painimaailma

jumanjiih

miksi Suomen taso painissa on näin huono? olen hämmilläni ja samalla hyvin surullinen!

12

549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinenpainija

      Samaa ihmettelen minäkin. Kenelläköhän on vastaus, Kojonkoskella, Rauhalalla, Yli-Hannukselalla vai ?

    • Ceevattu5

      Entä KORJUS TIETÄÄ PAINISTA (ASENNON)

      • He-ta

        Rahaa pitää löytyä 16-20 vuotiaiden valmennukseen Lipasti,Ojala,Peltokangas,Syrjä siinä tulevaisuutta muutama muu.


      • seuranvaihtaja
        He-ta kirjoitti:

        Rahaa pitää löytyä 16-20 vuotiaiden valmennukseen Lipasti,Ojala,Peltokangas,Syrjä siinä tulevaisuutta muutama muu.

        Entäs 20-25v ? ainiin, sun poika ei ole vielä siinä haarukassa ;)

        Mutta entäs sitten kun on sen ikäinen? jos vielä painii :)


      • seuraavaseura
        seuranvaihtaja kirjoitti:

        Entäs 20-25v ? ainiin, sun poika ei ole vielä siinä haarukassa ;)

        Mutta entäs sitten kun on sen ikäinen? jos vielä painii :)

        Ai niin, Mikko täyttää jo 22 :)


      • kateus.paistaa.läpi
        seuraavaseura kirjoitti:

        Ai niin, Mikko täyttää jo 22 :)

        Vastaa nyt kuitenkin esitettyyn kysymykseen.

        ps. Eihän Peltokangas vielä niin vanha ole ?


    • sanonvaanMM

      Minä kun aloitin paini harrastuksen -60 luvulla, painiharjoituksiin riitti uimahousut ja tennarit. Kokeneempi opetti minulle niskalenkin, käsivarsiheiton-ja kiepin, lonkkaheiton, syliheiton, puolilindenin ym. Matosta vyörytyksen, käsivarsiväännön, puoli-ja koko nelssonin jne. jne. Siihen aikaa painittiin myös matossa ja em. väännöt olivat yleisiä. Myöhemmin kun aloin käydä kisoissa minäkin selätin monia em. väännöillä. Treeneissä oli porukkaa ja painimatseja otettiin. Nyky tilanteesta en tiedä, itse kävin viimeiset SM .81. Näin.

      • He-ta

        Nykyään pitää harjoitella 25-30 tuntia viikossa jos aikoo menestyä kansainvälisellä tasolla. Painia,juoksua,voimaa,nopeutta ym.Painivaistoa ei voi opettaa se on tai ei ole,Mestariksi tuleminen vaatii 10-12 vuoden harjoittelun,


      • He-ta

        Olen Ex painija 70 luvulta, sm,pm mitaleita He-ta oli seurani myös valmensin SM mitaleille kavereita.t.0laviV.


      • Takaakokoyö
        He-ta kirjoitti:

        Olen Ex painija 70 luvulta, sm,pm mitaleita He-ta oli seurani myös valmensin SM mitaleille kavereita.t.0laviV.

        Minä juon piimää.


    • timppalahdesta

      Kyllä sitä -70- -80 luvulla paini treeniin kuulu juoksu, voimaharjoittelu, erilaiset pallopelit jne. kestävyyttä pitkiä harjoitusmatseja, välillä nopeita 2min eriä ja uus tuore ukko tilalle ja taas matsattiin. painijaksi tullaan kuitenkin painimalla. Me ainakin käytiin paljon kisoissa, kesälläkin. Mun aikaan oli vapaan SM aina marraskuussa ja krekon keväällä helmi-maaliskuulla. Sen mukaisesti sitten treenattiin. Paini on siitä kiva laji että lähes kaikenlainen urheilu sopii siihen mukaan.En nyt tarkoita kuitenkaan maratonjuoksua jne. :)

    • Kakkaraportti

      Kakka oli tänään hieman limaista ja sellaista hivenen harmaanvihreää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe