vertaistukea bipon puoliisolle

Sinihukka

Miehelläni todettiin juuri bipo ja nyt kaipaisin muiden kommentteja, vertaistukea ja kokemuksia bipon puolisona. Tällä hetkellä mieheni haluisi olla mahdollisimman paljon yksin, koska häntä ahdistaa se miten hänen käytös vaikuttaa minuun. Minä haluaisin häntä tukea, mutta hän torjuu tukeni. Hänellä on todettu se lievänä joten ainakaan vielä ei lääkitys ole tarpeellinen, vaan terapialla, joka ei ole vielä alkanut, yritetään selvitä.
Itselleni kaikesta vaikeinta on se miten mieheni on hyvin vähäisessä ajassa muuttunut ja on hyvin etäinen ja empatia kyvytön, kun ennen esim. viime keväänä oli ihan toisenlainen. Hänen suurin pelko on se että vie myös minut sinne syviin syövereihin, joten helpoin on olla yksin. Minusta se on vain pakenemista. Ehdotti ensin eroa juurikin siksi että ei halua että minä joudun pysäyttämään elämäni ja odottaa josko hänen olonsa paranee terapian myötä. Mutta minä kyllä odotan, rakastan miestäni vaikka se ei tällä hetkellä ole se jonka tunnen ja johon tutustuin.

Onko muita joiden bipo puoliso haluaa olla mahdollisimman paljon yksin ja omissa oloissa ja joita ahdistaa olla puolisonsa seurassa, juurikin siksi kun ei voi antaa niin paljon puolisolle kuin haluaa?

34

627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä

      Pahimmat palstarunkkarit eivät ole koskaan naimisiin päässeetkään, joten todennäköisesti saat vain ilkeileviä vastauksia.

      Pahimmillaan bipo ei välitä toisten tunteista, mutta tuossa on vielä hiukan ihmisyyttä jäljellä.

      • VoiPientä

        Ja näin katkera palstatrolli vastailee itselleen.


      • sääntönumeroyksi
        VoiPientä kirjoitti:

        Ja näin katkera palstatrolli vastailee itselleen.

        Älä ruoki trollia!


    • eipäjuu

      Läheisille, apua on saatavilla. Tällä palstalla se ei kuitenkaan ole mahdollista. Yksi tai kaksi häirikköä on raivoissaan kun juuri hänestä ei ole kukaan huolissaan ja siksi vittuilevat muiden läheisille.

      Suomi24:llä ei ole vastaavaa päätoimittajaa, koska laki ei sitä edellytä. Bipotrollit on kuin uusnatsit ja muut vihakirjoittajat jotka pääsevät porsaanreiässä kukkimaan.
      Trollauksen tunnistaa siitä ettei trolli vähä-älyisenä osaa perustella.

      Ilmeisesti juuri bipous tekee niin pohjasakaksi, että katkerat ylijäämäpojat eivät kykene hallitsemaan vittuiluaan, koska toimivat vain pohjasakka- luonteensa mukaisesti.
      Ja ennalta-arvattavasti joku kirjoittaa tähän perään "olet ilkeä narsisti", " haista paska" tai "vastailet itsellesi".
      Pitkiin kirjoituksiin nämä aivokääpiöt eivät kykene.

      Bipoista senverran että jos potilas itse ymmärtää tilanteen, toivoa on. Mutta jos sairaudentunne puuttuu, on aika hankalaa ja silloin läheinen voi vain ottaa etäisyyttä.

      • hänEiYmmärrä

        Siinä taas hyvä esimerkki narsismista ellei jopa psykopatiasta. Ei taida lääkitys olla kohdillaan? Jos tuohon nyt mikään lääke auttaa edes...


      • eipäjuu
        hänEiYmmärrä kirjoitti:

        Siinä taas hyvä esimerkki narsismista ellei jopa psykopatiasta. Ei taida lääkitys olla kohdillaan? Jos tuohon nyt mikään lääke auttaa edes...

        Siinä tyypillinen hyökkäys- puolustus esimerkki, kun ylijäämäpoika tai -tyttö ei kykene järkevään perusteluun.
        Osalla bipoista kun on myös kognitiivisia ongelmia. Ja kun sairaudentunne puuttuu, ei ole toivoa.


      • voiSinuaKatkeraa
        eipäjuu kirjoitti:

        Siinä tyypillinen hyökkäys- puolustus esimerkki, kun ylijäämäpoika tai -tyttö ei kykene järkevään perusteluun.
        Osalla bipoista kun on myös kognitiivisia ongelmia. Ja kun sairaudentunne puuttuu, ei ole toivoa.

        Sama trolli jatkaa aina vaan sairasta mantraansa. Ei tarvitse perustella sen kummemmin: jokainen joka lukee kirjoituksiasi ymmärtää kuinka sairaasta ihmisestä kyse. Tiedä sitten mikä diagnoosisi...narsisti olet ainakin ja vinkkinä seuraava: jos saat noista kirjoituksistasi mielihyvää, olet myös sadisti.


      • bipotar87
        eipäjuu kirjoitti:

        Siinä tyypillinen hyökkäys- puolustus esimerkki, kun ylijäämäpoika tai -tyttö ei kykene järkevään perusteluun.
        Osalla bipoista kun on myös kognitiivisia ongelmia. Ja kun sairaudentunne puuttuu, ei ole toivoa.

        Mitähän tämä yksilö saa tällaisesta? Noh, jos ei ole kunnossa niin oireet sen mukaiset. Toivottavasti löydät rauhan.


      • tohtori_
        bipotar87 kirjoitti:

        Mitähän tämä yksilö saa tällaisesta? Noh, jos ei ole kunnossa niin oireet sen mukaiset. Toivottavasti löydät rauhan.

        Hän ei ole kunnossa.


      • mikämullon
        bipotar87 kirjoitti:

        Mitähän tämä yksilö saa tällaisesta? Noh, jos ei ole kunnossa niin oireet sen mukaiset. Toivottavasti löydät rauhan.

        Bipo siinä vastailee itselleen.


      • Kjhguikk
        mikämullon kirjoitti:

        Bipo siinä vastailee itselleen.

        Taitaa tuo trolli olla skitsofreenikko tai muuta vakavampaa.


      • haiset
        Kjhguikk kirjoitti:

        Taitaa tuo trolli olla skitsofreenikko tai muuta vakavampaa.

        Skitsofretti siinä vastailee itselleen, auts!


      • Popcornia
        haiset kirjoitti:

        Skitsofretti siinä vastailee itselleen, auts!

        Tais osua ja uppoa hehheh :D


      • otamömmöö
        Popcornia kirjoitti:

        Tais osua ja uppoa hehheh :D

        Taisi osua ja uppota olet skitsofreenikko.


      • syö_lääkkeesi
        otamömmöö kirjoitti:

        Taisi osua ja uppota olet skitsofreenikko.

        Sinulla pakkoneuroosi? On pakko aina jatkaa, eikö?
        Miksi noin katkera? Harhojakin sinulla...


    • Bipoja_jos_jonkinlaisia

      Oman biponi on pesussa, joten vaikea sanoa. Veljellä oli aika paha bipo muutaman vuoden, mutta sai uuden tänä Jouluna. Meillä nyt siis kaikki hyvin.

    • Normaaliahan

      Ei tuo ole mitään kaksisuuntaista.
      On täysin normaalia olla välillä hyvinkin alakuloinen ja eristäytyvä, pitkiäkin aikoja.
      On täysin normaalia olla välillä erittäin touhukas ja puuhasteleva, nukkua vähän, hoikistua, olla hyvin energinen ja sosiaalisesti ja seksuaalisesti aktiivinen.
      Jonkun temperamentti on aina rauhallinen, jonkun aina vilkas ja eloisa. Kolmannen näitä molempia vaihdellen.

      Kaksisuuntainen tarkoittaa psykoottisia, harhaisia manioita ja kuuksusien sairaalajaksoja. Sitä, että aaltoilu on niin vaarallista, että henkilö joutuu useinmiten poliisin toimittamana tahdonvastaiseen hoitoon.

      Olette normaaleja. Jatkakaa elämää.

      • tääontrollipalstaeiasia

        ÄLÄ BIPO TROLLAA


      • jaahasta_vaan
        tääontrollipalstaeiasia kirjoitti:

        ÄLÄ BIPO TROLLAA

        Jaahas, sama tyyppi riehuu tuolla narsismi-palstalla. Ei sinulla hyvin mene ei.


      • Bipotar
        tääontrollipalstaeiasia kirjoitti:

        ÄLÄ BIPO TROLLAA

        Tasan ei käy älynlahjat


    • surkea

      Minun miheni on lopulta 30-vuoden helvetin jälkeen todettu 1- tyypin sekamuotoiseksi bipoksi. Sen kyllä jaksaisi - kun tyyppi söis naksunsa- jollei siinä sivussa ois tuota lähes n-persoonallisuus häiriötä. Ei bipolaarisuus tee ihmisestä pahaa, mutta jos siihen yhdistää huonon luonteen, on jälki surkeaa.

    • kuuntele

      Sanoisin että miehesi tarjoilee sinulle sen mitä haluat kuulla. Kokemukseni omasta kumppanistani on, että kun ei ole palikoita millä pelata, on helpompi keksiä jotain millä saa läheisen odottamaan ja odottamaan kun itse keskittyy vain itseensä ja omiin tuntoihinsa. Tyypillistä tälle häiriölle. Koeta muistaa tämä:et voi auttaa ihmistä jos tämä ei halua tulla autetuksi tai halua osallistua itse parantumiseensa, kadotat itsesi ja elämäsi jos alat odottaa ja yrität kynsin hampain auttaa. Tiedän mistä puhun. Olen itse nyt päässyt edellä mainitsemani vaiheen yli ja tilalla on välinpitämättömyys mikä ei sekään ole hyvä eikä toivottava tunne mutta eroa en ole saanut vielä tehtyä enkä tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu.

      • Kysyn_vaan

        Voisikohan vikaa olla myös sinussa?


      • surkea

        Ja miksi olisi vika ed. nimimerkissä? Ei bipojen vaimot ja lapset, sisaret, veljet, isät ja äidit ole hoitovastuussa saati vastuussa maniapäissä tehdystä paskasta. Sairas itse on. Jos ei ole laitoskunnossa. Ei se mikään syyntakeettomuusdiagnoosi automaattisesti ole. Ja jos on, hoito pitää jättää ammattilaisille.


    • fgfgfgfg

      Huono luonne voi olla ilman bipo-diagnoosiakin. Myös sillä toisella osapuolella.

      • MeitäOnJokaJunaan

        Juurikin noin. Tuntuu että täällä tämä yksi tai toinen bipoja jatkuvasti haukkuva on itse vakavasti luonnehäiriöinen. Pahinta on juuri se, että ei itse näe ja ymmärrä sitä.


      • NoMitäSanot
        MeitäOnJokaJunaan kirjoitti:

        Juurikin noin. Tuntuu että täällä tämä yksi tai toinen bipoja jatkuvasti haukkuva on itse vakavasti luonnehäiriöinen. Pahinta on juuri se, että ei itse näe ja ymmärrä sitä.

        Mitä sanot tyypistä, joka jättää 1 ja 0.5 vuotiaat lapset yksin kotiin, kun ei jaksa odottaa, että vaimo tulee puolen tunnin päästä koulusta? Ja se bipo-diagnoosi on - narsistilisä on ihan keittiöpsykologiaa.


      • NoMitäSanot

        Tai heittää viimeisillään olevan vaimonsa lattialle ja potkii selkään... Voi kun valehtelisinkin.


      • ihmettelenpäs_vaan
        NoMitäSanot kirjoitti:

        Tai heittää viimeisillään olevan vaimonsa lattialle ja potkii selkään... Voi kun valehtelisinkin.

        Miksi tulet tänne tuollaisesta avautumaan? Mielestäni joku perheväkivallan foorumi olisi sinulle oikea. Nyt haluat leimata bipot ja ilmeisesti saat siitä jotain tyydytystäkin. Se on pelottavaa.


      • NoMitäSanot
        ihmettelenpäs_vaan kirjoitti:

        Miksi tulet tänne tuollaisesta avautumaan? Mielestäni joku perheväkivallan foorumi olisi sinulle oikea. Nyt haluat leimata bipot ja ilmeisesti saat siitä jotain tyydytystäkin. Se on pelottavaa.

        Sinun mielestäsi maniassa ei pysty tuollaiseen? Tai ainakin siitä pitäisi olla hiljaa, ettei potilaille tule paha mieli?


      • ghdfhhgh
        NoMitäSanot kirjoitti:

        Sinun mielestäsi maniassa ei pysty tuollaiseen? Tai ainakin siitä pitäisi olla hiljaa, ettei potilaille tule paha mieli?

        Minäkin yhdyn siihen, että olet väärällä palstalla. Oikea foorumi on todellakin joku perheväkivallan puoli. (Siellä ei tarvitse sinunkaan olla hiljaa kokemuksistasi)
        Siellä saisit sitä vertaistukea.


      • NoMitäSanot
        ghdfhhgh kirjoitti:

        Minäkin yhdyn siihen, että olet väärällä palstalla. Oikea foorumi on todellakin joku perheväkivallan puoli. (Siellä ei tarvitse sinunkaan olla hiljaa kokemuksistasi)
        Siellä saisit sitä vertaistukea.

        Miksi tällä palstalla pitää olla hiljaa kokemuksistaan, jotka liittyvät nimenomaan bipolarisuuteen? Onko tämä palsta sitä varten, että bipolaariset keinuttelee toisiaan hellästi sylissä ja sanoo, että ei-se-mitään... Auringonvalo lisääntyy ja kohta nämä alkaa taas ajella autojansa vastaantulevien keulaan. Ps. noista kirjoittamistani ja muistakin väkivaltatapahtumista on jo kauan aikaa - lapsetkin on jo aikuisia. Eikö siitä silti saa puhua mihin hirveyksiin bipolaarinen pystyy? Hyssss...


    • Sinihukka

      nimim.kuuntelija, kuulostaa hyvin tutulta, itsekkin olen nyt siinä tilanteessa että olen turtunut ja siksi välinpitämätön. Kyllä alkaa tuntua siltä että jos ei itse ala bipo hoitamaan itseään en vain jaksa virathepoa olohuoneessa ja vierasta ihmistä asunnosta. Se ei todellakaan ole se rakastava ja hellä puoliso, johon tutustuin kolme vuotta sitten. En olisi ikinä uskonut että ihminen muuttuu noin pian ihan toiseksi ihmiseksi ja nyt puhutaan siitä että tämä muutos tapahtui kuukaudessa, se on pelottavaa.

    • w3fwq344w343wf4

      Sun miehes kuulostaa kuitenki siltä että sillä ois omatunto tallella, se on hyvä. Ei haluu satuttaa muita ja vaikuttaa että ajattelee kans sun parasta. Oot kans vahva ihminen ku jaksat ja haluut jeesata, sun kaltasia pitäs olla enemmän. Mutta hae ihmeessä ite apua jostain kans, puhu jollekin läheiselle tai sit psykologille, tarviit ite voimia kanssa. Tsemppiä paljon sinne :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4944
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3237
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1385
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1216
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      66
      912
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      718
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe