Kaipaan aurinkoa

aurinkoon_kaipaan

Onko Kroatiassa rantoja, missä ottaa aurinkoa?
Paljonko lämpöä toukokuussa, ja syyskuussa?
Onko merivesi uimakelpoista ei avantouimarille toukokuussa?

Turkissa on käyty, mutta erdogan sanoi, että älkää tulko turkkiin, joten pysytään pois..

kaipaan siis ainostaan aurinkoa ja uimakelpoista merta, hotlan uima-altaat ei ole minun juttuni

4

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a-antti

      aurinkoon_kaipaan - minäkin...
      Kroatian rannikko on enimmäkseen karstikiveä... siis teräväksi liuennutta kalkkikiveä. MUTTA joka kylässä ja kaupungissa on betonitasanteita, joista päääsee uimaan ja joilla on erinomainen mahdollisuus nahkansa kärventämiseen. Hyvänä puolena on vielä, että hiekkaa ei ole joka mutkassa ja käänteessä. Kallioisilla paikoilla on merisiilejä, joilta suojautuminen on hyvä ottaa tosissaan. Kaikki rannat ei sovellu hyvin pikkulapsille, jos heitä sattuu mukaan soluttautumaan ; )

      Sitten on pikku- ja isompikivisiä rantoja, joilla ei merisiilit viihdy. Jossakin on jopa hiekkaakin. Kelpaa siellä sitten penskainkin telmiä.

      Tästä yksi esimerkkitilasto merilämpötiloista:
      https://www.seatemperature.org/europe/croatia/split-december.htm
      Ja tästä sitten ilman lämpötiloja ja sateita:
      https://www.seatemperature.org/europe/croatia/split-december.htm

      Matkanjärjestäjien sivustoilta saa myös hyviä vinkkejä, vaikka omatoimireissunkin lähtisi.

      Kroatiassa on paljon apartmentteja yksityisten ihmisten taloissa. Kokeiltu on, nyt ei enään kokeilla - valitaan suoraan tämä vaihtoehto.

      Tällä palstalla on paljon ja asiallisia kirjoituksia monesta Kroatialomia koskevista aiheista; majoitus, autonvuokraus, kohteet, kurkkaus naapurimaihin jne. Kannattaa selata! Ja kysyäkin saa lisää! Hyvää valintaa olet tekemässä, varo koukkuun jäämistä...

      • fantino

        Kroatia ok..mutta jos rantoja kaipaat niin Albania parempi ,edullisempi ja aidompi...Saranda,Himare,Schengjin esim katso u tubesta kyseiset paikat


    • Mahtavapaikka

      Kroatiassa on rantoja kymmeniä kilometrejä. yleensä pyöristyneitä pikkukiviä. aallot liikuttavat kiviä rannoilla ja ne hioutuu. meri ja kaikki on siellä tosi puhdasta. olen käynyt Montenegron Budvasta matkan Albanian Tiranaan ja matkan varrella näin sen epäsiisteyden. rantapaikassa Albaniassa en ole käynyt, mutta roskat jotka oli kipattu jokiin tulevat varmasti kaikkien maiden merenrantapaikkojen riesaksi. suosittelen Makarskan kaupunki, Tucepi tai Podgora. kaikki kävelymatkan päässä toisistaan. Huomaa että Makarskan riviera on yleisnimitys kaikille ranta alueen kylille, eli voi olla keskellä ei mitään. parhaat matkustus ajankohdat mielestäni kesäkuu -heinäkuun ensimmäinen viikko ja syyskuun puolivälin jälkeen ja lokakuu. huomioi se Keski-Eurooppa ja Brittein saaret lomailevat heinäkuusta elokuun lopulle tai syyskuulle asti. Tarkoittaa sitä että rannoilla ei ole tilaa. toki kesäkuun alussa merivesi on kylmempää kuin syksyllä.

    • LAETIZIA

      Jos hyviä rantoja kaipaat niin Albaniassa on hienot beachit..Apollo matkat lentää Sarandaan Korfun kautta..Durres ja Schengjin myös hyviä paikkoja.Itse menen sinne taas kerran asuntoautolla.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe