Maalin haju ei hälvene

maalinhaju

Asun asunnossa, missä tehtiin kattava remontti noin 2,5 vuotta sitten, muutama kuukausi ennen kuin muutin asuntoon. Maalin (ainakin käsittääkseni kyseessä maalin haju, tosin asunnossa laitettiin myös laminaattilattia, suljettiin yksi oviaukko ja laitettiin paljon kaappeja sekä integroituja huonekaluja) ei ole vieläkään hälvennyt, miedontunut vain alun lähes pistävästä.

Minulla on tapana tuulettaa joka päivä asuntoa, mutta sekään ei ole auttanut asiaa. Mistä asia voisi johtua? Ja vaikka remontissa olisi ollut jotain vikaa, niin kai hajun pitäisi nyt joku päivä hälvetä? Kauanko siihen voi kestää?

6

6972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pytystämittaaja

      Maalin haju lähtee yleensä kokonaan alle viikossa, vaikka vaatimuksena M1-luokitetuille maaleille on ettei enää 4 viikon päästä ole havaittavissa mitään hajuja.
      Olen huomannut että joissakin tapauksissa, kun maalataan vanhan maalin tai tapetin päälle, uusi maalikerros voi liuottaa vanhoja hajuja jotka sitten kulkeutuvat todella hitaasti kuivan maalikerroksen läpi, johtaen pitkäaikaiseen heikkoon mutta selvään hajuongelmaan.
      Haju poistuu tuulettamalla ja lämmittämällä. Joskus auttaa myös pintojen pesu miedolla saippualiuoksella.

      • Anonyymi

        Hei
        Maalasin kipsilevyn kahteen kertaan.
        Odotin,että ensimmäinen maalipinta kuivuu.
        Toisen maalauksen jälkeen maalinpinta alkoi ilmetä ikävä hajuongelma.
        Kummatkin maalit olivat M1 laatua.
        Onko muuta keinoa, kuin odottaa niin kuin edellinen kirjoittaja kommentoi.
        Itse ajattelin poistaa maalatut kipsilevyt seinästä ja asentaa uudet.
        Onko muilla kokemusta tai ehdotuksia ?
        Tämä odotus ja epävarmuus hajuongelman pituudesta ei houkuttele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei
        Maalasin kipsilevyn kahteen kertaan.
        Odotin,että ensimmäinen maalipinta kuivuu.
        Toisen maalauksen jälkeen maalinpinta alkoi ilmetä ikävä hajuongelma.
        Kummatkin maalit olivat M1 laatua.
        Onko muuta keinoa, kuin odottaa niin kuin edellinen kirjoittaja kommentoi.
        Itse ajattelin poistaa maalatut kipsilevyt seinästä ja asentaa uudet.
        Onko muilla kokemusta tai ehdotuksia ?
        Tämä odotus ja epävarmuus hajuongelman pituudesta ei houkuttele.

        Hei,

        Täällä samanlainen ongelma. Maalaus tehty elokuussa kipsilevyjen päälle. Alla Tikkurilan Presto sarjan tasoitteita kolhuissa, akryyliä nurkkien pienissä halkeamissa ja maalattu päälle kahteen kertaan Tikkurilan Joker -maalilla.

        Seinät haisevat melkoisesti vaikka on tuuletettu ja lämmitetty asuntoa. Haju tarttuu tekstiileihin. Nyt siis odoteltu 2 kk hajun poistumista.

        Kuinka kauan hajun poistuminen oikein kestää? Kokemusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,

        Täällä samanlainen ongelma. Maalaus tehty elokuussa kipsilevyjen päälle. Alla Tikkurilan Presto sarjan tasoitteita kolhuissa, akryyliä nurkkien pienissä halkeamissa ja maalattu päälle kahteen kertaan Tikkurilan Joker -maalilla.

        Seinät haisevat melkoisesti vaikka on tuuletettu ja lämmitetty asuntoa. Haju tarttuu tekstiileihin. Nyt siis odoteltu 2 kk hajun poistumista.

        Kuinka kauan hajun poistuminen oikein kestää? Kokemusta?

        Hei, miten teillä eteni tilanne? Meillä vähän vastaava keissi nyt, maalaamisesta jo 4 kk ja tuntuu että edelleen haisee.


    • Anonyymi

      Aloituksesta on viisi vuotta, vieläkö aloittajaa vaivaa maalin haju?

      • Anonyymi

        Vaivaa, vaivaa, nykyisin maali haisee jo joka paikassa: autossa, kaupassa, uimahallissa, aivan kaikkialla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe