Puurot ja vellit

Outoa_menoa

Tämän pitäisi olla evoluutiopalsta, ja sillä tulisi keskustella evoluutioon kuuluvista asioista kuten evoluutiomekanismeista sekä niiden tuloksista ja mahdollisuuksista. Kosmologiaan kuuluvat asiat kuten alkuräjähdys, materian, Linnunradan tai Aurinkokunnan synty eivät kuulu aihealueeseen. Ei myöskään elämän alkusynty eli abiogeneesi, vaikka kaikki mainitut tarvitaankin evoluution käynnistämiseen.

Kaikkein vähiten evoluutioon kuuluvat saarnat, sananjulistukset tai Raamatun sitaatit, vaikka useat kirjoittajat näyttävät jostakin syystä näin uskovan.

30

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öiugjhg

      Outoa on meno, mutta uskovaisille tuntuu kaikki olevan sallittua. Varsinkin, kun ylläpito puuttuu erittäin hitaasti ylilyönteihin, jos puuttuu lainkaan.

      • Sananvapaus-ENSIN

        Mihinkä ylilyönteihin?


      • Sananvapaus-ENSIN kirjoitti:

        Mihinkä ylilyönteihin?

        Tuossahan niitä oli aloituksessa lueteltu; palstan aiheeseen kuulumattomat asiat kuten kosmologian aiheet ja uskonnolliset saarnat.


      • Voi yrittää häirikköviesteille poistatusta 'Ilmianna' -linkistä.

        Häiriköivistä nimimerkeistä voi tehdä valituksen palautelomakkeella:
        http://www.suomi24.fi/palaute

        Tuo palautehomma tehoaa joskus jopa niin hyvin että häviää koko nimimerkki ja kaikki sillä kirjoitetut viestit!


      • SaarnaEiValista

        Uskonnollisten kiihkoilijoiden mukaan olemme olleet lopunajassa jo 2000 vuotta. Kansaa kuuluu valistaa, mutta pronssikautisten paimentolaisten esitieteelliset uskonnolliset tarut eivät ole valistusta.


      • osastointia.kiitos

        Kuin Peukaloisen retkistä lastenkirjailee nimim. masitseri. Onko tullut osastointivirhe ehkä. Tämä on evoluutiopalsta.


      • päästään.terve
        osastointia.kiitos kirjoitti:

        Kuin Peukaloisen retkistä lastenkirjailee nimim. masitseri. Onko tullut osastointivirhe ehkä. Tämä on evoluutiopalsta.

        En mene osastolle, älä yritä. Jos Jumala puhuu minulle ja käskee pelastaa uskonnottomia, niin siinä ei ole mitään sairasta.


      • EnHaluaSamaistua
        päästään.terve kirjoitti:

        En mene osastolle, älä yritä. Jos Jumala puhuu minulle ja käskee pelastaa uskonnottomia, niin siinä ei ole mitään sairasta.

        Luuleko oikeasti pelastavasi uskonnottomia kirkoittamalla lapsellista paskaa tiedepalstalle. Kyllä siinä käy ihan päin vastoin. Kiihkoilusi vain vierottaa ihmisiä uskonnosta.


      • päästään.terve

        Lapsellista paskaahan tänne kirjoitetaan joka tapauksessa. Jos kirjoittaa uskonnollista, niin on ainakin mahdollisuus, että joku pelastuu!


      • En_halua_pelastua
        päästään.terve kirjoitti:

        Lapsellista paskaahan tänne kirjoitetaan joka tapauksessa. Jos kirjoittaa uskonnollista, niin on ainakin mahdollisuus, että joku pelastuu!

        Minua kauhistuttaa ajatus joutua ikiajoiksi sellaisen porukan joukkoon, joka ei koskaan osaa pysyä asiassa. Sellainen taivas olisi helvetti.


      • kjhkjhkjhk
        päästään.terve kirjoitti:

        Lapsellista paskaahan tänne kirjoitetaan joka tapauksessa. Jos kirjoittaa uskonnollista, niin on ainakin mahdollisuus, että joku pelastuu!

        Lapsellista paskaa tänne kirjoittavat vain kreationistit. Uskonnon tuputtaminen tiedepalstalla on yksinomaan vastenmielistä.


      • kjhkjhkjhk kirjoitti:

        Lapsellista paskaa tänne kirjoittavat vain kreationistit. Uskonnon tuputtaminen tiedepalstalla on yksinomaan vastenmielistä.

        EVOLUUTIO:
        - Räjähdys loi aineen.
        - Aika loi elämän.

        FAKTAT:
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.

        HISTORIAN (His story) JEESUS

        > RAAMATUN MESSIAS-PROFETIAT JA NIIDEN TOTEUTUS

        Suomenkielinen versio on (luvalla) lyhennelmä alkuperäisestä englanninkielisestä : http://www.messiahrevealed.org

        Vanhassa Testamentissa on noin 300 profetiaa tulevasta Messiaasta eli Jeesuksesta Kristuksesta, jotka ovat toteutuneet Uuden Testamentin puolella. Seuraavassa on mainittu osa näistä. <

        http://gamma.nic.fi/~jlindell/messias.htm

        VÄÄRÄ TIEDE

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0

        OIKEA TIEDE

        "Scientific Evidence for a Young Earth"

        https://www.youtube.com/watch?v=3PY0zzh8G3c

        Ym. Etsivä löytää.


    • jyriopettaavakavasti

      No, puhutaan sitten evoluutiosta:

      Mikä sai evoluution tekemään evolutionisteista sellaisia että he väittävät homoutta luonnollisesksi vaikka tietoteokset eivät luettele peräsuolta sukupuolielimeksi?

      Se, että evolutionistit ovat tässä yhdessä asiassa totaalisen epätieellisiä osoitta selvästi sen että heidän muihinkaan höpinöihinsä ei ole mitään luottamista.

      Ja miten evoluutio sai homot julistamaan että heitä on 7-10 % väestöstä vaikka todellisten tilastojen mukaan sekä yleisen elämänkokemuksenkaan sekä joidenkin homojen tunnustuksen mukaan heitä on vain max 2 promillea väestöstä?

      Ja miten evoluutio teki massat niin typeriksi että ne sukovat sokeasti noita 7-10 % lukuja todeksi vaikka juuri kukaan keskivertoihmisistä ei tunne ainoatakaan homoa.

      Ja miten evoluutio teki evolutionisteista sellaisia että he uskovat evoluution tekevän ihmisissä seksuaalisia muutoksia ajantasaisesti mutta ei vahingossakaan sellaisia muutoksia että homo voisi palautua heteroksi????? On se kumman valikoiva homofanittaja tuo evoluutio, vai mitä?

      Ja kun uskikset ovat joka suhteessa ihan hölmöjä niin miksei evoluutio ole osannut tehdä evomoraalisista sellaisia että he kykenisivät uskiksia paremmin luomaan onnellista perhe-elämää sen sijaan että pääsääntöisesti nuo vain sössivät parisuhteensa piloille tämän tuosta eivätkä homoliitot onnistu juuri koskaan muutamaa v. pidemmälle.

      Evoluutio taitaa olla melkoinen epälooginen tumpelo.

      • nimimerkki.toinen

        Paskaahan taas tuli palstalle oikein tuutin täydeltä, niinkuin olikin odotettavissa.


      • JyriuskoistenMoraalista

        Kaappihomon tarinat jatkuvat.
        Mikä sai jehovantodistajien lahkon sellaiseksi, että se suojelee keskuudessaan olevia pedofiileja virkavallalta. Heidän johtoonsa kuuluneen entisen jehovantodistajan mukaan Vartiotorniseuran salaisessa arkistossa on 23 720 pedofiilin tiedot. Koska ainuttakaan ei ole tuotu oikeuden eteen, nii todennäköisesti kyseiset pervertikot jatkavat toimintaansa Vartiotorniseuran suojeluksessa.
        Ja paljonko sitten on niitä, jotka eivät ole paljastuneet?


      • nimimerkki.toinen

        Älkäätten valittako.
        Aivan ilmaiseksi ja pyytämättä saatte luettavaksenne aitoa ja ehtaa jeesuksenristuksenpaskaa suoraan retuliinin kynästä.

        Lestadiolaiset ja lesbot ja retuliinit ovat luojanluomia siinä kuin virtahevot ja muut alligaattorit ja ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos. Kaikki nuo on luotu 1.4. 6091 vuotta sitten.


      • Kouvola_eteläinen

        Jyri opettaa vakavasti
        Voi vain ihmetellä että nimimerkki on eläkkeellä opettajan virasta. Itse mainitsee oppiarvokseen lehtori.
        tuo opetustaso on jämähtänyt vuosisadanvaihteeseen 1800-1900.


    • Pysyisivät_palstoillaan

      Tuli vain mieleen, saavatko tänne kirjoittavat uskikset taivaspisteitä, kun tuo saarnaaminen on mennyt aivan tolkuttomaksi. Tosin asialla ei taida olla kuin muutama yli-innokas yksilö.

      • MetsäänMenee

        Yrittävät ilmeisesti käännyttää meitä evoluutioteoriaa totena pitäviä pakanoita. Eivät vain tunnu tajuavan, että vaikutus on aivan päinvastainen. Sen verran lapsellisia heidän juttunsa ovat. Kuka täysipäinen ihminen haluaisi samaistua Jehova Jyriin tai nimimerkkiin Yurki 1000. Totaalisen vastenmielisiä ihmisiä uskontoineen.


      • Evoluutiota ei ole. Jos evoluutio olisi, se olisi VIISAS, koska se antoi meille viisauskirja Raamatun.

        TOISAALTA

        Viisauskirja kumoaa evoluution.

        HASSUA

        Ateistien uskoma evoluutio on skitso. Se loi uskonnot ja niiden vastustajat.

        LOGIIKKA

        Jos uskoo evoluutioon, muttei ole tyytyväinen evoluutiotuotteisiin, on syytä valittaa SUORAAN uskomalleen evoluutiolle.

        VIELÄ

        Jos evoluutio olisi totta, siinä ei olisi tunteita eikä ajatuksia eikä luovuutta. Siinä olisi vain AINETTA.


      • jykäboy6

        Uskotko ehkä yurki1000js olevasi vielä älykäskin. Lyöt päätäsi kiviseinään useammalla saitilla netissä. Usein kehut älykkyydelläsi nimittäin.
        Älykäs ei tekisi niin. Taistelusi evoluutiota vastaan on nimenomaan imbesilin tyypin touhuja. Kun ihmiseltä puuttuu synnynnäinen logiikan ja matematiikan taju, kuten sinulta evoluution ihmettä ei pysty koskaan käsittämään.


      • Jumalajeesus

        Salli mun nauraa, ja poistu, ole hyvä.


      • Jumalajeesus kirjoitti:

        Salli mun nauraa, ja poistu, ole hyvä.

        Paa silti korvas taa.

        "After the Rapture! Left Behind? IMPORTANT VIDEO! MUST WATCH!"

        https://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8

        Joh:
        14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

        UUSI JERUSALEM

        https://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc

        KOKO

        http://tourofheaven.com/eternal/new-jerusalem/size.aspx

        Ym. Etsivä köytää.


      • sdfghjkl.gh

        Taas valuu lisää jeesusristuspaskaa varajeesuksen puntista palstalle.


      • VastenmielistäMölinää
        yurki1000js kirjoitti:

        Paa silti korvas taa.

        "After the Rapture! Left Behind? IMPORTANT VIDEO! MUST WATCH!"

        https://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8

        Joh:
        14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

        UUSI JERUSALEM

        https://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc

        KOKO

        http://tourofheaven.com/eternal/new-jerusalem/size.aspx

        Ym. Etsivä köytää.

        Olet sairas uskontoinesi. Täällä kukaan ei ole enää pitkään aikaan lukenut juttujasi. Samaa mölötystä kommentista toiseen. Uskontosi puistattaa.


    • ja.vellinkeittäjät

      Viesteistä erottuu erikoisesti jehovan todistajien kysymysten asettelu. Kentällä he käyttävät mielellään lautakasavertausta.
      Siitä muka evoluution pitäisi rakentaa toimiva ja lämmönpitävä talo. Hiukan yksinkertaista.

      • Eikä edes hiukan. Tuollaisiin esimerkkeihin vetoaminen selittää sen, miksi JT porukan keskimääräinen ÄO tuntuu olevan kahluusaappaitteni numeron kieppeillä. Jalka on 45, mutta pari paksua sukkaa pitää kylmillä vesillä mahtua.
        Jos tuollainen lautakasavertaus uppoaa johonkin käännytettävään, niin siitä saa opetuslapsen ja ovillakiertäjän, joka ei ainakaan koulutuksen tai itsenäiseen ajatteluun sortumisen takia turmele uskoaan.


    • Havaittu_on

      Ei tämä ole mikään evoluutiopalsta, vaan on kyse pelkästä fundamentalistiuskisten todistuspalstasta, jossa he keräävät taivaspisteitä itselleen. Lisäksi suomi24 on palsta, jossa vain klikkausten määrä ratkaisee, ja siksi ketään ei kiinnosta, mitä palstoilla oikeastaan kirjoitellaan.

      • Elämänihme

        Kyllä kretuliinit oikeasti uskovat käännyttävänsä netin seuraajia puolelleen Mitä väliä sillä on kun heidän pitäisi saada tiedekuntia ja yliopistoja puolelleen.
        Eihän tiedeväki korvaansa lotkauta nuoren maan yli satavuotiaalle homekerrostumalle.

        Tieteen maailma, mukana evoluutio-oppikin, koska se ainoana järkeen käyvänä oppina selittää elämän pitkän historian lajivalinnan kautta


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe