Vituttaa palkasta kitisijät!

PALKKA_ON_RIITTÄVÄ

Suomessa on satoja tuhansia työttömiä, joista valtaosa ilomielin tekee sinunkin työsi palkasta narisematta!!! Jokainen palkasta narisija tulisi potkia pihalle niin tulee näille kermaperseille vähän perspektiiviä elämään työttömänä!!!

20

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • orjat-

      Paska palkka tarkoittaa sitä että on tyhmä duunari kun tekee sellaista työtä mistä ei ole itselle mitään taloudellista hyötyä.

      Kuinka moni yrittäjä tekisi työtä mistä ei hyödy mitään vaan saa ainoastaan pakolliset kulut kuitattua ,olisiko siinä motivaatiota tehdä mitään?

      • Anonyymi

        No, tätähän duunareilta odotetaan tässä paska maassa, ilmaista työtä, millä ei elä. Saisi suksia vittuun
        koko paska valtio valta.


    • työstä_palkka

      Hyvää työntekijää ei saa halvalla.
      Erinomainen työntekijä se vasta maksaakin.

    • varsågod

      Ottaisitko 'tarvittaessa työhön kutsuttava'-työsopimuksella siivoojan pestin vastaan? Palkkaa tunneilta kuukaudessa käteen 700€ ja työtä jokapäivänä, mutta joinain päivinä vain kaksi tuntia ja työmaalle matkaa suuntaansa 15 kilometriä. Eli työmatkakustannukset samat, kuinihmisellä joka tekee täyttä päivää. Ei julkista liikennettä, joten auto oltava ja puhelin kokoajan matkassa, että kuulee, jos soi ja tulee taas tunti seuraavalle päivälle töitä. Miltä kuulostaisi?

      • Anonyymi

        Normaalia työ elämää tässä paska valtiossa.


    • 2191221

      Sanomalehden jakajan hommiakin löytyy aina, sinne vaan. Työaika pääsääntöisesti klo 2-6. Olen tehnyt sitäkin hommaa kun oli taloudellisesti tiukkaa, tein kolmea työtä. Töitä on kyllä kunhan ei ole ronkeli eikä ekana mieti, miten parhaiten voisi lintsata.

      Nyt en enää viitsi enkä jaksa yötyötä päivätyön lisäksi mutta niitä töitä saa aina jos on tarvis.

    • Zizziq

      Palkka voi olla suht vaatimaton,jos työ on löysää, vähän vastuuta, leppoisaa. Noitakin töitä vielä jonkin verran on vaikka tahtia kiristetään/on kiristetty joka alalla. Mä en lähde hoitoalalle itse, koska koen että siinämennään kohtuuden yli. Mieluummin siis pikkutuloinen vakiduunari, joka elää autotta ja suu säkkiä myöten. Kyllä tämä työttömyyden voittaa, vaikka joskus on tietysti toisenlaisiakin päiviä.
      Komppaan lähtökohtaisesti aloittajaa.

    • itäsuomalainennn

      Minä olen tällä hetkellä työmarkkinatuella sekä kahdesta lapsesta saan toimeentulotukea päälle 300e/kk koska yhteishuoltajuus ja vuoroasuminen.

      Olen saamassa vahingonkorvauksia siten että maksaja maksaa niitä todennäköisesti lopun elämänsä mulle kuukausittain.

      Tietenkin se heti vaikuttaa toimeentulotukeen niin mulle riittäisi työ mistä saan sen saman kuin toimeentulotuki on kuukaudessa niin sitten hyödyn itse niistä korvauksista rahallisesti.

      Työmarkkinatukeen ei heti taida mitään vaikuttaa mutta oletan että jossain välissä vaikuttaa koska korvauksia mulle tulee tilille niin kauan kuin maksaja elää niin siinä vaiheessa viimeistään kun vaikuttaa työmarkkinatukeenkin pitää saada töitä mistä saa sen saman vähintään kuin nyt saan kuukaudessa työmarkkinatukineen sekä toimeentulotukineen joka on n. 970e/kk. Toki asumistukeakin saan 190e/kk.

      Mutta kun ei sellaistakaan työtä saa millään vaikka kuinka hakee ja soittelee mistä sen päälle 300e/kk saisi.

    • Tarinan_opetus

      kerronpa tarinan 1990 luvun alkupuolelta. Silloinkin oli työttömyyttä. Tunsin kaverin nimeltä Esko. Esko oli työtön. Esko asui omakotitalossa Turussa Hirvensalossa. Esko on jo siirtynyt ajasta ikuisuuteen. Naapurin ukko tiesi, että Esko on työttömänä. Hän meni Eskon luo ja pyysi kaatamaan omalta pihaltansa ison yli puoli metriä paksun männyn ja pilkkomaan polttopuiksi.Elettiin markka-aikaa. "Voisitko sinä laiska työtön veltto Esko kaataa pihamäntyni ja pilkkoa sen klapeiksi. Palkaksi saat 20 markkaa." Eskon mielestä 20 markkaa oli kyllä liika vähän. Esko pyysi että sopisiko 50 markkaa, kun on kuitenkin kova fyysinen homma. Sekin olisi ollut ihan hyväntekeväisyyttä Eskon puolelta. Esko siis kitisi palkasta. Naapuri suuttui kun työtön vasuri kehtasi kitistä ja vaatia lisää korvausta. Naapuri päätti itse kaataa mäntynsä. Näin myös tapahtui. Mänty kaatui pihalla olevan täysin uuden autonsa päälle. Auto meni ihan läjään. Esko kertoili minulle, että naapuri sen jälkeen istui vain terassillansa ja tuijotti järkensä menettäneenä kaiket päivät. Se Eskon vaatima palkka 50 markkaa olisi nykyrahassa deflaatio huomioiden osapuillensa 10 euroa. Eskolta olisi kulunut työhön ( kaato, karsinta, pilkkoaminen, pinoaminen) ahkerasti tehden varmaan pari työpäivää. Tarinan opetus. Fiksu ihminen arvostaa omaa työpanostansa ja kitisee itsellensä palkkaa. Työstä tulee saada oikea korvaus. Totuus on että ahneita työn teettäjiä on ja löytyy. He syyllistävät sinua kitisemisestä, vaikka itse ovat täysiä ahneita mulkeroita ja hyväksikäyttäjiä. Toki enemmistö työantajista on ihan OK tyyppejä. Joukkoon vaan mahtuu näin mulkeroitakin aika liuta.

      • ei-halua-palkanmaksuun

        Hyvä tarina jonka perustelut sopivat tähän päivään erittäin hyvin.

        Tarinan opetus on se että älä myy itseäsi liian halvalla, arvosta itseäsi koska kukaan muu ei sitä tule tekemään.

        Itse käyneenä muutamassa rekryssä on pelkkiä mulkkuja tullut vastaan joten ahneus on jo saanut isoillakin firmoilla jo käsittämättömät mittasuhteet EK:n suosituksilla.


      • Palkkatehdystätyöstä

        Niinpä, vain idiootti tekee ilmaiseksi töitä. Kyllä se pitää oma arvonsa tuntea.


    • Palkka_on_surkea

      Kyllä nykyään on vähän syytäkin kitistä kun työsoppareissa tarjotaan nolla tunteja ja pelkkää yrittäjäriskiä. Etenkin myynti- ja palvelutyön lukuisissa yrityksissä tuntipalkat jäävät alle seitsemän euron, mikä on aivan naurettava palkka muuta kuin koululaiselle tai harjottelijalle. Näitä töitä tuntuu riittävän...

    • irtisanottu

      Juuri näin. Ja pienillä palkoilla pitäisi tehdä kiitollisena vielä ilmaiset ylityötkin... Kun yt tulee niin ahkerat ja joustavat saa lähteä. Näin iso ja kv rikas suomalainen pörssiyhtiö ,jossa ei työntekijää arvosteta kuin juhla puheissa

    • Ainaväärin

      Kyllä minua vituttaa nämä tyhjästä narisijat.

      Aina vika työntekijässä: liian koulutettu/pätevä= laiska, narsisti, tuilla loisija. Ei koulutettu:laiska, tyhmä, ei viitsi hakea/töihin. Aktiivisesti työta hakeva:liian aktiivinen, liian hyvä, liian pätevä, liian fiksu:ei jatkoon. = Mikään ei kelpaa. Tekisit miten vaan, aina väärinpäin.

      Ainahan vika on siinä toisessa, ei ikinä itsessä.

      • Miesjokaeipaskallapalkal

        Mikä vittu siinä on että ei ymmärretä sitä että jotkut ei vaan halua tehdä paskapalkalla hommia.? Eiköhän se ole yksilön oma päätös ottaako ne rahat helpommalla vai käykö tuhlaamassa kallisarvoista aikaansa jossain paskatöissä paskalla palkalla jolla ei tule edes hyvin toimeen.

        On niitä muitakin juttuja elämässä kun se työnteko. Osalla tuntuu ettei ole.


      • Vegania

        Jos työnantaja ei arvosta sen työntekijän panosta niin voi ottaa töihin sitten semmosen lusmun mikä tyytyy siihen 8e/h paskahommaan. Tuon verran saa helpommalla tehtyä pimeänä, missä vaan. Viidessä minuutissa.


    • kllskdfdkljfkls

      Vituttaa tuollaiset palkassa kitsastelijat. Luuletko sinä perkele että siellä töissä käydään huvin vuoksi?!

    • tyhjää.raatamista

      Palkka osoittaa miten tärkeä kyseinen työtehtävä on yrityksessä. Jos palkka on matala niin eipä se kovin tärkeä työtehtävä silloin voi olla. Silloin sitä ei kannata työntekijänkään ottaa kovin vakavasti...

    • 566trf

      itse en alle 14€ tuntipalkalle viitsi edes töitä tehdä, kaikki mikä menee yli 14€/h on hyvä

      • Paperipoika69

        Kukapa viitsisi... Täällä KTA 17.75€/h ja tekee nettona hikiset 1700€ kuussa. Hyvinhän tälläki palkalla eläisi esim Thaimaassa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      391
      3981
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      217
      1972
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1480
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      154
      1330
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      991
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      970
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      122
      920
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      878
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe