Lähihoitaja, keikkatyö/Seure

Joulutähti63

Jos menen Seurelle keikkalaiseksi vanhuspuolelle, miten keikkalaisia kohdellaan vanhuspuolella? Pitääkö työpäivän jälkeen kirjata asukkaan päivän kulusta koneelle? Miten voi osata, kun joka paikassa erilaiset kirjaamissysteemit?? Olen hyvä hoitaja, mutta teknologia vaatii paneutumista ja treenaamista...
Suurin stressin aihe tämä...

5

2000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VastausX

      Kirjaamiskäytännöissä on vaihtelua työkohteittain; joissain työkohteissa keikkalaisilta ei vaadita kirjauksia lainkaan, joissain kohteissa kirjataan paperille, joissain kohteissa kirjataan suoraan järjestelmiin. Mutta Seure työllistää sinua vain sellaisiin kohteisiin, missä järjestelmät ovat sinulle entuudestaan tuttuja tai tarvittaessa järjestävät koulutusta järjestelmiin.

    • Itse olen ollut aikoinaan niin Seure:ssa kuin sen edeltäjässä Helsingin työvoimapalvelussa keikkalaisena vuosia. Silloin sai aika pitkälle itse netistä poimia ne vuorot ja kohteet joihin halusit mennä töihin. Kohteet olivat aika pitkälle vanhusten laitoshoidon osastoja, (esim. Laakso, Riistavuori, Koskela, Kustaankartano ym) ja kotihoidon sijaisuuksia ympäri pks. Itse ainakin kirjasin kaikki asiakastilanteet omilla tunnuksillani joten kirjaaminen ei koskaan ollut ongelmana. Keikkoja oli myös mahdollista varata esim. Kustaankartanon laitoskeittiölle tiskaajaksi, toki myös psykiatrian osastoille, päihdepaikkoihin, päiväkoteihin sekä kouluihin. Itse lähinnä keskityin muutamaan hyvään kohteeseen, jossa itse viihdyin ja tykkäsin työskennellä, joskus satunaisesti poimin jotain uusia kohteita ihan vain kokeillakseni millainen työpaikka ja ilmapiiri siellä mahtoi olla.
      Alkuun Helsingin työvoimapalvelun aikoina toki työhönottajat (silloin heitä oli joka laitoksessa erikseen) soittelivat suoraan laitoksista jos olit joskus aikaisemmin ollut siellä keikoilla tai esim. lähihoitajakoulun harjoittelujaksoilla, mutta netin tultua käyttöön soittelu jäi pois ja varaukset tehtiin suoraan Seure:n keikkalistoilta netistä. Netin kautta varaaminen synnyttää toki kilpailun siitä kuka ehtii parhaimmat kohteet ja vuorot varata ensin. Suosikkiosastoilla oli joskus tapana, että os.hoitaja soitti ensin, että nyt olisi keikkaa tulossa tarjolle ja kehotti menemään nettiin ja vasta sitten keikkoja alettiin laittaa näkyville nettiin ja sai saman tien varattua parhaimmat vuorot pois. Tätä tapahtui esim. silloin kun uusi työvuorolista oli juuri laadittu eikä sitä oltu vielä virallisesti asetettu seinälle nähtäväksi.
      Seure:n kautta työllistyy aivan varmasti pelkästään keikkaa tekemällä, saat päättää itse vuorot mitä teet ja missä teet ne sekä myös koska pidät lomat ja vapaat. Myös palkkaus on ihan hyvä. Keikkalaisena sinällään hyvä puoli myös se, että esim. RAI ja RAVA tekeminen jäi pois (jos siitä ei tykkää), koska niitä tekivät yleensä omahoitajat.

    • Vaaditaanko lähihoitaja keikkalaisilta joka paikassa Love ?

    • Ja mitkä mukavempia paikkoja työskennellä Helsingissä lähihoitajana?
      JA mitkä ovat mielestänne paikkoja,joihin ei kannata ensimmäiseksi laittaa hakemusta?

    • Anonyymi

      Onko seuressa kielto, ettei seuren keikkari voi tehdä lisänä yksityiselle keikkaa ? Mistä johtuu vaikka on kova pula hoitajista niin yksityisiä keikka firman hoitajia ei käytetä työntekoon ? Onko halvempaa maksaa ulkomailta tulevat hoitajat....Mites heidän asuminen, matkat Suomeen, kielen opettelu vai mikä on syy ettei suomalaisia yksityisiä keikka firmoja käytetä vaikka sielä on tällä hetkelläkin tuhansia hoitajia ketkä odottavat töitä ? Tietääkö joku vastauksen ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe