Talviaamuna

kuukuvia

Lueskelen näitä yhä toisinaan kuin yrittäisin tavoittaa jonkin unen, jota en halua unohtaa. Se on kuin lumisateen verhoama maisema.

44

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sumuunsukeltaja

      Voi ihanaa on täällä taas huvia,
      palannut on kuukuvia.
      Palstalla ollut on synkkää,
      sun kynän terän kärjestä tuo tykkää.

      Pirrä haarniska miehestä,
      joka tunteitasi pelkää,
      käänsi selkää, kurjuus, lähti tiehensä.

      Anna taas ajatus jalo,
      valosi luo helmen talo.

      anteeks !

      Älä pieni suutu, mustaksi muutu,
      silloin ei kuusi heijasta kuvia,
      sähkysi luovia aurinko lumia.

      • kuukuvia

        En ajatellut enää kuitenkaan runoilla tänne. Tämä palsta on vain kuin jokin paha tapa, josta haluaisi päästä eroon, mutta silti sitä hukkahetkinään palaa ja selailee viestejä toivoen jotain merkkiä, mutta turhaahan se on.


      • joenpientareelta

        voisin sinulle vieläkin lähettää kuukuvia kauniita jos edes jollakin tavalla reagoisit niinku tota muistakkii.....


      • sumuunsukeltaja

        Sitä samaa juupa,
        herkkiä merkkiä,
        mitä tässä muuta,
        enitisen paluuta,
        koirat kaluu luuta.

        ps.
        Nähdään häissänne kuussa,
        tuo Laika lahjan suussa


      • kuukuvia
        joenpientareelta kirjoitti:

        voisin sinulle vieläkin lähettää kuukuvia kauniita jos edes jollakin tavalla reagoisit niinku tota muistakkii.....

        Oliko tämä minulle? En tietääkseni ole jättänyt mihinkään reagoimatta... Oma tilanne on enemmän hänen käsissään kuin minun ja ymmärrän kyllä, ettei hän halua tämän enempää kuin mitä meillä on ollut tähän asti. Hetken levähdyksiä ja ajatusten vaihtoja vain.


      • Mietityttäää

        Sumuunsukeltajalle kysymys: Koska olet nähnyt hänet viimeksi?


      • vääräjohtopäätös
        kuukuvia kirjoitti:

        Oliko tämä minulle? En tietääkseni ole jättänyt mihinkään reagoimatta... Oma tilanne on enemmän hänen käsissään kuin minun ja ymmärrän kyllä, ettei hän halua tämän enempää kuin mitä meillä on ollut tähän asti. Hetken levähdyksiä ja ajatusten vaihtoja vain.

        Miten olet päätynyt tuohon ratkaisuun ettei hän halua teistä enempää?


      • kuukuvia
        vääräjohtopäätös kirjoitti:

        Miten olet päätynyt tuohon ratkaisuun ettei hän halua teistä enempää?

        Koska hän ei ole sanonut toisinkaan? Minun näkökulmastani hänen elämänsä vaikuttaa olevan tasapainoista ja tyytyväistä. Ehkä hänellä on nykyisessä elämäntilanteessaan ja suhteessaan kaikki mitä kaipaakin ja sen yhteyden, joka välillämme on, ei tarvitse välttämättä hänen mielestään johtaa mihinkään. Se on se johtopäätös, johon minun on tässä tilanteessa väistämättä päädyttävä jo pystyäkseni elämään omaa elämääni eteenpäin. Puhukoon tai kirjoittakoon jos hänen tunteensa ovat ystävyydestä muuttuneet.


      • Teuvomaantienkunkku
        kuukuvia kirjoitti:

        Koska hän ei ole sanonut toisinkaan? Minun näkökulmastani hänen elämänsä vaikuttaa olevan tasapainoista ja tyytyväistä. Ehkä hänellä on nykyisessä elämäntilanteessaan ja suhteessaan kaikki mitä kaipaakin ja sen yhteyden, joka välillämme on, ei tarvitse välttämättä hänen mielestään johtaa mihinkään. Se on se johtopäätös, johon minun on tässä tilanteessa väistämättä päädyttävä jo pystyäkseni elämään omaa elämääni eteenpäin. Puhukoon tai kirjoittakoon jos hänen tunteensa ovat ystävyydestä muuttuneet.

        Ystävyydestä muuttuneet? Olkoon mieluiten hiljaa jos jatkaa parisuhteessa vai miten päin pitäisi käsittää?


      • kuukuvia
        Teuvomaantienkunkku kirjoitti:

        Ystävyydestä muuttuneet? Olkoon mieluiten hiljaa jos jatkaa parisuhteessa vai miten päin pitäisi käsittää?

        Asiasta on kerran jo keskusteltu, sitä tarkoitan, ja jos tilanne muuttuisi ja hän ei näkisi minua enää ystävänä niin tietysti toivoisin, että hän siitä kertoisi.


    • kuukuvia

      Hitsin vaikeaa kyllä pidättäytyä haaveilemasta ja kirjoittamasta höpöjä, mutta silti sitä on pakko laskea itsensä kylmään avantoon ja olla toivomasta turhia. Olen kuin uneton, joka toivoo nukahtavansa, mutta ei onnistu, sitä vain valvoo ja valvoo... Olen valvonut jo koko ikäni ja se saa surulliseksi.

    • kuukusia

      Mainio otsikko tuo Talvi A-muna.. kun aatahan munasta löytyy, ja varsinkin talviaikaan myös D-vitamiini on erityisen tärkeää..

      • kuukuvia

        Olisikin helppoa jos rakkauden voisi parantaa tai korvata vitamiinilisillä. Aina kun vähän masentais niin ottaisi vaan vähän A:ta tai D:tä...


    • Nainenmiettis

      Heippa palsta, sivusta tää. Aamulla on kaunis sää.

      Kuu- ukko taivaalla möllöttää, hymyää ja veresi saa kuohumaan, vuorovedet liikkeelle saa. Katso kuuta ja mieti muuta, hyvää mieltä se tuo, kelmeän valon kun sinuun luo. Joopa jaa, näin miettiä saa. Kuu-ukko taivaalla, niin köllöttää saa. Ja niin on, rakastan mä kuuta, en moittia voi, yölliselle kulkijalle kun valon soi. Yön kulkijat kuu kohtaa, kelmeä valo yössä hohtaa.

      Ole kuu, nyt myös joulukuu, hyvää kuuta kaikille, valoa ja muuta, jos niin toivotte :) Ei mulla muuta, pitäneen ottaa luuta, lentää ympärillä kuuta.

      Sinä, kulje aina kuun siltaa, kun päivä käypi iltaan.

    • kuukuvia

      Nyt kyllä väsyttää tämä rakkaus pahasti kuten kaikki muukin elämässä. Vaikea pitää hymyä yllä, kun en ole koskaan ollut kenenkään ihannetyttö, kukaan pitänyt koskaan lähellään ja sanonut olevan tärkeä. Olen aina ollut joko kaukaa ihailtu tai torjuttu, mutta en koskaan kenenkään oma, vain väärien miesten puolelta haluttu. Yhtä hyvin sitä voisi halailla lämpöpatteria kuin päästää lähelleen sellainen, jota kohtaan ei tunne samoin.

      Elämä voisi kyllä olla toisinaan vähemmän monimutkaista. Olisi ehkä sitä pitänyt toivoa joulupukilta aikoinaan tavaroiden sijaan.

      • Ainakaanenolefeikki

        Samat fiilikset näin miehenä.

        Kaukaa ihailtu, naiset eivät lähesty joten et koskaan saa tietää että olivat kiinnostuneita, jos itse lähestyt jotakuta saat paskaa niskaasi viimeistään jossain vaiheessa.

        Hauskaa, todella hauskaa.

        Ehkä olen vain niin paska jätkä vaikka puhuvat empaattisena, lämpimänä ja fiksuna miehenä.

        Sen takia halailen mieluummin tyynyä kuin tyydyn näihin paskoihin valintoihin.
        Pelkurinaisiin tai sitten näihin joilla ei ole mitään sydäntä.


    • mieshulluudesta

      Ei tarvi halata, kun lämpö virtaa sisällesi vielä.
      Yritä antaa hymyllesi pusu.
      Hullu on mies, joka ei sinua sallisi, vai hulluako etsit?

      • kuukuvia

        Liian hyvä, järkevä ja sidottu.


      • mieshulluudesta

        Liian hyvää, ei sinulle ole olemassakaan.
        Järkevä jaa ja miksi ei ymmärrä.
        Sidotun kahle avattava.


      • kuukuvia

        Tuntuisi pahalta olla syy toisen eroon. Se on kuin joutuisi vastuuseen toisen onnesta. Miten sitä jaksaa kantaa? En tiedä millainen tarina olisi ollut jos hän olisikin ollut vapaa. Olisinko vihdoinkin saavuttanut jotain sellaista mitä olen aina kaivannut? Ei voi tietää.


    • kuukuvia

      Väsymys ja stressi ottavat kyllä veronsa. Pahoina päivinä tuntuu siltä, että voimia ei riitä mihinkään ja haaveetkin - ne vain kuluttavat ja kiusaavat. Sitten tulee se yksi päivä. Sellainen tyyni päivä, kun tuntuu siltä että elämän kaaoksessa on sittenkin jotain polkuja, jotka voi hahmottaa. Sitä liukastuu lumihankeen ja nauraa ja vaikka tunne erossaolosta onkin ensimmäisenä kipu, pysyy taustalla myös haikea lämpö siitä, että miljardien ja miljoonien joukosta kohtasi yhden sen, jota ilman on vaikea kuvitella elämäänsä. Ja ne hyvät tunteet voittavat surun.

      • pitäisikö.sitten

        Ihan vain luopua pakonomaisesta haavekuvasta tietystä miehestä, joka on varattu?

        Miksi olet tietoisesti antanut itsesi mennä ihastumaan ihmiseen, jonka tiedät varatuksi? Sivusta lukien elämäsi tuntuu olevan aikamoisessa kriisissä, jonka sinä itse voit ratkaista suuntaamalla katseesi muualle kuin tuohon VARATTUUN MIEHEEN. Kerroit vielä, että liian hyvä ja järkevä. No siinä sinulle ihan riittävästi tietoa: hän ei ole sinulle, laukkaava runoratsu, vaan hänellä on oma perheensä ja oma elämänsä, jota hän haluaa elää. Turhaan havittelet sellaisen perään. Ongelma löytyy oman pääsi sisältä. Anteeksi nyt kun pilaan tunnelman tässä ihastuttavan kauniiksi runoiluksi verhoillussa älyttömässä haihattelussa.


      • kuukuvia
        pitäisikö.sitten kirjoitti:

        Ihan vain luopua pakonomaisesta haavekuvasta tietystä miehestä, joka on varattu?

        Miksi olet tietoisesti antanut itsesi mennä ihastumaan ihmiseen, jonka tiedät varatuksi? Sivusta lukien elämäsi tuntuu olevan aikamoisessa kriisissä, jonka sinä itse voit ratkaista suuntaamalla katseesi muualle kuin tuohon VARATTUUN MIEHEEN. Kerroit vielä, että liian hyvä ja järkevä. No siinä sinulle ihan riittävästi tietoa: hän ei ole sinulle, laukkaava runoratsu, vaan hänellä on oma perheensä ja oma elämänsä, jota hän haluaa elää. Turhaan havittelet sellaisen perään. Ongelma löytyy oman pääsi sisältä. Anteeksi nyt kun pilaan tunnelman tässä ihastuttavan kauniiksi runoiluksi verhoillussa älyttömässä haihattelussa.

        Et pilaa tunnelmaa, lähinnä vain annat neuvoja, joilla tilannetta tuntematta ei ole mitään arvoa. Ei elämäni hänen takiaan ole kriisissä, vaan muista seikoista. Eikä kukaan ihastu tai rakastu tietoisesti. Se tapahtuu usein täysin tahtomatta ja ilman tietoa toisen parisuhdestatuksesta. Ja olisihan se helppoa jos voisi noin vain kääntää tunteet pois päältä. Ihan vaan vaikka tahdonvoimalla ja vain kävellä eteenpäin. Heti kun joku tietää miten tehdä itsestään tunteeton zombie niin kertokoon sen minulle.


      • mitäsontaa

        Heikko ei hallitse tunteitaan..Suurin osa meistä ei ole eläimiä vaan rationaalisia ihmisiä, aivoilla varustettuja jotka osaavat ohjata meitä.


      • kuukuvia
        mitäsontaa kirjoitti:

        Heikko ei hallitse tunteitaan..Suurin osa meistä ei ole eläimiä vaan rationaalisia ihmisiä, aivoilla varustettuja jotka osaavat ohjata meitä.

        Kiitos, mutta kyllä minä mieluummin luokittelen itseni eläimeksi, jolla on sydän. :-)


    • Loppuikävälle

      Mitä pidemmälle menee sen raskaammaksi menee.

      On otettava letkut irti nyt.

      • kuukuvia

        Ja tämä tapahtuu millä tavalla? Voiko ihmismielen pyyhkiä tyhjäksi?


    • kuukuvia

      Niin kauan kuin kirjoittaa rakkaudesta, mutta ei kerro sen kohdistuvan varattuun, on tuo rakkaus ihanaa ja niin kaunista ja haaveetkin suotavia. Tunteena kokemus on rakastavalle kuitenkin aina sama - on sitten kohteena vapaa tai varattu tai jos varattu rakastuukin toiseen. Ne ovat vain ne yhteiset, sanattomat sekä sanoitetut säännöt ja sopimukset, jotka asettavat sen uuteen valoon. Rakkaus itsessään ei ole arvokasta, ellei se kohdistu sallittuun kohteeseen ja tämä ristiriita on se, joka rikkoo monia. Teot voivat rikkoa toisen ihmisen, mutta itsensä voi rikkoa pelkästään ajatuksilla tai joku toinen voi tehdä sen myös puolestasi tuomalla tämän rikoksesi koko ajan esille. Sinun ei pidä varattuun rakastuman.

      Elämässä moni asia on kiinni ajoituksesta ja se on epäreilua, minkäs sille mahtaa. Sitä Oikeaa ei kannata tavata liian aikaisin tai liian myöhään, ja joskus asioilla on merkityksensä, jotka voi nähdä vasta vuosien päästä, kun voi tarkastella ajan tuoman perspektiivin turvin tämän hetken tapahtumia.

      Toivoisin olevani kyllä vahvempi, mutta samalla olisin myös julmempi, sillä se merkitsisi ystävyyden katkaisemista ei vain yhteen, vaan useampaan, enkä voi sanoa, että elämässäni olisi niin paljon hyviä, vilpittömiä ja ihania ihmisiä, että se ei toisi mukanaan muuta kuin surua ja yksinäisyyttäkin.

      • kukapäättää

        "Sinun ei pidä varattuun rakastuman". On eri joukkoja, ne jotka halveksivat jo ajatusta rakastua "epäsopivaan" ja ne jotka sen rakastumisen ovat kokeneet, kokevat. Siinäpä se. Tai on vielä sekin joukko jotka ovat sen kokeneet, mutta heidän ymmärrys loppuukin jonkun toisen kohdalla. Miten sen kertoisi...

        Ihmisen voi romuttaa rakkauden vuoksi. Voi käydä niinkin, että ensin rikotaan muulla tavoin, sitten lopullisesti kun huomataan tunteita olevan toisaalle. Ja kaiken tämän keskellä ei ihminen tiedä mitä tehdä, kun kaiken tekee väärin. Kun olet hiljaa paikoillaan etkä tee mitään, alkaa tomaatit lentää.


      • kuukuvia
        kukapäättää kirjoitti:

        "Sinun ei pidä varattuun rakastuman". On eri joukkoja, ne jotka halveksivat jo ajatusta rakastua "epäsopivaan" ja ne jotka sen rakastumisen ovat kokeneet, kokevat. Siinäpä se. Tai on vielä sekin joukko jotka ovat sen kokeneet, mutta heidän ymmärrys loppuukin jonkun toisen kohdalla. Miten sen kertoisi...

        Ihmisen voi romuttaa rakkauden vuoksi. Voi käydä niinkin, että ensin rikotaan muulla tavoin, sitten lopullisesti kun huomataan tunteita olevan toisaalle. Ja kaiken tämän keskellä ei ihminen tiedä mitä tehdä, kun kaiken tekee väärin. Kun olet hiljaa paikoillaan etkä tee mitään, alkaa tomaatit lentää.

        Ja miten paljon tuskaa ja harmia voikaan aiheuttaa se, mikä meissä ihmisissä on parasta.


    • mieshulluudesta

      "Tunteena kokemus on rakastavalle kuitenkin aina sama - on sitten kohteena vapaa tai varattu tai jos varattu rakastuukin toiseen. "

      Varatulle tilanne on ikävä, kun toivoisi puolisonsa löytävän uuden itseään paremman, kun eihän hän ole ansainnut hylkäämistään.
      Rakkauden kohteelle taas haaste, voiko luottaa varattuun, joka puoisonsa hänen takijaan jättää.
      Varattu saa myös moralistit niskaansa, ansaistusti.
      Rakkautta ei vaan voi syyttää, vaan sen haltijana, miksi annoin niin tapahtua, miksi olin niin heikko, että en vaalinut sitä minkä sain, vaan annoin rakkaudelle liikaa tilaa ja nyt se löysi häntä viehättäämmän kohteen.

      • kuukuvia

        Luottamuksen kannalta on oleellista miten tunne tai suhde on alkanut. Onko se yksinkertaisesti vain tapahtunut, hiukan vaivihkaa, esim. ystävyydestä, että siihen on vain ns. herätty, vai onko se alkanut lirkuttelulla, iskemisellä, salatapaamisilla.

        Syyllisyys on varmaankin varatun puolelta suurinta kuten sanot. Me tasapainottelemme koko ajan biologian ja sosiaalisten normien välissä. Uskollisuus ja yksiavioisuus ovat yhteiskuntamme ja kulttuurimme peruskuviä. Meille opetetaan jo lapsesta asti tietty rakkauden malli, mutta se on vain ideaalitilanne joka ei aina toteudukaan. Ohjelmointi meneekin epäkuntoon ja ihminen tilttaa. Kuvitelmamme siitä millaisia olemme (sillä tuskin moni kuvittelee itseään sellaiseksi, joka rakastuu toiseen tai pettää tai eroaa tai tulee hylätyksi) ja millaista elämää tulemme elämään saavatkin kolauksen. Eihän tämän näin pitänyt mennä, en minä tätä näin suunnitellut... Ja vuosien myötä ymmärtää, että kaikkien odotuksia ei voi täyttää, edes omiaan.


      • mieshulluudesta

        Hyvin hyvin vilpittömästi "sattumalta", aika ja paikka, jota ei olisi voinut välttää, joku voisi sanoa kohtaloksi. Varattu Iskijä kertoo itsensä selvästi, eikä rakkaus ole aitoa menneeseen ei tulevaan.

        Rakkautta en moiti, olisi aika julmaa, jos ei pystyisi rakastumaan, kuin kerran, monestakin syystä.
        Ideaali tilanne voi toteutua ns ikuisena tai oman aikansa.
        Raakkaus on kuitenkin se voima, mikä tarvitaan parisuhteeseen, jossa onnellisuus asuu.


      • kuukuvia
        mieshulluudesta kirjoitti:

        Hyvin hyvin vilpittömästi "sattumalta", aika ja paikka, jota ei olisi voinut välttää, joku voisi sanoa kohtaloksi. Varattu Iskijä kertoo itsensä selvästi, eikä rakkaus ole aitoa menneeseen ei tulevaan.

        Rakkautta en moiti, olisi aika julmaa, jos ei pystyisi rakastumaan, kuin kerran, monestakin syystä.
        Ideaali tilanne voi toteutua ns ikuisena tai oman aikansa.
        Raakkaus on kuitenkin se voima, mikä tarvitaan parisuhteeseen, jossa onnellisuus asuu.

        Aika harva pyytää elämäänsä näitä tilanteita. Ne vain osuvat kohdalle tai ovat osumatta ja vaikka itsekin on vaikeassa tilanteessa ja kokee surua siitä, ettei voi saada täysin sitä mitä haluaa niin en myöskään haluaisi voida valita toisin kuten vaikka mennä takaisin elämässä ja valita toisenlainen polku ja unohtaa kaikki tämä nykyisyys. Kosmologian mukaan teoria rinnakkaistodellisuuksista on mahdollinen ja niitä on olemassa loputtomasti - toinen minä jossain ei ole koskaan tutustunutkaan häneen ja toinen minä on kenties löytänyt rakkauden ja mutta tämä minä tässä istuu koneen ääressä lauantai-iltana ja pohtii rakkauden syvällisyyksiä Suomi24:llä.


    • mieshulluudesta

      Olen ajatuksissani yksinkertaisempi, pidän rakkautta suurinpana voimana ja se ojaa minua, kuin tutkain, en lähde taistelemaan tuulimyllyä vastaan.

      Ajattelen kuitenkin rationalisesti, varmaan ajan tuomien vastuidenkin johdosta.

      Rakastuneena puskee luovuus taiteellisuus ulos ruumista väkisin, mikä on hyvä, koska se on konsti purkaa tätä voimaa "tunnetta", mikä tuntuu sisällä olevan niin kaunis ja jalo, että kokee itsensä olioksi, joka ei ole tarpeeksi kehittynyt rakkauden kantajaksi, saati sitten sen taitajaksi, kasittelijäksi tai ylipäätään ymmärtäjäksi.

      En koe ikävää enemmänkin uskoa ja toivoa, mikä voi johtaa rakastumiseni rakkauden täyttymykseen.

      • kuukuvia

        Ymmärrän. Meissä on jotain samaa. Ja vaikka usein kirjoitankin romanttisesti tai haaveilevasti niin pyrin silti pitämään jalkani maassa. Hänen puolisonsa vaikuttaa muiden mukaan mukavalta ja kiltiltä naiselta ja kuka sellaisen kanssa haluaa kilpailla. Ei tämä ole kilpailu muutenkaan. Hänen myötään aloin vain todella ensimmäistä kertaa ymmärtää millaisen kumppanin haluan ja miten oikeanlainen ihminen voi tuoda toisessa esiin uusia, kauniita ja hyviä puolia. Pidän siitä levollisuudesta, joka syntyy kun hän on läsnä.

        Oma tragediani on vain myös se, että olen niin uskollinen sille mitä tunnen. Jos joku loukkaa sitä mikä minulle on arvokasta ja pyhää niin en anna sitä helpolla anteeksi. En halua kenenkään ulkopuolisen puuttuvan siihen mitä hänen ja minun välillä on, sillä sen laatua ei kukaan muu voi tietää kuin me kaksi. Ihmisillä voi olla luuloja ja ennakko-odotuksia, mutta ne ovat usein virheellisiä. Ei kaikki aina ole niin rietasta kolmiodraamaa kuin tälläkin palstalla usein luullaan.


      • Teuvomaantienkunkku
        kuukuvia kirjoitti:

        Ymmärrän. Meissä on jotain samaa. Ja vaikka usein kirjoitankin romanttisesti tai haaveilevasti niin pyrin silti pitämään jalkani maassa. Hänen puolisonsa vaikuttaa muiden mukaan mukavalta ja kiltiltä naiselta ja kuka sellaisen kanssa haluaa kilpailla. Ei tämä ole kilpailu muutenkaan. Hänen myötään aloin vain todella ensimmäistä kertaa ymmärtää millaisen kumppanin haluan ja miten oikeanlainen ihminen voi tuoda toisessa esiin uusia, kauniita ja hyviä puolia. Pidän siitä levollisuudesta, joka syntyy kun hän on läsnä.

        Oma tragediani on vain myös se, että olen niin uskollinen sille mitä tunnen. Jos joku loukkaa sitä mikä minulle on arvokasta ja pyhää niin en anna sitä helpolla anteeksi. En halua kenenkään ulkopuolisen puuttuvan siihen mitä hänen ja minun välillä on, sillä sen laatua ei kukaan muu voi tietää kuin me kaksi. Ihmisillä voi olla luuloja ja ennakko-odotuksia, mutta ne ovat usein virheellisiä. Ei kaikki aina ole niin rietasta kolmiodraamaa kuin tälläkin palstalla usein luullaan.

        Millaisia suhteita itselläsi on ollut jos hän avasi silmäsi tai millä tavalla erilaisia kumppaneita? Mielenkiintoinen ajatus tämä.


      • kuukuvia
        Teuvomaantienkunkku kirjoitti:

        Millaisia suhteita itselläsi on ollut jos hän avasi silmäsi tai millä tavalla erilaisia kumppaneita? Mielenkiintoinen ajatus tämä.

        Olen aina ollut yksin. En ole koskaan seurustellut. Suurin osa miehistä ei vain koskaan sytytä. He ovat vain kavereita tai hauskoja kollegoita, ja hyvin hyvin harvoin tunnen vetoa tai ihastumista.


    • mieshulluudesta

      "Ja vaikka usein kirjoitankin romanttisesti tai haaveilevasti niin pyrin silti pitämään jalkani maassa. Hänen puolisonsa vaikuttaa muiden mukaan mukavalta ja kiltiltä naiselta ja kuka sellaisen kanssa haluaa kilpailla.Ei tämä ole kilpailu muutenkaan "

      Kauniisti kirjoitat,miten tahansa kirjoitat.
      Kuka nyt rakkauden kanssa kilpailee, niin häviää varmasti, eikös se voita kaikki, kun siitä sanotaan, että se ei koskaan häviä "satiiria".

      "Hänen myötään aloin vain todella ensimmäistä kertaa ymmärtää millaisen kumppanin haluan ja miten oikeanlainen ihminen voi tuoda toisessa esiin uusia, kauniita ja hyviä puolia."

      Tuo kuvaa kauneuttasi, miten osaat järkesvästi ajatella, analyyttisesti rakentaen.

      Tuo kuvaamasi tragedia on mielestäni rakastettava arvo, joka sinussa on.
      Kukaan ihminen ei ole täydellinen, tunne voi sitä olla.

      "kolmiodraama rietaudesta"
      Olen kanssasi samaa mieltä, jollakin fyysisellä pettämisellä näissä ns. kolmiodraamoissa ei muuta, kuin raiskataan rakkaus.

      Hei lopetan nyt kirjoitteluni, noiden yllä olevien yhteyden ottojen vuoksi.
      En missään nimessä halua olla sotemassa mitään.

      Sinä tulet noilla lahjollasi saamaan vielä paljon...<3

      terveisin itse paholainen

      • kuukuvia

        Vai että itse paholainen. :-) Kiitos kaunis ja kaikkea hyvää, pysyköön helvetin lämpötila tasaisena - ei jäädytä vaikka talvi onkin pitkä ja kylmä.


      • mieshulluudesta

        Kiva kun löydät kaikesta optimismin.


    • kuukuvia

      Tähän on hyvä hengähtää ja kääriytyä yöltä suojaan: https://youtu.be/GDYIEJDzNNk

      Missä oletkin ja mitä mietitkin, kaukainen, vaitelias vuoreni.

    • rakastunutmies

      Sinä hentoinen,
      ilta saaren rakkauden.
      vuorilintunen

      • mäkipeippo

        Keneen sä rakastuit? Tää ketjuhan on ikivanha??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe