Valkoinen sisustus mennyt överiksi

Kornia.sisustusta

Kun katsoo sisustuskuvia, netistä, tai lehdistä.Jotenkin mennyt yli tämä valkoisuus kaikessa.Sitä on ihan liikaa.Sitten kun siihen lisätään rinnalle toinen vahva ykstoikkoinen väri musta.Jopa vauvojen ja lastenhuoneiden sisustuksessa on tätä, muka muotitietoisen sisustusäidin rakastamaa synkän mustaa.
Valkoisena hohtavat kodit näyttää melko kolkoilta.Etenkin monet tälläiset kodit vain sellaisilta sisustusnäytteiltä.Ei oikeilta asunnoilta.
Ei valkoisuutta hohtavassa kodissa voi olla rennosti vitivalkoisilla sohvilla jne.
Kaikki on vitivalkoista ja arkaa lialle, tahroille.En viihtyisi tuollaisessa kodissa,
missä ei ole mitään väriä missään.Yli menee tuokin nyky sisustustyyli, kun moderniin yhdistetään kaikkea vanhaa ja kulunutta.Huonekaluja, joissa näkyy ajanpatinaa.Joiden maalipinnat on kuin pirunrepimiä.Raahataan kaikkea kulahtanutta ja ikivanhaa uuteen kotiin koristeeksi ja sitten on muka kauhean hienoa.Kaikenlaisia muitakin outoja, jopa naurettavia yksityiskohtia löytyy sisustusintoisten moderneista kodeista.Kaunoluistimia roikkuu olohuoneen seinillä ja vanhoja kökösti maalattuja polkupyöränraatoja on raahattu kukkatelineiksi jne.Naurettavuuksiin on mennyt, vitivalko-roina ja minimaalinen moderni sisustaminen.

19

1674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • obelixx

      Itsekin olen ihmetellyt tätä villitystä, mutta pakko on kulkea muodin mukana. Tapiseerasin tumman ruskeat ja karsean vihreät englantilaistyyliset kuviot pois.
      Nyt on hillittyä ja huoneet tulivat paljon valoisemmiksi. En silti mennyt aivan mukaan tähän valkeaan linjaan. Nyt on hiekan sävyistä vaaleaa pystyraitaa tumman ruskean tilalla. Vaikea on nykyään löytää sopivaa tapettia, kun kaupoissa on järkyttävän värisiä tapetteja. Eräs myyjäkin esitteli pokkana pullokuvioista kuosia. Varmaan olisi helppo myydä tuollainen asunto, jos on absolutisti asunnon katsoja.

    • neeeeann

      Mä en pidä noista kummastakaan. Ensimmäinen on ihan kauhea valkoisuudessaan, ja toinenkin on aneeminen, kaikki kuitenkin liian haaleata ja vaaleata, vaikka haettukin väriä. Vaikka onhan se kodikkaampi kuin edellinen. Katosta roikkuva varjostin ihan kamala risukko ja muutenkin vähän epäselvä kokonaisuus. Ehkä nuo kukalliset verhot mua mättää, mutta sehän on makuasia. Mutta ehdottomasti siinä oleskelisin mieluummin kuin tossa täydessä valkoisuudessa.

      Käväisin yhden opiskelijaneitosen vuokra-asunnossa, jonka hän oli sisustanut mieleisekseen ja kaikki mikä vain suinkin oli mahdollista, oli mustaa. Mulle se oli ihan tuskaisen näköistä, kuin joku synkeä iloton ja valoton luola. En voi ymmärtää, en siis täysvalkoisuutta, enkä täysmustaa. Tuleekohan joskus muotiin, että kaikki on punaista tai violettia?

      Pidän kyllä valkoisista seinistä, ja keittiökalusteet minullakin on valkoiset. (välitilan laatat ovat siniset, mutta remontissa vaihdan ne punaisiksi) Muutama valkoinen seinähyllykkö löytyy, ja yhdessä ikkunassa on valkoiset verhot. Mutta muuten yhtään valkoista huonekalua ei ole eikä valkoisia mattoja ym.

      Solsidan -sarjassahan tuodaan esille juuri kaksi sisustuksen ääripäätä ; toisilla on retrokoti, joka on oikea 70-luvun värien ja kuosien sekamelska, ja toisilla taas täysvalkoinen. Ihmisetkin näyttää ihan valkoisilta, kerran ne istui täysvalkoisessa keittiössä valkoisen ruokapöydän ääressä valkoisissa vaatteissaan ja söivät valkoisista astioista jotain valkoista ruokaa. Hauska sarja, joka oikein tarkoituksella korostaa näitä muotioikkuja.

    • Sisustusmauttomuuksia

      Tottatosiaan.Tuon överiksi menneen täysmustan, tai valkoisen, yhtä mauton vaihtoehto.Se on tuollainen sekava värejäpursuava 70 luvun retrosisustus.
      Avohyllyt täynnä kaikenkirjavaa roinaa ja katoista roikkuu hattulaatikkomaisia yksitoikkoisia isohkoja lampunvarjostimia.Sohvilta istumatilan vie, kaikenkirjavat sohvatyynyt, joita on sohville ängetty ihan liikaa.Tälläinen tyyli on mielestäni enemmän mautonta söhrösisustamista, kuin sellaista kuosien ja värien harmoniaa.Tuo muka trendikäs musta, hallitsevana sisustusvärinä on kammottava ja synkkä.Kammottavaa, kun sitä näkee joissain sisustuskuvissa, jopa vauvojen vuoteissa ja lastenhuoneissakin.Muutkin lastentarvikkeet on nykyään synkän mustia.Turvaistuimet ja lastenvaunut ja rattaatkin mustia, kuin ruumisvaunut, vain mustat hapsut puuttuu.Tulee mieleen vanhan kauhuleffa
      (Rosenmaryn painajainen)Siinähän vauvalla oli mustalla verhoiltu kehto.
      Voi todellakin sanoa, että sisustusalan ammattilaisilla on tainneet, ne hyvänmaunmukaiset ideat loppua.Koska on menty tälläiseen "överismiin" ja mauttomuuksiin sisustusideoinnissa.

      • Anonyymi

        Koti on koti... mut miks mustaa tai valkoista, tai vihreätä... sininen sisustuksessa on kammotus.. ennenvanhaan kaakelit oli hienot kun oli vihreät... ei enää


    • Mikä_valkoisesa_kiehtoo

      Huomannut ihan saman, kaikki komiat puupinnat, niin mikä on sisustus kahelin idea, kaikki valkoiseksi, siis ihan kaikki lattiasta kattoon, huonkekaluista lähtien, ja vielä ulkoakin tötterö valkoiseksi. Olisikohan sisustus suunnittelijat rasisteja? Itselläni ei tule valkoista enää ikinä mihinkään, ei sen paskempaa väriä ole. Kiitos natsiliiton ja sen direktiivin, ei ulkomaaleissakaan ole enää myrkkyjä, jotka estävät ulkoseinien sammaleen kasvun, siinä sitten pesette valkoisia tötteröitänne vuosittain, jotkaalkaa vihertämään jatkuvasti. Minullapas onkin laaja kirjo talossani värejä, jopa huoneet ovat erinväriset, yksi on vihreä, toinen keltainen, kolmas sininen, yksi oranssin sävyinen, ja yksi veren punainen, sekä pari huonetta värejä yhdistelevä, mutta yhdessäkään ei valkoist ole, eikä tule. Mieilläpä olisi sisustus kaheli ihan kauhuissaan.

      • Sinipunavihreäkeltainen

        Varmasti sinulla mielenkiintoisempi ja viihtyisä koti, kuin nämä yksitoikkoiset valkoiset, tai mustat yksiväriset kokonaisuudet.Mukava huomata, ettei kaikki ole sisustusmuodinorjia.


      • EiMaalari

        Mitä tässä nyt on tullut 10 vuotta remppahommissa ihmisten asunnoissa kuljettua, toi sun värimaailmas kuullostaa ihan narkkikämpältä. Oikeasti aina kun huoneeseen maalataan kaikki seinät voimakkailla väreillä, asukas on mieleltään järkkynyt koska tuollainen ei vaan terveen ihmisen silmään hyvältä näytä.
        Tehosteseinänä menee noi kaikki värit, mutta kaikki seinät? Ja katot?


    • remppaillaan

      Ostin asunnon vanhasta rivitalosta,kolmion,ja maalattiin hyvin asennetun kellertävän tapetin päälle olohuoneeseen kaksi vaaleanharmaata tikkurilan 1944 sävyllä,muut valkealla,ja makkariin ikkuna seinä hennon vaaleanpunaiseksi,ja muut tapetoitiin Vallilan Memory-tapetilla,mustalla,ja vau,tulipa hieno!

    • Räkänäkkyy

      Valkoinen ei sovi lapsiperhheesseen

    • Whiteisthebest

      Minulla on kaikki värit käytössä jos kaipaan niitä. Kirpputoreillehan ne on työnnetty valkoisen ja kirjavan tieltä

    • Anonyymi

      Just! En itse pidä mustasta, en harmaasta...johtuu varmaan tästä kun mun huonekalut on vanhoja, suht upeita puisia...ei siihen sekaan käy musta tai harmaa..aitomatot vielä, isot ikkunat, korkeat huoneet, rosetit katoissa...jotenkin pidän tätä nykysisustamista mauttomana, vielä mauttomampaa jos on ikean kalusteita...

    • Anonyymi

      Asun jugend-talossa, vain oh, iso keittiö, makuusoppi, iso eteinen, pikku eteinen, kylppäri, siinä oma eteinen eli pukeutumustila ja sit on erillinen pikku wc... mun sisustus on naapurin myymiä huonehaluja, samassa talossa asui... kaikki edullisesti saatuja suht upeita vanhoja kalusteita... tykkään vaikka en ole etsinyt mitenkään...

    • Anonyymi

      Onkohan ne palanneet mustavalkoisen televisioon? Ei sovi väritelkkarin värit sisustukseen !?!!!!

    • Anonyymi

      Mä asun jugend-talossa, huonekorkeus 3,2metriä... yksiö on kämpän nimi: 60 neliötä eli iso olohuone, iso keittiö, iso eteinein, pikkueteinen, wc, kylppäri ja pukeutumiseteinen sen yhteydessä, ja nukkumissoppi yhdelle keittiön yhteydessä. Mulla on upea kirjoituspöytä, sellanen hieno vanha, sit on kapteenin hattuhylly seinällä, vanhoja kaappeja, aitomatot lattioilla, puulämmitteinen hella keittiössä, olkkarissa takka... tykkään asua hienosti, olen boheemi...

    • Anonyymi

      Musta väri on ruma, en huoli itse sitä... ehkä farkut menis mustana punaisen jakun kanssa, mut kotiin ei mustaa.. rakastan näitä vanhoja huone
      kaluja, tammea ja mitä lie muuta puuta... maalattuja kalusteita ei ole, kaikki on lakattu... hienoja, tykkään... kissakin tykkää, oltiin evakossa 8 viikkoa kun oli remontti kotona: katot korjattiin ja lattiat hionta lak
      kaus... tultiin kotiin viimein niin katti pollasteli ylpeänä.. kotona taas..

    • Anonyymi

      Mauton ihminen matkii jotain mitä on bongannu lehdestä.. omaa kekseliäisyyttä ei ole, ei monellakaan... taulut, voi hirvitys mitä jotkut valitsee tauluiksi... mun miehen veljen muija oli hyvä esimerkki tauluista... mauttomuuksien numero 1... ja mun systeri toinen hyväkäs: osti tyttärelleen häälahjaksi itkevän tytön kasvot... mä sanoin sen taulun nähdessäni että kamala... sisko kyllä kuuli mun kommentin mut ei ymmärtänyt kumminkaan

    • Ite en vois asua kokonaan valkoiseks sisustetussa asunnossa. Mulla pitää olla väriä. Toki en kuitenkaan sisusta asuntoani ihan riemunkirjavaksi, mutta joissain esineissä, tekstiileissä ja vaikka astioissa on väriä ja joissain kuvioitakin (yleensä kukkia, mutta graafisetkin kuviot käy kuten vaikka viivat ja ympyrät).

      Itseäni miellyttää 1960-ja 70 -lukujen estetiikka. Rakastan värikkäitä kankaita ja kuvioita. Oikeastaan kaikki 1920-luvulta 1980-luvulle miellyttää silmää, mutta etenkin noiden kappaleen alussa mainittujen vuosikymmenien. Nämä mainitut vuosikymmenet (1920-80 -luvut) edustaa mulle modernia tyyliä.

      Vastapainona tykkään hieman myös maalaisromanttisesta tyylistä (olen joskus ajatellut, että olisi hienonnäköistä, jos olisi pitsilakana verhona ja jos vielä olis yhdistetty esim. 1960-tai 70 -luvun kukkaverhoihin) ja antiikista ja myös jotkut nykyajan esineet käy.

      Esineissä pidän värikkyydestä, mutta vastaavasti myös rouhean rustiikkisista, esim. yksinkertainen keramiikka-tai puuvati.

    • Anonyymi

      Television sisustusohjelmista päätellen valkoinen on yhä kova sana. Kesämökeissäkin saatetaan vetää kaikki valkoiseksi ja hieman mustaa piristeeksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe