Viisi olennaista kohtaa

Selkeyttä

28

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samarin

      En ymmärrä mitä niin siistiä on siinä että kirkko, jonka jäseniltä odotetaan että he maksavat 10 % tuloistaan kirkolle, ei palkkaa talonmiehiä hoitamaan kirkkorakennuksia. Ennenhän näin oli ja siinä jokunen työllistyikin. Apostolit ja profeetta kyllä saavat elatuksensa kirkolta mutta auta armias jos tässä vielä pitäisi tuhlata kirkon varoja talonmiehille tai huoltomiehille. Siivotkoot jäsenet itse kappelinsa. Sanotaan että palkaton palvelu kirkossa on siistiä niin kukaan ei hoksaa että näin säästyy miljoonia ostoskeskusten rakentamisiin.

      Elävät profeetat eivät ole julkaisseet uusia ilnoituksia yli sataan vuoteen. Onko varmaa etteivät ole kuolleita?

      • Selkeyttä

        Tietääkseni esim. .talonmiehen työstä kirkossamme maksetaan normaali palkka, mutta kaikki hengellinen työ, kuten pappeustehtävät ja esim. seurakunnan johtotehtävät, tehdään palkatta.


      • samarin
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tietääkseni esim. .talonmiehen työstä kirkossamme maksetaan normaali palkka, mutta kaikki hengellinen työ, kuten pappeustehtävät ja esim. seurakunnan johtotehtävät, tehdään palkatta.

        Onko jokaisessa seurakunnassa talonmies? Ennen hänelle kuului myös siivoaminen. Palkkaa luonnollisesti maksettiin. Nykyään ilmeisesti jäsenet "vapaaehtoisesti" siivoavat.


    • kaksipisteto

      Helvetti on Jeesuksen oma opetus, mutta ehkä hän taas erehtyi ja oikeaa kristinuskoa onkin se, että opettaa vastoin Jeesusta.
      Perheittäin eläminen on mahdottomuus, jos muuta luulet, kerro miten se olisi mahdollista. Oma oppinnekin sen sanoo, eikö kukin kelvollinen mies saakin jumaluuden ja oman planeetan asustettavakseen ?
      Jeesus sanoi että taivaassa ollaan kuin enkelit, ei siis olla jumalia eikä sukupuoliolentoja, joten teillä on täysin ei-kristillinen oppi tuossakin vaikka väitätte että olette kristillinen uskonto.
      Elävä profeetta teillä on, mutta tyhjän panttina, eihän hän saa ilmoituksia. Kirjain kuolettaa näköjään.
      Kristitytkin ja muun uskoisetkin voivat tehdä vapaaehtoistyöta seurakunnissaan ja muussa ja etekevätkin, erona on se, että muissa voi olla tekemättäkin, ilman painostusta tai sanktioita.
      Mikä se henkilökohtainen ilmoitus on? Sinulla ja Nenadallakin on erilainen, jos sellaisen olette saaneet.
      Mikä noista nyt siis on pintaa syvemmältä, kristillistä tai edes mahdollista?

      • 1tode

        Henkilökohtainen ilmoitus on saatavilla ihan jokaiselle, edustaapa sitten mitä uskontoa tahansa, tai ei edusta ollenkaan.

        Jos todella tahtoo saada henkilökohtaista informaatiota Raamatun Jumalalta, homma on helpompaa kuin heinänteko. Raamattu vain käteen ja eikun tavaamaan.
        Jumala on siis jo ilmoittanut kaiken Sanassaan. Kulttuurit elävät, mutta Jumala, joka on itse Sana, ei muutu.


      • kaksipisteto
        1tode kirjoitti:

        Henkilökohtainen ilmoitus on saatavilla ihan jokaiselle, edustaapa sitten mitä uskontoa tahansa, tai ei edusta ollenkaan.

        Jos todella tahtoo saada henkilökohtaista informaatiota Raamatun Jumalalta, homma on helpompaa kuin heinänteko. Raamattu vain käteen ja eikun tavaamaan.
        Jumala on siis jo ilmoittanut kaiken Sanassaan. Kulttuurit elävät, mutta Jumala, joka on itse Sana, ei muutu.

        Tapanin mukaan henk. koht. ilmoituksen saa kun lukee Mormonin kirjaa ja ilmoitus vahvistaa juuri tuossa kirjassa sanotun, joka puolestaan on ristiriidassa Raamatun ilmoitusten kanssa.
        Minulla on tuttavapiirissä henkilö joka palasi islamiin, he eivät kai saa ilmoituksia vain Muhammed sai, mutta Koraanin lukeminen vakuuttaa oikeasta tiestä, ainakin tuttu vakuuttui ja sai varmuuden että islam on se oikein uskonto. Ulkoinen muutos oli hiukan samantapainen kuin mormoneilla, mm tietty juoma jäi kokonaan pois.


      • 1tode
        kaksipisteto kirjoitti:

        Tapanin mukaan henk. koht. ilmoituksen saa kun lukee Mormonin kirjaa ja ilmoitus vahvistaa juuri tuossa kirjassa sanotun, joka puolestaan on ristiriidassa Raamatun ilmoitusten kanssa.
        Minulla on tuttavapiirissä henkilö joka palasi islamiin, he eivät kai saa ilmoituksia vain Muhammed sai, mutta Koraanin lukeminen vakuuttaa oikeasta tiestä, ainakin tuttu vakuuttui ja sai varmuuden että islam on se oikein uskonto. Ulkoinen muutos oli hiukan samantapainen kuin mormoneilla, mm tietty juoma jäi kokonaan pois.

        Saahan Mormonin kirjasta ilmoituksen, useampiakin. Ne valottavat Map-kirkon omaa käsitystä Jumalasta, ja ovat tosiaan hyvinkin ristiriidassa Raamatun kanssa.

        Niin, Jumalan henkilökohtainen tunteminen ei ole kiinni juomisesta tai syömisestä.


      • Selkeyttä
        1tode kirjoitti:

        Saahan Mormonin kirjasta ilmoituksen, useampiakin. Ne valottavat Map-kirkon omaa käsitystä Jumalasta, ja ovat tosiaan hyvinkin ristiriidassa Raamatun kanssa.

        Niin, Jumalan henkilökohtainen tunteminen ei ole kiinni juomisesta tai syömisestä.

        Kertoisitko minkä käsityksen olet saanut Jumalasta Raamatun perusteella? Huomaa ettei Athanasioksen uskontunnustus ole Raamatusta.

        Olen saanut sen käsityksen, että Raamatun mukaan ovat Isä, Poika ja Pyhä Henki erillisiä Jumalia, joista Isä on suurin. Heitä yhdessä sanotaan joskus yhdeksi Jumalaksi Heidän yksimielisyytensä vuoksi eli He ovat yksi jumaluus. - Miten tämä poikkeaa Raamatun antamasta käsityksestä?

        Tässä kaikki kolme ovat samanaikaisesti erillisinä läsnä:

        Matt. 3:16

        Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen. [Hes. 1:1; Ap. t. 7:56]

        Mark. 1:10

        Vedestä noustessaan Jeesus näki, kuinka taivaat aukenivat ja Henki laskeutui häneen kyyhkysen tavoin. [Hes. 1:1; Ap. t. 7:56]

        Luuk. 3:22

        ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt." [Matt. 3:17 ]

        Joh. 1:32

        Johannes todisti: "Minä olen nähnyt, kuinka Henki laskeutui taivaasta kyyhkysen tavoin ja jäi hänen päälleen. [Matt. 3:16]

        Samoin tässä:

        Ap. t. 7:55

        Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69]


      • Höpölöpsis
        Selkeyttä kirjoitti:

        Kertoisitko minkä käsityksen olet saanut Jumalasta Raamatun perusteella? Huomaa ettei Athanasioksen uskontunnustus ole Raamatusta.

        Olen saanut sen käsityksen, että Raamatun mukaan ovat Isä, Poika ja Pyhä Henki erillisiä Jumalia, joista Isä on suurin. Heitä yhdessä sanotaan joskus yhdeksi Jumalaksi Heidän yksimielisyytensä vuoksi eli He ovat yksi jumaluus. - Miten tämä poikkeaa Raamatun antamasta käsityksestä?

        Tässä kaikki kolme ovat samanaikaisesti erillisinä läsnä:

        Matt. 3:16

        Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen. [Hes. 1:1; Ap. t. 7:56]

        Mark. 1:10

        Vedestä noustessaan Jeesus näki, kuinka taivaat aukenivat ja Henki laskeutui häneen kyyhkysen tavoin. [Hes. 1:1; Ap. t. 7:56]

        Luuk. 3:22

        ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt." [Matt. 3:17 ]

        Joh. 1:32

        Johannes todisti: "Minä olen nähnyt, kuinka Henki laskeutui taivaasta kyyhkysen tavoin ja jäi hänen päälleen. [Matt. 3:16]

        Samoin tässä:

        Ap. t. 7:55

        Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69]

        Mutta Tapani hyvä, polyteismi kielletään jo ensimmäisessä käskyssä.


      • 1tode
        Selkeyttä kirjoitti:

        Kertoisitko minkä käsityksen olet saanut Jumalasta Raamatun perusteella? Huomaa ettei Athanasioksen uskontunnustus ole Raamatusta.

        Olen saanut sen käsityksen, että Raamatun mukaan ovat Isä, Poika ja Pyhä Henki erillisiä Jumalia, joista Isä on suurin. Heitä yhdessä sanotaan joskus yhdeksi Jumalaksi Heidän yksimielisyytensä vuoksi eli He ovat yksi jumaluus. - Miten tämä poikkeaa Raamatun antamasta käsityksestä?

        Tässä kaikki kolme ovat samanaikaisesti erillisinä läsnä:

        Matt. 3:16

        Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen. [Hes. 1:1; Ap. t. 7:56]

        Mark. 1:10

        Vedestä noustessaan Jeesus näki, kuinka taivaat aukenivat ja Henki laskeutui häneen kyyhkysen tavoin. [Hes. 1:1; Ap. t. 7:56]

        Luuk. 3:22

        ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt." [Matt. 3:17 ]

        Joh. 1:32

        Johannes todisti: "Minä olen nähnyt, kuinka Henki laskeutui taivaasta kyyhkysen tavoin ja jäi hänen päälleen. [Matt. 3:16]

        Samoin tässä:

        Ap. t. 7:55

        Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69]

        Heh! En epäile yhtään, ettet pidä Athanioksen uskontunnustusta Raamatusta nousseena jumalakäsityksenä! Sinähän mormonina et usko esim. Jumalan kolminaisuuteen.
        Koska Jumala ON kolminaisuus, Hän voi esiintyä yhtä aikaa kaikkina kolmena persoonana, ja kaikkivoipana ilmestyä jopa kyyhkysen muodossa.
        Kas kun et ole koskaan väittänyt kyyhkysiä pyhiksi hengiksi, niin varmasti tunnut uskovan Jumalan ja Pyhän Hengen olevan erillään toisistaan.


      • Selkeyttä
        1tode kirjoitti:

        Heh! En epäile yhtään, ettet pidä Athanioksen uskontunnustusta Raamatusta nousseena jumalakäsityksenä! Sinähän mormonina et usko esim. Jumalan kolminaisuuteen.
        Koska Jumala ON kolminaisuus, Hän voi esiintyä yhtä aikaa kaikkina kolmena persoonana, ja kaikkivoipana ilmestyä jopa kyyhkysen muodossa.
        Kas kun et ole koskaan väittänyt kyyhkysiä pyhiksi hengiksi, niin varmasti tunnut uskovan Jumalan ja Pyhän Hengen olevan erillään toisistaan.

        Millä perusteella Jumala on kolminaisuus? Ei ainakaan Raamatun perusteella. On yksi jumaluus, mutta kolme erillistä Jumalaa, joista Isä on suurin, jonka tahtoa Poika ja Pyhä Henki toteuttavat. Katso vaikkapa Johanneksen evankeliumin alkua:
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.


      • Höpölöpsis
        Selkeyttä kirjoitti:

        Millä perusteella Jumala on kolminaisuus? Ei ainakaan Raamatun perusteella. On yksi jumaluus, mutta kolme erillistä Jumalaa, joista Isä on suurin, jonka tahtoa Poika ja Pyhä Henki toteuttavat. Katso vaikkapa Johanneksen evankeliumin alkua:
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.

        Kristus (teidän mukaanne käskynantaja) siis valehteli antaessaan ensimmäisen käskyn? Miksi hän valehteli?


      • Selkeyttä
        Höpölöpsis kirjoitti:

        Kristus (teidän mukaanne käskynantaja) siis valehteli antaessaan ensimmäisen käskyn? Miksi hän valehteli?

        Isä-Jumala on suurin ja vain Häntä rukoilemme, joten emme pidä muita Jumalia. Palvelemme ja rukoilemme Isää Kristuksen nimessä ja Totuuden Hengessä eli Pyhässä Hengessä. Kaikki jumaluuden jäsenet ovat Jumalia.


      • samarin
        Selkeyttä kirjoitti:

        Isä-Jumala on suurin ja vain Häntä rukoilemme, joten emme pidä muita Jumalia. Palvelemme ja rukoilemme Isää Kristuksen nimessä ja Totuuden Hengessä eli Pyhässä Hengessä. Kaikki jumaluuden jäsenet ovat Jumalia.

        Mutta kyllähän israelilaiset rukoilivat Jahvea joka on mormonismin mukaan Jeesus. Tai pitäisi tarkentaa nykymormonismin mukaan.
        Tuskin voit väittää ettei heidän olisi pitänyt sillä onhan kirkon oppi että Vanhan Testamentin jumala on Kristus.
        Samaten nefiläiset rukoilivat Jeesusta.


      • Höpölöpsis
        Selkeyttä kirjoitti:

        Isä-Jumala on suurin ja vain Häntä rukoilemme, joten emme pidä muita Jumalia. Palvelemme ja rukoilemme Isää Kristuksen nimessä ja Totuuden Hengessä eli Pyhässä Hengessä. Kaikki jumaluuden jäsenet ovat Jumalia.

        Jos Isä-Jumala on suurin, Jahve-Kristus VALEHTELI käskyä antaessaan. Miksi?


    • OlennaisinKohta

      Enpä tiedä kuinka siistejä nuo ovat.

      Mutta itse lahkon perustaja ei mikään siisti mies ollut, vaan paatunut huijari ja huorintekijä. Sekaantuipa myös lapsiin, oli rosvojoukkion johtaja ja myös tuomittiin linnaan tekosistaan. Saipa äijä kokea perinteisen tervauksen ja höyhennyksenkin, ennen kuin sillä kertaa karkotettiin pois kaupungista, vai oliko peräti koko osavaltiosta.

      Loppunsa koijari sai sitten pyssytaistelussa kun yritti paeta vankilasta.

      Melkoinen uskonisä kerta kaikkiaan ;) Jos Suomessa Jammu Siltavuori olisi perustanut uskonlahkon paljonkohan kannattajia se olisi saanut?

      • Selkeyttä

        Onpa muutamaan riviin saatu sopimaan monta valhetta?
        Että näinkö muka olisi ollut:

        Mutta itse lahkon perustaja ei mikään siisti mies ollut, vaan paatunut huijari ja huorintekijä.
        - Sellainen "huijari", joka palautti Jeesuksen Kristuksen kirkon saatuaan vastauksen rukoukseensa siitä. mikä kirkko on oikea. Hän antoi henkensä asiansa puolesta.

        Sekaantuipa myös lapsiin, oli rosvojoukkion johtaja ja myös tuomittiin linnaan tekosistaan.
        - Ei sekaantunut lapsiin, mutta häneen sinetöitiin 14 vuoden ikäinen tyttö. Silloin avioliitto oli laillista tuossa iässä. Sinetöintiä ei seurannut "sekaantumista". Kaikki Joseph Smithin moniavioliitot olivat ns. henkiavioliittoja. Emma ei sallinut kehenkään vaimoon sukupulisuhdetta. Moniavioliitto perustui uskonnolliseen ilmoitukseen, jonka Joseph Smith sai ihmeteltyään Vanhan testamentin vanhurskaiden miesten moniavioliittoja. Oppi ja liitot kirjan luku 132 alku:
        1 TOTISESTI näin sanoo Herra sinulle, palvelijani Joseph, että koska sinä olet pyytänyt minun kädestäni tietoa ja ymmärrystä siitä, miten minä, Herra, julistin syyttömiksi palvelijani Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin samoin kuin palvelijani Mooseksen, Daavidin ja Salomon, mitä tulee siihen periaatteeseen ja oppiin, jonka mukaan heillä oli monta vaimoa ja sivuvaimoa;

        - Ei johtanut rosvojoukkoa, mutta hänet surmasi roskajoukko, joka tunkeutui vankilaan, jonne hän oli mennyt joidenkin ystäviensä kanssa vapaaehtoisesti rauhoittaakseen kiihtyneitä mieliä. Vankilan ovet eivät olleet edes lukossa.
        Kertakaan Joseph Smithiä EI tuomittu mistään rikoksesta, mutta hän oli usein pidätettynä.

        Saipa äijä kokea perinteisen tervauksen ja höyhennyksenkin, ennen kuin sillä kertaa karkotettiin pois kaupungista, vai oliko peräti koko osavaltiosta.
        - Vainoajat todella tervasivat ja höyhensivät hänet. Häntä ei karkotettu, mutta saatettiin kehottaa poistumaan.

        Loppunsa koijari sai sitten pyssytaistelussa kun yritti paeta vankilasta.
        - Joseph Smith kuoli puolustaessaan itseään ja mukanaan olevia. Ennen kuin hän ampui, roskajoukon oven läpi ampuma luoti oli surmannut hänen veljensä Hurymin. Paeta hän ei todellakaan yrittänyt vaan oli mennyt vapaaehtoisesti vankilaan kuten jo edellä mainitsin.

        Melkoinen uskonisä kerta kaikkiaan
        - Todella melkoinen "uskonisä". Nyt yli 15 miljoonaa jäsentä tässä kirkossa. Mormonin kirja, joka on toinen todistus Kristuksesta, Oppi ja liitot sekä Kallisarvoinen helmi.

        TUTKI niin tiedät etkä olisi valheellisten käsitysten vallassa:
        http://www.mormonit.fi/


      • Höpölöpsis
        Selkeyttä kirjoitti:

        Onpa muutamaan riviin saatu sopimaan monta valhetta?
        Että näinkö muka olisi ollut:

        Mutta itse lahkon perustaja ei mikään siisti mies ollut, vaan paatunut huijari ja huorintekijä.
        - Sellainen "huijari", joka palautti Jeesuksen Kristuksen kirkon saatuaan vastauksen rukoukseensa siitä. mikä kirkko on oikea. Hän antoi henkensä asiansa puolesta.

        Sekaantuipa myös lapsiin, oli rosvojoukkion johtaja ja myös tuomittiin linnaan tekosistaan.
        - Ei sekaantunut lapsiin, mutta häneen sinetöitiin 14 vuoden ikäinen tyttö. Silloin avioliitto oli laillista tuossa iässä. Sinetöintiä ei seurannut "sekaantumista". Kaikki Joseph Smithin moniavioliitot olivat ns. henkiavioliittoja. Emma ei sallinut kehenkään vaimoon sukupulisuhdetta. Moniavioliitto perustui uskonnolliseen ilmoitukseen, jonka Joseph Smith sai ihmeteltyään Vanhan testamentin vanhurskaiden miesten moniavioliittoja. Oppi ja liitot kirjan luku 132 alku:
        1 TOTISESTI näin sanoo Herra sinulle, palvelijani Joseph, että koska sinä olet pyytänyt minun kädestäni tietoa ja ymmärrystä siitä, miten minä, Herra, julistin syyttömiksi palvelijani Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin samoin kuin palvelijani Mooseksen, Daavidin ja Salomon, mitä tulee siihen periaatteeseen ja oppiin, jonka mukaan heillä oli monta vaimoa ja sivuvaimoa;

        - Ei johtanut rosvojoukkoa, mutta hänet surmasi roskajoukko, joka tunkeutui vankilaan, jonne hän oli mennyt joidenkin ystäviensä kanssa vapaaehtoisesti rauhoittaakseen kiihtyneitä mieliä. Vankilan ovet eivät olleet edes lukossa.
        Kertakaan Joseph Smithiä EI tuomittu mistään rikoksesta, mutta hän oli usein pidätettynä.

        Saipa äijä kokea perinteisen tervauksen ja höyhennyksenkin, ennen kuin sillä kertaa karkotettiin pois kaupungista, vai oliko peräti koko osavaltiosta.
        - Vainoajat todella tervasivat ja höyhensivät hänet. Häntä ei karkotettu, mutta saatettiin kehottaa poistumaan.

        Loppunsa koijari sai sitten pyssytaistelussa kun yritti paeta vankilasta.
        - Joseph Smith kuoli puolustaessaan itseään ja mukanaan olevia. Ennen kuin hän ampui, roskajoukon oven läpi ampuma luoti oli surmannut hänen veljensä Hurymin. Paeta hän ei todellakaan yrittänyt vaan oli mennyt vapaaehtoisesti vankilaan kuten jo edellä mainitsin.

        Melkoinen uskonisä kerta kaikkiaan
        - Todella melkoinen "uskonisä". Nyt yli 15 miljoonaa jäsentä tässä kirkossa. Mormonin kirja, joka on toinen todistus Kristuksesta, Oppi ja liitot sekä Kallisarvoinen helmi.

        TUTKI niin tiedät etkä olisi valheellisten käsitysten vallassa:
        http://www.mormonit.fi/

        Olia palon valheita sisällytetty non lyhyeen tekstiin. Smithin "avioliitot" eivät tietenkään olleet seksittömiä. Toki häneen sinetöitiin hämäykSEKSI myös vanhoja nasia, joita Smith ei naiskennellut,kun oli pikkutyttöjäkin tarjolla.


      • samarin

        Smith huijasi ihmisiä väittäen löytävänsä aarteita ja kadonneita esineitä kurkistuskivensä avulla. Saman kiven avulla esitti saavansa saneluna Mormonin kirjan tekstin.
        Smith myös perusti "pankin", johon sijoittaneet menettivät huijauksessa rahansa.
        Jopa kirkko nykyään myöntää Smithin monet vaimot. Kirkon virallisilla sivuilla myönnetään että jotkin muutkin liitot, kuin liitto Emman kanssa, olivat avoimia seksuaalisuudelle. Eräät Smithin omat vaimot todistivat avioliittojensa Smithin kanssa toteutuneen myös seksuaalisesti. Teinivaimot ovat tässä hankala kivi kengässä, joten kirkon ja sen puolustajien tapa käsitellä asiaa on sanoa että kaikki liitot eivät sisältäneet sukupuolisia suhteita Smithin ja tämän "vaimojen" kesken. Sinä olet keksinyt kaikkein jyrkimmän linjan että Smith ei harrastanut seksiä muiden kuin Emman kanssa.
        Hyvä myös pitää mielessä että Smithin aikana ainoa laillinen avioliittomuoto USA:ssa oli yksiavioisuus joten Smith rikkoi maansa lakeja ja kyse ei ollut laillisista vaimoista vaan aviorikoksista.

        Nykyään kirkko on myös myöntänyt daniittien olemassaolon. Minun aikanani puheet daniiteista tyrmättiin antimormonien valheiksi.

        Kirkon virallisilta sivuilta:
        "At the Latter-day Saint settlement of Far West, some leaders and members organized a paramilitary group known as the Danites, whose objective was to defend the community against dissident and excommunicated Latter-day Saints as well as other Missourians. Historians generally concur that Joseph Smith approved of the Danites but that he probably was not briefed on all their plans and likely did not sanction the full range of their activities. Danites intimidated Church dissenters and other Missourians; for instance, they warned some dissenters to leave Caldwell County. During the fall of 1838, as tensions escalated during what is now known as the Mormon Missouri War, the Danites were apparently absorbed into militias largely composed of Latter-day Saints. These militias clashed with their Missouri opponents, leading to a few fatalities on both sides. In addition, Mormon vigilantes, including many Danites, raided two towns believed to be centers of anti-Mormon activity, burning homes and stealing goods."


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Onpa muutamaan riviin saatu sopimaan monta valhetta?
        Että näinkö muka olisi ollut:

        Mutta itse lahkon perustaja ei mikään siisti mies ollut, vaan paatunut huijari ja huorintekijä.
        - Sellainen "huijari", joka palautti Jeesuksen Kristuksen kirkon saatuaan vastauksen rukoukseensa siitä. mikä kirkko on oikea. Hän antoi henkensä asiansa puolesta.

        Sekaantuipa myös lapsiin, oli rosvojoukkion johtaja ja myös tuomittiin linnaan tekosistaan.
        - Ei sekaantunut lapsiin, mutta häneen sinetöitiin 14 vuoden ikäinen tyttö. Silloin avioliitto oli laillista tuossa iässä. Sinetöintiä ei seurannut "sekaantumista". Kaikki Joseph Smithin moniavioliitot olivat ns. henkiavioliittoja. Emma ei sallinut kehenkään vaimoon sukupulisuhdetta. Moniavioliitto perustui uskonnolliseen ilmoitukseen, jonka Joseph Smith sai ihmeteltyään Vanhan testamentin vanhurskaiden miesten moniavioliittoja. Oppi ja liitot kirjan luku 132 alku:
        1 TOTISESTI näin sanoo Herra sinulle, palvelijani Joseph, että koska sinä olet pyytänyt minun kädestäni tietoa ja ymmärrystä siitä, miten minä, Herra, julistin syyttömiksi palvelijani Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin samoin kuin palvelijani Mooseksen, Daavidin ja Salomon, mitä tulee siihen periaatteeseen ja oppiin, jonka mukaan heillä oli monta vaimoa ja sivuvaimoa;

        - Ei johtanut rosvojoukkoa, mutta hänet surmasi roskajoukko, joka tunkeutui vankilaan, jonne hän oli mennyt joidenkin ystäviensä kanssa vapaaehtoisesti rauhoittaakseen kiihtyneitä mieliä. Vankilan ovet eivät olleet edes lukossa.
        Kertakaan Joseph Smithiä EI tuomittu mistään rikoksesta, mutta hän oli usein pidätettynä.

        Saipa äijä kokea perinteisen tervauksen ja höyhennyksenkin, ennen kuin sillä kertaa karkotettiin pois kaupungista, vai oliko peräti koko osavaltiosta.
        - Vainoajat todella tervasivat ja höyhensivät hänet. Häntä ei karkotettu, mutta saatettiin kehottaa poistumaan.

        Loppunsa koijari sai sitten pyssytaistelussa kun yritti paeta vankilasta.
        - Joseph Smith kuoli puolustaessaan itseään ja mukanaan olevia. Ennen kuin hän ampui, roskajoukon oven läpi ampuma luoti oli surmannut hänen veljensä Hurymin. Paeta hän ei todellakaan yrittänyt vaan oli mennyt vapaaehtoisesti vankilaan kuten jo edellä mainitsin.

        Melkoinen uskonisä kerta kaikkiaan
        - Todella melkoinen "uskonisä". Nyt yli 15 miljoonaa jäsentä tässä kirkossa. Mormonin kirja, joka on toinen todistus Kristuksesta, Oppi ja liitot sekä Kallisarvoinen helmi.

        TUTKI niin tiedät etkä olisi valheellisten käsitysten vallassa:
        http://www.mormonit.fi/

        " Sellainen "hu ijari", joka palautti Jeesuksen Kristuksen kirkon saatuaan vastauksen rukoukseensa siitä. mikä kirkko on oikea. Hän antoi henkensä asiansa puolesta."
        Juuri niin huijari joka loi uuden uskonnon, keksi sille historian ja syyn jolla uskontoaan kaupata väittämällä kristinuskoa luopuneeksi. Ammuttiin pakomatkalla.

        Ei ole mitään VT:n hurskaiden miesten avioliittoja, ei edes ollut mitään israelilaisten omaa tapaa solmia avioliitot. Kaikki avioliitot, todet tai tarinoiden, menivät ajan ja alueen tavan mukaan, toisin kuin mormonit , israelilaiset kuvasivat sankarinsakin kuten nämä olivat, heikkoina ihmisinä, ei yritetty ihannoida. Tarinan Abraham valehteli, ajoi tuosta vain pois jalkavaimon ja tämän pojan. Daavid tapatti miehen jonka vaimon oli maannut ja saattanut raskaaksi. Kristinuskon moraali oli alusta asti toinen, Jeesus oli siinä ehdoton: toisen miehen vaimoa ei saanut ei edes katsoa, saati että olisi muiden vaimoja haalinut itselleen millään tekosyyllä.

        Smith joutui vähän väliä syytetyksi syyttä suotta, roskajoukko vaani häntä ja häntä saatettiin kehoittaa poistumaan...


    • Tosi hienoja asioita!

    • OlennaisinKohta

      Niinpä niin, kyllähän huijari osaa selittää ja kääntää asiat päälaelleen - eihän hän muuten huijari olisikaan. Ja mitäpä muita huijarin seurueessa on kuin toisia huijareita, jotka oman etunsa nimeen ovat valmiina lisää valheita kertomaan.

      Jos itse olisin yhtään uskovainen ihminen - jumalataruilla höynäytettävissä - sanoisin epäröimättä että Smith oli piru mieheksi, oikea paholaisen kätyri.

      Mutta niinpä tuo roisto saikin kokea kunniattoman kuoleman, pyssy kädessä vankilapakoa tehdessään.

      Jos Helvetti on olemassa niin aivan varmasti Joseph Smith palaa tulisissa liekeissä kituen tälläkin hetkellä - aina aikojen loppun saakka.

      • Selkeyttä

        Olen jo edellä oikaissut noita väitteitä, mutta et kai lukenut. Tässä "vankilapaosta":
        - Joseph Smith kuoli puolustaessaan itseään ja mukanaan olevia. Ennen kuin hän ampui, roskajoukon oven läpi ampuma luoti oli surmannut hänen veljensä Hurymin. Paeta hän ei todellakaan yrittänyt vaan oli mennyt vapaaehtoisesti vankilaan kuten jo edellä mainitsin.
        Tuo pakojuttu on varsinaista päälaelleen kääntämistä. Mistä lie peräisin?


      • OlennaisinKohta

        Hyvä "Selkeyttä", eikö mieleesi ole tullut, että "oikaisusi" on vain huijarien hätäisesti kyhäämä selitys sille häpeälliselle pyssytappelukuolemalle, jonka Smith koki kun yritti joukkioineen vankilapakoa?

        Jos nyt vaikkapa jokin Kakolaan tuomittu vanki olisi jostakin saanut aseen käteensä ja sillä ammuskelisi kohti toisia ihmisiä yrittäessään paeta vankilasta, kukapa epäilisi että kyseessä on häikäilemätön rikollinen pahinta laatua?

        Ja tuskinpa kukaan uskoisi sitäkään, että tämä roisto olikin mennyt vapaaehtoisesti linnaan ja silti nyt haluaisi sieltä väkivalloin karata.

        Ei asiaa voi selityksillä miksikään muuttaa: mormonismin perustaja Joseph Smith oli paatunut rikollinen ja huijari.

        Uskonlahkona sinänsä en pidä mormonismia sen kummempana kuin mitään muutakaan lahkoa, kaikkihan ne ovat huijauksia. Mutta sen perustajan laatu ihmisenä on varsin poikkeuksellinen.


      • KohtaOlennaisin
        OlennaisinKohta kirjoitti:

        Hyvä "Selkeyttä", eikö mieleesi ole tullut, että "oikaisusi" on vain huijarien hätäisesti kyhäämä selitys sille häpeälliselle pyssytappelukuolemalle, jonka Smith koki kun yritti joukkioineen vankilapakoa?

        Jos nyt vaikkapa jokin Kakolaan tuomittu vanki olisi jostakin saanut aseen käteensä ja sillä ammuskelisi kohti toisia ihmisiä yrittäessään paeta vankilasta, kukapa epäilisi että kyseessä on häikäilemätön rikollinen pahinta laatua?

        Ja tuskinpa kukaan uskoisi sitäkään, että tämä roisto olikin mennyt vapaaehtoisesti linnaan ja silti nyt haluaisi sieltä väkivalloin karata.

        Ei asiaa voi selityksillä miksikään muuttaa: mormonismin perustaja Joseph Smith oli paatunut rikollinen ja huijari.

        Uskonlahkona sinänsä en pidä mormonismia sen kummempana kuin mitään muutakaan lahkoa, kaikkihan ne ovat huijauksia. Mutta sen perustajan laatu ihmisenä on varsin poikkeuksellinen.

        "kukapa epäilisi että kyseessä on häikäilemätön rikollinen pahinta laatua?"

        Selkeyden vuoksi pitää olla:

        "kukapa epäilisi sitä, että kyseessä on häikäilemätön rikollinen pahinta laatua?"


    • Yllätys.aikanaan

      Miten Taivaallinen Isämme mahtaa suhtautua näihin Hänen sanansa vääristelijöihin ja tulkitsijoihin, jotka saava ymmärtämättömät ja luottavaiset opetuslapsensa hairahtumaan kauas pois siitä, mitä Hän on sanassaan sanonut ja Raamatussa vakuuttanut.
      Hehän ovat harhaanjohdettuja ja uskovat väärää profeettaa tahtomattaan ja tietämättään.

    • mormonimamma

      Saanen minäkin mainita mormonismin opetuksia, jotka ovat mielestäni siistejä:

      - Elämä on iankaikkista
      - Olemme kaikki Jumalan lapsia
      - Kristus on sovittanut syntimme
      - Ihmisellä on tahdon vapaus

      • kaksipisteto

        Siistejä mormonien opetuksia: jumalia on paljon, ne asuvat perheineen jossain tietyssä paikoissa koska ovat ruumiilllisia olentoja. Tämän paikan pääjumala on entinen ihminen, asuu Kolob- nimisen tähden jollain planeetalla ja yksi hänen pojistaan on Jeesus -Jahve jonka korotettu ihminen lähetti petkuttamaan Israelin kansaa ja sitä kautta kaikkia muitakin .
        Mormonismi on kristinuskoa kunhan ymmärtää, että Raamatun ilmoituksia ei pidä ottaa kirjaimellisesti ja myös sen, että Raamatusta puuttuu vaikka mitä , se on väärin käännetty ja osin väärennetty. Jäljelle jäävät vain mormonien omat opit, ne ovat vaihtuvia, mutta silti aina totta, ainakin sinä hetkenä kun ne on annettu eikä vielä ole ehditty peruuttaa. Nyt kun Adam ei enää ole jumala eikä ole varmuutta onko korotettu ihminenkään jumala, tai onko ikinä ollutkaan, ei kukaan tiedä kuka on jumala ja ketä siis vain saa palvoa . Jos sekään käsky nyt pitää paikkaansa, sehän on alunperin Jeesukselta joka keksi väittää vaikka mitä jota alunperinkään ei ollut tarkoitus ottaa ihan todesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe