Jooga ja Jeesus ei sovi yhteen

entinenjoogi

Jooga on kehitetty itämaisten uskontojen henkisen kasvun avuksi, jonka kautta ihminen pyrkii vapautumaan jäleensyntymisestä, reeinkarnaation loputtomasta kierteestä.
Jooga ei ole pelkkiä fyysisiä harjoitteita, vaan se on henkisen kasvun tie itämaisten uskontojen opetusten mukaan. Jokainen joogasuuntaus opettaa henkisestä kasvusta, johon kuuluu meditaatio ja kundaliinivoima, tää kundaliinivoima on voimaa ja energiaa joka vaikuttaa.
Raamatun valossa tää voima on pahojenhenkien voimaa, ei Jumalan eikä PyhänHengen voimaa.
Raamattu sanoo että kerran on ihmisen kuoleminen ja sen jälkeen tulee tuomio, siis raamatun mukaan ihminen syntyy kerran ja kuolee kerran.
Raamattu sanoo että ne ihmiset jotka ei usko raamatun Jumalaan, ne oman valinnan kautta menee iankaikkiseen kadotukseen, mutta ne jotka uskoo raamatun Jumalaan, ne pääsee iankaikkiseen elämään.
Jeesus sanoi; Minä olen tie totuus ja Elämä, ei kukaan tule Isän tyköön muutoin kuin minun kauttani.
Raamattu opettaa että Jeesus on ainoa tie Isän Jumalan luo, Herraan Jeesukseen tulee uskoa niinkuin raamattu opettaa.
Tällä perusteella joogan henkisen kasvun tie, on epäjumalan palveluksen tie, joka ei johda Isän Jumalan luo.
Sentähden tää joogan henkisen kasvun tie, on vastoin raamatun sanan opetusta, siksi jooga ja Jeesus ei sovi yhteen.
Itämaiset joogaopettajat sanoo; että jooga on joogaa vain silloin kun siihen liitetään henkisen kasvun tie, eli oikeasti joogassa ei ole kysymys vain fyysisestä harjoituksesta, vaan siihen liittyy henkisenkasvuntie sellaisella opetuksella joka on vastoin raamatun sanaa.

29

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taipuma.ton

      Aloituksessa valheita.

      • mitä.löytyy

        Ja mitä? Perustele jos olet jotain mieltä.


      • vajakkimikävajakki
        mitä.löytyy kirjoitti:

        Ja mitä? Perustele jos olet jotain mieltä.

        Raamattu on paimentolaismiehen keksimä satukirja. Joogaa ihan rauhassa, tai älä joogaa jos sinulla ei ole kaikki saatanat kanootissa :)


      • MiettikääTätä

        Mites sitten erilaisten soittimien laita, kun niillä seurakunnan tilaisuuksissa soitetaan.
        Samoilla soittimilla soitatatte, joilla soitetaan maallisissakin paikoissa, kuten syntisissä lavatansseissa, kuten sähkökitara, bassokitara, kitara, rummut, kosketin soittimet.
        Jos oikein tarkkoja ollaan, niin seurakunnan tilaisuuksissa ei saisi olla soittimena, kuin kirkkourut.
        Kirkkourut taitavat olla ainoa soitin, jolla ei ole soitettu esim. lavatansseissa tai vastaavissa syntisissä paikoissa.

        Monet herätysliikkeen seurakunnat näyttää menevän kohti maallistumista, johtuneeko näistä maallisista soittimista, joilla siellä soitetaan, että ne vetävät seurakuntaa kohti maallistumista, koska maallisia ovat.
        Hävittäkää nämä maalliset soittimet ja hankkikaa kirkkourut.
        Ei taida olla yhdessäkään herätys liikkeen seurakunnista kirkkourkuja, joten eikö olisi aika muutokseen.


      • pillitys
        MiettikääTätä kirjoitti:

        Mites sitten erilaisten soittimien laita, kun niillä seurakunnan tilaisuuksissa soitetaan.
        Samoilla soittimilla soitatatte, joilla soitetaan maallisissakin paikoissa, kuten syntisissä lavatansseissa, kuten sähkökitara, bassokitara, kitara, rummut, kosketin soittimet.
        Jos oikein tarkkoja ollaan, niin seurakunnan tilaisuuksissa ei saisi olla soittimena, kuin kirkkourut.
        Kirkkourut taitavat olla ainoa soitin, jolla ei ole soitettu esim. lavatansseissa tai vastaavissa syntisissä paikoissa.

        Monet herätysliikkeen seurakunnat näyttää menevän kohti maallistumista, johtuneeko näistä maallisista soittimista, joilla siellä soitetaan, että ne vetävät seurakuntaa kohti maallistumista, koska maallisia ovat.
        Hävittäkää nämä maalliset soittimet ja hankkikaa kirkkourut.
        Ei taida olla yhdessäkään herätys liikkeen seurakunnista kirkkourkuja, joten eikö olisi aika muutokseen.

        Kyllähän niitä urkuja voisi verotuloilla hankkia kaikille tasapuolisesti.


    • venyminen.kannattaa.aina

      Viestin lopussa tulikin asiaa. "Itämaisten joogaopettajien mukaan jooga on joogaa vain sillon kun siihen liitetään henkisen kasvun tie". Juuri niin. Eikä tällaista henkisen kasvun tietä liitetä länsimaissa harjoitettuun joogaan. Jooga on vain eksoottinen nimi erilaisille venyttely-ja hengitystekniikoille, joilla useimmiten ei ole yhtään mitään tekemistä oikean joogan kanssa.

      Joissakin joogasuuntauksissa saatetaan vedota suuntauksen kenties itämaiseen guruun tai antaa itämaisilla myyteillä väritettyjä elämänhallintaohjeita. Guru ei kuitenkaan ole muuta kuin vähän kalliimpi joogaohjaaja ulkomailta, jonka opetukseen voi osallistua tai olla osallistumatta. Useimmissa paikoissa missä nykyään mainostetaan "joogaa" ei kyse kuitenkaan ole edes tämän tasoisesta toiminnasta vaan yksinkertaisesti venyttely-tai kuntoilutunnista, jota mainostetaan eksoottisemmalla nimellä. Käy paremmin kaupaksi.

      Venyttely on terveellistä. Samoin se, että istahtaa joskus alas, suoristaa selän, rentouttaa hartiat ja keskittyy hitaaseen sisään-ja uloshengityksen. Tyhjentää mielensä toviksi. Ei se mitään oikeaa joogaa ole eikä siinä ole mitään "tietä" yhtään minnekään. Ei ole Jeesukselta eikä isältään pois;-)

    • Sektariaanisuuden-haitat

      Joidenkin mielestä kaikki hyväkin on lähtökohtaisesti pahaa jos systeemin alkuperä on jostakin muualta kuin omasta lahkosta, tai jos jonkin ajatellaan toimivan samalla toimialueella kuin oma suuntaus. Molemmat pyrkivät hyvään, mutta koska toinen systeemi ei ole oma systeemi, niin...

      Mutta joogan ja sektariaanisen kristinuskon erottaa toisistaan se, että joogaa voi harjoittaa uskonnosta riippumatta. Jooga ei ole sektariaanista (lahkolaista). Jooga on paljon enemmän meditaation kaltainen itsensä harjoittamisen systeemi kuin uskonto.

      • ylpeätihmiset

        Siis silloin se on New-agea


      • ainoat-oikeat-uususkonn

        Se on Old Agea verrattuna yhteenkään sektariaaniseen ainoaan oikeaan uskontoon. Laajalle levinneet sektariaaniset ainoat oikeat uskonnot ilmaantuivat vasta myöhemmin.


    • joo.älynväläys

      Joo. Kyllä. Jeesus ja jooga ei sovi yhteen. Ei Jeesus joogannut.
      Vai oletteko koskaan kuulleet joogaavasta Jeesuksesta?

      • fda

        Eipä tuo ajanut autollakaan tai tiennyt mitään kauemmista kulttuureista, jos oli joskus olemassa.


      • Jeesusjoogi

        Hei joo.älynväläys, mistä tiedät ettei Jeesus jogannut? Intialaiset kirjoitukset ovat täynnä kuvauksia Jeesuksen siellä oleskelusta, ja joogapuheista. Ja onhan joogan edut todettu jopa tieteellisissäkin tutkimuksissa. Etenkin nyt kun ollaan siirtymässä henkisempään aikakauteen niin on aika miettiä kannattaisiko sitttenkin joogata, uskonnot tulevat kuolemaan joka tapauksessa, http://beforeitsnews.com/spirit/2016/12/meditation-fast-forward-towards-ascension-2506770.html


    • 12___13

      "mutta ne jotka uskoo raamatun Jumalaan, ne pääsee iankaikkiseen elämään. "

      Jos tarkkoja ollaan, Raamattu sanoo:

      Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
      Mat. 25:46

      Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
      Room. 6:23

      Jos kyse olisi pelkästään siitä, että uskoo Jumalan olevan olemassa, riivaajatkin pääsisivät taivaaseen:

      Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
      Jaakobin kirje 2:19

    • sydämmen-usko

      Raamattu on ihmisten kirjoittama. Siellä on paljon pelottelua, uhkailua, jotka ei ole minun mielestä
      peräisin Jumalasta ja Jeesuksesta . Joogasta ei raamatussa puhuta, eihän siellä mistään muustakaan liikunnasta puhuta. Joogaa on harrastettu iänpäivää, jolla ei ole uskon kanssa mitään tekemistä. Mistä tällaiset jutut ovat
      lähteneet? Aivan älytöntä.
      Jokainen kuitenkin päättäköön
      itse harrastuksistaan ja
      uskostaan.
      Minun
      mielestä Jumala ja Jeesus on vain
      rakkaus, kaikki muu tulee ihmisen
      egosta tai jostakin pahasta
      lähteestä. On myös joitakin
      lähteitä, että Raamatusta on
      poistettu jälleensyntyminen
      ja karmanlaki. Itse uskon näihin.
      Eihän tässä elämässä muuten
      mitään tolkkua olisi. Itse uskon,
      että Jeesus näytti tien miten elää
      ja valaistua ja päästä
      Jälleensyntymiskierteestä
      Jumalan luo lopullisesti. Tämä on
      minun sydämmen usko ja se
      tuntuu oikealta.

      • 12___13

        "...Raamatusta on
        poistettu jälleensyntyminen
        ja karmanlaki. Itse uskon näihin.
        Eihän tässä elämässä muuten
        mitään tolkkua olisi."

        Mistä lähteestä karmanlaki mielestäsi tulee?


      • sdfghsdfghsdfh
        12___13 kirjoitti:

        "...Raamatusta on
        poistettu jälleensyntyminen
        ja karmanlaki. Itse uskon näihin.
        Eihän tässä elämässä muuten
        mitään tolkkua olisi."

        Mistä lähteestä karmanlaki mielestäsi tulee?

        Suunnilleen samasta kuin kaikki muutkin kansantarukokoelmien höpönlöröt, raamattu mukaanlukien. Eli mielikuvituksesta.


      • ylpeitävastaan

        Ylpeät luulevat parantavan itse itsensä.


    • meditaatiota

      Sairaaloista vedota raamattuun tällaisia asioita, jossa ei mitään sellaisia edes puhuta. Raamattuakin monet tulkitsee eri tavoin. Tällainen on kuitenkin mennyt liian pitkälle. Jooga ja meditaatio tutkitusti auttaa terveyteen ja hyvinvointiin.

    • sydämmen-usko

      Konstantinopolin kirkolliskokous v.553. Raamatussa kerrotaan myös Eliaasta, joka viittaa tähän. Jokainen uskoo, miten omassa sydämmessä tuntee. Itse uskon vahvasti tähän. Yhdessä elämässä ei voi aueta kaikki asiat. Sielu ei voi yhdessä elämässä oppia kaikkea. Elämä on myös liian epäreilua, jos ihmisellä olisi vain yksi ainoa elämä. Nämä asiat on avautunut minulle kokemuksien kautta.

    • Brina

      "Tuhlaajapojan" paluuseen takaisin "Isän Kotiin" johtaa monta tietä (uskontoa, uskomusta ja näkemystä). Mikään niistä ei ole täysin oikeassa eikä täysin väärässä . Jokainen valitsee oman tietoisuutensa ja ymmärryksensä mukaisen uskonnon tai uskonnottomuuden ja kuitenkin jokainen totuuden etsijä ennen pitkää, olkoon hänen näkemyksensä tässä elämässä millainen tahansa , sielunsa ohjaamana löytää takaisin "Kotiin" eli yhteiseen Alkulähteeseen jota Jumalaksi kutsutaan, sillä Jumala on Ehdoton Rakkaus joka ei tuomitse koskaan ketään eikä mitään (vain me ihmiset teemme niin!). Ainoa "kysymys" mitä meiltä kysytään jokaisen elämämme jälkeen on "kuinka paljon sinussa on Rakkautta!
      Henkinen kasvu on aina valaistumista niin mielessä kuin sydämessä = tietoisuuden, ymmärryksen kasvua. Olemme ihmiskuntana pikkuhiljaa saavuttamassa sellaisen pisteen (meillä on siihen nyt suuret mahdollisuudet) , jolloin jokainen saa mahdollisuuden "muistaa ja ymmärtää"....

      • Brina jälleen hyvin selkeää ja yksinkertaista.
        Kuten Sinuhe Egyptiläinen mietti sotapäällikön tehtävä:
        "Tuomitaanko hänet sen mukaan mitä hän tekee
        vai
        tuomitaanko sen mukaan mitä hän tuntee tehdessään minkä tekee.
        Todellisuudessa ihminen itse tuomitsee itsensä rauhaan tai pelkoon, siksikin on hyvä olla tietoinen tuntemuksistaan. Valitse sellainen "teko" jonka kanssa olet sovinnossa. Rakkaus.


    • näinon-

      Olet täysin oikeassa. Ihanaa, että löytyy ihmisiä, jotka ymmärtää rakkauden merkityksen ja tuo totuutta muillekin.

    • kjuioi

      Jeesuskin harrasti joogaa kun istuskeli millon missäkin älkää olko noin suvaitsemattomia te putkikatseiset uskovaiset.

    • näinon-

      Oikein. Ihana viesti :D

    • joogasi_salaa

      Jeesus oli enemmän lenkkeilevää tyyppiä, koska vaelteli koko ajan paikasta toiseen. Mutta tuskin hänellä mitään joogaakaan vastaan oli. Loppuviimeksihän hän levitoi ennen kuin katosi kuvioista kokonaan. Pilvi tuli ja vei miehen.

      • addendum

        Lenkkeily ja Jeesus ei sovi yhteen. Tietokoneetkaan ei sovi, saatanan kapistukset.


    • Peili2

      Jooga ei ole uskonto vaan tekee ihmiselle kokonaisvaltaisesti hyvää . Suosittelen raamattuun uskovillekin kokeilemaan. Jumalannehan antaa synnin anteeksi jos jooga osoittautuu synnyksi. Mitään riskiä siinä siis ei ole.

      En ymmärrä miksi mollaatte joogaa noin paljon. Tuntuu pahalta kunnpuhutte toisten harratuksista pahaa. Voisitteko keskittyä oman harrastuksensa ja uskontomme hyvistä puolista puhumiseen tai vaikka sitten pman uskontomme tai harratuksenne ongelmista puhumiseen?

    • mitäihmettää

      Kuulutko johonkin lahkoon? vai mitä ihmettä höpiset? Jooga ja meditaatio ovat tutkitusti terveydelle ja mielelle hyväksi. Hassua, kun mörköjä nähdään jo joka puolella. Kukaan terve ihminen ei tällaisia kyllä puhu, eikä kirjoittele.

    • perris

      Aina silloin kun ihminen alkaa selittää tekemisiään on syytä pysähtyä. Jooga-keskustelusta ei jää käteen kuin kaksi tosiasiaa:
      1) jooga LIITTYY kiinteästi hindulaisuuteen; on aivan turha yrittää selittää tätä pois, muutoin ei puhuta totta
      2) kristitty tekee oman valinnan asian suhteen, hän vastaa siitä itse; samoin vastaa joogan harjoittaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3764
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1853
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1404
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      166
      943
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      893
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      890
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      870
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      848
    Aihe