Tuntuu ettei isotretinoin auta

Epätoivoinen000

En voi ymmärtää miten ihmiset kokevat aknen parantuvan jo kuukauden isotretinoinin käytön jälkeen. Syön 2x20mg (painan 50kg) päiväannoksella. Olen ensi viikolla syönyt tasan 3kk tätä myrkkyä, mutta oikeasti lähes mikään ei ole muuttunut. Edelleen finnejä ja mustapäitä puskee päivittäin. Edes huulet eivät enää kuivu kuten kuurin alussa.

Minulla ei siis ollut mikään vaikeista vaikein akne, lievä/keskivaikea päällepäin. Ilmeisesti kuitenkin ihon alla on pakko olla ihan tajuton määrä talia, koska muuten en käsitä miten minulla edelleen on pahenemisvaihe päällä.

Onko oikeasti kenelläkään kestänyt näin pitkään pahenemisvaihe, vai onko minulla kehossa joku ihme vastustuskyky koko myrkkyyn, kun mitään ei tapahdu? :o En epäile yhtään että itsemurhariski kasvaa tämän vastaavien valmisteiden kohdalla, jos oikeasti tämä kuuluu asiaan että jymähdetään pahenemisvaiheeseen koko kuurin ajaksi...

5

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkuhiljaaauttaa

      Sinulla on liian pieni annos.

    • kylläsesiiitä

      Sul on selvästi liian pieni annostus.
      Itellä on annostus vuoropäivin 2x 20mg ja 3x 20mg. Kuuria on mullakin mennyt n. 3kk ja on auttanut ihoon tolla annostuksella. Vielä tulee joitain finnejä naamaan ja selkään mutta koko ajan menen parempaa kohden.
      Suosittelisin sua juttelemaan ihotautilääkärin kanssa jos annostusta nostettaisiin.

    • tinttiainen

      Samaa mieltä aiemmin vastanneiden kanssa et lääkärin kanssa kannattaa keskustella annostuksesta, uskon myös vahvasti siihen että jokaisella vaikuttaa kuuri tosi yksilöllisesti. Luin ennen oman kuurin alottamista varmaan jokaisen keskustelun aiheeseen liittyen minkä käsiini löysin ja paranemisajat vaihteli muutamasta viikosta ihan kuurin loppuaikaan saakka. Alotin oman kuurini lokakuun lopulla, vuoropäivin 20mg/40mg (eli 30mg päiväannos) ja akne on arpia lukuunottamatta lähes kokonaan poissa. Huulet ja iho kuivuu mutta ei mitenkään hallitsemattomasti kun muistaa rasvailla. Tsemppiä sulle älyttömästi, kyllä se siitä!

    • mm.mm10

      Malttia! Minulla meni kyllä juurikin tuonne puoleen väliin kuuria (eli ainakin 3kk) siihen että muutosta parempaan suuntaan alkoi näkyä. Koko alkukuurin meni pahempaan päin. Älä siis vielä luovu toivosta! Sitten kun alkoi parantumaan, niin meni "rytinällä" paremmaksi. Muista kosteuttaa ihoa ja huulia koko kuurin ajan vaikkei tunnu aina kuivalta. Minulla kuuri ihan loppusuoralla nyt ja kyllä on aivan ehdottomasti ollut joka vaiheen arvoista. Koko akne poissa, vain arpia poskissa jotka lähtee toivottavasti ajan myötä. Parempi itsetunto ja huojentunut olo. Toivottavasti akne ei tule takaisin kun lopetan kuurin.

    • Toivotontaon

      Mä oon syönyt isotretinoinia jo 4kk ilman entisestä kunnolla eroavaa tulosta. Labrat on huomenna ja viikon päästä kontrollikäynti. Päiväannos mulla on 20mg ja kun lukee tätä niin selvästikin liian vähän, oonkin jo odotellu että miksi eivät lähde. Syy löytyi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe