Erosin kirkosta, erotkaa muutkin!

Rouston

Nyt meitä vanhoillislestadiolaisia suorastaan patistetaan eroamaan kirkosta tuomiorovastin komennuksella. Hän totesi, että se on suoraselkäistä toimintaa, että lähtee kulkemaan. Toimin heti niin kuin tämä uusi tuomiorovasti kehoitti. Esikoislestadiolaiset ovat jo ottamassa askeleita oikeaan suuntaan ja Luther-yhteisö (menikö nimi oikein) on jo eronnut.
Kehoitan kaikkia vanhoillislestadiolaisia ottamaan eron ev.lut. kirkosta. SRK:n pitäisi perustaa meille uuden kirkon. Jos he eivät sitä tee, viimeistään siinä vaiheessa varmasti alkavat ajatella asiaa uudemman kerran, kun suurin osa vl:istä ei kuulu enää kirkkoon.
Minä erosin tänään, erotkaa tekin! Tehkää se jo tämän vuoden puolella, niin säästätte ensi vuoden kirkollisverot! Emme halua olla tukemassa porttokirkkoa, jossa yhä enemmän ja enemmän sallitaan Raamatun vastaisia opetuksia!

64

475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Titanium.k

      En ole kirkon jäsen, mutta aktiivisesti seuraan keskustelua ja osallistun myös.

      Onko sinulla se virheellinen käsitys, että lestadiolaiset vähemmistönä pystyisivät estämään homoavioliitot?

      n. 35 000 äänestysikäistä lestadiolaista on marginaali isoissa päätöksissä. Ainoa vaikutus olisi lestadiolaisalueiden seurakuntien -kirkollisverojen romahduksesta johtuva - taloudellinen kurjistuminen. Joillakin alueilla, Tyrnävä, Liminka, Oulunsalo ja sanotaan vaikka Pikku esikoisten Luodossa, tulot puolittuisivat tai vieläkin enemmän.

      Pitää muistaa että tälläkään hetkellä 20 prossaa väestöstä ei kuulu kirkkoon. Erovyöryissä heidänkin osuus kasvaisi vauhdilla. Lumipalloefekti.

      • Rouston

        En ole missään vaiheessa väittänyt, että pystyisimme estämään. Jos kirkko ajautuu ulos Jumalan sanan perustalta, kukaan ei voi estää meitä lähtemästä siitä. Suomi on vapaa maa. Ja vapaassa maassa saa toimia niin, kuin ite parhaaksi näkee. Minä päätin erota kirkosta jo nyt, vaikkei SRK:ssa ole vielä otettu kannanottoa kirkossa jatkamiseen liittyen. Uskon ja toivon, että SRK:kin tulee myöhemmin kannattamaan kirkosta eroamista ja uuden kirkon perustamista. Näen, että olemme jo nyt matkalla siihen suuntaan.
        Vanhoillisten lähteminen kirkosta tuskin romahduttaa kirkon taloutta, mutta kirkkojen käyttöaste tulee laskemaan roimasti. Ev.lut kirkon jumalanpalveluksiin osallistuu paljon myös vl:iä... Vl:t käyttävät myös itse kirkon tiloja erilaisiin toimituksiin. Vanhoillislestadiolaisten kirkkopyhät, iltakirkot jne keräävät selvästi enemmän porukkaa kirkkoihin, kuin jotku teemamessut perusmessuista puhumattakaan. Olen käynyt uteliaisuuttani esim. Tuomas-messuissa, joihin on otettu maailmallisia elementtejä. Väkeä on silti vähän. Kävin uteliaisuuttani myös Dance Pray messussa Agricolan kirkossa, missä tuolloin vielä vanhoillislestadiolainen Johannes Alaranta saarnas ja jakoi ehtoollista. Sekään messu ei kerännyt vastaavaa määrää porukkaa, mitä lestadiolaisten lauluillat, iltakirkot ja messut.
        Kyllä, kävin uskovaisena Dance Pray messussa, mutta tein siitä kyllä jälkeen päin parannusta. Ja Johannes Alaranta ei tänä päivänä enää ole edes uskovainen. Hän on siirtynyt meidän lynkkaajiin.


      • Herra-kanssanne-

        2 Pt 2: "Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.

        Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.

        Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.

        Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi; sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla. Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät, ja varsinkin ne, jotka lihan jäljessä kulkevat saastaisissa himoissa ja ylenkatsovat herrauden. Nuo uhkarohkeat, itserakkaat eivät kammo herjata henkivaltoja, vaikka enkelitkään, jotka väkevyydeltään ja voimaltaan ovat suuremmat, eivät lausu heitä vastaan herjaavaa tuomiota Herran edessä.

        Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa, saaden vääryyden palkan; he pitävät nautintonaan elää päivänsä hekumassa; he ovat tahra- ja häpeäpilkkuja; he herkuttelevat petoksissaan, kemuillessaan teidän kanssanne; "


      • 12111
        Rouston kirjoitti:

        En ole missään vaiheessa väittänyt, että pystyisimme estämään. Jos kirkko ajautuu ulos Jumalan sanan perustalta, kukaan ei voi estää meitä lähtemästä siitä. Suomi on vapaa maa. Ja vapaassa maassa saa toimia niin, kuin ite parhaaksi näkee. Minä päätin erota kirkosta jo nyt, vaikkei SRK:ssa ole vielä otettu kannanottoa kirkossa jatkamiseen liittyen. Uskon ja toivon, että SRK:kin tulee myöhemmin kannattamaan kirkosta eroamista ja uuden kirkon perustamista. Näen, että olemme jo nyt matkalla siihen suuntaan.
        Vanhoillisten lähteminen kirkosta tuskin romahduttaa kirkon taloutta, mutta kirkkojen käyttöaste tulee laskemaan roimasti. Ev.lut kirkon jumalanpalveluksiin osallistuu paljon myös vl:iä... Vl:t käyttävät myös itse kirkon tiloja erilaisiin toimituksiin. Vanhoillislestadiolaisten kirkkopyhät, iltakirkot jne keräävät selvästi enemmän porukkaa kirkkoihin, kuin jotku teemamessut perusmessuista puhumattakaan. Olen käynyt uteliaisuuttani esim. Tuomas-messuissa, joihin on otettu maailmallisia elementtejä. Väkeä on silti vähän. Kävin uteliaisuuttani myös Dance Pray messussa Agricolan kirkossa, missä tuolloin vielä vanhoillislestadiolainen Johannes Alaranta saarnas ja jakoi ehtoollista. Sekään messu ei kerännyt vastaavaa määrää porukkaa, mitä lestadiolaisten lauluillat, iltakirkot ja messut.
        Kyllä, kävin uskovaisena Dance Pray messussa, mutta tein siitä kyllä jälkeen päin parannusta. Ja Johannes Alaranta ei tänä päivänä enää ole edes uskovainen. Hän on siirtynyt meidän lynkkaajiin.

        Eikö kannattaisi olla jäsen siihen asti, kun on uusi kirkkokunta? Vielä ei ole riittävän järjestäytynyttä sen suhteen. Itselleni on tärkeää, että papit on miehiä sanan mukaisesti ja toimivat Raamatun mukaan. En siis osallistu vääriin menoihin. Jokainenhan kantaa itse tekojensa seuraukset.
        Seurauksia tulee myöhemmin hautapaikkojen hinnoissa ja hoitomaksuissa.
        Laumatoiminta ei ole järkevää vielä. Sen aika on myöhemmin.
        On olemassa Uusi testamentti. Sen mukaan elämme armon ajassa. Vanha on mennyt, uusi tullut Jeesuksessa. Siveellinen elämä siihen kuuluu. Emme kuitenkaan voi asettua muiden yläpuolelle. Nöyryys Herran edessä on oikea asenne. Se taas ei ole nöyristelyä.


      • Minun kaupungissani kirkko tarjoaa, joka päivä vähävaraisille lounaan 1€:lla. Maksan kirkollisveron mielelläni. 😍Olen niin onnellinen.


    • vl-nuorimies

      Olen samaa mieltä. Meidän uskovaisten kannattaa erota kirkosta. Itse olen jo eronnut.

      Mihin tarvitsemme enää Jumalan sanasta luopunutta umpiliberaalia kirkkoa, kun meillä on jo Jumalan valtakunta? Toivottavasti pian rauhanyhdistyksillä aletaan kastaa lapsia ja viettää ehtoollista.

    • KirkkoTekeePahaa

      Hyvä päätös

    • erotkaahetisaatana
      • Myöskirkostaeronnut

        Maistraatin kauttakin voi erota kirkosta niin ei tarvitse ateistien sivustoja tukea. Googleta kirkosta eroaminen maistraatissa. Vaatii tunnistautumisen. Itse käytin tätä kanavaa.


    • ennen_uutta_vuotta

      "Tehkää se jo tämän vuoden puolella, niin säästätte ensi vuoden kirkollisverot! "
      -Olihan tuo viime vuoden lopullakin huomattu:
      2015-12-28 968
      2015-12-29 1311
      2015-12-30 1480
      2015-12-31 2085

      • Tuskin_säästyy

        kirkollisverot. Jos on syyskuussa eronnut niin sitten. Mutta vuoden 2018 kirkollisverot säästyy, jos nyt eroaa.


    • Mitä_höpöjä

      ketjussa puhutaan, että kaivattaisiin muka jonkin SRK:n päätöstä tai suositusta kirkosta eroamiseksi tai siellä pysymiseksi. Eihän SRK ole mikään Jumala eikä huoneenhallitus. Vanhempien herrasmiesten kahvistelukerhohan se on.

      Jokainen tekee päätöksensä itse. Jos halutaan turvata työpaikat niille parillesadalle papille ja kanttorille, niin sitten pysytään siellä, mutta jos ajatellaan, että voisi vathan nuo papit suurtyä hyödyllsempiinkin töihin, esimerkiksi risusavottahommiin, niin sitten erotaan kirkosta.

      Eihän Amerikassakaan ole mitään tääalista homokirkkolaisotsta. Ja jos on niin eivät Jumalan lapset siihen ainakaan kuulu. Se kaikki sellainen on kulttuurisidonnaista hömppää. Ehdonvallan asioita niin kuin jossakin suviseurasaarnassa kuultiin.

    • Hhggyuj

      Minä erosin kirkosta lestadiolaisen sipilän ja hänen mamutuspolitiikkansa( jonka vuoksi meillä luuhaa rikollista, paperitonta ainesta kirkoissa) vuoksi.

    • homot_hirteen

      Homot, lesbot, pedofiilit tivät ole tervetulleita kirkkoon, ainkaan siihin mihin enne kuuluin. Ersosin kirkosta koska a. piti alkaa maksaa homojen avioliitosta jumalan silmien alla b. homous on rikos c. en siedä peräreikään panemista d. jätän kirkkoilut homoille, jotka eivät kuitenkaan käy edes kirkossa tosimielessä vaan vain provosoidakseen homouttansa e. ei mitään järjen häiventä edes kuulua mokomaan yhteisöön. Olen hetero mies ja onnellinen riippumattomuudestani :-)

    • menoksipaskat

      "kaivattaisiin muka jonkin SRK:n päätöstä tai suositusta kirkosta eroamiseksi tai siellä pysymiseksi."
      -
      Mitä vikiset. Kun EV LUT oppi ei kelpaa, ja ajetaan kaksilla valoilla, vl saarnoissa
      haukutaan tavalliset ihmiset epäuskovaiseksi, VAIN ME huudetaan RY tiloissa.
      -
      Teille saastaisille vl porttolaisille, pedofiileille, hoitokokouslaisille, saatanalleheittäville
      "menkää pois puhtaasta EV.LUT kirkosta, te paskanhajuiset saastat.
      -
      Portti katua vastaan suljetaan kaksilla vaunuilla ajavilta.
      -
      Oma kirkko, ja sinne viesti että ""VAIN ME"

      • Oletko_sinä

        Kalevi näin myöhään yöllä hereillä?

        Luther sentään silkaisi joskus Raamattuakin. Ev.lut. kirkko viis veisaa Raamatussa ilmoitetusta Jumalan sanasta, vaan on tehnyt korvasyyhyynsä sopvan kirkkojärjestyksen, jonka mukaan Jumalan lapset irevät enää mahdu kirkkoon.

        Jääköön kirkko siis homoille ja muille epäuskoisille. Jumalan apset kyllä pärjäilevät ilman tuollaista laitostakin, koska itse Jumala on heidän kanssansa.

        Ehän sinne epäuskoisten kirkkoon sitten kukaan tule, eivät homot eivätkä muutkaan. Naaras Satu Saarinenkin saa kailottaa tyhjille senille. Päätavoite on kuitenkin toteutunut: Jumalan lapset on saatu häädetyksi kirkosta.


    • antilesta

      Pienestä tämä ensin alkaa. Aluksi muutama lestantti eroaa kirkosta ja pikkuhiljaa yhä useampi lestantti eroaa kirkosta, kunnes eronneiden määrä saavuttaa kriittisen massan, jolloin ketjureaktiona syntyy oikea lestanttien erovyöry. Tämä myös aiheuttaa eripuraa lahkolaisten keskuudessa, jolloin SRK:n on myös tehtävä päätöksiä. Tuloksena vanha-lestantit hajaantuu ainakin kahteen eri lahkoon ja suurinosa perustaa aivan ikioman kirkosta erkaantuneen lahkon. Erot alkoi loppuvuodesta 2016 ja kunnolla rysähtää vuoden 2017 aikana.

      Tämän on moni haistanut ja nyt tähän saatiin myös vahvistus maailmaa hallitsevalta rahaeliitiltä, jotka tietävät ennakkoon maailman tapahtumat, koska he niitä järjestelevät. Maailmanhallitsijoiden ykkössuvun Rothschildien omistuksessa olevassa The Economistin uudessa, vuotta 2017 ennustavan lehden kannessa oli kryptisiä tarotkortteja, joissa tämä maailman ainoiden oikeiden kristittyjen kirkkoero sanotaan suoraan.

      https://cdn.shopify.com/s/files/1/0535/3509/products/TW2017_Cover_UK_REV_NO-BC_trimmed_1024x1024.jpg?v=1479401026

      Ensimmäinen kortti ylävasemmalla: keskeltä halkaistu kirkontorni kuvastaa kristinuskon kaatumista kulttuurimarxismin edessä ja kirkon jakaantumista kahtia. Toisella puolella on liberaali joukkio sirppi&vasara -lipun kanssa ja toisella puolella konservatiiviset "maailman ainoat oikeat uskovaiset" eli lestantit ristin kanssa. Kirkon oveen on naulattu Martti Lutterin 95 teesiä.

      Koska tämän kuvan on tehnyt ihmiset, jotka oikeasti tietävät mitä maailmassa tulee tapahtumaan, niin ensi vuoden lestojen kirkkoero on täysin selviö. Myös muut kortit ovat todella mielenkiintoisia. Siellä on muun muassa massamielenosoituksia, sotaa ja kuolemaa sekä Trumppi istuu maapallon päällä.

    • mielikuvia

      Tuo kuva kertoisi kirkon tulevasta tuhosta, ja sirppi ja vasara lippu kertoo, että ketkä pääasiassa ovat vaikuttamassa tähän maailmaa järkyttävään tapahtumaan. Järjestelmän auktoriteetit putoavat alas ja menettävät asemansa, Trump sen kummemmin kuin muutkaan ei pysty estämään, mutta ihmiset joutuvat hallitusten kurimukseen niiden yrittäessä pitää ihmiset aisoissaan. Massat vyöryvät väkisin, kuolema niittää satoaan ja maailman aurinko on verinen. EU (liput) ja muut unionit pyörivät onnenpyörässä niiden johtajat avuttomina sidottuina, kuin peliautomaatissa ja tulos on että kaikki rahat meni. Ja maailman valonlähteet alkavat tippua taivaalta.
      Tällaisia tuli mieleen tuosta kannesta.

      • etsivä-xxx

        Etköhän elä väärällä vuosituhennella. Venäjälläkin on valtiovallan suojeluksessa ortodoksinen kirkko. Yksityistetyt valtionyhtiöt ja Kuubakin mentti johtajansa. Taitaa olla yksistään Pohjois-Korea enää jäljellä. Kyllä tämän maailman maallistumisen takana on ihan tavallinen usko teknologiaan ja yleiseen humanismiin. Päivän puhe piispoita on ole armollinen itsellesi, tätä ainakin Askola viljelee. Kun kristitty asettuu tähän rauhan tilaan olematta itselleen armollinen vaan alistumalla armon alle:
        Matteus 6
        27 Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?
        28 "Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää.
        29 Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä.
        30 Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset!
        31 "Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?'
        32 Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä.
        33 Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin.
        34 Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet.


    • Ulos_vaan

      Turhaan kirkko teitä Raamattua raiskaavia vanhoillislestadiolaisia pitää helmoissaan.

      Erotkaa!

      • Huo-

        menta, Kalevi!


    • esimerkiksi_

      Eilen erosi kirkosta
      http://eroakirkosta.fi
      kautta 359 henkilöä (2016-12-14 359)

      Eroamalla vuoden 2016 puolella vältät vuoden 2017 kirkollisveron.
      Esimerkki:
      Kuukausiansio (12.5 kk/v): 2240 €
      Kunta: Oulu
      Kirkollisveroa maksat 293,43 € vuodessa.
      Veroprosenttisi on 1,30 %.

    • Rouston2

      Kävin paskalla, käykää muutkin!

    • Rouston3

      Vetelin käteen, vedelkää muutkin!

      • ygtgtgtgt

        Vetelin urheiluseuran runkkariko mainostat!!


    • Rouston4

      Lähen kuselle, lähtekää muutkin!

    • pelastakaalapset

      mitenkäs televisio liittyy raamatun vastaisiin opetuksiin? olette eronneet siitä.

    • jatkakaa

      Sossun pirtelöpojat vauhdissa.

    • savut

      Niitä on pidetty kommunistinä ,jotka eroaa kirkosta.

      • srk.murskataan2017

        Ja lestat pitää varmaan vieläkin, koska elävät jossain kivikautisessa tynnyrissä. Kirkon erottaminen valtiosta olisi lestoillekkin hyvä asia, koska silloin kirkon ei tarvitsisi nuoleskella valtiota vaan kirkko voisi täysin itse päättää omista asioista, mutta lestoillehan valtiosta erillään oleva kirkko olisi suuri kauhistus. Sehän saattaisi olla jopa kommunismia.


      • pipipöpille
        srk.murskataan2017 kirjoitti:

        Ja lestat pitää varmaan vieläkin, koska elävät jossain kivikautisessa tynnyrissä. Kirkon erottaminen valtiosta olisi lestoillekkin hyvä asia, koska silloin kirkon ei tarvitsisi nuoleskella valtiota vaan kirkko voisi täysin itse päättää omista asioista, mutta lestoillehan valtiosta erillään oleva kirkko olisi suuri kauhistus. Sehän saattaisi olla jopa kommunismia.

        Hulluntailaiset ovat kirkon ulkopuolella ja sinä edustat saastoja,joita se tuottaa.


    • vapaaksiKirkosta

      kirkosta eroamien kannattaa aina. Eroa joulukuussa niin säästät ensivuoden kirkollisverot. Helposti monta sataa euroa. minulla 487 euroa!?!

    • torstain_luku
      • tänään.hyvä.päivä.erota

        Tänään sitten kaikki lestatkin vaan joukolla eroamaan ja pistetään vähintään 400 rikki. Tsempataan toinen toisiamme yli lahkorajojen!


      • hallellejaa
        tänään.hyvä.päivä.erota kirjoitti:

        Tänään sitten kaikki lestatkin vaan joukolla eroamaan ja pistetään vähintään 400 rikki. Tsempataan toinen toisiamme yli lahkorajojen!

        Eihän teillä hulluntailaisilla ole mitään, mistä edes erota.


    • PeilissäToivoa

      Erosin. Se tarkoittaa 450€ vähemmän tuloja kirkolle ensivuonna.

      Liityn takaisin jos alkaa kaduttamaan, mutta just nyt tuntuu ihmeellisen kevyelle ja huojentuneelle. Kiitos tästä ystävilleni jotka avasivat silmäni!

      • emmetodellakaan

        elätämmekö me latta pillua harrastavaa piispaa tai paperittomia pakolaisia


    • eroa_ennen_2017

      Sivuston kautta erosi eilen 722 henkilöä kirkosta.

    • Raamatun_puolesta

      Ilmaiskaamme oululaiset kantamme!

      • rahat.menee.paholaiselle

    • ihmisten.parhaaksi

      Jeesus tahtoo itse tuhota koko kirkon ja kääntää ihmisten ajatukset luterilaista kirkkoa vastaan. Kirkon uskontohan on kaukana Raamatun opettamasta kristinuskosta. Jeesus siis irrottaa ihmiset luterilaisesta kirkosta ja haluaa Jumalan lapsien perustavan Laestadiolaisen kirkon Jumalan valtakunnaksi, jolla on omat sakramentit.

    • ErosinJust

      Paikallinen kirkkoherramme äityi harmittelemaan, että kun ne lestaatialaiset vain roikkuu meidän helemassa, eikä niille ees meidän oppi kelepaa. Hän oli sitä mieltä, että lestadiolaisten olisi jo aika lähteä kirkosta. Yksi keskustelun osapuoli sanoi, että osa lestadiolaisistahan ovat jo lähteneet. Esikoiset ovat enemmistönä alkaneet jakamaan ehtoollisiaan omissa tiloissaan ja näki asian hyväksi. Toivoi, että nämä esikoislestadiolaiset perustaisivat oman kirkon.
      Yksi: kumpa vanhoillisetkin tajuaisivat lähteä kirkosta, emme heitä kaipaa.
      No minä päätin sitten toimia tämän keskustelun pohjalta niin, että otin sitten henkilökohtaisen eron kirkosta. Olen vanhoillislestadiolainen, mutta vailla kirkkokuntaa. Todennäköisesti tulen liittymään joko ortodokiseen tai katoliseen kirkkoon. Toivon, että me vanhoilliset perustaisimme oman kirkon! Ilman muuta liittyisin siihen. Ev.Lut. Kirkko ei minulle enää käynyt.

      • hyvä.päivä.erota

        Muistakaa myös erottaa samalla lapsenne, jotta he eivät jää syntisen ja saatanallisen ev.lut-kirkon armoille. Heistä voi tulla vaikka homoja, kun altistuvat kirkon kovalle homottamiselle.


    • 513

      Eilen erosi sivuston kautta 931.

    • antilesta

      Telkkariahan teillä poloisilla ei saa olla, mutta voitte kiertää SRK:n sääntöä katsomalla telkkaria netissä, joten virittäkääpä tänä iltana Yle Areena, kun A-studiossa on vieraana palstan suosikki piispa Irja Askola. Toiseen välilehteen voitte jo valmiiksi laittaa www.eroakirkosta.fi Tänään HOMOTETAAN!

      • oikea_hetki

        Eilen erosi sivun kautta 1138 henkilöä, nyt on sopiva hetki, ennen vuoden vaihdetta, ei tarvi enää maksaa veroja ensi vuonna.


      • A-studiosta

        Trump, Syyria ja hallituksen leikkaukset - A-studion vuosikatsaus kokoaa yhteen vuoden tärkeimmät uutiset. Lähetyksessä vieraina pääministeri Juha Sipilä ja piispa Irja Askola. TV1 30.12. klo 21.05


    • kivaat

      Minä erosin kirkosta, vaimosta, työpaikasta , puoluesta Ja lahkosta. Nyt olen vapaa kaikkesta.

    • yjrjrjrj

      vl ei eroa kirkosta. Turha edes kuvitella sellaista tapahtuvan.

    • Kirkkouskova

      Avaus on varmasti jonkun Hullunatalaisen , älkää lestat erotko kuitenkaan kansan kirkosta, syntiähän se olisi.

      • eikö_niin

        Jos kirkko ei pysy Raamatun opissa, synti on sen.


    • jumuuupukkuu

      Raamatussa sanotaan: "Menkää pois te huorintekijät.........jne"
      -
      Lestoille pitää sanoa: "Menkää pois te mummujen saatanalleheittäjät, pedofiilit...jne"
      -
      Kirkosta................

    • eksytystä

      Kyllä vihollinen käyttää todellakin KAIKKI mahdolliset ja mahdottomatkin keinot kaataakseen kirkon.

    • Propagandaa

      Propagandaa

      • Jokainen_on_oman

        aikansa ja kulttuurinsa vanki. Miellä on ollut tapana kuulua kirkkoon. Eihän tuollaisella homoja hyysäävällä kirkolla ole mitään merkitystä. Joka haLUAA KUULUA, KUULUKOON, JOKA HALUaa lähteä. lähteköön. Eihän Amerikassakaan ole mtöän kirkkoa, Tekevät itsellensä sellaiset kirkot kuin haluavat. Se on taas joidenkin väärä n ammatin valinneiden henkiläkohtainen tragedia, jos ei uskovanen pappi enää kelpaa kirkkoon. Voisihan hän kelvatakseen ja palkkansa saadakseen valehdella siellä, että homous on tosi kaunis juttu.


      • Tuossa_vahva
        Jokainen_on_oman kirjoitti:

        aikansa ja kulttuurinsa vanki. Miellä on ollut tapana kuulua kirkkoon. Eihän tuollaisella homoja hyysäävällä kirkolla ole mitään merkitystä. Joka haLUAA KUULUA, KUULUKOON, JOKA HALUaa lähteä. lähteköön. Eihän Amerikassakaan ole mtöän kirkkoa, Tekevät itsellensä sellaiset kirkot kuin haluavat. Se on taas joidenkin väärä n ammatin valinneiden henkiläkohtainen tragedia, jos ei uskovanen pappi enää kelpaa kirkkoon. Voisihan hän kelvatakseen ja palkkansa saadakseen valehdella siellä, että homous on tosi kaunis juttu.

        totuus:

        Tuli luetuksi koraani.

        Ymmärrän täysin koraanin sanoman. Muslimien luonteeseen kuuluu ylivertaisuuden harha. Kun tämä lisätään muslimien aggressiivisuuteen ja väkivaltaisuuteen taipuvaisuuteen, niin ymmärretään paremmin, mihin islam kannattajaansa johdattelee. Tämä oppi tulee puhtaasti koraanista sekä siitä, miten muslimiyhteisöjä johdetaan. Puheet rauhan uskonnosta perustuvat puhtaasti laskelmoituun tapaan tehdä muslimeihin ja islamiin liittyvistä asioista "antirasistisia". Tämä on helposti todettavissa suvakkien kommenteista. Ne nimittäin perustuvat sekulaarien ja modernien muslimien tapaan elää, johon ei kuulu väkivaltaisuus ja aggressiivisuus.

        Totuus islamista ei ole sitä mitä suvakkileiri sanoo, vaan totuus löytyy islamin maailman tapahtumista. Usein "rasisti" yritetään vaientaa myös käyttämällä hyväksi aihetta "vain pieni osa muslimeista on radikaaleja". Mutta "rasisti" vaientaa suvakin latomalla ruudulle faktan, että sadat miljoonat muslimit harjoittaa sitä islamia, mihin liittyy ei-sivistykselliset asiat, kuten julkiset teloitukset, kunniamurhat, eläinten kidutus, naisen alistaminen, ihmisoikeusrikokset, fyysinen väkivalta, aseellinen väkivalta jne. Jokainen koraania lukenut tietää, mitä tarkoittaa suuri jihad ja pieni jihad ja miten ne näkyy elävässä elämässä. Jokainen koraania lukenut tietää, miten koraani opettaa suhtautumaan ei-muslimeihin ja miten se opettaa käyttäytymään ei-muslimeja kohtaan. Jokainen koraania lukenut tietää myös, millaisia kidutusmenetelmiä ja raakuuksia koraani opettaa. Suvakilla on taipumus kieltää tällaisten asioiden olemassaolo. Varokaa siis suvakkeja, jotka aivopesevät ihmisiä uskomaan toisenlaiseen islamiin, rauhan uskontoon. Tämä on koraanista opittu tapa. Saa valehdella, jos siitä on Muhammedin seuraajalle hyötyä tai tilanne vaatii valehtelemista.


    • Haiskahtaa

      Vapaiden suuntien palstalleko minä eksyin??

    • eivaanvoiolla

      Ketjun aloittaja ei ole lestadiolainen.

    • missä_usko

      Sosiaalista rupattelua, ei yhtään sanaa Jumalan Valtakunnasta ja Raamatun antamasta toivosta. Hengetön "akka" kuten Kesitas sanoisi.

      • satufani

        Mutta hyvin malttoi Irja kuitenkin mielensä, eikä homottanut, eikä mokottanut yhtään. Tämä oli ns. torjuntavoitto lestoille, kun ei alkanut kovin rietastelemaan homottamisella ja nyt lestat voivat taas hyvillä mielin jatkaa hellässä ev.lut-kirkon huomassa.

        Voi olla, että Irja sai kirkon sikariportaalta noottia, että pitää nyt päänsä kiinni, että loppuvuoden kirkosta eroamis vyöry ei pääse aivan valloilleen homokommenttien ansiosta, mutta siitä huolimatta tämä on ollut oikein hyvä eropäivä ja tähän mennessä tänään on eronnut jo 2011 henkilöä.


      • ppppkk

        Eilen erosi 2123 henkilöä, nyt sitten on viimeinen päivä erota ilman vuoden 2017 veronmaksua.


    • skool

      Tänään eronnut nyt 613,
      http://eroakirkosta.fi
      Lähetäpä omasi siinä hyörinän keskellä ennen puoltayötä!

    • WähäinenWeli

      Mitä peruspäivärahalla elävä työtön hyötyy eroamalla kirkosta?

    • lapskinsentietää

      Menkää VITTUUn te saastaiset vl pedofiilit, hoitokokouslaiset,
      saalaamiskulttuurilaiset, urheilua syntinä pitävät. Mummujen saatanalleheittämiset.
      -
      Perustakaa oma kirkko, ja kuihtukaa helvetin tulessa
      Raamatun lisälehtisyntineensä.
      -
      Lapsikin sen tietää, että hipelöidä ei häntä saa, naida.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe