Taas on se aika.. surun aika

ikuisestiäitisi

Tulet mieleeni useammin, joka hetki miltein. Itsenäisyyspäivä, surun päivä minulle. Lippu puolitangossa silloin, kuolinpäivänäsi, vaikka oli muille juhlapäivä. En ole unohtanut sinua, aurinkoani,en. Olet aina sydämessäni, aina. Miksi... en saa siihen ikinä vastausta, vaikka haluaisin. Olit kaunis lapsi ja olit kaunis kuolleenakin. Sitä kuolinhetkeä en pysty unohtamaan , vaikka haluaisin muistaa paljon muuta, niin kuolinhetki ja sitä seuraavat tunnit valtaavat aina mieleni.Itken, kun kirjoitan tätä, ikävä on. Olit aina iloinen, vaikka olit sairas, kuoleman sairas. Osasit nauttia elämästä, ethn tiennyt pahasta mitään. Siitä olen kiitollinen, ettei sinulla ollut kipuja ollenkaan. Viimehetket sairaalassa, ennen kuolemaasi, jaksoit hymyillä. Hymyilt äidillesi, kuin antaen voimaa tuleville ajoille. Sitä hymyä en unohda, en koskaan. Ei näin pitänyt käydä. Ei elämänsä juuri aloittanut saa kuolla, ei saa.Olen kuitenkin äärettömän kiitollinen ajasta kun sain olla äitisi täälä maan päällä. Aika oli vaan liian lyhyt. Haluaisin uskoa, että sinulla on nyt hyvä olla,Taivaassa mummisi, vaarisi ja muiden lähteneitten kanssa. Mutta, antaisin vaikka elämäni, että saisin sinut taas syliini. Helliä ja rutistaa ja laulaa , ihan mitä vain, kunhan saisin sinut takaisin. En saa, tiedän sen ja toivon, että pääsen luoksesi vielä, sitten kun aikani koittaa.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olemmematkalla

      Kyllä te tapaatte kerran Isän valtakunnassa. Jeesus sanoi, että sallikaa lasten tulla minun tyköni, sillä sellaisten on taivasten valtakunta.
      Moni kärsimys jäi lapseltasi kokematta.

    • Hei nimimerkki, ikuisestiäitisi

      Otan osaa suureen menetykseesi ja suruusi. Lapsen kuolema on niin raskas asia, että sen murheen kanssa eläminen on lohdutonta. Näet kuitenkin kiitoksen aihetta siitä, että hän on lapsesi ja sinä hänen äitinsä, tätä asiaa ei mikään koskaan voi ottaa pois. Hän on aarteesi sydämessäsi ja ne kalliit hetket, jotka teillä yhdessä oli. Elämä on joskus niin vaikeata, meillä on kysymyksiä, joihin emme saa vastauksia. Sinulla on ajatus siitä, että te; lapsesi ja sinun vanhempasi ja sinä, tapaatte vielä, taivaan kodissa. Siinä on kristityn ihmisen toivo. Ja Jumalassa lohtu.

      Toivottavasti sinulla on tärkeitä läheisiä ihmisiä ympärillä, joiden kanssa voit iloita ja surra sekä jakaa arkeasi. Ihmiset ja huolenpito, välittäminen ja rakkaus; ne tuovat merkitystä elämään.

      Voimia sinulle,
      Pirkko-pappi

    • ikuisestiäitisi

      Sytytin kynttilät.. muistollesi. Kamalan paha olo. Ei aika auta oman lapsen kuolemaan. Välillä on helpompaa, mutta nämä tietyt päivät ovat hankalia. Haluaisin luoksesi.

      • Otan lämpimästi osaa. Oman lapsen menetys on pahinta, sitä tuskan määrää ei ulkopuolinen voi edes kuvitella. Ei kai suru koskaan häviä, se muuttaa vain muotoaan ja jollakin tavoin sitä oppii sietämään.
        Tahtoisitko kertoa lapsestasi, millainen hän oli, pikku aarteesi? Entä onko sinulla muita lapsia?

        Lämmöllä,
        pappi Elisabet


    • ikuisestiäitisi

      Tänään on syntymäpäiväsi. Haluaisin viettää päivän kanssasi, mutta se ei käy ja lähetän lämpimän halauksen enkelilleni sinne jonnekin ja toivon, että sinulla on hyvä olla ja tapaamme joskus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe