Iitin guggenheim

Miten tuota iitin guggenheim puhallusta jaksetaan koko ajan hehkuttaa. Ihmettelen syvästi jos 2018 vuonna siellä ajettaisiin motogp. Rahoitus täysin auki. Maansirtotyötä tehdään valtion tuella ja se uppoaa siihen mutta onko sitten niin että kun AKK sports omistaa yhtiöstä 31 % niin rahaa pitäisi sitten kaivaa sportsin taskuista. Jos 20 miljoonaa vielä uupuu niin silloinhan AKK saa laittaa 7 miljoonaa tuohon rahaa. Saa siinä rallia pyörittää pari vuotta että saavat tuon rahan kasaan ja silloin liitto ei hyödy sportsin rahoista mitenkään. Mitä luulette ajetaan Iitissä muuta kuin legendsejä joskus ja kuorma-autoilla harjoittelua?
Ilmianna
Jaa

53 Vastausta


Eikö Suomessa oo enää kun valittajia? Ihan h**vetin hieno juttu että saadaan kansainväliset puitteet omaava rata Suomeen ja Moto GP:stä lähtien mahdollisuus tuoda kunnon prätkä ja ratakisoja tänne. Ja sitten jotkut omaan pesään kusevat vielä viittii kitistä siitä. Hanki elämä!
Ilmianna
Jaa
Eihän nämä kaverit näköjään ymmärrä rahoitusmekanismeista mitään
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ei tosiaan, mistähän tuo akk;n 7milj rahoitusosuus tulee?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Voi olla vaikka lainaa .... joka maksetaan 20-25 v aikana takaisin , sinä aikana saadaan tuloja siihen takaisinmaksuun
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
turhaa rutinaa!! eikä ole missään sanottu, että rahaa puuttuu, vaan että rahoitusta ei kerrota ...ja jos jollain munaa edes yrittää kunnon kisoja tänne, niin kaikki kunnia heille.
radan käyttöä ja kilpailuja buukattu jo ennen valmistumista, joten ihan varmasti valmistuu ja suunnittelijoina ja ohjeiden antajina käytetty muitakin kuin oman kylän Penaa...vaikka korotettua jäsenmaksua keräämään, että saadaan radat valmiiksi...myös siis ne muutkin kuin tuo iso asfalttirata.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jep jep , hyvä että tapahtuu , on jo iso asia että työt on käynnissä. Nämä ei koskaan hoidu vuodessa eikä kahdessa edes alkuideasta. Rata on sijainniltaan kohtuuetäisyydellä saavutettavissa monelta suunnalta. Toisin kuin O......ne , hienot puitteet sielläkin .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
eiköhän ne kisat käytännössä johonkin legendseihin ja jokkiksen asfalttikisaan jää, tuskin suomessa enää oikein muuta ajetaan tulevaisuudessa, jos edes noitakaan. rata tuskin liittyy autourheiluun hirveesti, siellä kuvataan käytännössä vain jotain teknaria tai muuta vastaavaa ohjelmaa päivästä toiseen, joten tuskin sinne koskaan pääse millaan kilpurilla mitään harrastamaan, jos rata varattu koko päiväksi jollekkin tuotantotiimille. jos tulee hyvä varikkoalue, niin siä ruvetaan vuokraamaan kaikenmaailman maatalousmessualueeksi, jolloin rata voi olla useita viikkoja pois käytöstä, kun ennen messuja pystytellään telttoja ynnä muuta pari viikkoa, sitten viikon messut ja seuraava viikko puretaan rakennelmia. sama juttu jos sinne motogp tulee niin ennen ja jälkeen kisoja rata suljettu pariksi viikoksi myyntikojujen pystytystä ja purkamista varten.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
just...v...n kako...että jos on muuta toimintaa, niin ei kannata tehdä ollenkaan...jessus mikä idiootti...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Täysi idiootti , siinähän on tuloja millä maksetaan kustannuksia , vai haluatko että ratamaksu on satasia / pvä , että saat sen voorttisi kanssa ajaa siellä tankillisen bensaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pietarin f1 rata hanke söi tulopohjan iitiltä.
Ilmianna
Jaa
Yhdellä motogp kisalla ei vielä rataa elätetä tai ylläpidetä hotelleja ja hienojen autojen autotalli huoneistoja kuten sivulla haaveillaan. Miksi joku ostaisi tai vuokraisi jonkun lomahuoneiston jotta voisi alakerran autotallissa pitää autoaan. Älytöntä. Millä luulevat rakentavat sellaisen määrän katsomokapasiteetta että jotku motogp kisat tuottaa voittoa? Muutaman tuhannen katsomolla ei sellaista kisaa ajeta ja ne kun ei ole sellaisia kisoja että katsojat voi seisoskella ratapenkalla. Olisihan se hienoa jos toteutuu mutta rahoitus siis puuttuu tai sit liitot tyhjentää kassansa. Kouvolan kaupunkikaan ei antanut pääomalainaa ennen kuin muut rahoittajat tukevat esiin koska eivät usko koskaan saavansa lainattua rahaa takaisin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
miksi ei voi seistä tai istua ratapenkalla? ihan kuten muillakin radoilla voi...assenissa, sashenringillä on vaikka kuinka paljon ihmisiä penkoilla...toki tarvitaan istumakatsomoita ja niitäkin katettuina yms. mutta ei niitä tarvita 150 000:lle ihmiselle...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hytra kirjoitti:
miksi ei voi seistä tai istua ratapenkalla? ihan kuten muillakin radoilla voi...assenissa, sashenringillä on vaikka kuinka paljon ihmisiä penkoilla...toki tarvitaan istumakatsomoita ja niitäkin katettuina yms. mutta ei niitä tarvita 150 000:lle ihmiselle...
Joo istutaan penkalla vain, ei tiputa sitten niin korkealta, kun huomataan, ettei tänne MotoGP:tä tullutkaan.Suomen rata-autoilu ei katsomoita tarvitse, on se niin tylsää katsottavaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Munmielipide kirjoitti:
Joo istutaan penkalla vain, ei tiputa sitten niin korkealta, kun huomataan, ettei tänne MotoGP:tä tullutkaan.Suomen rata-autoilu ei katsomoita tarvitse, on se niin tylsää katsottavaa.
miten niin ei tule? se on jo sovittu, niin varmasti tulee...ja ne on pikkuisen isommat kinkerit kuin takahikiän jokkiskisat...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kesällä kävin katsomassa rata SM kisat . Jos niitä varten tarvitaan vielä yksi rata lisää niin johan on markkinat. Säälittävää räpläämistä. Jos jotain tarvii tehdä niin vois alkaa miettimään miten sinne saadaan lisää kilpailijoita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tehkäänyjotaki kirjoitti:
Kesällä kävin katsomassa rata SM kisat . Jos niitä varten tarvitaan vielä yksi rata lisää niin johan on markkinat. Säälittävää räpläämistä. Jos jotain tarvii tehdä niin vois alkaa miettimään miten sinne saadaan lisää kilpailijoita.
ei suomessa ole yhtään moottorirataa, ei ennen kuin iitin rata valmistuu...ei tuollaisilla nykyisillä mikkihiiriradoilla tee yhtään mitään, jos aiotaan ajaa Kilpaa, siis muillakin kuin viidellä formula fordilla yms. suomalaisella ratakalustolla...vasta kunnon radan saamisen jälkeen voidaan elätellä toiveita Kisoista...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jfhy kirjoitti:
ei suomessa ole yhtään moottorirataa, ei ennen kuin iitin rata valmistuu...ei tuollaisilla nykyisillä mikkihiiriradoilla tee yhtään mitään, jos aiotaan ajaa Kilpaa, siis muillakin kuin viidellä formula fordilla yms. suomalaisella ratakalustolla...vasta kunnon radan saamisen jälkeen voidaan elätellä toiveita Kisoista...
Ahvenistolla voidaan ajaa kyllä. Sillä on jo Fia Grade 4 luokitus, joten pidä turpas kiinni kunnon ratojes kanssa. Ei tule ikinä valmistumaan kyseinen rata. Suurin ongelma rahoitus ja ympäristölupa josta valitettu, montahan vuotta menee valituksien kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sdffsdffd kirjoitti:
Ahvenistolla voidaan ajaa kyllä. Sillä on jo Fia Grade 4 luokitus, joten pidä turpas kiinni kunnon ratojes kanssa. Ei tule ikinä valmistumaan kyseinen rata. Suurin ongelma rahoitus ja ympäristölupa josta valitettu, montahan vuotta menee valituksien kanssa.
ahvenistolla????? voi ristus...ollut varmaan 60-luvulla jonkinkokoinen rata, nykyään auttamattoman ahdas ja hidas...juu, siellä voidaan kyllä ajaa suomalaisella ratakalustolla...koitas järjestää sinne vaikka moto gp- pyöriä...melko hiljaista taitaa olla...Iitti tarvitaan ja se tulee, piipität sinä mitä piipität...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ykityistä rahoitusta ei ole löytynyt. Mukana olevat liitot rahoittavat radan rakentamisen. Hotellit ja muut jäävät tekemättä --> isoja kisoja ei tule. Ajetaan legends kisoja ja moottoripyöräsivuluokkaa. Ministeriö ei antanut rahaa lisää eli ei ole rahaa saavien liikuntapaikkojen joukossa. Jäähallit ja uimahallit maksetaan ministeriön rahoista.
Ilmianna
Jaa
Taas oli iltasanomissa ihan naurettava haaveilujuttu F1 kisasta Iittiin. Miksi sitä pidetään kokoajan yllä kun mitään tietoa ei ole eikä mitään varmuutta ole rahoituksesta kerrottu. Pelkällä asfalttiympyrällä sekä maavalleilla sen ympärillä ei F1 kisaa saada. Ja että Iitti olisi pohjois-euroopan ainoa F1 rata, näin sanoiiltasanomissa liiton puheenjohtaja. Aika hatarat tiedot sillä tai ehkä se tarkoitti pohjoismaita. Vai mitä noita nyt on Silverstone, Spa, yms ratoja, jotka kait voitas sanoa olevan pohjois-euroopassa. Yhteenkään mökkiin radalle ei siis ole vielä rahaa, niin puhutaan F1 kisoista? Onko niillä mitään tajua?
Ilmianna
Jaa
onko sulla luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia??? jutussa ei puhuttu F1-kisoista mitään muuta, kuin että radan grade-luokitusta nostetaan MAHDOLLISTAMAAN jos joskus ajettaisiin F1-kisa, koska luokan nosto myöhemmässä vaiheessa maksaisi huomattavasti enemmän kuin nyt...F1-kisathan todellisuudessa voivat olla mahdolliset järjestää myös suomessa, riippuen uusien omistajien (=F1-kisojen) politiikasta järjestämismaksujen suhteen...nykyisillä hinnoilla...tuskin...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kato tänne kommentoi joku liiton henkilö, kun noin ärhäkkäästi puolustelee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Asiat näköjään etenee , vaikka kateelliset ei sitä haluaisi
Ilmianna
Jaa
Keskellä ei mitään ja hehkutus on kova, mielenkiintoista edes ajatuksentasolla kuka muu kuin autokoulun opetus haluaisi sinne.ei kunnon tietä liittymiä majoitusta palveluja, ehkäpä loppuu siihen kun rahat loppuu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Uutta moottorirataa ei voi tehdä kuin keskelle ei mitään, jos et vielä ole huomannut.
Tosin Iitin taajaman lähellä ja pienen matkapäästä Kouvolasta, joten eihän se missään korvessakaan ole reilun 100 km säteellä asuu aika paljon porukkaa, eikä liian kaukana lentokentältä ja satamista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
SaisitkoLuvat kirjoitti:
Uutta moottorirataa ei voi tehdä kuin keskelle ei mitään, jos et vielä ole huomannut.
Tosin Iitin taajaman lähellä ja pienen matkapäästä Kouvolasta, joten eihän se missään korvessakaan ole reilun 100 km säteellä asuu aika paljon porukkaa, eikä liian kaukana lentokentältä ja satamista.
Onko lähellä toimivaa lentokenttää, vai alkaako kannattamattoman lentokentän tekohengitys valtion rahoilla, koska lähistöllä on moottorirata?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
onneksi 14M€ saatiin liittymiä varten, kyllä liikenne tulee sujumaan, sopiva liityntäliikenne kouvolaan, kotkaan ja vaikka helsinkiin, niin saadaan majoitusasiat hoidettua...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Isoa hehkutusta, että 17 miljoonaa saatiin rataa varten. No ei se ihan niin mennyt. 3 miljoonaa rataan ja 14 miljoona radan ulkopuolella olevien teiden rakentamiseen. RAdan ja sen faciliteettien budjetti on jotain yli 25 miljoonaa ja siitä on nyt 6 miljoonaan kasassa. AKK ja moottoriliittoko maksaa sitten loput puuttuvat 19 miljoonaa. Ei Moto GP tule mihinkään hiekkakuopalle ajamaan kilpaa vaikka kuinka haaveilevat siitä.
Ilmianna
Jaa
Ei MotoGP tule Suomeen. Ei katsojia, ei rahaa, ei glamouria. Iitistä tulee Suomen moottoriurheilun kallis mausoleumi. Noikin rahat olis paremmin käytetty tekemisen tukemisessa.
Ilmianna
Jaa
Tai tuleehan se, mutta ei julkissella rahalla. Joko AKK ja Moottoriliitto kaivavat isot pääomasäästönsä tuohon rataan tai sitten Kymiring oy:n hallituksessa istuvat vuorineuvokset ja muut kaivavat lompakkonsa esille. Se on kuitenkin fakta, että nykyisellä rahoituksella ei saada alastaroa kummempaa aikaan. Sillä saadaan juurikin asfaltoitu moottorirata. Ja missään ei ole sanottu, että kuinka paljon tuosta julkisesta rahasta käytetään radalle tulevasta raskaan kaluston ajoharjoitteluradasta eli kaikki raha ei kait ole käytettävissä pelkstään ympyrärataan.
Ilmianna
Jaa
Miksi tästä Iitin radasta tuotetaan koko ajan tällaista ihan älytöntä ylipursuavaa viestintää, jolla ei ole todellisuuden pohjaa. Liittojen moottoriurheilusivustosta lainattua.
"Moottoriurheilu-, ajokoulutus- ja valmennuskeskus on ainutlaatuinen hanke, jollaista ei ole rakennettu Euroopan alueella 25 vuoteen. Korkeimman kilpailutoiminnan tason muun muassa Formula 1:ssä, MotoGP:ssä ja rallicrossissa mahdollistavasta KymiRingista odotetaankin suomalaisen moottoriurheilun yhtä suurinta kansainvälistä valttikorttia ja veturia."

Siis haloo. EI 25 vuoteen ole rakennettu vastaavaa rataa Eurooppaan? No mites naapurimaan Sochin rata ja eikös Moskovassakin ole jonkinmoinen. No mites Algarvessa oleva Portimaon rata. Entäs Espanjan Aragon. Tuossa nyt vain muutama nopeasti.

Vai ehkä tämä kertoo tuon viestintämedian osaamisen tasosta ja he uskovat kaiken, mitä Iitin rataporukka heille upottaa. Vai radalle saatiin 17,5 miljoonaa rahaa. Ei muuten saatu. Teiden rakentamista varten meni 14.5 miljoonaa ja 3 miljoonaa radalle, jolla ei vielä tehdä edes vessoja radalle sellaiseksi, että MotoGp tulisi sinne. Tai vaihtoehtona on tehdä väliaikaisrakennelmat kaikki, mutta se maksaa kisoja varten niin paljon, että kenenkään kukkaro ei kestä sitä. Eiköhän AKK:ssa kannata alkaa nyt haaveilemaan ja kertomaan, että F1 kisa tulee Suomeen, kun vasta hiekkaläjä olemassa. Keskittyisivät siellä taas ensin esim. vaikka radantarkastajien kouluttamiseen ja Vantaan ja Oulun radan kuntoon laittamiseen. Oulustahan piti tulla hieno keskus, mutta samanlainen hiekkaläjä siitäkin tuli, jonka keskellä on asfalttirinkula. Kelpaa kyllä harrastamiseen, mutta eipä juuri muuhun.

Julkistaisivat nyt rahoituksen, millä se oikeasti aiotaan rahoittaa, eikä vain höpöttäisi koko ajan tuota MotoGp:Tä. Siellä on muuten mukava mennä ratayhtiön äijien kertomaan MotoGp promoottorille, että joo on meillä täällä asfaltti että tervetuloa vaan pitämään hienot kilpailunne. No eivät tule!
Ilmianna
Jaa
mitä sä piipität? iitin asiat ovat hiukan sinun ymmärryksen yläpuolella, siellä on hiukan sinua viisaampia ja kokeneenpia käynyt katsomassa projektia ja hyväksyneet suunnitelmat ja jo tehdyt toteutukset. MotoGp:n organisaation kanssa esisopimukset kisoista...miksi luulet sinun rutinasi vaikuttavan asioiden kulkuun? tähän sopii hyvin sanonta- karavaani kulkee, koirat haukkuu...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Esisopimuksia voidaan allekirjoittaa vaikka kuinka paljon. Ne kun ei velvoita mihinkään. On tosiaan käsittämätöntä paskanjauhantaa tuo, ilmeisesti rahat loppu tai siis eihän niitä ole kun pitää jauhaa jopa F1 kisoista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
dbfnlsdja kirjoitti:
Esisopimuksia voidaan allekirjoittaa vaikka kuinka paljon. Ne kun ei velvoita mihinkään. On tosiaan käsittämätöntä paskanjauhantaa tuo, ilmeisesti rahat loppu tai siis eihän niitä ole kun pitää jauhaa jopa F1 kisoista.
onko tämä sama rutinaraattori, joka täällä jaksaa valittaa asioista, joista ei ymmärrä-, eikä tiedä mitään??
älä puutu asioihin, jotka eivät sinulle kuulu...esim. kymiringin rahoitus ja sopimusasiat...ei riitä sinun potentiaali kaatamaan ratahanketta eikä sitä sinulta kysytä, eikä kysytä mitä sarjoja ja kilpailuita TULEVALLA radalla ajetaan, jos osaa hiukankin lukea ja sattuisi vielä ymmärtämään luettua tekstiä, ymmärtäisi mistä F1-asiassa on tarkoitettu...mutta jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pitääkin käydä kattoos miten on edistynyt.
Ilmianna
Jaa
Pitääkin käydä kattoos miten on edistynyt.
Ilmianna
Jaa
Kuulemma ympäristöluvasta valitettu ja sen käsittely yleensä kestää 3-5v. joten ei radalla kiirettä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
ei valitus lopeta ympäristöluvan voimassaoloa, valittaa voi aina, myös tulevasta päätöksestä...rata etenee ihan aikataulussa, tai itseasiassa hiukan etuajassa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Rata ei etene missään aikataulussa. Puhuttiin jo muutama vuosi sitten, että rata valmis seuraavan vuonna. Rahoituksen puute on se mihin tämä tulee kaatumaan lopullisesti ja valitukset. Sitäpaitsi näissä kirjoituksissa on enemmän totuuden siementä kuin rata yhtiön saduissa. Turha haaveilla mistään Motogp kisoista, ei tulla suomessa ikinä ajamaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
älä jaksa piipittää
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Rata voi valmistua mutta ei riittävät rakennukset kun niihin ei ole rahaa. Rekka-autoja voi siis tulla harjoitteleen vesiliirtoja mutta gp tä ei ajeta koskaan vaikka kuinka hehkuttavat.
Ilmianna
Jaa
"MotoGp- kisat viisivuotisella sopimuksella Iitissä vuodesta 2019 lähtien..."
mitäs vinkuiitat nyt sanovat, vieläkö on epäillystä radasta ja sen valmistumisesta, kisoista yms...nyt jopa F1- kisat ovat astuneet näyttämölle ja on vain ajan kysymys, milloin kisat saadaan suomeen ja kymiringille...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Ja kartingin mm
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
455678 kirjoitti:
Ja kartingin mm
Ainut kart rata suomessa, missä voi toteuttaa MM- tason kilpailut on Ala-Härmä Mika Salo Cirguit. Huvivaltio, siellä riittävä taso ja kapasiteetti kisojen pitopaikaksi jo nyt. Mikäli jokin asia pielessä se korjataan omistajan toimesta, muun muassa turvajärjestelyt. Viimeinen huipputapahtuma Kart EM- osakilpailu. Todella hieno EM-kisatapahtuma ilman pääsymaksuja ISOOT KIITOKSET Herra Lillpaca.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tämänähtiin kirjoitti:
Ainut kart rata suomessa, missä voi toteuttaa MM- tason kilpailut on Ala-Härmä Mika Salo Cirguit. Huvivaltio, siellä riittävä taso ja kapasiteetti kisojen pitopaikaksi jo nyt. Mikäli jokin asia pielessä se korjataan omistajan toimesta, muun muassa turvajärjestelyt. Viimeinen huipputapahtuma Kart EM- osakilpailu. Todella hieno EM-kisatapahtuma ilman pääsymaksuja ISOOT KIITOKSET Herra Lillpaca.
Meinaatko ettei toista rataa kannata rakentaa , sen takia jos jossain jo on . Puitteet on hienot alahärmässä ja kisat oli onnistuneet kaikilta osin. Ei kannata olla ottamatta rataa vastaan jos sellainen on tulossa , näin harrastajan näkökulmasta .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Edellisessä kommentissa ei nähdäkseni otettu kantaa muihin karting ratoihin ja niiden tulevaisuuteen, vaan elettiin nykyhetkessä. Muilla radoilla on vielä pitkä matka ennen kuin pääsevät lähellekään samalle tasolle, mitä voi Härmä jo nyt tarjota karting kuskeille ja nimenomaan katsojille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei tule toteutumaan motogp kisat 2019. Tehtiin vaan aiesopimus jolla pidetään hyvät välit motogp organisaatioon. Tuolta "rata alueelta" on lähtenyt pois jo kaikki kalusto millä rataa tehdään koska rahat loppu ja kyllästyivät ikuisiin lupauksiin... Eli epäilyksiä radan valmistumisesta on nyt enemmän kuin koskaan!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jfhfghfg kirjoitti:
Ei tule toteutumaan motogp kisat 2019. Tehtiin vaan aiesopimus jolla pidetään hyvät välit motogp organisaatioon. Tuolta "rata alueelta" on lähtenyt pois jo kaikki kalusto millä rataa tehdään koska rahat loppu ja kyllästyivät ikuisiin lupauksiin... Eli epäilyksiä radan valmistumisesta on nyt enemmän kuin koskaan!
taasko tämä sama urpo ryömi jostain kannon alta???? hommaa joku muu idea elämällesi kuin päivänselvän asian kritisointi...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Asia on toki päivänselvä. Valtiolla on säästötavoitteet päällä eikä yksityisiä rahoittajia ole. Eli ei tipu hynää ei vt12 parannuksiin eikä Puuharinkiin. Tästä ei saa yksityiselle rahalle kannattavaa millään ilveellä, vaikka kuinka hypetettäisiin miten fantsun kivaa olisi päästellä pitkin uutta asfalttia. Tämä on silkka tukien huijaus.
Jaa että laskelmaa? No niin, hinta 25 miltsiä, siitä tukirahaa 7 miltsiä, jää 18 miltsiä yksityisille. Jos nyt yksityinen investoi pääomaa, on siinä semmoinen kuin "tuottotavoite." Aika vaatimaton 5% tuotto olisi 0,9 miljoonaa euroa vuodessa. Siitä olisi siis ensin pitänyt maksaa se 5-6 miljoonaa lisenssimaksua Dornalle, eli yleisöltä pitäisi nyhtää vajaat 7 miljoonaa vuodessa. Entäpä sitten radan ylläpito ja toiminnan pyörittäminen?Lumenauraus, penkkojen niittäminen jne. toiminnot? Työntekijöiden palkat, tapahtumajärjestelyt, sähkölaskut? Laitetaanko alakanttiin, että miltsi? Okei, ollaan jo 8 miljoonassa per vuosi. Tämähän on yhtä kannattavaa kuin Kreikan pankkituki! Hei me tienataan tällä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
100€ lippu X 100 000katsojaa= 10 000 000€
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
100 euron lipulla ei saada mitenkään 100 000 ihmistä paikalle. Ja miten saadaan, jossa siellä ei ole faciliteetteja. Radan ympärysvallit ei riitä, että joku maksais 100 euroa siitä. Entäs parkkipaikat 100 000 hengelle? Palvelut niille (ruoka yms.), jos on vaan savivallit olemassa. Ei lähde kukaan ulkomailta seisoon savivalleille 100 euron lipulla. Ja jos perhe lähtisi, niin aikuinen ja 2 lasta 300 euroa?? Ei taida toteutua, varsinkaan Kouvolassa. Jos rata olisi Hesassa tai Vantaalla, niin voisi toteutua. Onks rallipassin hinta joku 70 euroa Jyskylässä ja sillä saa kolme päivää? Ja lapset pääsee ilmaiseksi.

Hienoahan se on jos kisa toteutuu ja luulis, että sponssia on helppoa lähteä hakemaan, jos kisalupaus on olemassa. Mutta siis 5 miljoonaa kisamaksu, kulut kisajärjestelyistä helposti aika paljon, jne. Niin jos laskevat 100 000 ihmisen varaan, niin munilleen menee. No tämän on tietty moottoriliiton juttu, eikä mitenkään liity autourheiluun.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
et ole tainnut kisoissa käydä????? sachsenringillä esim. aivan mahtavat katsomotilat penkoilla...ja jos rata ois helsingissä???????? jos sinne tulee ihmisiä ympäri eurooppaa ja maailmaa, se on ihan sama missä se rata sijaitsee suomessa, hollannin gp:ssä kuljetukset nonstoppina busseilla kaupungilta, toimii kuin junan vessa...mopoille varattu laaja niittyalue parkkipaikaksi, autoillahan ei ole mitään asiaa koko kaupunkiin kisavkl:na....rataa ei tosiaan ole suunniteltu teille helsinkiläisille kermaperseille, jotka ette koskaan ole kehä 3:n ulkopuolella edes käyneet...ja niille keille ei raha ole ihan lopussa, varmasti tulee löytymään katettua katsomoa yms. parempaa tilaa ja palvelua...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sachsenring on saksassa ihan turha verrata tähän guggenheim hankkeeseen. Ja 50 000 katsojaa voisi olla realistinen kun imatran ajot keräsi 16000 maksanutta katsojaa (5000 vähemmän kun edellisvuonna). Huom! maksanutta katsojaa. Kävijämäärä nyt voidaan laskea miten tahansa. Tosiasia on se että rahaa ei ole edes radan tekoon.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Iitin guggenheim

Miten tuota iitin guggenheim puhallusta jaksetaan koko ajan hehkuttaa. Ihmettelen syvästi jos 2018 vuonna siellä ajettaisiin motogp. Rahoitus täysin auki. Maansirtotyötä tehdään valtion tuella ja se uppoaa siihen mutta onko sitten niin että kun AKK sports omistaa yhtiöstä 31 % niin rahaa pitäisi sitten kaivaa sportsin taskuista. Jos 20 miljoonaa vielä uupuu niin silloinhan AKK saa laittaa 7 miljoonaa tuohon rahaa. Saa siinä rallia pyörittää pari vuotta että saavat tuon rahan kasaan ja silloin liitto ei hyödy sportsin rahoista mitenkään. Mitä luulette ajetaan Iitissä muuta kuin legendsejä joskus ja kuorma-autoilla harjoittelua?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta