Rantatontin Hinta

Mökinomistajaksiko

Osaako kukaan kertoa paljonko Kymenlaaksossa tällä hetkellä on rantatontin neliöhinta pienen järven rannalla ?

14

4335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valinnanvaraa

      Etuovi.comissa on Kymenlaaksossa myynnissä 9 vapaa-ajan asunnon rantatonttia. Hintahaarukka on 44 000:sta 235 000:een.

      • hyvätkaupat

        n. puolet vähemmän kuin itse maksoit


    • neuvopien

      Rantatonteissa neliöhinnalla ei useimmiten ole mitään merkitystä, koska tontin koolla on paljon vähemmän merkitystä kuin tontin laadulla.

      Tämän vuoksi kannattaisi kysyä, mitä maksaa tontit keskimäärin jollain alueella. Jos haluaa pinta-alaa, niin rakennuspaikan ympärillä olevaa metsää saa ostaa yleiseen metsätalousmaan hintaan, eli noin 1000 - 2000 puuston arvo/ ha. Ts. Rakennus oikeus ja rantaviiva maksavat, ei pinta-ala.

      • Kaava_totuus_sattuu

        Sijainti ja Sijainti ja vielä kerran se sijainti.
        Turha sillä rantaviivalla hehkuttaa vaan ilmansuunta naapurittomuus ja rakennusoikeus ja kera tiestön määrittelee sille rakentamattomalle rantakiinteistön hinnan.


      • halvaltaVaikuttaa
        Kaava_totuus_sattuu kirjoitti:

        Sijainti ja Sijainti ja vielä kerran se sijainti.
        Turha sillä rantaviivalla hehkuttaa vaan ilmansuunta naapurittomuus ja rakennusoikeus ja kera tiestön määrittelee sille rakentamattomalle rantakiinteistön hinnan.

        Ai sulla on yksinäinen mökki huonolla rannalla?


      • hienohelma
        Kaava_totuus_sattuu kirjoitti:

        Sijainti ja Sijainti ja vielä kerran se sijainti.
        Turha sillä rantaviivalla hehkuttaa vaan ilmansuunta naapurittomuus ja rakennusoikeus ja kera tiestön määrittelee sille rakentamattomalle rantakiinteistön hinnan.

        Niin se vaan on, että suurimmalle osalle ranta on sijainnin ohella tärkeimpiä valintakriteerejä. Kuivanmaan tontit ovat yleensä ihan eri hinnoissa kuin rantatontit.

        Tosin makuja on monia. Esimerkiksi naapurittomuuden koen enemmänhaitaksi kuin hyödyksi. Sen verran kaupunkilainen olen, että tuskin viihtyisin kovin pitkään jossain metsän keskellä yksin susien kanssa. Minulle riittää ilta-aurinkoinen, mielellään kallioinen ranta hyvien yhteyksien päässä.


    • Åqäa

      Keväällä maksoin 35€/m2 rantatontista kymenlaakson lähettyviltä.
      Tontti on upea, kallioinen niemenkärki,hyvä ranta lapsillekin iso vesistö, tie perille, pieni sauna tuli kaupanpäälle.

      • Hyttyspesä

        4000neliötä ja hinta oli 5000€.....ja tie perille.Hinta sis.puuston myös.Rantatontti.Tosin koskaan en tuonne rakenna mitään.Kunhan ostin.


      • niemimökkeilijä

        Halpaa kuin saippua, nuo paikat on yleensä jo rakennettu ja ne mitkä jäljellä, niitä ei yleensä myydä.
        Eli onneksi olkoon!


      • telttapaikka
        Hyttyspesä kirjoitti:

        4000neliötä ja hinta oli 5000€.....ja tie perille.Hinta sis.puuston myös.Rantatontti.Tosin koskaan en tuonne rakenna mitään.Kunhan ostin.

        Hinta ilman rakennusoikeutta.


    • Gjobggnl

      Keneltä niitä yleensä voi alkaa kyselemään. Hinta arviota. Mulla on perintönä 4 hehtaarin ranta tontti mihin ei saa rakentaa. En tee sillä mitään. Verotusarvo o. 10.000 tuhatta. Kai se ranta lisäarvoa tuo.

      • halpaon

        Rakennusoikeuden myötä maan hinta nousee. Rakennusoikeudeton metsämaa on metsämaan hintaista. Itse asiassa ranta vain haittaa metsätalouskäytössä.

        3 - 4 tonnia/ ha siitä parhaimmillaan voi saada.


      • Anonyymi
        halpaon kirjoitti:

        Rakennusoikeuden myötä maan hinta nousee. Rakennusoikeudeton metsämaa on metsämaan hintaista. Itse asiassa ranta vain haittaa metsätalouskäytössä.

        3 - 4 tonnia/ ha siitä parhaimmillaan voi saada.

        Mistähän voisi oikeasti kysellä kymestä tai etelä Karjalasta kuivanmaan edullista tonttia.


    • mökkiäpystyyn

      """Mulla on perintönä 4 hehtaarin ranta tontti mihin ei saa rakentaa."""

      Joo, ei saa rakentaa, mutta kun hakee kunnalta rakennusluvan, niin sitten saa.
      Kunta vaan piirtää siihen pari mökkiä ja asia selvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe