Minne lähden haluan erota avokista?

Murhe

Mies on ihan sika haluan erota. Ongelma on että en saa mitään toimeentulotukea ja olen työtön ! Minne menen täältä? Olen murheen murtama kun äitini kuoli. Mies ei kunnioita tilannetta. En jaksa surussani riidellä..

12

474

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole-aktiivinen

      Asuntohakemus kaupungille- kunnalle missä oletkin. SItten saat tukia ja muuta, kun asut yksin.

    • Murhe

      Voi kun saisinkin. Tilillä on rahaa mutta se pitää säästää perintöveroa varten ja en voi käyttää sitä. Mitään rahaa en peri kun leskellä on hallintaoikeus. En jaksa miehen oikkuilua ja kiusaamista. Olen tosi uupunut ja haluan pois..

      • mitä.häh

        No eihän sun perintöveroakaan tarvitse maksaa ennen kuin saat sen perinnön. Kun saat, niin sulla on varaa maksaa verotkin siitä.


      • Kokemusta_löytyy

        Perintövero täytyy maksaa 1.5v sisällä. Jos leskellä on hallintaoikeus ei asuntoa voi myydä. Joten ei ihmiset aina perintöä saa mutta verot kylläkin jokatapauksessa...


    • kokemustakylläon

      Vuokraa yksityiseltä (väliaikainen?) asunto jos tilanne niin akuutti. Perintöveron voi maksaa pienissä erissäkin jos tilanne niin vaatii. Ymmärrän, että olet järkyttynyt kun olet menettänyt rakkaan läheisen. Suru ja valtava ikävä päällä joka helpottaa vain ajan kanssa. Niin se vain on. Jonakin päivänä huomaat että ajattelet hetki hetkeltä enemmän muitakin asioita. Eihän ikävä katoa mutta se ei valtaa mieltä.

      Oletko muuttunut kotihiireksi? Unohtanut itsestäsi ja kodistasi huolehtimisen ja miehesi sekä muiden läheisten olemassaolon? Huomauttaakohan miehesi niistä ja koet sen kiusaamisena? Jos tavallaan yrittääkin auttaa sinut pysymään arjessa ja elämässä kiinni. Mene ja tiedä... Voimia sinulle.

    • laitaelämäsikuntoon

      Käytä äitisi perintörahat siihen että muutat toiselle paikkakunnalle ja menet töihin!

      Mä oon tienannu itse safkat pöytään ja maksanu kaikki laskuni 16 vuotissynttäreistä asti. Mä oon muuttanu 3 krt paikkakuntaa töiden loppumisen vuoksi kun jostain vaan on löytyny duunipaikka, mä oon menny. Oon elättäny sairasta faijaa ja tehny sen takii kahta paskaduunii, että sillä ja mulla olis ollu katto pään päällä.
      Mua v***ttaa muiden rahoilla elävät kitisijät jotka kuvittelevat, että yhteiskunta on joku raha-automaatti jonka pitää maksaa kaikki himaan!

      Olet aikuinen ihminen, eikä minulla veronmaksajana ole elatusvelvollisuutta sua kohtaan. Sun miehestä en tiedä, jos ootte yhteenmennessänne sopineet että toinen elättää, niin se on teidän välinen soppari. Ja itsehän sä sen sian kanssa oot muuttanut yhteen, ota itseäsi niskasta kii ja keskity suremisen sijaan laittaan sun elämäsi paremmille raiteille, taatusti sitä se sun äitiskin toivois, jos eläisi!

      Ei sureminen oo mikään syy antaa kohdella itteensä huonosti eikä se myöskään oo mikään syy laittaa parisuhde jäähylle (sähän oot sama ihminen joka toisessa ketjussa täällä valittaa miten sun mies uhkaa tehdä ittelleen jotain kun sillä ei oo kivaa koska sä vaan suret).

      • Tartu.toimeen

        Ette vastaajat taida ymmärtää, että perilliselle lankeaa perintövero, vaikka perintö itsessään on kiinni lesken hallintaoikeudessa. Usein parin ainoa omaisuus on se asunto, johon leski jää asumaan, ja asunnon perineet lapset joutuvat odottamaan ehkä vuosia perintöään.
        Aloittajalle voin kuitenkin sanoa, ettei hän peri koko asuntoa, vaan leskellä on siihen avio-oikeus, ja puolikkaan asunnosta perivät vainajan rintaperilliset, eli sinä ja sisaruksesi. Perintövero ei ole kovin korkea. Hallintaoikeus myös laskee perintöveroa.
        Jos haluat erota avokistasi, etkä ole sidottu paikallesi työnkään vuoksi, etkö voi asettua hetkeksi äitisi kotiin. Onko leskeksi jäänyt puoliso isäsi vai uusi aviomies?


    • valitse.itse.minne.menet

      Varaa aika paikkakuntasi sosiaaliohjaajalle ja kaupungin asuntotoimistosta löydät taas huoneistoja. Koska olet työtän, pidä työnhakusi voimassa , saat edes tuon päivärahan ja kun sinulla on asunto haet siihen asumistuen takautuvasti. Mikäli sinulla on omaisuutta, sinä et voi saada toimeentulotukea, koska se on viimesijainen tukimuoto, vaan sinä käytät omaisuutesi ensin. MIkäli et löydä asuntoa, on olemassa hotelleja, jotka myyvät huoneen kuukaudeksi asiallisella hinnalla, mikäli kyseessä on hätätilanne. Tai vaihtoehtoisesti kaugungin turvakoti, mikäli väkivaltaista ympäristössäsi. Kriisipäivystys on sosiaalihuolto puolen påalvelu, josta saat myös tarvittavia neuvoja ja ohjeita, mikäli akuutti hätätilanne.

      Jos kyseessä on näkemyserot, niin silloin tuon paikkakuntasi sosiaalityöntekijän kautta eteenpäin asioissa. Todellisessa hätätilanteessa tuskin enää olisit kirjoittamassa, vaan olisit jo lähtenyt.

    • 4114411

      1. Mene töihin
      2. Anna aikaa surulle, koko maailma ei pysty sinua syleilemään jatkuvasti, ei miehesikään
      3. Tsekkaa tilanne miehen kanssa tämän jälkeen (jos ei mitään alkoholismia tai väkivaltaa kuvioissa)

    • Murhe

      Jäin juuri työttömäksi ja olen murheen murtama ja en nyt kykene heti uusiin töihin. Työmarkkinat on huonot...Terveyskin on huono...

      • yksivaltti

        Sähän istut sen kuuluisan "pankin" päällä...


      • Eteenpäin.päättäväisesti

        ET KYKENE! Työ on paras lääke suruun ja hätään. Mene työkkäriin heti ja ota se työ, minkä saat. Älä yritäkään velloa surussa ja itsesäälissä.

        Tämän päivän trendinä tuntuu olevan, että jokaisella on oikeus syrjäytyä, kieltäytyä työstä, elää sosiaalituilla, mennä epäonniseen avoliittoon ja erota kun epäonnistuminen on peruuttamatonta.
        Isovanhempiesi aikaan ei avioero ollut mahdollinen suvun ja yhteisön paheksumisen vuoksi, vaan kurjissa avioliitoissa pysyttiin hautaan asti. Nykypäivänä isketään hynttyyt yhteen ja sitten taas erotaan, menetetään asunnot ja työpaikat ja masennutaan.

        Olet menettänyt äitisi ja suret syvästi. Surua et voi helpottaa vetäytymällä kuoreesi. Nyt jos koskaan on tartuttava elämään ja selvittävä omin avuin. Kun äidin turvaa ei enää ole, on päästävä eteenpäin omin jaloin. Voimia sinulle ja pää pystyyn!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe