Pääseekö Arwin Meiwes taivaaseen?

Umpiheterox

Pääseekö tämä kaveri todella taivaaseen jos kuolinvuoteellaan katuu tekojaan ja tunnustaa syntinsä? Tässä hänen tarinansa, moniko ottaisi tälläisen menneisyyden omaavan mutta sitten uskoon tulleen naapuriksi? Kaksi kysymystä, kaksi vastausta perusteluineen, kiitos.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Armin_Meiwes

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PasiToivonen

      Huono esimerkki. Uhri halusi itse tulla syödyksi. Parempi esimerkki olisi esim. Joseph Kony, joka perusti Herran vastarinta-armeija -nimisen sissiliikkeen.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Joseph_Kony

      Mutta Kony on "väärän värinen", voisi tulla syyte rasismista.

      • Umpiheterox

        Kaikessa karmeudessaan "hyvä esimerkki" tuokin. Mutta pysytään nyt tuossa saksalaisessa kannibaalissa kuitenkin. Se on sen verran raflaava että moni palstan vakiohellari miettii päänsä puhki mitä vastata. Ja jättää sitten muuten vastaamatta, koska tässä tapauksessa järki sanoo ihan muuta kuin usko käskee.


    • Tarviikoselittää

      Tämä on kinkkinen juttu ja vaikea ihmisillä ymmärtä, nimittäin Jumalan armoa ja mitä ihmiselle tapahtuu uskoon tulossa. Jotta saisin sinut putoamaan tuolilta, minä teen raamatullisen väitteen: Yksikään syntinen ihminen ei pääse taivaaseen. Ei yksikään murhaaja, huorintekijä eikä varas eikä minkään synnin harjoittaja pääse taivaaseen.

      Näillä ihmisillä ei ole mitään mahdollisuutta päästä taivaaseen. Mutta kuka sitten pääsee taivaaseen? Se, joka on tullut uskoon ennen kuolemaansa, se pääsee taivaaseen vaikka olisi ollut aikaisemmin vaikka mettän peto.

      Uskoon tullut ihminen on uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Hän on Jumalan uudelleen luoma uusi ihminen. Hän pääsee taivaaseen koska on Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi. Mutta se syntinen ei pääse taivaaseen.

      Syntisen on kuoltava. Syntinen ihminen kuolee uskoon tulossa ja uusi ihminen syntyy. Ja se uusi ihminen on taivaskelpoinen, ei se vanha syntinen aatu tai eeva. Onko vaikea käsittää??? Tarviiko selittää lisää?
      Ymmärtäkää että puhun hengellisiä.

      • Umpiheterox

        Ei kun minä kysyin sinulta kaksi kysymystä. Vastaa niihin. Ei tullut kuin puolittainen vastaus. Kysytään siis uudestaan:

        1) Jos Meiwes kääntyy kuolinvuoteellaan, kun hän itsekkin tietää kuolevansa, uskovaiseksi ja katuu tekojaan, niin pääseekö hän taivaaseen?

        2) Jos Meiwes kääntyy uskovaiseksi jo aikaisemmin ja pääsee vapaaksi niin ottaisitko hänen naapuriksi asumaan?

        Kaksi kysymystä, kaksi vastausta kiitos.


      • jaikaliii91
        Umpiheterox kirjoitti:

        Ei kun minä kysyin sinulta kaksi kysymystä. Vastaa niihin. Ei tullut kuin puolittainen vastaus. Kysytään siis uudestaan:

        1) Jos Meiwes kääntyy kuolinvuoteellaan, kun hän itsekkin tietää kuolevansa, uskovaiseksi ja katuu tekojaan, niin pääseekö hän taivaaseen?

        2) Jos Meiwes kääntyy uskovaiseksi jo aikaisemmin ja pääsee vapaaksi niin ottaisitko hänen naapuriksi asumaan?

        Kaksi kysymystä, kaksi vastausta kiitos.

        >>>1) Jos Meiwes kääntyy kuolinvuoteellaan, kun hän itsekkin tietää kuolevansa, uskovaiseksi ja katuu tekojaan, niin pääseekö hän taivaaseen?<<<
        Hän pääsee taivaaseen mikäli hän uskoo Jeesukseen Kristukseen ja tunnustaa syntinsä Hänelle. Jos hän ei usko Jeesukseen, kieltäytyy uskomasta, mutta tekee kaiken muun pelastuakseen, hän joutuu helvettiin.

        Ihminen pelastuu Jumalan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, ja henkilöön ei katsota. Ihminen pelastuu uskomalla Jeesukseen koska Jumala itse on kutsunut ihmistä joka uskoo Jeesukseen ja tulee Hänen luokseen. Uskoon tulot ovat siis Jumalan aloitteen ja Jeesuksen ristin työn seuraus. Kukaan ei koskaan eikä milloinkaan ole tullut uskoon ilman Jumalan kutsua, puhetta ja Jumalan armoa. Tarvimme jokainen Jumalan armoa ja Hänen Sanaansa (puhettaan) tullaksemme uskovaisiksi ja pelastuaksemme. Usko näet tarvitsee kohteen. Pelastavan uskon kohde on kärsivä, ristillä riippuva ja kuollut mutta ylössnoussut elävä Herra Jeesus Kristus.
        HÄN TULI ALAS TAIVAASTA SINULLE JA MINULLE JA MEIWESILLE PELASTUKSEKSI. HÄNESSÄ ON PELASTUS JA HÄN ON PELASTUS.

        >>>2) Jos Meiwes kääntyy uskovaiseksi jo aikaisemmin ja pääsee vapaaksi niin ottaisitko hänen naapuriksi asumaan? <<<

        Jos Meiwes kääntyy uskovaiseksi, Jumala on armahtanut hänet ja antanut hänelle kaiken anteeksi. Jumala on hänet uudestisynnyttänyt Jumalan lapseksi. Silloin hän on uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Vanha Meiwes on kuollut eikä häntä enää ole (2 Kor 4:14-17).

        Uuden luomuksen otan mielelläni naapurikseni ja ystäväkseni. Hänessä ei ole mitään pelättävää. Yleensä suuret syntiset jotka tulevat uskoon ymmärtävät Jumalan armon itseään kohtaan. Heissä on sellaista nöyryyttä ja lämpöä mikä ns. "hyvältä" uskovalta voi puuttua.


    • Tarviikoselitäää

      >>>Pääseekö tämä kaveri todella taivaaseen jos kuolinvuoteellaan katuu tekojaan ja tunnustaa syntinsä?<<<

      Se riippuu siitä uskooko Hän Herraan Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana ja Herranaan. Jos hän vain tunnustaa syntiään ja katuu niitä mutta ei usko Jeesukseen Kristukseen (ihminen voi katua ja tunnustaa tekojaan vaikka ei uskoisikaan Jeesukseen) hänellä ei ole mitään asiaa taivaaseen. Hän on syntinen ja syntiset joutuvat sinne missä heidän herransakin on.

      Mutta jos hän sekunti ennen kuolemaansa ehtii tulla uskoon, uudestisyntyy Jumalasta Jumalan lapseksi, hän pääsee taivaaseen.

      Jumalasta syntyneet Jumalan lapset (uskovat) pääsevät taivaaseen.

      • Umpiheterox

        Eli siis pääsee. Mutta et vastannut siihen että jos hän tulee uskoon jo aikaisemmin ja pääsee vapaaksi, niin ottaisitko sinä hänet naapuriksi?


      • jaikaliii91
        Umpiheterox kirjoitti:

        Eli siis pääsee. Mutta et vastannut siihen että jos hän tulee uskoon jo aikaisemmin ja pääsee vapaaksi, niin ottaisitko sinä hänet naapuriksi?

        Ottaisin!!!!


      • jaikaliii91
        Umpiheterox kirjoitti:

        Eli siis pääsee. Mutta et vastannut siihen että jos hän tulee uskoon jo aikaisemmin ja pääsee vapaaksi, niin ottaisitko sinä hänet naapuriksi?

        Olen netistä nähnyt videon jossa kerrotaan natsisaksan johtajista joista monet tulivat uskoon ennen teloitustaan. He ovat ikuisuuden taivaassa Jumalan luona ja Hänen kanssaan, kun taas monet "hyvät" ihmiset, jotka eivät uskoneet Jeesukseen, ovat ikuisuuden helvetissä.

        Pelastuksemme perusta on Herra Jeesus Kristus ja usko Häneen. Ne, jotka uskovat, pelastuvat taivaaseen, ja ne, jotka eivät usko, joutuvat kadotukseen. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä syntiä olet tehnyt. Sinä pelastut jos uskot Jeesukseen Kristukseen. Kaikilla ihmisillä on sama tie pelastukseen huolimatta siitä keitä me olemme.

        Mikäli sinä et usko Jeesukseen sinä joudut kadotukseen vaikka olisit ollut kuinka hyvä ihminen tahansa.


      • Umpiheterox
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Olen netistä nähnyt videon jossa kerrotaan natsisaksan johtajista joista monet tulivat uskoon ennen teloitustaan. He ovat ikuisuuden taivaassa Jumalan luona ja Hänen kanssaan, kun taas monet "hyvät" ihmiset, jotka eivät uskoneet Jeesukseen, ovat ikuisuuden helvetissä.

        Pelastuksemme perusta on Herra Jeesus Kristus ja usko Häneen. Ne, jotka uskovat, pelastuvat taivaaseen, ja ne, jotka eivät usko, joutuvat kadotukseen. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä syntiä olet tehnyt. Sinä pelastut jos uskot Jeesukseen Kristukseen. Kaikilla ihmisillä on sama tie pelastukseen huolimatta siitä keitä me olemme.

        Mikäli sinä et usko Jeesukseen sinä joudut kadotukseen vaikka olisit ollut kuinka hyvä ihminen tahansa.

        No sinä et vastannut siihen että mitäs sitten jos tämä kaveri tulee uskoon aikaisemmin ja vapautuu vankilasta? Ostaisitkin sinä hänet naapuriksi? Ja edelleen jos vaikka tarvitsisit lapsenvahtia yöksi niin kutsuisitko sinä hänet tähän tehtävään kun joudut olemaan yötä pois kotoa ja kun ketään muuta ei olisi saatavilla?


      • Umpiheterox
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Ottaisin!!!!

        Edelleen pitää kysyä että jos vaikka tarvitsisit lapsenvahtia yöksi niin kutsuisitko sinä hänet tähän tehtävään kun joudut olemaan yötä pois kotoa ja kun ketään muuta ei olisi saatavilla? Vastaa rehellisesti kiitos.


      • Umpiheterox kirjoitti:

        Edelleen pitää kysyä että jos vaikka tarvitsisit lapsenvahtia yöksi niin kutsuisitko sinä hänet tähän tehtävään kun joudut olemaan yötä pois kotoa ja kun ketään muuta ei olisi saatavilla? Vastaa rehellisesti kiitos.

        Minulla on vaikea vastata tähän kysymykseen niin että sinä olet tyytyväinen. Kysymykseen ei voi vastata yleisesti. Asia riippuu siitä minkälaisen suhteen ja luottamuksen olen häneen saanut. Ja sitten minkälaisena ihmisenä minä koen hänet. Mutta naapurikseni ja ystäväkseni hän kelpaisi todella.


      • Antipersux
        Jaikal91 kirjoitti:

        Minulla on vaikea vastata tähän kysymykseen niin että sinä olet tyytyväinen. Kysymykseen ei voi vastata yleisesti. Asia riippuu siitä minkälaisen suhteen ja luottamuksen olen häneen saanut. Ja sitten minkälaisena ihmisenä minä koen hänet. Mutta naapurikseni ja ystäväkseni hän kelpaisi todella.

        No niin. Ottaisit ystäväksi mutta et jättäisi häntä kaksistaan lapsiesi kanssa yöksi. Tahtoo sanoa että sinä siis pelkäisit että heille voisi tapahtua jotain. Näin ollen kaikki muukin mitä edellä kirjoitat muuttuu epäilyn alaiseksi. Arvasin tämän. Sinäkään et siis luottaisi loppuun saakka hänen "uskoonsa". Kuinka luulet sitten että jumala voisi siihen luottaa? Eikös se jumala näe kaiken....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe