20-vuotiaalla tyttärelläni 15 vuotta vanhempi mies

Hkbdyjllrllj_jhhjkbfb

Olen ihan shokissa. Tuollainen suhde ei voi olla muuta kuin epäeettinen ja sairas. Miehellä ei ole kaikki muumit laaksossa. Sitä paitsi, rakastuneen 20-vuotiaan tytön arvostelukykyyn ei voi luottaa. Vanhemmilla on oikeus päättää kenen kanssa 20-vuotias saa seurustella.

32

2122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet_sairas

      hakeudu hoitoon.

    • eimahdoton

      Vanhemmilla ei ole oikeus päättää, mielipiteesi saat kyllä sanoa, jos uskallat.

    • päästäsi_sekasi

      ootko nainen päästäs sekasi 20 vuotias on aikuinen okei nuori sellainen mutta kyllä hän saa päättää kenen kaa on ja kenen ei rauhotu hyvä nainen

    • vanhapukk_i

      Dannyllä on 51 vuotta nuorempi morsian. Saisinpa minäkin yhtä vanhana parikymppistä.

    • higyfyt

      Vanhemmillahan onkin tunnetusti "hyvä" arvostelukyky lastensa suhteen. Eli ei lainkaan hyvä, koska tunneside haittaa arvostelukykyä. Tämä alotus oli provo, mutta silti.

      Sitä paitsi 20-v. on aikuinen ja aikuiset ovat itse vastuussa itsestään ja omista päätöksistään. Jos tuossa tulee ilmi jotain hyväksikäytön tapaista, niin eiköhän se aikuinen osaa suhtautua siihen jo sillä tavalla, että itepähän alkoi suhteeseen. Plus vielä se, että ei se aina ole se vanhempi osapuoli, joka hyväksikäyttää nuorempaa. Voi se toisinkin päin mennä, eli nuorempi yrittää hyötyä vanhemman rahoista, asemasta tms.

    • ölkwlöwe

      Tämän täytyy olla provo... Ensiksikin, 20v on täysi-ikäinen, eikä vanhemmilla ole oikeutta päättää mistään hänen asioistaan. Mielipiteen saat sanoa, mutta mieti miten kannattavaa se on...

      Minä olen nyt 36v nainen, ja olin 20 vuotiaana jo naimisissa. Esikoiseni sain vasta 28-vuotiaana.
      Minun äitini sai isoveljeni ollessaan 19v.

      Ja sinä siis pidät sinun 20v tyttöäsi kykenemättömänä päättää edes seurustelukumppanistaan? Herätys.

      • IlmeisestiOli

        Oliko sullakin Danny syndrooma?


    • Liisuliinii

      Eipä tuo 15v ole mitää juu ku vertaa dannya ja eerikaa.. Siinä vasta terve ikäero.. Älä huoli kyllä se tyttösi vielä viisastuu ja voi olla että hän oppii tästä suhteesta jotain. Itelläkin oli sama ikäero miehen kanssa aikoinaan. Tuo suhde tyssäsi myöhemmin tuohon ikäeroon juurikin. Mutta oli se muuten ihan hyvä suhde nuorelle tytölle. (Olin 18v tuolloin) mies kohteli minua hyvin enkä tehnyt hänestä elättäjääni niiku tässä ketjussa povattiin aloittajalle. Erottiinkin sovussa ja joskus vielä kun ollaan nähty nii tervehditään. Niin ja aikuinen kun olin jo niin eipä siinä vanhemmat mitään voineet muuta kuin tukea sitten ku tuli ero.

    • Rouva47vHerra52

      Mielestäni sinulla ei valitettavasti ole osaa eikä arpaa siihen kenen kanssa täysi-ikäinen tyttäresi seurustelee. Ja tunnetusti miesten ollessa paljon kehittymättömämpiä (henkisesti) saattaa olla että suhde on hyvin tasavertainen. Sinuna tutustuisin tähän ihmiseen ja sitten vasta ilmaiset mielipiteesi. Jos vaikuttaa lipevältä pelimieheltä, sitten vasta ilmaisin huoleni.

    • mekkk

      Miehenä en ymmäärä mit ä35v mies hakee juuri teini-iän ylittäneestä naisesta ja kun itse olin 25v niin 20 kymppiset naiset olivat ihan kakaroita ja elämänkokemus puuttui kun seurustelin muistaakseni 3 vuotta itseäni 5 vuotta nuoremman naisen kanssa ja ihan kuin teinipissis oli eikä ymmärätnyt elämästä mittään.

      • Knknknknk

        Oletkin vellihousu. Mies pitää nuorista pimuista.


      • Kannatasko

        sun siirtyä samoin tein vähän yli ysikymppisiin? Olis elonpolkua anturan alla ja elon oivalluksia.
        Kun kyse on kuitenkin parisuhteesta ja vapaaehtoisesta sellaisesta niin keneltä se on pois jos pari ihmistä tulee juttuun keskenään? Kuvio häiritsee ilmeisesti vaan niitä joilla ei ole onnea / kykyä elää suhteessa.


      • Näinkinvoiasiannähdä

        Viimeisiä nuoruuden hetkiäänhän hän yrittää tavoittaa, ennen kuin päästää irti ja sopeutuu keski-ikäiseksi patuksi, jolla munankin seisominen alkaa olla epävarmaa jo terveyssyistä. Sellaista se on, keski-ikäkään ei tule yksin, saati sitten vanhuus.


      • EtkoTajua

        Tiukka tuntuu hyvältä...


      • mekkk
        Knknknknk kirjoitti:

        Oletkin vellihousu. Mies pitää nuorista pimuista.

        Kaikkein hulluin juttua että nämä nuoret naiset yrittävät määräillä liikaa ja kun olen itsenäinen ja omilla aivoilla ajattelva mies niin en kaikkeen määräilyyn suostunut niin otti kai herneen nanään kun tein mitä halusin mutta vieraissa en käynyt niin ei siitä mitään tullut.


    • joskusonnistuu

      Sukulaiseni oli 18v. kun alkoi seurustella 33v. kanssa. Menivät naimisiin ja saivat lapsia. Tästä on nyt jotain 35 vuotta ja yhdessä edelleen. Joillakuilla toi suhde ei ole ikänumeroista kiinni.

      Veljeni taasen oli jotain 30 kun alkoi seukata 20v. kanssa. Naimisiin ja lapsia näillekin. Nyt veli on 55v. ja edelleen tuon samaisen naisen kanssa. Että tälleen. Eipä tässäkään tapauksessa vanhemmat vastaan urputtaneet.

      Alotus oli provotrolli, mutta lukeehan näitä kai jotkut ei-provotkin.

    • EiköOlekinKivaa

      Tytölläsi on Danny syndrooma....olet jo menettänyt lapsesi ja tyttösi takuulla immenkalvon....

    • Tuonjoskusitsekokenut

      Hyvä elämänkoulu se vain on hänelle kasvaa aikuiseksi ja oppia, ettei vanhojen jäärien kanssa kannata alkaa seukkaamaan. He kun ei tahdo muuttua sitten millään opituista tavoistaan ulos ja itse pitäisi sitten kaikki kestää ja kaikessa olla mielin kielin ettei tule nyrkistä otsikkoon. Tyttäresi saa kokemusta ja tulee tietämään mitä seuraavalta suhteelta odottaa ja todella haluaa.

    • märempiparempo

      Ehkä sitten nainen olisi märempi?

      • Näinkinvoiasiannähdä

        Eipä se auta erektio-ongelmiin.


    • Olenkauhuissani

      Sukulaistyttö 19v. seurustelee 38v. miehen kanssa! Miehellä on 10v. lapsi.
      Suhde on epäterve!

    • HyvinMenee77

      Mulla seurustelee serkkutyttö joka on 18v 49 vuotiaan räppärin kanssa ja on jo raskaana.....

    • dckjdcökjdf

      Jos yritän samaistua, niin voisi haulikko napsahtaa - suolapateilla tietenkin ;)
      Kyllä lapsi on lapsi aina vaan.....

    • rtyuiopoiuytr

      onko kellään toisinpäin ikäerot

    • vanhempaanuorille

      Sinulla on viksu tyttö, joten ole kiitollinen että hän on valinnut kumppanikseen aikuisen miehen eikä mitään keskenkasvuista kakaraa!

    • oletkopelle

      Vanhemmilla ei enää mitään oikeutta estää aikuista nuorta naista olemasta kenen kanssa haluaa. Sitä paitsi olen kuullut että monet nuoret naiset oikein himoitsee vanhempaa kokenutta miestä. Ihan ok mun mielestä...olisin itse tyytyväinen jos nuorempi nainen osoittaisi kiinnostusta minuun, olen toki perheellinen mutta noin yleisesti. Aloittaja voisi tarkistaa lääkityksen tai aloittaa sen.

    • Temppulainen

      Kenenkään umpirakastuneen arvostelukykyyn ei voi luottaa.

      Edelleen saa lukea, kuinka aikuiset, ihan tolkuissaan olevat naiset lähettää rahaa miehille, jotka on tavanneet vain ja pelkästään netissä. Uskovat mitä vaan. Sama juttu miehillä, nuoret naiset ympäri maailmaa lähettää kuvansa ja pyytää rahaa ja mies antaa. Vaikka siellä ei ole kuin rumanaamaisia jätkiä, jotka höynäyttää suomalaista tumppia.

      Rakkaus on vaikea asia. Se sotkee ja sekottaa ihmisen pään ja ennenkaikkea asiat.

      Aloituksessa on jotain tuttua. No, sama se.

    • Vanhemmilla ei ole oikeutta päättää kenen kanssa lapsi seurustelee. Hyväksy asia nyt tai riitele lapsesi kanssa asiasta koko lopun elämääsi. Ja sinä itsehän sen kakarasi olet kasvattanut joten oma vika.

      • Realisti__

        Älä ole naurettava. Vaikka miten "kasvattaisit" oman lapsesi, et millään voi vaikuttaa siihen kehen hän ihastuu / rakastuu.


      • Realisti__ kirjoitti:

        Älä ole naurettava. Vaikka miten "kasvattaisit" oman lapsesi, et millään voi vaikuttaa siihen kehen hän ihastuu / rakastuu.

        Ei niin joten miksi asiasta pitää valittaa?


    • järkitallessa

      joo, puolesta ja vastaan, lähipiirissä pari suhdetta, 15 v tyttö alkoi seukata 23 v kanssa, välillä oli ero ja taas yhdessä, tyttö nyt 17 ja mies 24, pahinta että tytön vanhemmilla ei mitään käsitystä esim seksin turvarajoista, kun suhde alkoi somen kautta. Toinen tapaus nainen 22 v ja mies 43, ei käsitystä motiiveista. Tämän päivän trendi kai, ota noista selvää.

      • motiivithukassa

        Mites toi tyttö vanheni kaks vuotta, mutta mies vaan vuoden tossa? :DDD

        Toi 22/43, niin mitäs ihmeen motiiveja sinun siitä täytyisi tietää? Omassa lähipiirissä esim. 26/28 pariskunta, ei mitään tietoa näidenkään motiiveista.... pitäis varmaan kysellä, että minkä ihmeen takia ne ovat yhdessä, kun eivät vielä ole sitä yhdessäolomotiiviaan kertoneet... Ihastumisestahan ei voi olla kyse. Ihmiset eivät kerta kaikkiaan saa seurustella kenenkään kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe