Mikä minä olen?

sekaisinnn

Isäni on ruotsinsuomalainen, mutta osaa vain huonosti suomea. Äitini on periaatteessa suomenruotsalainen, mutta ei oikeasti sellainen, vaan Aasiasta suomenruotsalaiseen perheeseen adoptoitu. Hän puhui minulle suomea ja isäni ruotsia. Asuimme Ruotsissa viime vuoteen asti. Nyt asumme Suomessa. Mikä minä olen?

Olenko vain sen Aasian maan ihminen, joka on joutunut tänne? En sano maata ettei tunnistettaisi.

6

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olensuomalainen_

      Olet osin suomalainen ja osin aasialainen geneettisesti, joka sattuu osaamaan ruotsia sekä suomea. Kulttuuritausta on kuitenkin ehkä ruotsalainen ja jos osaat suomea tunnet todennäköisesti myös suomalaisuutesi itsessäsi.

      • sekaisinnn

        Osaan melkein täydellistä suomea, mutta en tunne suomalaisuutta identiteetissäni sillä tavalla kun luulen että muut tuntevat. Ruotsalaisuus on myös jäänyt etäiseksi, koska ruotsalainen kulttuuri on painettu alas ja maa menettänyt sielunsa. Olisin sopeutunut paremmin Ruotsiin, jos se olisi ollut ruotsalaisempi.

        En tunnu kuuluvani minnekään.


    • mahtavaamonellatavalla

      Sinulla on paljon mahdollisuuksia!

      Kulttuuritaustasi on todella rikas!
      Hyvä että puhut suomea, suomi on todella jännittävä ja rikas kieli. Hyvä että hallitset myös ruotsia. Mahtavaa että sinulla on myös aasialaiset juuret!

      Etsi oma paikkasi ja tunne että sinulla on mahtavat mahdollisuudet! Kaikki kulttuuritaustasi ovat arvokkaita. Opiskele myös sen aasialaisen kulttuurin kieltä mistä tulet. Yliopistoissa on mahdollista.

      Näin on, että kaikilla niillä, joilla on erilaisia kulttuuritaustoja, - että heillä on identiteskris/identiteettiongelma. - Kaikilla ihmisillä on!

      Käännä kaikki parhaaksi ja ole kiitollinen, että sinulla on niin minta identiteettiä, ja niin paljon mahdollisuuksia!

      Kaikkea hyvää sinulle ja iso hali minulta!

    • Skånepåg

      Tuolla, missä huojuu vienot viljapellot,
      missä tummanvihree metsä huminoi,
      missä mökin luona soivat karjankellot,
      siellä kehdon sain ja kasvoin, unelmoin.
      Päivä paistoi hakamailla, kotitiellä.
      Kun mä lasna leikin, lauloin, ilakoin.
      Ah, ne muistot, jotka jäi, ne muistan vielä.
      ne on kauneimmat, joita muistaa voin.
      : Lännen kaukomailta aatokseni kiitää
      Kohden kotia, min kaiho mieleen toi.
      Vaikka monta aikaa mennyt on jo siitä,
      lapsuuskotia en unhoittaa ma voi.

      Gott Nytt År! (Sama Suomeksi) :)

      • Eräs_lukija

        Kiitos, "Skånepåg" tästä ihanasta runohetkestä :-)
        Kyllä koskenlaskija-ruisleivän ja kahvikupposen kanssa
        sopii muistella hellyydellä Suomen viljapeltojakin,
        vaikka se Ruotsin leipävilja heiluu edessä.
        Hyvää kevättä ja kesää sinulle!


      • Skånepåg
        Eräs_lukija kirjoitti:

        Kiitos, "Skånepåg" tästä ihanasta runohetkestä :-)
        Kyllä koskenlaskija-ruisleivän ja kahvikupposen kanssa
        sopii muistella hellyydellä Suomen viljapeltojakin,
        vaikka se Ruotsin leipävilja heiluu edessä.
        Hyvää kevättä ja kesää sinulle!

        Det e ente lätt å va ödmjuk :-*


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe