tulla että pääset tuskistasi. Vähäksi aikaa jonka jälkeen toistat saman kaavan.

        Mikä ihme se haapaveden trollissa alkoi vituttamaan kun pyhäjärven trollin trollaamista kannustat?

        ei ole minkäänlaista aavistusta mikä haapav. ja pyhäj. "trolleja wtuttaa..


      • tuppeensahattua
        tbisia kirjoitti:

        Vanhaselta katosi lahjaksi saatu lautakasa, ja-koi nuorisosäätiön rahoja keskustan vaalikassaan, lopuksi morsionkin.. katosi

        katosian se lautakasaan Vanhasen PM virka ja Keskustapuolueen nokkamiehen pesti


    • kiveenhakattukeskusta

      dementoitunut ja sementoitunut

    • hieno_kuva
      • ja_uudestaan

        Iltalehden toimitus näköjään jatkaa pilaansa julkaisemalla saman kuvan myös edellistä seuranneessa artikkelissa http://www.iltalehti.fi/uutiset/201612012200034862_uu.shtml

        Missä jutussa joku toimittaja kertoi kuinka poliitikon on hyvin tärkeää pitää suhteet mediaan kunnossa? Tuon kuvan julkaisu kun on selkeä kannanotto iltalehden toimittajilta Sipilän suhtautumisesta mediaan. Saa nähdä milloin iskee sensuuri ja kuva ihmeellisesti katoaa? Jos en olisi saanut kunnollista kotikasvatusta sanoisin että ompa aika rankkaa vittuilua sille, miten herra pääministeri aiheuttaessaan valtaosin kohun itse omalla täysin käsittämättömällä toiminnallaan julistaen itsensä sen jälkeen marttyyriksi mihin kuvalla viitataan,.


      • eiuusiasiavaan
        ja_uudestaan kirjoitti:

        Iltalehden toimitus näköjään jatkaa pilaansa julkaisemalla saman kuvan myös edellistä seuranneessa artikkelissa http://www.iltalehti.fi/uutiset/201612012200034862_uu.shtml

        Missä jutussa joku toimittaja kertoi kuinka poliitikon on hyvin tärkeää pitää suhteet mediaan kunnossa? Tuon kuvan julkaisu kun on selkeä kannanotto iltalehden toimittajilta Sipilän suhtautumisesta mediaan. Saa nähdä milloin iskee sensuuri ja kuva ihmeellisesti katoaa? Jos en olisi saanut kunnollista kotikasvatusta sanoisin että ompa aika rankkaa vittuilua sille, miten herra pääministeri aiheuttaessaan valtaosin kohun itse omalla täysin käsittämättömällä toiminnallaan julistaen itsensä sen jälkeen marttyyriksi mihin kuvalla viitataan,.

        vanhan "idean" uusiokäyttöä. IL teki saman tempun jo maaliskuussa kohteen ollessa silloin toisen puolueen pj:

        http://static.iltalehti.fi/uutiset/21222966_uu.jpg


      • eliiti-tuomarina-on

        Nämä on juuri niitä vihervasenmisto toimittajaeliitin juttuja, yritetään kaikin konstein pilkata ja vääristellä, sitten ollaan niin loukkaantuneita ja hurskastelevia jos syytetty yrittää puollustaa omaa sananvapautta!


      • huopaavavetiset

        Mikä se taas vetää haapavetisiä kärsämäkipalstalle kuin kärpäspaperi? Väsyittekö taas keskustelemaan itsenne kanssa haapavesipalstalla?

        Mikä ihmeen syytetty? Yleensä perättömän tiedon levittämisestä joutuu käräjille mutta tasavallan pääministeri tyytyy hotellihuoneessa haukkumaan ylen toimittajineen ryhtymättä juridisiin toimenpiteisiin (mihin viittasi tänään e.kunnan kyselytunnilla)?

        Laittakaa kärsämäkiset asialle ja yle on hyvin nopeasti käräjillä kunnianloukkauksesta saatte PYHIMYKSELLENNE sädekehän pään päälle? Ai niin mutta sillähän on jo.


      • voihrrajmala
        ja_uudestaan kirjoitti:

        Iltalehden toimitus näköjään jatkaa pilaansa julkaisemalla saman kuvan myös edellistä seuranneessa artikkelissa http://www.iltalehti.fi/uutiset/201612012200034862_uu.shtml

        Missä jutussa joku toimittaja kertoi kuinka poliitikon on hyvin tärkeää pitää suhteet mediaan kunnossa? Tuon kuvan julkaisu kun on selkeä kannanotto iltalehden toimittajilta Sipilän suhtautumisesta mediaan. Saa nähdä milloin iskee sensuuri ja kuva ihmeellisesti katoaa? Jos en olisi saanut kunnollista kotikasvatusta sanoisin että ompa aika rankkaa vittuilua sille, miten herra pääministeri aiheuttaessaan valtaosin kohun itse omalla täysin käsittämättömällä toiminnallaan julistaen itsensä sen jälkeen marttyyriksi mihin kuvalla viitataan,.

        ei ota jatkossa toimittajiin yhteyttä ei. Sen sijaan uhkailee Yleä kantelulla Julkisen sanan neuvostoon.

        Ei oppinut ei sitten mitään!? Huh huh


      • oikaisu
        voihrrajmala kirjoitti:

        ei ota jatkossa toimittajiin yhteyttä ei. Sen sijaan uhkailee Yleä kantelulla Julkisen sanan neuvostoon.

        Ei oppinut ei sitten mitään!? Huh huh

        Kannattaisi lukea artikkelit kokonaisuudessaan ei pelkkiä otsikoita tai paria ensimmäistä riviä.

        http://www.hs.fi/politiikka/art-2000004890300.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=3&utm_source=tf-other&share=cd45936581f9054f1c36cff9a126d2b0

        Uhkasi mutta veti pois kun ensin palaveerasi fiksumpiensa kanssa. Voi kun olisi tehnyt samoin ennen kuin aloitti aikaansa kuluttamaan hotellihuoneessa aiheuttaen siten itse koko sopan joka ei ota loppuakseen.


    • 765432

      Mikähän muuttui kepulaisessa kaleva-lehdessä suhtautumisessa Sipilään? Tähän asti ollut pääasiassa Sipilän mainostoimisto nyt yksi suurimmista otsikoiden repijöistä ja kohteena samainen Sipilä? Näkyy edelleen moderoinnissa viime päivinä on saanut jopa arvostella Sipilää kommenteissa mikä aikaisemmin aiheutti lähinnä sensurointia? Pyhäjokiseutu jatkaa valitsemallaan tiellä ja uutisoi Sipilästä vain positiivista materiaalia ei jutun juttua negatiivisessa sävyssä jopa uutispimentoon asti. Yle jatkaa maltillisella linjalla heh heh..

      Vihreät syytti Sipilää marttyyrin roolista tapahtuneessa mikä totta onkin sieltä kait se pyhimyksen kuvalle idea tällä kertaa tuli IL:n toimitukselle? Viimeksi taisi olla persut jotka vaalitappelussa kepuja marttyyrin roolin vedosta syytti kun ampuivat kepua paskalakipaulalla ja Sipilän kytköksillä? Nyt on "hiukan" toinen ääni kellossa persuilla mitä kepuihin tulee. Kyllä herra pääministeri, aivan niin herra pääministeri jne.

      • alkiokepu

        lehti mutta eiköhän se sipilä hiljennä kohta senkin jos jutuissa ei palata vanhaan häntä ylistämään ja jalustalle nostamaan?


      • Muuttuijo
        alkiokepu kirjoitti:

        lehti mutta eiköhän se sipilä hiljennä kohta senkin jos jutuissa ei palata vanhaan häntä ylistämään ja jalustalle nostamaan?

        Muuttui jo pilkalliseksi kalevan otsikointi??


    • ViaAppia

      Sipilän nousu golkatalle on alkanut

      • Aikoja.sitten

        se alkoi jo kun nimesi puskista kepuihin loikanneen tosielämän kokoomuslaisen ministeriksi pudottaen siten monta salkkua kytänneet keput joilla oli vuosien, jopa kymmenien historia takana kepuissa. Itseasiassa se alkoi jo oppositiossa kun Sipilä sooloili ensimmäisen kerrana haudaten maakuntamallin ja löi Kataisen kanssa kättä päälle 5:n sotealueen mallista. Sitten lehmäkaupat Stubin kanssa missä meni lehmäkaupoissa kepujen pyhälehmä julkinen jne jne jne. Jos ihan tarkkoja ollaan Sipilä on onnistunut sössimään kaikki muut asiat paitsi leikkaukset joista kuntakentän keput jo kapinaan nousi. Sipilän suurimmat viholliset on kepujen leirissä ja sitten toimittajatyttösen niskaan mielipahansa purkaa eikä edelleenkää ota vastuuta yhdestäkään asiasta jonka itse sotkee. Epävakaa tyyppi yhdessä hetkessä itsestään hirveän epävarma vapisija seuraavassa hetkessä auktoriteetti joka halveksii kaikkia ja kaikkea ja seuraavassa hetkessä hymyilee kuin k-kaupan lihakauppias vain revetäkseen liitoksistaan seuraavassa hetkessä. On siinä kepuilla pitämistä ihan arvaamaton tyyppi. Ensimmäinen virallinen hyökkäys kepuilta Sipilää vastaan oli Pekkarisen nimeäminen SIpilän ehdokasta vastaan ministerinpestin yhteydessä jossa Rehnille etsittiin korvaajaa Sipilän hihitellessä vain hän tietää kenestä se tulee. Sama Pekkarinen joka oppositiossa vaati Sipilän laittamista ruotuun mutta hiljennettiin kun jostain käsittämättömästä syystä kepujen suosio jatkoi kasvuaan siitä, mihin Paavo sen sai ensin nostettua. Niin että siinä hiukan osviittaa kuinka kepu kohtelee ihmisiä oli ne omia tai vihollisia. Paavo vuosikymmeniä palvellut kepua ja kun märkäkorva Sipilä nousi puskista vitut yhdelle Paavolle onhan noita. Likaisin puolue kaikista - keskustapuolue.


      • sistiNar
        Aikoja.sitten kirjoitti:

        se alkoi jo kun nimesi puskista kepuihin loikanneen tosielämän kokoomuslaisen ministeriksi pudottaen siten monta salkkua kytänneet keput joilla oli vuosien, jopa kymmenien historia takana kepuissa. Itseasiassa se alkoi jo oppositiossa kun Sipilä sooloili ensimmäisen kerrana haudaten maakuntamallin ja löi Kataisen kanssa kättä päälle 5:n sotealueen mallista. Sitten lehmäkaupat Stubin kanssa missä meni lehmäkaupoissa kepujen pyhälehmä julkinen jne jne jne. Jos ihan tarkkoja ollaan Sipilä on onnistunut sössimään kaikki muut asiat paitsi leikkaukset joista kuntakentän keput jo kapinaan nousi. Sipilän suurimmat viholliset on kepujen leirissä ja sitten toimittajatyttösen niskaan mielipahansa purkaa eikä edelleenkää ota vastuuta yhdestäkään asiasta jonka itse sotkee. Epävakaa tyyppi yhdessä hetkessä itsestään hirveän epävarma vapisija seuraavassa hetkessä auktoriteetti joka halveksii kaikkia ja kaikkea ja seuraavassa hetkessä hymyilee kuin k-kaupan lihakauppias vain revetäkseen liitoksistaan seuraavassa hetkessä. On siinä kepuilla pitämistä ihan arvaamaton tyyppi. Ensimmäinen virallinen hyökkäys kepuilta Sipilää vastaan oli Pekkarisen nimeäminen SIpilän ehdokasta vastaan ministerinpestin yhteydessä jossa Rehnille etsittiin korvaajaa Sipilän hihitellessä vain hän tietää kenestä se tulee. Sama Pekkarinen joka oppositiossa vaati Sipilän laittamista ruotuun mutta hiljennettiin kun jostain käsittämättömästä syystä kepujen suosio jatkoi kasvuaan siitä, mihin Paavo sen sai ensin nostettua. Niin että siinä hiukan osviittaa kuinka kepu kohtelee ihmisiä oli ne omia tai vihollisia. Paavo vuosikymmeniä palvellut kepua ja kun märkäkorva Sipilä nousi puskista vitut yhdelle Paavolle onhan noita. Likaisin puolue kaikista - keskustapuolue.

        mukava ukko. Puhujanpöntöstä otetta yrittää saada kun piilopaikkaa kaipaa ja alkaa varvasjumpan aina kun epävarmuuskohtaus alkaa. Nousee varpailleen ja alas, varpailleen ja alas, varpailleen ja alas änkyttäen ja pälyillen ympärilleen kun äidistään hukassa oleva lapsi. Kun rauhottuu ja saa kasattua itseään varvasjumppa loppuu ja rooli vaihtuu seuraavaan aaltomaisesti. Aika tyypillinen pätemisentuskista kärsivä joka todellisuudessa on hirvittävän epävarma kun itseluottamus on aikoinaan polettu maanrakoon. Hakevat sitten huomita ja hyväksyntää yritysmaailman pomon paikoilta tai politiikasta tähdäten johtopaikoille. Sipiläkin rakastaa kameroiden edessä pönöttämistä kykenemättä sitä edes peittelemään ruumiinkieli kun on vähintään yhtä heikolla tasolla kuin ulosanti. Aina oikeassa ja muut väärässä. Jopa silloin kun itse kämmää ei anteeksi pyytele vaan laittaa oman asiattoman käyttäytymisensä muiden syyksi kuten tuossakin taas kävi.


    • varmatyöpaikka

      Kyllä se K-kaupan lihamestari "Väiskin hyvin korvaisi, hymy on leviä..

      /////
      s °V° s
      (--3--)
      =

    • Täyskäännöss

      Nyt Stiller jota ensin uhkailtiin potkuilla joka myöhemmin peruttiin saa kuin saakin puhua sipilästä ja Jääskeläinen yksi haastateltavista?!? Jääskeläisen katumusharjoitukset alkoi kun oma palli alkoi heilumaan? Stiller saa toimia haastattelijana kysymyksille jotka varmaan kirjoittaa ylen johto itse?

    • työtömyys-vähenee

      kyllä suomeen pitäisi saada edellinen vasemmistovetoinen hallitus takaisin, se kumminkin vapautti 100000 ihmistä työnorjuudesta lisää, heiltä jäi homma kesken, nyt on pelättävissä että tää Sipilän hallitus järjestääkin heille töitä!

      • milord

      • parempihallituson

        kyllä nykyhallitus pannu paremmaksi tublasti, massa on 10% työttömyys ja onkai se kämäessäkin sama eli 100 työtöntä kun Korkatinkomppaniakin lasketaan vai onko siellä monta vieraan kunnan, ei kai pitäisi olla, vaan jotkut niin arvelee että on keränyt hoopvetisiäkin


      • tämänpäivänsää

      • liikahdaeilehtikään
        tämänpäivänsää kirjoitti:

        ohutta yläpilveä!

        hiljasta on lehdistössä!


      • kaikkea.muuta
        liikahdaeilehtikään kirjoitti:

        hiljasta on lehdistössä!

        kuin hiljaista.


    • nythyvästijää

      wiulu on vaiennut, soittosoitto kaikonnut..

    • hoxhoxs

      onkoon Trumppi ja Sipilä sukua..

      • sukulais

        sieluja


      • palataan-demokratiaan

        Tuo Sipilän toiminta on tosi hyvvää, kyllä pitää ravistella tuota toimittajaeliittiä jotka muka saa syyttää jos millaista paikkaassa pitämättömiä juttuja, tuo toimittajien toiminta on tympiny jo pitkän aikaa!


      • uskomatontapor

        Siinä yks sinisilmänen suomalainen. Kuka teitä aivo pesee. Tajuaahan tun jo tyhmenpikin mitä hyväveljeä souvataan.


    • klo20.00

      Illalla Stillerin pressiklubia katsoo koko suomi. Valitettavasti pääasiaksi nousee Jääskeläisen käsienpesu Stillerin kiemurrellessa pomonsa edessä harkiten jokaista sanaansa? Tympäisee jo valmiiksi kun jokaisen ohjelman pääkohdan voisi kertoa sanasta sanaan jo tässä vaiheessa. Stiller heittää lopuksi ontuvan kuitin ja se siitä

      • ktlmäkyllikki

        Jääskeläinen kieltää taas kaiken eli sen että olisi taipunut Sipilän painostukseen toistaen kuinka Sipilän sensuuri oli harkittu linjaus. Miten sattuikin Sipilän avautumisien jälkeen jonka jälkeen painosta vedettiin juttuja takaisin jne. mutta noin se musta muuttuu valkoiseksi..Lyhyesti ohjelman pääsisältö ylen ohjelmassa jonka ylen pomo salli kun alkoi oma palli heilumaan kieltäen sen aikaisemmin uhaten Stilleriä potkuilla. Irvokas mediatemppu jonka Jääskelä itsensä pelastamiseksi järjesti. Stilleriä käy sääliksi kun sama pomo joka päähän potki laittaa vielä itseään haastattelemaan kertoen epäsuorasti kuinka se stiller on tässä se paha poika. Ilme värähtämättä ja Stiller on onnellinen kun ohjelma-aika loppuu mikä päästää hänet tuskistaan.


      • 3456798
        ktlmäkyllikki kirjoitti:

        Jääskeläinen kieltää taas kaiken eli sen että olisi taipunut Sipilän painostukseen toistaen kuinka Sipilän sensuuri oli harkittu linjaus. Miten sattuikin Sipilän avautumisien jälkeen jonka jälkeen painosta vedettiin juttuja takaisin jne. mutta noin se musta muuttuu valkoiseksi..Lyhyesti ohjelman pääsisältö ylen ohjelmassa jonka ylen pomo salli kun alkoi oma palli heilumaan kieltäen sen aikaisemmin uhaten Stilleriä potkuilla. Irvokas mediatemppu jonka Jääskelä itsensä pelastamiseksi järjesti. Stilleriä käy sääliksi kun sama pomo joka päähän potki laittaa vielä itseään haastattelemaan kertoen epäsuorasti kuinka se stiller on tässä se paha poika. Ilme värähtämättä ja Stiller on onnellinen kun ohjelma-aika loppuu mikä päästää hänet tuskistaan.

        stiller on pomon kädestä syövä puudeli vaikka vitsin tynkää ja herjaa yrittää heittää mutta yksi vieraista nokkii senkin edestä häviten kuitenkin jääskeläiselle ihan suveneeristi. Mitä mediakäyttäytymiseen tulee sipilä voisi ottaa hiukan mallia jääskeläiseltä miten mm. kameran edessä esiinnytään. Vaikka kynsiä revittäisiin irti tuo tyyppi vain hymyilee menettämättä kertaakaan malttiaan ja miksi itse katson alusta loppuun ennalta arvattavan ohjelman sen takia koska ylen bossi kykenee jopa jäädyttämään ruumiinkielensä. Edellisen lisäksi on koko ajan askeleen edellä muita kävellen kameran eteen helvetin hyvin valmistautuneena mikä kertoo sen ettei tyyppi ole mikään tyhmä ei todellakaan vaikka sipilän miehiä onkin. Politiikkaan ihan liian fiksu jätkä.


      • mediassakäyttäytymisestä
        3456798 kirjoitti:

        stiller on pomon kädestä syövä puudeli vaikka vitsin tynkää ja herjaa yrittää heittää mutta yksi vieraista nokkii senkin edestä häviten kuitenkin jääskeläiselle ihan suveneeristi. Mitä mediakäyttäytymiseen tulee sipilä voisi ottaa hiukan mallia jääskeläiseltä miten mm. kameran edessä esiinnytään. Vaikka kynsiä revittäisiin irti tuo tyyppi vain hymyilee menettämättä kertaakaan malttiaan ja miksi itse katson alusta loppuun ennalta arvattavan ohjelman sen takia koska ylen bossi kykenee jopa jäädyttämään ruumiinkielensä. Edellisen lisäksi on koko ajan askeleen edellä muita kävellen kameran eteen helvetin hyvin valmistautuneena mikä kertoo sen ettei tyyppi ole mikään tyhmä ei todellakaan vaikka sipilän miehiä onkin. Politiikkaan ihan liian fiksu jätkä.

        Vanhanen tuli mieleen joka Sipilän hajoillessa soteuudistuksen kanssa uhaten kävellä pressan luo yms. Vanhanen piti paatin pystyssä ja pysyi koko ajan asiallisena ja rauhallisena.


      • 3456798
        3456798 kirjoitti:

        stiller on pomon kädestä syövä puudeli vaikka vitsin tynkää ja herjaa yrittää heittää mutta yksi vieraista nokkii senkin edestä häviten kuitenkin jääskeläiselle ihan suveneeristi. Mitä mediakäyttäytymiseen tulee sipilä voisi ottaa hiukan mallia jääskeläiseltä miten mm. kameran edessä esiinnytään. Vaikka kynsiä revittäisiin irti tuo tyyppi vain hymyilee menettämättä kertaakaan malttiaan ja miksi itse katson alusta loppuun ennalta arvattavan ohjelman sen takia koska ylen bossi kykenee jopa jäädyttämään ruumiinkielensä. Edellisen lisäksi on koko ajan askeleen edellä muita kävellen kameran eteen helvetin hyvin valmistautuneena mikä kertoo sen ettei tyyppi ole mikään tyhmä ei todellakaan vaikka sipilän miehiä onkin. Politiikkaan ihan liian fiksu jätkä.

        olin jo vetämässä kaikki edellä sanomani jääskeläisestä häneen pettyneenä pois ja vedänkin mutta...Mikä mies? Kun meni vaikeaksi teki tempun mikä kävi mielessä ja heitti sipiläkortin pöytään dissaten sipilää ja jokaisella muulla osallistujalla jäi hetkeksi monttu auki aiheen karatessa juuri sinne minne jääskeläinen sen ohjasi. Loistavasti pelattu ja aihe ylen toiminnan ja varsinkin jääskeläisen puutteista kääntyi sipilään siihen myös jääden..aamen


      • vääräpäätippuipölkyltä
        3456798 kirjoitti:

        olin jo vetämässä kaikki edellä sanomani jääskeläisestä häneen pettyneenä pois ja vedänkin mutta...Mikä mies? Kun meni vaikeaksi teki tempun mikä kävi mielessä ja heitti sipiläkortin pöytään dissaten sipilää ja jokaisella muulla osallistujalla jäi hetkeksi monttu auki aiheen karatessa juuri sinne minne jääskeläinen sen ohjasi. Loistavasti pelattu ja aihe ylen toiminnan ja varsinkin jääskeläisen puutteista kääntyi sipilään siihen myös jääden..aamen

        Ylen päätoimittajan toimet ylen johdossa Sipilä keississä oli ohjelman aihe mutta miten tuossa niin kävi, että se syytetty ja huom. tuomittu vaihtui ja oli lopulta Sipilä?


      • asia-jäi-sivuraiteille-m
        3456798 kirjoitti:

        olin jo vetämässä kaikki edellä sanomani jääskeläisestä häneen pettyneenä pois ja vedänkin mutta...Mikä mies? Kun meni vaikeaksi teki tempun mikä kävi mielessä ja heitti sipiläkortin pöytään dissaten sipilää ja jokaisella muulla osallistujalla jäi hetkeksi monttu auki aiheen karatessa juuri sinne minne jääskeläinen sen ohjasi. Loistavasti pelattu ja aihe ylen toiminnan ja varsinkin jääskeläisen puutteista kääntyi sipilään siihen myös jääden..aamen

        Stiller oli harvinaisen rento siinä missä Jääskeläinen teki silmien räpyttelyn maailmanennätyksen mutta asia mitä olin sanomassa oli se, että sen Sipilä-kortin pohjusti Jääskeläiselle Stiller ei Jääskeläinen itse.


      • ktlmäkyllikki
        ktlmäkyllikki kirjoitti:

        Jääskeläinen kieltää taas kaiken eli sen että olisi taipunut Sipilän painostukseen toistaen kuinka Sipilän sensuuri oli harkittu linjaus. Miten sattuikin Sipilän avautumisien jälkeen jonka jälkeen painosta vedettiin juttuja takaisin jne. mutta noin se musta muuttuu valkoiseksi..Lyhyesti ohjelman pääsisältö ylen ohjelmassa jonka ylen pomo salli kun alkoi oma palli heilumaan kieltäen sen aikaisemmin uhaten Stilleriä potkuilla. Irvokas mediatemppu jonka Jääskelä itsensä pelastamiseksi järjesti. Stilleriä käy sääliksi kun sama pomo joka päähän potki laittaa vielä itseään haastattelemaan kertoen epäsuorasti kuinka se stiller on tässä se paha poika. Ilme värähtämättä ja Stiller on onnellinen kun ohjelma-aika loppuu mikä päästää hänet tuskistaan.

        Miten väärässä olinkaan


      • jooeijooei
        asia-jäi-sivuraiteille-m kirjoitti:

        Stiller oli harvinaisen rento siinä missä Jääskeläinen teki silmien räpyttelyn maailmanennätyksen mutta asia mitä olin sanomassa oli se, että sen Sipilä-kortin pohjusti Jääskeläiselle Stiller ei Jääskeläinen itse.

        Jääskeläiselle onnea matkaan. Onnistui ensin saamaan puolet yleläisistä vastaansa ja pressiklubin kautta kaikki keput vastaansa arvostelemalla heidän suurta johtajaansa. Kun toista kumartaa toiselle perseä näyttää. Jääskeläinen poikkeustapaus edellisessä vuorotellen ketä kumartaa ja kelle pyllistää. Ensin kumarsi Sipilää pyllistäen ylelle nyt kumarsi yleä pyllistäen Sipilälle. Ihan fiksua koska oma työpaikka on kiinni yleläisistä ei Sipilän hallituksesta. Kun nyt loppuisi tuon asian jahkaaminen joka lähti naurettavan pienestä asiasta kun Sipilällä meni herne nenään eikä osannut käyttäytyä virkansa edellyttämällä tavalla. Nyt ollaan jo peruuttamattomasti tilanteessa missä itse asia mistä kaikki alkoi on merkityksetön sivuasia siksi myös jääden. Molemmat ylen päätoimittaja ja Sipilä vielä pitkän aikaa kaikkien silmätikkuna minkä lisäksi Sipilän maine sai kolauksen joka ei poistu. Kun nyt älyäsi olla jo ihan hiljaa..


      • Pyllistelystä
        jooeijooei kirjoitti:

        Jääskeläiselle onnea matkaan. Onnistui ensin saamaan puolet yleläisistä vastaansa ja pressiklubin kautta kaikki keput vastaansa arvostelemalla heidän suurta johtajaansa. Kun toista kumartaa toiselle perseä näyttää. Jääskeläinen poikkeustapaus edellisessä vuorotellen ketä kumartaa ja kelle pyllistää. Ensin kumarsi Sipilää pyllistäen ylelle nyt kumarsi yleä pyllistäen Sipilälle. Ihan fiksua koska oma työpaikka on kiinni yleläisistä ei Sipilän hallituksesta. Kun nyt loppuisi tuon asian jahkaaminen joka lähti naurettavan pienestä asiasta kun Sipilällä meni herne nenään eikä osannut käyttäytyä virkansa edellyttämällä tavalla. Nyt ollaan jo peruuttamattomasti tilanteessa missä itse asia mistä kaikki alkoi on merkityksetön sivuasia siksi myös jääden. Molemmat ylen päätoimittaja ja Sipilä vielä pitkän aikaa kaikkien silmätikkuna minkä lisäksi Sipilän maine sai kolauksen joka ei poistu. Kun nyt älyäsi olla jo ihan hiljaa..

        Pyllistä medialle ja kohta on metrinen halko pers**ssä. Vertauskuva tapahtumasarjan lähtötilanteesta sen lopputulokseen.

        Soinille media on v*ttuillut 20 vuotta dissaten persuja kaksissa vaaleissa kuten Trumppia viimeksi Soinin antaessa samalla mitalla takaisin seuraamuksitta puolin tai toisin mutta Sipilä onnistui yhtenä iltana hotellihuoneessa saamaan aikaiseksi sopan josta uutisoi jopa ulkomaat??


      • kustaille

        wittuilu on taitolaji siitä ei ole pöhölöille


      • omaannimenomaan

        "UGH" kuten eräs palstan vakiokasvoista asian ilmaisee.

        Wiina on viisasten juoma ja wittuilu on taitolaji.


    • totuusonettä

      Kyllä Jääskeläiselle Lopputili Välittömästi!!

      • eliitin-tiktatuuria

        Varmaan lopputilin antasi Jääskeläisellä tämä vihervasemmistoeliitti ja toimittaja eliitti nehän on tottunu tuomitsemaan ihmisiä, mää kannatan temokratiaa, kyllä syyttäsuotta syytetyn pitää saada isensäkkin kommentoija omassa asiassa


    • pkathousussa

      no kyllä 1,5h pitäsriittåå sp lähettämiseen, eikä jamppaasta..

    • Jumalastaseuraava

      Suomella on oma Perluskooni

    • Pstoimii

      Perussuomalaiset ministerit Timo Soini ja Jussi Niinistö ovat avainasemissa Suomen ulko- ja puolustuspolitiikan hoitamisessa. Onkin ilahduttavaa huomata, että kansalaisten arvostus näiden alojen hoitoon on kasvanut. 80 % vastaajista on sitä mieltä, että puolustuspolitiikkaa on Suomessa hoidettu erittäin tai melko hyvin ja 70 % vastaajista on sitä mieltä, että ulkopolitiikkaa on Suomessa hoidettu hyvin.

      • sitävastoin

        vain kolmannes luottaa Perluskooniin"


    • lopputilistillerille

      Stilleri on huone keskustelun vetäjä sotkee päälle ja ynisee kuin kiimainen sika!!!!!!!

      • eikahtapuhetta

        Jääskeläiseltä meni housuun kun vastassa oli PM


      • höpöohjelma
        eikahtapuhetta kirjoitti:

        Jääskeläiseltä meni housuun kun vastassa oli PM

        No tavallaan meni housuihin mutta se huono mikä housuihin meni oli Sipilä. Omasta mielestä asia kääntyi lähtökohtia vastaan juuri siinä vaiheessa missä Jääskeläinen alkoi arvostelemaan Sipilää mitä ylen päätoimittajan ei tulisi edes tehdä.


      • loogista
        höpöohjelma kirjoitti:

        No tavallaan meni housuihin mutta se huono mikä housuihin meni oli Sipilä. Omasta mielestä asia kääntyi lähtökohtia vastaan juuri siinä vaiheessa missä Jääskeläinen alkoi arvostelemaan Sipilää mitä ylen päätoimittajan ei tulisi edes tehdä.

        jäätyään kiinni stillerin suun tukkimisesta ja uhkailusta potkuilla joutui antamaan luvan stillerille pitää ohjelma jossa stiller sai puhua aiheesta jonka aikaisemmin kielsi. Sama homma sipilän nuolemisessa josta syytettiin siksi se sitä sipilää vastaan hyökkäsi että sekin syytös tulisi vesitetyksi. Ihan loogista pelaamista. Jos olisi evännyt stilleriä pitämästä ohjelmaa aiheesta olisi jo entinen ylen pomo ja jos ei olisi arvostellut sipilää syytettäisiin vieläkin sipilän painostuksen alle taipumisesta.

        Sitten itse "asiaan". Sipilä perusteli toimintaansa sillä, ettei saanut tuoda omia mielipiteitään esille uutiseen ennen sen julkaisemista ja nyt IL:n toimittaja kirjoitti kuinka aikaisemmin oli käynyt kun oli kysynyt Sipilän mielipidettä ennen toisen jutun julkistamista. Ei vastannut mutta keskusta katsoi oikeudekseen vuotaa uutisen ennen sen painoon menoa ja josta toimittaja oli siis kysynyt Sipilän kantaa saamatta vastausta.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/201612022200035572_uu.shtml

        Ei siis ollut aikaa vastata toimittajalle mutta aika riitti saman uutisen käyttämiseen oman puolueen lehden sivuilla...


      • ja.sitten.itse
        loogista kirjoitti:

        jäätyään kiinni stillerin suun tukkimisesta ja uhkailusta potkuilla joutui antamaan luvan stillerille pitää ohjelma jossa stiller sai puhua aiheesta jonka aikaisemmin kielsi. Sama homma sipilän nuolemisessa josta syytettiin siksi se sitä sipilää vastaan hyökkäsi että sekin syytös tulisi vesitetyksi. Ihan loogista pelaamista. Jos olisi evännyt stilleriä pitämästä ohjelmaa aiheesta olisi jo entinen ylen pomo ja jos ei olisi arvostellut sipilää syytettäisiin vieläkin sipilän painostuksen alle taipumisesta.

        Sitten itse "asiaan". Sipilä perusteli toimintaansa sillä, ettei saanut tuoda omia mielipiteitään esille uutiseen ennen sen julkaisemista ja nyt IL:n toimittaja kirjoitti kuinka aikaisemmin oli käynyt kun oli kysynyt Sipilän mielipidettä ennen toisen jutun julkistamista. Ei vastannut mutta keskusta katsoi oikeudekseen vuotaa uutisen ennen sen painoon menoa ja josta toimittaja oli siis kysynyt Sipilän kantaa saamatta vastausta.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/201612022200035572_uu.shtml

        Ei siis ollut aikaa vastata toimittajalle mutta aika riitti saman uutisen käyttämiseen oman puolueen lehden sivuilla...

        asiaan http://www.iltalehti.fi/uutiset/201612032200035703_uu.shtml


      • MMielenkiintoista
        ja.sitten.itse kirjoitti:

        asiaan http://www.iltalehti.fi/uutiset/201612032200035703_uu.shtml

        Uteliaisuuttani googlasin pitääkö toimittajan väittämä paikkaansa minkä mukaan uutinen oli julkistettu ennen toimittajan omaa julkaisua ja 5.6.2015 päivitetty otsikko suomenmaan sivuilla "Sipilä uskoo: Kansan enemmistö kannattaa yhteiskuntasopimusta" oli suomenmaan sivuilta kadonnut otsikon löytyessä kuitenkin googlehausta? Iltalehti uutisoi asiasta julkaisemalla samaisen kyselyn mihin Sipilä viittasi vasta 6.6.22015.


      • loogista
        ja.sitten.itse kirjoitti:

        asiaan http://www.iltalehti.fi/uutiset/201612032200035703_uu.shtml

        Koko sopan alkaessa siitä, kuinka Sipilä porasi miten ei ollut saanut tarpeeksi aikaa antaakseen palautetta juttuun ennen sen julkaisua vastaavankaltaisessa tapauksessa vuoti jutun josta häntä toimittaja pyysi palautetta antamaan. Kommentoimatta koko asiaa toimittajalle hänen pyynnöistä huolimatta saattaa koko sopan mikä nyt on aiheena menetti merkityksensä Sipilän selityksen osalta. Sipilä ei siis kommentoinut juttua toimittajalle vaan möläytti sen yleisötilaisuudessa josta syyn sai tällä kertaa kepulehti suomenmaa julkaistaessaan Sipilän vuotamisen aiheesta jota sen laatija ei ollut edes vielä julkaissut. Naurettava väite kieltää Sipilän vuotaneen juttua suomenmaa lehdelle koska sen hän teki. Ei sillä ole merkitystä antoiko hän suomenmaalle aiheesta haastattelun vai kertoiko hän siitä yleisötilaisuudessa ei se poista sitä faktaa että Sipilä vuoti jutun ulos.


      • loogista
        MMielenkiintoista kirjoitti:

        Uteliaisuuttani googlasin pitääkö toimittajan väittämä paikkaansa minkä mukaan uutinen oli julkistettu ennen toimittajan omaa julkaisua ja 5.6.2015 päivitetty otsikko suomenmaan sivuilla "Sipilä uskoo: Kansan enemmistö kannattaa yhteiskuntasopimusta" oli suomenmaan sivuilta kadonnut otsikon löytyessä kuitenkin googlehausta? Iltalehti uutisoi asiasta julkaisemalla samaisen kyselyn mihin Sipilä viittasi vasta 6.6.22015.

        Sillähän se ongelma poistuu jos suomenmaa sensuroi sivun mistä kalapaliikki alkoi? Päinvastoin pahentaa vain asiaa jos kepulehti sensuroi artikkelin missä kepulainen Sipilä vuoti jutun ulos vaivautumatta edes vastaamaan toimittajalle joka oli häneltä palautetta vailla. Se kun vesitti Sipilän perusteet toiminnalleen tässä jälkimmäisessä tapauksessa.


      • joopaseipästaisiiss
        MMielenkiintoista kirjoitti:

        Uteliaisuuttani googlasin pitääkö toimittajan väittämä paikkaansa minkä mukaan uutinen oli julkistettu ennen toimittajan omaa julkaisua ja 5.6.2015 päivitetty otsikko suomenmaan sivuilla "Sipilä uskoo: Kansan enemmistö kannattaa yhteiskuntasopimusta" oli suomenmaan sivuilta kadonnut otsikon löytyessä kuitenkin googlehausta? Iltalehti uutisoi asiasta julkaisemalla samaisen kyselyn mihin Sipilä viittasi vasta 6.6.22015.

        kyllä se nyt taas löytyy mutkien kautta kun pikkusen "päivittivät" juttua uuteen uskoon heh heh..Välillä tai toisaalla sipilän lipsautus muuttui jo tarinaan missä avustajat lipsautti uutisen suomenmaalle ei sipilä. Hauskoja vekkuleita nämä keput..


      • Suomenmaa.2h.sitten
        joopaseipästaisiiss kirjoitti:

        kyllä se nyt taas löytyy mutkien kautta kun pikkusen "päivittivät" juttua uuteen uskoon heh heh..Välillä tai toisaalla sipilän lipsautus muuttui jo tarinaan missä avustajat lipsautti uutisen suomenmaalle ei sipilä. Hauskoja vekkuleita nämä keput..

        " Jutusta on julkaisun jälkeen poistettu viittaus iltapäivälehden kyselytutkimukseen. Tämä tehtiin, kun selvisi, että kyselyllä oli embargo. "


      • Suomenmaa.45min.sitten

        " Suomenmaa: Sipilä ei vuotanut IL:n kyselyä - puhui siitä yleisötilaisuudessa: "


      • ei_loogista
        Suomenmaa.45min.sitten kirjoitti:

        " Suomenmaa: Sipilä ei vuotanut IL:n kyselyä - puhui siitä yleisötilaisuudessa: "

        Mitäs järkeä edellisessä oli? Jos Sipilä puhui yleisötilaisuudessa (missä oli toimittajia paikalla) IL:n kyselystä mitä muuta se oli kuin asian vuotaminen julkisuuteen?

        Montako minuuttia menee ennenkuin tuokin korjataan minkä lisäksi uutisvuodosta saa Sipilän avustajat syyn niskoilleen?


      • Suomenmaa5min.sitten

      • helppovalkoiselle

        wtuako te keskenänne wiisastelette, että kuka paremmin osaa kirjoittaa, eksytte asian ytimestä ja se on, että PM rahoitti yritystä jossa hänen jälkikasvu on osakkaana


      • savumerkkini
        helppovalkoiselle kirjoitti:

        wtuako te keskenänne wiisastelette, että kuka paremmin osaa kirjoittaa, eksytte asian ytimestä ja se on, että PM rahoitti yritystä jossa hänen jälkikasvu on osakkaana

        UGH!


      • benaalinterävin
        savumerkkini kirjoitti:

        UGH!

        ja kysymyksen ytimessä ja teossa on Keskustapuolueen terävin kärki


      • wtuttakokustaata
        benaalinterävin kirjoitti:

        ja kysymyksen ytimessä ja teossa on Keskustapuolueen terävin kärki

        UGH!


      • tyhmä.tyhmempi.persuin

        Jahas, kärsäpersut ottaneet hiukan neuvoa antavaa ja viinan rohkaisemana hyökkäävät kepuja arvostelleihin arvostellen siinä sivussa kepuja. Nerokasta.

        Googlasin mitä sana "UGH" tarkoittaa : Wikipedia. UGH on muodostuva ääni siitä, kun persu tippuu puusta. Toistettuna sana "UGH" tarkoittaa sitä, että persu yrittää kiivetä takaisin puuhun. Tarkennuksena sana "UGH" on myös ainoa, monitahoinen sana mitä persut osaavat tarkoittaen mm. kysymystä haluaisitko sinä paritella kanssani?

        ps. Jos sinä ymmärsit edellisistä viesteistä joihin kävit taas vittuilemassa saadaksesi riidan aikaiseksi tulkitsit kisaksi kuka parhaiten osaa kirjoittaa ymmärtämättä mistä edes puhuttiin miksi sinä edes vaivaudut osallistumaan keskusteluun jonka tasoa et koskaan tule saavuttamaan?


      • wtuttakosanaUGH
        tyhmä.tyhmempi.persuin kirjoitti:

        Jahas, kärsäpersut ottaneet hiukan neuvoa antavaa ja viinan rohkaisemana hyökkäävät kepuja arvostelleihin arvostellen siinä sivussa kepuja. Nerokasta.

        Googlasin mitä sana "UGH" tarkoittaa : Wikipedia. UGH on muodostuva ääni siitä, kun persu tippuu puusta. Toistettuna sana "UGH" tarkoittaa sitä, että persu yrittää kiivetä takaisin puuhun. Tarkennuksena sana "UGH" on myös ainoa, monitahoinen sana mitä persut osaavat tarkoittaen mm. kysymystä haluaisitko sinä paritella kanssani?

        ps. Jos sinä ymmärsit edellisistä viesteistä joihin kävit taas vittuilemassa saadaksesi riidan aikaiseksi tulkitsit kisaksi kuka parhaiten osaa kirjoittaa ymmärtämättä mistä edes puhuttiin miksi sinä edes vaivaudut osallistumaan keskusteluun jonka tasoa et koskaan tule saavuttamaan?

        heh, jos sinä olet benaalin terävin käki-keskustan, niin 313" alenee,...yli hautojen


      • persutmyypersettä

        Ilman jossitteluita sinä olet anaalin terävin käki-persustan, paljon ääntä ei yhtään asiaa.


      • lökäperskustaa
        persutmyypersettä kirjoitti:

        Ilman jossitteluita sinä olet anaalin terävin käki-persustan, paljon ääntä ei yhtään asiaa.

        miksi sitten kommentoit??


    • kintuillekusija

      Aivan varmasti on tietoinen joka asiasta. Sillähän se tälläsikin taas sata milliä jotta saavat urakan ja varmaan tulevaisuudessa muitakin urakoita. On se vaan niin jioni ukko että ei nää tyhmemmät tajua. Kusettaa viellä sinisin silmin ja olevinaan uskovainen mies. Taitaa olla vähän diktaatoron vikaa.

      • italiavsfinlandia

        seon Perluskooni, italian persekooni varasti valtiolta satojamiljoonia ja nai kommeimat akat satoja niitäkin, suomen prluskooni on kuoropoika vrt italian, mutta raha näköjään kelpaa valtionkassasta ja köyhän pussista


    • 5rosentinsiivu

      PM poikain osakeomistus arvo nyt 1,7 miljoonaa

      • sanotaankuinseon

        ja Talvivaarasta tulee lisää niinkauan kuin Suomi rahoittaa ja suomihan rahoittaa kun PM käskee


    • jääväisittesä

      on siinä oikiallakanslerilla kusinen asia, että ollakko vaiko eikö olla..

    • paanustaohi

      nyt on lähettähä haapikselle wiinakauppaan..ruumenvasullinen täyteen, Itsenäisyys ja Joulu juhliin

    • työtä-tuhansille-tulee

      Olisipa se demarien,kommunistien ja vihereijen hallitus saanu vielä jatkaa niin olisi pian ollu 200000 uutta työtöntä lisää, nyt tämä Sipilän hallitus onkin alkanu työllistää!

    • tontutliikkuu

      Joulunaika on joulupukin odottelua.

    • Inssiammattina

      Kaikesta nousee esiin se, että vallan käyttäjä on YLE. YLE on Suomen vallan kahvoissa ja osin minun verorahoillani. Ei hyvä. Tämän me saimme kun tuli YLE pakkovero. En ole keskustalianen enkä vasemmistolainen, mutta kun aivopestyt toimittajat hallitsee Suomea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1749
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1262
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      76
      1086
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe