Ongelmako?

Palstan kestojupina "mennä henkilökohtaisuuksiin".

Miten voi kirjoittaa ylipäätään asiaa, jos pitää varoa kommentin vastaanottajan kiukkuista reaktiota?

Jos ihminen toistaa jatkuvasti.... "eipä mennä henkilökohtaisuuksiin" se antaa kuvan....niin sanokaapa te muut kirjoittajat, minkalaisen kuvan?

118

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luulen sen tarkoittavan että mennään henkilö-kohtaisuuksiin.
      Voi kuinka tuttu tunne se onkaan :)
      Antaa siis palaa vaan.
      -
      Muistakaa kuitenkin miten Sipilä tuohtui, kun henkilö-kohtaisuutta kohdistettiin syyttömiin sukulaisiin.

      H.

    • "Miten voi kirjoittaa ylipäätään asiaa, jos pitää varoa kommentin vastaanottajan kiukkuista reaktiota? "

      Hyvä kysymys, korppis. Jospa se onnistuu sillä, että "kirjoittaa ympäripyöreitä seliselijuttuja, jotka eivät loukkaa ketään" - kuten toinen kirjoittaja on minun kirjoituksiani kuvannut..))

      No. Jos kaikki tekisivät niin, täällä olisi aika tylsää - ainakin useimmille. Kai ihmiset tahtovat välillä kunnon matsia saadakseen katsomoonkin jotain eloa.

      Silti olen sitä mieltä, että toisen persoona pitäisi jättää rauhaan. Olisiko siitä kuuluisasta sinä-viestin vaihtamisesta minä-viestiin apua ? Siis jos nyt apua tarvitaan.

      Mutta tottahan sekin on, ettei näin kirjavassa joukossa pysty sanomaan oikein mitään sellaista, mikä ei jotakuta loukkaisi.

      En oikein tahdo käydä analysoimaan henkilöä, joka täällä tahtonsa ilmaisee - siis sen, että toinen ei "menisi henkilökohtaisuuksiin" kun jokaisella pitäisi kuitenkin olla oikeus suojella henkilöään, varjella reviiriään.

      Niin, että taitaa olla ratkaisematon yhtälö tämä. Olen itse ehtinyt olla niin vähän palstalla tätä nykyä, etten ole selvillä mistään isommista skaboista, mutta eikös niiistä aina ole selvitty ?

      • korppis11

        Niin demeter miten on muuttuisiko mikään jos ensi vuonna siirryttäisiin ylempiin asteisiin vai käviskö siten että saisimme perään joukon fanittajiamme😂 toivottavasti en mennyt henkilökohtaisuuksiin😞


      • Jaa, korppis. Minulla taitaa kohta alkaa lähtölaskenta koko palstalta. Kun vauvoja pukkaa "koko ajan" ja jollakin tavoin tahtoisi heidän elämässään olla läsnä. Yllättäen ovat myös live-aktiviteetit lisääntyneet...
        70 ei sillä tavalla kiehdo, että tutut ovat täällä ja meno on ollut mieleeni. Ajaa nyt itsensä uuteen kuvioon ja muistat kai sen "vastaanoton", minkä siellä itse sait ?
        No. Ajat muuttuvat ja niin kai mekin.
        Sinä varmasti vedät väkeä mukaasi ja äkkiä ynnäten teitä saattaa olla useitakin ensi vuonna, jotka ylittävät tämän maagisen rajan. Mutta "den dagen den sorgen"...


      • korppis11
        demeter1 kirjoitti:

        Jaa, korppis. Minulla taitaa kohta alkaa lähtölaskenta koko palstalta. Kun vauvoja pukkaa "koko ajan" ja jollakin tavoin tahtoisi heidän elämässään olla läsnä. Yllättäen ovat myös live-aktiviteetit lisääntyneet...
        70 ei sillä tavalla kiehdo, että tutut ovat täällä ja meno on ollut mieleeni. Ajaa nyt itsensä uuteen kuvioon ja muistat kai sen "vastaanoton", minkä siellä itse sait ?
        No. Ajat muuttuvat ja niin kai mekin.
        Sinä varmasti vedät väkeä mukaasi ja äkkiä ynnäten teitä saattaa olla useitakin ensi vuonna, jotka ylittävät tämän maagisen rajan. Mutta "den dagen den sorgen"...

        EI tää kirjoittelu oikeastaan aikaani syö. Olen palstalla ikään kuin huilaamassa. Suvussa ei ole hinkua lisääntymiselle. Petzen tytärkin funtsaili miksi tänne epävarmaan aikaan vielä lapsia pitäisi tehdä. Muistan toki ensi yrityksen 70-palstalla mönkään meni aloituksen aihe. Syvästi loukkaantuivat. Iloisesta asiasta luulin kirjoittavani. 79-vuotiaan isäksi tulosta. Aatella Saimi on jo koulussa. Lähtiskö lämmittelemään samalla aiheella, syttyiskö säpinää.


      • korppis11 kirjoitti:

        EI tää kirjoittelu oikeastaan aikaani syö. Olen palstalla ikään kuin huilaamassa. Suvussa ei ole hinkua lisääntymiselle. Petzen tytärkin funtsaili miksi tänne epävarmaan aikaan vielä lapsia pitäisi tehdä. Muistan toki ensi yrityksen 70-palstalla mönkään meni aloituksen aihe. Syvästi loukkaantuivat. Iloisesta asiasta luulin kirjoittavani. 79-vuotiaan isäksi tulosta. Aatella Saimi on jo koulussa. Lähtiskö lämmittelemään samalla aiheella, syttyiskö säpinää.

        Huilaamista kai kirjoittelu minullekin on, korppis, mutta kun aina ei ehtisi huilata..))
        Ja kun oma laatuni on kelaamiseen taipuvainen, osallistuminen vie ehkä enemmän aikaa minulta kuin sellaisilta, jotka kirjoittelevat spontaanimmin tai osaavat/tahtovat rupatella...
        Minä en koskaan lukenut tuota juttua 79-vuotiaasta isästä. Jos olisin lukenut, olisin varmasti paheksunut ankarasti..)) Olen itse vanhojen vanhempien lapsi - että traumaa on kannettu...


    • Se.omatunto

      Kirjoita puskasta.

      • korppis11

        Se voisi olla yksi ratkaisu, mutta haluan kasvot sanomisilleni. Olen saanut paskaa ja ruusuja niskaani, se tarkoittaa sitä, että en ole hajuton en mauton mikä mielestäni on tärkeintä jos haluaa vastakaikua kommenteilleen. Henkilökohtaisuudet, sellaiset ilkeämieliset joskus vituttaa. Muutoin asiallinen puuttuminen kirjoittamiini vääriin tietoihin ei aiheuta näppylöitä. Minulla on varaa olla väärässä.


    • Ei ole ongelmaa, mutta joskus joissakin ketjuissa tuo varpaillaan hiipiminen ottaa pohkeisiin.
      Opettelen edelleen pysymään niistä poissa.

      • Kultainen keskitie on paras. Ei tarvi hiipiä varpaillaan mutta ei myöskään tarvi käyttäytyä kuin norsu lahjatavarakaupassa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kultainen keskitie on paras. Ei tarvi hiipiä varpaillaan mutta ei myöskään tarvi käyttäytyä kuin norsu lahjatavarakaupassa.

        Jos käsketään siirtymään muualle, on ilmeisesti tallustellut norsun askelin.
        :)


      • Ancelina kirjoitti:

        Jos käsketään siirtymään muualle, on ilmeisesti tallustellut norsun askelin.
        :)

        Nuo on sellaisia standardivastauksia jos sattuu sanomaan että joku juttu ei miellytä. Minä olen varmaan tallustellut kuin jääkauden mammutit kun minua on jopa kielletty tulemasta edes Suomeen saati sitten että saisin kirjoittaa tasavertaisena muiden kanssa tällä palstalla ;)
        Hipiä on hieno minullakin mutta taidat jopa voittaa minut siinä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Nuo on sellaisia standardivastauksia jos sattuu sanomaan että joku juttu ei miellytä. Minä olen varmaan tallustellut kuin jääkauden mammutit kun minua on jopa kielletty tulemasta edes Suomeen saati sitten että saisin kirjoittaa tasavertaisena muiden kanssa tällä palstalla ;)
        Hipiä on hieno minullakin mutta taidat jopa voittaa minut siinä.

        Ei ole hieno hipiä, vaan minua huvittaa se, että kun toimii omalla tavallaan, niin ellei siitä pidetä, käsketään menemään toiseen aloitukseen.

        En nyt puhu niin vakavista asioista kuin sinä ilmeisesti oletat minun puhuvan.

        Ei tämä ole minulle mikään vakava paikka, mielenkiintoista seurata teemoja ja lauseita.
        Kerrasta toiseen todeten saman toistuvan.
        Tänäänkin jo etukäteen sen arvanneeni mitä vastaani saan.

        Lepo vaan :)


      • korppis11

        Anceli, kirjoitin yhteen ketjuun anteeksi pyyntöni sinulle ja K/K:lle käsitin viestityksenne kylmäntotuuden kanssa väärin ja poltin hihani. Joten rauha 🙏


      • korppis11 kirjoitti:

        Anceli, kirjoitin yhteen ketjuun anteeksi pyyntöni sinulle ja K/K:lle käsitin viestityksenne kylmäntotuuden kanssa väärin ja poltin hihani. Joten rauha 🙏

        En ole tuota lukenut, saattoi osua Helsingissä rillutteluni aikaan. Silloin oli vähän muuta mielessä ;)
        Kiitos ja eletään sovussa ja rauhassa.


      • korppis11 kirjoitti:

        Anceli, kirjoitin yhteen ketjuun anteeksi pyyntöni sinulle ja K/K:lle käsitin viestityksenne kylmäntotuuden kanssa väärin ja poltin hihani. Joten rauha 🙏

        Terve heta
        Siitähän on jo ikuisuus ,semmosia kukaan muistele.


    • Mennä henkilökohtaisuuksiin eli kohdistaa puheet toisen henkilön persoonaan (yleensä kriittisesti, moittivasti tai pilkkaavasti) on huonoa palstakäyttäytymistä.
      Esimerkiksi:
      "En ole samaa mieltä kanssasi Suomen pakolaisten vastaanottopolitiikasta koska (perustelu).....jne." on hyvä.
      "Sä olet tyhmä suomalaisten haukkuja ja et tajua sitten pätkääkään Suomen pakolaispolitiikasta" on paha.
      Sinä ja minä voimme luonnollisestikin keskustella toistemme kirjoittamista asioista hyvien tapojen mukaisesti ihan kuin tekisimme livessäkin.
      Positiivine palaute ja rakentava kritiikki on ok, mutta kannattaa vähän ajatella että lukijana on ihan oikea, aito ihminen, tosin anonyyminä tai nimimerkin takana.
      ***
      Yleensäkin mitä vähemmän puhuu toisista palstalaisista ja mitä enemmän asiasta niin aina paree.
      Nää nyt oli mun ajatuksiani asiasta.

      • korppis11

        Saako kirjoittaja, joka tuntee itsensä loukatuksi, jos toinen kirjoittaja kyseenalaistaa kommentoijan tietolähdettä käyttäytyä epäkohteliaasti?


      • korppis11 kirjoitti:

        Saako kirjoittaja, joka tuntee itsensä loukatuksi, jos toinen kirjoittaja kyseenalaistaa kommentoijan tietolähdettä käyttäytyä epäkohteliaasti?

        Ainoo tapaus mitä voin ajatella on että jos esimerkiksi sinä käytät jotain tunnettua rasistista roskajulkaisua "tietolähteenä" niin voin kyseinalaistaa tietolähteesi luotettavuuden. Siitä ei kannata loukkaantua vaan etsiä tietoa jostain luotettavammasta lähteestä. Mielipiteet asioista eivät ole loukkaavia, mutta mielipiteet muista kirjoitajista (etenkin jos ei ole samaa mieltä) voivat olla loukkaavia.
        ***
        Syyllistymme toki henkilökohtaisuuksiin menemiseen kerta kerran jälkeen melkein jokainen. Ainoastaan erona on se että me jotka kirjoitamme rekattuina tai vakinikeillä kannamme vastuuta puheistamme. Puskien ei tarvitse vaivautua.


      • pravdadadaa
        korppis11 kirjoitti:

        Saako kirjoittaja, joka tuntee itsensä loukatuksi, jos toinen kirjoittaja kyseenalaistaa kommentoijan tietolähdettä käyttäytyä epäkohteliaasti?

        esmes uunin-pankkolaisen kuotettavuutta ei piä kyseenalaistaa, se on pravda


      • korppis11
        pravdadadaa kirjoitti:

        esmes uunin-pankkolaisen kuotettavuutta ei piä kyseenalaistaa, se on pravda

        Olisko blogi Agnostikkojen raamattu.


      • jepjepjepjeep
        pravdadadaa kirjoitti:

        esmes uunin-pankkolaisen kuotettavuutta ei piä kyseenalaistaa, se on pravda

        Uuninpankkopoika on hyvä MV-lehti paha.
        Uskokaa nyt.


      • korppis11 kirjoitti:

        Olisko blogi Agnostikkojen raamattu.

        Jahas. Minä luulin että halusit pitäytyä asiassa.
        Sulla lipsui taas.
        ***
        Uuninpankkopoika kirjoittaa blogia ja kun siteeraan häntä tai asetan hänen bloginsa lähteeksi niin se viittaa vain hänen omaan, henkilökohtaiseen mielipiteensä. Ei faktaan. Kannanottoon, ei tapahtumaan sinänänsä. Esmes jos laitan sinun blogisi lähteeksi johonkin kannanottoosi Hollannista, niin se on edelleenkin vain sinun mielipiteesi. Ei uutistoimiston, valtamedian tms. lähteen siteeramista vahvistamaan omaa kannanottoa.
        Agnostikko ei ole kirosana. (ja mitä se tähän kuuluu?)
        Pravdaa en ole koskaan lukenut. Miten venäläistä valtamediaa voi rinnastaa johonkin blogiin, en osaa sanoa. Poliittinen kanta ei tee välttämättä julkaisusta epäluotettavaa. Journalistinen vastuullisuus ja ammattitaito, objektiivisuus ja tosiasioissa pidättäytyminen ovat olennaista hyvästä journalismista ja lähteiden luotettavuudesta.


      • knoppitietoa
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Jahas. Minä luulin että halusit pitäytyä asiassa.
        Sulla lipsui taas.
        ***
        Uuninpankkopoika kirjoittaa blogia ja kun siteeraan häntä tai asetan hänen bloginsa lähteeksi niin se viittaa vain hänen omaan, henkilökohtaiseen mielipiteensä. Ei faktaan. Kannanottoon, ei tapahtumaan sinänänsä. Esmes jos laitan sinun blogisi lähteeksi johonkin kannanottoosi Hollannista, niin se on edelleenkin vain sinun mielipiteesi. Ei uutistoimiston, valtamedian tms. lähteen siteeramista vahvistamaan omaa kannanottoa.
        Agnostikko ei ole kirosana. (ja mitä se tähän kuuluu?)
        Pravdaa en ole koskaan lukenut. Miten venäläistä valtamediaa voi rinnastaa johonkin blogiin, en osaa sanoa. Poliittinen kanta ei tee välttämättä julkaisusta epäluotettavaa. Journalistinen vastuullisuus ja ammattitaito, objektiivisuus ja tosiasioissa pidättäytyminen ovat olennaista hyvästä journalismista ja lähteiden luotettavuudesta.

        pravda = totuus= vitsi


      • Tavuviiva

        Nuo kaksi viimeistä virkettä, niissä on mielestäni hyvä ohje.
        Yritän kovasti niiden mukaan kirjoittaa, joskus onnistuen joskus epäonnistuen.


      • Tavuviiva
        Tavuviiva kirjoitti:

        Nuo kaksi viimeistä virkettä, niissä on mielestäni hyvä ohje.
        Yritän kovasti niiden mukaan kirjoittaa, joskus onnistuen joskus epäonnistuen.

        Siis tämä olikin 30.11. Klo 16:17, muuten menee vähän väärille urille.
        Ja lisään, etten tykkää jos osoitellaan ylipainosta - juomisesta - puolisoista - lapsista jne., jos joku on joskus avautunut enemmänkin ja en tykkää tuollaisten asioiden käyttämisestä lyömäaseina - en missään tilanteessa. Minusta sellainen on raukkamaista.


      • Tavuviiva
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ainoo tapaus mitä voin ajatella on että jos esimerkiksi sinä käytät jotain tunnettua rasistista roskajulkaisua "tietolähteenä" niin voin kyseinalaistaa tietolähteesi luotettavuuden. Siitä ei kannata loukkaantua vaan etsiä tietoa jostain luotettavammasta lähteestä. Mielipiteet asioista eivät ole loukkaavia, mutta mielipiteet muista kirjoitajista (etenkin jos ei ole samaa mieltä) voivat olla loukkaavia.
        ***
        Syyllistymme toki henkilökohtaisuuksiin menemiseen kerta kerran jälkeen melkein jokainen. Ainoastaan erona on se että me jotka kirjoitamme rekattuina tai vakinikeillä kannamme vastuuta puheistamme. Puskien ei tarvitse vaivautua.

        Eihän tämä nimeämäsi puskakirjoittelu ole sen vastuuttomampaa, koska suomi24 on yhteystiedot, joten kuka tahansa on tukistettavissa. Sitten, osaavathan aikuiset ihmiset lukea: tuo nassuttaa kaikesta - tuo puhuu härästä, kun se sillä ajaa - tuolla on tuollainen päivä tänään - tuo on ymmärtänyt koko jutun väärin - mihinkähän tuo kommentti on tarkoitettu. Jos annan raippoja muille, pitää antaa itsellekin - muuten ei oikein ole puhdas iso H:n omatunto.
        Ja saa olla erimieltä. Kuorossa on sopraanot, altot, tenorit ja bassot jne.
        Mieluummin hedelmä- tai maustekakku kuin pelkkä sokerikakku.


      • Tavuviiva
        Tavuviiva kirjoitti:

        Eihän tämä nimeämäsi puskakirjoittelu ole sen vastuuttomampaa, koska suomi24 on yhteystiedot, joten kuka tahansa on tukistettavissa. Sitten, osaavathan aikuiset ihmiset lukea: tuo nassuttaa kaikesta - tuo puhuu härästä, kun se sillä ajaa - tuolla on tuollainen päivä tänään - tuo on ymmärtänyt koko jutun väärin - mihinkähän tuo kommentti on tarkoitettu. Jos annan raippoja muille, pitää antaa itsellekin - muuten ei oikein ole puhdas iso H:n omatunto.
        Ja saa olla erimieltä. Kuorossa on sopraanot, altot, tenorit ja bassot jne.
        Mieluummin hedelmä- tai maustekakku kuin pelkkä sokerikakku.

        Täytyy siis täydentää taas, kun kirjoitin epäonnistuneesti. Tarkoitan iso H:n kuuluttamaa puhdasta omaatuntoa, en muuta.


    • Niin, ne kahdenkeskiset nokittelut olisi hyvä käydä säköpostilla, tai skypellä, mitä ne yleisöä tarvitsee.
      En minä tässä ketään osoita sormella.
      Nähtävästi täällä on jäljellä kaikkein kovahermoisimmat,jotka kestää sitä henkilöönkäypää enemmän.

      • korpis11

        Meinaat kuten Sipilän hihojen poltto. Yksityisviestejä toimittajalle. No, en ole nimimerkkiä maininnut, mutta paimentolaisviestejä sain ja käyttäytymisohjeita 😊
        Nyt saunaan🕗


      • korpis11 kirjoitti:

        Meinaat kuten Sipilän hihojen poltto. Yksityisviestejä toimittajalle. No, en ole nimimerkkiä maininnut, mutta paimentolaisviestejä sain ja käyttäytymisohjeita 😊
        Nyt saunaan🕗

        Aika hiljaista alkaa olla.
        Puolikymmentä tunnistettavalla kirjoittavaa miesnikkiä ja kymmenkunta naisnikkiä.
        Siihen lisäksi muutama hyvin lapsellinen puska.
        Luultavasti vuoden sisällä loppuu tämä palsta.


    • Kaikki ovat oikeassa omasta mielestään.
      Itselläni ei ole kovin vahvoja mielipiteitä, olen huomannut elämäni varrella että niistä on ollut pakko joustaa ja miettiä uusiksi.
      Minulle on samantekevää mitä minusta täällä sanotaan, oikein ilkeä kommentti saa jopa nauramaan.
      Ilkeily osoittaa ihmisen voimattomuutta kun vihaansa ei pysty purkamaan normaalisti. Patouttaa sisälleen kaunoja, aina löytyy kohde johon voi kiukkunsa suunnata.
      Minullekin on ilkeilty, menty henkilökohtaisuuksiin, onneksi ei palsta ole kovin tärkeä eikä vihamieliset kommentit satuta, unohdan saman tien.
      Jos ei ole paksua nahkaa niin näillä palstoilla käyminen käy psyyken päälle.

    • korppis11

      Jos aloittaja purkaa turhautuneisuutta ja tekee loppuun kysymyksen oletko sinä kokenut vastaavaa. No, joku vastaa aloitukseen toistaen turhautuneen tekstiä. Aloittaja tuiskaisee..älä mene henkilökohtaisuuksiin. Keskustele siinä asiaa.

      • Siilimuorikka3

        Eikö asiaa voi keskustella menemättä toiseen henkilöön? Omaansahan voi mennä niin syvälle kuin haluaa mutta fiksu ei mene toisen. Mutta kaikilla ei ole tätä taitoa tai riitä ymmärrystä.


      • korppis11
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Eikö asiaa voi keskustella menemättä toiseen henkilöön? Omaansahan voi mennä niin syvälle kuin haluaa mutta fiksu ei mene toisen. Mutta kaikilla ei ole tätä taitoa tai riitä ymmärrystä.

        Huomasin kun vastasit eräälle kommentoijalle menemällä henkilökohtaisuuksiin, niin se on taito jota minä en osaa.


      • korppis11 kirjoitti:

        Huomasin kun vastasit eräälle kommentoijalle menemällä henkilökohtaisuuksiin, niin se on taito jota minä en osaa.

        "feikki-korppis11"

        Olen aina valmiina terapiaksi sinulle.
        Sun nukke-talon yks yksityis-kohta on vähän vinossa!
        Kyllä sä olet huono nainen!
        -
        Nonni, anna palaa nyt.

        yst.

        H.


      • En oikein ymmärrä ongelmaasi. Tai sitten ehkä olen osa sitä. Katsotaampas: ymmärtääkseni sinä koet ongelmalliseksi sen että sinua usein moititaan henkilökohtaisuuksiin menemisestä. Omasta mielestäsi et tee niin? Vai koetko henkilökohtaisuuksiin menemisen oikeutetuksi tai asialliseksi?
        Toisekseen: minä taisin ymmärtää väärin aloituksesi ja aloin selvitellä omaa näkemystäni palstakäyttäytymisestä ja miten vältetään henkilökohtaisuuksiin meneminen, mutta tunnuit ikäänkuin loukkaantuneen siitäkin. Elikkä halusit vain purkaa omaa pahaa oloasi, mutta et oikeesti tarvinnut kenenkään muun mielipiteitä.
        Se sauna-aforismi taitaa olla paikallaan uudelleen.


      • Siilimuorikka3
        korppis11 kirjoitti:

        Huomasin kun vastasit eräälle kommentoijalle menemällä henkilökohtaisuuksiin, niin se on taito jota minä en osaa.

        "niin se on taito jota minä en osaa. "
        Et vai :DD. Ehkä sinä sitten vain et tunnista kun teet niin.


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        "niin se on taito jota minä en osaa. "
        Et vai :DD. Ehkä sinä sitten vain et tunnista kun teet niin.

        Niin se on taito jota minä en osaa ja kysymyshän oli henkilökohtaisuuteen menemisestä. Tunnistan toki, mutta on myös ihmisiä jotka eivät tunnista.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        En oikein ymmärrä ongelmaasi. Tai sitten ehkä olen osa sitä. Katsotaampas: ymmärtääkseni sinä koet ongelmalliseksi sen että sinua usein moititaan henkilökohtaisuuksiin menemisestä. Omasta mielestäsi et tee niin? Vai koetko henkilökohtaisuuksiin menemisen oikeutetuksi tai asialliseksi?
        Toisekseen: minä taisin ymmärtää väärin aloituksesi ja aloin selvitellä omaa näkemystäni palstakäyttäytymisestä ja miten vältetään henkilökohtaisuuksiin meneminen, mutta tunnuit ikäänkuin loukkaantuneen siitäkin. Elikkä halusit vain purkaa omaa pahaa oloasi, mutta et oikeesti tarvinnut kenenkään muun mielipiteitä.
        Se sauna-aforismi taitaa olla paikallaan uudelleen.

        Heräsin kello 6.00, söin aamupalan vein kuopuksen työpaikalle ja ajoin mökille, oli vielä hämärää joten laitoin pihavalot päälle. Tein lumityöt. Olin hyvällä tuulella ja voimissani. Sitten asiaan.

        Hilasin saunamökistä ulos Picina-sängyn, poistin jalat ja vedin sen ressua apuna käyttäen hankea pitkin autolle. Nostin auton takakonttiin ja ajoin kaupunkiin. Hilasin sängyn ulos autosta taas ressulle ja vedin lumihankea pitkin alakerran luisulle ja valutin sen kellarikerrokseen. Vedin patjan mankelihuoneeseen ja puhdistin. Sen pidemmälle en olisi jaksanut. Poika nostaa sen ylös asuntooni kun palaa työstä.

        Ongelmahan syntyy jos illalla alkaa selkä kiukuttelemaan eikä ole saunavuoroa tänään, perjantaina ja lauantaina saunon taas, mutta voin ottaa illalla ropjen punkkua jos kovasti kivistää.

        En tiedä montako kertaa minun pitää kirjoittaa, että menen henkilökohtaisuuksiin ja senhän sinunkin pitäisi sanomattakin tietää.

        Olen sitä mieltä, että olet omasta mielestäsi täydellinen, osaat journalistiset säännöt ja noudatat niitä tinkimättä, ...mmmm.... mitä nyt välillä lipsahtaa.

        Se nyt on inhimillistä, ymmärrän toki, mutta yritä olla tasavertainen muiden kirjoittajien kanssa, äläkä heilu siellä tikun nokassa.

        No, menit sinäkin kuviteltuun todellisuuteen ja henkilökohtaiseen sieluntilaani. Oletat minulla olevan paha mieli, vaan kun ei ole, joulumieltä pukkaa, tänään kuopus sai eka karkin joulukuusikalenterin pikku taskusta. Olen valmistellut ovikransseja, Petze sai omansa ja oli ylen onnellinen. Omani on myös valmis ja asetan sen paikoilleen tässä iltapäivän korvilla. Kuopuksen oviranssi on vielä kesken, samoin kuin esikoisen villasukat.

        Joku valitti siitä, että mummut etuilee karkkikaupassa. Meilläkin oli korvessa karkki ale ja pidin puoleni. Joulukarkkeja riittää, ei tarvinnut kyynärpäätekniikkaa käyttää, mutta eihän meillä täällä korvessa sellaista väen tungosta missään ole kuten isoilla kirkoilla.

        Näin muuten videofilmin Helsingistä. Joku oli kuvannut leipäjonon. Se kiemurteli kilometritolkulla ja lastenvaunuja oli runsaasti joukossa sekä lapsia. Ei ne mummot kaikkeen kerkiä.

        Nyt pitää käydä pyykkituvassa.

        Olet sinä aika velmu ja tuo siili semmoinen ketkula.

        Nyt pesen pyykkiä.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Heräsin kello 6.00, söin aamupalan vein kuopuksen työpaikalle ja ajoin mökille, oli vielä hämärää joten laitoin pihavalot päälle. Tein lumityöt. Olin hyvällä tuulella ja voimissani. Sitten asiaan.

        Hilasin saunamökistä ulos Picina-sängyn, poistin jalat ja vedin sen ressua apuna käyttäen hankea pitkin autolle. Nostin auton takakonttiin ja ajoin kaupunkiin. Hilasin sängyn ulos autosta taas ressulle ja vedin lumihankea pitkin alakerran luisulle ja valutin sen kellarikerrokseen. Vedin patjan mankelihuoneeseen ja puhdistin. Sen pidemmälle en olisi jaksanut. Poika nostaa sen ylös asuntooni kun palaa työstä.

        Ongelmahan syntyy jos illalla alkaa selkä kiukuttelemaan eikä ole saunavuoroa tänään, perjantaina ja lauantaina saunon taas, mutta voin ottaa illalla ropjen punkkua jos kovasti kivistää.

        En tiedä montako kertaa minun pitää kirjoittaa, että menen henkilökohtaisuuksiin ja senhän sinunkin pitäisi sanomattakin tietää.

        Olen sitä mieltä, että olet omasta mielestäsi täydellinen, osaat journalistiset säännöt ja noudatat niitä tinkimättä, ...mmmm.... mitä nyt välillä lipsahtaa.

        Se nyt on inhimillistä, ymmärrän toki, mutta yritä olla tasavertainen muiden kirjoittajien kanssa, äläkä heilu siellä tikun nokassa.

        No, menit sinäkin kuviteltuun todellisuuteen ja henkilökohtaiseen sieluntilaani. Oletat minulla olevan paha mieli, vaan kun ei ole, joulumieltä pukkaa, tänään kuopus sai eka karkin joulukuusikalenterin pikku taskusta. Olen valmistellut ovikransseja, Petze sai omansa ja oli ylen onnellinen. Omani on myös valmis ja asetan sen paikoilleen tässä iltapäivän korvilla. Kuopuksen oviranssi on vielä kesken, samoin kuin esikoisen villasukat.

        Joku valitti siitä, että mummut etuilee karkkikaupassa. Meilläkin oli korvessa karkki ale ja pidin puoleni. Joulukarkkeja riittää, ei tarvinnut kyynärpäätekniikkaa käyttää, mutta eihän meillä täällä korvessa sellaista väen tungosta missään ole kuten isoilla kirkoilla.

        Näin muuten videofilmin Helsingistä. Joku oli kuvannut leipäjonon. Se kiemurteli kilometritolkulla ja lastenvaunuja oli runsaasti joukossa sekä lapsia. Ei ne mummot kaikkeen kerkiä.

        Nyt pitää käydä pyykkituvassa.

        Olet sinä aika velmu ja tuo siili semmoinen ketkula.

        Nyt pesen pyykkiä.

        Pyykkiä pestään täälläkin. Sitten laitan brunssia ja mennään kaupoille. Sämpylöiden ja mustikkamuffinsien paisto myös suunniteilla täksi päiväksi.

        Mennään nyt sitten taas henkilökohtaisuuksiin. (Me ollaan tehty sitä jo varmaan kymmenen vuotta tai kauemmin :)

        No joo, jos joku sanoo että on ongelmia niin oletan sillä olevan jonkinlainen sieluntila.

        Meillä on täällä kaikkea vain kohtuullisesti.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Pyykkiä pestään täälläkin. Sitten laitan brunssia ja mennään kaupoille. Sämpylöiden ja mustikkamuffinsien paisto myös suunniteilla täksi päiväksi.

        Mennään nyt sitten taas henkilökohtaisuuksiin. (Me ollaan tehty sitä jo varmaan kymmenen vuotta tai kauemmin :)

        No joo, jos joku sanoo että on ongelmia niin oletan sillä olevan jonkinlainen sieluntila.

        Meillä on täällä kaikkea vain kohtuullisesti.

        Sinä sanoit minulla olevan ongelman ; )) ei joku sanonut sitä. Minulla ei siis ole ongelmaa koska tiedän, että menen henkilökohtaisuuksiin.

        Tuo "joku" kertoi niin ja näin on suora meneminen henkilökohtaisuuksiin sillä kierretään sitä, että en minä.


      • Siilimuorikka3
        korpikirjailija kirjoitti:

        Niin se on taito jota minä en osaa ja kysymyshän oli henkilökohtaisuuteen menemisestä. Tunnistan toki, mutta on myös ihmisiä jotka eivät tunnista.

        No miks sitten sanot et se on taito mitä sinä et osaa?


      • Siilimuorikka3
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        No miks sitten sanot et se on taito mitä sinä et osaa?

        Onko ketkula henkilökohtainen ominaisuus :D?


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        No miks sitten sanot et se on taito mitä sinä et osaa?

        Koska sinä olet ulkona kuin lumiukko, et ymmärrä lukemaasi tosi ketkula sellainen ihrapallo koivun oksalla.


      • Siilimuorikka3
        korpikirjailija kirjoitti:

        Koska sinä olet ulkona kuin lumiukko, et ymmärrä lukemaasi tosi ketkula sellainen ihrapallo koivun oksalla.

        Ihrapallo koivun oksalla on tarpeellinen jollekin :D.
        Sinun ollessasi kyseessä olen aina ulkona, ihan eri megaherzeillä ja muilla taajuuksilla mutta väliäkö hällä.


    • Ymmärrän sen, että joskus tunteet kuohuu ja tulee sanottua asioita joita ei pitäisi.

      Mutta jatkuvaa toisten elämää kaivamista, kuka on elää kenenkin rahoilla, kuka on kenenkin facebook ystävä, mitä jonkun poika on postannut, annetaan kuvitteelliset ominaisuudet, piirteet, diagnoosit jollekin vaikka toista ei tunneta, haukutaan ja solvataan.... ilman niitä voi helposti keskustella. Ei tee tiukkaakaan.

      • korppis11

        Nyt tuli henkilökohtaista palautetta 😆


    • korppis11

      Ou..ou avasin telkkarin, dokkari Kolumbiasta. Karseeta, kaikki jotka eivät olleet samaa mieltä tapettiin. Rauhankyyhkytkin.

      • Eilen vahvisti senaatti rauhansopimuksen, tänään kongressi. Rauhankyyhky nousi tuhkastaan kuin Felix-lintu. Erimieliset boikotoivat äänestystä ja kävelivät ulos Dokkarisi kertoi varmasti jostain vanhemmasta jutusta.


    • Tästä olisi varmaan voinut tehdä omankin aloituksen, koska ei tämä nyt yhtä ihmistä koske. Mutta. Sopii tännekin, enkä jaksa paimentaa omaa aloitusta.

      *Paasausvaroitus*

      Kaikissa kamppailulajeissa on omat säännöt. Elämässä noin muutenkin on! Joten miksei niin hienossa kamppailussa kuin keskustelussa voisi olla?

      Miksi on ok tarttua siihen MILLAINEN joku ihminen on? Eikö meillä kaikilla ole virheitä? Eikä ole edes tarkoitus tulla täydelliseksi. 7 keskustelua 10:stä päättyy siihen, että housut vedetään nilkkoihin toiselta. Mitä kauemmin joku "vääntö" on meneillään, sitä enemmän revitään toista.

      Täällä vallitsee kaksi kansanryhmää - yksi joka ei pidä tästä ja näin ollen ei osallistu kovin vakaviin keskusteluihin. Toinen ryhmä joka keskustelee päivän polttavista aiheista, mutta on valmis vaikka mihin.

      Onko sellainen mahdollista, että keskustelisi ilman että toiseen persoonaan kajotaan? Hänen elämäänsä, persoonallisuuteensa. Onko mahdollista erottaa mielipiteet ja asiat ja pelkästään keskustella niistä? Voidaanko kokeilla?

      • lukevana

        Josko nyt jätettäisiin ylläpidon tehtäväksi nämä ohjeistukset.


      • "humps"

        Kyllä typerälle ihmiselle pitää sanoa mikä hän on.
        Etenkin jos kirjoituksensakin on/ovat typeriä.
        -
        Tämä kommenttisi saattaa sinut riski-rajoille, koska se on kopio miljoonista vastaavista kommenteista.
        Eli typeryyttä.

        H.


      • lukevana kirjoitti:

        Josko nyt jätettäisiin ylläpidon tehtäväksi nämä ohjeistukset.

        En minä ohjeistanut, se oli pyyntö & kysely.

        Mutta ok, sinusta on huono idea. Saako sulta kysyä miksi? Nautitko kaksintaisteluista? Ihmisiä on kautta aikojen kiehtonut sellaiset, gladiaattorit, härkätaistelut... Ehkä se on niin että itse olen väärässä paikassa?


      • hunksz kirjoitti:

        "humps"

        Kyllä typerälle ihmiselle pitää sanoa mikä hän on.
        Etenkin jos kirjoituksensakin on/ovat typeriä.
        -
        Tämä kommenttisi saattaa sinut riski-rajoille, koska se on kopio miljoonista vastaavista kommenteista.
        Eli typeryyttä.

        H.

        Kun ne "totuudet" harvoin ovat mitään totuuksia, suoraa valetta osa niistä.

        Mitä varten me ollaan rakennettu sivistystä monta tuhatta vuotta, ja sitten ei noudateta sitä?


      • hmp.f kirjoitti:

        Kun ne "totuudet" harvoin ovat mitään totuuksia, suoraa valetta osa niistä.

        Mitä varten me ollaan rakennettu sivistystä monta tuhatta vuotta, ja sitten ei noudateta sitä?

        "humps"

        Totuudet?

        Kaikella on aikansa ja paikkansa.
        Jäät jäätyvät, jäät sulavat.
        Jää-Karhu klelluu, Jää-Karhu hukkuu.
        Niin kulkee myös sivistys.
        Ihmisen mielen mukaan.
        -
        Jättäkäämme siis tämä turha jankutus.
        EOC

        H.


      • lukevana
        hmp.f kirjoitti:

        En minä ohjeistanut, se oli pyyntö & kysely.

        Mutta ok, sinusta on huono idea. Saako sulta kysyä miksi? Nautitko kaksintaisteluista? Ihmisiä on kautta aikojen kiehtonut sellaiset, gladiaattorit, härkätaistelut... Ehkä se on niin että itse olen väärässä paikassa?

        En nauti, mutta nautitko sinä?
        Olen lukevana pannut merkille, että niihin osallistut, vaan et tasapuolisesti.


      • Olet ihan oikealla asialla, humpis.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Olet ihan oikealla asialla, humpis.

        "Paloma.se.co"

        Ei hän ole lutuseni.
        Hän haluaa ainoastaan tuntea itsensä tärkeäksi, kopioidessaan aloituksen joka ennen veti paljon väkeä.
        Humpsin aloite ja aihe ovat iän-ikuisen lahoja jo.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Ei hän ole lutuseni.
        Hän haluaa ainoastaan tuntea itsensä tärkeäksi, kopioidessaan aloituksen joka ennen veti paljon väkeä.
        Humpsin aloite ja aihe ovat iän-ikuisen lahoja jo.

        H.

        Olet yleensä aina väärässä kun kommentoit muiden kirjoittajien tarkoituksia. Teetkö sitä tahallasi vai onko siitä muodostunut vuosien mittaan pahanlaatuinen manerismi, en tiedä. Sinun kannattaisi miettiä sitä (ohjeistus :)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Olet yleensä aina väärässä kun kommentoit muiden kirjoittajien tarkoituksia. Teetkö sitä tahallasi vai onko siitä muodostunut vuosien mittaan pahanlaatuinen manerismi, en tiedä. Sinun kannattaisi miettiä sitä (ohjeistus :)

        "Paloma.se.co"

        Jaa...a kaunokaiseni.
        Miksi te naiset meikkaatte, käytätte yli-kireitä paituleita ja mekkuleita?
        Epäilen teidän koko ajan muistuttavan joitain toisia joistain asioista.
        -
        Olkoon se siis niin minunkin kohdallani, tosin ilman paitaa tai mekkoa.
        Yritän pitää keskustelijat ihmisen mitoissa, omina itsenään eikä kopioina.

        Haliti.
        Lujatti.
        Yleensäkkiki.

        H.


      • hmp.f kirjoitti:

        Kun ne "totuudet" harvoin ovat mitään totuuksia, suoraa valetta osa niistä.

        Mitä varten me ollaan rakennettu sivistystä monta tuhatta vuotta, ja sitten ei noudateta sitä?

        Kirjoitit. "Mitä varten me ollaan rakennettu sivistystä monta tuhatta vuotta, ja sitten ei noudateta sitä?"

        Esimerkkinä Mesopotamia.

        Mesopotamia eli Kaksoisvirranmaa käsittää lähinnä nykyisen Irakin alueen sekä Syyrian itäosan ja Turkin kaakkoisosan. Mesopotamia on osa niin sanottua hedelmällistä puolikuuta, joka on Lähi-idän vanhan kulttuurin kehto. Mesopotamia on saanut sivilisaation kehdon maineen.

        Kysymyksessäsi onkin miettimistä.


      • Onko mahdollista? kysyit. Kyllä jos kirjoitamme kaikki puskasta. Ei muuten, sillä jokainen vakinikki on kertonut itsestään joten piikit lentävät.

        Sain toki tämän ohjeen tuolla ylempänä nimimerkiltä "se.omatunto". Voisinhan toki kokeilla, ehkäpä. Puhuttais vain asiaa...aika tylsä ajatus ; )


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Kirjoitit. "Mitä varten me ollaan rakennettu sivistystä monta tuhatta vuotta, ja sitten ei noudateta sitä?"

        Esimerkkinä Mesopotamia.

        Mesopotamia eli Kaksoisvirranmaa käsittää lähinnä nykyisen Irakin alueen sekä Syyrian itäosan ja Turkin kaakkoisosan. Mesopotamia on osa niin sanottua hedelmällistä puolikuuta, joka on Lähi-idän vanhan kulttuurin kehto. Mesopotamia on saanut sivilisaation kehdon maineen.

        Kysymyksessäsi onkin miettimistä.

        No niin, kun minä nostan jankutuksen keskustelua fiksulle tasolle, ilmestyy korppis kuin entinen pappi-siivooja. paikalle :)
        Yrittäen olla yhtä fiksu :)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        No niin, kun minä nostan jankutuksen keskustelua fiksulle tasolle, ilmestyy korppis kuin entinen pappi-siivooja. paikalle :)
        Yrittäen olla yhtä fiksu :)

        H.

        Suksi vit....., vainoharhainen,


      • kylmätotuus
        korpikirjailija kirjoitti:

        Suksi vit....., vainoharhainen,

        Helpommin sanottu kuin tehty.
        Ettäkö ihan suksineen......?


    • Hyvää alkanutta joulukuun toista päivää.

      Nukuin pitkään isossa piscinassani uusi termopeitto ylläni. Nyt fanitan termopeittoa.

      Minulla on ollut tapana kirjoittaa blogialoituksia. Niissä ollaan kaikki henkilökohtaisesti mukana kertoen omista iloistamme ja suruistamme, kommunikoimme henkilötasolla. Ei olisi mitään tolkkua keskustella niissä asiakeskeisesti.

      Jos aloitan keskustelun päivän polttavista asioista reviirini ulkopuolelta on sanomattakin selvää, että erimielisyydet astuvat kuvioihin.


      Jos joku ilkiää neuvoa, miten minun pitää käyttäytyä palstalla nauras paskasen naurun. Minä olen minä ja sananvapaudestani en luovu.

      Huvittavaa lukea ohjeistajia, jotka ovat itse suuna päänä persienä jokaisessa provoaloituksessa ja erimielisyysketjussa ; DD.

      No, joka tapauksessa Korvessa on runsaasti lunta, sitä ripeksii koko ajan lisää. Olen saanut kotini "ehkä" jo mieleisekseni muuttamalla huonekaluja paikasta toiseen. Eilisen raskaan päivän jälkeen voin nyt istua ja huokaista.

      Vanha ystävättäreni soitti, oli kirjoittamassa joulukortteja kysyi nykyistä osoitettani. Olen ostanut kymmenkunta korttia ja ajattelin josko kirjoittaisi valmiiksi postin punaiseen kirjekuoreen odottamaan lähettämispäivää. Ulkomaille lähetän sähköiset jouluterveiset.

      Tänä iltana ajattelin katsoa pressaklubin. Katsotaanko onko Suomessa sananvapautta rajoitettu pääministerin teipillä.

      Huomenna sotaveteraanien pikkujouluun ; )

      • Profiili-kuvani kertoo Joulun saavan.
        Niin saa siis kitarani myös uudet kielet.
        Uudet kielet tykittävät aina stydimmin Oratorioita ja muita mahtavia melodioita.
        Roll over Beethoven...
        -
        H.


      • Tavuviiva
        hunksz kirjoitti:

        Profiili-kuvani kertoo Joulun saavan.
        Niin saa siis kitarani myös uudet kielet.
        Uudet kielet tykittävät aina stydimmin Oratorioita ja muita mahtavia melodioita.
        Roll over Beethoven...
        -
        H.

        Pysyykö vireessä?


    • @korpikirjailija: sinä kysyit ja sait vastauksia. Vastaukset eivät olleet mieleisiäsi, mutta et voi syyttää muita siitä että sait palautetta omaan kysymykseesi.
      ***
      Sananvapaus ei tarkoita sitä että saa sanoa ihan mitä sylki suuhun tuo kenestä tahansa ja kunnioittamatta minkäänlaisia sopimuksia, tai onko korvessa eri säännöt?
      ***
      Täälläkin edistyvät joulunvalmistelut ja juuri mietin lähettäisinkö joulukortteja vain niille jotka ovat lähettäneet meille aikaisempina jouluina (sanotaan vaikka viisi vuotta taaksepäin) vai niille joille olen itse lähettänyt viimeisen kymmenen vuoden aikana?

      • "Paloma.se.co"

        Jankuti.

        "Kyllä typerälle ihmiselle pitää sanoa mikä hän on.
        Etenkin jos kirjoituksensakin on/ovat typeriä."
        -
        Profiili-kuvani kertoo Joulun saavan.
        Niin saa siis kitarani myös uudet kielet.
        Uudet kielet tykittävät aina stydimmin Oratorioita ja muita mahtavia melodioita.
        Roll over Beethoven...
        -
        H.


      • kyyhkypulunen
        hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Jankuti.

        "Kyllä typerälle ihmiselle pitää sanoa mikä hän on.
        Etenkin jos kirjoituksensakin on/ovat typeriä."
        -
        Profiili-kuvani kertoo Joulun saavan.
        Niin saa siis kitarani myös uudet kielet.
        Uudet kielet tykittävät aina stydimmin Oratorioita ja muita mahtavia melodioita.
        Roll over Beethoven...
        -
        H.

        Hunksukki.
        Haliti
        Lujatti.
        Yleensäkkiki.


    • eppu2

      Miten sitä oikeastaan voi mennä henkilökohtaisuukssiin.
      Ainakaan useimmat eivät täällä toisiaan tunne. Itse en tiedä, olenko koskaan edes ketään täällä kirjoittavaa nähnyt ja jos olenkin, en sitä tiedä.
      Eikö silloin pääsääntöisesti, voi tulkita, että henkilökohtaisuuksiin meno on luuloa, keksittyä pötyä, kiukun purkamista.
      Minun ajatukseni on niin, että henkilökohtaisuudet astuvat kuvaan silloin, kun asiaansa ei saa perille, aletaan sättimään ja käy niin, että alkuperäinen asia saattaa unohtua. Kulkeudutaan sivuraiteelle.

      • "eppu2"

        Lopeta jo.
        Sanomasi on sanottu jo monta kertaa.

        H.


      • henrjii

        mäpä näytän.
        Eppu oletko kova heppu, kestääkö sinulla peppu


      • Siilimuorikka3

        Voi mennä keksimällä valheita ja kertoa niitä muka totena. Vaikke mistään mitään tietäisikään.


      • henrjii
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Lopeta jo.
        Sanomasi on sanottu jo monta kertaa.

        H.

        eipä mennä henkilökohtaisuuksiin


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Lopeta jo.
        Sanomasi on sanottu jo monta kertaa.

        H.

        Lopeta itse.


      • eppu2
        henrjii kirjoitti:

        mäpä näytän.
        Eppu oletko kova heppu, kestääkö sinulla peppu

        Saisinko suomennoksen.Kiitos!


    • Ketju näyttää toimivan joten antakaa palaa, ottakaa viesteistä kaikki irti ja tehkää omia johtopäätöksiä. Totta vai valhetta. Tarua vai totta. Fiksu omasta mielestään vaan ei toisen. Oikeassa toisen mielestä, mutta ei jonkun toisen jne.

      Minäkin tein yhdestä viestistä johtopäätöksen, huvitti, ei tietty ketään muuta kuin minua. Sain tietää lisää erään henkilön yksityisyydestä.

      Johtopäätöksiähän kaikki lukijan korvien välissä oivallettuja, välttämättä ei totta vaan saattaapi ollakin totta ; )

      Kun kirjoittajalta lipsahtaa viaton paljastava lause se avaa lukijan silmät näkemään erilaista totuutta. Ai, helkkari jo minä ihmettelin, mutta en enää.

      • kylmätotuus

        Viestejä kannattaa analysoida tarkasti ja harkiten, ennenkuin tekee omia johtopäätöksiään ja kirjoittaa ne palstalle kaikkien luettaviksi.

        Saattaa käydä niin, että pikatulkinta meneekin täysin hatelikkoon ja joutuukin pyytelemään anteeksi kirjoitustaan jälkikäteen. Hyvä on laskea ainakin kymmeneen ennen lähetänapin painamista. Pikaistuksissa lähetetystä viestistä saattaa koitua ongelmia lähettäjälle ja samalla hän menettää myös uskottavuutensa.

        Jokainen kertoo halutessaan yksityiselämästään sen, minkä katsoo aiheeseen liittyen olevan tarpeellista. On kuitenkin halpamaista käyttää saatua tietoa lyömäaseena toisessa yhteydessä. Jäänkin suurella mielenkiinnolla odottamaan, miten käytät nyt saamaasi uutta tietoa jonkun yksityisyydestä jatkossa? Lyötkö vai olisiko mahdollista, että sinusta löytyisi sittenkin pieni murunen inhimillisyyttä.
        Aika näyttää...


      • Tavuviiva

        Onneksi on elämää vielä niin paljon tämän ulkopuolella, ettei tuollaiseen tonkimiseen tunne mitään mielenkiintoa. Juttuja tulee, juttuja menee. Tuntisin olevani perverssi, jos saisin täpinöitä täältä ihmisten avauksista, varsinkin kovin henkilökohtaisista asioista.
        Minunhan pitäisi asua palsatalla ja nyhjätä täällä koko päivä. Nytkin tuntuu joskus, kun tämä on uusi huvittelumuoto, viivästyy muut toimet. Esim. imuroinnin voi hyvinkin aloittaa 15 min päästä....ehkä.
        Pölyt voi taas pyyhkiä seuraavan 15 min päästä. Varsinkin jos päästä
        tulvii sellaisia sytytysjuttuja johonkin toiseen suuntaan kuin mihin enemmistö on menossa yhtenä kuorona.
        Mä oikeastaan tykkään sellaisista lempeistä jutuista.
        Ja jos ainoa teksti useimmiten on toisten tölviminen, niin voisko sen jättää veks. Oliskos väjän fiksumpaa. Päivänpolttavista asioista sielu voi kiivastua, iskeä kipinää, mutta ei mitään metsäpaloja sentään syty.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Viestejä kannattaa analysoida tarkasti ja harkiten, ennenkuin tekee omia johtopäätöksiään ja kirjoittaa ne palstalle kaikkien luettaviksi.

        Saattaa käydä niin, että pikatulkinta meneekin täysin hatelikkoon ja joutuukin pyytelemään anteeksi kirjoitustaan jälkikäteen. Hyvä on laskea ainakin kymmeneen ennen lähetänapin painamista. Pikaistuksissa lähetetystä viestistä saattaa koitua ongelmia lähettäjälle ja samalla hän menettää myös uskottavuutensa.

        Jokainen kertoo halutessaan yksityiselämästään sen, minkä katsoo aiheeseen liittyen olevan tarpeellista. On kuitenkin halpamaista käyttää saatua tietoa lyömäaseena toisessa yhteydessä. Jäänkin suurella mielenkiinnolla odottamaan, miten käytät nyt saamaasi uutta tietoa jonkun yksityisyydestä jatkossa? Lyötkö vai olisiko mahdollista, että sinusta löytyisi sittenkin pieni murunen inhimillisyyttä.
        Aika näyttää...

        Sinä menet jokaisessa viestissäsi minun henkilööni. Mutta minkäs sinä itselles voit et mitään.


      • Tavuviiva kirjoitti:

        Onneksi on elämää vielä niin paljon tämän ulkopuolella, ettei tuollaiseen tonkimiseen tunne mitään mielenkiintoa. Juttuja tulee, juttuja menee. Tuntisin olevani perverssi, jos saisin täpinöitä täältä ihmisten avauksista, varsinkin kovin henkilökohtaisista asioista.
        Minunhan pitäisi asua palsatalla ja nyhjätä täällä koko päivä. Nytkin tuntuu joskus, kun tämä on uusi huvittelumuoto, viivästyy muut toimet. Esim. imuroinnin voi hyvinkin aloittaa 15 min päästä....ehkä.
        Pölyt voi taas pyyhkiä seuraavan 15 min päästä. Varsinkin jos päästä
        tulvii sellaisia sytytysjuttuja johonkin toiseen suuntaan kuin mihin enemmistö on menossa yhtenä kuorona.
        Mä oikeastaan tykkään sellaisista lempeistä jutuista.
        Ja jos ainoa teksti useimmiten on toisten tölviminen, niin voisko sen jättää veks. Oliskos väjän fiksumpaa. Päivänpolttavista asioista sielu voi kiivastua, iskeä kipinää, mutta ei mitään metsäpaloja sentään syty.

        Niin elämää on ja vilkasta on elämäni netin ulkopuolella. Teen aina suunnittelemani päivän työt ensin ennekuin avaan tietokoneen. Nytkin olen pyntännyt itseni valmiiksi sotaveteraanien pikkujoulua varten joka alkaa seurakuntakeskuksessa kello 13.00.

        Olen huomannut, että ikä alkaa jo näkyä kasvoista. Ripsien värjäys ei tuota sitä haluamaani tulosta kun silmäluomet ovat jo rullalla ja silmien alla on näkyvät pussit. Hiukseni ovat vahvuuteni, vahvat, helppo sitaista kiinni. Vaatetuksella toki voi yrittää kohentaa vanhaa naamaa ja pitkiä jalkoja tiukilla pitkiksillä ja sopivilla jalkineilla.

        ------

        En tiedä kauanko olet kirjoittanut palstalle, mutta kun kirjoittaa niinkin kauan kuin minä, että on aloittanut viiskymppisissä ja siirryn pian seitenkymppisiin niin sitä on jo oppinut tuntemaan kirjoittajat ilman urkkimista, sitä paitsi ei minulla ole sellaiseen aikaa. Oppiin myös lukemaan ne rivien välitkin ilman suurennuslasia.

        Minulla on aina vain yksi tosiystävä. Facessa olen yhteydessä lapsuuden kavereihin, joita tapaan silloin tällöin. Vaikka se voi tuntua sinusta vaikealta ymmärtää olen hyvä ja luotettava ystävä ystävilleni. Sitähän täällä ei voi ymmärtää sillä kirjoitettu teksti jättää tuon jo aijemmin mainitsemani tulkinnan varan, jota ei normaalissa kommunikaatiossa pääse syntymään.

        Korvessa kaunis kuulas pakkasaamu, aurinko jossain horisontin rajan yläpuolella valaisemassa siniharmaata taivasta.


      • kylmätotuus
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinä menet jokaisessa viestissäsi minun henkilööni. Mutta minkäs sinä itselles voit et mitään.

        Väitteesi on täyttä palturia ja tiedät sen varsin hyvin itsekin.

        Voisin pyytää sinua laittamaan esimerkin todisteeksi, mutta se olisi aivan turhaa, joten antaapa olla.


    • Pressiklubi näytti jälleen tietä sananvapaudelle.

      Työkalu älykkäästi suodattuvan maailmankuvan rakentajille. Perjantaisin Yle TV1 klo 20.00. Isäntänä Ruben Stiller.

      Ylen päätoimittaja Atte Jääskeläisen mlkaan Juha Sipilän vaikea mediasuhde oli alkanut jo ennen pääminiteriyttä.

      Ylen Pressiklubin keskustelijat arvioivat pääministerin vahingoittavan itseään omalla toiminnallaan suhteessa mediaan.

      Sipilä ei ole koskaan antanut politiikkaan liittyvistä kysymyksistä palautetta, vaan ne ovat liittyneet aina näihin kolmeen asiaan:
      -uskonnollinen vakaumus
      -oma varallisuus
      - yrittäjähistoria

      Pidän hänen toimintaansa suhteessa mediaan aika omituisena. Se on aika harkitsematonta. Mielestäni hän itse asiassa vahingoittaa itseään menettämällä malttinsa itseään koskevissa uutisissa pääministerin asemassa, Jääskeläinen kommentoi pääministerin toimintaa.

      Koivunen on Jääskeläisen kanssa samaa mieltä.

      Ja sen lisäksi hän tulee epäsuorasti vahingoittaneeksi Yleä, Koivunen huomauttaa.

      Hän ei ymmärrä asemaansa tällä hetkellä. Selvästi näkyy se, että hän on tullut liike-elämän opein ja vielä tavallaan tämmöisen yksityisyrittäjätaustan filosofialla politiikkaan. Se johtaa toistuvasti konflikteihin, kritisoi myös kustantaja Jouni Tervo.

      Tänä iltana:

      Isäntänä, Ruben Stiller. ( joka vielä maanantaina sai varoituksen Jääskeläiseltä)

      Vieraina, päätoimittaja Atte Jääskeläinen, mediatutkija Anu Koivunen ja kustantaja Jouni Tervo.

      http://yle.fi/uutiset/3-9332223

      Voitaneen pitää selvänä, että myös täällä kirjoittavat pistävät itsensä likoon. Samalla soppaan sekoittuu läheiset, työ ja ideologiat, joten henkilökohtaisuuksiin menossa kannattaa katsoa peiliin ja miettiä olenko herkkä hipiäinen, eikö kestä kovaa arvostelua. Onko paikka oikea heitellä niskojaan.

      • talou

        Suomi ja sen TV on alhaisinta apinaa.

        Historia samoin.


      • talou kirjoitti:

        Suomi ja sen TV on alhaisinta apinaa.

        Historia samoin.

        Atte et ymmärrä yhtään mitään mistään joten älä ota kantaa sinulle liian vaikeisiin asioihin.


      • kylmätotuus
        korpikirjailija kirjoitti:

        Atte et ymmärrä yhtään mitään mistään joten älä ota kantaa sinulle liian vaikeisiin asioihin.

        Olipas tyrmäävä mielipide sinulta jälleen kerran.

        Eihän siinä mitään henkilökohtaista ollut. Eihän?!


      • Siilimuorikka3

        Aika ontuva rinnastus verrata tätä suoli 24:n anonyymipalstalla kirjoittavia omalla nimellään ja persoonallaan mediassa esiintyviin ihmisiin. Täällä lienee kuitenkin vain kyse siitä että osaako käyttäytyä. Vaikka ja juuri sen vuoksi että anonyymejä ollaankin.


      • Tavuviiva

        En nyt ihan rinnastaisi pääministeriä ja itseäni. Hänen pitäisi nauttia kansan luottamusta. Me maksamme palkan ja eläkkeen.
        Kun kannatusluvut ovat näin lähekkäin, onko sama, mitä puolueissa ja johtaville poliitikoille tapahtuu - siis puhutaan, puhutaan, puhutaan.
        Jää tärkeitä asioita nytkin pimentoon.
        Esim nobelistin kommentit liian suurista palkoista ja työttömyydestä jää jotenkin käsittelemättä. Juuri se asia, mistä tein niitä kiepsahtaneita laskelmia. Tässä taas toimittajien teksti siirtyi johtajien palkoista raksamiesten palkkoihin, ei 150 000 ansaitsevien palkkoihin. Mikä on päätoimittajan vuosipalkka, rivitoimittajan vuosipalkka vrt. lehdistö - tv - radio. Eriteltynä asia/hömpänpömppä.


      • Tavuviiva
        Tavuviiva kirjoitti:

        En nyt ihan rinnastaisi pääministeriä ja itseäni. Hänen pitäisi nauttia kansan luottamusta. Me maksamme palkan ja eläkkeen.
        Kun kannatusluvut ovat näin lähekkäin, onko sama, mitä puolueissa ja johtaville poliitikoille tapahtuu - siis puhutaan, puhutaan, puhutaan.
        Jää tärkeitä asioita nytkin pimentoon.
        Esim nobelistin kommentit liian suurista palkoista ja työttömyydestä jää jotenkin käsittelemättä. Juuri se asia, mistä tein niitä kiepsahtaneita laskelmia. Tässä taas toimittajien teksti siirtyi johtajien palkoista raksamiesten palkkoihin, ei 150 000 ansaitsevien palkkoihin. Mikä on päätoimittajan vuosipalkka, rivitoimittajan vuosipalkka vrt. lehdistö - tv - radio. Eriteltynä asia/hömpänpömppä.

        Ja vielä lisään. Sopiko EK:lle erittäin hyvin, että pääministeriksi tuli juuri tämä henkilö. Sielläkin tuli varsin hiljaista ja rauhallista, kun metsä otti ja lähti.
        Kiky oli sitten pitkäveteinen näytelmä, fuulaako vain.
        Oikea ala, oikeat tuotteet, onnistunut markkinointi, fiksut ihmiset oikeilla paikoilla.....


      • saavuttivat-tavoitteensa

        Jaa, Ylen ennalta käsikirjoitettu show?
        Saivat taas mitä tahtoivat, turhan moni meni lankaan.


      • Tavuviiva
        saavuttivat-tavoitteensa kirjoitti:

        Jaa, Ylen ennalta käsikirjoitettu show?
        Saivat taas mitä tahtoivat, turhan moni meni lankaan.

        No ei se nyt ihan noin mielestäni mennyt.
        Minua häiritsi jo tuo mainospipa ministerin päässä.
        Ei oikein pitäisi mainostaa, kun voi olla vaikuttaa päätöksiin.
        Mitäpä jos kaikki suomalaiset lähettäidivät piponsa...
        Ei pitäisi suosia vaan pitäisi olla puolueeton. Suomessa on varmasti monta työllistävää kiikunkaakun yritystä. Siksi koin tuon "ihmeen" puolueellisena, vastenmielisenä....
        Monelle yritykselle 100 miljoona voisi olla unelmien jättipotti.
        Ongelma on siis monisyisempi.
        Sitten tällainen ajatusleikki: jos minulla on ollut 5 miljoonan osakesalkku. Myyn sen 3 miljoonalla, kun kurssi on laskenut ja nimellisarvon allekin mentäisiin 2 miljoonalla. Olisin vaikkapa saanut tietää, että yritys keikahtaa tai myydään jne.
        Miten verotus kohtelisi minua, kun tappiot siintää horizontissa?


      • saavuttivat-tavoitteensa
        saavuttivat-tavoitteensa kirjoitti:

        Jaa, Ylen ennalta käsikirjoitettu show?
        Saivat taas mitä tahtoivat, turhan moni meni lankaan.

        Ensin suomittiin ylen johtoa niin että ihan tuli paha mieli katsojalle ja näin osa katsojista siirtyi pomon puolelle, sitten hienosti loppuhuipentumassa olikin kaikki yhtä mieltä siitä kuika epäsopiva pääministeri Sipilä on, ja taas fuula upposi kansaan. Koko keissi oli alusta loppuun jo ennalta suunniteltu pääministerin ja sen myötä puolueensa mollaamiseksi tulevia vaaleja ajatellen. Vihervassarit taas vetivät kansaa nenusta.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Olipas tyrmäävä mielipide sinulta jälleen kerran.

        Eihän siinä mitään henkilökohtaista ollut. Eihän?!

        On aivan turha tulla mulle tosielämässäkään soittamaan suuta siitä, että suomalaiset ovat apinoita.

        "Suomi ja sen TV on alhaisinta apinaa. Historia samoin."

        Jos tällainen kommunikointi on oikeaa, ymmärrän agressiivisen suhtautuisesi minuun.


      • Tavuviiva kirjoitti:

        No ei se nyt ihan noin mielestäni mennyt.
        Minua häiritsi jo tuo mainospipa ministerin päässä.
        Ei oikein pitäisi mainostaa, kun voi olla vaikuttaa päätöksiin.
        Mitäpä jos kaikki suomalaiset lähettäidivät piponsa...
        Ei pitäisi suosia vaan pitäisi olla puolueeton. Suomessa on varmasti monta työllistävää kiikunkaakun yritystä. Siksi koin tuon "ihmeen" puolueellisena, vastenmielisenä....
        Monelle yritykselle 100 miljoona voisi olla unelmien jättipotti.
        Ongelma on siis monisyisempi.
        Sitten tällainen ajatusleikki: jos minulla on ollut 5 miljoonan osakesalkku. Myyn sen 3 miljoonalla, kun kurssi on laskenut ja nimellisarvon allekin mentäisiin 2 miljoonalla. Olisin vaikkapa saanut tietää, että yritys keikahtaa tai myydään jne.
        Miten verotus kohtelisi minua, kun tappiot siintää horizontissa?

        1. Kainuu tarvitsee Terrafamea. Kainuu on riippuvainen sen luomista työpaikoista.
        Koen 100 miljoonan avustuksen työllisyyttä ylläpitävänä.

        2. Jos joku ulkomaalainen olisi ostanut Terrafamen (venäläiset) pilkkahinnalla mitkä olisivat olleet mielipiteenne ulkolaisten omistukseen tulleista maatilkuista Suomessa tai työllisyysvaikutukset Korpeen ja esim. ympäristövaikutukset lähi vesistöihin.

        Olen toki huomannut keskusteluiden kannanotoista suomalaisen työn ja tuotteiden laadun arvostuksen.

        Annetaan arvo 100 miljoonalle se jää suomalaisten eduksi jokatapauksessa eikä se kenenkään yksityisen ihmisen taloutta verotaakalla konkurssiin vie.


      • saavuttivat-tavoitteensa kirjoitti:

        Ensin suomittiin ylen johtoa niin että ihan tuli paha mieli katsojalle ja näin osa katsojista siirtyi pomon puolelle, sitten hienosti loppuhuipentumassa olikin kaikki yhtä mieltä siitä kuika epäsopiva pääministeri Sipilä on, ja taas fuula upposi kansaan. Koko keissi oli alusta loppuun jo ennalta suunniteltu pääministerin ja sen myötä puolueensa mollaamiseksi tulevia vaaleja ajatellen. Vihervassarit taas vetivät kansaa nenusta.

        Ohjelman yllättävä käänne oli jopa mediapiireissä yllätys. Samoin keskustan sisällä se sai liikehdintää.


      • kaikkea-ei-pidä-uskoa
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ohjelman yllättävä käänne oli jopa mediapiireissä yllätys. Samoin keskustan sisällä se sai liikehdintää.

        ei se kaikille ollut yllätys, ei ainakaan käsikirjoituksen laatijoille ja koko kohun alkuunpanijoille


      • kylmätotuus
        korpikirjailija kirjoitti:

        On aivan turha tulla mulle tosielämässäkään soittamaan suuta siitä, että suomalaiset ovat apinoita.

        "Suomi ja sen TV on alhaisinta apinaa. Historia samoin."

        Jos tällainen kommunikointi on oikeaa, ymmärrän agressiivisen suhtautuisesi minuun.

        Kirjoitit nimimerkille "talou" seuraavan kommentin.
        "Atte et ymmärrä yhtään mitään mistään joten älä ota kantaa sinulle liian vaikeisiin asioihin."

        Oliko kirjoituksesi mielestäsi korkeatasoista "keskustelua"?

        Minä en suhtaudu sinuun aggressiivisesti. Jos sinulla on sellainen tunne, niin se on oman pääsi tuottama.
        Mielipide-ja näkemyseroja meillä on paljonkin, mutta vihamielisyys tarkoittaa aivan jotain muuta.


      • axx9
        kylmätotuus kirjoitti:

        Kirjoitit nimimerkille "talou" seuraavan kommentin.
        "Atte et ymmärrä yhtään mitään mistään joten älä ota kantaa sinulle liian vaikeisiin asioihin."

        Oliko kirjoituksesi mielestäsi korkeatasoista "keskustelua"?

        Minä en suhtaudu sinuun aggressiivisesti. Jos sinulla on sellainen tunne, niin se on oman pääsi tuottama.
        Mielipide-ja näkemyseroja meillä on paljonkin, mutta vihamielisyys tarkoittaa aivan jotain muuta.

        Oliko edellinen mielestäsi korkeatasoista keskustelua ja hänen viestinsä yleensä ottaen.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Kirjoitit nimimerkille "talou" seuraavan kommentin.
        "Atte et ymmärrä yhtään mitään mistään joten älä ota kantaa sinulle liian vaikeisiin asioihin."

        Oliko kirjoituksesi mielestäsi korkeatasoista "keskustelua"?

        Minä en suhtaudu sinuun aggressiivisesti. Jos sinulla on sellainen tunne, niin se on oman pääsi tuottama.
        Mielipide-ja näkemyseroja meillä on paljonkin, mutta vihamielisyys tarkoittaa aivan jotain muuta.

        Olen huomannut, että olen idolisi, olen otettu ; DD


    • taloi

      Olet nolla, et yksin koko kansa on nolla.

      • Tavuviiva

        Oletko yx ex xx9


    • talou

      Miksi viisaat jättävät apinat??

      • Tavuviiva

        Hihih on täällä pähkinöitä, oletko hereillä ja varmasti


      • Tavuviiva kirjoitti:

        Hihih on täällä pähkinöitä, oletko hereillä ja varmasti

        Hän on juuri se henkilö, jota kylmätotuus pitää suotavana kommunikointina ja minun vääränä. No, kaikilla on ihanteensa.


      • Tavuviiva

        Ei minua häiritse sinun erilainen näkökantasi, mutta kun yritettäisiin puhua asioista. Mä ymmärrän, että työpaikat ovat tarpeen. On minulla sympatioita kainuulaisia kohtaan. Mutta ei, miten vain.
        Se vain on niin eri asia.
        Minä kirjoitin siitä, miten mielestäni pääministerin pitäisi profiloitua.
        Kaikkien suomalaisten yritysten pipot pitäisi olla päässä.
        Tasapuolisuutta. En voi hyväksyä yksipuolisuutta.
        Voisi tehdä läjän epäyhtälöitä: x = kuka tahansa henkilö ministerinä,
        Y kappaletta kiikunkaakun suomalaisia yrityksiä ja ne sadat miljoonat. Miksi tämä yksi. Uraania. Ihan kuin alkemian oli juuri keksitty. Ehkä siksi tuli näin häijy älämölö, kun sivujuonteena on vielä omistukset ja aiemmin avaamattomat omistukset. Osa muista omistajista on edelleen piilossa ja yle voisi kaivaa muistin virkistykseksi kaikki tiedot, koska sinne pumpataan veronmaksajien rahoja jatkuvasti. M e i l l ä on oikeudet.Yle toimii välikätenä, koska 5,5 miljoonaa kansalaista ei voi tehdä suoria kysymyksiä ja vaatia vastauksia.
        Minulle on ollut ensisijaisesti itsestään selvyys, että kun luonnossa ruvetaan koneiden kanssa puuhastelemaan, niin maaston tärveleminen ja järvien pilaaminen ei ole kunniallista touhua anno domini 2016 eikä lähivuosina tätä ennen.
        Kysykää outokumpulaisilta, vieläkö on jäämiä maastossa. Tietotaito on ollut alkeellisempaa.
        Vihreät eivät ole olleet ollenkaan vihreitä. Leipiintyneitä?
        Kainuulaisten pitäisi rakastaa omaa aluettaan eikä näin epävarmaa tulonlähdettä = edelleen suuri musta jos. Ne kermat menevät kuitenkin muualle.


      • Tavuviiva kirjoitti:

        Ei minua häiritse sinun erilainen näkökantasi, mutta kun yritettäisiin puhua asioista. Mä ymmärrän, että työpaikat ovat tarpeen. On minulla sympatioita kainuulaisia kohtaan. Mutta ei, miten vain.
        Se vain on niin eri asia.
        Minä kirjoitin siitä, miten mielestäni pääministerin pitäisi profiloitua.
        Kaikkien suomalaisten yritysten pipot pitäisi olla päässä.
        Tasapuolisuutta. En voi hyväksyä yksipuolisuutta.
        Voisi tehdä läjän epäyhtälöitä: x = kuka tahansa henkilö ministerinä,
        Y kappaletta kiikunkaakun suomalaisia yrityksiä ja ne sadat miljoonat. Miksi tämä yksi. Uraania. Ihan kuin alkemian oli juuri keksitty. Ehkä siksi tuli näin häijy älämölö, kun sivujuonteena on vielä omistukset ja aiemmin avaamattomat omistukset. Osa muista omistajista on edelleen piilossa ja yle voisi kaivaa muistin virkistykseksi kaikki tiedot, koska sinne pumpataan veronmaksajien rahoja jatkuvasti. M e i l l ä on oikeudet.Yle toimii välikätenä, koska 5,5 miljoonaa kansalaista ei voi tehdä suoria kysymyksiä ja vaatia vastauksia.
        Minulle on ollut ensisijaisesti itsestään selvyys, että kun luonnossa ruvetaan koneiden kanssa puuhastelemaan, niin maaston tärveleminen ja järvien pilaaminen ei ole kunniallista touhua anno domini 2016 eikä lähivuosina tätä ennen.
        Kysykää outokumpulaisilta, vieläkö on jäämiä maastossa. Tietotaito on ollut alkeellisempaa.
        Vihreät eivät ole olleet ollenkaan vihreitä. Leipiintyneitä?
        Kainuulaisten pitäisi rakastaa omaa aluettaan eikä näin epävarmaa tulonlähdettä = edelleen suuri musta jos. Ne kermat menevät kuitenkin muualle.

        Voit sinä kirjoitella minulle päivänselviyksia, luen sujuvasti.

        Terrafamea ajettiin alas ja toivoin itsekin sen tapahtuvan.

        Kuitenkin on otettava huomioon, että sulkemisen välittömien nettokustannusten arvioidaan nousevan noin 300 miljoonaan euroon, alas ajoon liittyy kuitenkin merkittäviä epävarmuuksia.

        Kirjoitit tulot menevät kuitenkin muualle. Terrafame työllistää välittömästi noin tuhat henkilöä ja välillisesti toiset parituhatta. On arvioitu, että kaivoksen ollessa täydessä toiminnassa sen työllisyysvaikutus olisi Suomessa lähes 2 300 henkilötyövuotta.

        Miksi näen valoa putken päässä? katsos minä en ole keskittynyt epäoleelliseen, pääministerin pipoon.

        Pääministerin juuret ovat kainuussa ja suvulla on yrityksiä, siis kainuulaisia yrityksiä. Kainuulaisia työllistäviä yrityksiä.

        Näen Terrafamen toiminnan ansiosta, hyvinvoipia korven ihmisiä. Paikallisille yrittäjille työtilauksia. Kauppiaille myyntiä ja ravintoloille käyttäjiä yms.

        Omistan kesämökin Nuaksen rannalla, Nuasjärven tilaa tarkkaillaan jatkuvasti. Jos Terrafame olisi myyty ulkomaiseen omistukseen, voin vain kuvitella mitä sen jälkeen olisi tapahtunut.

        Vanhimman serkkuni itse rakantama kesäpaikka jäi Talvivaaran alle. Hänen surunsa oli koskettavaa.

        Olen siis tässä lähellä ja asia koskettaa minua ja sukuani myös, mutta järki käteen, Sieltä muualta katsottuna asiat tuntuvat oelvan niin helvetin selviä. Alas koko paska, mutta mitä sitten tapahtuisi. Se onkin asia, jota sinunkin olisi hyvä miettiä.

        Meillä on runsaasti luontoa ympärillämme puhdasta vitivalkeaa lunta ympärillämme.

        " bos, bos, meer, bos,,,,kuten eräs hollantilainen ystävämme kertoi kokemuksistaan Suomesta.


      • Tavuviiva
        korpikirjailija kirjoitti:

        Voit sinä kirjoitella minulle päivänselviyksia, luen sujuvasti.

        Terrafamea ajettiin alas ja toivoin itsekin sen tapahtuvan.

        Kuitenkin on otettava huomioon, että sulkemisen välittömien nettokustannusten arvioidaan nousevan noin 300 miljoonaan euroon, alas ajoon liittyy kuitenkin merkittäviä epävarmuuksia.

        Kirjoitit tulot menevät kuitenkin muualle. Terrafame työllistää välittömästi noin tuhat henkilöä ja välillisesti toiset parituhatta. On arvioitu, että kaivoksen ollessa täydessä toiminnassa sen työllisyysvaikutus olisi Suomessa lähes 2 300 henkilötyövuotta.

        Miksi näen valoa putken päässä? katsos minä en ole keskittynyt epäoleelliseen, pääministerin pipoon.

        Pääministerin juuret ovat kainuussa ja suvulla on yrityksiä, siis kainuulaisia yrityksiä. Kainuulaisia työllistäviä yrityksiä.

        Näen Terrafamen toiminnan ansiosta, hyvinvoipia korven ihmisiä. Paikallisille yrittäjille työtilauksia. Kauppiaille myyntiä ja ravintoloille käyttäjiä yms.

        Omistan kesämökin Nuaksen rannalla, Nuasjärven tilaa tarkkaillaan jatkuvasti. Jos Terrafame olisi myyty ulkomaiseen omistukseen, voin vain kuvitella mitä sen jälkeen olisi tapahtunut.

        Vanhimman serkkuni itse rakantama kesäpaikka jäi Talvivaaran alle. Hänen surunsa oli koskettavaa.

        Olen siis tässä lähellä ja asia koskettaa minua ja sukuani myös, mutta järki käteen, Sieltä muualta katsottuna asiat tuntuvat oelvan niin helvetin selviä. Alas koko paska, mutta mitä sitten tapahtuisi. Se onkin asia, jota sinunkin olisi hyvä miettiä.

        Meillä on runsaasti luontoa ympärillämme puhdasta vitivalkeaa lunta ympärillämme.

        " bos, bos, meer, bos,,,,kuten eräs hollantilainen ystävämme kertoi kokemuksistaan Suomesta.

        Näin. Kiitos kirjoituksestasi. Nyt sieltä tuli, jotain sellaista, minkä tyyppistä kirjoitusta olen kaivannut ja pitkään. Voi olla, että your heart has been very full. Ymmärrettävää. Oletko aikaisemmin kirjoittanut tästä näin. Asia tuntuu mielenkiintoisemmalta heti, kun sen kirjoitat sieltä käsin. Oikein hyvä.
        Ne pipot on symboli. Yksi yritys - muut yritykset. Asiathan eivät ole olleet selviä moneen vuoteen tuon yrityksen osalta.
        Kerran keksitty, aina silmissä.
        No, onko sulle tullut kahtiajakautunut tunne, kun tämä on ollut niin tätä.
        Ja niillä kermoilla tarkoitan osakkeenomistajia ja osinkoja, koska kyllä kaikelle kansalle on julistettu, että kohta menee ja h:tin hyvin meneekin.
        Ei ole sinun vikasi, jos minullakin on kapea näkemys. Et ole vastuussa, mitä meille kerrotaan tai jätetään kertomatta.
        En edes muista tarkkaa summaa, miten paljon kaivamiseen on uponnut näinä vuosina. Jos se rahamäärä olisi suoraan jaettu kainuulaisille, olisiko syntynyt muunlaista yritystoimintaa.


      • Tavuviiva kirjoitti:

        Näin. Kiitos kirjoituksestasi. Nyt sieltä tuli, jotain sellaista, minkä tyyppistä kirjoitusta olen kaivannut ja pitkään. Voi olla, että your heart has been very full. Ymmärrettävää. Oletko aikaisemmin kirjoittanut tästä näin. Asia tuntuu mielenkiintoisemmalta heti, kun sen kirjoitat sieltä käsin. Oikein hyvä.
        Ne pipot on symboli. Yksi yritys - muut yritykset. Asiathan eivät ole olleet selviä moneen vuoteen tuon yrityksen osalta.
        Kerran keksitty, aina silmissä.
        No, onko sulle tullut kahtiajakautunut tunne, kun tämä on ollut niin tätä.
        Ja niillä kermoilla tarkoitan osakkeenomistajia ja osinkoja, koska kyllä kaikelle kansalle on julistettu, että kohta menee ja h:tin hyvin meneekin.
        Ei ole sinun vikasi, jos minullakin on kapea näkemys. Et ole vastuussa, mitä meille kerrotaan tai jätetään kertomatta.
        En edes muista tarkkaa summaa, miten paljon kaivamiseen on uponnut näinä vuosina. Jos se rahamäärä olisi suoraan jaettu kainuulaisille, olisiko syntynyt muunlaista yritystoimintaa.

        "Jos tätillä olisi munat täti olisi setä".

        Elämä on jossittelua.

        Aikoinaan kainuulainen parlamentin jäsen Paula Lehtomäki (Kepu Kuhmosta) perheineen oli Talvivaarassa mukana sadoilla tuhansilla euroilla osakkeenomistajana. Sitä en tiedä menikö suvulta omat ja varastetut, mutta kaipa osasivat vetää rahansa talteen ennen osakkeen hintojen romahtamaista.

        Kovasti keskustapuolueen jäsenet ovat säheltänyt Talvivaara/Terrafamessa. Epäilemättä oman edun tavoittelua kaikilla.

        Minun intressini on, että saunassa voin käyttää järvivettä ja pystyn pulahtamaan saunan jälkeen puhtaaseen järviveteen. En elä kahtiajakautuneessa tunteessa. Olen levollinen niin kauan kun Terrafame on suomalaisten osakkeenomistajien käsissä.


      • Tavuviiva
        korpikirjailija kirjoitti:

        "Jos tätillä olisi munat täti olisi setä".

        Elämä on jossittelua.

        Aikoinaan kainuulainen parlamentin jäsen Paula Lehtomäki (Kepu Kuhmosta) perheineen oli Talvivaarassa mukana sadoilla tuhansilla euroilla osakkeenomistajana. Sitä en tiedä menikö suvulta omat ja varastetut, mutta kaipa osasivat vetää rahansa talteen ennen osakkeen hintojen romahtamaista.

        Kovasti keskustapuolueen jäsenet ovat säheltänyt Talvivaara/Terrafamessa. Epäilemättä oman edun tavoittelua kaikilla.

        Minun intressini on, että saunassa voin käyttää järvivettä ja pystyn pulahtamaan saunan jälkeen puhtaaseen järviveteen. En elä kahtiajakautuneessa tunteessa. Olen levollinen niin kauan kun Terrafame on suomalaisten osakkeenomistajien käsissä.

        Täti on täti ja täti tykkää sedästä. Täti on munaton, mutta tädissä on munaa.

        Muistan tuon taustankin P.L., joka jankkasi omana ministerikautenaan. Ei oltu näin "pitkällä" tai "syvällä".

        Lisään senkin, että ei pidetä, jos naapurista tulisi ostajat, omistajat.
        Ymmärrän myös jyrkkyyden siellä tähän vrt. pääkaupunkiseutu (tai oikeastaan en tiedä).

        Tässä kirjoitat taas siten, miten olen myös asiasta ajatellut.


      • Tavuviiva kirjoitti:

        Täti on täti ja täti tykkää sedästä. Täti on munaton, mutta tädissä on munaa.

        Muistan tuon taustankin P.L., joka jankkasi omana ministerikautenaan. Ei oltu näin "pitkällä" tai "syvällä".

        Lisään senkin, että ei pidetä, jos naapurista tulisi ostajat, omistajat.
        Ymmärrän myös jyrkkyyden siellä tähän vrt. pääkaupunkiseutu (tai oikeastaan en tiedä).

        Tässä kirjoitat taas siten, miten olen myös asiasta ajatellut.

        Se nyt on vitun sama mitä ajattelet Nuasjärvi on kotijärveni.


      • kylmätotuus
        korpikirjailija kirjoitti:

        Hän on juuri se henkilö, jota kylmätotuus pitää suotavana kommunikointina ja minun vääränä. No, kaikilla on ihanteensa.

        Et viitsisi vääristellä kirjoituksiani!

        Luulisin, että mikäli oikein kovasti yrittäisit, niin pystyisit ymmärtämään lukemasi tekstin.

        Minua alkaa jo hieman hymyilyttämään touhuilusi.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Et viitsisi vääristellä kirjoituksiani!

        Luulisin, että mikäli oikein kovasti yrittäisit, niin pystyisit ymmärtämään lukemasi tekstin.

        Minua alkaa jo hieman hymyilyttämään touhuilusi.

        En minä mitään tiedä, en mitään ymmärrä, faktat hukassa kylmästi ajatellen jätä minut rauhaan, keskity älykkäimpiin, please.


      • Tavuviiva
        korpikirjailija kirjoitti:

        Se nyt on vitun sama mitä ajattelet Nuasjärvi on kotijärveni.

        Ihan kuin eri henkilön kirjoitusta vrt. aikaisemmat nimimerkin kirjoitukset.
        Outoa, todella outoa. Välillä tuntuu, että täti kirjoittaa, välillä tuntuu, että setä kommentoi alatyyliin.
        No voinhan uusmaalaisena todeta, että pidä Nuasjärves....
        Ja vaihdan kantaa ja penään entistä enemmän veronmaksajien oikeuksia ja kansalaisten oikeuksiin saada kaikki tieto...ihan sama kuka on ministerinä....
        Ylimielisyys ei ole paras muudi...


      • Tavuviiva kirjoitti:

        Ihan kuin eri henkilön kirjoitusta vrt. aikaisemmat nimimerkin kirjoitukset.
        Outoa, todella outoa. Välillä tuntuu, että täti kirjoittaa, välillä tuntuu, että setä kommentoi alatyyliin.
        No voinhan uusmaalaisena todeta, että pidä Nuasjärves....
        Ja vaihdan kantaa ja penään entistä enemmän veronmaksajien oikeuksia ja kansalaisten oikeuksiin saada kaikki tieto...ihan sama kuka on ministerinä....
        Ylimielisyys ei ole paras muudi...

        Huomenta@

        En jaksa jankuttaa politiikkaa, koska en voin tehdä mitään asioiden eteen, minulla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa. Vanha akka, eläkeläinen minulle riittää, että pidän oman Nuaksen rantaviivan puhtaana ja nautin mökkikesistä niin kauan kuin jaksan.
        Herrat päätäköön puolestani, tyydyn päätöksiin.

        Koska minäkään en voi vaikuttaa vaikka asun aikapommin vieressä, vielä vähemmän lie Uusimaalaisesta naiselta taistelemaan Terrafamea vastaan. On sanomattakin selvää, että rahat maksettiin veronmaksajilta kerätyistä rahoista koska sijoittajat pitivät yritystä liian riskialttiina.

        Tapani on kirjoittaa todellakin monelta kantilta monella eri tavalla, en koskaan pitäydy yhdessä totuudessa.

        Olen täti/setä/tyhmä/sivistymätön/ajattelematon/inhottava/naurettava jne. Jokainen voi tykönänsä päättää ovatko he itse fiksumpia ja henkisesti kehittyneenpiä sekä empatiassa parempia kuin minä.

        Minun empatiani on täällä korvessa ja omieni keskellä.


    • Sitten voimakas lataus isänmaallisuutta.



      Minusta ei koskaan tule monikulttuurista kouhottajaa. Olin tänään sotaveteraanien pikkujoulussa, tunsin suunnatonta kiitollisuutta siitä, että saan elää itsenäisessä Suomessa. Olen ylpeä suomalaisuudesta. Petze on myös suomalaisempi kuin moni suomalainen.

      Juhlassa saimme kuulla Isä Pentti Hakkaraisen upean ylistyksen kainuulaisesta korven kansasta.

      Korpeen ei kannata tulla rintarottingilla, äänekkäästi, kainuulaiset eivät tykkää iso-äänisistä kailottajista.

      Lisäksi tämä karismaattinen Isa Hakkarainen kertoi Jeesuksen syntymästä kuvaillen vuosisatoja vanhaa ikonimaalausta. Josef istuu pää alas vaipuneena kuvan alareunassa. Maria katsoo Josefia ja tietää sen tuskan mitä Josef kantaa sisällään. Lapsi ei ole Josefin ja Josef tietää sen, mutta hän haluaa kantaa vastuun lapsesta ja Mariasta. Mariahan olisi kivitetty kuoliaaksi kuten Itämaissa vielä tänä päivänäkin on tapana.

      Kyyneleet silmäkulmissa kuuntelimme lopuksi Veteraanien iltahuuto-laulun Pauli Kukon ja mieskuoron esittämänä.

      https://www.youtube.com/watch?v=aEO6xW0q1rY

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2814
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      522
      2645
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1777
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      55
      1077
    Aihe